Sowieso op je rug liggen, en dan eigenlijk net boven je schaambeen flink met dat ding drukken. Véél van die gel gebruiken. En vooral héél langzaam, beetje bij beetje, je (onderbuik) gaan afzoeken. En niet in extase drie dagen lang naar je eigen hartslag luisterenquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:19 schreef Incantrix het volgende:
En we gaan zo de angelsounds weer eens proberen, we hebben 'm best vaak gebruikt maar er nog nooit iets fatsoenlijks uitgekregen. Iemand nog tips misschien?
Ah, thnx!!quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Sowieso op je rug liggen, en dan eigenlijk net boven je schaambeen flink met dat ding drukken. Véél van die gel gebruiken. En vooral héél langzaam, beetje bij beetje, je (onderbuik) gaan afzoeken. En niet in extase drie dagen lang naar je eigen hartslag luisteren![]()
Edit: ik zocht in het begin vooral op de plek waar de gyn met dat echo-ding zat te luisteren.
Vnd je het wat? In Den Haag, Mindful Birthquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:31 schreef Loodje het volgende:
inca, waar ga je? heb hypnobirthing gedaan
Stomme was dat we (man & ik) allebei wel vonden dat de hartslag veel langzamer leek (!) dan in het ziekenhuis! En ik stond verbaasd dat ik 'm zo makkelijk kon vinden, terwijl het rond de 12/13 weken nog heel lastig zou zijn!quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:39 schreef Omentielvo het volgende:
Angelsounds lijkt me ook heel leuk. Maar het zou voor mij ook echt een actie zijn om naar mijn eigen hartslag te luisteren.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Stomme was dat we (man & ik) allebei wel vonden dat de hartslag veel langzamer leek (!) dan in het ziekenhuis! En ik stond verbaasd dat ik 'm zo makkelijk kon vinden, terwijl het rond de 12/13 weken nog heel lastig zou zijn!![]()
Spannend hoorquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:41 schreef Loodje het volgende:
Blijepeen zowel als ik zijn open minded de cursus in gegaan, sommige dingen vonden we apart maar stonden voor alles open. Moet zeggen dat ik veel heb aan de oefeningen die wij toen gekregen hebben en dat ik nooit goed kon ontspannen maar door die oefeningen nu wel en heel snel tot volledige ontspanning kan komen. Een enorm interessante en leuke cursus dus, of het ook tijdens de bevalling werkt dat merken we over een paar weken:)
Ik heb er inmiddels een soort ritueeltje van gemaaktquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:42 schreef Incantrix het volgende:
[..]![]()
Wij pikken vooralsnog vooral buikgerommel op, maar geen babymaar sinds ik al beweging voel (hell, gisteren kreeg ik een schop waarvan ik dacht "huuuu, kán dat nu al??") is het vooral voor de leuk en niet voor (of tegen) zorgen. Dat scheelt misschien (ook dat we het misschien snel opgeven).
Liefquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb er inmiddels een soort ritueeltje van gemaaktIedere avond voor het slapengaan even hoi & welterusten zeggen tegen de baby (als ik dus zijn/haar hartslag hoor)
Buikgerommel is funnyDan hoor je 'm aan de buitenkant 'pweeeep' doen en tegelijkertijd aan de binnenkant, maar dan net iets anders
daar kan ik zelf ook niets mee... dat is idd vaagquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:45 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Spannend hoormaar klinkt goed, ik ben benieuwd
ik moet zeggen dat ik met van die oefeningen als in 'stel je voor dat je gedachten een rivier zijn die langsstroomt zijn' vrij weinig kan eigenlijk, want hoe kan ik me nou voorstellen dat mijn gedachten een rivier zijn als het gewoon gedachten zijn? Ik kan denken aan een rivier, of mijn gedachten denken, niet allebei. Ofzoiets. Dat stemt wellicht niet al te hoopvol
Ah, dus het wordt nog wel wat practischer als dat, good to know, thnxquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:48 schreef Loodje het volgende:
[..]
daar kan ik zelf ook niets mee. maar kan me wel voorstellen dat ik ergens helemaal alleen in een bos loop....
