abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114115895
Het wordt hoog tijd dat we de klootzakken aan de top van de piramide eens hard gaan aanpakken. Zij zijn de hoofdverantwoordelijken voor de wereldwijde financiële crisis en tot nu toe is er nog geen een van die klootzakken opgepakt. En het zijn niet alleen de Amerikaanse zakenbanken die ons allemaal hebben genaaid, er zijn ook Europese banken zoals Barclays die op grote schaal hebben gefraudeerd.

Put bankers behind bars

Big banks have been caught in a massive scam to rig global interest rates, ripping off millions of people on their mortgages, student loans and more! We'd go to jail for this, but Barclays bank has only been fined, and just a fraction of their profits! Outrage is mounting -- this is our chance to finally turn the tide of the banks' reign over our democracies.

The EU finance regulator, Michel Barnier is standing up to the powerful bank lobby and championing reform that would put bankers behind bars for fraud like this. If the EU goes first, accountability could quickly spread across the globe. But the banks are lobbying hard against it, and we need a massive surge of people power to drive these reforms through.

If we can get 1 million people to stand with Barnier in the next 3 days, it will give him momentum to face down the banking lobby and push governments to bring reform. Sign the petition, and our growing numbers will be represented by adding mock bankers to a jail right in front of the EU Parliament.

Teken de petitie hier:
http://www.avaaz.org/en/bankers_behind_bars_f/?fp

Voor mensen die niet een heel duidelijk beeld hebben van wat nou precies de crisis heeft veroorzaakt is deze docu een aanrader:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_114116007
Welke wet hebben deze mensen overtreden?
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:12:40 #3
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_114116041
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:14:07 #4
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114116092
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:11 schreef Plantagehouder het volgende:
In het VK in elk geval de Serious Fraud act 2006.

Waar mensen die verdacht werden van deelname aan de rellen voor een snelrechter kwamen en in korte zaken veroordeeld werden blijkt er kennelijk een andere wet te gelden als je miljarden steelt.

Ik heb de petitie trouwen ondertekend.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:15:44 #5
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114116146
quote:
Jij hebt geen nieuws gevolgd de afgelopen tijd? Of vind je dat bv het Britse parlement ook allemaal alu-hoedjes zijn?

http://www.bbc.co.uk/news/business-18779089
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_114116198
quote:
Wat Viajero al zei....

Onder welke steen kom jij vandaan? :')
pi_114116208
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:14 schreef Viajero het volgende:

[..]

In het VK in elk geval de Serious Fraud act 2006.

Waar mensen die verdacht werden van deelname aan de rellen voor een snelrechter kwamen en in korte zaken veroordeeld werden blijkt er kennelijk een andere wet te gelden als je miljarden steelt.

Ik heb de petitie trouwen ondertekend.
^O^
pi_114116276
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:11 schreef Plantagehouder het volgende:
Alsje zelf niet kan bedenken hoe verkeerd het is wat bankiers doen met manipulatie etc van rentes en markten..

Daar heb je geen wet voor nodig.

Sowieso wetten zijn deels overbodig.. je kan prima inschatten wanneer iets verkeerd is.
pi_114116303
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jij hebt geen nieuws gevolgd de afgelopen tijd? Of vind je dat bv het Britse parlement ook allemaal alu-hoedjes zijn?

http://www.bbc.co.uk/news/business-18779089
sinds wanneer ben jij zo'n fan van meer EU regulatie geworden?

Michel Barnier is EU Commissaris Interne markt en diensten onder Barrosso en deze opiniepeiling is dus een steun-bekenning aan EU pogingen de financiele sector meer te gaan reguleren
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:22:10 #10
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114116371
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Alsje zelf niet kan bedenken hoe verkeerd het is wat bankiers doen met manipulatie etc van rentes en markten..

Sowieso wetten zijn deels overbodig.. je kan prima inschatten wanneer iets verkeerd is.
Daarnaast zijn er meer dan genoeg wetten die ze overtreden hebben. Maar als politici, rechters ed die fraudeurs ook tegenkomen op de golfclub dan ga je je vrienden natuurlijk niet laten vervolgen.

Wetten zijn er voor de paupers, niet voor de elite. Hetzelfde geldt voor belastingen trouwens.
pi_114116420
quote:

[..]

Het gaat niet om "verkeerd doen". Als je het hebt over mensen achter de tralies stoppen heb je het over "de wet overtreden". Je kan geen mensen wegstoppen omdat ze iets "verkeerd doen", want dat is erg arbitrair. Sommigen vinden het heel verkeerd dat sommige mensen miljoenen verdienen. Anderen vinden het heel verkeerd dat mensen een leven lang een uitkering trekken.
Je kunt allebei verwerpelijk vinden, maar verboden is het niet.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_114116436
Gedaan.
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:23:51 #13
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114116456
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]

sinds wanneer ben jij zo'n fan van meer EU regulatie geworden?

Michel Barnier is EU Commissaris Interne markt en diensten onder Barrosso en deze opiniepeiling is dus een steun-bekenning aan EU pogingen de financiele sector meer te gaan reguleren
Ik zal de duivel zijn hand schudden als het betekent dat fraudeurs eindelijk eens worden aangepakt. Mijn haat tegen de EU is veel kleiner dan mijn haat tegen deze fraudeurs en hun medeplichtigen.

Ik zie nu trouwens dat ik een andere petitie had ondertekend, een zeer vergelijkbare gericht aan de Britse regering.
pi_114116577
Wat een onzin, lekker de schuld afschuiven op de bankiers. Je kunt je ook afvragen WAAROM het de bankiers 'gelukt' zou zijn de crisis te veroorzaken? Misschien omdat consumenten en bedrijven ook gretig gebruik hebben gemaakt van alles wat de bankiers veroorzaakten?

Ik doe niet mee aan dit soort massa-hysterie.

Zit je aan de PCP ofzo? ;)
pi_114116626
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:23 schreef destrovel het volgende:

[..]

Het gaat niet om "verkeerd doen". Als je het hebt over mensen achter de tralies stoppen heb je het over "de wet overtreden". Je kan geen mensen wegstoppen omdat ze iets "verkeerd doen", want dat is erg arbitrair. Sommigen vinden het heel verkeerd dat sommige mensen miljoenen verdienen. Anderen vinden het heel verkeerd dat mensen een leven lang een uitkering trekken.
Je kunt allebei verwerpelijk vinden, maar verboden is het niet.
Maak genoeg wetten en regels dan is iedereen vanzelf wel een crimineel.

Ik heb het niet zo op wetten.
Wat ik wel weet, is dat wat bankiers doen meer dan alleen moreel verwerpelijk is.
Het beinvloed teveel in het dagelijks leven, zowel gemerkt als ongemerkt.

En dat moet afgelopen zijn.

Er zijn nou eenmaal zeer slechte mensen op aarde die slechte bedoelingen hebben en letterlijk alles doen om hun macht te behouden.

Dat wil niet zeggen dat jan pielemans van de bank om de hoek een "schuldig" iemand is.

Nee natuurlijk niet.

Maar de opperbaas mag je zo wel beschouwen ja als hij (of wellicht zij) dikke bonussen binnensleept voor wanbeleid en belastingsgeld innen voor fraude, oplichting, woekerpolissen etcetc. en overal mee wegkomt want hey "er is geen wet dus mag het".

Zo simpel mag het niet meer zijn.
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:28:43 #16
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114116639
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:27 schreef swoopie het volgende:
Wat een onzin, lekker de schuld afschuiven op de bankiers. Je kunt je ook afvragen WAAROM het de bankiers 'gelukt' zou zijn de crisis te veroorzaken? Misschien omdat consumenten en bedrijven ook gretig gebruik hebben gemaakt van alles wat de bankiers veroorzaakten?

Lees je eens in. Dit gaat over pure fraude. Fraude is niet te verdedigen door te zeggen dat er ook consumenten en bedrijven zijn die klant zijn van banken.
pi_114116751
TS je bent een grote idioot.
Je bent de zoveelste met het inzicht van een walnoot hier. De zoveelste die meent de oplossing te hebben of iemand te hebben gevonden om alles op af te kunnen schuiven.

Iedere motherfucker die aan het systeem meewerkt is schuldig. Jij dus ook TS en ik ook.
Je papa is schuldig, je mama is schuldig, je oma en opa zijn schuldig.

Zolang iemand niets onderneemt om het systeem te veranderen, maar er gewoon in rond blijft lopen zonder ook maar te onderzoeken hoe het werkt en of het wel een goed idee is, is diegene ook schuldig.

Dus, stop met lullen en onderneem wat.
pi_114116784
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:32 schreef RichardDawkins het volgende:
Je bent de zoveelste met het inzicht van een walnoot hier. De zoveelste die meent de oplossing te hebben of iemand te hebben gevonden om alles op af te kunnen schuiven.

Iedere motherfucker die aan het systeem meewerkt is schuldig. Jij dus ook TS en ik ook.

Zolang iemand niets onderneemt om het systeem te veranderen, maar er gewoon in rond blijft lopen zonder ook maar te onderzoeken hoe het werkt en of het wel een goed idee is, is diegene ook schuldig.

En dat doet ie toch ook? deels tenminste dan.
Zoveel kun je nou eenmaal niet uitrichten zonder hulp of samenhang met iets of andere personen.
pi_114116859
quote:

Anders ga je je eens verdiepen in de materie vriend. Ik heb trouwens gezegd dat de Wallstreet bankiers de hoofdschuldigen zijn. Tuurlijk is de consument ook schuldig doordat hij te grote leningen aannam.

Maar wat de Wallstreet banken hebben gedaan met hun subprime-hypotheken is gewoon misdadig. Ze hebben elkaar lopen naaien en hun shit aan Europese banken verkocht waardoor wij nu ook op de blaren moeten zitten.

En tuurlijk kun je zeggen dat de Europese banken beter hadden moeten opletten met wat ze kochten, maar de producten waren gebundeld en er was niet meer duidelijk te achterhalen hoe goed of slecht de producten waren.

En als je een product koopt van een van de grootste zakenbanken in de wereld, die in hoog aanzien staat, dan mag je er toch ook wel op vertrouwen dat je iets goeds koopt? Als ik een nieuwe tv koop van Sony en na een maand gaat ie kapot, dan ga jij toch ook niet roepen dat ik dan maar beter had moeten opletten met wat ik precies kocht?
pi_114116925
quote:

[..]

Als je zelf niet kan bedenken hoe verkeerd het zou zijn om bankiers op te sluiten als ze geen wetten hebben overtreden....

Wat een oeverloos gezwam dat je zelf wel kan inschatten of iets verkeerd is. Je bedoelt dat allles waar jij niet achter staat is verkeerd... :') Zo werkt het gelukkig niet, anders was de kans groot dat jij binnenkort ook achter de tralies gaat...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_114116965
:') Wie maakt de Godwin?
pi_114117012
quote:

En als je de hoofdverantwoordelijken niet aanpakt, wat voor signaal geef je dan af? Ze hebben gewoon wetten overtreden, ze hebben gefraudeerd! Maar blijkbaar lees jij niet eens waar het in de OP over gaat.

Wie is er hier nu een fucking idioot :')

quote:
Wat denk je dat ik doe met dit topic idioot? Als we binnen drie dagen een miljoen handtekeningen of meer kunnen verzamelen, dan geven we als volk toch een signaal af?

De Avaaz petitie tegen ACTA is er medeverantwoordelijk voor geweest dat Europese politici zich beseften hoe het volk staat tegenover het ACTA verdrag.
pi_114117118
ik heb getekend. and justice for all. :7
pi_114117143
quote:
19s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:41 schreef dawg het volgende:
ik heb getekend. and justice for all. :7
^O^
pi_114117174
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

En als je de hoofdverantwoordelijken niet aanpakt, wat voor signaal geef je dan af? Ze hebben gewoon wetten overtreden, ze hebben gefraudeerd! Maar blijkbaar lees jij niet eens waar het in de OP over gaat.
Welke wetten dan precies? Just curious.
pi_114117225
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

^O^
toevallig zag ik gister een mooi voorbeeld van hoe fucking krom het werkt momenteel.

spaanse man, met vrouw en 2 kinderen. baan kwijt, geen inkomen meer, dus kon hypotheek niet meer betalen aan de bank (dezelfde bank die nu een deel van de 30mljrd krijgt eind vd maand), bank zet uitzettingsporcedure in gang, dus bovenop zijn hypotheek worden nu ook nog eens dik 70k aan juridische kosten op de man verhaald. :{

een van de vele voorbeelden waarom ik getekend heb.
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:44:19 #27
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114117263
A. Petities zijn waardeloos omdat vrijwel iedereen vrijwel alles ondertekend.
B. Helaas komen bankiers hiermee weg omdat ze meestal binnen de grenzen van de wet blijven, ook al zijn het asociale economieslopende uitvreters.

Worden er eigenlijk veel bankiers vermoord? Daar lees ik nooit iets over, terwijl ze toch aardig kwaad bloed hebben gezet bij miljoenen mensen!
censuur :O
pi_114117299
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:44 schreef RemcoDelft het volgende:
B. Helaas komen bankiers hiermee weg omdat ze meestal binnen de grenzen van de wet blijven, ook al zijn het asociale economieslopende uitvreters.
Indien ze bij B de wetten overtreden, prima, aanpakken. Wil je wetten aannemen omdat het rechtsysteem niet deugd, prima. Maar mensen vervolgen omdat ze geen enkele wet hebben overtreden is gewoon :')
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:45:20 #29
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114117303
Dan zijn er dus andere wetten nodig?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:46:04 #30
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114117330
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:45 schreef Scorpie het volgende:
Maar mensen vervolgen omdat ze geen enkele wet hebben overtreden is gewoon :')
Een voorbeeld: De "damschreeuwer"! Vertel mij maar welke wet hij heeft overtreden.
pi_114117342
quote:
5s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welke wetten dan precies? Just curious.
In het geval van Barclays:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fraud_Act_2006

En in het geval van de Amerikaanse zakenbanken zou ik zo geen specifiek wetsartikel kunnen opnoemen, maar wanneer een bank moedwillig een product verkoopt dat "shit" is en het verkoopt als "geweldig" dan is er in ieder geval sprake van misleiding of oplichting en voor zover ik weet is dat strafbaar.
pi_114117364
quote:
19s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:43 schreef dawg het volgende:

[..]

toevallig zag ik gister een mooi voorbeeld van hoe fucking krom het werkt momenteel.

spaanse man, met vrouw en 2 kinderen. baan kwijt, geen inkomen meer, dus kon hypotheek niet meer betalen aan de bank (dezelfde bank die nu een deel van de 30mljrd krijgt eind vd maand), bank zet uitzettingsporcedure in gang, dus bovenop zijn hypotheek worden nu ook nog eens dik 70k aan juridische kosten op de man verhaald. :{

een van de vele voorbeelden waarom ik getekend heb.
Ja echt te ziek voor woorden :N
pi_114117405
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:46 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Een voorbeeld: De "damschreeuwer"! Vertel mij maar welke wet hij heeft overtreden.
Correct.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:45 schreef kanovinnie het volgende:
Dan zijn er dus andere wetten nodig?
Correct.
pi_114117443
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Ze zijn niet het meest machtige wapen ooit, maar ze kunnen wel degelijk effect hebben. Het is een manier om politici te laten blijken wat er speelt onder de bevolking.

En deze petitie zal echt niet zomaar door iedereen ondertekend worden. Uit mijn directe omgeving weet ik dat veel mensen geen flauw idee hebben van wat er nou speelt in de wereld van economie en politiek.
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:53:12 #35
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114117635
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ze zijn niet het meest machtige wapen ooit, maar ze kunnen wel degelijk effect hebben. Het is een manier om politici te laten blijken wat er speelt onder de bevolking.
Zie Het heeft niets te maken met "wat er speelt", het geeft alleen aan dat mensen alles maar klakkeloos tekenen. Daarbij zijn petities ondemocratisch, tenzij je meer dan 50% zover krijgt te tekenen.
pi_114117870
quote:
Het enige juiste antwoord. Kijk ook even de film Margin Call en lees wat de bankier '(acteur) erover te zeggen heeft.

quote:
People wanna live like this in their cars and big fuckin' houses they can't even pay for, then you're necessary. The only reason that they all get to continue living like kings is cause we got our fingers on the scales in their favor. I take my hand off and then the whole world gets really fuckin' fair really fuckin' quickly and nobody actually wants that.

They say they do but they don't. They want what we have to give them but they also wanna, you know, play innocent and pretend they have know idea where it came from. Well, thats more hypocrisy than I'm willing to swallow, so fuck em. Fuck normal people.

You know, the funny thing is, tomorrow if all of this goes tits up they're gonna crucify us for being too reckless but if we're wrong, and everything gets back on track? Well then, the same people are gonna laugh till they piss their pants cause we're gonna all look like the biggest pussies God ever let through the door.
pi_114117968
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:59 schreef EenKoudKonijn het volgende:

[..]

Het enige juiste antwoord. Kijk ook even de film Margin Call en lees wat de bankier erover te zeggen heeft.

[..]

wat een enorm misplaatst verongelijkt gedoe van die bankier zeg. :N
pi_114117981
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:22 schreef Viajero het volgende:

[..]

Daarnaast zijn er meer dan genoeg wetten die ze overtreden hebben. Maar als politici, rechters ed die fraudeurs ook tegenkomen op de golfclub dan ga je je vrienden natuurlijk niet laten vervolgen.

Wetten zijn er voor de paupers, niet voor de elite. Hetzelfde geldt voor belastingen trouwens.
En hoe kijk je tegen de winsten van die instellingen die terugvloeien naar de aandeelhouders, de pensioenfondsen van de mensen die jij paupers noemt, aan?

Of hebben die met hun hebzucht nergens schuld aan. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_114117992
quote:
19s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:01 schreef dawg het volgende:

[..]

wat een enorm misplaatst verongelijkt gedoe van die bankier zeg. :N
Acteur die de rol van de bankier vertolkt.
pi_114118032
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:01 schreef EenKoudKonijn het volgende:

[..]

Acteur die de rol van de bankier vertolkt.
tja. ik vrees dat het nogal dicht tegen de werkelijkheid aan zit hoor. helaas.
pi_114118108
Vind het raar om iemand achter de tralies te zetten dmv petities, daar heb je rechtbanken voor en een aanklacht e.d.
pi_114118135
quote:

"Ja maar hullie deden het ook :'( :'( !!!"
pi_114118138
quote:
19s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:02 schreef dawg het volgende:

[..]

tja. ik vrees dat het nogal dicht tegen de werkelijkheid aan zit hoor. helaas.
Maar is het niet waar dat wij, het volk, zo nodig boven onze stand willen leven, leningen afsluiten en dan net doen alsof onze neuzen bloeden?
pi_114118219
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:05 schreef EenKoudKonijn het volgende:

[..]

Maar is het niet waar dat wij, het volk, zo nodig boven onze stand willen leven, leningen afsluiten en dan net doen alsof onze neuzen bloeden?
Dat gedrag is misschien in bedragen minder, maar in moreel opzicht natuurlijk geen haar beter. Beide groepen schoven verantwoordelijkheden door, deden opportune aannames, en profiteerden/graaiden waar mogelijk en ze er mee weg konden komen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_114118227
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:05 schreef EenKoudKonijn het volgende:

[..]

Het gros van het volk heeft gewoon geen besef van geld, daar geef ik je gelijk in. Maar dat is geen excuus voor bankiers die wel degelijk verstand van geld (zouden moeten) hebben om daar misbruik van te maken op de manier zoals dat nu is gebeurd.
pi_114118310
Wat een bullshit. Bankiers zijn helemaal niet de oorzaak. De oorzaak van crisis 1 zijn domme mensen die te veel gespeculeerd hebben en iedereen die daarin mee loopt en graag de banken wil afzeiken. Tevens als je genaaid bent door een bank met betrekking tot bv. een woekerpolis dan ben je gewoon echt een mongool. Je zet zelf die handtekening. Als een supermarkt mayonaise aanbiedt voor 23 euro en zegt dat het heul zeldzaam is en daarom zo duur is, dan koop je dat toch ook niet? Het probleem ligt, zoals altijd, bij de onderbuik van de samenleving.

Daarom stel ik voor om een petitie te starten tegen alle werklozen en alle mensen met een uitkering, de klootzakken hebben de crisis veroorzaakt en veroorzaken nu ook leed m.b.t de bezuinigen die de top, die niks misdaan heeft en slachtoffer is van die domme mensen, raak.
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:10:44 #47
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_114118320
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zie Het heeft niets te maken met "wat er speelt", het geeft alleen aan dat mensen alles maar klakkeloos tekenen. Daarbij zijn petities ondemocratisch, tenzij je meer dan 50% zover krijgt te tekenen.
Of het geeft aan dat mensen zich verantwoordelijker gaan voelen voor wat er speelt in de wereld en beseffen dat ze daar zelf ook deel van zijn en meer directe invloed uit willen oefenen op hoe de wereld eruit ziet .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_114118379
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:10 schreef keestwee het volgende:
Wat een bullshit. Bankiers zijn helemaal niet de oorzaak. De oorzaak van crisis 1 zijn domme mensen die te veel gespeculeerd hebben en iedereen die daarin mee loopt en graag de banken wil afzeiken. Tevens als je genaaid bent door een bank met betrekking tot bv. een woekerpolis dan ben je gewoon echt een mongool. Je zet zelf die handtekening. Als een supermarkt mayonaise aanbiedt voor 23 euro en zegt dat het heul zeldzaam is en daarom zo door is, dan koop je dat toch ook niet? Het probleem ligt, zoals altijd, bij de onderbuik van de samenleving.

Daarom stel ik voor om een petitie te starten tegen alle werklozen en alle mensen met een uitkering, de klootzakken hebben de crisis veroorzaakt en veroorzaken nu ook leed m.b.t de bezuinigen die de top, die niks misdaan heeft en slachtoffer is van die domme mensen, raak.
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:13:01 #49
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_114118393
Interessante discussie. Kan helaas niet meedoen, omdat ik er te weinig van af weet. Heb de petitie getekend.
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:13:01 #50
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_114118394
getekend, om de eenvoudige reden dat ik hoop zo toch een signaal af te geven...

Ik heb het ergens in een topic eerder gezegd, destijds moesten de banken gered worden omdat het financiële systeem anders in elkaar zou klappen, inmiddels is het financiële systeem bijna in elkaar gestort en weer moet er geld heen, ergo, laat maar failliet gaan en begin opnieuw....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')