En voorkant van dat weer zie ik nu in Belfeld denk ik, wordt erg donker in het westen ineensquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:36 schreef Poeke het volgende:
Hier in Eindhoven ook weer een flinke bui..
Edit: Met onweer!
Komt er nooit meer, heb ik in een verhuisdoos laten zitten of zelfs per ongeluk weggegooid ergens in juli 2010quote:
IEDEREEN GITANK2 NEERSLAAAAAAAANquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:47 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Komt er nooit meer, heb ik in een verhuisdoos laten zitten of zelfs per ongeluk weggegooid ergens in juli 2010
quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:47 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
IEDEREEN GITANK2 NEERSLAAAAAAAAN
[ afbeelding ]
De knokploeg is ook al onderweg![]()
Wauwquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:58 schreef IedeK. het volgende:
Volledige waterhoos nabij Urk eind van de middag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is nog steeds jouw schuld.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:50 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Ben ik dood, maar heb je de zomer nog niet mee terug
Tof.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:58 schreef IedeK. het volgende:
Volledige waterhoos nabij Urk eind van de middag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad superveel regen, niet normaal meerquote:Op woensdag 11 juli 2012 19:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hier is het vanmiddag droog geweest. Vannochtend was echt een drama!!
Zondag ook? Heb familiefeestje buiten, net over de grens in Duitslandquote:Op woensdag 11 juli 2012 18:39 schreef Revolution-NL het volgende:
Godverdomme dit weekend weer kut voorspellingen![]()
Kut weer
Die heb ik dan gemist, maar het was ineens wel nodig om het licht aan te doenquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:07 schreef Drassss het volgende:
Het lijkt ook bijna op een mooie shelfje vanaf een afstandje ( No-Brabant kijkend naar het ZW )
Wanneer komt die knokploeg nu?, of mag ik nog even mijn testament schrijven.quote:
Flinke klapper hier nu, damn.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:06 schreef DemonRage het volgende:
Het onweert al de hele tijd hier in Eindhoven.
Het blijft idd maar bezig. Leuk straatje buien...quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:06 schreef DemonRage het volgende:
Het onweert al de hele tijd hier in Eindhoven.
Yep de onweersbuien komen hier aan de lopende band.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het blijft idd maar bezig. Leuk straatje buien...
da's een regenboog, tomaatquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:36 schreef tomaat52 het volgende:
Ik zie een soort van aambeeld geval in de verte.
Nee nee.quote:
Hier een rand oranje, donker grijze wolk en weer een rand oranje.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:41 schreef Adelante het volgende:
In Arnhem nu geel en donkerblauw en aan de andere kant blauw met wolken
Maar des te pittiger zijn de buien...quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:43 schreef Dagkaart het volgende:
Wordt weer donker in Helmond. Wolken gaan erg traag!
Ik heb het even opgezocht, maar kom niet verder dan dat 1983 een kletsnatte lente en een kurkdroge zomer had. Qua temperatuur geen extremen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:59 schreef Gitank2 het volgende:
Is gewoon hetzelfde als 2011, alleen dan met een iets minder mooie lente vooraf en vast ook geen lange nazomer.
Volgend jaar een lente als 1983, een zelfde zomer en daarna een 1974/1998 herfst om het af te maken.
En om de winterliefhebbers te laten klagen een winter met hogedruk precies verkeerd zodat het droog, maar grijs en zacht is.
Klopt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht, maar kom niet verder dan dat 1983 een kletsnatte lente en een kurkdroge zomer had. Qua temperatuur geen extremen?
Drie klappen uiteindelijk. De eerste was vrij dichtbij, minder dan een kilometer.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:49 schreef Skitzofrenix het volgende:
Terwijl ik me muziek kei hard had staan, zo er door heen bam!
Hier is Utrecht trouwens en het regent niet.
Ja, volgens hier vlak naastquote:Op woensdag 11 juli 2012 23:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Drie klappen uiteindelijk. De eerste was vrij dichtbij, minder dan een kilometer.
precies toen ik op de A12 reed schrok me de vinketering van die kronkelsquote:Op woensdag 11 juli 2012 23:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Drie klappen uiteindelijk. De eerste was vrij dichtbij, minder dan een kilometer.
Zeg dat wel ja. Vanaf kwart voor zes. Nou is onweer natuurlijk een prachtig verschijnsel, maar kan dat aub niet op een andere tijd dan 's ochtends heel vroeg anderhalf uur lang?quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:12 schreef computergirl het volgende:
vannacht/vanochtend onweer in Amsterdam, er waren veel mensen vroeg wakker denk ik
Exact het gesprek tijdens het ontbijt bij ons.quote:Op donderdag 12 juli 2012 06:58 schreef Klonk het volgende:
Je zult nu maar op een camping staan![]()
Hier in de buurt![]()
Met een tent![]()
Gezellig met de kinderen![]()
Twee weken lang![]()
En dan wakker worden door een hoosbui op de tent![]()
Vakantie
Ik doe toch verwoede pogingen om nog wat te boeken in het zongebied.quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:21 schreef Klonk het volgende:
Ik vier vakantie vanuit mijn huis, Luxemburg, Ardennen, Eifel, Sauerland, mooie steden als Dusseldorf en Keulen, allemaal bereikbaar binnen een uurtje of twee:P
wordt ff beter, maar daarna komt er weer wat nattigheid, hopelijk vanmiddag droog:)quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:26 schreef lezzer het volgende:
Overigens, in Eindhoven opklaringen, ik zie zelfs zon!
Het viel gelukkig mee op de fiets.. net tussen 2 buien...quote:
ben uiteindelijk ook drroog aangekomenquote:Op donderdag 12 juli 2012 08:19 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Het viel gelukkig mee op de fiets.. net tussen 2 buien...
Let maar op, deze zomer gaat alle records breken. Dit zal het natste jaar aller tijden worden, met zeker 350 verregende dagenquote:Op donderdag 12 juli 2012 08:12 schreef appelsientje het volgende:
En ik maar denken dat we vorig jaar de slechtste zomer ooit hadden.... nou deze is ook aardig op weg
begin jaren 80 hadden we ook zo´n prut zomer, 1980 geloof ik. Alleen maar water.quote:Op donderdag 12 juli 2012 08:12 schreef appelsientje het volgende:
En ik maar denken dat we vorig jaar de slechtste zomer ooit hadden.... nou deze is ook aardig op weg
Met geluid is het nog mooier.quote:Op donderdag 12 juli 2012 08:25 schreef Dven het volgende:
Zoals beloofd, de lichtshow hier van het balkon. Momenteel slechte kwaliteit, over een week op twee live te volgen vanaf het internet
Hier naast Amsterdam van ongeveer half 6 tot kwart voor 7 vanochtend 1 non stop onweersbui. Deur trilde een beetje door de donder zelfs.quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:28 schreef Mathijz het volgende:
Vanochtend in Alkmaar beetje zon met wat wolkjes. Bij Beverwijk wat druppeltjes en bij Haarlem ging het los tot Amsterdam.
Precies :/ nu al voor de 3de keer doorweekt aangekomenquote:
Hangt er vanaf, wat vind jij een echte zomer?quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:36 schreef AverageJoe het volgende:
Wat denken jullie, krijgen we nog een echte zomer dit jaar?
Die was dan ook te danken aan de uitbarsting van de vulkaan Mt. St. Helens op 18 mei dat jaarquote:Op donderdag 12 juli 2012 09:13 schreef Againzender het volgende:
[..]
begin jaren 80 hadden we ook zo´n prut zomer, 1980 geloof ik. Alleen maar water.
Dit noem je toch geen zomer joh ;-). Met zomer bedoel ik zon, blauwe hemel met of zonder wolk, strand temperaturen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:39 schreef minthy het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, wat vind jij een echte zomer?
Ik vind het prima zo
Het komt haast nooit voor dat we wekenlang dat weer hebben. Ik geloof dat we iets onder het gemiddelde zitten qua temperatuurquote:Op donderdag 12 juli 2012 13:05 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Dit noem je toch geen zomer joh ;-). Met zomer bedoel ik zon, blauwe hemel met of zonder wolk, strand temperaturen.
dat was me wel ff een knalquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:48 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Die was dan ook te danken aan de uitbarsting van de vulkaan Mt. St. Helens op 18 mei dat jaar
En hie rin het Nederlands. http://nl.wikipedia.org/wiki/Jaar_zonder_zomerquote:Op donderdag 12 juli 2012 13:19 schreef Ener-G het volgende:
Yep. Heel veel troep in de lucht, waardoor het zonlicht meer werd weerkaatst en niet zo diep doordringt in onze atmosfeer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Year_Without_a_Summer dit is ook wel een leuke, over de gevolgen van de uitbarsting van de Tambora in 1815.
Mwoah, tussen de regenbuien door is het nog best warm geweest. Er is verder ook geen grote vulkaan uitgebarsten, al stond er wel wat te loeien in Siberie geloof ik. Maar lang niet van het kaliber St. Helens.quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:38 schreef Djeez het volgende:
[..]
En hie rin het Nederlands. http://nl.wikipedia.org/wiki/Jaar_zonder_zomer
Ik denk dat ook 2012 de boeken ingaat als Jaar zonder Zomer
quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:38 schreef Djeez het volgende:
[..]
En iedereen maar klagen als het 3 dagen warm is.. Oh laat het regenen... Oh wat een rot hitte, ik wil 15 graden...quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:01 schreef Dagoduck het volgende:
[..]_______! Als ik het optel hebben we al zeker 4 weken 23+ graden gehad...
Spreek voorjezelfquote:Op donderdag 12 juli 2012 14:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En iedereen maar klagen als het 3 dagen warm is.. Oh laat het regenen... Oh wat een rot hitte, ik wil 15 graden...
En dan is het precies dat weer... En dan klagen over geen zomer... Nederlanders willen helemaal geen zomer in nederland. Die willen gewoon kunnen klagen over het weer.
Dat is de charme van kamperenquote:Op donderdag 12 juli 2012 06:58 schreef Klonk het volgende:
Je zult nu maar op een camping staan![]()
Hier in de buurt![]()
Met een tent![]()
Gezellig met de kinderen![]()
Twee weken lang![]()
En dan wakker worden door een hoosbui op de tent![]()
Vakantie
En voor de verkopers van regenpakken en -laarzen. Denk dat ik maar es begin met een webshop voor leuke regenkleding, gouden handel!quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:41 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit weer is enkel een zege voor autisten op een zolder kamertje.
Het geluidssysteem is kapotquote:
quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En iedereen maar klagen als het 3 dagen warm is.. Oh laat het regenen... Oh wat een rot hitte, ik wil 15 graden...
En dan is het precies dat weer... En dan klagen over geen zomer... Nederlanders willen helemaal geen zomer in nederland. Die willen gewoon kunnen klagen over het weer.
Zo extreem koud was het in Nederland niet. Buiten dat heeft de helft van Europa de heetste zomer in jaaaaaaaaaaaaaaarenquote:Op donderdag 12 juli 2012 13:38 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hangen dan speakers door het hele dorp?quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Het geluidssysteem is kapotNu hoor je hier dus alleen de kikkers en krekels
Maar omdat het filmpje versneld is zit er geen geluid meer bij
Nee rondom die wal, maar ik woon er een meter of... 100 vandaanquote:Op donderdag 12 juli 2012 15:12 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Hangen dan speakers door het hele dorp?
Nederlanders willen niet alleen klagen, ze denken ook nog dat Nederland representatief is voor de rest van Europa...quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Zo extreem koud was het in Nederland niet. Buiten dat heeft de helft van Europa de heetste zomer in jaaaaaaaaaaaaaaarenHier is het bijvoorbeeld al weken onafgebroken tussen de 35 en 42 graden
Je woont zeker in het zuiden? De Bilt haalt de drie weken nog niet eens (waarvan de helft eind mei)quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:01 schreef Dagoduck het volgende:
[..]_______! Als ik het optel hebben we al zeker 4 weken 23+ graden gehad...
Limburg hoort dan ook bij Duitsland en zou niet moeten worden genoemd bij het weerberichtquote:Op donderdag 12 juli 2012 15:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je woont zeker in het zuiden? De Bilt haalt de drie weken nog niet eens (waarvan de helft eind mei)
Oooh.quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee rondom die wal, maar ik woon er een meter of... 100 vandaan
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:48 schreef Djeez het volgende:
[..]
Limburg hoort dan ook bij Duitsland en zou niet moeten worden genoemd bij het weerbericht
quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:54 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Oooh.
Ik zit nu het ijspegeltopic weer door te lezen. Jij met je gekleurde pegels.
Just for the record, mij zul je nooit, maar dan ook nooit horen klagen als het te warm is. Heerlijk die hitte die als een warme deken over je heen ligtquote:Op donderdag 12 juli 2012 14:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bwuh, echt niet. Hier is het heerlijk vertoeven met 30+ maar in Nederland smelt je buikvet nog net niet weg. Boven de 26/27 graden is NL echt te ranzig voor woorden. Ik merkte het verschil meteen, hier kan ik 's ochtends naar buiten lopen en dan is het lekker warm, thuis heb je dan meteen een muur van klamme hitte om je heen hangen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:23 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Just for the record, mij zul je nooit, maar dan ook nooit horen klagen als het te warm is. Heerlijk die hitte die als een warme deken over je heen ligt
Je weet dat je nu op één van de natste plekken van Europa zit?quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bwuh, echt niet. Hier is het heerlijk vertoeven met 30+ maar in Nederland smelt je buikvet nog net niet weg. Boven de 26/27 graden is NL echt te ranzig voor woorden. Ik merkte het verschil meteen, hier kan ik 's ochtends naar buiten lopen en dan is het lekker warm, thuis heb je dan meteen een muur van klamme hitte om je heen hangen.
Het lijken me nacht/avond temperaturen. In Zuid Polen is het nu ook 27 graden.quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat kaartje klopt natuurlijk niet, die 12 in NL is nu toch echt een 18 graden.
Verder: 14 graden in Madrid? Maak daar maar gewoon +/- 30 van.
Je bent bekend met zoiets als luchtvochtigheid mag ik aannemen? Dat er hier veel neerslag valt moge duidelijk zijn, maar die 2 hoeven niet per definitie in verband te staan met elkaar. Ik zeg dan ook neit dat het in zuid europa altijd lekker is, en in Nederland altijd kut, maar 9/10 is dat wel gewoon zo en dat weet je best. Het is overal strontbenauwd als het warm is en er valt regen. Ik zit ook aan de zee, wellicht dat dat ook uitmaakt.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je weet dat je nu op één van de natste plekken van Europa zit?
Trouwens, dat fabeltje van "in Nederland is het altijd benauwd als het warm is, maar in Zuid-Europa niet" is gewoon grote onzin. Ik was een paar jaar geleden in juli in Barcelona en het was daar met 30 graden stikbenauwd!
En in Nederland is het NU uit de zon gewoon koud. Punt.
Daar heb je het al. In het binnenland is het helemaal niet zo vochtig, vaak onder de 60%.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je bent bekend met zoiets als luchtvochtigheid mag ik aannemen? Dat er hier veel neerslag valt moge duidelijk zijn, maar die 2 hoeven niet per definitie in verband te staan met elkaar. Ik zeg dan ook neit dat het in zuid europa altijd lekker is, en in Nederland altijd kut, maar 9/10 is dat wel gewoon zo en dat weet je best. Het is overal strontbenauwd als het warm is en er valt regen. Ik zit ook aan de zee, wellicht dat dat ook uitmaakt.
Ik zit in Kroatie aan de zee, hequote:Op donderdag 12 juli 2012 19:46 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Daar heb je het al. In het binnenland is het helemaal niet zo vochtig, vaak onder de 60%.
Dan snap ik er niks van. Hoever moet jij Duitsland ingaan, wil je het niet neet benauwd hebben dan?quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zit in Kroatie aan de zee, heIn Nederland woon ik vlakbij de Duitse grens.
Lijkt wel HAARP.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:59 schreef henkde_j het volgende:
Rate wolkenstreep boven Utrecht nu
[ afbeelding ]
Lijkt op een uitwaaierende vliegtuigstreep (geen idee hoe je het noemt) en windverenquote:Op donderdag 12 juli 2012 20:59 schreef henkde_j het volgende:
Rate wolkenstreep boven Utrecht nu
[ afbeelding ]
Een vliegtuig streep is het zeker niet. Windveren?quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:03 schreef minthy het volgende:
[..]
Lijkt op een uitwaaierende vliegtuigstreep (geen idee hoe je het noemt) en windveren
Ik wil niet weten wat voor knal dat zou zijn als dit echt zo breed zou zijnquote:
Ik heb dit jaar nog helaas geen LNW gefotografeerdquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:48 schreef Toto69 het volgende:
Nog wat meer foto's voor de liefhebbers
Neem aan dat hier geen bezwaren voor zijn?
[ afbeelding ] Noctilucent Clouds in Estland.
En in Polen hetzelfde tafereel:
[ afbeelding ]
Zweden:
[ [url=
http://spaceweather.com/s(...)84_lg.jpg]afbeelding[/url] ]
Polen 2:
[ afbeelding ]
Spaceweather.com
Zitten gave foto's tussen zeg, bedankt. Zelf ook nog niet gespot overigens.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:29 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar nog helaas geen LNW gefotografeerd
Ff een duik in het archief genomen....
Lichtende nachtwolken boven Nederland
Lichtende nachtwolken 2010
Nu voor geheel zuid en midden Nederland.quote:Op donderdag 12 juli 2012 08:40 schreef Drugshond het volgende:
Voor zuid Nederland schrijf ff op.
Zaterdag tussen 12:00 en 18:00
Ok, en nu?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 07:16 schreef Drugshond het volgende:
Nu voor geheel zuid en midden Nederland.
Zaterdag == guur dagje..... enjoy the ride.quote:
Inderdaad. Warmer hoeft niet!quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:22 schreef Adelante het volgende:
20 graden en af en toe een buitje is prima
Had er vandaag over op mijn werk..... vakantie boeken. ASAP.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:58 schreef Wild_Overstekend het volgende:
Bij 20 graden spring ik een gat in de lucht, dat klinkt nu zo verschrikkelijk warm.
Word niet vrolijk van de komende week, met overdag rond de 16 graden.
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:09 schreef marcel-o het volgende:
De herfst begint vroeg dit jaar
Dat hebben de meteorologen van het KNMI vastgesteld.
Na wat korte perioden met hoge temperaturen die eindigden met hevige onweersbuien, ziet het er nu naar uit dat dat niet meer terugkomt dit jaar.
Met voorlopige temperaturen, niet hoger dan 16 graden en buiïge regen, is de herfst dan begonnen.
Wetter3.dequote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:38 schreef DutchErrorist het volgende:
Wat is eigenlijk een site met goede weersvoorspellingen voor heel europa?
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:37 schreef fotostarter het volgende:
Ik begin een zaakje in Nijmegen dat alleen paraplu's verkoopt.
Volgende week top omzet
Woensdag max. 23 graden! En daarna stort de temperatuur weer in, en zeker tot en met 27 juli koud en nat. Hopelijk begint vanaf dan de zomer, want dan heb ik vakantie in Tuinesië...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:58 schreef Wild_Overstekend het volgende:
Bij 20 graden spring ik een gat in de lucht, dat klinkt nu zo verschrikkelijk warm.
Word niet vrolijk van de komende week, met overdag rond de 16 graden.
Ik heb weekend en zie geen positieve kanten aan 13 graden op vrijdag de 13e in de zomer. Als het nou october zou zijn...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:29 schreef Wild_Overstekend het volgende:
Er zijn natuurlijk ook positieve kanten aan dit weer: 13 graden is heerlijk voor een rondje hardlopen. En af en toe is er zelfs een aarzelende zonnestraal. Meestal een voorbode van weer een bui, dat wel.
Tja, de warmste tijd van het jaar, dus als het dan ook 16 graden is, weten we dat we het hoogtepunt weer hebben gehad.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:41 schreef INViCTuS het volgende:
Dan krijgen we zeker nog meer hondenweer?
Nou dat exact. Ik snap niet dat mensen van dit weer kunnen genieten. We hebben het hele jaar al prut weer gehad en dan wil je in de zomer wat anders. Sociaal buiten leven. Er lekker op uit trekken en dat doe je niet echt met 15 graden en regen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:41 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Spreek voorjezelf![]()
Bij een strakke lucht met 23 - 33c hoor je mij echt niet klagen. Ik kan dan tenminste leven.
Lekker BBQ'tje, motortochtje, terasje, dagje varen op het water..... heeeeeeeeeeeeeerlijk.
Dit weer is enkel een zege voor autisten op een zolder kamertje.
rond de 20e dacht ikquote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:35 schreef Wild_Overstekend het volgende:
Goh ja, vrijdag de dertiende, helemaal niet gemerkt. Dan beginnen de hondsdagen binnenkort?
Als ik zeg dat dat een kwestie van de juiste instelling is dan ben ik bang dat ik gekruisigd wordtquote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:02 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Nou dat exact. Ik snap niet dat mensen van dit weer kunnen genieten. We hebben het hele jaar al prut weer gehad en dan wil je in de zomer wat anders. Sociaal buiten leven. Er lekker op uit trekken en dat doe je niet echt met 15 graden en regen.
Je geduld mag wel eens op raken toch ;-). Echter ben ik door gezondheidsredenen al 3 jaar niet op vakantie geweest. Speelt ook mee denk ik.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
Als ik zeg dat dat een kwestie van de juiste instelling is dan ben ik bang dat ik gekruisigd wordt
En als het op de 20ste regent, wordt het de eerstkomende zes weken ook niet meer droogquote:
Ruse met één S toch? Vlak bij de Roemeense grens.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:29 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Russe, hier een vijftigtal kilometers vandaan
Heeft in principe geen officiele westerse schrijfwijze daar Cyrillisch schrift niet letterlijk te translitereren valtquote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:07 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ruse met één S toch? Vlak bij de Roemeense grens.
Mooie foto, maar iets te veel contrast.
Ik meende mij te herinneren dat op de borden naar Русе ook wel eens Ruse stond, vandaarquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Heeft in principe geen officiele westerse schrijfwijze daar Cyrillisch schrift niet letterlijk te translitereren valt
Klopt, maar je zegt bijvoorbeeld ook geen Véliko Tarnovo maar Vèliko Toernovoquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik meende mij te herinneren dat op de borden naar Русе ook wel eens Ruse stond, vandaar
Een exoniem dusquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt, maar je zegt bijvoorbeeld ook geen Véliko Tarnovo maar Vèliko ToernovoHet is een vertaling, geen officiële schrijfwijze
![]()
Ruse, Roese, Rousse, Roesse, Rouse. Het kan allemaal
Voilaquote:
Zelf Ryanair vraagt nu 200 euro voor een enkeltje, dus ja.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:21 schreef Matsooh het volgende:
Hier ziet het er ook weer mooi regenachtig uitVolgens mij doen luchtvaartmaatschapijen naar spanje of etc gouden zaken
Wauw, schitterendquote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:29 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Russe, hier een vijftigtal kilometers vandaan
Klopt. Ryanair is nu in sommige gevallen 5 tot 10 keer zo duur als in augustus. Dat zijn geen normale prijzen, zo hoog heb ik ze nog nooit gezien voor vluchtdata die nog twee weken in de toekomst liggen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:30 schreef Matsooh het volgende:
Iedereen vliegt nu naar de zonEn dan wordt het zelfs bij ryanair wat duurder. Kan je beter met vueling, transavia of een andere gaan
Heb je meer waar voor je geld
![]()
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:53 schreef Fredo55 het volgende:
De cumulatieve waardes zijn met hun maxima iets in zuidelijke richting verschoven, een lijn met 40 tot 50 mm ligt nu zuidwest noordoost georiënteerd over Limburg.
Als je nog naar de zon wilt vliegen, raad ik je aan om in augustus te boeken (vliegtuig) en geen 2 weken meer te wachten met boeken. Want dan wordt het iets te duur. Weet niet hoe het zit met hotels, maar de goede/populaire zullen ook wel snel volzittenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Klopt. Ryanair is nu in sommige gevallen 5 tot 10 keer zo duur als in augustus. Dat zijn geen normale prijzen, zo hoog heb ik ze nog nooit gezien voor vluchtdata die nog twee weken in de toekomst liggen.
Ik wil niet weg hoor. Ik volg alleen de prijzen van Ryanair al jaren (ooit kon je vliegen voor een cent...) en de huidige prijzen zijn extreem hoog, tot boven de 200 euro. Normaal is het maximum voor dergelijke vluchten de helft daarvan.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:52 schreef Matsooh het volgende:
[..]
