abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114115895
Het wordt hoog tijd dat we de klootzakken aan de top van de piramide eens hard gaan aanpakken. Zij zijn de hoofdverantwoordelijken voor de wereldwijde financiėle crisis en tot nu toe is er nog geen een van die klootzakken opgepakt. En het zijn niet alleen de Amerikaanse zakenbanken die ons allemaal hebben genaaid, er zijn ook Europese banken zoals Barclays die op grote schaal hebben gefraudeerd.

Put bankers behind bars

Big banks have been caught in a massive scam to rig global interest rates, ripping off millions of people on their mortgages, student loans and more! We'd go to jail for this, but Barclays bank has only been fined, and just a fraction of their profits! Outrage is mounting -- this is our chance to finally turn the tide of the banks' reign over our democracies.

The EU finance regulator, Michel Barnier is standing up to the powerful bank lobby and championing reform that would put bankers behind bars for fraud like this. If the EU goes first, accountability could quickly spread across the globe. But the banks are lobbying hard against it, and we need a massive surge of people power to drive these reforms through.

If we can get 1 million people to stand with Barnier in the next 3 days, it will give him momentum to face down the banking lobby and push governments to bring reform. Sign the petition, and our growing numbers will be represented by adding mock bankers to a jail right in front of the EU Parliament.

Teken de petitie hier:
http://www.avaaz.org/en/bankers_behind_bars_f/?fp

Voor mensen die niet een heel duidelijk beeld hebben van wat nou precies de crisis heeft veroorzaakt is deze docu een aanrader:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_114116007
Welke wet hebben deze mensen overtreden?
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:12:40 #3
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_114116041
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:14:07 #4
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114116092
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:11 schreef Plantagehouder het volgende:
In het VK in elk geval de Serious Fraud act 2006.

Waar mensen die verdacht werden van deelname aan de rellen voor een snelrechter kwamen en in korte zaken veroordeeld werden blijkt er kennelijk een andere wet te gelden als je miljarden steelt.

Ik heb de petitie trouwen ondertekend.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:15:44 #5
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114116146
quote:
Jij hebt geen nieuws gevolgd de afgelopen tijd? Of vind je dat bv het Britse parlement ook allemaal alu-hoedjes zijn?

http://www.bbc.co.uk/news/business-18779089
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_114116198
quote:
Wat Viajero al zei....

Onder welke steen kom jij vandaan? :')
pi_114116208
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:14 schreef Viajero het volgende:

[..]

In het VK in elk geval de Serious Fraud act 2006.

Waar mensen die verdacht werden van deelname aan de rellen voor een snelrechter kwamen en in korte zaken veroordeeld werden blijkt er kennelijk een andere wet te gelden als je miljarden steelt.

Ik heb de petitie trouwen ondertekend.
^O^
pi_114116276
quote:
Alsje zelf niet kan bedenken hoe verkeerd het is wat bankiers doen met manipulatie etc van rentes en markten..

Daar heb je geen wet voor nodig.

Sowieso wetten zijn deels overbodig.. je kan prima inschatten wanneer iets verkeerd is.
pi_114116303
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jij hebt geen nieuws gevolgd de afgelopen tijd? Of vind je dat bv het Britse parlement ook allemaal alu-hoedjes zijn?

http://www.bbc.co.uk/news/business-18779089
sinds wanneer ben jij zo'n fan van meer EU regulatie geworden?

Michel Barnier is EU Commissaris Interne markt en diensten onder Barrosso en deze opiniepeiling is dus een steun-bekenning aan EU pogingen de financiele sector meer te gaan reguleren
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:22:10 #10
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114116371
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Alsje zelf niet kan bedenken hoe verkeerd het is wat bankiers doen met manipulatie etc van rentes en markten..

Sowieso wetten zijn deels overbodig.. je kan prima inschatten wanneer iets verkeerd is.
Daarnaast zijn er meer dan genoeg wetten die ze overtreden hebben. Maar als politici, rechters ed die fraudeurs ook tegenkomen op de golfclub dan ga je je vrienden natuurlijk niet laten vervolgen.

Wetten zijn er voor de paupers, niet voor de elite. Hetzelfde geldt voor belastingen trouwens.
pi_114116420
quote:

[..]

Het gaat niet om "verkeerd doen". Als je het hebt over mensen achter de tralies stoppen heb je het over "de wet overtreden". Je kan geen mensen wegstoppen omdat ze iets "verkeerd doen", want dat is erg arbitrair. Sommigen vinden het heel verkeerd dat sommige mensen miljoenen verdienen. Anderen vinden het heel verkeerd dat mensen een leven lang een uitkering trekken.
Je kunt allebei verwerpelijk vinden, maar verboden is het niet.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_114116436
Gedaan.
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:23:51 #13
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114116456
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]

sinds wanneer ben jij zo'n fan van meer EU regulatie geworden?

Michel Barnier is EU Commissaris Interne markt en diensten onder Barrosso en deze opiniepeiling is dus een steun-bekenning aan EU pogingen de financiele sector meer te gaan reguleren
Ik zal de duivel zijn hand schudden als het betekent dat fraudeurs eindelijk eens worden aangepakt. Mijn haat tegen de EU is veel kleiner dan mijn haat tegen deze fraudeurs en hun medeplichtigen.

Ik zie nu trouwens dat ik een andere petitie had ondertekend, een zeer vergelijkbare gericht aan de Britse regering.
pi_114116577
Wat een onzin, lekker de schuld afschuiven op de bankiers. Je kunt je ook afvragen WAAROM het de bankiers 'gelukt' zou zijn de crisis te veroorzaken? Misschien omdat consumenten en bedrijven ook gretig gebruik hebben gemaakt van alles wat de bankiers veroorzaakten?

Ik doe niet mee aan dit soort massa-hysterie.

Zit je aan de PCP ofzo? ;)
pi_114116626
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:23 schreef destrovel het volgende:

[..]

Het gaat niet om "verkeerd doen". Als je het hebt over mensen achter de tralies stoppen heb je het over "de wet overtreden". Je kan geen mensen wegstoppen omdat ze iets "verkeerd doen", want dat is erg arbitrair. Sommigen vinden het heel verkeerd dat sommige mensen miljoenen verdienen. Anderen vinden het heel verkeerd dat mensen een leven lang een uitkering trekken.
Je kunt allebei verwerpelijk vinden, maar verboden is het niet.
Maak genoeg wetten en regels dan is iedereen vanzelf wel een crimineel.

Ik heb het niet zo op wetten.
Wat ik wel weet, is dat wat bankiers doen meer dan alleen moreel verwerpelijk is.
Het beinvloed teveel in het dagelijks leven, zowel gemerkt als ongemerkt.

En dat moet afgelopen zijn.

Er zijn nou eenmaal zeer slechte mensen op aarde die slechte bedoelingen hebben en letterlijk alles doen om hun macht te behouden.

Dat wil niet zeggen dat jan pielemans van de bank om de hoek een "schuldig" iemand is.

Nee natuurlijk niet.

Maar de opperbaas mag je zo wel beschouwen ja als hij (of wellicht zij) dikke bonussen binnensleept voor wanbeleid en belastingsgeld innen voor fraude, oplichting, woekerpolissen etcetc. en overal mee wegkomt want hey "er is geen wet dus mag het".

Zo simpel mag het niet meer zijn.
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:28:43 #16
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114116639
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:27 schreef swoopie het volgende:
Wat een onzin, lekker de schuld afschuiven op de bankiers. Je kunt je ook afvragen WAAROM het de bankiers 'gelukt' zou zijn de crisis te veroorzaken? Misschien omdat consumenten en bedrijven ook gretig gebruik hebben gemaakt van alles wat de bankiers veroorzaakten?

Lees je eens in. Dit gaat over pure fraude. Fraude is niet te verdedigen door te zeggen dat er ook consumenten en bedrijven zijn die klant zijn van banken.
pi_114116751
TS je bent een grote idioot.
Je bent de zoveelste met het inzicht van een walnoot hier. De zoveelste die meent de oplossing te hebben of iemand te hebben gevonden om alles op af te kunnen schuiven.

Iedere motherfucker die aan het systeem meewerkt is schuldig. Jij dus ook TS en ik ook.
Je papa is schuldig, je mama is schuldig, je oma en opa zijn schuldig.

Zolang iemand niets onderneemt om het systeem te veranderen, maar er gewoon in rond blijft lopen zonder ook maar te onderzoeken hoe het werkt en of het wel een goed idee is, is diegene ook schuldig.

Dus, stop met lullen en onderneem wat.
pi_114116784
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:32 schreef RichardDawkins het volgende:
Je bent de zoveelste met het inzicht van een walnoot hier. De zoveelste die meent de oplossing te hebben of iemand te hebben gevonden om alles op af te kunnen schuiven.

Iedere motherfucker die aan het systeem meewerkt is schuldig. Jij dus ook TS en ik ook.

Zolang iemand niets onderneemt om het systeem te veranderen, maar er gewoon in rond blijft lopen zonder ook maar te onderzoeken hoe het werkt en of het wel een goed idee is, is diegene ook schuldig.

En dat doet ie toch ook? deels tenminste dan.
Zoveel kun je nou eenmaal niet uitrichten zonder hulp of samenhang met iets of andere personen.
pi_114116859
quote:

Anders ga je je eens verdiepen in de materie vriend. Ik heb trouwens gezegd dat de Wallstreet bankiers de hoofdschuldigen zijn. Tuurlijk is de consument ook schuldig doordat hij te grote leningen aannam.

Maar wat de Wallstreet banken hebben gedaan met hun subprime-hypotheken is gewoon misdadig. Ze hebben elkaar lopen naaien en hun shit aan Europese banken verkocht waardoor wij nu ook op de blaren moeten zitten.

En tuurlijk kun je zeggen dat de Europese banken beter hadden moeten opletten met wat ze kochten, maar de producten waren gebundeld en er was niet meer duidelijk te achterhalen hoe goed of slecht de producten waren.

En als je een product koopt van een van de grootste zakenbanken in de wereld, die in hoog aanzien staat, dan mag je er toch ook wel op vertrouwen dat je iets goeds koopt? Als ik een nieuwe tv koop van Sony en na een maand gaat ie kapot, dan ga jij toch ook niet roepen dat ik dan maar beter had moeten opletten met wat ik precies kocht?
pi_114116925
quote:

[..]

Als je zelf niet kan bedenken hoe verkeerd het zou zijn om bankiers op te sluiten als ze geen wetten hebben overtreden....

Wat een oeverloos gezwam dat je zelf wel kan inschatten of iets verkeerd is. Je bedoelt dat allles waar jij niet achter staat is verkeerd... :') Zo werkt het gelukkig niet, anders was de kans groot dat jij binnenkort ook achter de tralies gaat...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_114116965
:') Wie maakt de Godwin?
pi_114117012
quote:

En als je de hoofdverantwoordelijken niet aanpakt, wat voor signaal geef je dan af? Ze hebben gewoon wetten overtreden, ze hebben gefraudeerd! Maar blijkbaar lees jij niet eens waar het in de OP over gaat.

Wie is er hier nu een fucking idioot :')

quote:
Wat denk je dat ik doe met dit topic idioot? Als we binnen drie dagen een miljoen handtekeningen of meer kunnen verzamelen, dan geven we als volk toch een signaal af?

De Avaaz petitie tegen ACTA is er medeverantwoordelijk voor geweest dat Europese politici zich beseften hoe het volk staat tegenover het ACTA verdrag.
pi_114117118
ik heb getekend. and justice for all. :7
pi_114117143
quote:
19s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:41 schreef dawg het volgende:
ik heb getekend. and justice for all. :7
^O^
pi_114117174
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

En als je de hoofdverantwoordelijken niet aanpakt, wat voor signaal geef je dan af? Ze hebben gewoon wetten overtreden, ze hebben gefraudeerd! Maar blijkbaar lees jij niet eens waar het in de OP over gaat.
Welke wetten dan precies? Just curious.
pi_114117225
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

^O^
toevallig zag ik gister een mooi voorbeeld van hoe fucking krom het werkt momenteel.

spaanse man, met vrouw en 2 kinderen. baan kwijt, geen inkomen meer, dus kon hypotheek niet meer betalen aan de bank (dezelfde bank die nu een deel van de 30mljrd krijgt eind vd maand), bank zet uitzettingsporcedure in gang, dus bovenop zijn hypotheek worden nu ook nog eens dik 70k aan juridische kosten op de man verhaald. :{

een van de vele voorbeelden waarom ik getekend heb.
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:44:19 #27
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114117263
A. Petities zijn waardeloos omdat vrijwel iedereen vrijwel alles ondertekend.
B. Helaas komen bankiers hiermee weg omdat ze meestal binnen de grenzen van de wet blijven, ook al zijn het asociale economieslopende uitvreters.

Worden er eigenlijk veel bankiers vermoord? Daar lees ik nooit iets over, terwijl ze toch aardig kwaad bloed hebben gezet bij miljoenen mensen!
censuur :O
pi_114117299
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:44 schreef RemcoDelft het volgende:
B. Helaas komen bankiers hiermee weg omdat ze meestal binnen de grenzen van de wet blijven, ook al zijn het asociale economieslopende uitvreters.
Indien ze bij B de wetten overtreden, prima, aanpakken. Wil je wetten aannemen omdat het rechtsysteem niet deugd, prima. Maar mensen vervolgen omdat ze geen enkele wet hebben overtreden is gewoon :')
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:45:20 #29
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114117303
Dan zijn er dus andere wetten nodig?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:46:04 #30
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114117330
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:45 schreef Scorpie het volgende:
Maar mensen vervolgen omdat ze geen enkele wet hebben overtreden is gewoon :')
Een voorbeeld: De "damschreeuwer"! Vertel mij maar welke wet hij heeft overtreden.
pi_114117342
quote:
5s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

In het geval van Barclays:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fraud_Act_2006

En in het geval van de Amerikaanse zakenbanken zou ik zo geen specifiek wetsartikel kunnen opnoemen, maar wanneer een bank moedwillig een product verkoopt dat "shit" is en het verkoopt als "geweldig" dan is er in ieder geval sprake van misleiding of oplichting en voor zover ik weet is dat strafbaar.
pi_114117364
quote:
19s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:43 schreef dawg het volgende:

[..]

toevallig zag ik gister een mooi voorbeeld van hoe fucking krom het werkt momenteel.

spaanse man, met vrouw en 2 kinderen. baan kwijt, geen inkomen meer, dus kon hypotheek niet meer betalen aan de bank (dezelfde bank die nu een deel van de 30mljrd krijgt eind vd maand), bank zet uitzettingsporcedure in gang, dus bovenop zijn hypotheek worden nu ook nog eens dik 70k aan juridische kosten op de man verhaald. :{

een van de vele voorbeelden waarom ik getekend heb.
Ja echt te ziek voor woorden :N
pi_114117405
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:46 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Een voorbeeld: De "damschreeuwer"! Vertel mij maar welke wet hij heeft overtreden.
Correct.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:45 schreef kanovinnie het volgende:
Dan zijn er dus andere wetten nodig?
Correct.
pi_114117443
quote:
Ze zijn niet het meest machtige wapen ooit, maar ze kunnen wel degelijk effect hebben. Het is een manier om politici te laten blijken wat er speelt onder de bevolking.

En deze petitie zal echt niet zomaar door iedereen ondertekend worden. Uit mijn directe omgeving weet ik dat veel mensen geen flauw idee hebben van wat er nou speelt in de wereld van economie en politiek.
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:53:12 #35
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114117635
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ze zijn niet het meest machtige wapen ooit, maar ze kunnen wel degelijk effect hebben. Het is een manier om politici te laten blijken wat er speelt onder de bevolking.
Zie Het heeft niets te maken met "wat er speelt", het geeft alleen aan dat mensen alles maar klakkeloos tekenen. Daarbij zijn petities ondemocratisch, tenzij je meer dan 50% zover krijgt te tekenen.
pi_114117870
quote:
Het enige juiste antwoord. Kijk ook even de film Margin Call en lees wat de bankier '(acteur) erover te zeggen heeft.

quote:
People wanna live like this in their cars and big fuckin' houses they can't even pay for, then you're necessary. The only reason that they all get to continue living like kings is cause we got our fingers on the scales in their favor. I take my hand off and then the whole world gets really fuckin' fair really fuckin' quickly and nobody actually wants that.

They say they do but they don't. They want what we have to give them but they also wanna, you know, play innocent and pretend they have know idea where it came from. Well, thats more hypocrisy than I'm willing to swallow, so fuck em. Fuck normal people.

You know, the funny thing is, tomorrow if all of this goes tits up they're gonna crucify us for being too reckless but if we're wrong, and everything gets back on track? Well then, the same people are gonna laugh till they piss their pants cause we're gonna all look like the biggest pussies God ever let through the door.
pi_114117968
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:59 schreef EenKoudKonijn het volgende:

[..]

Het enige juiste antwoord. Kijk ook even de film Margin Call en lees wat de bankier erover te zeggen heeft.

[..]

wat een enorm misplaatst verongelijkt gedoe van die bankier zeg. :N
pi_114117981
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:22 schreef Viajero het volgende:

[..]

Daarnaast zijn er meer dan genoeg wetten die ze overtreden hebben. Maar als politici, rechters ed die fraudeurs ook tegenkomen op de golfclub dan ga je je vrienden natuurlijk niet laten vervolgen.

Wetten zijn er voor de paupers, niet voor de elite. Hetzelfde geldt voor belastingen trouwens.
En hoe kijk je tegen de winsten van die instellingen die terugvloeien naar de aandeelhouders, de pensioenfondsen van de mensen die jij paupers noemt, aan?

Of hebben die met hun hebzucht nergens schuld aan. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_114117992
quote:
19s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:01 schreef dawg het volgende:

[..]

wat een enorm misplaatst verongelijkt gedoe van die bankier zeg. :N
Acteur die de rol van de bankier vertolkt.
pi_114118032
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:01 schreef EenKoudKonijn het volgende:

[..]

Acteur die de rol van de bankier vertolkt.
tja. ik vrees dat het nogal dicht tegen de werkelijkheid aan zit hoor. helaas.
pi_114118108
Vind het raar om iemand achter de tralies te zetten dmv petities, daar heb je rechtbanken voor en een aanklacht e.d.
pi_114118135
quote:

"Ja maar hullie deden het ook :'( :'( !!!"
pi_114118138
quote:
19s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:02 schreef dawg het volgende:

[..]

tja. ik vrees dat het nogal dicht tegen de werkelijkheid aan zit hoor. helaas.
Maar is het niet waar dat wij, het volk, zo nodig boven onze stand willen leven, leningen afsluiten en dan net doen alsof onze neuzen bloeden?
pi_114118219
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:05 schreef EenKoudKonijn het volgende:

[..]

Maar is het niet waar dat wij, het volk, zo nodig boven onze stand willen leven, leningen afsluiten en dan net doen alsof onze neuzen bloeden?
Dat gedrag is misschien in bedragen minder, maar in moreel opzicht natuurlijk geen haar beter. Beide groepen schoven verantwoordelijkheden door, deden opportune aannames, en profiteerden/graaiden waar mogelijk en ze er mee weg konden komen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_114118227
quote:

[..]

Het gros van het volk heeft gewoon geen besef van geld, daar geef ik je gelijk in. Maar dat is geen excuus voor bankiers die wel degelijk verstand van geld (zouden moeten) hebben om daar misbruik van te maken op de manier zoals dat nu is gebeurd.
pi_114118310
Wat een bullshit. Bankiers zijn helemaal niet de oorzaak. De oorzaak van crisis 1 zijn domme mensen die te veel gespeculeerd hebben en iedereen die daarin mee loopt en graag de banken wil afzeiken. Tevens als je genaaid bent door een bank met betrekking tot bv. een woekerpolis dan ben je gewoon echt een mongool. Je zet zelf die handtekening. Als een supermarkt mayonaise aanbiedt voor 23 euro en zegt dat het heul zeldzaam is en daarom zo duur is, dan koop je dat toch ook niet? Het probleem ligt, zoals altijd, bij de onderbuik van de samenleving.

Daarom stel ik voor om een petitie te starten tegen alle werklozen en alle mensen met een uitkering, de klootzakken hebben de crisis veroorzaakt en veroorzaken nu ook leed m.b.t de bezuinigen die de top, die niks misdaan heeft en slachtoffer is van die domme mensen, raak.
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:10:44 #47
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_114118320
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zie Het heeft niets te maken met "wat er speelt", het geeft alleen aan dat mensen alles maar klakkeloos tekenen. Daarbij zijn petities ondemocratisch, tenzij je meer dan 50% zover krijgt te tekenen.
Of het geeft aan dat mensen zich verantwoordelijker gaan voelen voor wat er speelt in de wereld en beseffen dat ze daar zelf ook deel van zijn en meer directe invloed uit willen oefenen op hoe de wereld eruit ziet .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_114118379
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:10 schreef keestwee het volgende:
Wat een bullshit. Bankiers zijn helemaal niet de oorzaak. De oorzaak van crisis 1 zijn domme mensen die te veel gespeculeerd hebben en iedereen die daarin mee loopt en graag de banken wil afzeiken. Tevens als je genaaid bent door een bank met betrekking tot bv. een woekerpolis dan ben je gewoon echt een mongool. Je zet zelf die handtekening. Als een supermarkt mayonaise aanbiedt voor 23 euro en zegt dat het heul zeldzaam is en daarom zo door is, dan koop je dat toch ook niet? Het probleem ligt, zoals altijd, bij de onderbuik van de samenleving.

Daarom stel ik voor om een petitie te starten tegen alle werklozen en alle mensen met een uitkering, de klootzakken hebben de crisis veroorzaakt en veroorzaken nu ook leed m.b.t de bezuinigen die de top, die niks misdaan heeft en slachtoffer is van die domme mensen, raak.
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:13:01 #49
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_114118393
Interessante discussie. Kan helaas niet meedoen, omdat ik er te weinig van af weet. Heb de petitie getekend.
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:13:01 #50
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_114118394
getekend, om de eenvoudige reden dat ik hoop zo toch een signaal af te geven...

Ik heb het ergens in een topic eerder gezegd, destijds moesten de banken gered worden omdat het financiėle systeem anders in elkaar zou klappen, inmiddels is het financiėle systeem bijna in elkaar gestort en weer moet er geld heen, ergo, laat maar failliet gaan en begin opnieuw....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_114118414
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:12 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nee, gewoon serieus.

Maar jij bent natuurlijk een troll, dat weet ik wel. Maar in dit geval is de troll voeden beter dan als troll gezien worden.
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:21:33 #52
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_114118669
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:13 schreef keestwee het volgende:

Nee, gewoon serieus.

Dan ben je echt dom :')
pi_114118796
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:21 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Dan ben je echt dom :')
trollololololo
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:27:36 #54
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_114118877
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:25 schreef keestwee het volgende:

trollololololo
Vertel eens dan helder licht, als de bankiers en snelle financiėle jongens niet aan het begin van de crisis hebben gestaan, wie dan wel?
pi_114118983
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:27 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Vertel eens dan helder licht, als de bankiers en snelle financiėle jongens niet aan het begin van de crisis hebben gestaan, wie dan wel?
Ik heb speciaal voor jouw mijn vorige post nog een keer gecheckt om mijn vermoeden dat ik dat als eerder gezegd heb, te verifiėren. Uitkomst is dus, dat ik dit al gezegd heb. Conclusie die ik uit jouw reactie dus kan trekken, is dat jij mijn post überhaupt niet gelezen hebt en ik jouw dus niet bepaalt serieus kan nemen.

MVG keestwee
pi_114119059
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:30 schreef keestwee het volgende:

[..]

Ik heb speciaal voor jouw mijn vorige post nog een keer gecheckt om mijn vermoeden dat ik dat als eerder gezegd heb, te verifiėren. Uitkomst is dus, dat ik dit al gezegd heb. Conclusie die ik uit jouw reactie dus kan trekken, is dat jij mijn post überhaupt niet gelezen hebt en ik jouw dus niet bepaalt serieus kan nemen.

MVG keestwee
We zouden het appreciėren als je het iets zou uitweiden, wat extra uitleg dus.

MVG Tocadisco
pi_114119138
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

We zouden het appreciėren als je het iets zou uitweiden, wat extra uitleg dus.

MVG Tocadisco
Dat doe ik niet. Je doet maar gewoon wat beter je best om te begrijpen. Ik weet het het is moeilijk, maar je doet het maar gewoon.

MVG Keestwee
pi_114119163
quote:

Dit mag je even uit gaan leggen. Hoe hebben ze dit gedaan?
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:37:48 #59
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_114119214
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:30 schreef keestwee het volgende:

[..]

MVG keestwee
Prima, ik ga eerst even eten en schop daarna je originele post aan stukken ^O^
pi_114119258
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:36 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Door middel van speculatie, zoals eerder aangegeven in mijn welbekende post. Een slim weldenkend mens ging in eerste instantie natuurlijk niet mee met deze speculatie. Echter toen in het buitenland en in het binnenland (DSB) hun geld bij de banken gingen weg halen, werd het pas echt erg.
pi_114119262
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:37 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Prima, ik ga eerst even eten en schop daarna je originele post aan stukken ^O^
Veel succes.
pi_114119267
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:35 schreef keestwee het volgende:

[..]

Dat doe ik niet. Je doet maar gewoon wat beter je best om te begrijpen. Ik weet het het is moeilijk, maar je doet het maar gewoon.

MVG Keestwee
Wat is dit nou weer voor opmerking? Je komt met een ongelooflijk vergezochte stelling aanzitten en op het moment dat we je vragen het wat verder uit te weiden verwacht je dat we je maar op je woord moeten geloven? Ik weet niet hoe jij dat gewend bent, maar als we in de grotemensenwereld een discussie voeren kan je maar beter zorgen dat je ook bewijs voor je stellingen hebt als daarom gevraagd wordt.
pi_114119371
quote:
13s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor opmerking? Je komt met een ongelooflijk vergezochte stelling aanzitten en op het moment dat we je vragen het wat verder uit te weiden verwacht je dat we je maar op je woord moeten geloven? Ik weet niet hoe jij dat gewend bent, maar als we in de grotemensenwereld een discussie voeren kan je maar beter zorgen dat je ook bewijs voor je stellingen hebt als daarom gevraagd wordt.
Geloven? :? Waar heb ik het over geloven gehad? Ik heb het hier over snappen, niet over geloven.

Oke, het was een redelijke poging van je, maar het treft nog niet echt doel. Nog een beetje oefenen dus ;) .
pi_114119400
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:42 schreef keestwee het volgende:

[..]

Geloven? :? Waar heb ik het over geloven gehad? Ik heb het hier over snappen, niet over geloven.

Oke, het was een redelijke poging van je, maar het treft nog niet echt doel. Nog een beetje oefenen dus ;) .
En toevallig snappen we het alleen maar als we jou gelijk geven :')?
pi_114119412
Gaat in ieder geval redelijk snel op dit moment met ondertekenaars zijn al bij de 176.000
pi_114119744
quote:
Wat een bullshit. Bankiers zijn helemaal niet de oorzaak. De oorzaak van crisis 1 zijn domme mensen die te veel gespeculeerd hebben en iedereen die daarin mee loopt en graag de banken wil afzeiken. Tevens als je genaaid bent door een bank met betrekking tot bv. een woekerpolis dan ben je gewoon echt een mongool. Je zet zelf die handtekening. Als een supermarkt mayonaise aanbiedt voor 23 euro en zegt dat het heul zeldzaam is en daarom zo duur is, dan koop je dat toch ook niet? Het probleem ligt, zoals altijd, bij de onderbuik van de samenleving.
Fout, het is het functioneren van het financiele systeem, waarbij het in de financiele sector draait om desinformeren van de klant, opdat maximale winsten voor degene die erin werken worden verkregen.
Dit is wat er werkelijk aan de hand is.

Het desinformeren staat centraal in het financiele systeem:
- Zo werkt de aandeelhandel (immers als iedereen dezelfde kennis had, zou iedereen dezelfde aandelen kopen op hetzelfde moment en zou het niet functioneren)

- Zo werkt het pensioen en werken verzekeraars (waarom moet er uberhaupt zoiets als provisie-kosten en poliskosten betaalt worden, het is niet dat je de beschikking hebt over de ingelegde premie, feit is dat (zelfs op een kapitaalverzekering) de verzekeraar al geld inhoudt op je premie, doordat men je een lagere rente voorschotelen dan daadwerkelijk verkregen wordt. Waarom betaal je dan nog al die "kosten"?

- Zo werken de banken

• bij het verkrijgen van een hypotheek is je huis + bankspaarrekening het onderpand mocht je niet betalen, risico klant (en bij een NHG ook nog eens het risico voor de belastingbetaler)
Dit terwijl als jij je spaargeld bij een bank zet, je geen onderpand krijgt als de bank niet uitkeert, neeee de belastingbetaler loopt het risico voor wat de bank uitspookt! (De DNB/staat heeft een garantiestelling van maximaal 100.000 euro per persoon per instelling)

• Als je kijkt naar de geldstroom van de HRA, dan zorgt deze er feitelijk voor dat de belastingbetaler banken financieel beloond voor het uitgeven van dure hypotheken, immers is de individuele HRA teruggave afhankelijk van je belastingschaal (42% of 52% als je boven de 56500 euro verdient) Grootverdieners (die in verhouding ook nog eens een veel hogere hypotheek kunnen krijgen door de HRA) en banken hebben dus het meest belang bij de HRA.

• Tot de oprichting van de FED was het in de US gebruikelijk dat banken vanwege corruptie ed failliet gingen. Nu wordt er gewoon legaal geld bijgedrukt (tegen een rente die terugbetaalt moet worden wat feitelijk een piramidespel is (of een oneindig spel van geld bijdrukken).
Als je nagaat hoe het chartaal geld feitelijk is ontstaan (goud/munten dat bij de bank werd gestald, in ruil daarvoor kregen mensen een papieren bewijs, waarbij bankiers valse papieren bewijzen gingen produceren, wat wij nu als papiergeld ervaren), dan is er bizar veel geld verzonnen, laat staan het "geld" wat ontstaat in het virtuele girale betaalverkeer.

Ik kan nog wel ff doorgaan, maar het is gewoon een moreel verwerpelijke business (geworden).
Ik daag je uit om bovengenoemde punten te weerleggen met feiten.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:04:50 #67
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_114120152
quote:

[..]

Beste rechter ik vind dat ze fout zijn.
Rechter: ik vind van niet, tot ziens.
pi_114121244
quote:

[..]

nee. je kunt van mensen niet verwachten dat ze over van alles een zodanig kennisniveau hebben dat ze ook een verstandige weloverwogen keuze kunnen (en zullen) maken.

daarnaast doen bankiers nog wel wat meer dan alleen centjes uitlenen aan henk en ingrid. en juist in die dingen is veel gefraudeerd en zijn er velen misleid. met ons geld, en met ons geld worden deze banken gered, terwijl de man in een griekse of spaanse straat machteloos moet toezien hoe overheden en banken elkaar de hand boven het hoofd houden, met de meest spectaculaire doemverhalen om de burger niet teveel in opstand te laten komen.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:44:15 #69
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_114121873
Kan dat in nl ook :?
Lijstje met wie rechtstreeks naar de gevangens kunnen:

Gerrit Zalm
Nout Wellink
Dirk Scheringa

Aanvullen mag :7
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:09:45 #70
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_114123220
quote:
Wat een bullshit. Bankiers zijn helemaal niet de oorzaak. De oorzaak van crisis 1 zijn domme mensen die te veel gespeculeerd hebben en iedereen die daarin mee loopt en graag de banken wil afzeiken.
De volgens jou domme mensen die gespeculeerd hebben doen dat in 99% van de gevallen op advies van hun bankier, niet omdat hun goudvis vandaag toevallig linksom draait maar omdat ze gebeld worden met tips en hints op welke pakketten vandaag het goed zullen doen.
Ook institutionele beleggers werken op die manier, een vaste broker bij hun bank die ze blindelings vertrouwen vanwege de grote belangen die ermee gemoeid zijn, dat daar ondertussen geld aan verdient wordt is iedereen bekend, dat ze daarbij collectief verneukt worden was in 2008 nogal nieuw...
Om het je even duidelijk te maken eerst een filmpje hoe die pakketen nou eigenlijk opgebouwd zijn:
Dan een filmpje hoe de grote zakenbanken daarme omgingen, en vooral met hun klanten waar ze gruwelijk geld aan verdienden;

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:10 schreef keestwee het volgende:Tevens als je genaaid bent door een bank met betrekking tot bv. een woekerpolis dan ben je gewoon echt een mongool. Je zet zelf die handtekening.
Ja want die 35 kantjes financieel juridische tekst begrijp jij wel tot op de letter? Je hebt ook elke verzekeringspolis uitgespit die je in huis hebt? Veel van de woekerpolissen werden door behoorlijk agressieve verkopers aan de man gebracht en natuurlijk hadden mensen beter moeten nadenken en niet zomaar het moeten doen want de buren deden het ook, maar toch gebeurt dat zo, veel mensen worden beļnvloed door hun omgeving, of het nou over de nieuwe auto, een nieuw internat abonnement of over de vakantie gaat, de mening van anderen weegt vaak zwaar mee in hun beslissing en daar spelen verkopers die gigantische bonussen kunnen verdienen handig op in "maar u wil toch niet onder doen voor uw buren/familie/collega's"

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:10 schreef keestwee het volgende: Als een supermarkt mayonaise aanbiedt voor 23 euro en zegt dat het heul zeldzaam is en daarom zo duur is, dan koop je dat toch ook niet? Het probleem ligt, zoals altijd, bij de onderbuik van de samenleving.
Als die mayonaise nieuw, gezond, net zo romig en diervriendelijk is zal het je verbazen wat mensen ervoor neertellen, als dan blijkt dat het gewoon Calvé met een ander etiket is, heb je hetzelfde idee....
quote:
Hier laat je jezelf zo erg kennen...klootzakken met een uitkering? je weet dat een groot deel van de uitkeringen AOW betreft? Voor oude mensen die hun leven lang gewerkt hebben, Dat werkelozen te weinig geld hebben voor beleggingsproducten en dat de schuld die bij de laagste klasse is opgebouwd in het niet valt bij de collectieve hypotheekschuld van dit land, of de miljarden die gebruikt worden om banken te steunen omdat ze massaal door hun "bevriende collega banken"opgelicht zijn?

Kan je een grote bek hebben en vinden dat je gelijk hebt, je faalt op alle fronten :')
pi_114126322
Achter tralies vind ik een vrij milde straf voor die graaiende parasieten zonder enige vorm van geweten. Vierendelen of in de Iron Maiden ermee!

Dus, deels eens met TS.
pi_114126519
batb en YuckFou laten de mokers vallen. Goede posts, niets aan toe te voegen. Dat de schuldigen vertrapt mogen worden onder de hoeven van stampende kamelen.
  donderdag 12 juli 2012 @ 21:48:22 #73
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114128084
Ik heb getekend. :)
Kaleidoscopiklimax
pi_114129105
quote:

Weer zo'n loser met een grote bek die dr helemaal niets van snapt. Ja de consument heeft ook schuld, maar de banken wisten donders goed dat de subprime hypotheken enorm risicovol waren en eigenlijk de moeite niet waard.

Om van deze shit af te komen werden deze subprime hypotheken gebundeld en ze kregen volgens mij van rating agencies een label mee van "goed product". Ondertussen wisten de banken dus dat het shit was en wat ze dan ook nog deden is een verzekering op het verkochte product afsluiten zodat zij ook nog eens zouden vangen wanneer de hypotheek niet kon worden afbetaald. Hoe ziek wil je het hebben? Hoe duidelijk is het dat dit oplichterij is?

Hoe zou jij het vinden als Mediamarkt massaal gebrekkige tv's verkoopt aan jou en andere klanten? Zou jij dan ook zeggen dat het je eigen schuld is? En hoe kwaad word jij als je hoort dat Mediamarkt wist dat ze gebrekkige tv's verkochten als goeie tv's en dan ook nog een verzekering afsloten zodat ze geld zouden vangen als JOUW tv kapot zou gaan? Ik bedoel ---> :')

DAT is de shit die zich heeft afgespeeld. Gebrekkige producten werden verkocht als geweldige producten en de verkopers namen ook nog eens voor enorme bedragen verzekeringen voor wanneer het gebrekkige product kapot zou gaan in handen van de consument zodat de verkoper nog eens een vergoeding zou krijgen en dus dubbel zou verdienen....

Dus je verkoopt een kut product en als dat kut product kapot gaat krijg je NOG eens weer geld... Hoezo is dat geen zwendel????

De echte paupers zijn de mensen die roepen dat de banken geen blaam treffen en dat het alleen maar de schuld is van de consument. De consument is ook schuldig maar de rol die de banken hebben gespeeld is gewoon die van oplichter en leugenaar.
pi_114129213
Waarom heb je het over subprime hypotheken die niet eens bestaan in Nederland?
pi_114129306
Ik heb getekend met K. Anker.
Ура для россии
pi_114129361
quote:
5s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:09 schreef Scorpie het volgende:
Iets met globale financiėle markt.
pi_114129412
quote:
vooruit dan. goldman sacks die de griekse top hielp de boeken te veranderen waardoor ze met de euro mee mochten doen. heeft ook invloed op onze economie.
pi_114129440
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:12 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Als je het over globaal wilt hebben, neem dan iig de moeite om de kredietcrisis los te zien van de subprime crisis. Dat is zeg maar 2e klas HAVO niveau, dat verschil kennen.
pi_114129447
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:12 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

ja, dit was makkelijker geweest idd. :P
pi_114129469
quote:
Omdat het daarmee allemaal ontstaan is? De omvang van deze crisis komt niet omdat NLers teveel geleend hebben, de omvang wordt met name veroorzaakt omdat gerenommeerde Amerikaanse zakenbanken, giftige pakketten subprime ondoorzichtig hebben doorverkocht en zo het wereldwijde systeem hebben besmet.

Daarnaast hebben we nu in het geval van Barclays ook nog de rentemanipulatie wat natuurlijk weer een ander verhaal is.
pi_114129799
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Omdat het daarmee allemaal ontstaan is? De omvang van deze crisis komt niet omdat NLers teveel geleend hebben,
Je weet dat er niet 1 maar 2 zijn he. En jawel, Nederlanders lenen teveel. Onze hypotheekmarkt is verneukt, en dat komt door mensen (babyboomers) die teveel geleend hebben bij immer stijgende huizenprijzen. Dat staat los van de subprime crisis in Amerika.

quote:
de omvang wordt met name veroorzaakt omdat gerenommeerde Amerikaanse zakenbanken, giftige pakketten subprime ondoorzichtig hebben doorverkocht en zo het wereldwijde systeem hebben besmet.
Neuh, het belang van bv Nederlandse banken in de subprime hypotheken is niet zo groot dat ze daar een opdonder van hebben gehad. De Nederlandse banken hebben vooral hinder gehad van de daaropvolgende kredietcrisis waarin men de liquiditeit niet meer kon waarborgen.

quote:
Daarnaast hebben we nu in het geval van Barclays ook nog de rentemanipulatie wat natuurlijk weer een ander verhaal is.
Klopt, maar zie het dan ook allemaal los van elkaar, bekijk de onderlinge relaties en gooi niet elke bankier/bank/instelling op 1 hoop. Het is geen Joden vervolging. Ik ben helemaal voor een aanpassing in het huidige financiele systeem, maar pak dan de echte boeven aan en ga niet als een blind paard tekeer. Dat doet meer schade dan goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2012 22:19:22 ]
pi_114129921
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:12 schreef dawg het volgende:

[..]

vooruit dan. goldman sacks die de griekse top hielp de boeken te veranderen waardoor ze met de euro mee mochten doen. heeft ook invloed op onze economie.
En het feit dat ze de door ons spotgoedkoop (lange leve onze triple-A) gefinancierde EU subsidies uitgaven aan Noord-Europese producten en diensten, en we ze mede daarom met open armen de euro in verwelkomden, vergeet je even?

Verder is het zo dat de Griekse minister van financiėn +/- 25% niet weet wat zijn belastinginkomsten per jaar zijn, wat lastig budgetteren is, én de Griekse overheid verantwoordelijk is voor ~65% van de totale benodigde pensioen-som, tegen ~35% voor de Nederlandse overheid. Deze problemen waren overigens al in de maak, lang voordat de Grieken de Euro invoerden..
pi_114130004
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:20 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En het feit dat ze de door ons spotgoedkoop (lange leve onze triple-A) gefinancierde EU subsidies uitgaven aan Noord-Europese producten en diensten, en we ze mede daarom met open armen de euro in verwelkomden, vergeet je even?

Verder is het zo dat de Griekse minister van financiėn +/- 25% niet weet wat zijn belastinginkomsten per jaar zijn, wat lastig budgetteren is, én de Griekse overheid verantwoordelijk is voor ~65% van de totale benodigde pensioen-som, tegen ~35% voor de Nederlandse overheid. Deze problemen waren overigens al in de maak, lang voordat de Grieken de Euro invoerden..
Precies. Maar het is gewoon lekker simpel om de banken als grote kwade genie te zien achter al het leed in de wereld. Bankiers ontbijten met een vers gebakken baby die ze opeten, lunchen met hun slachtoffers in ketens en dineren met de Duivel, want dan kan de gemiddelde Nederlander (die zo`n petitie zonder blikken of blozen ondertekent) weer normaal slapen.
pi_114130141
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:20 schreef fruityloop het volgende:

[..]

het topic gaat over bankiers. als gs de griekse top niet geholpen had hadden de grieken niet in de euro gezeten (of later wellicht, wanneer wel echt aan alle toetredingseisen voldaan was).

dus wat je zegt is niet echt van toepassing.
pi_114130180
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je weet dat er niet 1 maar 2 zijn he. En jawel, Nederlanders lenen teveel. Onze hypotheekmarkt is verneukt, en dat komt door mensen (babyboomers) die teveel geleend hebben bij immer stijgende huizenprijzen. Dat staat los van de subprime crisis in Amerika.

[..]
Onze hypotheken worden dan weer wel in de rug gesteund door een zeer robuust notarieel en kadastraal systeem, iets wat bijvoorbeeld in de VS niet zo is, en de crisis ook aanwakkert. Daar verhuist nl het eigendom van het perceel mee met de hypotheek, én wordt dat ook nog eens veel minder robuust bijgehouden. Met als gevolg dat er links en rechts foreclosures door banken gedaan werden, op percelen/huizen die ze bij nader inzien al helemaal niet meer in eigendom hadden, omdat die hypotheek netjes verpakt met nog meer, verkocht was aan bijvoorbeeld de Deutsche Bank.

Grosso modo zijn onze hypotheken zo ongeveer de meest betrouwbare ter wereld, en kennen wij ook 1 van de laagste gedwongen verkoop percentages, wat een zekere maatstaf is voor de kwaliteit van die hypotheken.
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:25:53 #87
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_114130252
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:22 schreef Scorpie het volgende:
Precies. Maar het is gewoon lekker simpel om de banken als grote kwade genie te zien achter al het leed in de wereld. Bankiers ontbijten met een vers gebakken baby die ze opeten, lunchen met hun slachtoffers in ketens en dineren met de Duivel, want dan kan de gemiddelde Nederlander (die zo`n petitie zonder blikken of blozen ondertekent) weer normaal slapen.
Overdrijven is ook een vak :')
Het was wel Aegon die in de VS problemen had, en dat is buiten NL opgelost maar toch, zeggen dat ze er niks mee te maken hadden is gelul.
Punt is dat na de subprime crisis, de credit crunch nog steeds de derrivatenmarkt bestaat die veel en veel te groot is gegroeid, ook dat weten de bankiers en de finance boys die erin handelen, en zolang niemand er een stop op zet blijft dat doorgaan, ook nu, terwijl hier langzaam aan zichtbaar begint te worden wat dat op kan leveren, zie Vestia....
pi_114130287
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:24 schreef dawg het volgende:

[..]

het topic gaat over bankiers. als gs de griekse top niet geholpen had hadden de grieken niet in de euro gezeten (of later wellicht, wanneer wel echt aan alle toetredingseisen voldaan was).
Natuurlijk wel, GS was hoogstens een instrument, een klein radartje. Iedereen was op de hoogte van de trucs die de Grieken uithaalden om te voldoen aan de eisen tot toetreding, waarom dan alleen GS degene is die de gebeten hond zou zijn is mij een raadsel. Prima dat je schuld wilt laten bekennen, maar laten we dat dan wel aan alle partijen doen, wel zo eerlijk.

quote:
dus wat je zegt is niet echt van toepassing.
Juist wel.
pi_114130410
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, GS was hoogstens een instrument, een klein radartje. Iedereen was op de hoogte van de trucs die de Grieken uithaalden om te voldoen aan de eisen tot toetreding, waarom dan alleen GS degene is die de gebeten hond zou zijn is mij een raadsel. Prima dat je schuld wilt laten bekennen, maar laten we dat dan wel aan alle partijen doen, wel zo eerlijk.

Je moet toch ergens beginnen, anders wijst iedereen alleen maar in een cirkeltje naar elkaar door (het waren de grieken -> het waren de banken -> het waren de consumenten -> het waren de grieken etc. etc. etc.) en is er uiteindelijk nog niemand die er verantwoordelijk voor wordt gehouden.
pi_114130417
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:24 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Onze hypotheken worden dan weer wel in de rug gesteund door een zeer robuust notarieel en kadastraal systeem, iets wat bijvoorbeeld in de VS niet zo is, en de crisis ook aanwakkert. Daar verhuist nl het eigendom van het perceel mee met de hypotheek, én wordt dat ook nog eens veel minder robuust bijgehouden. Met als gevolg dat er links en rechts foreclosures door banken gedaan werden, op percelen/huizen die ze bij nader inzien al helemaal niet meer in eigendom hadden, omdat die hypotheek netjes verpakt met nog meer, verkocht was aan bijvoorbeeld de Deutsche Bank.

Grosso modo zijn onze hypotheken zo ongeveer de meest betrouwbare ter wereld, en kennen wij ook 1 van de laagste gedwongen verkoop percentages, wat een zekere maatstaf is voor de kwaliteit van die hypotheken.
Ik kan het niet beter zeggen. Grappige is dat als je nu de doemscenario`s van een paar jaar geleden erbij pakt reppen ze allemaal over 10.000+ gedwongen verkopen per jaar in 2011 en 2012.......nou, dat hebben we gezien :D
pi_114130455
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:28 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Je moet toch ergens beginnen, anders wijst iedereen alleen maar in een cirkeltje naar elkaar door (het waren de grieken -> het waren de banken -> het waren de consumenten -> het waren de grieken etc. etc. etc.) en is er uiteindelijk nog niemand die er verantwoordelijk voor wordt gehouden.
Ah ja, we schieten dus met een shotgun op een zwerm muggen en hopen zo wat te raken. Altijd goed die tactiek _O_
pi_114130472
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Juist wel.
ik zeg nergens dat de grieken geen enkele schuld hebben. ik zeg dat dat offtopic is, daarvoor kun je beter naar aex.

dit topic gaat over het gedrag van bankiers, waarvan mijne een van de vele voorbeelden is.
pi_114130640
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ah ja, we schieten dus met een shotgun op een zwerm muggen en hopen zo wat te raken. Altijd goed die tactiek _O_
Betere oplossing dan niks doen en maar hopen dat iedereen zo aardig en netjes is om het niet nog eens te doen.
pi_114130694
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:31 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Betere oplossing dan niks doen en maar hopen dat iedereen zo aardig en netjes is om het niet nog eens te doen.
Volgens mij zijn er allang hervormingen aan de gang die dit soort ongein in het vervolg moeten tegengaan, maar hey, als je denkt dat een petitie gaat helpen moet je hem vooral tekenen.
pi_114130732
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:29 schreef dawg het volgende:

[..]

ik zeg nergens dat de grieken geen enkele schuld hebben. ik zeg dat dat offtopic is, daarvoor kun je beter naar aex.

dit topic gaat over het gedrag van bankiers, waarvan mijne een van de vele voorbeelden is.
Je mag het offtopic vinden, maar feit is en blijft dat ze niet de enige schuldige zijn, hoe hard je ook roeptoetert dat we offtopic gaan, we halen gewoon alle schuldigen erbij.
pi_114130793
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er allang hervormingen aan de gang die dit soort ongein in het vervolg moeten tegengaan, maar hey, als je denkt dat een petitie gaat helpen moet je hem vooral tekenen.
Een paar kleine dingetjes aan de oppervlakte helpen niet tegen systeemfouten zoals die nu aan het licht komen.
pi_114130844
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je mag het offtopic vinden, maar feit is en blijft dat ze niet de enige schuldige zijn, hoe hard je ook roeptoetert dat we offtopic gaan, we halen gewoon alle schuldigen erbij.
topics frustreren is jouw specialiteit heh.

ik heb getekend, zegje gedaan, en ben weer weg hier. heb niet nog een keer zin in jouw domme geraaskal. ~:)

adios.
pi_114130935
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:34 schreef dawg het volgende:

[..]

topics frustreren is jouw specialiteit heh.

ik heb getekend, zegje gedaan, en ben weer weg hier. heb niet nog een keer zin in jouw domme geraaskal. ~:)

adios.
En je bent weer ontmaskerd als een scheldende droeftoeter omdat meneer afgetroefd is qua kennis. Chapeau.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2012 22:37:19 ]
pi_114130976
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:34 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Een paar kleine dingetjes aan de oppervlakte helpen niet tegen systeemfouten zoals die nu aan het licht komen.
Net zoals een paar bankiers achter de tralies zetten ook niets opschiet.
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:39:37 #100
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_114131157
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:36 schreef Scorpie het volgende:
Natuurlijk help dat geen flikker en dat zal ook niet gebeuren, maar als een miljoen mensen tekenen is dat wellicht voor Brussel een signaal dat het plebs het niet eens is met de koers en de regels die nu gehanteerd worden.
Ik hoop dat ergens ooit iemand de hand in eigen boezem steekt en zegt, jongens dit kan zo niet langer, maar tot nu toe heb ik alleen maar aalgladde bankiers het tegenovergestelde zien doen, janken dat hun bank falliet gaat met alle gevolgen van dien en vervolgens mokkend en morrend de paar regeltjes die ingevoerd worden afwentelen op de consumenten om in de wereld van het grote geld op vrijwel precies dezelfde voet verder te gaan....
pi_114131230
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:39 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Natuurlijk help dat geen flikker en dat zal ook niet gebeuren, maar als een miljoen mensen tekenen is dat wellicht voor Brussel een signaal dat het plebs het niet eens is met de koers en de regels die nu gehanteerd worden.
Ik hoop dat ergens ooit iemand de hand in eigen boezem steekt en zegt, jongens dit kan zo niet langer, maar tot nu toe heb ik alleen maar aalgladde bankiers het tegenovergestelde zien doen, janken dat hun bank falliet gaat met alle gevolgen van dien en vervolgens mokkend en morrend de paar regeltjes die ingevoerd worden afwentelen op de consumenten om in de wereld van het grote geld op vrijwel precies dezelfde voet verder te gaan....
Kijk, eindelijk iemand die de petitie op waarde schat.
pi_114133410
quote:

[..]

Toekomstige bankiers of vriendjes van de bankiers zullen dan misschien toch een stapje terug nemen in de toekomst. Op het moment voelen ze zich untouchable en lijken ze te denken dat ze alles maar kunnen maken.
  donderdag 12 juli 2012 @ 23:48:39 #103
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114134988
quote:

Het gaat over fraude. Vind je het echt prima dat mensen frauderen zolang ze klanten hebben?
  donderdag 12 juli 2012 @ 23:49:58 #104
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114135066
quote:

voor jou ook:

Dit gaat om een fraude zaak. Je vindt het prima dat er gefraudeerd wordt zolang mensen producten afnemen van de fraudeurs? Echt waar?
  donderdag 12 juli 2012 @ 23:52:17 #105
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114135189
quote:
5s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lees mijn post eens voor je als een complete idioot overkomt. De serious fraud act 2006 is een mooi beginpunt. Een andere rate opgeven dan de echte is fraude. Is dat echt zo moeilijk te begrijpen?
  donderdag 12 juli 2012 @ 23:54:18 #106
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114135305
quote:

Worden er eigenlijk veel bankiers vermoord? Daar lees ik nooit iets over, terwijl ze toch aardig kwaad bloed hebben gezet bij miljoenen mensen!
Nee, ze komen ermee weg omdat hun vriendjes in OM en in de politiek weigeren bestaande wetten uit te voeren.

In Italie is een bankier in zijn benen geschoten. Maar dat zal je in de mainstream media inderdaad niet lezen, Die willen hun advertentiegeld van de banken niet kwijt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Viajero op 13-07-2012 00:43:07 ]
  donderdag 12 juli 2012 @ 23:57:25 #107
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114135480
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:01 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En hoe kijk je tegen de winsten van die instellingen die terugvloeien naar de aandeelhouders, de pensioenfondsen van de mensen die jij paupers noemt, aan?

Of hebben die met hun hebzucht nergens schuld aan. ;)
Welke winsten? Ik zie alleen miljardenverliezen die door ons moeten worden aangevuld. Dat naast het feit dat over die winsten (in de goede tijden) nauwelijks belasting wordt betaald.

Daarnaast gaat het hier om fraude, om onjuiste gegevens rapporteren. Voor zover ik weet is de verdeling van criminele winsten geen factor in de strafbepaling.
  donderdag 12 juli 2012 @ 23:58:25 #108
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114135547
quote:
18s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:04 schreef damirovic het volgende:
Vind het raar om iemand achter de tralies te zetten dmv petities, daar heb je rechtbanken voor en een aanklacht e.d.
En wat als rechtbanken botweg geen actie ondernemen en crimineel gedrag negeren?
pi_114135598
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:52 schreef Viajero het volgende:

[..]

Lees mijn post eens voor je als een complete idioot overkomt. De serious fraud act 2006 is een mooi beginpunt. Een andere rate opgeven dan de echte is fraude. Is dat echt zo moeilijk te begrijpen?
Hoeveel bankiers zijn daar schuldig aan dan, lief mongooltje van me?
  donderdag 12 juli 2012 @ 23:59:44 #110
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114135616
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:07 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat gedrag is misschien in bedragen minder, maar in moreel opzicht natuurlijk geen haar beter. Beide groepen schoven verantwoordelijkheden door, deden opportune aannames, en profiteerden/graaiden waar mogelijk en ze er mee weg konden komen.
En dat is een reden om fraude niet te vervolgen?

Los van dat dat voor een deel van de mensen geldt, maar zeker niet voor iedereen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 00:02:48 #111
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114135767
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is nog niet bekend, maar gezien het feit dat minstens 20 banken aan dit soort fraude deden een behoorlijk aantal.

Wl je dat fraude vervolgt wordt of mogen bankiers letterlijk alles doen waar ze zin in hebben?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 00:05:06 #112
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114135904
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:36 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Door onverantwoordelijk veel uit te lenen aan personen, organisaties en landen zonder te kijken of die het ooit terig konden betalen. Aangespoord door megabonussen voor korte termijn resultaten. En door er een eind op los te frauderen. Dit is niet de eerste, en zal zeker niet de laatste fraude zaak zijn.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 00:07:35 #113
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114136034
quote:
Omdat de wereld groter is dan Nederland, en het allemaal met elkaar in verbinding staat.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 00:09:10 #114
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114136124
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Denk jij dan dat de bankiers helemaal geen blaam treft, en dat het allemaal de schuld is van het publiek?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 00:11:39 #115
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114136261
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, we moeten gewoon uitzoeken welke bankiers wetten overtreden hebben, en die vervolgens opsluiten. Zou je daar achter staan, of vind je het eigenlijk wel prima dat bankiers wetten overtreden?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 00:13:00 #116
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114136324
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, leuk. Waarom zijn er hervormingen nodig als we al wetten tegen fraude hebben? Laten we eens beginnen met de bestaande wetten uitvoeren.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 00:14:24 #117
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114136388
quote:

[..]

Een paar niet nee. Maar ik schat zo dat als we echt alle wetten naar de letter uitvoeren, dat er dan geen enkele bankier boven kassa niveau overblijft.
pi_114140028
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij iemand een mongooltje noemen _O-

Vrijwel dit hele forum is opgelucht wanneer hun mening niet overeenkomt met die van jou. Dat is nl. een teken dat iemand op de goede weg zit. Ik ken geen grotere lul op dit forum dan jij :')
pi_114140037
Viajero, respect _O_
pi_114140603
pi_114140778
Alsof een rechter/politicus waarde hecht aan een online petitie terwijl je miljoenen kan krijgen als je geen waarde hecht aan de petitie.
Hmm, moeilijke keuze......

Echt, de huidige politieke macht is allang omgekocht. Mocht je echte verandering willen, dan moeten er drastischer maatregelen komen dan een celstrafje hier en daar.
pi_114140823
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 05:59 schreef Arriens het volgende:
Alsof een rechter/politicus waarde hecht aan een online petitie terwijl je miljoenen kan krijgen als je geen waarde hecht aan de petitie.
Hmm, moeilijke keuze......
Niet alle politici zijn corrupt. Maar veel succes met je apathische levenshouding!
pi_114141176
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:34 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het systeem bevat (nog steeds) ~850 miljard aan Nederlandse pensioenen etc, zelf na alle ellende, dus het lijkt me juist vóór de politiek (de Jager en Bos voor hem) te spreken, dat ze dat overeind houden zodat we rustig de ballon leeg kunnen laten lopen, in plaats van lek prikken wat sommige partijen effectief prediken met hun anti-EU verkiezingsretoriek. Die menen er mee om te kunnen gaan alsof het een sportschool abonnement is waar je nu wel van zou willen, ondanks die vervelende voorwaarden. |:(
pi_114141214
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

Welke winsten? Ik zie alleen miljardenverliezen die door ons moeten worden aangevuld. Dat naast het feit dat over die winsten (in de goede tijden) nauwelijks belasting wordt betaald.

Daarnaast gaat het hier om fraude, om onjuiste gegevens rapporteren. Voor zover ik weet is de verdeling van criminele winsten geen factor in de strafbepaling.
Als je even kijkt naar de inleg aan premies in de pensioenfondsen over de jaren, snap jij toch hopelijk ook wel dat al dat geld dįįr niet enkel vandaan komt? Dat groeide lekker doordat ze kozen voor lekker goed renderende Griekse en Spaanse staatsobligaties, in plaats van die suffe Duitse en Nederlandse, want stél je toch eens voor dat hun klanten (wij) moesten vertellen dat met die minieme inleg, er in 30 ą 35 eigenlijk geen voldoende vermogen is op te bouwen om na je 60e nóg 30 jaar leuk van te leven. En ach, Griekenland en Spanje waren lid van de EU, en dus ingedekt. Nou, daar komen we nu met zijn allen mooi mee op de koffie, stelletje hebzuchtige dromers die we waren/zijn.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:12:58 #125
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114141328
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 07:53 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Als je even kijkt naar de inleg aan premies in de pensioenfondsen over de jaren, snap jij toch hopelijk ook wel dat al dat geld dįįr niet enkel vandaan komt? Dat groeide lekker doordat ze kozen voor lekker goed renderende Griekse en Spaanse staatsobligaties, in plaats van die suffe Duitse en Nederlandse, want stél je toch eens voor dat hun klanten (wij) moesten vertellen dat met die minieme inleg, er in 30 ą 35 eigenlijk geen voldoende vermogen is op te bouwen om na je 60e nóg 30 jaar leuk van te leven. En ach, Griekenland en Spanje waren lid van de EU, en dus ingedekt. Nou, daar komen we nu met zijn allen mooi mee op de koffie, stelletje hebzuchtige dromers die we waren/zijn.
Sorry, ik heb daar part nog deel aan. Ik heb nog nooit een beslissing genomen voor een pensioenfonds, en ik ga er uberhaupt niet van uit dat er voor mij een staatspensioen zal zijn. Ga anderen lastigvallen met je beschuldigingen, niet mij. Ik heb een prive pensioen waarbij ik heel saai op stabiliteit gekozen heb ipv megahoge rendementen.

Heb je nog een mening over die fraude of mogen bankiers frauderen zoveel ze willen, zolang de pensioenpot maar vol blijft?
pi_114141349
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 07:53 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Maar waarin belegden de pensioenfondsen dan hun gelden in de vele jaren voordat de euro ingevoerd werd?
pi_114141362
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 02:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Jij iemand een mongooltje noemen _O-

Vrijwel dit hele forum is opgelucht wanneer hun mening niet overeenkomt met die van jou. Dat is nl. een teken dat iemand op de goede weg zit. Ik ken geen grotere lul op dit forum dan jij :')
Alsof ik me iets aantrek van een pothead zonder carrieremogelijkheden met een uitzichtloos leven in de marge :D
pi_114141369
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 00:02 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat is nog niet bekend, maar gezien het feit dat minstens 20 banken aan dit soort fraude deden een behoorlijk aantal.

Wl je dat fraude vervolgt wordt of mogen bankiers letterlijk alles doen waar ze zin in hebben?
Dus je wil een heksenjacht ontketenen op basis van een 20 tal banken en je eigen onderbuikgevoelens jegens bankiers, klinkt goed doordacht hoor, zo`n plan _O_
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:18:44 #129
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114141376
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus je wil een heksenjacht ontketenen op basis van een 20 tal banken en je eigen onderbuikgevoelens jegens bankiers, klinkt goed doordacht hoor, zo`n plan _O_
Waarom noem je het opsporen en veroordelen van criminelen die voor miljarden gefraudeerd hebben een heksenjacht?
pi_114141381
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 00:13 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja, leuk. Waarom zijn er hervormingen nodig als we al wetten tegen fraude hebben?
Omdat banken binnen de marge van de wet opereerden, en die hervormingen ook bedoeld zijn de hebzucht van Jan Modaal te beteugelen, maar dat gaat er niet in bij jou.

quote:
Laten we eens beginnen met de bestaande wetten uitvoeren.
Prima, kom dan alleen niet zeiken over 2 jaar dat de helft van de o zo criminele bankiers gewoon blijft zitten. Deal?
pi_114141385
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:12 schreef Viajero het volgende:

[..]

Sorry, ik heb daar part nog deel aan. Ik heb nog nooit een beslissing genomen voor een pensioenfonds, en ik ga er uberhaupt niet van uit dat er voor mij een staatspensioen zal zijn. Ga anderen lastigvallen met je beschuldigingen, niet mij. Ik heb een prive pensioen waarbij ik heel saai op stabiliteit gekozen heb ipv megahoge rendementen.

Heb je nog een mening over die fraude of mogen bankiers frauderen zoveel ze willen, zolang de pensioenpot maar vol blijft?
Wat is een staatspensioen?? Of bedoel je de AOW? Da's wat anders dan het pensioen waar jij verplicht aan meedoet via je werkgever. Overigens kan je via bijvoorbeeld een OR, wel degelijk enige invloed uitoefenen op de keuze van de pensioenpartner voor een bedrijf, en dan specifiek over de details die zo'n overeenkomst kunnen maken of breken. Ik stel me zo voor dat zeg de kantinejuf (en met haar het gros van de Nederlandse werknemers) zich er niet voor interesseert, maar da's iets anders dan geen invloed uit kunnen oefenen.

En nee, ik ben geen voorstander van frauderen, of het breken van welke wet dan ook. Gedogen heb ik overigens ook een broertje dood aan. Maar de schuldigen in dit verhaal, zijn in aflopende vorm wat mij betreft

A) de pensioenfondsen, die als groot-aandeelhouders de macht hadden om dit al veel eerder te stoppen, wat ze nu eindelijk in de VS doen, zo is laatst het beloningsplan van ik meen citigroup getorpedeerd door de aandeelhouders, omdat het wederom absurd hoog was.
B) de directieleden van de banken
C) jan publiek die er van mee heeft lopen profiteren door zelf gekozen onwetendheid.
pi_114141388
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:18 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waarom noem je het opsporen en veroordelen van criminelen die voor miljarden gefraudeerd hebben een heksenjacht?
Omdat niet alle bankiers gefraudeerd hebben en daarom crimineel zijn. Jij denkt van wel. Wij verschillen daarover van mening; ik zie liever de ware schuldigen gepakt worden, jij wil ieder mens die ruikt naar rechts kapitalisme opknopen aan de hoogste boom.
pi_114141397
quote:
Misdaden tegen de menselijkheid, enig idee hoeveel mensen berooid zijn achter gelaten door deze heren ;)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_114141400
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:52 schreef Viajero het volgende:

[..]

De serious fraud act behandeld nog geen fractie van de bankierswereld. Als dat je enige argument is, dan sta je mooi voor lul. Ik wacht nog even af op bronnen die aantonen waarmee je bankiers in pakweg Nederland zou willen vervolgen.
pi_114141407
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:20 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Misdaden tegen de menselijkheid, enig idee hoeveel mensen berooid zijn achter gelaten door deze heren ;)
En moet je nagaan hoeveel mensen er in absolute welvaart leven door dit soort mensen omdat ze een lening kregen die ze eigenlijk niet mochten. Dubbeltje valt twee kanten op he.
pi_114141410
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar waarin belegden de pensioenfondsen dan hun gelden in de vele jaren voordat de euro ingevoerd werd?
Minder in griekse staatsobligaties, omdat ten tijde van de drachme ze heel wat risicovoller waren als nu. Overigens konden die pensioenfondsen toen nog zonder geneuzel over maatschappelijk verantwoord ondernemen geld investeren in de grote defensie-conglomeraten en mijnbouw bedrijven die overal in Afrika zaken deden met dictators enzo.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:22:08 #137
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114141412
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omdat banken binnen de marge van de wet opereerden, en die hervormingen ook bedoeld zijn de hebzucht van Jan Modaal te beteugelen, maar dat gaat er niet in bij jou.

[..]
De top van Barclays is afgetreden omdat ze binnen de wet beleven? De Serious Fraud Office geeft aan dat er wetten zijn overtreden terwijl dat niet zo is? Sorry, maar de waarheid ontkennen gaat echt niet helpen.

quote:
Prima, kom dan alleen niet zeiken over 2 jaar dat de helft van de o zo criminele bankiers gewoon blijft zitten. Deal?
Deal. Maar dan wel alle wetten naar de letter van de wet uitvoeren. Niet dat dat ooit gaat gebeuren natuurlijk.

Waarom ben je zo'n enorme fan van fraudeurs eigenlijk? Ben je ook fan van drugsdealers en inbrekers, of dat dan weer niet?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:25:34 #138
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114141441
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omdat niet alle bankiers gefraudeerd hebben en daarom crimineel zijn. Jij denkt van wel. Wij verschillen daarover van mening; ik zie liever de ware schuldigen gepakt worden, jij wil ieder mens die ruikt naar rechts kapitalisme opknopen aan de hoogste boom.
Nee, ik herhaal telkens dat ik wil dat er onderzocht wordt wat gebeurd is, en dat schuldigen gestraft worden. En wordt dan keihard door jou aangevallen. Waarom ben je zo fanatiek tegen het aanpakken van criminelen? Dit is de eerste post van jou waarin je uberhaupt aangeeft dat schuldigen gestraft moeten worden, maar daar moest je wel eerst flink voor in een hoek gedrukt worden, je was er eerst nog van overtuigd dat alle bankiers per definitie onschuldig zijn.

En ik verwacht inderdaad dat een overgrote meerderheid de wet heeft gebroken ja.
pi_114141503
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:22 schreef Viajero het volgende:

[..]

De top van Barclays is afgetreden omdat ze binnen de wet beleven? De Serious Fraud Office geeft aan dat er wetten zijn overtreden terwijl dat niet zo is? Sorry, maar de waarheid ontkennen gaat echt niet helpen.
Alsof een aftreden je ontslaat van rechtsvervolging :')

quote:
Deal. Maar dan wel alle wetten naar de letter van de wet uitvoeren. Niet dat dat ooit gaat gebeuren natuurlijk.

Waarom ben je zo'n enorme fan van fraudeurs eigenlijk? Ben je ook fan van drugsdealers en inbrekers, of dat dan weer niet?
Waarom leg jij mensen woorden in de mond eigenlijk? Komt dat omdat je gewoon anti-kapitalisme bent en groot fan van het communisme?
pi_114141518
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:25 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, ik herhaal telkens dat ik wil dat er onderzocht wordt wat gebeurd is, en dat schuldigen gestraft worden. En wordt dan keihard door jou aangevallen.
Nee, je roept op tot een heksenjacht tegen bankiers, want bankiers zijn slecht. Enige nuance heb ik nog niet in je posts kunnen bespeuren.

quote:
Waarom ben je zo fanatiek tegen het aanpakken van criminelen? Dit is de eerste post van jou waarin je uberhaupt aangeeft dat schuldigen gestraft moeten worden, maar daar moest je wel eerst flink voor in een hoek gedrukt worden, je was er eerst nog van overtuigd dat alle bankiers per definitie onschuldig zijn.
Ik zou het topic nog eens teruglezen, dan zal je zien dat ik al veel eerder zeg dat de ware schuldigen gepakt dienen te worden. Heb je er overheen gelezen? Wil ik nog wel voor je opzoeken zo hoor.

quote:
En ik verwacht inderdaad dat een overgrote meerderheid de wet heeft gebroken ja.
Dan moeten we maar afwachten he.
pi_114141527
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Indien ze bij B de wetten overtreden, prima, aanpakken. Wil je wetten aannemen omdat het rechtsysteem niet deugd, prima. Maar mensen vervolgen omdat ze geen enkele wet hebben overtreden is gewoon :')
Derde post van mij in dit topic Viajero.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:37:16 #142
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114141539
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alsof een aftreden je ontslaat van rechtsvervolging :')

[..]

Waarom leg jij mensen woorden in de mond eigenlijk? Komt dat omdat je gewoon anti-kapitalisme bent en groot fan van het communisme?
Precies andersom. Ik ben waarschijnlijk de grootste kapitalist die hier rondloopt. Daarom ben ik ook doodziek van de honderden miljarden staatssteun aan de banken. Als je het over communisme wilt hebben, we hebben op dit moment een zeer sterk communistische banksector.

Voor de zoveeste keer, omdat je het niet wilt begrijpen:

Dit heeft niets met jaloezie te maken. Ik bewonder mensen als Bill Gates en Richard Branson enorm, en gun ze al hun miljarden. Ik ben voor een flat rate tax van 10 a 15 %. Maar ik ben fel tegen staatssteun aan bedrijven, en ik ben fel tegen het tolereren van criminaliteit.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:39:01 #143
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114141566
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, je roept op tot een heksenjacht tegen bankiers, want bankiers zijn slecht. Enige nuance heb ik nog niet in je posts kunnen bespeuren.

[..]
Trol.

quote:
Ik zou het topic nog eens teruglezen, dan zal je zien dat ik al veel eerder zeg dat de ware schuldigen gepakt dienen te worden. Heb je er overheen gelezen? Wil ik nog wel voor je opzoeken zo hoor.

[..]
Ja, graag.

quote:
Dan moeten we maar afwachten he.
Inderdaad. We zullen zien. Waarschijnlijk gebeurt er toch niets, en worden een paar zondebokken aangewezen terwijl de rest vrolijk verder fraudeert.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:40:57 #144
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114141587
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Derde post van mij in dit topic Viajero.
Waarom val je dan zo fanatiek iedereen aan die om vervolging van criminelen vraagt?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:49:03 #145
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114141693
Bedenk trouwens ook even dat dit niet het eerste bankschandaal is. bij het Payment Protection Insurance schandaal hebben banken bewust mensen opgelicht, en de enige sanctie is dat ze een deel van de buit moeten teruggeven...
pi_114141722
quote:

[..]

Ah, das gesundes Volksempfinden! Blijkt inderdaad tot prima resultaten te leiden.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:57:32 #147
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114141810
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:51 schreef breapbreap het volgende:

[..]

Ah, das gesundes Volksempfinden! Blijkt inderdaad tot prima resultaten te leiden.
Een Godwin ten gunste van de dieven. Waarom in godsnaam?
pi_114142105
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:40 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waarom val je dan zo fanatiek iedereen aan die om vervolging van criminelen vraagt?
Ik val niemand aan die om vervolging van criminelen vraagt. Ik val iedereen aan die vraagt om vervolging van bankiers .
  vrijdag 13 juli 2012 @ 09:16:33 #149
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114142152
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 09:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik val niemand aan die om vervolging van criminelen vraagt. Ik val iedereen aan die vraagt om vervolging van bankiers .
En je hebt nog steeds niet door dat er stapels bewijzen zijn van fraude en opichting, waar tot nu toe nauwelijks iets mee gedaan wordt?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 09:18:18 #150
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114142194
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 09:16 schreef Viajero het volgende:

[..]

En je hebt nog steeds niet door dat er stapels bewijzen zijn van fraude en opichting, waar tot nu toe nauwelijks iets mee gedaan wordt?
Doe aangifte. Ga met je 'stapels bewijzen' naar de pers en laat ze er een enorm verhaal van maken. Stuur mails naar kamerleden.

Janken op een forum of een of andere kneuterpetitie tekenen zet niet echt zoden aan de dijk. De 'stapels bewijzen' aan de autoriteiten overdragen is dan veel vruchtbaarder.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')