abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114115895
Het wordt hoog tijd dat we de klootzakken aan de top van de piramide eens hard gaan aanpakken. Zij zijn de hoofdverantwoordelijken voor de wereldwijde financiėle crisis en tot nu toe is er nog geen een van die klootzakken opgepakt. En het zijn niet alleen de Amerikaanse zakenbanken die ons allemaal hebben genaaid, er zijn ook Europese banken zoals Barclays die op grote schaal hebben gefraudeerd.

Put bankers behind bars

Big banks have been caught in a massive scam to rig global interest rates, ripping off millions of people on their mortgages, student loans and more! We'd go to jail for this, but Barclays bank has only been fined, and just a fraction of their profits! Outrage is mounting -- this is our chance to finally turn the tide of the banks' reign over our democracies.

The EU finance regulator, Michel Barnier is standing up to the powerful bank lobby and championing reform that would put bankers behind bars for fraud like this. If the EU goes first, accountability could quickly spread across the globe. But the banks are lobbying hard against it, and we need a massive surge of people power to drive these reforms through.

If we can get 1 million people to stand with Barnier in the next 3 days, it will give him momentum to face down the banking lobby and push governments to bring reform. Sign the petition, and our growing numbers will be represented by adding mock bankers to a jail right in front of the EU Parliament.

Teken de petitie hier:
http://www.avaaz.org/en/bankers_behind_bars_f/?fp

Voor mensen die niet een heel duidelijk beeld hebben van wat nou precies de crisis heeft veroorzaakt is deze docu een aanrader:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_114116007
Welke wet hebben deze mensen overtreden?
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:12:40 #3
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_114116041
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:14:07 #4
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114116092
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:11 schreef Plantagehouder het volgende:
In het VK in elk geval de Serious Fraud act 2006.

Waar mensen die verdacht werden van deelname aan de rellen voor een snelrechter kwamen en in korte zaken veroordeeld werden blijkt er kennelijk een andere wet te gelden als je miljarden steelt.

Ik heb de petitie trouwen ondertekend.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:15:44 #5
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114116146
quote:
Jij hebt geen nieuws gevolgd de afgelopen tijd? Of vind je dat bv het Britse parlement ook allemaal alu-hoedjes zijn?

http://www.bbc.co.uk/news/business-18779089
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_114116198
quote:
Wat Viajero al zei....

Onder welke steen kom jij vandaan? :')
pi_114116208
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:14 schreef Viajero het volgende:

[..]

In het VK in elk geval de Serious Fraud act 2006.

Waar mensen die verdacht werden van deelname aan de rellen voor een snelrechter kwamen en in korte zaken veroordeeld werden blijkt er kennelijk een andere wet te gelden als je miljarden steelt.

Ik heb de petitie trouwen ondertekend.
^O^
pi_114116276
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:11 schreef Plantagehouder het volgende:
Alsje zelf niet kan bedenken hoe verkeerd het is wat bankiers doen met manipulatie etc van rentes en markten..

Daar heb je geen wet voor nodig.

Sowieso wetten zijn deels overbodig.. je kan prima inschatten wanneer iets verkeerd is.
pi_114116303
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jij hebt geen nieuws gevolgd de afgelopen tijd? Of vind je dat bv het Britse parlement ook allemaal alu-hoedjes zijn?

http://www.bbc.co.uk/news/business-18779089
sinds wanneer ben jij zo'n fan van meer EU regulatie geworden?

Michel Barnier is EU Commissaris Interne markt en diensten onder Barrosso en deze opiniepeiling is dus een steun-bekenning aan EU pogingen de financiele sector meer te gaan reguleren
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:22:10 #10
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114116371
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Alsje zelf niet kan bedenken hoe verkeerd het is wat bankiers doen met manipulatie etc van rentes en markten..

Sowieso wetten zijn deels overbodig.. je kan prima inschatten wanneer iets verkeerd is.
Daarnaast zijn er meer dan genoeg wetten die ze overtreden hebben. Maar als politici, rechters ed die fraudeurs ook tegenkomen op de golfclub dan ga je je vrienden natuurlijk niet laten vervolgen.

Wetten zijn er voor de paupers, niet voor de elite. Hetzelfde geldt voor belastingen trouwens.
pi_114116420
quote:

[..]

Het gaat niet om "verkeerd doen". Als je het hebt over mensen achter de tralies stoppen heb je het over "de wet overtreden". Je kan geen mensen wegstoppen omdat ze iets "verkeerd doen", want dat is erg arbitrair. Sommigen vinden het heel verkeerd dat sommige mensen miljoenen verdienen. Anderen vinden het heel verkeerd dat mensen een leven lang een uitkering trekken.
Je kunt allebei verwerpelijk vinden, maar verboden is het niet.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_114116436
Gedaan.
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:23:51 #13
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114116456
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]

sinds wanneer ben jij zo'n fan van meer EU regulatie geworden?

Michel Barnier is EU Commissaris Interne markt en diensten onder Barrosso en deze opiniepeiling is dus een steun-bekenning aan EU pogingen de financiele sector meer te gaan reguleren
Ik zal de duivel zijn hand schudden als het betekent dat fraudeurs eindelijk eens worden aangepakt. Mijn haat tegen de EU is veel kleiner dan mijn haat tegen deze fraudeurs en hun medeplichtigen.

Ik zie nu trouwens dat ik een andere petitie had ondertekend, een zeer vergelijkbare gericht aan de Britse regering.
pi_114116577
Wat een onzin, lekker de schuld afschuiven op de bankiers. Je kunt je ook afvragen WAAROM het de bankiers 'gelukt' zou zijn de crisis te veroorzaken? Misschien omdat consumenten en bedrijven ook gretig gebruik hebben gemaakt van alles wat de bankiers veroorzaakten?

Ik doe niet mee aan dit soort massa-hysterie.

Zit je aan de PCP ofzo? ;)
pi_114116626
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:23 schreef destrovel het volgende:

[..]

Het gaat niet om "verkeerd doen". Als je het hebt over mensen achter de tralies stoppen heb je het over "de wet overtreden". Je kan geen mensen wegstoppen omdat ze iets "verkeerd doen", want dat is erg arbitrair. Sommigen vinden het heel verkeerd dat sommige mensen miljoenen verdienen. Anderen vinden het heel verkeerd dat mensen een leven lang een uitkering trekken.
Je kunt allebei verwerpelijk vinden, maar verboden is het niet.
Maak genoeg wetten en regels dan is iedereen vanzelf wel een crimineel.

Ik heb het niet zo op wetten.
Wat ik wel weet, is dat wat bankiers doen meer dan alleen moreel verwerpelijk is.
Het beinvloed teveel in het dagelijks leven, zowel gemerkt als ongemerkt.

En dat moet afgelopen zijn.

Er zijn nou eenmaal zeer slechte mensen op aarde die slechte bedoelingen hebben en letterlijk alles doen om hun macht te behouden.

Dat wil niet zeggen dat jan pielemans van de bank om de hoek een "schuldig" iemand is.

Nee natuurlijk niet.

Maar de opperbaas mag je zo wel beschouwen ja als hij (of wellicht zij) dikke bonussen binnensleept voor wanbeleid en belastingsgeld innen voor fraude, oplichting, woekerpolissen etcetc. en overal mee wegkomt want hey "er is geen wet dus mag het".

Zo simpel mag het niet meer zijn.
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:28:43 #16
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114116639
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:27 schreef swoopie het volgende:
Wat een onzin, lekker de schuld afschuiven op de bankiers. Je kunt je ook afvragen WAAROM het de bankiers 'gelukt' zou zijn de crisis te veroorzaken? Misschien omdat consumenten en bedrijven ook gretig gebruik hebben gemaakt van alles wat de bankiers veroorzaakten?

Lees je eens in. Dit gaat over pure fraude. Fraude is niet te verdedigen door te zeggen dat er ook consumenten en bedrijven zijn die klant zijn van banken.
pi_114116751
TS je bent een grote idioot.
Je bent de zoveelste met het inzicht van een walnoot hier. De zoveelste die meent de oplossing te hebben of iemand te hebben gevonden om alles op af te kunnen schuiven.

Iedere motherfucker die aan het systeem meewerkt is schuldig. Jij dus ook TS en ik ook.
Je papa is schuldig, je mama is schuldig, je oma en opa zijn schuldig.

Zolang iemand niets onderneemt om het systeem te veranderen, maar er gewoon in rond blijft lopen zonder ook maar te onderzoeken hoe het werkt en of het wel een goed idee is, is diegene ook schuldig.

Dus, stop met lullen en onderneem wat.
pi_114116784
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:32 schreef RichardDawkins het volgende:
Je bent de zoveelste met het inzicht van een walnoot hier. De zoveelste die meent de oplossing te hebben of iemand te hebben gevonden om alles op af te kunnen schuiven.

Iedere motherfucker die aan het systeem meewerkt is schuldig. Jij dus ook TS en ik ook.

Zolang iemand niets onderneemt om het systeem te veranderen, maar er gewoon in rond blijft lopen zonder ook maar te onderzoeken hoe het werkt en of het wel een goed idee is, is diegene ook schuldig.

En dat doet ie toch ook? deels tenminste dan.
Zoveel kun je nou eenmaal niet uitrichten zonder hulp of samenhang met iets of andere personen.
pi_114116859
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:27 schreef swoopie het volgende:

Anders ga je je eens verdiepen in de materie vriend. Ik heb trouwens gezegd dat de Wallstreet bankiers de hoofdschuldigen zijn. Tuurlijk is de consument ook schuldig doordat hij te grote leningen aannam.

Maar wat de Wallstreet banken hebben gedaan met hun subprime-hypotheken is gewoon misdadig. Ze hebben elkaar lopen naaien en hun shit aan Europese banken verkocht waardoor wij nu ook op de blaren moeten zitten.

En tuurlijk kun je zeggen dat de Europese banken beter hadden moeten opletten met wat ze kochten, maar de producten waren gebundeld en er was niet meer duidelijk te achterhalen hoe goed of slecht de producten waren.

En als je een product koopt van een van de grootste zakenbanken in de wereld, die in hoog aanzien staat, dan mag je er toch ook wel op vertrouwen dat je iets goeds koopt? Als ik een nieuwe tv koop van Sony en na een maand gaat ie kapot, dan ga jij toch ook niet roepen dat ik dan maar beter had moeten opletten met wat ik precies kocht?
pi_114116925
quote:

[..]

Als je zelf niet kan bedenken hoe verkeerd het zou zijn om bankiers op te sluiten als ze geen wetten hebben overtreden....

Wat een oeverloos gezwam dat je zelf wel kan inschatten of iets verkeerd is. Je bedoelt dat allles waar jij niet achter staat is verkeerd... :') Zo werkt het gelukkig niet, anders was de kans groot dat jij binnenkort ook achter de tralies gaat...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_114116965
:') Wie maakt de Godwin?
pi_114117012
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:32 schreef RichardDawkins het volgende:

En als je de hoofdverantwoordelijken niet aanpakt, wat voor signaal geef je dan af? Ze hebben gewoon wetten overtreden, ze hebben gefraudeerd! Maar blijkbaar lees jij niet eens waar het in de OP over gaat.

Wie is er hier nu een fucking idioot :')

quote:
Wat denk je dat ik doe met dit topic idioot? Als we binnen drie dagen een miljoen handtekeningen of meer kunnen verzamelen, dan geven we als volk toch een signaal af?

De Avaaz petitie tegen ACTA is er medeverantwoordelijk voor geweest dat Europese politici zich beseften hoe het volk staat tegenover het ACTA verdrag.
pi_114117118
ik heb getekend. and justice for all. :7
pi_114117143
quote:
19s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:41 schreef dawg het volgende:
ik heb getekend. and justice for all. :7
^O^
pi_114117174
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

En als je de hoofdverantwoordelijken niet aanpakt, wat voor signaal geef je dan af? Ze hebben gewoon wetten overtreden, ze hebben gefraudeerd! Maar blijkbaar lees jij niet eens waar het in de OP over gaat.
Welke wetten dan precies? Just curious.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')