Als je nog naar de zon wilt vliegen, raad ik je aan om in augustus te boeken (vliegtuig) en geen 2 weken meer te wachten met boeken. Want dan wordt het iets te duur. Weet niet hoe het zit met hotels, maar de goede/populaire zullen ook wel snel volzitten
De werking van vliegtuigticketprijzen is bij elke maatschappij hetzelfde, veel interesse = duurder, minder interesse = goedkoop. Daarom dat je voor 20 à 50 ¤ goedkoper vliegt soms 's morgens of 's avonds. En ook bij Tyanair is het zo, dan zal hun prijs ook stijgen. Er zijn heel wat mensen die zeggen dat ze nooit meer met Ryanair willen vliegen, en andere verkiezen nog steeds ryanair. Althans zal ryanair nog steeds wel de prijsklopper zijn, en is het gewoon bij iedereen wat duurder.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik wil niet weg hoor. Ik volg alleen de prijzen van Ryanair al jaren (ooit kon je vliegen voor een cent...) en de huidige prijzen zijn extreem hoog, tot boven de 200 euro. Normaal is het maximum voor dergelijke vluchten de helft daarvan.
Het was gisteren nog 20 graden... Lekker gesprongen?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:58 schreef Wild_Overstekend het volgende:
Oh, dat zie ik nu pas, die 20,5 in De Bilt is van vandaag. Gisteren was het net geen 20.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:28 schreef Drassss het volgende:
Precies, vandaag was het in de middag ook gewoon lekker 20C hier in het zuiden
Zodra de zon schijnt, gaan er weer mensen klagen dat het benauwd is als de zon schijnt in Nederland... Ook al is het 19 graden.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:52 schreef Matsooh het volgende:
Hier was het ook 19°C maar vondt het niet echt warm, de zon zit achter de wolken, dus je hebt niet echt zon, en er is soms ook vrij veel wind... Voor mij mag het nog iets warmer
Als de zon achter de wolken zit kan het ook warm zijn.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:52 schreef Matsooh het volgende:
Hier was het ook 19°C maar vondt het niet echt warm, de zon zit achter de wolken, dus je hebt niet echt zon, en er is soms ook vrij veel wind... Voor mij mag het nog iets warmer
Ik hoop het. Wel opvallend dat het tijdens die diensten vaak losgaatquote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:33 schreef ACT-F het volgende:
Ik verwacht vrijwel geen onweer, veel te koud
O, dan wordt het vuurwerkquote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:37 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik hoop het. Wel opvallend dat het tijdens die diensten vaak losgaat
Tja, het begint zelfs m'n cliënten op te vallen. Die weten dat ik als de dood ervoor benquote:
Moet ik dan op je werk langs komen?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:29 schreef minthy het volgende:
Ik heb morgen een slaapdienst, dus verwacht onweer!![]()
Ja, is goed! Is in Zwolle, moet ook wel te doen zijn voor jequote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:40 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Moet ik dan op je werk langs komen?
Wat doe je dan voor werk?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:39 schreef minthy het volgende:
[..]
Tja, het begint zelfs m'n cliënten op te vallen. Die weten dat ik als de dood ervoor ben
Joh, op zulke opmerkingen ga ik niet serieus inquote:
Wel een goed tegenantwoord. Liet bijna mijn koffie vallenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:45 schreef minthy het volgende:
[..]
Joh, op zulke opmerkingen ga ik niet serieus in
Oh, sorryquote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:47 schreef knight18 het volgende:
[..]
Wel een goed tegenantwoord. Liet bijna mijn koffie vallen
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:48 schreef minthy het volgende:
[..]
Oh, sorry![]()
Ik ben verder best aardig hoor
Een randje bij Bulgarijequote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:00 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
level 1, er wordt alleen niet bijverteld waarom in NL
Polen is wel weer aan de beurt vandaag
flinke knallen in Adamquote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:42 schreef Ajaxfan het volgende:
Heerlijk onweersgebied trekt hier over. Wel jammer dat ik over een half uur ga trainen..
doe mijn zoon de groeten, als je hem zietquote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Godver, regen ga weg, over anderhalf uur vertrekken we naar Extrema
Vergeet je laarzen niet.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Godver, regen ga weg, over anderhalf uur vertrekken we naar Extrema
mijn zus en zwager zijn vannacht met de auto vertrokken naar Venetie. Maar als ik dit kaartje zo bekijkquote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:00 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
level 1, er wordt alleen niet bijverteld waarom in NL
Polen is wel weer aan de beurt vandaag
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:51 schreef Oom_Agent het volgende:
ZOMER: Zwaar Onweer Met Eindeloos Regen.
Hier binnen is het ook droogquote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:01 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Voor Veenendaal is het Zonder Onweer Maar Eindeloze Regen.
Hoewel het nu wel droog is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |