abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114058610
Zwangerschap & geboorte

17 juli: Sonnetje85 (meisje)
23 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

Eerste helft augustus: SilkTie
01 augustus: Nanadu (jongen)
03 augustus: _Bunny_ (meisje)
06 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
16 augustus: Vamperotica
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

01 september: Sopho
04 september: lovelyjubbly1 (jongetje)
10 september: LeNeHe (meisje)
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 september: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
23 oktober: Flower-Ti-Amo
31 oktober: Twinkle20

08 november: Cocotrimonium
10 november: Spees_Eend (jongetje)
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar
12 december: Solagratia
26 december: Ladylike
29 december: Incantrix
31 december: becky27
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
11 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene***
18 januari: papillion
23 januari: Omentielvo

14 februari: Logician78
28 februari: Klumsy

10 maart: -DikkieDik-
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114058688
Haha toen ik het er neer zette wist ik dat je dat zou zeggen. Maar je snapt wat ik bedoel.
Ik heb er 1 in mijn groep die ik liever niet bij de bevalling wil maar das ook geen probleem. Er is altijd iemand achter de hand. Gelukkig heeft zij zelf verlof rond de tijd dat ik moet bevallen!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_114058732
Bedankt voor de kanttekening Simmu, moet ook na twee maanden mijn waarde laten controleren.

Tico wil jij mij er nog bijzetten, 05-02-2013??
pi_114058755
Oh en nanadu is natuurlijk bezig nu.
pi_114058771
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jij verloor best veel bloed... Maar een normale bevalling verlies je volgens mij ook tussen de 300cc en 500cc...
Klopt.
Maar daar is het dus voor, je lijf moet sowieso een normale hoeveelheid bloedverlies op kunnen vangen. Gemiddeld idd tussen de 300en 500 cc maar alles tot 1000 cc is nog 'normaal'.

Je wilt dat iemand's Hb gewoon goed is zodat als die persoon onverhoopt toch meer dan 1000cc verliest het lijf die klap kan hebben.
:)
pi_114058831
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

Klopt.
Maar daar is het dus voor, je lijf moet sowieso een normale hoeveelheid bloedverlies op kunnen vangen. Gemiddeld idd tussen de 300en 500 cc maar alles tot 1000 cc is nog 'normaal'.

Je wilt dat iemand's Hb gewoon goed is zodat als die persoon onverhoopt toch meer dan 1000cc verliest het lijf die klap kan hebben.
Boh ik vind een liter anders best niet normaal hoor... Weet je hoeveel dat is? Das een pak melk vol!
pi_114058929
Nou dames jullie hebben me echt weer wijzer gemaakt! Dank daarvoor!

Nee ik heb zelf niet geroepen dat ik niet aan die pillen wil. Ik bedoel, als het moet dan moet het, simpel zat.
Maar vk had het over bewaken, heeft ze ook in mijn medisch dossier gezet. Medisch dossier zit nu in mijn tas, ter overhandiging aan de gyn. Vandaar ook dat ik die waardes zo wist want die tikte ik net over van het dossier :+

Ik neem aan dati k bij die mensen in goede handen ben en dat zij wel weten waar ze over praten. Als er iets niet goed is dan hoor ik het wel. Weet ik veel, tis mijn eerste zwangerschap :+ .. En wil me niet bang laten maken door google etc.

Oww en wat anderen al zeggen Tico .. Het zijn wel mensen die dadelijk wellicht aanwezig zijn bij jouw bevalling . Wel zo fijn als je je dan enigzins kan omringen met mensen waar je je ietswat soort van prettig bij voelt.

Hoop alleen zoooo dat ik wel een aardige kraam krijg, die verhalen van jullie soms ... :o
Nou ja, gelukkig zitten mijn man en ik aardig op 1 lijn dus als het een vna ons twee niet zint is ie wel mans genoeg om dat aan te geven :+

Nogmaals dank!
pi_114058933
Ik verloor ook een liter, mijn hb was goed (rond de 8) en toch heeft het een dag geduurd voordat ik überhaupt rechtop kon zitten zonder flauw te vallen. Mijn bloeddruk is al die tijd rond de 110 over 65 geweest, maar ook momenten van 90 over 55.

Wat ik dus wil zeggen, ook als alles goed staat qua gegevens, is het een klap voor je lijf. Dus zorg idd dat je hb weer op pijl komt! Goed voor jezelf en de kleine zorgen Twinkle!
pi_114058968
En dit wordt het topic van Nanadu *O*
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:42:20 #10
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114058971
Ik ben soms al flauw als ik de trap oploop :P daarom loop ik nu niet meer naar de derde verdieping en pak ik heel lui de lift (je ziet mijn collega's kijken joh).
lage bloeddruk en weinig aan te doen behalve zout eten.

Ik heb 1 probleem, ik drink structureel te weinig. Daar moet ik echt iets aan doen. Qua medicatie krijg ik Vit D tabletten en vit B12 injecties. Volgens mijn doen mijn darmen het niet helemaal goed.
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:43:18 #11
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114059031
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Boh ik vind een liter anders best niet normaal hoor... Weet je hoeveel dat is? Das een pak melk vol!
zie je je zelf al een glas bloed uitschenken uit zo'n pak... bbrrr
pi_114059043
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:42 schreef becky27 het volgende:
Ik ben soms al flauw als ik de trap oploop :P daarom loop ik nu niet meer naar de derde verdieping en pak ik heel lui de lift (je ziet mijn collega's kijken joh).

Ik heb 1 probleem, ik drink structureel te weinig. Daar moet ik echt iets aan doen. Qua medicatie krijg ik Vit D tabletten en vit B12 injecties. Volgens mijn doen mijn darmen het niet helemaal goed.
Een fles water of wat je dan ook lekker vindt bij je neerzetten, en zorgen dat die op gaat.
pi_114059159
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou dames jullie hebben me echt weerw ijzer gemaakt! Dank daarvoor!

Nee ik heb zelf niet geroepen dat ik niet aan die pillen wil. Ik bedoel, als het moet dan moet het, simpel zat.
Maar vk had het over bewaken, heeft ze ook in mijn medisch dossier gezet. Medisch dossier zit nu in mijn tas, ter overhandiging aan de gyn. Vandaar ook dat ik die waardes zo wist want die tikte ik net over van het dossier :+

Ik neem aan dati k bij die mensen in goede handen ben en dat zij wel weten waar ze over praten. Als er iets niet goed is dan hoor ik het wel. Weet ik veel, tis mijn eerste zwangerschap :+ .. En wil me niet bang laten maken door google etc.

Oww en wat anderen al zeggen Tico .. Het zijn wel mensen die dadelijk wellicht aanwezig zijn bij jouw bevalling . Wel zo fijn als je je dan enigzins kan omringen met mensen waar je je ietswat soort van prettig bij voelt.

Hoop alleen zoooo dat ik wel een aardige kraam krijg, die verhalen van jullie soms ... :o
Nou ja, gelukkig zitten mijn man en ik aardig op 1 lijn dus als het een vna ons twee niet zint is ie wel mans genoeg om dat aan te geven :+

Nogmaals dank!
fixed :+

nouja bij een Hb van onder de 5.7 moet een vk in principe altijd overleg hebben met de gyn. Wat in jouw geval idd gebeurd is. Kans groot dat de gyn je wel aan de tabletten slingert dan :P

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:42 schreef becky27 het volgende:

had jij nou coeliakie of nie?
pi_114059212
Drinken heb ik nooit veel gedaan maar ben nu helemaal verslaafd aan de Fristi O+ Lekker koud O+ Kwijl al bij de gedachten aan een glas daarvan :Y
pi_114059220
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

fixed :+

nouja bij een Hb van onder de 5.7 moet een vk in principe altijd overleg hebben met de gyn. Wat in jouw geval idd gebeurd is. Kans groot dat de gyn je wel aan de tabletten slingert dan :P

[..]

Kun jij me niet ff helpen met bevallen? Jou vind ik wel lief.
pi_114059306
Mignonne, is het nou protocol om bij een tweede bevalling uit voorzorg in te knippen als er bij de eerste bevalling een totaalruptuur ontstaan is? En wordt er dan aan de andere kant geknipt of naast het litteken ofzo?
pi_114059395
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kun jij me niet ff helpen met bevallen? Jou vind ik wel lief.
I'd love to O+
maar k mag nog niet alleen los, dus dan moet je je eigen vk zo gek krijgen dat ze me meeneemt :P

Becky loop k misschien wel tegen t lijf in t ziekenhuis :+ :D
pi_114059600
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:48 schreef Solagratia het volgende:
Mignonne, is het nou protocol om bij een tweede bevalling uit voorzorg in te knippen als er bij de eerste bevalling een totaalruptuur ontstaan is? En wordt er dan aan de andere kant geknipt of naast het litteken ofzo?
Bij mijn weten verschilt dat per ziekenhuis en dergelijke wat de afspraken erover zijn. Ik had er toevallig wel wat dingen over opgezocht, primaire epi voorkomt bij multen (2e kindje of meer) geen nieuwe totaalruptuur. Er waren 4000 epi's nodig om 1 totaalruptuur te voorkomen. Vergeet niet dat een knip ook door kan scheuren, het is sowieso geen garantie dat t dan niet gebeurt.

Als je kijkt naar een vacuumbevalling of een tang-bevalling dan waren er 12 en 14 epi's nodig om 1 totaalruptuur te voorkomen. Dat verschilt nogal dus.

Wat de lokale afspraken zijn weet k niet maar als je ooit een totaal hebt gehad dan zal je perineum heel goed in de gaten worden gehouden, als zij het idee hebben dat het helemaal de verkeerde kant uit gaat kan er altijd nog geknipt worden als een soort noodgreep.

En in principe moet er over een oud litteken heen geknipt worden, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat t niet altijd gebeurt :') ik heb een streepjescode op mn onderwereld als k uitgebaard ben denk ik :P
pi_114059631
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Bij mijn weten verschilt dat per ziekenhuis en dergelijke wat de afspraken erover zijn. Ik had er toevallig wel wat dingen over opgezocht, primaire epi voorkomt bij multen (2e kindje of meer) geen nieuwe totaalruptuur. Er waren 4000 epi's nodig om 1 totaalruptuur te voorkomen. Vergeet niet dat een knip ook door kan scheuren, het is sowieso geen garantie dat t dan niet gebeurt. dit geldt dus voor multen hè, voor eerste kindjes ligt het anders

Als je kijkt naar een vacuumbevalling of een tang-bevalling dan waren er 12 en 14 epi's nodig om 1 totaalruptuur te voorkomen. Dat verschilt nogal dus.

Wat de lokale afspraken zijn weet k niet maar als je ooit een totaal hebt gehad dan zal je perineum heel goed in de gaten worden gehouden, als zij het idee hebben dat het helemaal de verkeerde kant uit gaat kan er altijd nog geknipt worden als een soort noodgreep.

En in principe moet er over een oud litteken heen geknipt worden, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat t niet altijd gebeurt :') ik heb een streepjescode op mn onderwereld als k uitgebaard ben denk ik :P
pi_114059640
ho kut, edit ipv quote :')
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:55:14 #21
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114059667
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

[..]

Nee niet dat ik weet
pi_114059691
Knippen is nog steeds mijn horrorbeeld...
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:56:10 #23
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_114059706
Ik had gehoopt dat ze in mijn eerste knip zouden knippen maar heb nu ook een beginnende streepjescode :P Alleen heb ik nog steeds last van mijn eerste knip/scheur en niet van de 2e.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_114059795
Bij Amy is de knip uitgescheurd en zo een totaalruptuur geworden. Ik hoop dat ik het zonder knip afkan. Ik zie gewoon heel erg op tegen het hechten. Gek genoeg is dat het enige van de bevalling waar ik tegen op zie. Dus eigenlijk hoop ik dat zij niet knippen en ik niet scheur en er dan geen hechtingen nodig zijn :P

Vanaf ergens in de dertig weken moet ik wekelijks naar de bekkenbodemfysio en dan krijg ik perineummassages om alles soepel te maken/houden.
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:59:38 #25
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_114059872
Ik was ook uitgescheurd op de knip Sola, maar de 2e keer is me zo meegevallen! Hechten niet gevoeld (itt de 1e) en het was ook veel sneller genezen, nauwelijks pijn aan gehad ook!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_114059936
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:58 schreef Solagratia het volgende:
Bij Amy is de knip uitgescheurd en zo een totaalruptuur geworden. Ik hoop dat ik het zonder knip afkan. Ik zie gewoon heel erg op tegen het hechten. Gek genoeg is dat het enige van de bevalling waar ik tegen op zie. Dus eigenlijk hoop ik dat zij niet knippen en ik niet scheur en er dan geen hechtingen nodig zijn :P
de mooiste bevalling waar ik afgelopen jaar bij was, was van een mevrouw die bij haar eerste een totaalruptuur had gehad. Zij was bang voor een nieuwe scheur en ze had zelf gevraagd om een epi bij dit kind. Sowieso was die eerste bevalling een hel, langdurig, zwaar, slechte behandeling in t ziekenhuis yadayada, ze had het hele pakket.
Nu was ze in drie uurtjes ontsloten en het persen ging zó snel dat de vk net op tijd dr handschoenen aan had, er was helegaar geen tijd voor een knip. En dat was maar goed ook, ze had geen enkel scheurtje.

Man wat zat die op een enórme roze wolk in haar kraamweek zeg :D O+
pi_114060202
Mignonne, doe mij ook maar die bevalling :P Waar kan ik tekenen?

Saffier, de eerste is gehecht met ruggenprik dus daar voelde ik niets van :+ Daardoor wordt het nu ook alleen maar erger in mijn gedachten. Ik denk dat het ook iets is wat ik ga bespreken met de vk. Bij Amy ging het gewoon mis omdat haar hoofdje aan het einde van een wee geboren werd en haar schouder vast zat. Dat hoeft nu niet te gebeuren natuurlijk.
pi_114060440
Dames, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn de woorden 'knip', 'totaalruptuur' en '(uit)scheuren' niet meer te gebruiken tot ongeveer begin november? Dank u.
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:18:27 #29
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_114060769
Het valt meteen stil :+
pi_114060979
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:10 schreef Sorbootje het volgende:
Dames, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn de woorden 'knip', 'totaalruptuur' en '(uit)scheuren' niet meer te gebruiken tot ongeveer begin november december? Dank u.
*poef* nu is het weg
pi_114060988
Muwahaha Sorbo, ik moest lachen :+

En van Mignonne ook, met haar ijzer :P
pi_114061020
En ben benieuwd hoe het met onze Nanadu gaat!
pi_114061096
Ik had bij Matthias ook helemaal geen scheurtjes. Is ook lekker hoor. Dat doen we nu ook gewoon weer *O*
pi_114061216
Ah goede dames op ijzer letten
vorige week was die goed maar ik was toen ook aan de sonde

kj zelf een vk bellen voor nacontrole ik heb toen ook een kennismakings gesprek gehad

nanadu zet hem op!

Bij Minidraak ook over een liter bloed verloren en waarschijnlijk mede door.diclofenac gebruik veel last van flauwtes gehad
pi_114061785
quote:
Dames, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn de woorden 'knip', 'totaalruptuur' en '(uit)scheuren' niet meer te gebruiken tot ongeveer begin november? Dank u.
hey je moet wat overhebben voor je karma hè ~O>
pi_114061997
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

hey je moet wat overhebben voor je karma hè ~O>
Ja jij ook! ;) ~O>
pi_114062067
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:43 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ja jij ook! ;) ~O>
ik zal plechtig beloven zo min mogelijk vrouwen te knippen, zo goed?
pi_114063527
mooi, elke keer als hier ranzige spermapraatjes voorbij komen begin ik over knippen en scheuren.
Ik ga vast wat foto's opzoeken. })
pi_114063626
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:15 schreef Troeta het volgende:
mooi, elke keer als hier ranzige spermapraatjes voorbij komen begin ik over knippen en scheuren.
Ik ga vast wat foto's opzoeken. })
Van jezelf?
pi_114063676
Als het moet,dan doe ik dat :+
pi_114063939
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:17 schreef Troeta het volgende:
Als het moet,dan doe ik dat :+
In het keldertje graag dan. :{w
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2012 @ 15:45:29 #42
309370 Nanadu
pi_114065071
Hier zit de catheter er helaas nog in. Meer dan harde buiten en menstruatie klachten is het nog niet :( ik gok dus op morgen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:53:16 #43
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114065511
nevermind.......

[ Bericht 94% gewijzigd door Logician78 op 11-07-2012 18:27:49 ]
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:54:47 #44
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_114065588
Leuk om te lezen hoe jullie allemaal slapen :D

Ik was eerst echt een fervente buikslaper, moest niks hebben van op mijn rug :{w nu is rug favoriet _O- Echt apart :+

Ik voelde mijn meisje al met 15/16 weken bewegen.. Echt enorm vroeg, maar ik weet heel goed hoe mn darmen voelen en dit was écht anders.. Echt van die hele lichte plopjes in het begin. En dat werd alleen maar sterker en sterker, dus ik had het wel goed O+
Mijn placenta ligt helemaal bovenin dus dat helpt vast ook.

Tico fijn :*

Twinkle :* Let je wel goed op jezelf meis? Eigen gezondheid eerst he! ;)

Omentielvo wat super :D O+

Solagratia: leren de mannen massagetechnieken bij samen bevallen?? :D TOF! Die cursus ga ik ook doen namelijk :9

Nanadu heel veel succes en ik hoop dat het toch een beetje doorzet! :* :%

Vandaag weer een druk dagje gehad op mn werk, mn pootjes doen weer goed zeer.. Had nog het plan om te gaan sporten maar gezien harde buiken maar niet gedaan. Morgen weer een dag.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_114066038
quote:
Dan gaan ze echt vlak voor mijn bevalling los... Meh -O-

Oh, (zwangerschaps)verlof geregeld vandaag!

Vanaf maandag heb ik 6 weken zomervakantie.
Dan 4 weken werken, en dan t/m 1 februari (zwangerschaps)verlof.

Vind het heel onwerkelijk, het idee dat ik t/m 1 februari nog maar 4 weken op mn werk ga zijn :o
pi_114066739
Jeetje Coco wat lekker. Ik ben totaal niet jaloers hoor dat je nog maar vier weken hoeft te werken. Echt niet. :)

Ik slaap ook altijd op mijn buik. Gelukkig kan dat nu nog makkelijk. En anders lukt het ook op mijn rechterzij. Al is links geloof ik beter. Misschien dat dat ook wel lukt tegen die tijd. Op mijn rug lukt me nou niet. Vind ik niet lekker liggen.
pi_114067996
Nanadu succes!! Jammer dat het langer duurt... beetje aanmoediging erbij *O* *O*
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2012 @ 16:43:25 #48
309370 Nanadu
pi_114068204
Ballon is er net uitgevallen!! Nu 2cm ontsluiting! Lig aan de ctg en mag daarna naar huis voor de nacht. Morgenochtend om half zeven weer bellen en dan starten met de inleiding!
pi_114068454
fijn dat er in iedergeval wat gebeurd nanadu. Hopelijk lukt het slapen vanacht een beetje.
pi_114068627
Mijn baby is gewoon 6 cm..!
pi_114068845
wat gaat dat snel. Dat is gewoon het dubbele van de mijne. Die was gisteren 3,2.
ben nu aan het wachten in het Erasmus voor de 3D echo <3
pi_114068957
Fijn dat er iets van actie is Nanadu ^O^

Ik vraag me ineens af of ik ergens kan controleren of mijn werkgever mijn zwangerschapsuitkering heeft aangevraagd. Iemand die dat weet?
  woensdag 11 juli 2012 @ 17:01:18 #53
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_114069133
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:43 schreef Nanadu het volgende:
Ballon is er net uitgevallen!! Nu 2cm ontsluiting! Lig aan de ctg en mag daarna naar huis voor de nacht. Morgenochtend om half zeven weer bellen en dan starten met de inleiding!
Jeuj! :D *O*
pi_114069354
Ophelia, even informeren bij PZ, die weten dat.

Coco, dat gaat rap zeg :o
Jij ligt net een maandje achter op mij. Ik werk nu nog ruim 8 weken en dan mag ik met verlof. Is ook zo voorbij! *O* En dan tot eind van het jaar moederen O+
pi_114069581
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:05 schreef Mangostine het volgende:
Ik bedoel dus of ik het direct bij het UWV kan controleren, ergens online of zo. Ik ben gedetacheerd en durf er niet op te vertrouwen dat ze alles goed afhandelen.

Ik moet nog 10 weken werken :Y
pi_114069707
Volgens mij kan het UWV je dat wel vertellen als je even met ze belt. Jouw uitkeringsgegevens zijn online niet te vinden volgens mij.
pi_114069756
Morgen even bellen dan maar, thnx!
  woensdag 11 juli 2012 @ 17:53:38 #58
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114071546
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:58 schreef _Ophelia_ het volgende:

Ik vraag me ineens af of ik ergens kan controleren of mijn werkgever mijn zwangerschapsuitkering heeft aangevraagd. Iemand die dat weet?
Ik kreeg van het UWV een bevestiging dat het is aangevraagd. Maar ik was/ben niet gedetacheerd, dus wellicht gaat dat toch weer anders dan? Alhoewel, de werkgever (wat voor bureau dan ook) moet het voor je aanvragen lijkt mij.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 11 juli 2012 @ 18:03:16 #59
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_114072013
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:58 schreef _Ophelia_ het volgende:

Gewoon even bellen inderdaad, dan leggen ze het je precies uit, en ook per wanneer tot wanneer je verlof loopt (zoals je werkgever die namens jou heeft aangevraagd)
Mocht je het er niet mee eens zijn (4/6 weken) kun je dit dan ook laten aanpassen bij PZ en dit later weer controleren bij UWV.
Houd er echter wel rekening mee dat als je ziek wordt in de laatste 6 weken, je verlof dan per direct ingaat ipv de afgesproken 4 weken.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  woensdag 11 juli 2012 @ 18:15:08 #60
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114072656
Nanadu zet em op:)

UWV kun je gewoon bellen, maar meestal krijg je zelf een brief binnen dat het is aangevraagd of het is goedgekeurd en per wanneer de uitkering/verlof in zal gaan.

Nu even wachten tot ik naar de verlos ga zo, benieuwd of ik weer goedgekeurd wordt maar volgensmij wel, we hebben een ki(c)kker! ^O^
Be dance |Be real| Be You
pi_114077553
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:52 schreef Ticootje het volgende:
:D
En dan geergerd zijn dat baby+baarmoeder+placenta+vruchtwater je nu al boller maken ;)

Gaat onvoorstelbaar snel he? Zo'n mensje!
pi_114077712
Succes nanadu! *O*
pi_114077964
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:07 schreef freecell het volgende:

[..]

En dan geergerd zijn dat baby+baarmoeder+placenta+vruchtwater je nu al boller maken ;)

Gaat onvoorstelbaar snel he? Zo'n mensje!
Ja waarom is dat? :(
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:20:09 #64
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_114078148
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:52 schreef Ticootje het volgende:
O+
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:31:13 #65
379302 -DikkieDik-
een nieuw avontuur
pi_114078741
Veel succes Nanadu!

Morgen komt mvm langs. Daar wordt het ook weer wat echter van :o
een bloem en een bij
de kip legt een ei
een schaap in de wei
en kijk, dit ben jij!
pi_114079102
Fieder, wat ongelooflijk fijn dat je weer een knipper hebt gezien *O* Voel je je alweer wat zekerder?

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:05 schreef Mangostine het volgende:

Coco, dat gaat rap zeg :o
Jij ligt net een maandje achter op mij. Ik werk nu nog ruim 8 weken en dan mag ik met verlof. Is ook zo voorbij! *O* En dan tot eind van het jaar moederen O+
Ja, gaat ineens zo hard omdat ik docent ben. Heb vanaf maandag 6 weken zomervakantie. En in mijn zwangerschapsverlof zit 1 week herfstvakantie en 2 weken kerstvakantie, die plak ik er dan als het ware aan vast :)

Ticootje, wat klink je al ontzettend veel positiever en blijer dan eerst O+

Nanadu, succes!!

Ik heb vandaag mijn Hema bestelling ontvangen. Paar rompertjes, broekjes, vestje, pyjama en slaapzak. Afgelopen zondag MOEST ik namelijk babyshizzle kopen :+ Heb ik tot nu toe niet eerder gehad, dat gevoel. Denk wel dat ik voor even weer voldaan ben nu, haha.
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:44:58 #67
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114079523
Hoe zou het met Nanadu zijn?

leuk he dikkie dik, dat zijn moment dat het echt wordt, net als dat je naar de verloskundige/gyn gaat of dingen gaat kopen:)

Net terug van de verlos, baby is goedgekeurd, is ook al met hoofdje naar beneden dus zal nu langzaam in gaan dalen, echter mijn hb ondanks staalpillen nog laag dus vrijdag nog even terug voor bloedprikken en extra check van andere dingen of het niet iets anders is. Behalve moe en pijn in mijn rug af en toe, voel ik me prima. Morgen mee naar fotoshoot van een vriendin van me dus wordt een gezellig dagje.

Toch altijd heerlijk om het hartje te horen en de baby te voelen O+

Coco wat leuk, heb je ook al een kast waar de spulletjes ingaan? ik heb zelf de spullen uit de babydozen en wat we van onze omgeving hebben gekregen al netjes opgevouwen, uitgehangen of in de kast gedaan. Geeft een heel fijn gevoel haha :D

Wat grappig om te lezen met verlof, ik heb er idd ook over gepost bijvoorbeeld nog 10 weken te gaan. Officieel ga ik 31 juli maar ben al met vervroegd verlof gegaan, gaat zo snel :)
pi_114079629
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
Fieder, wat ongelooflijk fijn dat je weer een knipper hebt gezien *O* Voel je je alweer wat zekerder?