Als je ontspannen bent, maakt het lichaam vanzelf endorfine aan, dit is een hele sterke natuurlijk pijnstiller die jouw lichaam zelf aan kan maken. Volledig pijnloos kan ik niet zeggen, maar zo min mogelijk daar ga je wel voor en natuurlijk voor een vlotte bevalling:)quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:51 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ah, dus het wordt nog wel wat practischer als dat, good to know, thnxen thnx voor je edit
ik ga ervan uit dat er geen tijd zal zijn voor pijnbestrijding (of doe ik nu aan wishful thinking?), bij Stef ging het al snel allemaal, dus nu denk ik nog sneller.
Klinkt heel rot en zwaar. Zeker met hormonen erbij. Sorry dat ik er niets over zei.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:17 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Kweetnie gewoon even behoefte aan medeleven er is gewoon zelfs gesproken over dat haar dochter bij ons zou komen wonen als het misgaat door die Kut ziekte en vanmiddag iemand anders door die stomme ziekte de crematie van gehad en nu tijdelijk iemand in huis die thuis mishandelt werd voor 2wk ... voel me gewoon even op en dit is mijn enige uitlaadklep aangezien ik irl de sterkste moet zijn ... anyway dat was het nu ga ik weer proberen normaal mee te posten
Kuthormonen.quote:
Thnxquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:54 schreef Loodje het volgende:
[..]
Als je ontspannen bent, maakt het lichaam vanzelf endorfine aan, dit is een hele sterke natuurlijk pijnstiller die jouw lichaam zelf aan kan maken. Volledig pijnloos kan ik niet zeggen, maar zo min mogelijk daar ga je wel voor en natuurlijk voor een vlotte bevalling:)
Heel veel plezier alvast, gaat jouw partner mee? Dat was bij ons essentieel
quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:34 schreef Labelloo het volgende:
Ik ben totaal niet bijgelezen, mijn vader is gisterenochtend plotseling overleden.
Sorry voor de ego-post, ik kom snel weer bijlezen.
succes vandaagquote:Op donderdag 12 juli 2012 07:31 schreef Nanadu het volgende:
Goedemorgen allemaal!
Dit lijkt toch echt mijn dag te worden! Vannacht redelijk geslapen en nu in het ziekenhuis aan ctg. Na de ctg weer inwendig onderzoek en gaan ze de vliezen breken. Ik krijg dan ook meteen infuus om weeën op te wekken.
Succes!quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:31 schreef Nanadu het volgende:
Goedemorgen allemaal!
Dit lijkt toch echt mijn dag te worden! Vannacht redelijk geslapen en nu in het ziekenhuis aan ctg. Na de ctg weer inwendig onderzoek en gaan ze de vliezen breken. Ik krijg dan ook meteen infuus om weeën op te wekken.
Och meiske toch wat verdrietig.... Heel veel sterktequote:Op donderdag 12 juli 2012 07:34 schreef Labelloo het volgende:
Ik ben totaal niet bijgelezen, mijn vader is gisterenochtend plotseling overleden.
Heeel veel sterkte gewenstquote:Op donderdag 12 juli 2012 07:34 schreef Labelloo het volgende:
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:14 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ik meld me hier ook. Uitgerekende datum 18 maart 2013. Bientje word grote zus
Bah, wat verschrikkelijk kut..!quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:17 schreef becky27 het volgende:
Gister heeft schoonzusje voor de tweede keer op rij te horen gekregen dat ze een miskraam heefteerst was ze twee weken voor mij uitgerekend, nu 7 weken na mij en weer is het mis.
damned, tis toch oneerlijk allemaal.
Vinnut stom, vind het ook wel raar om niet blij te doen over mijn zwangerschap als ik ze zaterdag zie (dat is nog niet zeker want ze moet vrijdag gecurreteerd worden). Het is zo dubbel, ze wilde zo graag samen zwanger zijn. Zal er maar niet te veel over zeggen, mijn zwangerschap, gelukkig is het nog niet zo zichtbaar.quote:
Kan me voorstellen dat dat echt zo dubbel moet voelen nuquote:Op donderdag 12 juli 2012 10:24 schreef becky27 het volgende:
[..]
Vinnut stom, vind het ook wel raar om niet blij te doen over mijn zwangerschap als ik ze zaterdag zie (dat is nog niet zeker want ze moet vrijdag gecurreteerd worden). Het is zo dubbel, ze wilde zo graag samen zwanger zijn. Zal er maar niet te veel over zeggen, mijn zwangerschap, gelukkig is het nog niet zo zichtbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |