In het VK in elk geval de Serious Fraud act 2006.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:11 schreef Plantagehouder het volgende:
Welke wet hebben deze mensen overtreden?
Jij hebt geen nieuws gevolgd de afgelopen tijd? Of vind je dat bv het Britse parlement ook allemaal alu-hoedjes zijn?quote:
Wat Viajero al zei....quote:
quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:14 schreef Viajero het volgende:
[..]
In het VK in elk geval de Serious Fraud act 2006.
Waar mensen die verdacht werden van deelname aan de rellen voor een snelrechter kwamen en in korte zaken veroordeeld werden blijkt er kennelijk een andere wet te gelden als je miljarden steelt.
Ik heb de petitie trouwen ondertekend.
Alsje zelf niet kan bedenken hoe verkeerd het is wat bankiers doen met manipulatie etc van rentes en markten..quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:11 schreef Plantagehouder het volgende:
Welke wet hebben deze mensen overtreden?
sinds wanneer ben jij zo'n fan van meer EU regulatie geworden?quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
Jij hebt geen nieuws gevolgd de afgelopen tijd? Of vind je dat bv het Britse parlement ook allemaal alu-hoedjes zijn?
http://www.bbc.co.uk/news/business-18779089
Daarnaast zijn er meer dan genoeg wetten die ze overtreden hebben. Maar als politici, rechters ed die fraudeurs ook tegenkomen op de golfclub dan ga je je vrienden natuurlijk niet laten vervolgen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Alsje zelf niet kan bedenken hoe verkeerd het is wat bankiers doen met manipulatie etc van rentes en markten..
Daar heb je geen wet voor nodig.
Sowieso wetten zijn deels overbodig.. je kan prima inschatten wanneer iets verkeerd is.
Het gaat niet om "verkeerd doen". Als je het hebt over mensen achter de tralies stoppen heb je het over "de wet overtreden". Je kan geen mensen wegstoppen omdat ze iets "verkeerd doen", want dat is erg arbitrair. Sommigen vinden het heel verkeerd dat sommige mensen miljoenen verdienen. Anderen vinden het heel verkeerd dat mensen een leven lang een uitkering trekken.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Alsje zelf niet kan bedenken hoe verkeerd het is wat bankiers doen met manipulatie etc van rentes en markten..
Sowieso wetten zijn deels overbodig.. je kan prima inschatten wanneer iets verkeerd is.
Ik zal de duivel zijn hand schudden als het betekent dat fraudeurs eindelijk eens worden aangepakt. Mijn haat tegen de EU is veel kleiner dan mijn haat tegen deze fraudeurs en hun medeplichtigen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
sinds wanneer ben jij zo'n fan van meer EU regulatie geworden?
Michel Barnier is EU Commissaris Interne markt en diensten onder Barrosso en deze opiniepeiling is dus een steun-bekenning aan EU pogingen de financiele sector meer te gaan reguleren
Maak genoeg wetten en regels dan is iedereen vanzelf wel een crimineel.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:23 schreef destrovel het volgende:
[..]
Het gaat niet om "verkeerd doen". Als je het hebt over mensen achter de tralies stoppen heb je het over "de wet overtreden". Je kan geen mensen wegstoppen omdat ze iets "verkeerd doen", want dat is erg arbitrair. Sommigen vinden het heel verkeerd dat sommige mensen miljoenen verdienen. Anderen vinden het heel verkeerd dat mensen een leven lang een uitkering trekken.
Je kunt allebei verwerpelijk vinden, maar verboden is het niet.
Lees je eens in. Dit gaat over pure fraude. Fraude is niet te verdedigen door te zeggen dat er ook consumenten en bedrijven zijn die klant zijn van banken.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:27 schreef swoopie het volgende:
Wat een onzin, lekker de schuld afschuiven op de bankiers. Je kunt je ook afvragen WAAROM het de bankiers 'gelukt' zou zijn de crisis te veroorzaken? Misschien omdat consumenten en bedrijven ook gretig gebruik hebben gemaakt van alles wat de bankiers veroorzaakten?
Ik doe niet mee aan dit soort massa-hysterie.
Zit je aan de PCP ofzo?
En dat doet ie toch ook? deels tenminste dan.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:32 schreef RichardDawkins het volgende:
TS je bent een grote idioot.
Je bent de zoveelste met het inzicht van een walnoot hier. De zoveelste die meent de oplossing te hebben of iemand te hebben gevonden om alles op af te kunnen schuiven.
Iedere motherfucker die aan het systeem meewerkt is schuldig. Jij dus ook TS en ik ook.
Je papa is schuldig, je mama is schuldig, je oma en opa zijn schuldig.
Zolang iemand niets onderneemt om het systeem te veranderen, maar er gewoon in rond blijft lopen zonder ook maar te onderzoeken hoe het werkt en of het wel een goed idee is, is diegene ook schuldig.
Dus, stop met lullen en onderneem wat.
Anders ga je je eens verdiepen in de materie vriend. Ik heb trouwens gezegd dat de Wallstreet bankiers de hoofdschuldigen zijn. Tuurlijk is de consument ook schuldig doordat hij te grote leningen aannam.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:27 schreef swoopie het volgende:
Wat een onzin, lekker de schuld afschuiven op de bankiers. Je kunt je ook afvragen WAAROM het de bankiers 'gelukt' zou zijn de crisis te veroorzaken? Misschien omdat consumenten en bedrijven ook gretig gebruik hebben gemaakt van alles wat de bankiers veroorzaakten?
Ik doe niet mee aan dit soort massa-hysterie.
Zit je aan de PCP ofzo?
Als je zelf niet kan bedenken hoe verkeerd het zou zijn om bankiers op te sluiten als ze geen wetten hebben overtreden....quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
En als je de hoofdverantwoordelijken niet aanpakt, wat voor signaal geef je dan af? Ze hebben gewoon wetten overtreden, ze hebben gefraudeerd! Maar blijkbaar lees jij niet eens waar het in de OP over gaat.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:32 schreef RichardDawkins het volgende:
TS je bent een grote idioot.
Je bent de zoveelste met het inzicht van een walnoot hier. De zoveelste die meent de oplossing te hebben of iemand te hebben gevonden om alles op af te kunnen schuiven.
Iedere motherfucker die aan het systeem meewerkt is schuldig. Jij dus ook TS en ik ook.
Je papa is schuldig, je mama is schuldig, je oma en opa zijn schuldig.
Zolang iemand niets onderneemt om het systeem te veranderen, maar er gewoon in rond blijft lopen zonder ook maar te onderzoeken hoe het werkt en of het wel een goed idee is, is diegene ook schuldig.
Wat denk je dat ik doe met dit topic idioot? Als we binnen drie dagen een miljoen handtekeningen of meer kunnen verzamelen, dan geven we als volk toch een signaal af?quote:Dus, stop met lullen en onderneem wat.
Welke wetten dan precies? Just curious.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En als je de hoofdverantwoordelijken niet aanpakt, wat voor signaal geef je dan af? Ze hebben gewoon wetten overtreden, ze hebben gefraudeerd! Maar blijkbaar lees jij niet eens waar het in de OP over gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |