abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114058610
Zwangerschap & geboorte

17 juli: Sonnetje85 (meisje)
23 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

Eerste helft augustus: SilkTie
01 augustus: Nanadu (jongen)
03 augustus: _Bunny_ (meisje)
06 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
16 augustus: Vamperotica
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

01 september: Sopho
04 september: lovelyjubbly1 (jongetje)
10 september: LeNeHe (meisje)
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 september: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
23 oktober: Flower-Ti-Amo
31 oktober: Twinkle20

08 november: Cocotrimonium
10 november: Spees_Eend (jongetje)
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar
12 december: Solagratia
26 december: Ladylike
29 december: Incantrix
31 december: becky27
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
11 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene***
18 januari: papillion
23 januari: Omentielvo

14 februari: Logician78
28 februari: Klumsy

10 maart: -DikkieDik-
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114058688
Haha toen ik het er neer zette wist ik dat je dat zou zeggen. Maar je snapt wat ik bedoel.
Ik heb er 1 in mijn groep die ik liever niet bij de bevalling wil maar das ook geen probleem. Er is altijd iemand achter de hand. Gelukkig heeft zij zelf verlof rond de tijd dat ik moet bevallen!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_114058732
Bedankt voor de kanttekening Simmu, moet ook na twee maanden mijn waarde laten controleren.

Tico wil jij mij er nog bijzetten, 05-02-2013??
pi_114058755
Oh en nanadu is natuurlijk bezig nu.
pi_114058771
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jij verloor best veel bloed... Maar een normale bevalling verlies je volgens mij ook tussen de 300cc en 500cc...
Klopt.
Maar daar is het dus voor, je lijf moet sowieso een normale hoeveelheid bloedverlies op kunnen vangen. Gemiddeld idd tussen de 300en 500 cc maar alles tot 1000 cc is nog 'normaal'.

Je wilt dat iemand's Hb gewoon goed is zodat als die persoon onverhoopt toch meer dan 1000cc verliest het lijf die klap kan hebben.
:)
pi_114058831
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

Klopt.
Maar daar is het dus voor, je lijf moet sowieso een normale hoeveelheid bloedverlies op kunnen vangen. Gemiddeld idd tussen de 300en 500 cc maar alles tot 1000 cc is nog 'normaal'.

Je wilt dat iemand's Hb gewoon goed is zodat als die persoon onverhoopt toch meer dan 1000cc verliest het lijf die klap kan hebben.
Boh ik vind een liter anders best niet normaal hoor... Weet je hoeveel dat is? Das een pak melk vol!
pi_114058929
Nou dames jullie hebben me echt weer wijzer gemaakt! Dank daarvoor!

Nee ik heb zelf niet geroepen dat ik niet aan die pillen wil. Ik bedoel, als het moet dan moet het, simpel zat.
Maar vk had het over bewaken, heeft ze ook in mijn medisch dossier gezet. Medisch dossier zit nu in mijn tas, ter overhandiging aan de gyn. Vandaar ook dat ik die waardes zo wist want die tikte ik net over van het dossier :+

Ik neem aan dati k bij die mensen in goede handen ben en dat zij wel weten waar ze over praten. Als er iets niet goed is dan hoor ik het wel. Weet ik veel, tis mijn eerste zwangerschap :+ .. En wil me niet bang laten maken door google etc.

Oww en wat anderen al zeggen Tico .. Het zijn wel mensen die dadelijk wellicht aanwezig zijn bij jouw bevalling . Wel zo fijn als je je dan enigzins kan omringen met mensen waar je je ietswat soort van prettig bij voelt.

Hoop alleen zoooo dat ik wel een aardige kraam krijg, die verhalen van jullie soms ... :o
Nou ja, gelukkig zitten mijn man en ik aardig op 1 lijn dus als het een vna ons twee niet zint is ie wel mans genoeg om dat aan te geven :+

Nogmaals dank!
pi_114058933
Ik verloor ook een liter, mijn hb was goed (rond de 8) en toch heeft het een dag geduurd voordat ik überhaupt rechtop kon zitten zonder flauw te vallen. Mijn bloeddruk is al die tijd rond de 110 over 65 geweest, maar ook momenten van 90 over 55.

Wat ik dus wil zeggen, ook als alles goed staat qua gegevens, is het een klap voor je lijf. Dus zorg idd dat je hb weer op pijl komt! Goed voor jezelf en de kleine zorgen Twinkle!
pi_114058968
En dit wordt het topic van Nanadu *O*
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:42:20 #10
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114058971
Ik ben soms al flauw als ik de trap oploop :P daarom loop ik nu niet meer naar de derde verdieping en pak ik heel lui de lift (je ziet mijn collega's kijken joh).
lage bloeddruk en weinig aan te doen behalve zout eten.

Ik heb 1 probleem, ik drink structureel te weinig. Daar moet ik echt iets aan doen. Qua medicatie krijg ik Vit D tabletten en vit B12 injecties. Volgens mijn doen mijn darmen het niet helemaal goed.
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:43:18 #11
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114059031
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Boh ik vind een liter anders best niet normaal hoor... Weet je hoeveel dat is? Das een pak melk vol!
zie je je zelf al een glas bloed uitschenken uit zo'n pak... bbrrr
pi_114059043
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:42 schreef becky27 het volgende:
Ik ben soms al flauw als ik de trap oploop :P daarom loop ik nu niet meer naar de derde verdieping en pak ik heel lui de lift (je ziet mijn collega's kijken joh).

Ik heb 1 probleem, ik drink structureel te weinig. Daar moet ik echt iets aan doen. Qua medicatie krijg ik Vit D tabletten en vit B12 injecties. Volgens mijn doen mijn darmen het niet helemaal goed.
Een fles water of wat je dan ook lekker vindt bij je neerzetten, en zorgen dat die op gaat.
pi_114059159
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou dames jullie hebben me echt weerw ijzer gemaakt! Dank daarvoor!

Nee ik heb zelf niet geroepen dat ik niet aan die pillen wil. Ik bedoel, als het moet dan moet het, simpel zat.
Maar vk had het over bewaken, heeft ze ook in mijn medisch dossier gezet. Medisch dossier zit nu in mijn tas, ter overhandiging aan de gyn. Vandaar ook dat ik die waardes zo wist want die tikte ik net over van het dossier :+

Ik neem aan dati k bij die mensen in goede handen ben en dat zij wel weten waar ze over praten. Als er iets niet goed is dan hoor ik het wel. Weet ik veel, tis mijn eerste zwangerschap :+ .. En wil me niet bang laten maken door google etc.

Oww en wat anderen al zeggen Tico .. Het zijn wel mensen die dadelijk wellicht aanwezig zijn bij jouw bevalling . Wel zo fijn als je je dan enigzins kan omringen met mensen waar je je ietswat soort van prettig bij voelt.

Hoop alleen zoooo dat ik wel een aardige kraam krijg, die verhalen van jullie soms ... :o
Nou ja, gelukkig zitten mijn man en ik aardig op 1 lijn dus als het een vna ons twee niet zint is ie wel mans genoeg om dat aan te geven :+

Nogmaals dank!
fixed :+

nouja bij een Hb van onder de 5.7 moet een vk in principe altijd overleg hebben met de gyn. Wat in jouw geval idd gebeurd is. Kans groot dat de gyn je wel aan de tabletten slingert dan :P

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:42 schreef becky27 het volgende:

had jij nou coeliakie of nie?
pi_114059212
Drinken heb ik nooit veel gedaan maar ben nu helemaal verslaafd aan de Fristi O+ Lekker koud O+ Kwijl al bij de gedachten aan een glas daarvan :Y
pi_114059220
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

fixed :+

nouja bij een Hb van onder de 5.7 moet een vk in principe altijd overleg hebben met de gyn. Wat in jouw geval idd gebeurd is. Kans groot dat de gyn je wel aan de tabletten slingert dan :P

[..]

Kun jij me niet ff helpen met bevallen? Jou vind ik wel lief.
pi_114059306
Mignonne, is het nou protocol om bij een tweede bevalling uit voorzorg in te knippen als er bij de eerste bevalling een totaalruptuur ontstaan is? En wordt er dan aan de andere kant geknipt of naast het litteken ofzo?
pi_114059395
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kun jij me niet ff helpen met bevallen? Jou vind ik wel lief.
I'd love to O+
maar k mag nog niet alleen los, dus dan moet je je eigen vk zo gek krijgen dat ze me meeneemt :P

Becky loop k misschien wel tegen t lijf in t ziekenhuis :+ :D
pi_114059600
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:48 schreef Solagratia het volgende:
Mignonne, is het nou protocol om bij een tweede bevalling uit voorzorg in te knippen als er bij de eerste bevalling een totaalruptuur ontstaan is? En wordt er dan aan de andere kant geknipt of naast het litteken ofzo?
Bij mijn weten verschilt dat per ziekenhuis en dergelijke wat de afspraken erover zijn. Ik had er toevallig wel wat dingen over opgezocht, primaire epi voorkomt bij multen (2e kindje of meer) geen nieuwe totaalruptuur. Er waren 4000 epi's nodig om 1 totaalruptuur te voorkomen. Vergeet niet dat een knip ook door kan scheuren, het is sowieso geen garantie dat t dan niet gebeurt.

Als je kijkt naar een vacuumbevalling of een tang-bevalling dan waren er 12 en 14 epi's nodig om 1 totaalruptuur te voorkomen. Dat verschilt nogal dus.

Wat de lokale afspraken zijn weet k niet maar als je ooit een totaal hebt gehad dan zal je perineum heel goed in de gaten worden gehouden, als zij het idee hebben dat het helemaal de verkeerde kant uit gaat kan er altijd nog geknipt worden als een soort noodgreep.

En in principe moet er over een oud litteken heen geknipt worden, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat t niet altijd gebeurt :') ik heb een streepjescode op mn onderwereld als k uitgebaard ben denk ik :P
pi_114059631
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Bij mijn weten verschilt dat per ziekenhuis en dergelijke wat de afspraken erover zijn. Ik had er toevallig wel wat dingen over opgezocht, primaire epi voorkomt bij multen (2e kindje of meer) geen nieuwe totaalruptuur. Er waren 4000 epi's nodig om 1 totaalruptuur te voorkomen. Vergeet niet dat een knip ook door kan scheuren, het is sowieso geen garantie dat t dan niet gebeurt. dit geldt dus voor multen hè, voor eerste kindjes ligt het anders

Als je kijkt naar een vacuumbevalling of een tang-bevalling dan waren er 12 en 14 epi's nodig om 1 totaalruptuur te voorkomen. Dat verschilt nogal dus.

Wat de lokale afspraken zijn weet k niet maar als je ooit een totaal hebt gehad dan zal je perineum heel goed in de gaten worden gehouden, als zij het idee hebben dat het helemaal de verkeerde kant uit gaat kan er altijd nog geknipt worden als een soort noodgreep.

En in principe moet er over een oud litteken heen geknipt worden, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat t niet altijd gebeurt :') ik heb een streepjescode op mn onderwereld als k uitgebaard ben denk ik :P
pi_114059640
ho kut, edit ipv quote :')
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:55:14 #21
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_114059667
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

[..]

Nee niet dat ik weet
pi_114059691
Knippen is nog steeds mijn horrorbeeld...
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:56:10 #23
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_114059706
Ik had gehoopt dat ze in mijn eerste knip zouden knippen maar heb nu ook een beginnende streepjescode :P Alleen heb ik nog steeds last van mijn eerste knip/scheur en niet van de 2e.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_114059795
Bij Amy is de knip uitgescheurd en zo een totaalruptuur geworden. Ik hoop dat ik het zonder knip afkan. Ik zie gewoon heel erg op tegen het hechten. Gek genoeg is dat het enige van de bevalling waar ik tegen op zie. Dus eigenlijk hoop ik dat zij niet knippen en ik niet scheur en er dan geen hechtingen nodig zijn :P

Vanaf ergens in de dertig weken moet ik wekelijks naar de bekkenbodemfysio en dan krijg ik perineummassages om alles soepel te maken/houden.
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:59:38 #25
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_114059872
Ik was ook uitgescheurd op de knip Sola, maar de 2e keer is me zo meegevallen! Hechten niet gevoeld (itt de 1e) en het was ook veel sneller genezen, nauwelijks pijn aan gehad ook!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_114059936
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:58 schreef Solagratia het volgende:
Bij Amy is de knip uitgescheurd en zo een totaalruptuur geworden. Ik hoop dat ik het zonder knip afkan. Ik zie gewoon heel erg op tegen het hechten. Gek genoeg is dat het enige van de bevalling waar ik tegen op zie. Dus eigenlijk hoop ik dat zij niet knippen en ik niet scheur en er dan geen hechtingen nodig zijn :P
de mooiste bevalling waar ik afgelopen jaar bij was, was van een mevrouw die bij haar eerste een totaalruptuur had gehad. Zij was bang voor een nieuwe scheur en ze had zelf gevraagd om een epi bij dit kind. Sowieso was die eerste bevalling een hel, langdurig, zwaar, slechte behandeling in t ziekenhuis yadayada, ze had het hele pakket.
Nu was ze in drie uurtjes ontsloten en het persen ging zó snel dat de vk net op tijd dr handschoenen aan had, er was helegaar geen tijd voor een knip. En dat was maar goed ook, ze had geen enkel scheurtje.

Man wat zat die op een enórme roze wolk in haar kraamweek zeg :D O+
pi_114060202
Mignonne, doe mij ook maar die bevalling :P Waar kan ik tekenen?

Saffier, de eerste is gehecht met ruggenprik dus daar voelde ik niets van :+ Daardoor wordt het nu ook alleen maar erger in mijn gedachten. Ik denk dat het ook iets is wat ik ga bespreken met de vk. Bij Amy ging het gewoon mis omdat haar hoofdje aan het einde van een wee geboren werd en haar schouder vast zat. Dat hoeft nu niet te gebeuren natuurlijk.
pi_114060440
Dames, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn de woorden 'knip', 'totaalruptuur' en '(uit)scheuren' niet meer te gebruiken tot ongeveer begin november? Dank u.
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:18:27 #29
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_114060769
Het valt meteen stil :+
pi_114060979
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:10 schreef Sorbootje het volgende:
Dames, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn de woorden 'knip', 'totaalruptuur' en '(uit)scheuren' niet meer te gebruiken tot ongeveer begin november december? Dank u.
*poef* nu is het weg
pi_114060988
Muwahaha Sorbo, ik moest lachen :+

En van Mignonne ook, met haar ijzer :P
pi_114061020
En ben benieuwd hoe het met onze Nanadu gaat!
pi_114061096
Ik had bij Matthias ook helemaal geen scheurtjes. Is ook lekker hoor. Dat doen we nu ook gewoon weer *O*
pi_114061216
Ah goede dames op ijzer letten
vorige week was die goed maar ik was toen ook aan de sonde

kj zelf een vk bellen voor nacontrole ik heb toen ook een kennismakings gesprek gehad

nanadu zet hem op!

Bij Minidraak ook over een liter bloed verloren en waarschijnlijk mede door.diclofenac gebruik veel last van flauwtes gehad
pi_114061785
quote:
Dames, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn de woorden 'knip', 'totaalruptuur' en '(uit)scheuren' niet meer te gebruiken tot ongeveer begin november? Dank u.
hey je moet wat overhebben voor je karma hè ~O>
pi_114061997
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

hey je moet wat overhebben voor je karma hè ~O>
Ja jij ook! ;) ~O>
pi_114062067
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:43 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ja jij ook! ;) ~O>
ik zal plechtig beloven zo min mogelijk vrouwen te knippen, zo goed?
pi_114063527
mooi, elke keer als hier ranzige spermapraatjes voorbij komen begin ik over knippen en scheuren.
Ik ga vast wat foto's opzoeken. })
pi_114063626
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:15 schreef Troeta het volgende:
mooi, elke keer als hier ranzige spermapraatjes voorbij komen begin ik over knippen en scheuren.
Ik ga vast wat foto's opzoeken. })
Van jezelf?
pi_114063676
Als het moet,dan doe ik dat :+
pi_114063939
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:17 schreef Troeta het volgende:
Als het moet,dan doe ik dat :+
In het keldertje graag dan. :{w
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2012 @ 15:45:29 #42
309370 Nanadu
pi_114065071
Hier zit de catheter er helaas nog in. Meer dan harde buiten en menstruatie klachten is het nog niet :( ik gok dus op morgen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:53:16 #43
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114065511
nevermind.......

[ Bericht 94% gewijzigd door Logician78 op 11-07-2012 18:27:49 ]
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:54:47 #44
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_114065588
Leuk om te lezen hoe jullie allemaal slapen :D

Ik was eerst echt een fervente buikslaper, moest niks hebben van op mijn rug :{w nu is rug favoriet _O- Echt apart :+

Ik voelde mijn meisje al met 15/16 weken bewegen.. Echt enorm vroeg, maar ik weet heel goed hoe mn darmen voelen en dit was écht anders.. Echt van die hele lichte plopjes in het begin. En dat werd alleen maar sterker en sterker, dus ik had het wel goed O+
Mijn placenta ligt helemaal bovenin dus dat helpt vast ook.

Tico fijn :*

Twinkle :* Let je wel goed op jezelf meis? Eigen gezondheid eerst he! ;)

Omentielvo wat super :D O+

Solagratia: leren de mannen massagetechnieken bij samen bevallen?? :D TOF! Die cursus ga ik ook doen namelijk :9

Nanadu heel veel succes en ik hoop dat het toch een beetje doorzet! :* :%

Vandaag weer een druk dagje gehad op mn werk, mn pootjes doen weer goed zeer.. Had nog het plan om te gaan sporten maar gezien harde buiken maar niet gedaan. Morgen weer een dag.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_114066038
quote:
Dan gaan ze echt vlak voor mijn bevalling los... Meh -O-

Oh, (zwangerschaps)verlof geregeld vandaag!

Vanaf maandag heb ik 6 weken zomervakantie.
Dan 4 weken werken, en dan t/m 1 februari (zwangerschaps)verlof.

Vind het heel onwerkelijk, het idee dat ik t/m 1 februari nog maar 4 weken op mn werk ga zijn :o
pi_114066739
Jeetje Coco wat lekker. Ik ben totaal niet jaloers hoor dat je nog maar vier weken hoeft te werken. Echt niet. :)

Ik slaap ook altijd op mijn buik. Gelukkig kan dat nu nog makkelijk. En anders lukt het ook op mijn rechterzij. Al is links geloof ik beter. Misschien dat dat ook wel lukt tegen die tijd. Op mijn rug lukt me nou niet. Vind ik niet lekker liggen.
pi_114067996
Nanadu succes!! Jammer dat het langer duurt... beetje aanmoediging erbij *O* *O*
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2012 @ 16:43:25 #48
309370 Nanadu
pi_114068204
Ballon is er net uitgevallen!! Nu 2cm ontsluiting! Lig aan de ctg en mag daarna naar huis voor de nacht. Morgenochtend om half zeven weer bellen en dan starten met de inleiding!
pi_114068454
fijn dat er in iedergeval wat gebeurd nanadu. Hopelijk lukt het slapen vanacht een beetje.
pi_114068627
Mijn baby is gewoon 6 cm..!
pi_114068845
wat gaat dat snel. Dat is gewoon het dubbele van de mijne. Die was gisteren 3,2.
ben nu aan het wachten in het Erasmus voor de 3D echo <3
pi_114068957
Fijn dat er iets van actie is Nanadu ^O^

Ik vraag me ineens af of ik ergens kan controleren of mijn werkgever mijn zwangerschapsuitkering heeft aangevraagd. Iemand die dat weet?
  woensdag 11 juli 2012 @ 17:01:18 #53
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_114069133
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:43 schreef Nanadu het volgende:
Ballon is er net uitgevallen!! Nu 2cm ontsluiting! Lig aan de ctg en mag daarna naar huis voor de nacht. Morgenochtend om half zeven weer bellen en dan starten met de inleiding!
Jeuj! :D *O*
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_114069354
Ophelia, even informeren bij PZ, die weten dat.

Coco, dat gaat rap zeg :o
Jij ligt net een maandje achter op mij. Ik werk nu nog ruim 8 weken en dan mag ik met verlof. Is ook zo voorbij! *O* En dan tot eind van het jaar moederen O+
pi_114069581
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:05 schreef Mangostine het volgende:
Ik bedoel dus of ik het direct bij het UWV kan controleren, ergens online of zo. Ik ben gedetacheerd en durf er niet op te vertrouwen dat ze alles goed afhandelen.

Ik moet nog 10 weken werken :Y
pi_114069707
Volgens mij kan het UWV je dat wel vertellen als je even met ze belt. Jouw uitkeringsgegevens zijn online niet te vinden volgens mij.
pi_114069756
Morgen even bellen dan maar, thnx!
  woensdag 11 juli 2012 @ 17:53:38 #58
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114071546
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:58 schreef _Ophelia_ het volgende:

Ik vraag me ineens af of ik ergens kan controleren of mijn werkgever mijn zwangerschapsuitkering heeft aangevraagd. Iemand die dat weet?
Ik kreeg van het UWV een bevestiging dat het is aangevraagd. Maar ik was/ben niet gedetacheerd, dus wellicht gaat dat toch weer anders dan? Alhoewel, de werkgever (wat voor bureau dan ook) moet het voor je aanvragen lijkt mij.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 11 juli 2012 @ 18:03:16 #59
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_114072013
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:58 schreef _Ophelia_ het volgende:

Gewoon even bellen inderdaad, dan leggen ze het je precies uit, en ook per wanneer tot wanneer je verlof loopt (zoals je werkgever die namens jou heeft aangevraagd)
Mocht je het er niet mee eens zijn (4/6 weken) kun je dit dan ook laten aanpassen bij PZ en dit later weer controleren bij UWV.
Houd er echter wel rekening mee dat als je ziek wordt in de laatste 6 weken, je verlof dan per direct ingaat ipv de afgesproken 4 weken.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  woensdag 11 juli 2012 @ 18:15:08 #60
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114072656
Nanadu zet em op:)

UWV kun je gewoon bellen, maar meestal krijg je zelf een brief binnen dat het is aangevraagd of het is goedgekeurd en per wanneer de uitkering/verlof in zal gaan.

Nu even wachten tot ik naar de verlos ga zo, benieuwd of ik weer goedgekeurd wordt maar volgensmij wel, we hebben een ki(c)kker! ^O^
Be dance |Be real| Be You
pi_114077553
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:52 schreef Ticootje het volgende:
:D
En dan geergerd zijn dat baby+baarmoeder+placenta+vruchtwater je nu al boller maken ;)

Gaat onvoorstelbaar snel he? Zo'n mensje!
pi_114077712
Succes nanadu! *O*
pi_114077964
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:07 schreef freecell het volgende:

[..]

En dan geergerd zijn dat baby+baarmoeder+placenta+vruchtwater je nu al boller maken ;)

Gaat onvoorstelbaar snel he? Zo'n mensje!
Ja waarom is dat? :(
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:20:09 #64
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_114078148
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:52 schreef Ticootje het volgende:
O+
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:31:13 #65
379302 -DikkieDik-
een nieuw avontuur
pi_114078741
Veel succes Nanadu!

Morgen komt mvm langs. Daar wordt het ook weer wat echter van :o
een bloem en een bij
de kip legt een ei
een schaap in de wei
en kijk, dit ben jij!
pi_114079102
Fieder, wat ongelooflijk fijn dat je weer een knipper hebt gezien *O* Voel je je alweer wat zekerder?

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:05 schreef Mangostine het volgende:

Coco, dat gaat rap zeg :o
Jij ligt net een maandje achter op mij. Ik werk nu nog ruim 8 weken en dan mag ik met verlof. Is ook zo voorbij! *O* En dan tot eind van het jaar moederen O+
Ja, gaat ineens zo hard omdat ik docent ben. Heb vanaf maandag 6 weken zomervakantie. En in mijn zwangerschapsverlof zit 1 week herfstvakantie en 2 weken kerstvakantie, die plak ik er dan als het ware aan vast :)

Ticootje, wat klink je al ontzettend veel positiever en blijer dan eerst O+

Nanadu, succes!!

Ik heb vandaag mijn Hema bestelling ontvangen. Paar rompertjes, broekjes, vestje, pyjama en slaapzak. Afgelopen zondag MOEST ik namelijk babyshizzle kopen :+ Heb ik tot nu toe niet eerder gehad, dat gevoel. Denk wel dat ik voor even weer voldaan ben nu, haha.
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:44:58 #67
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114079523
Hoe zou het met Nanadu zijn?

leuk he dikkie dik, dat zijn moment dat het echt wordt, net als dat je naar de verloskundige/gyn gaat of dingen gaat kopen:)

Net terug van de verlos, baby is goedgekeurd, is ook al met hoofdje naar beneden dus zal nu langzaam in gaan dalen, echter mijn hb ondanks staalpillen nog laag dus vrijdag nog even terug voor bloedprikken en extra check van andere dingen of het niet iets anders is. Behalve moe en pijn in mijn rug af en toe, voel ik me prima. Morgen mee naar fotoshoot van een vriendin van me dus wordt een gezellig dagje.

Toch altijd heerlijk om het hartje te horen en de baby te voelen O+

Coco wat leuk, heb je ook al een kast waar de spulletjes ingaan? ik heb zelf de spullen uit de babydozen en wat we van onze omgeving hebben gekregen al netjes opgevouwen, uitgehangen of in de kast gedaan. Geeft een heel fijn gevoel haha :D

Wat grappig om te lezen met verlof, ik heb er idd ook over gepost bijvoorbeeld nog 10 weken te gaan. Officieel ga ik 31 juli maar ben al met vervroegd verlof gegaan, gaat zo snel :)
pi_114079629
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
Fieder, wat ongelooflijk fijn dat je weer een knipper hebt gezien *O* Voel je je alweer wat zekerder?

Huh, volgens mij heb ik ergens overheen gelezen? Kun je ff linkje naar haar post doen?
pi_114079767
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:35 schreef Fieder het volgende:
Net weer een knipper gezien O+ *O* t is nu 1,3 cm :P
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:49:36 #70
379302 -DikkieDik-
een nieuw avontuur
pi_114079799
Logi, heb je je post weggehaald? Kun je al door naar de gyn?

Fijn dat alles goed is Loodje.
En inderdaad dat zijn van die bevestigingspunten. Hoewel de 1e echo toch het meest bijzonder is (en spannend).

Fijn Fieder!
een bloem en een bij
de kip legt een ei
een schaap in de wei
en kijk, dit ben jij!
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2012 @ 20:52:41 #71
309370 Nanadu
pi_114079987
Fieder wat fijn een knipper *O*

Hier gaat het rustig. Ik ben erg moe van vandaag en denk dat ik zo lekker mijn bedje in duik om te slapen. Op dit moment lijkt mijn lichaam het niet zelf op te pakken, maar slaap vannacht voor de zekerheid maar wel met een matje in bed. Ik ben in ieder geval al blij met de 2 cm ontsluiting en verweking. Verloskundige heeft het hoofdje gevoeld, maar die lag nog niet goed ingedaald. Ze gaf aan dat dit waarschijnlijk wel zal gebeuren als de weeen sterker worden. Ze zullen hier morgen nog een keer naar voelen.
pi_114080012
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:44 schreef Loodje het volgende:
Net terug van de verlos, baby is goedgekeurd, is ook al met hoofdje naar beneden dus zal nu langzaam in gaan dalen, echter mijn hb ondanks staalpillen nog laag dus vrijdag nog even terug voor bloedprikken en extra check van andere dingen of het niet iets anders is. Behalve moe en pijn in mijn rug af en toe, voel ik me prima. Morgen mee naar fotoshoot van een vriendin van me dus wordt een gezellig dagje.

Toch altijd heerlijk om het hartje te horen en de baby te voelen O+

Coco wat leuk, heb je ook al een kast waar de spulletjes ingaan? ik heb zelf de spullen uit de babydozen en wat we van onze omgeving hebben gekregen al netjes opgevouwen, uitgehangen of in de kast gedaan. Geeft een heel fijn gevoel haha :D

Wat grappig om te lezen met verlof, ik heb er idd ook over gepost bijvoorbeeld nog 10 weken te gaan. Officieel ga ik 31 juli maar ben al met vervroegd verlof gegaan, gaat zo snel :)
Fijn dat je je goed voelt :Y Fotoshoot van een vriendin? Speciale shoot?

En ja, kamertje is al bijna klaar. Normaal zijn wij ontzettende slowpokes, maar dit is toevallig heel snel gegaan. Zus van mijn schoonzusje wilde kamertje hebben en vroeg of wij interesse hadden. Gaan kijken, zag er mooi en goed uit, dus prima :) Daarnaast moesten we sowieso alles nog verbouwen boven, en de toekomstige babykamer was de enige kamer die leeg stond, dus handigste om daarmee te beginnen. Dan gaat het snel :+

Maar jaaaa! Lijkt me ook best lekker om die kleertjes in te ruimen O+ Alleen is afgelopen maandag ons nieuwe bed geleverd, en het oude 2persoons matras staat nu gezellig de babykamer te blokkeren :+ Dus ik moet daar nog even mee wachten :s)
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:56:52 #73
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114080211
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:49 schreef -DikkieDik- het volgende:
Logi, heb je je post weggehaald? Kun je al door naar de gyn?

Fijn dat alles goed is Loodje.
En inderdaad dat zijn van die bevestigingspunten. Hoewel de 1e echo toch het meest bijzonder is (en spannend).

Fijn Fieder!
Ja ik heb een kut dag gehad en na 2 posts zonder reactie had ik zoiets van laat maar ;(

Het ziekenhuis heeft gebeld dat ze me vrijdag al willen zien dus gelukkig hebben ze het nu goed opgepakt.

Nan heel veel succes, hopelijk dat je lichaam het vanaaf alsnog zelf oppakt :*
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:00:01 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_114080366
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:56 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Ja ik heb een kut dag gehad en na 2 posts zonder reactie had ik zoiets van laat maar ;(

Het ziekenhuis heeft gebeld dat ze me vrijdag al willen zien dus gelukkig hebben ze het nu goed opgepakt.

Fijn dat je weet dat je daar zo snel terecht kan :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_114080515
Dus, bijgelezen, niets onthouden, had visite enzo, maar IK WIL MIJN BABY!
Oh en 999 vind ik wel een mooi topic om in te bevallen, 666 was mn vorige.bevaltopic :+
Dus 7 topics moet wel lukken hoop ik :+
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:06:56 #76
379302 -DikkieDik-
een nieuw avontuur
pi_114080736
quote:

[..]

Fijn dat het goed opgepakt wordt. :*

Sonnetje, succes met de laatste loodjes :*
een bloem en een bij
de kip legt een ei
een schaap in de wei
en kijk, dit ben jij!
pi_114080776
quote:

[..]

Ik had het wel gezien. Maar wat kon ik erop zeggen?
pi_114080838
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dus, bijgelezen, niets onthouden, had visite enzo, maar IK WIL MIJN BABY!
Oh en 999 vind ik wel een mooi topic om in te bevallen, 666 was mn vorige.bevaltopic :+
Dus 7 topics moet wel lukken hoop ik :+
Had jij een beest in je ? 666 <3
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_114080932
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:08 schreef Joene het volgende:

[..]

Had jij een beest in je ? 666 <3
Nee dat viel best mee ;) Hij is best goed gelukt ondanks.de 666 :P
pi_114081019
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:09 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Nee dat viel best mee ;) Hij is best goed gelukt ondanks.de 666 :P
Ik zit al 3 jaar te wachten tot dat interne nummer vrij komt op m'n werk :')
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_114081070
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:11 schreef Joene het volgende:

[..]

Ik zit al 3 jaar te wachten tot dat interne nummer vrij komt op m'n werk :')
Das ook wel leuk ja :D met stemvervormer erbij :+
pi_114081208
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:49 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Thnx, Fieder wat fijn *O*
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:16:20 #83
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_114081251
Ohai :) raad eens wie er al een hele dag zonder medicijnen én zonder kotsen doet? 8-)
3!
pi_114081279
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:16 schreef Incantrix het volgende:
Ohai :) raad eens wie er al een hele dag zonder medicijnen én zonder kotsen doet? 8-)
*O*
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:17:06 #85
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114081291
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik had het wel gezien. Maar wat kon ik erop zeggen?
Kweetnie gewoon even behoefte aan medeleven er is gewoon zelfs gesproken over dat haar dochter bij ons zou komen wonen als het misgaat door die Kut ziekte en vanmiddag iemand anders door die stomme ziekte de crematie van gehad en nu tijdelijk iemand in huis die thuis mishandelt werd voor 2wk ... voel me gewoon even op en dit is mijn enige uitlaadklep aangezien ik irl de sterkste moet zijn ... anyway dat was het nu ga ik weer proberen normaal mee te posten :')
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:17:36 #86
95408 Incantrix
pi_114081314
Nanadu, succes morgen en welterusten!! :*
3!
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:19:21 #87
95408 Incantrix
pi_114081401
En we gaan zo de angelsounds weer eens proberen, we hebben 'm best vaak gebruikt maar er nog nooit iets fatsoenlijks uitgekregen. Iemand nog tips misschien?
3!
pi_114081504
sorry Logician heb het ook gelezen maar wist ook niet wat ik er op moest zeggen. Hopelijk snel betere tijden.

Sonnetje 999 is dan een mooi streven.

wat fijn incantrix.
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:21:44 #89
258612 nytar
boys boys boys
pi_114081515
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:17 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Kweetnie gewoon even behoefte aan medeleven er is gewoon zelfs gesproken over dat haar dochter bij ons zou komen wonen als het misgaat door die Kut ziekte en vanmiddag iemand anders door die stomme ziekte de crematie van gehad en nu tijdelijk iemand in huis die thuis mishandelt werd voor 2wk ... voel me gewoon even op en dit is mijn enige uitlaadklep aangezien ik irl de sterkste moet zijn ... anyway dat was het nu ga ik weer proberen normaal mee te posten :')
sterkte logi!
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:21:46 #90
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114081518
Wat zijn angelsounds?
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:22:37 #91
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114081572
thx lieve mensen en sorry (zullen de hormonen wel zijn)
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:24:08 #92
95408 Incantrix
pi_114081645
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:21 schreef Logician78 het volgende:
Wat zijn angelsounds?
Een thuisdoppler waarmee je het hartje kunt luisteren. Heb die van Vlindur mogen lenen O+

En ik heb niets gelezen verder, maar sterkte met je situatie.
3!
pi_114081677
Ik zit appeltaart te eten :+

Logi, ik had t niet gelezen, geen idee wat er dus precies is, maar sterkte :*
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:25:49 #94
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_114081735
Een doppler waarmee je de hartslag van je baby kunt horen. O+
Sterkte. :*

Omniedinges en Fieder hadden goede echo's! *O*

Tico heeft een 6cm groot ding in haar buik! *O*

Inca, fijn dat je lichamelijk zo'n goede dag hebt! *O*

Nanadu, fijn dat het op gang begint te komen! Ik hoop dat je vannacht lekker slaapt en morgen vol aan de bak mag. :D Succes! *O*

Ik heb vast dingen gemist, sorry. :D

Twinkle 24 weken! Das een flinke mijlpaal! *O*

Hier niks te melden eigenlijk! Ik ga geen zwangerschapscursus doen denk ik, ik heb geen flauw idee wat je er aan zou kunnen hebben. :@ Wel heb ik me opgegeven voor een borstvoedingsavond; ergens eind augustus. Ben benieuwd!
A grand adventure has begun.
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:26:14 #95
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_114081752
Ahum. Sorry voor de smileyoverkill.
A grand adventure has begun.
pi_114081823
Owww Logi ik had inderdaad je post over de crematie wel gelezen .. Maar niet de tijd genomen om er op te reageren. Tis ook allemaal klote soms en dat mag je best even spuien dan hoor. Je kunt niet altijd de sterkste zijn! Heb je wel tijd voor jezelf dan? Om even helemaal lekker alleen te doen waar JIJ zin en behoefte aan hebt? Even jezelf in het middelpunt want er gebeurt zoveel met je geest en lijf!

Nanadu, ik hoop dat het je allemaal voorspoedig zal vergaan! :) .. zet hem op!

Oww Incan super fijn!! Voel je je dan ook gelijk wat sterker? Niet meer zo'n vaatdoek?

Sonnetje je bent er bijna!!! BIJNA! :D

Haha mijn collega heeft 666 op het einde .. Ik kan niemand zijn telefoonnummer onthouden maar alleen de zijne. Dus als ik iemand van kantoor nodig heb als ik op locatie aan het werk ben .. Dan bel ik hem altijd zodat hij me door kan verbinden met de persoon die ik nodig heb _O- ... 666 Ja :D

Oww Coco dat van die kleertjes en andere shizzle had ik in het begin heul erg :@ .. Ik ben gelijk marktplaats af gaan struinen op zoek naar Nijntje-zilver spul. Want ik verrek dat ik de hoofdprijs ga betalen in de winkel. Dus in het begin echt voor 100 euro aan spul bij elkaar geschraapt :+ ... Al het andere wat zo'n beetje binnen drupt hier hebben we tot nu toe allemaal gekregen. Super lief!

Ik zit alleen te klooien met al die kleertjes .. Ik ben zelf een persoon van kleren ophangen .. Heb al mijn kleren aan een klerenhanger hangen ... En dan heb je die ieniemienietruitjes, dat gaat nog. Die broekjes, dat wordt lastiger. En dan die rompertjes! Hou maar op. Gewoon in een la gemikt nu :+ :@
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:28:12 #97
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114081852
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:16 schreef Incantrix het volgende:
Yeah, ga zo door! *O* *O* *O*

coco, lekker bezig dus, altijd fijn om met het kamertje bezig te zijn (hey dat rijmt :P ) Nog even geduld, klussen kan heerlijk zijn ^O^
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 21:28:27 #98
5428 crew  miss_sly
pi_114081869
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:24 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Een thuisdoppler waarmee je het hartje kunt luisteren. Heb die van Vlindur mogen lenen O+

En ik heb niets gelezen verder, maar sterkte met je situatie.
Volgens mij had Vlindur die van mij overgenomen? Wat leuk dat jij hem nu hebt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:30:41 #99
95408 Incantrix
pi_114081996
Ohja, wij hebben as zondag wel cursus, ik ga voor de zelfhypnose :D het zal mij benieuwen, denk dat ik er niet zo ontvankelijk voor ben, maar ik hoop er wel te leren een beetje kalm te blijven als het losgaat. Bij Stef was ik totaal in paniek en dat hoop ik nu anders te gaan doen.

:* Keshet
3!
pi_114082006
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:19 schreef Incantrix het volgende:
En we gaan zo de angelsounds weer eens proberen, we hebben 'm best vaak gebruikt maar er nog nooit iets fatsoenlijks uitgekregen. Iemand nog tips misschien?
Sowieso op je rug liggen, en dan eigenlijk net boven je schaambeen flink met dat ding drukken. Véél van die gel gebruiken. En vooral héél langzaam, beetje bij beetje, je (onderbuik) gaan afzoeken. En niet in extase drie dagen lang naar je eigen hartslag luisteren :@ :')

Edit: ik zocht in het begin vooral op de plek waar de gyn met dat echo-ding zat te luisteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')