Huh, volgens mij heb ik ergens overheen gelezen? Kun je ff linkje naar haar post doen?
pi_114079767
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:35 schreef Fieder het volgende:
Net weer een knipper gezien O+ *O* t is nu 1,3 cm :P
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:49:36 #70
379302 -DikkieDik-
een nieuw avontuur
pi_114079799
Logi, heb je je post weggehaald? Kun je al door naar de gyn?

Fijn dat alles goed is Loodje.
En inderdaad dat zijn van die bevestigingspunten. Hoewel de 1e echo toch het meest bijzonder is (en spannend).

Fijn Fieder!
een bloem en een bij
de kip legt een ei
een schaap in de wei
en kijk, dit ben jij!
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2012 @ 20:52:41 #71
309370 Nanadu
pi_114079987
Fieder wat fijn een knipper *O*

Hier gaat het rustig. Ik ben erg moe van vandaag en denk dat ik zo lekker mijn bedje in duik om te slapen. Op dit moment lijkt mijn lichaam het niet zelf op te pakken, maar slaap vannacht voor de zekerheid maar wel met een matje in bed. Ik ben in ieder geval al blij met de 2 cm ontsluiting en verweking. Verloskundige heeft het hoofdje gevoeld, maar die lag nog niet goed ingedaald. Ze gaf aan dat dit waarschijnlijk wel zal gebeuren als de weeen sterker worden. Ze zullen hier morgen nog een keer naar voelen.
pi_114080012
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:44 schreef Loodje het volgende:
Net terug van de verlos, baby is goedgekeurd, is ook al met hoofdje naar beneden dus zal nu langzaam in gaan dalen, echter mijn hb ondanks staalpillen nog laag dus vrijdag nog even terug voor bloedprikken en extra check van andere dingen of het niet iets anders is. Behalve moe en pijn in mijn rug af en toe, voel ik me prima. Morgen mee naar fotoshoot van een vriendin van me dus wordt een gezellig dagje.

Toch altijd heerlijk om het hartje te horen en de baby te voelen O+

Coco wat leuk, heb je ook al een kast waar de spulletjes ingaan? ik heb zelf de spullen uit de babydozen en wat we van onze omgeving hebben gekregen al netjes opgevouwen, uitgehangen of in de kast gedaan. Geeft een heel fijn gevoel haha :D

Wat grappig om te lezen met verlof, ik heb er idd ook over gepost bijvoorbeeld nog 10 weken te gaan. Officieel ga ik 31 juli maar ben al met vervroegd verlof gegaan, gaat zo snel :)
Fijn dat je je goed voelt :Y Fotoshoot van een vriendin? Speciale shoot?

En ja, kamertje is al bijna klaar. Normaal zijn wij ontzettende slowpokes, maar dit is toevallig heel snel gegaan. Zus van mijn schoonzusje wilde kamertje hebben en vroeg of wij interesse hadden. Gaan kijken, zag er mooi en goed uit, dus prima :) Daarnaast moesten we sowieso alles nog verbouwen boven, en de toekomstige babykamer was de enige kamer die leeg stond, dus handigste om daarmee te beginnen. Dan gaat het snel :+

Maar jaaaa! Lijkt me ook best lekker om die kleertjes in te ruimen O+ Alleen is afgelopen maandag ons nieuwe bed geleverd, en het oude 2persoons matras staat nu gezellig de babykamer te blokkeren :+ Dus ik moet daar nog even mee wachten :s)
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:56:52 #73
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114080211
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:49 schreef -DikkieDik- het volgende:
Logi, heb je je post weggehaald? Kun je al door naar de gyn?

Fijn dat alles goed is Loodje.
En inderdaad dat zijn van die bevestigingspunten. Hoewel de 1e echo toch het meest bijzonder is (en spannend).

Fijn Fieder!
Ja ik heb een kut dag gehad en na 2 posts zonder reactie had ik zoiets van laat maar ;(

Het ziekenhuis heeft gebeld dat ze me vrijdag al willen zien dus gelukkig hebben ze het nu goed opgepakt.

Nan heel veel succes, hopelijk dat je lichaam het vanaaf alsnog zelf oppakt :*
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:00:01 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_114080366
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:56 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Ja ik heb een kut dag gehad en na 2 posts zonder reactie had ik zoiets van laat maar ;(

Het ziekenhuis heeft gebeld dat ze me vrijdag al willen zien dus gelukkig hebben ze het nu goed opgepakt.

Fijn dat je weet dat je daar zo snel terecht kan :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_114080515
Dus, bijgelezen, niets onthouden, had visite enzo, maar IK WIL MIJN BABY!
Oh en 999 vind ik wel een mooi topic om in te bevallen, 666 was mn vorige.bevaltopic :+
Dus 7 topics moet wel lukken hoop ik :+
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:06:56 #76
379302 -DikkieDik-
een nieuw avontuur
pi_114080736
quote:

[..]

Fijn dat het goed opgepakt wordt. :*

Sonnetje, succes met de laatste loodjes :*
een bloem en een bij
de kip legt een ei
een schaap in de wei
en kijk, dit ben jij!
pi_114080776
quote:

[..]

Ik had het wel gezien. Maar wat kon ik erop zeggen?
pi_114080838
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dus, bijgelezen, niets onthouden, had visite enzo, maar IK WIL MIJN BABY!
Oh en 999 vind ik wel een mooi topic om in te bevallen, 666 was mn vorige.bevaltopic :+
Dus 7 topics moet wel lukken hoop ik :+
Had jij een beest in je ? 666 <3
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_114080932
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:08 schreef Joene het volgende:

[..]

Had jij een beest in je ? 666 <3
Nee dat viel best mee ;) Hij is best goed gelukt ondanks.de 666 :P
pi_114081019
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:09 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Nee dat viel best mee ;) Hij is best goed gelukt ondanks.de 666 :P
Ik zit al 3 jaar te wachten tot dat interne nummer vrij komt op m'n werk :')
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_114081070
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:11 schreef Joene het volgende:

[..]

Ik zit al 3 jaar te wachten tot dat interne nummer vrij komt op m'n werk :')
Das ook wel leuk ja :D met stemvervormer erbij :+
pi_114081208
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:49 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Thnx, Fieder wat fijn *O*
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:16:20 #83
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_114081251
Ohai :) raad eens wie er al een hele dag zonder medicijnen én zonder kotsen doet? 8-)
3!
pi_114081279
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:16 schreef Incantrix het volgende:
Ohai :) raad eens wie er al een hele dag zonder medicijnen én zonder kotsen doet? 8-)
*O*
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:17:06 #85
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114081291
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik had het wel gezien. Maar wat kon ik erop zeggen?
Kweetnie gewoon even behoefte aan medeleven er is gewoon zelfs gesproken over dat haar dochter bij ons zou komen wonen als het misgaat door die Kut ziekte en vanmiddag iemand anders door die stomme ziekte de crematie van gehad en nu tijdelijk iemand in huis die thuis mishandelt werd voor 2wk ... voel me gewoon even op en dit is mijn enige uitlaadklep aangezien ik irl de sterkste moet zijn ... anyway dat was het nu ga ik weer proberen normaal mee te posten :')
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:17:36 #86
95408 Incantrix
pi_114081314
Nanadu, succes morgen en welterusten!! :*
3!
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:19:21 #87
95408 Incantrix
pi_114081401
En we gaan zo de angelsounds weer eens proberen, we hebben 'm best vaak gebruikt maar er nog nooit iets fatsoenlijks uitgekregen. Iemand nog tips misschien?
3!
pi_114081504
sorry Logician heb het ook gelezen maar wist ook niet wat ik er op moest zeggen. Hopelijk snel betere tijden.

Sonnetje 999 is dan een mooi streven.

wat fijn incantrix.
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:21:44 #89
258612 nytar
boys boys boys
pi_114081515
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:17 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Kweetnie gewoon even behoefte aan medeleven er is gewoon zelfs gesproken over dat haar dochter bij ons zou komen wonen als het misgaat door die Kut ziekte en vanmiddag iemand anders door die stomme ziekte de crematie van gehad en nu tijdelijk iemand in huis die thuis mishandelt werd voor 2wk ... voel me gewoon even op en dit is mijn enige uitlaadklep aangezien ik irl de sterkste moet zijn ... anyway dat was het nu ga ik weer proberen normaal mee te posten :')
sterkte logi!
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:21:46 #90
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114081518
Wat zijn angelsounds?
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:22:37 #91
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114081572
thx lieve mensen en sorry (zullen de hormonen wel zijn)
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:24:08 #92
95408 Incantrix
pi_114081645
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:21 schreef Logician78 het volgende:
Wat zijn angelsounds?
Een thuisdoppler waarmee je het hartje kunt luisteren. Heb die van Vlindur mogen lenen O+

En ik heb niets gelezen verder, maar sterkte met je situatie.
3!
pi_114081677
Ik zit appeltaart te eten :+

Logi, ik had t niet gelezen, geen idee wat er dus precies is, maar sterkte :*
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:25:49 #94
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_114081735
Een doppler waarmee je de hartslag van je baby kunt horen. O+
Sterkte. :*

Omniedinges en Fieder hadden goede echo's! *O*

Tico heeft een 6cm groot ding in haar buik! *O*

Inca, fijn dat je lichamelijk zo'n goede dag hebt! *O*

Nanadu, fijn dat het op gang begint te komen! Ik hoop dat je vannacht lekker slaapt en morgen vol aan de bak mag. :D Succes! *O*

Ik heb vast dingen gemist, sorry. :D

Twinkle 24 weken! Das een flinke mijlpaal! *O*

Hier niks te melden eigenlijk! Ik ga geen zwangerschapscursus doen denk ik, ik heb geen flauw idee wat je er aan zou kunnen hebben. :@ Wel heb ik me opgegeven voor een borstvoedingsavond; ergens eind augustus. Ben benieuwd!
A grand adventure has begun.
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:26:14 #95
265732 Keshet
pi_114081752
Ahum. Sorry voor de smileyoverkill.
pi_114081823
Owww Logi ik had inderdaad je post over de crematie wel gelezen .. Maar niet de tijd genomen om er op te reageren. Tis ook allemaal klote soms en dat mag je best even spuien dan hoor. Je kunt niet altijd de sterkste zijn! Heb je wel tijd voor jezelf dan? Om even helemaal lekker alleen te doen waar JIJ zin en behoefte aan hebt? Even jezelf in het middelpunt want er gebeurt zoveel met je geest en lijf!

Nanadu, ik hoop dat het je allemaal voorspoedig zal vergaan! :) .. zet hem op!

Oww Incan super fijn!! Voel je je dan ook gelijk wat sterker? Niet meer zo'n vaatdoek?

Sonnetje je bent er bijna!!! BIJNA! :D

Haha mijn collega heeft 666 op het einde .. Ik kan niemand zijn telefoonnummer onthouden maar alleen de zijne. Dus als ik iemand van kantoor nodig heb als ik op locatie aan het werk ben .. Dan bel ik hem altijd zodat hij me door kan verbinden met de persoon die ik nodig heb _O- ... 666 Ja :D

Oww Coco dat van die kleertjes en andere shizzle had ik in het begin heul erg :@ .. Ik ben gelijk marktplaats af gaan struinen op zoek naar Nijntje-zilver spul. Want ik verrek dat ik de hoofdprijs ga betalen in de winkel. Dus in het begin echt voor 100 euro aan spul bij elkaar geschraapt :+ ... Al het andere wat zo'n beetje binnen drupt hier hebben we tot nu toe allemaal gekregen. Super lief!

Ik zit alleen te klooien met al die kleertjes .. Ik ben zelf een persoon van kleren ophangen .. Heb al mijn kleren aan een klerenhanger hangen ... En dan heb je die ieniemienietruitjes, dat gaat nog. Die broekjes, dat wordt lastiger. En dan die rompertjes! Hou maar op. Gewoon in een la gemikt nu :+ :@
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:28:12 #97
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114081852
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:16 schreef Incantrix het volgende:
Yeah, ga zo door! *O* *O* *O*

coco, lekker bezig dus, altijd fijn om met het kamertje bezig te zijn (hey dat rijmt :P ) Nog even geduld, klussen kan heerlijk zijn ^O^
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 21:28:27 #98
5428 crew  miss_sly
pi_114081869
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:24 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Een thuisdoppler waarmee je het hartje kunt luisteren. Heb die van Vlindur mogen lenen O+

En ik heb niets gelezen verder, maar sterkte met je situatie.
Volgens mij had Vlindur die van mij overgenomen? Wat leuk dat jij hem nu hebt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:30:41 #99
95408 Incantrix
pi_114081996
Ohja, wij hebben as zondag wel cursus, ik ga voor de zelfhypnose :D het zal mij benieuwen, denk dat ik er niet zo ontvankelijk voor ben, maar ik hoop er wel te leren een beetje kalm te blijven als het losgaat. Bij Stef was ik totaal in paniek en dat hoop ik nu anders te gaan doen.

:* Keshet
3!
pi_114082006
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:19 schreef Incantrix het volgende:
En we gaan zo de angelsounds weer eens proberen, we hebben 'm best vaak gebruikt maar er nog nooit iets fatsoenlijks uitgekregen. Iemand nog tips misschien?
Sowieso op je rug liggen, en dan eigenlijk net boven je schaambeen flink met dat ding drukken. Véél van die gel gebruiken. En vooral héél langzaam, beetje bij beetje, je (onderbuik) gaan afzoeken. En niet in extase drie dagen lang naar je eigen hartslag luisteren :@ :')

Edit: ik zocht in het begin vooral op de plek waar de gyn met dat echo-ding zat te luisteren.
pi_114082037
Oeh hangende.rompertjes, nachtmerries. In een ver verleden (10 jaar.geleden om precies te zijn, damn ik word oud) hingen die dingen ook bij de hema. Dat was best vervelend :') gelukkig was er toen ook nog.personeel :')
Hier combinatie van hangen en neerleggen.
Al die minijurkjes O+
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:31:51 #102
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114082059
inca, waar ga je? heb hypnobirthing gedaan en heb er veel aan tot nu toe, de rest moet ik natuurlijk nog ondervinden

keshet, het blijft natuurlijk lastig zeker omtrent cursussen, maar ik hoor van veel mensen om mij heen dat ze achteraf liever een cursus ter voorbereiding van de bevalling gedaan zouden willen hebben en/of een infoavond van een ziekenhuis over de bevalling zelf, hoe en wat enz. omdat het iets is waar je niet volledig op voor kunt bereiden maar dat enige vorm van voorbereiding al kan verlichten/ enigszins kunt voorbereiden op wat er komen gaat waardoor je rustiger in de bevalling gaat. Maar het blijft natuurlijk persoonlijk:)

[ Bericht 88% gewijzigd door Loodje op 11-07-2012 21:39:21 ]
pi_114082119
Logician, ik heb je post gemist. Maar in ieder geval veel sterkte.

Incantrix, hurray voor niet hoeven overgeven :D *O*

Twinkle: ik heb mezelf sowieso heel lang voorgehouden dat ik 'straks' 6 weken zomervakantie gevolgd door zwangerschapsverlof zou hebben en dat ik dan ook nog wat te doen zou moeten hebben :+ Maar had ook de behoefte nog niet echt. Afgelopen zondag dus wel :+
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:36:19 #104
95408 Incantrix
pi_114082316
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Sowieso op je rug liggen, en dan eigenlijk net boven je schaambeen flink met dat ding drukken. Véél van die gel gebruiken. En vooral héél langzaam, beetje bij beetje, je (onderbuik) gaan afzoeken. En niet in extase drie dagen lang naar je eigen hartslag luisteren :@ :')

Edit: ik zocht in het begin vooral op de plek waar de gyn met dat echo-ding zat te luisteren.
Ah, thnx!! :)

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:31 schreef Loodje het volgende:
inca, waar ga je? heb hypnobirthing gedaan
Vnd je het wat? In Den Haag, Mindful Birth :)
3!
pi_114082404
Coco komt vanzelf! :+
En als het der is .. lekker aan toe geven. En als het er nog niet is .. komt vanzelf wel een keertje!

Ik ben afgelopen vrijdag dan wel naar de babydump geweest om lekker inkopen te doen. Dat vond ik wel leuk. Maar ik had zondag pas de rust/zin om echt met het spul bezig te zijn. En ik kan het nu ook weer goed laten rusten, nog geen behoefte aan. We hebben nog effe, dat scheelt :D
pi_114082443
Logican, sorry dat ik niet gereageerd had. Ik wist ook niks te zeggen.

Angelsounds lijkt me ook heel leuk. Maar het zou voor mij ook echt een actie zijn om naar mijn eigen hartslag te luisteren.

Somnetje, topic 999 lijkt me een mooi topic om in te bevallen inderdaad. We gaan ons best doen om ervoor te zorgen dat dat jouw topic wordt.

Nanadu, hopelijk kan je een beetje slapen. Succes weer morgen.
pi_114082503
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:39 schreef Omentielvo het volgende:
Angelsounds lijkt me ook heel leuk. Maar het zou voor mij ook echt een actie zijn om naar mijn eigen hartslag te luisteren.
Stomme was dat we (man & ik) allebei wel vonden dat de hartslag veel langzamer leek (!) dan in het ziekenhuis! En ik stond verbaasd dat ik 'm zo makkelijk kon vinden, terwijl het rond de 12/13 weken nog heel lastig zou zijn!

:') :+
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:41:20 #108
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114082547
Blijepeen zowel als ik zijn open minded de cursus in gegaan, sommige dingen vonden we apart maar stonden voor alles open. Moet zeggen dat ik veel heb aan de oefeningen die wij toen gekregen hebben en dat ik nooit goed kon ontspannen maar door die oefeningen nu wel en heel snel tot volledige ontspanning kan komen. Een enorm interessante en leuke cursus dus, of het ook tijdens de bevalling werkt dat merken we over een paar weken:)

edit: hypnobirthing is voor een natuurlijke bevalling, (door middel van visualisatie, meditatie en zelfhypnose tot ontspanning komen vandaar hypno) dus bevalling zonder medische toestanden, indien de bevalling dit natuurlijk toestaat. Ze zeggen dat en uit onderzoek is gebleken dat het lichaam zelf endorfine aan kan maken mits in ontspannen toestand. Als dat lukt, dan heb je geen pijnstillers e.d. nodig. Daarnaast ben je meer ontspannen tijdens het opvangen van de weeen waardoor je meer energie over hebt voor de laatste fase van de bevalling, daar zijn ook verschillende ademhalingstechnieken voor om de baby zo rustig mogelijk op de wereld te brengen.

Lang verhaal haha

[ Bericht 44% gewijzigd door Loodje op 11-07-2012 21:47:33 ]
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:42:54 #109
95408 Incantrix
pi_114082634
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:40 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Stomme was dat we (man & ik) allebei wel vonden dat de hartslag veel langzamer leek (!) dan in het ziekenhuis! En ik stond verbaasd dat ik 'm zo makkelijk kon vinden, terwijl het rond de 12/13 weken nog heel lastig zou zijn!

:') :+
O+ :D

Wij pikken vooralsnog vooral buikgerommel op, maar geen baby -O- maar sinds ik al beweging voel (hell, gisteren kreeg ik een schop waarvan ik dacht "huuuu, kán dat nu al??") is het vooral voor de leuk en niet voor (of tegen) zorgen. Dat scheelt misschien (ook dat we het misschien snel opgeven).
3!
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:45:31 #110
95408 Incantrix
pi_114082758
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:41 schreef Loodje het volgende:
Blijepeen zowel als ik zijn open minded de cursus in gegaan, sommige dingen vonden we apart maar stonden voor alles open. Moet zeggen dat ik veel heb aan de oefeningen die wij toen gekregen hebben en dat ik nooit goed kon ontspannen maar door die oefeningen nu wel en heel snel tot volledige ontspanning kan komen. Een enorm interessante en leuke cursus dus, of het ook tijdens de bevalling werkt dat merken we over een paar weken:)
Spannend hoor :) maar klinkt goed, ik ben benieuwd :) ik moet zeggen dat ik met van die oefeningen als in 'stel je voor dat je gedachten een rivier die langsstroomt zijn' vrij weinig kan eigenlijk, want hoe kan ik me nou voorstellen dat mijn gedachten een rivier zijn als het gewoon gedachten zijn? Ik kan denken aan een rivier, of mijn gedachten denken, niet allebei. Ofzoiets. Dat stemt wellicht niet al te hoopvol :')
3!
pi_114082772
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:42 schreef Incantrix het volgende:

[..]

O+ :D

Wij pikken vooralsnog vooral buikgerommel op, maar geen baby -O- maar sinds ik al beweging voel (hell, gisteren kreeg ik een schop waarvan ik dacht "huuuu, kán dat nu al??") is het vooral voor de leuk en niet voor (of tegen) zorgen. Dat scheelt misschien (ook dat we het misschien snel opgeven).
Ik heb er inmiddels een soort ritueeltje van gemaakt :) Iedere avond voor het slapengaan even hoi & welterusten zeggen tegen de baby (als ik dus zijn/haar hartslag hoor) O+

Buikgerommel is funny :D Dan hoor je 'm aan de buitenkant 'pweeeep' doen en tegelijkertijd aan de binnenkant, maar dan net iets anders :+
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:47:33 #112
95408 Incantrix
pi_114082864
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:45 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik heb er inmiddels een soort ritueeltje van gemaakt :) Iedere avond voor het slapengaan even hoi & welterusten zeggen tegen de baby (als ik dus zijn/haar hartslag hoor) O+

Buikgerommel is funny :D Dan hoor je 'm aan de buitenkant 'pweeeep' doen en tegelijkertijd aan de binnenkant, maar dan net iets anders :+
Lief :) en bwhehe, dat klinkt wazig jah :D ;)
3!
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:47:56 #113
95408 Incantrix
pi_114082881
Overigens is mijn lief er eindelijk, dus we gaan maar eens wat proberen :)
3!
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:48:29 #114
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114082916
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:45 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Spannend hoor :) maar klinkt goed, ik ben benieuwd :) ik moet zeggen dat ik met van die oefeningen als in 'stel je voor dat je gedachten een rivier zijn die langsstroomt zijn' vrij weinig kan eigenlijk, want hoe kan ik me nou voorstellen dat mijn gedachten een rivier zijn als het gewoon gedachten zijn? Ik kan denken aan een rivier, of mijn gedachten denken, niet allebei. Ofzoiets. Dat stemt wellicht niet al te hoopvol :')
daar kan ik zelf ook niets mee... dat is idd vaag
Maar kan me wel voorstellen dat ik ergens helemaal alleen in een bos loop....

Er zijn verschillende oefeningen en voor iedereen werkt iets anders, je moet het zo zien. Tenminste dat was bij ons, je krijgt handvaten aangereikt, wat voor jou werkt, dat werkt, wat niet werkt laat je liggen:)
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:51:06 #115
95408 Incantrix
pi_114083061
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:48 schreef Loodje het volgende:

[..]

daar kan ik zelf ook niets mee. maar kan me wel voorstellen dat ik ergens helemaal alleen in een bos loop....
Ah, dus het wordt nog wel wat practischer als dat, good to know, thnx :) en thnx voor je edit :) ik ga ervan uit dat er geen tijd zal zijn voor pijnbestrijding (of doe ik nu aan wishful thinking?), bij Stef ging het al snel allemaal, dus nu denk ik nog sneller.
3!
pi_114083204
Logi, ik reageer hier bijna nooit, misschien dat een onverwachte reactie je goed doet.
Dikke :*
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:54:42 #117
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114083249
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:51 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ah, dus het wordt nog wel wat practischer als dat, good to know, thnx :) en thnx voor je edit :) ik ga ervan uit dat er geen tijd zal zijn voor pijnbestrijding (of doe ik nu aan wishful thinking?), bij Stef ging het al snel allemaal, dus nu denk ik nog sneller.
Als je ontspannen bent, maakt het lichaam vanzelf endorfine aan, dit is een hele sterke natuurlijk pijnstiller die jouw lichaam zelf aan kan maken. Volledig pijnloos kan ik niet zeggen, maar zo min mogelijk daar ga je wel voor en natuurlijk voor een vlotte bevalling:)

Heel veel plezier alvast, gaat jouw partner mee? Dat was bij ons essentieel
pi_114083276
Inca, wat geweldig om je hier te zien!
ik hoop dat je nu kunt genieten. :*
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:57:17 #119
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114083398
Ladies en gents, weltrusten, morgen weer vroeg een lange dag:)

O+ voor degene die het nodig hebben, en duimen dat bij nanadu alles goed gaat *O*
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:00:40 #120
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114083569
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:17 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Klinkt heel rot en zwaar. Zeker met hormonen erbij. Sorry dat ik er niets over zei.
pi_114083935
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:00 schreef Ticootje het volgende:

Sorry
Voor het nageslacht. :P
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:08:26 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_114084023
quote:
11s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:06 schreef -Spring het volgende:

[..]

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:10:55 #123
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114084135
quote:
11s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:06 schreef -Spring het volgende:

[..]

Kuthormonen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:12:36 #125
95408 Incantrix
pi_114084240
Yay! Gevonden! Hij/zij zwom telkens weg en weer terug O+

Dank voor de tips!

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:54 schreef Loodje het volgende:

[..]

Als je ontspannen bent, maakt het lichaam vanzelf endorfine aan, dit is een hele sterke natuurlijk pijnstiller die jouw lichaam zelf aan kan maken. Volledig pijnloos kan ik niet zeggen, maar zo min mogelijk daar ga je wel voor en natuurlijk voor een vlotte bevalling:)

Heel veel plezier alvast, gaat jouw partner mee? Dat was bij ons essentieel
Thnx :) mijn lief gaat mee ja :)

Koloon :* :* O+
3!
pi_114084367
Logi, ik heb je eerste post ook niet gelezen. Maar jeetje dat klinkt heel heftig allemaal. Heel erg veel sterkte met alles :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:18:24 #127
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114084570
Bedankt iedereen :* en nogmaals sorry voor het vragen er om.. Denk een reflectie van hoe ik me irl voel? Ben niet alleen maar voel me wel een beetje zo :@
Dikke knuff aan iedereen hier die dit ook nodig heeft O+

Hopelijk over 4wk wat meer rust tot die tijd nog even doorgaan zonder te veel nadenken.
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:22:35 #128
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114084802
Anyway!

Ik wil ook zo'n aparaatje om te luisteren O+
  † In Memoriam † donderdag 12 juli 2012 @ 07:31:33 #129
309370 Nanadu
pi_114096095
Goedemorgen allemaal!

Dit lijkt toch echt mijn dag te worden! Vannacht redelijk geslapen en nu in het ziekenhuis aan ctg. Na de ctg weer inwendig onderzoek en gaan ze de vliezen breken. Ik krijg dan ook meteen infuus om weeën op te wekken.
pi_114096128
Ik ben totaal niet bijgelezen, mijn vader is gisterenochtend plotseling overleden.

Sorry voor de ego-post, ik kom snel weer bijlezen.
  donderdag 12 juli 2012 @ 07:34:51 #131
95408 Incantrix
pi_114096134
Nanadu, wat spannend! Veel succes!! *O*
3!
  donderdag 12 juli 2012 @ 07:35:02 #132
258612 nytar
boys boys boys
pi_114096136
spannend nanadu! Vandaag gaat het gebeuren,
  donderdag 12 juli 2012 @ 07:36:12 #133
95408 Incantrix
pi_114096144
En Labelloo, jemig wat heftig, veel sterkte :'( :*
3!
  donderdag 12 juli 2012 @ 07:36:23 #134
258612 nytar
boys boys boys
pi_114096148
Labello! Sterkte meis!
pi_114096227
Labelloo :'( :'( Heel veel sterkte.. :*

nanadu, succes vandaag!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 12 juli 2012 @ 07:51:23 #136
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_114096263
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 07:34 schreef Labelloo het volgende:
Ik ben totaal niet bijgelezen, mijn vader is gisterenochtend plotseling overleden.

:* gecondoleerd, veel sterkte de komende tijd
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_114096264
Labelloo wat een schok moet dat zijn :'( heel veel sterkte :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 12 juli 2012 @ 07:51:50 #138
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_114096266
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 07:31 schreef Nanadu het volgende:
Goedemorgen allemaal!

Dit lijkt toch echt mijn dag te worden! Vannacht redelijk geslapen en nu in het ziekenhuis aan ctg. Na de ctg weer inwendig onderzoek en gaan ze de vliezen breken. Ik krijg dan ook meteen infuus om weeën op te wekken.
succes vandaag
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_114096271
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 07:31 schreef Nanadu het volgende:
Goedemorgen allemaal!

Succes! ^O^
pi_114096275
Jezus labellooo ... -O- .. Daar wordt een mens stil van.
Onverwacht ... Jeetje. Heel veel sterkte meis! :* .. Weet niet zo goed wat ik meot zeggen, maar ben er helemaal beduusd van.

Wat kunnen leven en dood dan dicht bij elkaar liggen ineens :{

Nanadu, ik wil jou heel veel succes wensen vandaag! Hoop echt dat het inderdaad jouw dag gaat worden!
pi_114096291
Nanadu succes vandaag!
pi_114096299
Labelloo jemig wat heftig!
Gecondoleerd en sterkte :*
pi_114096346
Labelloo jemig wat vreselijk! Heel erg veel sterkte :*
pi_114096371
Labello, wat vreselijk.
pi_114096523
Oh Labelloo, wat vreselijk... Sterkte en gecondoleerd! :*
pi_114096530
Labello, wat ontzettend naar zeg :* heel veel sterkte
*poef* nu is het weg
pi_114096676
Goedemorgen op mijn laatste dag zonder meldplicht!

Tico en As, wat fijn dat jullie echo's goed waren! Is er voor jou tico, al een beetje sprake van kunnen genieten?

Omentielvo, wat fijn dat je baby het zo goed doet daarbinnen! En dat hij/zij je niet meer voor de gek gaat houden met raar bloedverlies en zulks!

Fieder! Deze blijft gewoon plakken he! *O* Wat een heerlijke knipper!

Ophelia: ik kreeg gewoon een brief van de uwv dat het geregeld was en de hoogte van de uitkering. Ze kunnen het pas aanvragen 4 weken voor je verlofdatum!

Nanadu! Vandaag gaat het gebeuren voor je! Hoop op een spoedige en snelle inleiding voor je!

Labelloo: heel veel sterkte :* elk overlijden is vreselijk, maar zeker zo onverwacht en plotseling en iemand die je zo lief is, is vreselijk. Neem alle tijd die je nodig hebt, zoek steun bij je naasten en denk om jezelf. :*

Gisteren zelf ook goedgekeurd bij de vlos. Geen eiwitten in de urine en weer een mooie bloeddruk, 112 /65. Ook moest ik me voor het eerst sinds mijn intake wegen... Shockmomentje! Maar hoefde me geen zorgen te maken, de vlos vond mijn buik beschaafd en netjes, alhoewel die in een week tijd 'maar' 1 cm gegroeid was. En ook de rest van mijn lijf was in prima proporties dus moest het maar snel weer vergeten. Heb de mcflurry waar ik zin in had echter toch maar overgeslagen.
Morgen 37 weken, dus meldplicht... Dan komen ook de bedsteunen. T komt wel hard dichterbij nu... Help!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_114096691
labello wat heftig. Heel veel sterkte en gecondoleerd.

Beetje dubbel maar Nanadu succes.
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:36:27 #149
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_114096727
quote:

Och meiske toch wat verdrietig.... Heel veel sterkte :*
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_114096754
Labelloo nee! ;( potver... Ontzettend gecondoleerd vrouw :*
pi_114096761
Nanadu, vandaag jouw dag! Ik wens je een heel voorspoedige bevalling!! :%
pi_114096875
Woei Bunny time flies :D
pi_114096878
Labelloo wat ontzettend verdrietig!! Altijd natuurlijk maar nu extra :*
  † In Memoriam † donderdag 12 juli 2012 @ 08:52:20 #154
309370 Nanadu
pi_114096990
Vliezen zijn gebroken en ik loop leeg :) nu aan infuus en de eerste harde builden zijn een feit. Baarmoeder was nog wel weg stug, dus ontsluiting kan nog even op zich laten wachten.

Labello jeetje wat heftig meid! VEEL sterkte de komende periode.
pi_114097000
Succes Nanadu!!! :%
pi_114097018
Nanadu zet hem op :% :% :%
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:54:17 #157
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114097025
Labello, gecondoleerd en sterkte meid! :*

Nanadu, sterkte vandaag, succes en plezier natuurlijk, you go girl!

Hier gaan we weer hard aan het werk vandaag (ja ben wel met verlof maar sommige dingen zijn gewoon leuk) dus vandaag naar fotoshoot en morgen auditeert een van mijn dansers voor een illusionisten show dus dan ga ik ook mee:) Dan is het toch echt rusten van het weekend.

Fijne dag ladies
pi_114097108
Succes nanadu, zet vandaag een mooie baby op de wereld!
*poef* nu is het weg
pi_114097140
Labelloo, heel veel sterkte, wat een schok moet dat voor je zijn. :* Gecondoleerd.
pi_114097143
Nanadu, zet hem op vandaag!
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:26:17 #161
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114097655
quote:

Heeel veel sterkte gewenst ;( :*
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:28:06 #162
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114097680
Nan, het gaat nu echt gebeuren! :%
Succes!! :*
pi_114097803
Labelloo wat verschrikkelijk. Gecondoleerd en heel veel sterkte :*
pi_114097967
Logic, nog een dikke :* ... Zo te lezen niet nix wat je op je bordje krijgt!

Labelloo... Wat heftig! Gecondoleerd! :*

En Nanadu, dit wordt jouw dag! *O*
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_114098029
Labelloo...jeetje wat een nieuws...sterkte!

Nanadu heel veel succes!

Hier ook een angelsound, ik vind het super om te horen! De hartslag klinkt echt als een stoomlocomotiefje. Soms moet ik nog even zoeken, maar oefening baart kunst :) En je eigen hartslag klinkt inderdaad een stuk langzamer ;)
pi_114098112
Labello gecondoleerd en heel veel sterkte
pi_114098522
Wooh labelloo, wat heftig. Heel veel sterkte deze tijd!!

Nanadu, heel veel succes!!!
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:11:55 #168
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114098695
Labello, jeetje wat heftig zeg. Ouders horen niet te komen overlijden, en al helemaal niet plotseling. Heel veel sterkte de aankomende periode.
pi_114098699
Jeetje labelloo, wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte de komende tijd.

Nanada, zet hem op hoor. Spannend voor je
pi_114098764
Nanadu, sterkte vandaag! Zet hem op!

Labelloo, gecondoleerd. Heel veel sterkte!

Ik meld me hier ook. Uitgerekende datum 18 maart 2013. Bientje word grote zus *O*
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_114098790
Leuk barbabientje! Gefeliciteerd!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114098807
Logician jemig :* wat een ellende.

Labelloo wat vreselijk!! Je wereld staat op zn kop. Heel veel sterkte de komende tijd. ;(

-
-
-
-

Bedankt allemaal O+ Heb er inderdaad meer vertrouwen in nu, ook al is het nog wel pril. Ben nu 7 weken en 4 dagen. Verder dan de vorige keer :)
De echo mevrouw was heel lief, ze zei meteen dat ze het hartje zag. Uitwendig nog wel! Kennelijk betere apparatuur dan de vk? Ik was gewoon soort van verbaasd :P Jaaah?? riep ik. Pff en toen tranen. 3 fotootjes meegekregen van een soort coconachtig wezentje :')

Nanadu veel succes vandaag! :%

Die Angelsounds is vanaf 10-12 weken toch? Lijkt me echt super! En dan idd niet je eigen hart of je darmen bewonderen. *) Kan het trouwens geen kwaad als je dat iedere dag doet? Is toch een soort straling ofzo...? Iemand dat nagevraagd bij de gyn/ vk?
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:17:25 #173
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114098848
Barbabientje, gefeliciteerd!!

Gister heeft schoonzusje voor de tweede keer op rij te horen gekregen dat ze een miskraam heeft :'( eerst was ze twee weken voor mij uitgerekend, nu 7 weken na mij en weer is het mis. :'( damned, tis toch oneerlijk allemaal.
pi_114098859
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:14 schreef BarbaBientje01 het volgende:

Ik meld me hier ook. Uitgerekende datum 18 maart 2013. Bientje word grote zus *O*
Gefeliciteerd!!

Jij was niet Dikkie-Dik?
pi_114098870
Labelloo... Wat een vreselijk nieuws. Gecondoleerd en heel veel sterkte toegewenst. :*
pi_114098894
Gefeliciteerd Barbabientje!

Becky blegh wat rot -O-
pi_114098930
Gogo Nanadu!

Fieder, ik heb het niet nagevraagd bij mijn gyn, maar er veel over gelezen op internet, en het schijnt geen kwaad te kunnen. Daarbij, zelf luister ik dagelijks misschien een seconde of 10/20, dus dat is sowieso niet echt lang. (Plus, als het kwaad zou kunnen, denk ik dat ze die dingen niet zouden mogen verkopen).
pi_114098942
Dml, doe je mee zwangeren? Nog zo'n leukerd als Puck O+

Troeta, nope ik ben niet Dikkie-Dik (klonen is niet zo mijn ding :7)
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_114098948
Gefeliciteerd Barbabientje, wat leuk! *O*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_114098951
Becky, wat klote voor je schoonzusje en ook voor jullie.
pi_114098981
Nee helaas BarbaBientje.

ALS dan pas wanneer Puck naar school gaat.
The way you rock'n'roll
pi_114098990
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:17 schreef becky27 het volgende:

Gister heeft schoonzusje voor de tweede keer op rij te horen gekregen dat ze een miskraam heeft :'( eerst was ze twee weken voor mij uitgerekend, nu 7 weken na mij en weer is het mis. :'( damned, tis toch oneerlijk allemaal.
Bah, wat verschrikkelijk kut..!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_114099024
Becky wat erg ;( :*
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:24:21 #184
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114099049
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:21 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Bah, wat verschrikkelijk kut..!
Vinnut stom, vind het ook wel raar om niet blij te doen over mijn zwangerschap als ik ze zaterdag zie (dat is nog niet zeker want ze moet vrijdag gecurreteerd worden). Het is zo dubbel, ze wilde zo graag samen zwanger zijn. Zal er maar niet te veel over zeggen, mijn zwangerschap, gelukkig is het nog niet zo zichtbaar.
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:27:31 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114099118
Jeetje Labelloo! :o Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte.
En voor jou ook Becky, wat een naar nieuws.

Barbabientje, gefeliciteerd!

En Nanadu, zet hem op! *O*
pi_114099239
wat naar Becky. Kan me voorstellen dat het naar haar toe een beetje dubbel is.
pi_114099749
barbabientje gefeliciteerd!!
pi_114099867
Barbabientje, gefeliciteerd.

Becky, wat zielig voor je schoonzusje
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:54:54 #189
95408 Incantrix
pi_114099905

Becky, wat enorm verdrietig.. :*

Nou, alles wat ik gisteren niet heb overgegeven komt er vandaag uit :') maar het was wel fijn, een 'normaal' dagje :)
3!
pi_114099970
Labelloo, sterkte de komene tijd. komen.

Becky :(

Zo "gemeen" hoe nieuw geluk en verdriet zo dicht bij elkaar kan liggen.

Nanandu heel veel succes vandaag!

Barbabientje, gefeliciteerd!!!

*O* Gerbera ook nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter *O* .

Ben je even 'n paar dagen druk zitten we weer tig topics verder.

Hier opeens al weer in het 2e kwartaal van de zwangerschap. Ik durf het haast niet te geloven maar ik lijk dagelijks energie terug te krijgen. Deze week ook nekplooimeting gehad, alles gewoon helemaal in orde. En had een super lieve echoscopiste die alles super mooi liet zien en me een hele stapel echo's mee naar huis gaf. *O*

Komt bekkenpijn (oid) bekend voor vanaf de 12 weken? Ik kom opeens met pijn en moeite mijn bed uit, met dus echt last bij mijn heupen/bekken. Maar het klinkt zo iets als 'n kwaaltje van later in de zwangerschap. Twijfel dus ook of ik niet gewoon toe ben aan 'n nieuw matras, of dat wellicht het bed wat hoger zetten helpt.

[ Bericht 0% gewijzigd door papillion op 12-07-2012 11:03:40 ]
pi_114099984
Becky wat verdrietig :*

Barbabientje gefeliciteerd!
pi_114100026
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:24 schreef becky27 het volgende:

[..]

Vinnut stom, vind het ook wel raar om niet blij te doen over mijn zwangerschap als ik ze zaterdag zie (dat is nog niet zeker want ze moet vrijdag gecurreteerd worden). Het is zo dubbel, ze wilde zo graag samen zwanger zijn. Zal er maar niet te veel over zeggen, mijn zwangerschap, gelukkig is het nog niet zo zichtbaar.
Kan me voorstellen dat dat echt zo dubbel moet voelen nu :*

oh Labello ik lees het nu pas, gecondoleerd! Jeumig wat een shock moet dat zijn (geweest).Veel sterkte gewenst
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:10:41 #193
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114100349
Labelloo, wat naar! Gecondoleerd en heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies :*

Nanadu, zet 'em op! Je kunt het hoor! :%

En waarvoor ik eigenlijk kwam:
Barbabientje, van harte gefeliciteerd met je 2e op komst! *O*
pi_114100382
Labelloo, wat verschrikkelijk zo opeens! Gecondoleerd en heel veel sterkte nu en de moeilijke periode die nog komt :*
The way you rock'n'roll
pi_114103165
Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden!! :*
pi_114104503
Och Labelloo, wat heftig ;( gecondoleerd en sterkte vrouw!
Het is misschien nog wat vroeg, maar ik hoop dat jullie kindje straks een lichtpuntje zal zijn om van te genieten.

Becky, wat een naar nieuws :*
pi_114104604
Welkom Barbabientje, broed ze!

Ik heb sinds een paar dagen wel last van maagzuur. Irritant hoor, zeker als het zo lekker omhoog drukt. Zat ik gisteren in de auto, kwam er ineens zo'n slok terug. :r

En verder heb ik vannacht gedroomd van een meisjesbaby die ik direct succesvol begon te voeden O+
  donderdag 12 juli 2012 @ 13:16:10 #198
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_114104737

Becky, wat een verdrietig nieuws...

Labelloo, wat verschrikkelijk, zo onverwacht!. Gecondoleerd en heel veel sterkte!

Zojuist bij de verloskundige geweest en alles was weer in orde. Bloeddruk weer netjes, buik groeit nog helemaal volgens het lijntje en mooi het hartje weer gezien. Fijn! Volgende afspraak met 39+4...stiekem hoop ik deze toch niet te gaan halen :)
pi_114105283
Nanadu succes vandaag! Ik wens je een voorspoedige bevalling.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114105383
Nanadu wens je heel veel geluk vandaag! *O*

Gecondoleerd Labelloo, ik wens je heel veel sterkte toe!
pi_114105799
Labelloo, wat erg. ;( Heel veel sterkte gewenst! :*

Becky ook al een verdrietig bericht. :*

Barbabientje; gefeliciteerd!

Nanadu: :% zet 'm op!!
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_114107013
Bedankt allemaal voor de felicitaties!
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:07:50 #203
265732 Keshet
pi_114107085
Zo, wat een tegenstrijdigheden vandaag....

Labelloo...gecondoleerd. Heel, heel veel sterkte!

Becky, wat ontzettend naar voor je schoonzus zeg. Hopelijk mag ze nog een keer zwanger worden en hopelijk blijft 't dan plakken. :*

BarbaBientje van harte gefeliciteerd! *O*

Nanadu, zet 'm op! :% :% :% *O*
pi_114107178
Oh helemaal over barbaBientje en Becky heen gelezen!
Een jompel voor de 1 en een knuf voor de ander!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_114107875
Barbabientje gefeliciteerd! *O*

Fieder fijn dat de echomevrouw zo lief is en waardevol dat je wat mooie plakplaatjes mee hebt gekregen :)

Becky, pfff.. vervelend zeg .. Oneerlijke wereld, buhh :{

Kreeg gisteren ook te horen van mijn oude leidinggevende .. Dat zij de dag nadat ik wereldkundig maakte dat ik zwanger was zij een curratage moest ondergaan. Was wel effe slikken .. Maar we houden hoop dat het haar en haar mannetje toch een keer gaat lukken ^O^

Incantrix, ik duim voor je dat er nog vele betere dagen mogen komen ^O^

Pappilion fijn dat je echo zo goed was *O*

Tante Soesa ook alles goed *O*

Ieeuw mango maagzuur .. Is me tot nog toe nog bespaard gebleven .. *afkloppen* :')
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:51:54 #206
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_114109181
Logi dikke :* :*! Rustig aan hoor!

Labelloo :o jeutje, wat heftig! ;( Gecondoleerd.. :* Heel veel sterkte!

Nanadu success!! :D *G* :% Zet 'm op!

Fieder wat fijn dat je er vertrouwen in hebt O+ En dat je al verder bent en goede echo's hebt scheelt ook natuurlijk! :D

Barbabientje gefeliciteerd en welkom! *G* :D

Twinkle das ook heftig zeg :o van je oude leidinggevende..

Nou ik mag vandaag ook weer voor een checkup bij de vk, eerste keer dat manlief niet meegaat door omstandigheden :P Hij vond het wel jammer maar gaat de volgende keer wel weer gewoon mee :) En wij moeten ook maar eens met een wc-rol gaan luisteren whihi :+ Oh, en ik heb ook nog een stethoscoop liggen, misschien dat dat ook nog werkt?! :7
Heb wel al een week, of langer, last van een plek vlak onder mn ribben :? een rare, soort zeurende/stekende pijn. Soms wel houdingsafhankelijk, alsof er iets klem zit ofzo :{ Beetje raar. Zo maar even vragen.
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:01:49 #207
265732 Keshet
pi_114109653
In de categorie Schaamteloze Vragen: Twinkle, ga jij nog een vruchtwaterpunctie laten doen?
pi_114109736
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:01 schreef Keshet het volgende:
In de categorie Schaamteloze Vragen: Twinkle, ga jij nog een vruchtwaterpunctie laten doen?
Huh? Mis ik een stuk?
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:06:19 #209
265732 Keshet
pi_114109840
Als ik het goed begrepen heb heeft 't meiske van Twinkle kleine gaatjes in haar hart die mogelijk veroorzaakt worden door een chromosomale afwijking.
Maar ik lees heel selectief; wellicht heb ik 't verkeerd onthouden. :@

Cathmar; ik vroeg me trouwens ook af wanneer jij naar 't ziekenhuis moest voor verdere controle. :)
pi_114110139
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:06 schreef Keshet het volgende:
Als ik het goed begrepen heb heeft 't meiske van Twinkle kleine gaatjes in haar hart die mogelijk veroorzaakt worden door een chromosomale afwijking.
Maar ik lees heel selectief; wellicht heb ik 't verkeerd onthouden. :@

Cathmar; ik vroeg me trouwens ook af wanneer jij naar 't ziekenhuis moest voor verdere controle. :)
Oh ja!!!

20 weken echo moet ik me trouwens ook melden bij het LUMC.. De mevrouw die gister de echo deed, die begint te klagen over mn navelpiercing. Ik heb er al 2 zwangerschappen op zitten, en deze begon erover dat er niet goed een echo gemaakt kon worden als ik de piercing liet zitten, omdat ze er niet overheen kunnen... Ik dacht, huh, je kan er toch langs? Lekker belangrijk? Wat een gezeik weer. Ik vind de praktijk echt helemaal niets. Ongeinterreseerd, allemaal zweef types, heel onpersoonlijk... Bah.
pi_114110612
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:01 schreef Keshet het volgende:
Vragen staan vrij :)

Het is ons inderdaad wel voorgelegd. Want ja, een gaatje KAN betekenen DAT ....

Echter, aangezien er geen andere symptomen waren (verdikte nekplooi, verkorte ledematen, ontbrekend neusbotje etc.), hebben wij ervoor gekozen om het risico niet te nemen :)

We hebben met 12 weken de nekplooi uit laten voeren, niet wetende dat later dus dit gaatje geconstateerd zou worden. Nekplooi was toen heel netjes. Kansberekening was 1 op 2800.

Dus met dat gegeven in je achterhoofd + het eventuele risico wat we lopen hebben we besloten om het niet te doen :)

Maar gissen blijft het altijd :)
pi_114110855
He wat een naar nieuws inderdaad. Labelloo, sterkte.
Becky ook zulk naar nieuws voor je schoonzus!

Nog geen nieuws van Nanadu?
Enne, welkom Barbabientje :)

Vandaag ziekenhuis echo gehad. Er is een nierbekken verwijd, en de urineleider die eraan vast zit waarschijnlijk iets vernauwd. Kiddo kan er gewoon overheen groeien in principe, maar mocht dat niet gebeuren zal een operatie het kunnen oplossen. Voor nu betekent het dat ik poliklinisch in het ziekenhuis moet gaan bevallen en dus niet in het geboortecentrum. En baby moet in de kraamweek een echo om nog eens te kijken naar de niertjes. En dan zien we wel verder.

Al met al, no worries. Het komt wel goed. 'De rest' (hartje, hoofdje, longetjes etc.) zagen er perfect uit. Maar toch heb je liever dat er helemaal niks mis is met je babietje. Babietje die overigens al een ruime 2500 gr is *) Als toetje nog een 3d echo van t hoofdje gehad, maar was niet zo heel goed te zien. Mevrouwtje had dr navelstreng in een lus voor dr gezichtje. Zal kijken of ik hem binnenkort nog kan plaatsen hier.
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:32:19 #213
76108 bluuf
Powershell fan
pi_114116754
Nanadu zit momenteel op 7cm ontsluiting. De weeen komen ook steeds korter op elkaar en worden ook steeds heftiger.
Verder is er helaas nog geen nieuws.
pi_114117584
SE ik had dat ook.. waarschijnlijk kan er wel iets aan gedaan worden maar toch.. probeer toch van het positieve uit te gaan.

Nanadu vordert dus ook.. spannend!
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:59:06 #215
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_114117876
Oeh spannend voor Nanadu :o *O* :%

Net bij de VK geweest, weer helemaal goedgekeurd *G* bloeddruk 100/60 en mn buik is nu 23 cm (voor het eerst dat ze meten trouwens). Mevrouw ligt inderdaad dwars zoals ik al dacht, voor mij rechts billen/benen en links hoofd :D O+
Pijntje wat ik voelde is baarmoeder die bovenaan wat drukt, kan bijv op een zenuw zijn ofzo. :)
Heb gelijk een afspraak voor mn groeiecho met 28 weken en dan ook gecombineerd met de volgende controle, tis nu al om de 3 weken! Wat gaat dit hard! :o
pi_114120929
Enf, ik heb ook zo'n soort pijntje, rechts onder mijn ribbenkast komt het opzetten als ik zit. Best irritant.

En ik heb geprobeerd met een stethoscoop :D het was even zoeken, maar ik heb mijn kindje gehoord! O+
pi_114121361
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ja!!!

20 weken echo moet ik me trouwens ook melden bij het LUMC.. De mevrouw die gister de echo deed, die begint te klagen over mn navelpiercing. Ik heb er al 2 zwangerschappen op zitten, en deze begon erover dat er niet goed een echo gemaakt kon worden als ik de piercing liet zitten, omdat ze er niet overheen kunnen... Ik dacht, huh, je kan er toch langs? Lekker belangrijk? Wat een gezeik weer. Ik vind de praktijk echt helemaal niets. Ongeinterreseerd, allemaal zweef types, heel onpersoonlijk... Bah.
ik zou toch maar een ander gaan zoeken geloof ik als ik jou was :{ het klinkt alsof die praktijk echt totaal niet bij je past... is er een mogelijkheid om ergens anders heen te gaan?
pi_114122042
SE, goed te lezen dat het niet heel zorgelijk is, al is het natuurlijk wel vervelend dat er toch iets afwijkends is gevonden. Hopelijk zul je er inderdaad niet teveel over worrien. :)

Nanadu, succes en sterkte!
pi_114122076
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:06 schreef Keshet het volgende:

Lief. Ik ben eind van de middag geweest voor een uitgebreide echo, door de prenatale onderzoeksdokter. En alles is oke *O*
Ik heb mezelf heel de week al ingehouden met googlen, maar blijkbaar kan het zo zijn dat de twee aders ipv drie een hart of nier afwijking met zich meebrengen. En dat is dus gelukkig niet zo! Hartje en nieren en eigenlijk alles ziet er super uit. Na de dertig weken kan de groei van baby twee achter blijven als gevolg van de missende ader, maar dat gaan ze zo-ie-zo goed in de gaten houden.
En het zijn nog steeds twee meisjes. Gewoon vier meiden over een weekje of 18-19 O+
Met een meidenkwartet
pi_114122134
Och Labelloo, wat ontzettend verdrietig voor je, en je familie. Heel veel stekte voor jullie :*
Met een meidenkwartet
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:53:40 #221
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_114122369
Labelloo en Becky sterkte voor jullie!
Nanadu zet m op :%
Verder een *O* voor alle goede uitslagen en echo's!

en verder niet bijgelezen :@ nogal hectisch momentje hier in huize maffe (understatement)
bijna 37w, tijd vliegt.
Gewoon n stuiterballetje
pi_114122985
Maffe, bijna meldplicht dus. Spannend

Cathmar, wat leuk dat je straks vier meiden hebt. Weet jij of de tweeling eeneiig is? Of is dat nog een verrassing?

Enf, wat gaat het snel. Fijn dat alles weer goed was.

Hebben we Sonnetje vandaag al gezien?
pi_114123024
Volgens mij was sonnetje wel op fb?
pi_114123318
Becky :* wat balen en naar voor je schoonzus

ben benieuwd naar sonnetje

en Nanadu hopelijk heb jij je kleintje!

Barbabientje gefeliciteerd!

Ik sluit me aan bij slecht nieuws in de omgeving
bij de dochter 8mnd) van vriendinnetje zijn kwaadaardige tumor(en) ontdekt meisje gaat morgen aan chemo beginnen
na eerst heel gedoe al met haar nieren
pi_114123342
Ik ben er gewoon hoor. Wel in andere topics geweest, maar hier niet.
Beetje bluh dag, geen zin om op anderen te reageren en niks te melden :)
pi_114123427
Gewoon zin om te baren.
pi_114124393
Dracu ook al zulk vreselijk nieuws ;(

*O* voor alle goede echo uitslagen

Voor de mensen die vorige keer niet zijn afgeknapt: babyboom begint zo
pi_114125426
Enf fijn dat je weer goedgekeurd bent! *O*

Sjongejongejonge .. Drama vandaag op de weg! Heb er gewoon 4,5 uur over gedaan om thuis te komen (normaal 1 uur en 15 minuten :') ) .. Echt doodeng, links en rechts vloog iedereen op elkaar en politie en ambulance kwamen regelmatig met loeiende sirenes voorbij. En agressief dat mensen zijn ... :o
Ongelooflijk!

Cathmar, fijn dat ze je zo goed in de gaten houden! En dat je je zo hebt in weten te houden met google enzo.

Ik heb weekend, hard nodig ook .. Echt erg, heb net twee weken vakantie erop zitten. Even bijslapen ofzo :Z
  † In Memoriam † donderdag 12 juli 2012 @ 21:04:29 #230
309370 Nanadu
pi_114125918
Even kort om 19.03 is onze zoon Bram geboren! Hij heeft al heerlijk aan de borst gedronken!

Morgen volgt meer
pi_114125968
*O* Jaaa nanadu van harte!!! :D
pi_114125998
Gefeliciteerd Nanadu, mama van een mooie zoon *O* *O* *O*
The way you rock'n'roll
pi_114126012
Nanadu *O* *O* *O* gefeliciteerd en heerlijk dat hij bij je drinkt al O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114126052
Gefeliciteerd Nanadu!!! *O*
  donderdag 12 juli 2012 @ 21:14:59 #235
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_114126384
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 21:04 schreef Nanadu het volgende:
Even kort om 19.03 is onze zoon Bram geboren! Hij heeft al heerlijk aan de borst gedronken!

Morgen volgt meer
Gefeliciteerd, en een heel voorspoedig herstel en genietperiode toegewenst!
Gewoon n stuiterballetje
pi_114126457
Leuke naam.
pi_114126478
Gefeliciteerd Nanadu! *O*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 12 juli 2012 @ 21:18:50 #238
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114126564
Gefeliciteerd Nanadu!! *O* *O* *O*
pi_114126624
Gefeliciteerd Nanadu *O* *O*

(en wat is Bram een populaire naam de laatste tijd *) )
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_114126675
Jaaa Nanadu hij is er! Gefeliciteerd!
  donderdag 12 juli 2012 @ 21:22:27 #241
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_114126728
*O* Gefeliciteerd Nanadu *O*
pi_114126764
Nanadu, gefeliciteerd! *O*
pi_114126816
Gefeliciteerd Nanadu. Stoere naam heeft je zoon.
pi_114127141
Joepie Nanadu *O* ... Gefeliciteerd!! :)
pi_114127911
gefeliciteerd Nanadu.

Verder globaal gelezen want ben aan het werk.
Zag nog wel slecht nieuws voorbij komen, sterkte.
pi_114128037
Jaah, daar is ie! Heel erg gefeliciteerd Nanadu!
pi_114128045
Nanadu!! Van harte.. Het zit erop vrouw! Hopelijk is je jeuk snel weg... Ga maar lekker genieten na alle zorgen! :*
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:03:01 #248
95408 Incantrix
pi_114128858
Nanadu, enorm gefeliciteerd, ik wens jullie alle geluk!! *O* *O* :*
3!
pi_114128936
Gefeliciteerd Nanadu!
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:05:16 #250
379302 -DikkieDik-
een nieuw avontuur
pi_114128997
Labelloo, wat een afschuwelijk bericht. Heel veel sterkte.

Nanadu, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! *O* *O* weer een Bram :D

Hier mvm op bezoek gehad. Stom genoeg wel weer spannend zo'n test. Gelukkig knalde de streep de test uit. Veel hcg dus ze zijn blij (betekent de hoeveelheid hcg eigenlijk nog wat?)
een bloem en een bij
de kip legt een ei
een schaap in de wei
en kijk, dit ben jij!
pi_114129081
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:05 schreef -DikkieDik- het volgende:
Labelloo, wat een afschuwelijk bericht. Heel veel sterkte.

Nanadu, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! *O* *O* weer een Bram :D

Hier mvm op bezoek gehad. Stom genoeg wel weer spannend zo'n test. Gelukkig knalde de streep de test uit. Veel hcg dus ze zijn blij (betekent de hoeveelheid hcg eigenlijk nog wat?)
Ja het wordt steeds meer, tot een week of 10 en bij 15 weken is het weer weg dacht ik. En als het in het begin hoger is kan het duiden op een tweelingzwangerschap of andere vervelendere dingen.
pi_114129153
nee, ik had een knalpaarse streep bij een blighted ovum, dus nee :P maar van harte
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:08:45 #253
379302 -DikkieDik-
een nieuw avontuur
pi_114129175
ja, dat het meer is dat wist ik maar ik zou nog maar 5,5 week moeten zijn en het knalt er echt uit ('s avonds, met verdunde -want veel gedronken- urine).... Hopelijk geen vervelende dingen :{
een bloem en een bij
de kip legt een ei
een schaap in de wei
en kijk, dit ben jij!
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:09:18 #254
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114129210
hier de laatste week mvm kannen volpiesen. Zal het niet missen maar ik vond het ook niet heel vervelend of zo. Vergat altijd die kannen buiten te zetten, moest ik vent weer vragen dat te doen.
pi_114129254
*O* Nanadu gefeliciteerd *O*

Hier het zelfde becky. Een keer om 7 uur maar meteen mijn lief uit bed gebeld, die had natuurlijk net 'n dagje vrij en lag nog heerlijk te pitten.
pi_114129374
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:08 schreef -DikkieDik- het volgende:
ja, dat het meer is dat wist ik maar ik zou nog maar 5,5 week moeten zijn en het knalt er echt uit ('s avonds, met verdunde -want veel gedronken- urine).... Hopelijk geen vervelende dingen :{
Dat is wel normaal hoor. De digitale gaat toch ook maar tot meer dan 3 weken zwanger? Kijk dat als je een dag overrijd bent dat je een normaal streepje krijgt is normaal, bij ruim anderhalve week mag dat inderdaad wel eraf spatten ja. Het verdubbeld elke 3 dagen dacht ik.
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:12:58 #257
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114129418
De mannen van DHL (?) hebben zelfs een keer aangebeld voor de kannen, stonden nog niet buiten. Vent heeft het met 'vergeetachtigheid van zwangere vrouwen' afgedaan.
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:14:48 #258
379302 -DikkieDik-
een nieuw avontuur
pi_114129526
Ok bedankt!
een bloem en een bij
de kip legt een ei
een schaap in de wei
en kijk, dit ben jij!
pi_114129787
ik begin het wel zat te worden nu dat piesen in kannen. Hier bellen ze ook aan als ze niet buiten staan. Dan kan het een soort van discreet. Maar zet ze altijd gewoon buiten. althans mijn man want die gaat als eerste de deur uit.
pi_114130376
Nanadu gefeliciteerd! *O*
pi_114130515
Nanadu gefeliciteerd *O* Hopelijk ben je nu snel van de jeuk af!
pi_114131171
Nanadu, gefeliciteerd! :*
pi_114131758
Nanadu en bluuf gefeliciteerd met de geboorte van Bram *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114132058
Nanadu; proficiat met Bram! Ook weer zo'n leuke naam.
  donderdag 12 juli 2012 @ 23:02:39 #265
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_114132540
Gefeliciteerd Nanadu met de geboorte van je zoon!! *O*
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_114133760
Van harte Nanadu *O* geniet!
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:15:46 #267
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114141350
Nanadu gefeliciteerd! *G*
pi_114141398
Vandaag mijn mijlpaal: 37 weken, dus, Meldt! *O*

Ik kijk meestal 's morgens even tijdens mijn ontbijt, soms later op de dag ook nog, of als ik nog wat te melden heb. Vandaag komen de bedsteunen en dan is het ook echt al bijna... Ik kan het nog niet plaatsen...

Nanadu haar Bram is geboren! Gefeliciteerd! *O* en wat fijn dat ie zo snel al heerlijk bij je gedronken heeft.
En voor mijzelf een klein paniekmomentje, want dan schuif je ineens weer een plekje op... 4e alweer!

Ik zag ook een nieuwe zwangere voorbij komen, Barbabientje, gefeliciteerd!

:* voor de verdrietige berichten van Becky en draculettetje

SE: fijn dat het allemaal goed komt met de niertjes van the lady. En 3d foto's als toetje zijn altijd leuk!

Ticootje wat stom van de echomevrouw. Als je je echt niet op je gemak voelt bij deze praktijk, zou ik toch inderdaad voor een andere gaan kijken... Je moet toch een soort vertrouwen hebben met die mensen.

DikkieDik mag kannetjes volpiesen, en Becky is er alweer bijna klaar mee! *O* Dat is voor mijn gevoel ook al zo lang terug! Ik weet nog in het begin dat het wel aardig ging, maar dat het de laatste weken toch moeilijker werd om vol te houden. Maar bij een evt volgende zou ik het toch zo weer doen!

Succes nog verder dames, op deze regenachtige vrijdag... Wat een blegh-dag... Een mooie dag om te baren, dus Sonnetje, Troeta, Soesa... Anyone?
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:38:24 #269
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114141555
Nanadu van harte met Bram! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_114142072
Nanadu, van harte met je Bram O+ geniet er van.

Mijlpaaltje hier. 20 weken vandaag. En straks ook de Guo. Toch wel weer een beetje spannend.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 13 juli 2012 @ 09:17:15 #271
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_114142167
Morning!

Bunny, mooie mijlpaal he! Ik kan het ook nog steeds niet helemaal beseffen, ik zit nu gewoon nog maar 10 (!!) dagen van mijn uitgerekende datum af!
Ik denk dat er van mijn kant uit niets te verwachten valt voor vandaag. Ik heb wel heerlijk geslapen vannacht, voor het eerst in weken! Sonnetje kan ook niet vandaag (want belangrijke afspraak van haar vriend :P) dus misschien Troeta?

SupremeEvil, fijn dat alles goedkomt met jullie kleintje. Moet toch heel spannend geweest zijn voor jullie :*

Kaatjejannie, gefeliciteerd met de mijlpaal *O*. 20 weken alweer! Succes met de GUO straks.

Ik vind het wel jammer dat ik uiteindelijk niet mee heb gedaan met MvM, had 't ondanks alle nadelen graag gedaan. Het was bij ons alleen zo'n absurde situatie dat het geen seconde in mijn hoofd is opgekomen.
pi_114142386
KJ succes vandaag! Waarom een GUO eigenlijk?
The way you rock'n'roll
pi_114142517
Omdat ik een antistof in mijn bloed heb die bij Caspertje een hartafwijking kan veroorzaken. Zijn ze achter gekomen bij alle onderzoeken na het bloedverlies bij de bevalling van Sofie.

Mischien heel naïef, maar ik maak me dr niet zo heel veel zorgen over. Bij Sofie had ik dit blijkbaar ook, en die is prima in orde.
Als het wel mis is, schijnt het ook nog te behandelen te zijn. Al dan niet als Casper nog in mijn buik zit. Heel bizar.
*poef* nu is het weg
pi_114142521
Haha soesa idd :D
T weekend mag ik los van m :P
Nou,ik hoop t :')

Kj succes vandaag!
Nanadu gefeliciteerd met Bram O+
Ik zag een meldplichtige.
en een :* voor iedereen die m kan gebruiken!
  vrijdag 13 juli 2012 @ 09:57:59 #275
265732 Keshet
pi_114142997
Nanadu van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! *O*
Zal een flinke opluchting zijn denk ik; dat 'ie er veilig uit is! *O*

KJ succes vandaag! *O*

Tante heeft meldplicht! *O*

En hier weer eens niks te melden. :+
pi_114143243
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 21:04 schreef Nanadu het volgende:

Morgen volgt meer
Gefeliciteerd met Bram!! Grappig, 2 baby's in korte tijd met die naam ;). Lekker genieten nu O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 13 juli 2012 @ 10:12:22 #277
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114143310
Nan van harte en wat een mooie naam *O* (zijn er al foto's langs gekomen? :@ )

KJ Succes vandaag!

Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor de dames die het nodig hebben. :*
Het is niet niks om naast de hormonen ook nog verdrietige dingen mee te maken. :*

Vandaag om 15:20 eerste intake in het ziekenhuis, als het goed is zonder echo. Hoop dat het een aardige dokter is.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 10:17:02 #278
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_114143425
Jaaaa Nanadu, hij is er! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon *O*
.... met gevoel voor drama....
pi_114143799
Nanadu *O* gefeliciteerd met jullie zoon *O* wat een mooie naam O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  vrijdag 13 juli 2012 @ 10:37:14 #280
258612 nytar
boys boys boys
pi_114144018
een hele goede morgen!
Wij zijn net terug van de seo :)
alles zit er op en eraan! Zelfs een piemel, dus als dat straks in de op kan graag!
pi_114144025
Nanadu, gefeliciteerd met Bram! Geniet ervan!

KJ, succes met de guo. Fijn dat ze caspertje goed in de gaten houden!

Logi, succes met de intake.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_114144504
Leuk om te horen nytar!
pi_114144698
Nytar heeft een piem0l in der buik :D

Kaatje mijlpaal *O*

En voor de rest ben ik het vergeten :') ... Vannacht echt geslapen als een os .. Had ik ook wel nodig want de afgelopen nachten had ik 5/6 uurtjes kunnen pakken. Maar ben nu alweer moe :O

Maar ik heb al weekend, dus ga lekker relaxen op de bank :) .. Huisje net gepoetst, kan er ook weer tegenaan :)
pi_114144735
Tante_S, als je goed slaapt kon het nog wel eens een voorteken zijn hè... O-)

Nytar wat gaaf, een jochie! Piemel in de buik :+

Ik heb echt bagger geslapen. Net bij de tandarts geweest, alles dikke prima. Nou kijken of ik toch nog wat slaap kan pakken, straks inkopen doen en koken voor vrienden.
Dus lig weer in bed, en uitgerekend nu heeft de baby gymuurtje. :')
pi_114144891
Kj succes vandaag!

Nytar fijn! En een jongen gefeliciteerd
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:13:34 #286
265732 Keshet
pi_114145406
Nytar fijn dat de SEO goed was! Een jochie! O+

Echt veel jochies trouwens, aan het einde van het jaar. :D
pi_114145576
succes vandaag KJ.

Meldplicht voor Bunny.

Een hoop nieuwe baby's de komende tijd. Ben benieuwd of jullie netjes het rijtje af gaan.

ondanks dat ik het piesen in kannen zat ben geen twijfel over de deelname nu en vorige keer. Een kleine moeite, groot gebaar. En ik mag nu geen bloed geven voor de bloedbank dus kan ik zo mijn steentje bijdragen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:30:33 #288
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_114146069
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 10:56 schreef Mangostine het volgende:
Tante_S, als je goed slaapt kon het nog wel eens een voorteken zijn hè... O-)
:D dat heb ik ook wel eens gelezen ja! Ik hoop er stiekem wel op, al ben ik 'pas' 38+4, ik ben nu wel toe aan m'n baby! Maar, Sonnetje mag nog eerst :+

Wat leuk Nytar, een jochie!

Grappig inderdaad dat er straks zoveel jongetjes zijn. Nu eerst een aantal meisjes achter elkaar. In het ziekenhuis waar ik 'loop' is er een gekke verhouding, vorig jaar 700 zoveel jongetjes en 500 zoveel meisjes! Ik had meer 50/50 (of naja, wat is het? 49/51?) verwacht...

Ik ga mezelf zo ook maar eens van de bank af proberen te krijgen...even schoonmaken en nog wat adressen op de enveloppen schrijven. En verder twijfelen over de bunting bag van DPAM (zie foto Gerberaatje in kleding topic O+ )
pi_114146379
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:13 schreef Keshet het volgende:

Echt veel jochies trouwens, aan het einde van het jaar. :D
viel mij ook al op inderdaad :)

Nanadu en man, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje!

Ik heb vandaag een heel beweeglijk kindje. Af en toe dat het zelfs zeer als ze tegen mijn ribben of lies aanschopt, ze wordt duidelijk steeds sterker.

Ondertussen heb ik er weer een nichtje bij gekregen waar ik alvast lekker mee kan knuffelen. Wat ruiken babytjes toch lekker O+

Merk wel dat ik tot 30 weken aan het optellen was, en nu ben ik aan het aftellen tot de geboorte. Ik ben al zo benieuwd naar mijn meisje! :D

Oh en ik heb binnenkort intake gesprek met de kraamzorg. Iemand nog tips wat ik moet zeggen/vragen???
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:40:32 #290
265732 Keshet
pi_114146487
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:38 schreef Kwisted het volgende:

[..]

viel mij ook al op inderdaad :)

Nanadu en man, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje!

Ik heb vandaag een heel beweeglijk kindje. Af en toe dat het zelfs zeer als ze tegen mijn ribben of lies aanschopt, ze wordt duidelijk steeds sterker.

Ondertussen heb ik er weer een nichtje bij gekregen waar ik alvast lekker mee kan knuffelen. Wat ruiken babytjes toch lekker O+

Merk wel dat ik tot 30 weken aan het optellen was, en nu ben ik aan het aftellen tot de geboorte. Ik ben al zo benieuwd naar mijn meisje! :D

Oh en ik heb binnenkort intake gesprek met de kraamzorg. Iemand nog tips wat ik moet zeggen/vragen???
Gefeliciteerd met je nichtje!

Over de kraamzorg; denk erover na of je wel of niet een stagiair wilt. Mag je kraamverzorgster een roker zijn? Wil je iemand die veel ervaring heeft met het op gang helpen van borstvoeding?

En het állerbelangrijkst: Snijden ze vormpjes uit je boterhammen en maken ze fruitsalades?

Ik heb een vertekend beeld van een kraamverzorgster geloof ik . :')

Mocht iemand nog wel goede tips hebben; ik lees ze ook graag!
pi_114146580
Nou die stagiair en roker zijn precies de dingen die ik hier wel aangegeven heb hoor Keshet :D
The way you rock'n'roll
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:46:08 #292
265732 Keshet
pi_114146760
Dat waren dan ook mijn serieuze tips! Ik heb 't ergens wel in me. ;)

Ik wil tegen die tijd ook weten hoe moeilijk het is om extra zorg of juist minder zorg te krijgen bijvoorbeeld. En hoe makkelijk je kunt wissen van kraamverzorgster als er totaal geen klik of zelfs antipathie is. :@
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:46:16 #293
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_114146766
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:40 schreef Keshet het volgende:

[..]

Over de kraamzorg; denk erover na of je wel of niet een stagiair wilt. Mag je kraamverzorgster een roker zijn? Wil je iemand die veel ervaring heeft met het op gang helpen van borstvoeding?

Dit zijn ook de dingen die ik gevraagd/besproken heb! Daarnaast gaf degene die langskwam heel veel informatie en kwamen er van haar kant ook nog wat vragen voorbij. Al met al is ze een half uurtje geweest.

En vertelde ze idd hoe te handelen als het niet klikt. Hoefde ik niet zelf om te vragen maar lijkt me altijd handig om even te weten.
pi_114146847
Wij hebben 2 poezen, dus ik dacht er al wel aan om dat even aan te geven ivm allergieen ofzo.
Verder wil ik geen zeur kraamverzorgster, en moet ze niet de hele dag op mijn lip zitten en me dingen opdringen. Hoe kan ik dat nou netjes zeggen :P

Ik wil gewoon een lieve leuke :)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:49:18 #295
265732 Keshet
pi_114146896
Oh, en die bij ons moet langer zijn dan 1.70 meter anders kan ze niet bij het aanrecht en bij zo ongeveer alles in de kastjes. _O-
Nou ja, of ze moet op een krukje staan.

EDIT: Klopt het trouwens dat je bed 80cm hoog moet zijn na de bevalling?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:53:21 #296
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_114147103
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:49 schreef Keshet het volgende:

EDIT: Klopt het trouwens dat je bed 80cm hoog moet zijn na de bevalling?
Bij mij werd aangegeven tussen de 70 en 80 cm. Ons bed was slechts 50 cm hoog dus met de klossen erbij zitten we toch wel op de 80. Voor jou zo te horen geen probleem maar ik vind het nog steeds een uitdaging om 's nachts er zonder problemen uit te komen :+
pi_114147443
Even snel, alles zag er goed uit! Hartritme was prima, maar houden ze wel in de gaten. Hij is nou al eigenwijs, net als z'n zuster O+
*poef* nu is het weg
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:08:41 #298
265732 Keshet
pi_114147802
*O* wat fijn!
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:19:44 #299
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114148266
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 09:33 schreef kaatjejannie het volgende:
Omdat ik een antistof in mijn bloed heb die bij Caspertje een hartafwijking kan veroorzaken. Zijn ze achter gekomen bij alle onderzoeken na het bloedverlies bij de bevalling van Sofie.

Mischien heel naïef, maar ik maak me dr niet zo heel veel zorgen over. Bij Sofie had ik dit blijkbaar ook, en die is prima in orde.
Als het wel mis is, schijnt het ook nog te behandelen te zijn. Al dan niet als Casper nog in mijn buik zit. Heel bizar.
Wat voor antistof?
pi_114148698
Oempf. Even gas terug. Vannacht wat heel licht bloedverlies en ik heb me toch een harde buiken vandaag.

Vanmiddag de peuters maar wat meer voor de tv ;)
pi_114148972
Nanadu, gefeliciteerd! Wat mooi! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')