Klopt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jij verloor best veel bloed... Maar een normale bevalling verlies je volgens mij ook tussen de 300cc en 500cc...
Boh ik vind een liter anders best niet normaal hoor... Weet je hoeveel dat is? Das een pak melk vol!quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Klopt.
Maar daar is het dus voor, je lijf moet sowieso een normale hoeveelheid bloedverlies op kunnen vangen. Gemiddeld idd tussen de 300en 500 cc maar alles tot 1000 cc is nog 'normaal'.
Je wilt dat iemand's Hb gewoon goed is zodat als die persoon onverhoopt toch meer dan 1000cc verliest het lijf die klap kan hebben.
zie je je zelf al een glas bloed uitschenken uit zo'n pak... bbrrrquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Boh ik vind een liter anders best niet normaal hoor... Weet je hoeveel dat is? Das een pak melk vol!
Een fles water of wat je dan ook lekker vindt bij je neerzetten, en zorgen dat die op gaat.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:42 schreef becky27 het volgende:
Ik ben soms al flauw als ik de trap oploopdaarom loop ik nu niet meer naar de derde verdieping en pak ik heel lui de lift (je ziet mijn collega's kijken joh).
lage bloeddruk en weinig aan te doen behalve zout eten.
Ik heb 1 probleem, ik drink structureel te weinig. Daar moet ik echt iets aan doen. Qua medicatie krijg ik Vit D tabletten en vit B12 injecties. Volgens mijn doen mijn darmen het niet helemaal goed.
fixedquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou dames jullie hebben me echt weerw ijzer gemaakt! Dank daarvoor!
Nee ik heb zelf niet geroepen dat ik niet aan die pillen wil. Ik bedoel, als het moet dan moet het, simpel zat.
Maar vk had het over bewaken, heeft ze ook in mijn medisch dossier gezet. Medisch dossier zit nu in mijn tas, ter overhandiging aan de gyn. Vandaar ook dat ik die waardes zo wist want die tikte ik net over van het dossier![]()
Ik neem aan dati k bij die mensen in goede handen ben en dat zij wel weten waar ze over praten. Als er iets niet goed is dan hoor ik het wel. Weet ik veel, tis mijn eerste zwangerschap.. En wil me niet bang laten maken door google etc.
Oww en wat anderen al zeggen Tico .. Het zijn wel mensen die dadelijk wellicht aanwezig zijn bij jouw bevalling . Wel zo fijn als je je dan enigzins kan omringen met mensen waar je je ietswat soort van prettig bij voelt.
Hoop alleen zoooo dat ik wel een aardige kraam krijg, die verhalen van jullie soms ...![]()
Nou ja, gelukkig zitten mijn man en ik aardig op 1 lijn dus als het een vna ons twee niet zint is ie wel mans genoeg om dat aan te geven![]()
Nogmaals dank!
had jij nou coeliakie of nie?quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:42 schreef becky27 het volgende:
Ik ben soms al flauw als ik de trap oploopdaarom loop ik nu niet meer naar de derde verdieping en pak ik heel lui de lift (je ziet mijn collega's kijken joh).
lage bloeddruk en weinig aan te doen behalve zout eten.
Ik heb 1 probleem, ik drink structureel te weinig. Daar moet ik echt iets aan doen. Qua medicatie krijg ik Vit D tabletten en vit B12 injecties. Volgens mijn doen mijn darmen het niet helemaal goed.
Kun jij me niet ff helpen met bevallen? Jou vind ik wel lief.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
fixed
nouja bij een Hb van onder de 5.7 moet een vk in principe altijd overleg hebben met de gyn. Wat in jouw geval idd gebeurd is. Kans groot dat de gyn je wel aan de tabletten slingert dan
[..]
had jij nou coeliakie of nie?
I'd love toquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kun jij me niet ff helpen met bevallen? Jou vind ik wel lief.
Bij mijn weten verschilt dat per ziekenhuis en dergelijke wat de afspraken erover zijn. Ik had er toevallig wel wat dingen over opgezocht, primaire epi voorkomt bij multen (2e kindje of meer) geen nieuwe totaalruptuur. Er waren 4000 epi's nodig om 1 totaalruptuur te voorkomen. Vergeet niet dat een knip ook door kan scheuren, het is sowieso geen garantie dat t dan niet gebeurt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:48 schreef Solagratia het volgende:
Mignonne, is het nou protocol om bij een tweede bevalling uit voorzorg in te knippen als er bij de eerste bevalling een totaalruptuur ontstaan is? En wordt er dan aan de andere kant geknipt of naast het litteken ofzo?
quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Bij mijn weten verschilt dat per ziekenhuis en dergelijke wat de afspraken erover zijn. Ik had er toevallig wel wat dingen over opgezocht, primaire epi voorkomt bij multen (2e kindje of meer) geen nieuwe totaalruptuur. Er waren 4000 epi's nodig om 1 totaalruptuur te voorkomen. Vergeet niet dat een knip ook door kan scheuren, het is sowieso geen garantie dat t dan niet gebeurt. dit geldt dus voor multen hè, voor eerste kindjes ligt het anders
Als je kijkt naar een vacuumbevalling of een tang-bevalling dan waren er 12 en 14 epi's nodig om 1 totaalruptuur te voorkomen. Dat verschilt nogal dus.
Wat de lokale afspraken zijn weet k niet maar als je ooit een totaal hebt gehad dan zal je perineum heel goed in de gaten worden gehouden, als zij het idee hebben dat het helemaal de verkeerde kant uit gaat kan er altijd nog geknipt worden als een soort noodgreep.
En in principe moet er over een oud litteken heen geknipt worden, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat t niet altijd gebeurtik heb een streepjescode op mn onderwereld als k uitgebaard ben denk ik
de mooiste bevalling waar ik afgelopen jaar bij was, was van een mevrouw die bij haar eerste een totaalruptuur had gehad. Zij was bang voor een nieuwe scheur en ze had zelf gevraagd om een epi bij dit kind. Sowieso was die eerste bevalling een hel, langdurig, zwaar, slechte behandeling in t ziekenhuis yadayada, ze had het hele pakket.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:58 schreef Solagratia het volgende:
Bij Amy is de knip uitgescheurd en zo een totaalruptuur geworden. Ik hoop dat ik het zonder knip afkan. Ik zie gewoon heel erg op tegen het hechten. Gek genoeg is dat het enige van de bevalling waar ik tegen op zie. Dus eigenlijk hoop ik dat zij niet knippen en ik niet scheur en er dan geen hechtingen nodig zijn
quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:10 schreef Sorbootje het volgende:
Dames, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn de woorden 'knip', 'totaalruptuur' en '(uit)scheuren' niet meer te gebruiken tot ongeveer begin november december? Dank u.
hey je moet wat overhebben voor je karma hèquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:10 schreef Sorbootje het volgende:
Dames, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn de woorden 'knip', 'totaalruptuur' en '(uit)scheuren' niet meer te gebruiken tot ongeveer begin november? Dank u.
Ja jij ook!quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
hey je moet wat overhebben voor je karma hè
Van jezelf?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:15 schreef Troeta het volgende:
mooi, elke keer als hier ranzige spermapraatjes voorbij komen begin ik over knippen en scheuren.
Ik ga vast wat foto's opzoeken.
In het keldertje graag dan.quote:
Dan gaan ze echt vlak voor mijn bevalling los... Mehquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:10 schreef Sorbootje het volgende:
Dames, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn de woorden 'knip', 'totaalruptuur' en '(uit)scheuren' niet meer te gebruiken tot ongeveer begin november? Dank u.
Jeuj!quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:43 schreef Nanadu het volgende:
Ballon is er net uitgevallen!! Nu 2cm ontsluiting! Lig aan de ctg en mag daarna naar huis voor de nacht. Morgenochtend om half zeven weer bellen en dan starten met de inleiding!
Ik bedoel dus of ik het direct bij het UWV kan controleren, ergens online of zo. Ik ben gedetacheerd en durf er niet op te vertrouwen dat ze alles goed afhandelen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:05 schreef Mangostine het volgende:
Ophelia, even informeren bij PZ, die weten dat.
Ik kreeg van het UWV een bevestiging dat het is aangevraagd. Maar ik was/ben niet gedetacheerd, dus wellicht gaat dat toch weer anders dan? Alhoewel, de werkgever (wat voor bureau dan ook) moet het voor je aanvragen lijkt mij.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
Fijn dat er iets van actie is Nanadu![]()
Ik vraag me ineens af of ik ergens kan controleren of mijn werkgever mijn zwangerschapsuitkering heeft aangevraagd. Iemand die dat weet?
Gewoon even bellen inderdaad, dan leggen ze het je precies uit, en ook per wanneer tot wanneer je verlof loopt (zoals je werkgever die namens jou heeft aangevraagd)quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
Fijn dat er iets van actie is Nanadu![]()
Ik vraag me ineens af of ik ergens kan controleren of mijn werkgever mijn zwangerschapsuitkering heeft aangevraagd. Iemand die dat weet?
quote:
Ja waarom is dat?quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:07 schreef freecell het volgende:
[..]
En dan geergerd zijn dat baby+baarmoeder+placenta+vruchtwater je nu al boller maken
Gaat onvoorstelbaar snel he? Zo'n mensje!
quote:
Ja, gaat ineens zo hard omdat ik docent ben. Heb vanaf maandag 6 weken zomervakantie. En in mijn zwangerschapsverlof zit 1 week herfstvakantie en 2 weken kerstvakantie, die plak ik er dan als het ware aan vastquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:05 schreef Mangostine het volgende:
Ophelia, even informeren bij PZ, die weten dat.
Coco, dat gaat rap zeg
Jij ligt net een maandje achter op mij. Ik werk nu nog ruim 8 weken en dan mag ik met verlof. Is ook zo voorbij!En dan tot eind van het jaar moederen
Huh, volgens mij heb ik ergens overheen gelezen? Kun je ff linkje naar haar post doen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
Fieder, wat ongelooflijk fijn dat je weer een knipper hebt gezienVoel je je alweer wat zekerder?
quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:35 schreef Fieder het volgende:
Net weer een knipper gezien![]()
t is nu 1,3 cm
Fijn dat je je goed voeltquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:44 schreef Loodje het volgende:
Net terug van de verlos, baby is goedgekeurd, is ook al met hoofdje naar beneden dus zal nu langzaam in gaan dalen, echter mijn hb ondanks staalpillen nog laag dus vrijdag nog even terug voor bloedprikken en extra check van andere dingen of het niet iets anders is. Behalve moe en pijn in mijn rug af en toe, voel ik me prima. Morgen mee naar fotoshoot van een vriendin van me dus wordt een gezellig dagje.
Toch altijd heerlijk om het hartje te horen en de baby te voelen![]()
Coco wat leuk, heb je ook al een kast waar de spulletjes ingaan? ik heb zelf de spullen uit de babydozen en wat we van onze omgeving hebben gekregen al netjes opgevouwen, uitgehangen of in de kast gedaan. Geeft een heel fijn gevoel haha
Wat grappig om te lezen met verlof, ik heb er idd ook over gepost bijvoorbeeld nog 10 weken te gaan. Officieel ga ik 31 juli maar ben al met vervroegd verlof gegaan, gaat zo snel
Ja ik heb een kut dag gehad en na 2 posts zonder reactie had ik zoiets van laat maarquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:49 schreef -DikkieDik- het volgende:
Logi, heb je je post weggehaald? Kun je al door naar de gyn?
Fijn dat alles goed is Loodje.
En inderdaad dat zijn van die bevestigingspunten. Hoewel de 1e echo toch het meest bijzonder is (en spannend).
Fijn Fieder!
Fijn dat je weet dat je daar zo snel terecht kanquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:56 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Ja ik heb een kut dag gehad en na 2 posts zonder reactie had ik zoiets van laat maar![]()
Het ziekenhuis heeft gebeld dat ze me vrijdag al willen zien dus gelukkig hebben ze het nu goed opgepakt.
Nan heel veel succes, hopelijk dat je lichaam het vanaaf alsnog zelf oppakt
Fijn dat het goed opgepakt wordt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:56 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Ja ik heb een kut dag gehad en na 2 posts zonder reactie had ik zoiets van laat maar![]()
Het ziekenhuis heeft gebeld dat ze me vrijdag al willen zien dus gelukkig hebben ze het nu goed opgepakt.
Ik had het wel gezien. Maar wat kon ik erop zeggen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:56 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Had jij een beest in je ? 666 <3quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dus, bijgelezen, niets onthouden, had visite enzo, maar IK WIL MIJN BABY!
Oh en 999 vind ik wel een mooi topic om in te bevallen, 666 was mn vorige.bevaltopic
Dus 7 topics moet wel lukken hoop ik
Ik zit al 3 jaar te wachten tot dat interne nummer vrij komt op m'n werkquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]![]()
Nee dat viel best meeHij is best goed gelukt ondanks.de 666
quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:11 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik zit al 3 jaar te wachten tot dat interne nummer vrij komt op m'n werk
quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:16 schreef Incantrix het volgende:
Ohairaad eens wie er al een hele dag zonder medicijnen én zonder kotsen doet?
Kweetnie gewoon even behoefte aan medeleven er is gewoon zelfs gesproken over dat haar dochter bij ons zou komen wonen als het misgaat door die Kut ziekte en vanmiddag iemand anders door die stomme ziekte de crematie van gehad en nu tijdelijk iemand in huis die thuis mishandelt werd voor 2wk ... voel me gewoon even op en dit is mijn enige uitlaadklep aangezien ik irl de sterkste moet zijn ... anyway dat was het nu ga ik weer proberen normaal mee te postenquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik had het wel gezien. Maar wat kon ik erop zeggen?
sterkte logi!quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:17 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Kweetnie gewoon even behoefte aan medeleven er is gewoon zelfs gesproken over dat haar dochter bij ons zou komen wonen als het misgaat door die Kut ziekte en vanmiddag iemand anders door die stomme ziekte de crematie van gehad en nu tijdelijk iemand in huis die thuis mishandelt werd voor 2wk ... voel me gewoon even op en dit is mijn enige uitlaadklep aangezien ik irl de sterkste moet zijn ... anyway dat was het nu ga ik weer proberen normaal mee te posten
Een thuisdoppler waarmee je het hartje kunt luisteren. Heb die van Vlindur mogen lenenquote:
Yeah, ga zo door!quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:16 schreef Incantrix het volgende:
Ohairaad eens wie er al een hele dag zonder medicijnen én zonder kotsen doet?
Volgens mij had Vlindur die van mij overgenomen? Wat leuk dat jij hem nu hebt!quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:24 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Een thuisdoppler waarmee je het hartje kunt luisteren. Heb die van Vlindur mogen lenen![]()
En ik heb niets gelezen verder, maar sterkte met je situatie.
Sowieso op je rug liggen, en dan eigenlijk net boven je schaambeen flink met dat ding drukken. Véél van die gel gebruiken. En vooral héél langzaam, beetje bij beetje, je (onderbuik) gaan afzoeken. En niet in extase drie dagen lang naar je eigen hartslag luisterenquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:19 schreef Incantrix het volgende:
En we gaan zo de angelsounds weer eens proberen, we hebben 'm best vaak gebruikt maar er nog nooit iets fatsoenlijks uitgekregen. Iemand nog tips misschien?
Ah, thnx!!quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Sowieso op je rug liggen, en dan eigenlijk net boven je schaambeen flink met dat ding drukken. Véél van die gel gebruiken. En vooral héél langzaam, beetje bij beetje, je (onderbuik) gaan afzoeken. En niet in extase drie dagen lang naar je eigen hartslag luisteren![]()
Edit: ik zocht in het begin vooral op de plek waar de gyn met dat echo-ding zat te luisteren.
Vnd je het wat? In Den Haag, Mindful Birthquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:31 schreef Loodje het volgende:
inca, waar ga je? heb hypnobirthing gedaan
Stomme was dat we (man & ik) allebei wel vonden dat de hartslag veel langzamer leek (!) dan in het ziekenhuis! En ik stond verbaasd dat ik 'm zo makkelijk kon vinden, terwijl het rond de 12/13 weken nog heel lastig zou zijn!quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:39 schreef Omentielvo het volgende:
Angelsounds lijkt me ook heel leuk. Maar het zou voor mij ook echt een actie zijn om naar mijn eigen hartslag te luisteren.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Stomme was dat we (man & ik) allebei wel vonden dat de hartslag veel langzamer leek (!) dan in het ziekenhuis! En ik stond verbaasd dat ik 'm zo makkelijk kon vinden, terwijl het rond de 12/13 weken nog heel lastig zou zijn!![]()
Spannend hoorquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:41 schreef Loodje het volgende:
Blijepeen zowel als ik zijn open minded de cursus in gegaan, sommige dingen vonden we apart maar stonden voor alles open. Moet zeggen dat ik veel heb aan de oefeningen die wij toen gekregen hebben en dat ik nooit goed kon ontspannen maar door die oefeningen nu wel en heel snel tot volledige ontspanning kan komen. Een enorm interessante en leuke cursus dus, of het ook tijdens de bevalling werkt dat merken we over een paar weken:)
Ik heb er inmiddels een soort ritueeltje van gemaaktquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:42 schreef Incantrix het volgende:
[..]![]()
Wij pikken vooralsnog vooral buikgerommel op, maar geen babymaar sinds ik al beweging voel (hell, gisteren kreeg ik een schop waarvan ik dacht "huuuu, kán dat nu al??") is het vooral voor de leuk en niet voor (of tegen) zorgen. Dat scheelt misschien (ook dat we het misschien snel opgeven).
Liefquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb er inmiddels een soort ritueeltje van gemaaktIedere avond voor het slapengaan even hoi & welterusten zeggen tegen de baby (als ik dus zijn/haar hartslag hoor)
Buikgerommel is funnyDan hoor je 'm aan de buitenkant 'pweeeep' doen en tegelijkertijd aan de binnenkant, maar dan net iets anders
daar kan ik zelf ook niets mee... dat is idd vaagquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:45 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Spannend hoormaar klinkt goed, ik ben benieuwd
ik moet zeggen dat ik met van die oefeningen als in 'stel je voor dat je gedachten een rivier zijn die langsstroomt zijn' vrij weinig kan eigenlijk, want hoe kan ik me nou voorstellen dat mijn gedachten een rivier zijn als het gewoon gedachten zijn? Ik kan denken aan een rivier, of mijn gedachten denken, niet allebei. Ofzoiets. Dat stemt wellicht niet al te hoopvol
Ah, dus het wordt nog wel wat practischer als dat, good to know, thnxquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:48 schreef Loodje het volgende:
[..]
daar kan ik zelf ook niets mee. maar kan me wel voorstellen dat ik ergens helemaal alleen in een bos loop....
Als je ontspannen bent, maakt het lichaam vanzelf endorfine aan, dit is een hele sterke natuurlijk pijnstiller die jouw lichaam zelf aan kan maken. Volledig pijnloos kan ik niet zeggen, maar zo min mogelijk daar ga je wel voor en natuurlijk voor een vlotte bevalling:)quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:51 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ah, dus het wordt nog wel wat practischer als dat, good to know, thnxen thnx voor je edit
ik ga ervan uit dat er geen tijd zal zijn voor pijnbestrijding (of doe ik nu aan wishful thinking?), bij Stef ging het al snel allemaal, dus nu denk ik nog sneller.
Klinkt heel rot en zwaar. Zeker met hormonen erbij. Sorry dat ik er niets over zei.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:17 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Kweetnie gewoon even behoefte aan medeleven er is gewoon zelfs gesproken over dat haar dochter bij ons zou komen wonen als het misgaat door die Kut ziekte en vanmiddag iemand anders door die stomme ziekte de crematie van gehad en nu tijdelijk iemand in huis die thuis mishandelt werd voor 2wk ... voel me gewoon even op en dit is mijn enige uitlaadklep aangezien ik irl de sterkste moet zijn ... anyway dat was het nu ga ik weer proberen normaal mee te posten
Kuthormonen.quote:
Thnxquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:54 schreef Loodje het volgende:
[..]
Als je ontspannen bent, maakt het lichaam vanzelf endorfine aan, dit is een hele sterke natuurlijk pijnstiller die jouw lichaam zelf aan kan maken. Volledig pijnloos kan ik niet zeggen, maar zo min mogelijk daar ga je wel voor en natuurlijk voor een vlotte bevalling:)
Heel veel plezier alvast, gaat jouw partner mee? Dat was bij ons essentieel
quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:34 schreef Labelloo het volgende:
Ik ben totaal niet bijgelezen, mijn vader is gisterenochtend plotseling overleden.
Sorry voor de ego-post, ik kom snel weer bijlezen.
succes vandaagquote:Op donderdag 12 juli 2012 07:31 schreef Nanadu het volgende:
Goedemorgen allemaal!
Dit lijkt toch echt mijn dag te worden! Vannacht redelijk geslapen en nu in het ziekenhuis aan ctg. Na de ctg weer inwendig onderzoek en gaan ze de vliezen breken. Ik krijg dan ook meteen infuus om weeën op te wekken.
Succes!quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:31 schreef Nanadu het volgende:
Goedemorgen allemaal!
Dit lijkt toch echt mijn dag te worden! Vannacht redelijk geslapen en nu in het ziekenhuis aan ctg. Na de ctg weer inwendig onderzoek en gaan ze de vliezen breken. Ik krijg dan ook meteen infuus om weeën op te wekken.
Och meiske toch wat verdrietig.... Heel veel sterktequote:Op donderdag 12 juli 2012 07:34 schreef Labelloo het volgende:
Ik ben totaal niet bijgelezen, mijn vader is gisterenochtend plotseling overleden.
Heeel veel sterkte gewenstquote:Op donderdag 12 juli 2012 07:34 schreef Labelloo het volgende:
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:14 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ik meld me hier ook. Uitgerekende datum 18 maart 2013. Bientje word grote zus
Bah, wat verschrikkelijk kut..!quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:17 schreef becky27 het volgende:
Gister heeft schoonzusje voor de tweede keer op rij te horen gekregen dat ze een miskraam heefteerst was ze twee weken voor mij uitgerekend, nu 7 weken na mij en weer is het mis.
damned, tis toch oneerlijk allemaal.
Vinnut stom, vind het ook wel raar om niet blij te doen over mijn zwangerschap als ik ze zaterdag zie (dat is nog niet zeker want ze moet vrijdag gecurreteerd worden). Het is zo dubbel, ze wilde zo graag samen zwanger zijn. Zal er maar niet te veel over zeggen, mijn zwangerschap, gelukkig is het nog niet zo zichtbaar.quote:
Kan me voorstellen dat dat echt zo dubbel moet voelen nuquote:Op donderdag 12 juli 2012 10:24 schreef becky27 het volgende:
[..]
Vinnut stom, vind het ook wel raar om niet blij te doen over mijn zwangerschap als ik ze zaterdag zie (dat is nog niet zeker want ze moet vrijdag gecurreteerd worden). Het is zo dubbel, ze wilde zo graag samen zwanger zijn. Zal er maar niet te veel over zeggen, mijn zwangerschap, gelukkig is het nog niet zo zichtbaar.
Huh? Mis ik een stuk?quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:01 schreef Keshet het volgende:
In de categorie Schaamteloze Vragen: Twinkle, ga jij nog een vruchtwaterpunctie laten doen?
Oh ja!!!quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:06 schreef Keshet het volgende:
Als ik het goed begrepen heb heeft 't meiske van Twinkle kleine gaatjes in haar hart die mogelijk veroorzaakt worden door een chromosomale afwijking.
Maar ik lees heel selectief; wellicht heb ik 't verkeerd onthouden.
Cathmar; ik vroeg me trouwens ook af wanneer jij naar 't ziekenhuis moest voor verdere controle.
Vragen staan vrijquote:Op donderdag 12 juli 2012 15:01 schreef Keshet het volgende:
In de categorie Schaamteloze Vragen: Twinkle, ga jij nog een vruchtwaterpunctie laten doen?
ik zou toch maar een ander gaan zoeken geloof ik als ik jou wasquote:Op donderdag 12 juli 2012 15:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh ja!!!
20 weken echo moet ik me trouwens ook melden bij het LUMC.. De mevrouw die gister de echo deed, die begint te klagen over mn navelpiercing. Ik heb er al 2 zwangerschappen op zitten, en deze begon erover dat er niet goed een echo gemaakt kon worden als ik de piercing liet zitten, omdat ze er niet overheen kunnen... Ik dacht, huh, je kan er toch langs? Lekker belangrijk? Wat een gezeik weer. Ik vind de praktijk echt helemaal niets. Ongeinterreseerd, allemaal zweef types, heel onpersoonlijk... Bah.
Lief. Ik ben eind van de middag geweest voor een uitgebreide echo, door de prenatale onderzoeksdokter. En alles is okequote:Op donderdag 12 juli 2012 15:06 schreef Keshet het volgende:
Cathmar; ik vroeg me trouwens ook af wanneer jij naar 't ziekenhuis moest voor verdere controle.
Gefeliciteerd, en een heel voorspoedig herstel en genietperiode toegewenst!quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:04 schreef Nanadu het volgende:
Even kort om 19.03 is onze zoon Bram geboren! Hij heeft al heerlijk aan de borst gedronken!
Morgen volgt meer
Ja het wordt steeds meer, tot een week of 10 en bij 15 weken is het weer weg dacht ik. En als het in het begin hoger is kan het duiden op een tweelingzwangerschap of andere vervelendere dingen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:05 schreef -DikkieDik- het volgende:
Labelloo, wat een afschuwelijk bericht. Heel veel sterkte.
Barbabientje, gefeliciteerd!
Nanadu, van harte gefeliciteerd met jullie zoon!![]()
weer een Bram
Hier mvm op bezoek gehad. Stom genoeg wel weer spannend zo'n test. Gelukkig knalde de streep de test uit. Veel hcg dus ze zijn blij (betekent de hoeveelheid hcg eigenlijk nog wat?)
Dat is wel normaal hoor. De digitale gaat toch ook maar tot meer dan 3 weken zwanger? Kijk dat als je een dag overrijd bent dat je een normaal streepje krijgt is normaal, bij ruim anderhalve week mag dat inderdaad wel eraf spatten ja. Het verdubbeld elke 3 dagen dacht ik.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:08 schreef -DikkieDik- het volgende:
ja, dat het meer is dat wist ik maar ik zou nog maar 5,5 week moeten zijn en het knalt er echt uit ('s avonds, met verdunde -want veel gedronken- urine).... Hopelijk geen vervelende dingen
Gefeliciteerd met Bram!! Grappig, 2 baby's in korte tijd met die naamquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:04 schreef Nanadu het volgende:
Even kort om 19.03 is onze zoon Bram geboren! Hij heeft al heerlijk aan de borst gedronken!
Morgen volgt meer
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:56 schreef Mangostine het volgende:
Tante_S, als je goed slaapt kon het nog wel eens een voorteken zijn hè...![]()
viel mij ook al op inderdaadquote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:13 schreef Keshet het volgende:
Echt veel jochies trouwens, aan het einde van het jaar.
Gefeliciteerd met je nichtje!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:38 schreef Kwisted het volgende:
[..]
viel mij ook al op inderdaad![]()
Nanadu en man, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje!
Ik heb vandaag een heel beweeglijk kindje. Af en toe dat het zelfs zeer als ze tegen mijn ribben of lies aanschopt, ze wordt duidelijk steeds sterker.
Ondertussen heb ik er weer een nichtje bij gekregen waar ik alvast lekker mee kan knuffelen. Wat ruiken babytjes toch lekker![]()
Merk wel dat ik tot 30 weken aan het optellen was, en nu ben ik aan het aftellen tot de geboorte. Ik ben al zo benieuwd naar mijn meisje!![]()
Oh en ik heb binnenkort intake gesprek met de kraamzorg. Iemand nog tips wat ik moet zeggen/vragen???
Dit zijn ook de dingen die ik gevraagd/besproken heb! Daarnaast gaf degene die langskwam heel veel informatie en kwamen er van haar kant ook nog wat vragen voorbij. Al met al is ze een half uurtje geweest.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:40 schreef Keshet het volgende:
[..]
Over de kraamzorg; denk erover na of je wel of niet een stagiair wilt. Mag je kraamverzorgster een roker zijn? Wil je iemand die veel ervaring heeft met het op gang helpen van borstvoeding?
Bij mij werd aangegeven tussen de 70 en 80 cm. Ons bed was slechts 50 cm hoog dus met de klossen erbij zitten we toch wel op de 80. Voor jou zo te horen geen probleem maar ik vind het nog steeds een uitdaging om 's nachts er zonder problemen uit te komenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:49 schreef Keshet het volgende:
EDIT: Klopt het trouwens dat je bed 80cm hoog moet zijn na de bevalling?
Wat voor antistof?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:33 schreef kaatjejannie het volgende:
Omdat ik een antistof in mijn bloed heb die bij Caspertje een hartafwijking kan veroorzaken. Zijn ze achter gekomen bij alle onderzoeken na het bloedverlies bij de bevalling van Sofie.
Mischien heel naïef, maar ik maak me dr niet zo heel veel zorgen over. Bij Sofie had ik dit blijkbaar ook, en die is prima in orde.
Als het wel mis is, schijnt het ook nog te behandelen te zijn. Al dan niet als Casper nog in mijn buik zit. Heel bizar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |