abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:34:27 #76
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114318789
Oh, en ik heb het over voorwaarden stellen aan de banken, niet zozer aan landen, dat gebeurt inderdaad al meer dan genoeg.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:36:02 #77
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114318857
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:34 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Bonussen horen bij de bankiers.
Als je zegt dat bijv. de Griekse banken geen bonussen meer mogen uitkeren gaan de werknemers ergens anders heen naar andere banken.
Zo krijgen de Griekse banken de slechte werknemers en zal je alleen maar meer verliezen krijgen.
Graag. Graag. Laten de bankiers die miljarden hebben verloren aub ergens anders gaan werken. We geven op dit moment bonussen aan slechte bankiers, die schandaal op schandaal stapelen en honderden miljarden verlies hebben geleden. Jouw theorie klopt, maar in de praktijk is er iets heel anders aan de hand.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_114318859
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:33 schreef Viajero het volgende:

[..]

Er worden wel degelijk voorwaarden aan gesteld, erg veel zelfs.
Griekenland moet erg veel bezuinigen enz.
Bonussen boeit niks in de miljarden kwestie.
Dat is het zelfde als huilen om 10 cent wanneer je 100 euro hebt gekregen.
Het geld gaat van de Noord Europese belastingbetaler, via de Griekse en Spaanse overheid, naar de Noord Europese banken. Ik begrijp niet waarom je het telkens over Griekse banken hebt, want dat is slechts een kleine schakel in de ketting die eindigt bij banken als SNS en ING in Nederland.

Denk bv aan hoe de ING heeft lopen pushen voor geld voor Spanje. En dat doen ze niet omdat ze Spanje lief vinden of zo.

http://nos.nl/video/38137(...)ngrijk-voor-ing.html
[/quote]
Ja alles staat met elkaar in verbinding.
Het geld gaat naar de banken in Spanje zodat zij niet failliet gaan zodat de rest van de banken op aarde niet in problemen komt.
Maar wat is daar mis mee?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:41:05 #79
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114319085
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:36 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Het geld gaat van de Noord Europese belastingbetaler, via de Griekse en Spaanse overheid, naar de Noord Europese banken. Ik begrijp niet waarom je het telkens over Griekse banken hebt, want dat is slechts een kleine schakel in de ketting die eindigt bij banken als SNS en ING in Nederland.

Denk bv aan hoe de ING heeft lopen pushen voor geld voor Spanje. En dat doen ze niet omdat ze Spanje lief vinden of zo.

http://nos.nl/video/38137(...)ngrijk-voor-ing.html
Het geld gaat naar de banken in Spanje zodat zij niet failliet gaan zodat de rest van de banken op aarde niet in problemen komt.
[/quote]

Dat heb ik hierboven uitgelegd: er zijn geen voorwaarden aan verbonden, dus hetzelfde verhaal blijft eindeloos doorgaan.

Daarnaast zou het veel en veel beter zijn als er eens een bank, of meerdere banken, gewoon zouden omvallen. Dan kunnen we daarna in elk geval een betere bank de ruimte geven. Zo werkt kapitalisme namelijk.

Een tegenvraag, waarom zou ik moeten betalen voor de miljardenverliezen van een arrogante bankier die vervolgens vrolijk verder gaat met miljardenverliezen maken?
pi_114319223
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:41 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat heb ik hierboven uitgelegd: er zijn geen voorwaarden aan verbonden, dus hetzelfde verhaal blijft eindeloos doorgaan.

Daarnaast zou het veel en veel beter zijn als er eens een bank, of meerdere banken, gewoon zouden omvallen. Dan kunnen we daarna in elk geval een betere bank de ruimte geven. Zo werkt kapitalisme namelijk.

Een tegenvraag, waarom zou ik moeten betalen voor de miljardenverliezen van een arrogante bankier die vervolgens vrolijk verder gaat met miljardenverliezen maken?
[/quote]
Ja het is zuur maar als je een bank laat omvallen, gaat het meer geld kosten om de andere banken overeind te houden omdat elke bank met elkaar samenhangt en het een soort domino wordt.
Ook moet de overheid/ banken al het geld wat er op de bank stond terugbetalen aan de burgers.
Het is goedkoper om de banken dan te steunen.
Ook worden de banken gesteund door geld wat ze later weer terug moeten betalen met rente.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:47:26 #81
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114319344
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:44 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ja het is zuur maar als je een bank laat omvallen, gaat het meer geld kosten om de andere banken overeind te houden omdat elke bank met elkaar samenhangt en het een soort domino wordt.
Ook moet de overheid/ banken al het geld wat er op de bank stond terugbetalen aan de burgers.
Het is goedkoper om de banken dan te steunen.
Ook worden de banken gesteund door geld wat ze later weer terug moeten betalen met rente.
[/quote]

Dat verhaal geloof ik al een tijdje niet meer. Het is verdraaid naar een " laat dezelfde falers verder gaan met falen, anders vergaat de wereld" oplichterstruuk, waar onze regeringen maar al te graag intrappen.

We zijn op deze manier meer geld kwijt, en zullen meer geld blijven weggeven tot het echt allemaal op is.

En dat de banken gaan terugbetalen gelooft zelfs minister de Jager niet meer, dus die gedachte zou ik ook maar snel opgeven als uiterst onrealistisch.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:39:57 #82
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_114321490
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:19 schreef Viajero het volgende:

[..]

Zijn de argumenten op? Dan roepen we gewoon heel hard onderbuik en hebben we alsnog gelijk ^O^
Ja, daar ben jij vooral heel goed in:

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Zo, jij bent goed geindoctrineerd zeg! Netjes geloven wat ze je zeggen, dan komt alles goed! ^O^

(...)

quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:11 schreef Viajero het volgende:

[..]

(...) Dat het niet in jouw utopia past is niet mijnprobleem. Misschien moet je de echte wereld eens proberen.
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:16 schreef Viajero het volgende:

[..]

(...)

Het is leuk voor je dat je een blinde bankiersfan bent, maat laten we wel bij de feiten blijven aub.
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:27 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dit topic gaat over al het geld dat door banken gestolen wordt. Ik begrijp niet waar je jouw onzin vandaan haalt, en ik ga niet meer op je reageren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:43 schreef Viajero het volgende:

[..]

(...)

Wees toch niet zo hopeloos naief, de wereld vergaat echt niet als een falende bank ook echt faalt ipv de belastingskas leeg te roven.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:47 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het is nogal een emotioneel onderwerp. En als iemand als Rakker dan dom gaat lopen trollen dan kan dat woede opwekken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:46 schreef Viajero het volgende:

[..]

(...)

Het getrol is vooral dat hij weigert te accepteren dat er tientallen miljarden naar de banken gaan door ESM en dergelijke, en dat hij dat niet wil meenemen in een discussie over de banken, terwijl dat juist een centraal punt is.

Hetzelfde zie ik trouwens bij jou, ik kan wel bij de bank weggaan maar ik heb niets te zeggen over hoeveel van mijn belastinggeld ook naar de banken gaat. En juist daar ben ik zo boos over.
Sorry, ik dwaal af. Je zei iets over 'ad hominem' redeneren? :+
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:41:41 #83
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114321550
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:39 schreef destrovel het volgende:

[..]

Ja, daar ben jij vooral heel goed in:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Sorry, ik dwaal af. Je zei iets over 'ad hominem' redeneren? :+
Nee, ik zei iets over een sterk gebrek aan argumenten. En als je al mijn argumenten eruit knipt dan krijg je inderdaad zo'n lijst ja. Ik heb van jou trouwens nu de zoveelste persoonlijke aanval, maar nog steeds geen argumenten gezien.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:50:55 #84
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_114321909
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:41 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, ik zei iets over een sterk gebrek aan argumenten. En als je al mijn argumenten eruit knipt dan krijg je inderdaad zo'n lijst ja. Ik heb van jou trouwens nu de zoveelste persoonlijke aanval, maar nog steeds geen argumenten gezien.
Sorry, maar jij bent hier degene die tegen iedereen schreeuwt dat ze geïndoctrineerd zijn door het bankwezen, de politiek of een andere verschijningsvorm van de gevestigde orde, danwel dat ze naïef, dom of onwetend zijn. Vergeef me dat ik dan in m'n posts op eenzelfde wijze pareer.

Alsnog; ik heb je geprobeerd het idee van publieke goederen uit te leggen, en het idee van emigreren als je het niet eens bent met het socio-economische model wat we in dit land hanteren. Ik heb je uitgelegd dat ik het met je eens ben dat de bankiers gestraft moeten worden voor wanbeleid, maar omdat ik tegelijkertijd zei dat ik ook van mening ben dat de aandeelhouders niet gestraft moeten worden ben ik de grote boeman. Ach, het zij zo.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:55:53 #85
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114322107
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:50 schreef destrovel het volgende:

[..]

Sorry, maar jij bent hier degene die tegen iedereen schreeuwt dat ze geïndoctrineerd zijn door het bankwezen, de politiek of een andere verschijningsvorm van de gevestigde orde, danwel dat ze naïef, dom of onwetend zijn. Vergeef me dat ik dan in m'n posts op eenzelfde wijze pareer.

Alsnog; ik heb je geprobeerd het idee van publieke goederen uit te leggen, en het idee van emigreren als je het niet eens bent met het socio-economische model wat we in dit land hanteren. Ik heb je uitgelegd dat ik het met je eens ben dat de bankiers gestraft moeten worden voor wanbeleid, maar omdat ik tegelijkertijd zei dat ik ook van mening ben dat de aandeelhouders niet gestraft moeten worden ben ik de grote boeman. Ach, het zij zo.
Inderdaad. Jij bent het met me eens dat de bankiers gestraft moeten worden, maar als ik daartoe oproep dan moet ik maar naar Somalie moet oprotten als het me niet bevalt.

Wat wil je nou?

Oh, en ik heb het nergens over aandeelhouders gehad trouwens, mijn visie is dat ze hun geld kwijt zijn als een bank failliet gaat, maar dat er verder geen andere maatregelen nodig zijn. Geen straf, maar zeker ook geen vergoeding oid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')