Liefhebber en zit namens Radio 1 Sportzomer in de Tour.quote:
Al een paar jaar vaste gast. Echte kenner en liefhebber. Wist meer over de carriere van Joop dan Zoetemelk zelf.quote:
Kunnen beter de halve Nederlanders topic openenquote:Op donderdag 5 juli 2012 13:54 schreef Keauning het volgende:
[..]
Zo ontstaat er toch wel een zwak voor hem als Nederlander.
Wie nog meer dan?quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:59 schreef franklop het volgende:
[..]
Kunnen beter de halve Nederlanders topic openen
quote:Hoe Niki Terpstra werd afgebeuld door zijn vriendin
door Marijn de Vries
Jammer dat Mart Smeets Niki Terpstra onderbrak, dinsdag in De Avondetappe, toen hij wilde vertellen over de stuurmanskunsten van zijn vriendin Ramona.
We hadden net beelden gezien van een bijkans aan de bumper van een auto vastgeplakte Niki, die met zo’n honderd (!) kilometer per uur over de Franse wegen fietste. Ramona zat achter het stuur. “Die moet niet plotseling remmen, zeg!” zei Smeets. “Dat doet ze ook niet,” antwoordde Niki, “want zij kan heel goed…” De rest van zijn zin ging ten onder in de volgende opmerking van de presentator.
Als Smeets Niki had laten uitpraten, had hij een leuk verhaal gehoord. En u ook. Dan had u gehoord wat een wielervrouw eigenlijk allemaal voor haar vent over heeft. Ze slikt niet alleen zijn maandenlange afwezigheid of brengt hem zijn pantoffels en eten als hij wél thuis is. Ze gaat ook rustig in weer en wind urenlang op een brommer zitten, met verkleumde handen en voeten en haar kerel groen van het afzien in het wiel.
Niki Terpstra is de beste wielrenner van Nederland. Tenminste, dat was hij op zondag 24 juni. Daarom mag hij een jaar in het rood-wit-blauwe tricot rijden. Maar hij is – tot mijn grote verdriet, want ik ben fan – niet te zien in de Tour de France. Niks aan, vindt Niki, voor een aanvaller als hij, want in de Tour wordt bijna elke aanval gepareerd. En Niki heeft geen zin om zich drie weken het schompes te fietsen met een minieme kans op winst.
Als je hebt gezien hoe Niki oppermachtig Nederlands kampioen werd op die verregende zondag in juni, kun je je bijna niet voorstellen dat hij ook tijden heeft gekend waarin het niet goed met hem ging. Tijden waarin hij niet sterk was en zijn ploeg zich vertwijfeld afvroeg wat voor prutser ze in vredesnaam hadden aangekocht. Hij moest meer achter de brommer trainen, zeiden ze tegen hem. Allemaal leuk en aardig, dacht Niki, maar wie moest die brommer rijden? Zijn pa was druk met het garagebedrijf, zijn moeder durfde niet. En Ramona – ach, zoiets vraag je toch niet aan je vriendin?
Maar Ramona vond dat Niki niet moest zeuren. Brommer rijden, dat kan toch iedereen? Dus ze trok een dikke jas en handschoenen aan, zette een helm op, startte haar brommer en trok met Niki zo dicht mogelijk op het wiel de polder in. De eerste bochten waren nog wat onwennig. Dan liet Ramona het gas los en vloog Niki bijna in haar nek. Vloekend en tierend. Maar niet remmen went en eenmaal bij het Markermeer gekomen gaf Ramona gas. Volle bak. “Niet zo hard!” schreeuwde Niki boven de wind uit. “Niet zeiken!” riep Ramona terug. “Gewoon fietsen!” Ze vond het mooi werk, haar vent afbeulen.
Dagenlang waren ze zo samen op pad. Het Markermeer rond en rond. Niki werd sterker, de koersen gingen steeds beter. Hij mocht blijven bij zijn ploeg. Zijn droom om prof te worden en te blijven was niet vervlogen, maar kreeg juist steeds meer gestalte in het wiel van Ramona. Mart Smeets vroeg zich af hoe een jongen uit de polder zo hard kan fietsen dat hij alle andere Nederlandse profs op een hoopje rijdt. Als hij Niki niet had onderbroken had ‘ie het geweten: gewoon, door te trainen achter een brommer, genadeloos hard bestuurd door zijn vriendin.
Hij lokt anders wel sentimentele verhaaltjes uit hoor. Die Brian zegt gister niks meer dan 'ja ik heb een broer' Mart later 'Je sprak net zo liefdevol en vol passie over je broer hoe goed is jullie band dan wel niet!'quote:
Die sensatieverhalen gaan er nu in de Avondetappe ook komen met Kerckhoffs (quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:54 schreef reddevil1408 het volgende:
wat een bagger programma is dat tour du jour, geen woord over een overleden wielrenner! Maar wel de sensatie verhalen van Lens....
Maar Mart zal zeker een momentje vrij maken voor dit trieste nieuws.quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:57 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die sensatieverhalen gaan er nu in de Avondetappe ook komen met Kerckhoffs () aan tafel.
Hij begon er gelukkig niet mee. Ongelofelijk van Goris.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
Hoe vaak zou Mart gaan fappen op de onschuld van Armstrong?
Natuurlijk, en terecht.quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:59 schreef reddevil1408 het volgende:
[..]
Maar Mart zal zeker een momentje vrij maken voor dit trieste nieuws.
Bloedzuigerquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:04 schreef JC14 het volgende:
Wat een horror ventje is dit Kerckshoff. Bah....
Doet gewoon zn journalistieke job..quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:04 schreef JC14 het volgende:
Wat een horror ventje is die Kerckshoff. Bah....
Samen met die bizarre uitzending op de avond van Rasmussen en Antoine Bodar die live een biecht afnam, toch gedenkwaardige momenten.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:07 schreef Panthera. het volgende:
Ah, dit doet me denken aan die legendarische uitzending een paar jaar geleden
Bij een beeldhouwer.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:09 schreef TheArt het volgende:
Waar kan ik een standbeeld voor Rob aanvragen?
Tegenwoordige sportverslaggeving. Zodra ze ergens tegenin gaan krijgen ze geen quotes meer. Jammer maar helaas.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:11 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wat een opgever die verslaggever.
Kijk natuurlijk is dat laatste volledig waar, maar wat Rob zei, het gebeurt ALTIJD tijdens de Tour, maar dan ook echt altijd. Wat dat betreft kan ik me zijn woede heel goed voorstellen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:11 schreef TheVulture het volgende:
Het is inderdaad wel typisch dat het altijd tijdens de Tour moet gebeuren... maar we weten allemaal dat er niks deugd van Team Armstrong... alles en iedereen is al gepakt behalve Armstrong zelf
Er was vorig jaar ook een bom voor de Giro volgens mij, maar inderdaad, het is wel typisch.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kijk natuurlijk is dat laatste volledig waar, maar wat Rob zei, het gebeurt ALTIJD tijdens de Tour, maar dan ook echt altijd. Wat dat betreft kan ik me zijn woede heel goed voorstellen.
Zo zonde voor de renners die wel onschuldig zijn.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kijk natuurlijk is dat laatste volledig waar, maar wat Rob zei, het gebeurt ALTIJD tijdens de Tour, maar dan ook echt altijd. Wat dat betreft kan ik me zijn woede heel goed voorstellen.
Maar hij heeft wel gelijk dat het altijd tijdens de tour naar buiten wordt gebracht, 't lijkt wel op sabotage van de sport, en ik snap best dat ie daar kwaad van wordt.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:11 schreef Panthera. het volgende:
Rob is geweldig, maar hij heeft geen gelijk. Ik heb niet zo'n probleem met doping en die dingen, maar het is onzin om onderzoek naar doping onder graszoden te stoppen omdat het slecht zou zijn voor het wielrennen.
Die zit te fappen op zijn scoopquote:
Leipie Leipheimer ook niet, alleen Vaughters.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:13 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ook Vandevelde niet, die zei alleen dat hij zich nu op de Tour wil concenteren.
Daar ben ik het wel mee eens, maar Rob riep op om over andere dingen te schrijven, ook in de winter tijdens Curacao.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:14 schreef Guard het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel gelijk dat het altijd tijdens de tour naar buiten wordt gebracht, 't lijkt wel op sabotage van de sport, en ik snap best dat ie daar kwaad van wordt.
Hoe vaak zou hem gevraagd zijn of hij gebruikte?
quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:16 schreef Guard het volgende:
Wederom hebben we geluk gehad met de cameramensen van de NOS
Zijn ogen zijn freaky.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:16 schreef JC14 het volgende:
Jezus man, ga nou toch eens praten over de Tour. Die Kerckshof vreselijk irritant vind ik altijd.
Tuurlijk niet alles wat ie zegt is waar, maar wel leuk om iemand eens zo eens te zien reageren...quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:15 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, maar Rob riep op om over andere dingen te schrijven, ook in de winter tijdens Curacao.
Wie zegt dat je die dan ook niet weg moet strepen?quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:17 schreef reddevil1408 het volgende:
Als je alle namen uit die tijd met een doping verleden zou wegstrepen dan is Michael Boogerd een top wielrenner geweest.
Als je een Oostenrijks dopinglab even buiten beschouwing laatquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:17 schreef reddevil1408 het volgende:
Als je alle namen uit die tijd met een doping verleden zou wegstrepen dan is Michael Boogerd een top wielrenner geweest.
Mwa, dat bedoel ik nou, ik ga hier niet eens meer over nadenken. Dat je dat kunt zeg.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:17 schreef TheVulture het volgende:
Tja weet je wat het is... hoe schoon zijn de Kruiswijkjes en de Gesinks nu daadwerkelijk... ik geloof eerlijk gezegd niet dat er één renner schoon is... hoe mooi ik de sport ook vind
Die is ook vaak genoeg genoemd, daarmee wil ik verder niks zeggen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:17 schreef reddevil1408 het volgende:
Oh, ik twijfel er niet aan dat er tegenwoordig veel renners schoon zijn. Knechten verdienen 50.000 per jaar en ze moeten twee jaar terugbetalen als ze gepakt worden. Dat is een financiele strop van hier tot het midden van volgende week. Ik denk dat de kosten-baten dan simpelweg niet in balans zijn.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:17 schreef TheVulture het volgende:
Tja weet je wat het is... hoe schoon zijn de Kruiswijkjes en de Gesinks nu daadwerkelijk... ik geloof eerlijk gezegd niet dat er één renner schoon is... hoe mooi ik de sport ook vind
Dan heeft het verdomd slecht gebruikt #altijdtweedequote:Op donderdag 5 juli 2012 23:18 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wie zegt dat je die dan ook niet weg moet strepen?
Alsof Boogerd nooit iets verkeerds heeft gebruikt.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:17 schreef reddevil1408 het volgende:
Kruiswijkquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:19 schreef Keauning het volgende:
Welke Rabo-renner lag bij die valpartij er bij trouwens?
Heeft die ook doping gebruikt?quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:20 schreef Panthera. het volgende:
Dit is als Studio Voetbal over Cruijff :
Nee, na de finish gaf hij al lachend een interview. Niets aan de hand.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:20 schreef Keauning het volgende:
[..]
Heeft hij er niks aan overgehouden?
Ik weet niet wat die vent gebruikt, maar niemand begrijpt em iig nogquote:
Als iedereen gebruikt wint nog steeds de bestequote:Op donderdag 5 juli 2012 23:18 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Mwa, dat bedoel ik nou, ik ga hier niet eens meer over nadenken. Dat je dat kunt zeg.
Fantastisch.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als iedereen gebruikt wint nog steeds de beste
In de zomer de barbecuequote:Op donderdag 5 juli 2012 23:22 schreef Drassss het volgende:
Enige taak van de Telegraaf is dat je in de winter prima je kachel in de hens kan steken.
twitter:Pritt twitterde op donderdag 05-07-2012 om 23:19:10De Lance is zo groot. Hij mag meer dan 140 tekens twitteren. #AvondEtappe. reageer retweet
hou toch es op man. Alleen omdat hij voor de telegraaf schrijft? Hij is een van de beste Nederlandse journalisten binnen zijn vakgebied. Hij heeft een netwerk waar menig collega jaloers op is.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:22 schreef JC14 het volgende:
Gadverdamme, dat lachje alleen al van die gladde klootzak.
van 1 tour waren volgens mij de nummers 2 t/m 6 betraptquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:22 schreef Drassss het volgende:
Enige taak van de Telegraaf is dat je in de winter prima je kachel in de hens kan steken.
quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:23 schreef fratsman het volgende:
twitter:Pritt twitterde op donderdag 05-07-2012 om 23:19:10De Lance is zo groot. Hij mag meer dan 140 tekens twitteren. #AvondEtappe. reageer retweet
Wat mij betreft mogen ze eerst Riis zijn tourzege afpakken.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:22 schreef Zorro het volgende:
En dan? Dan wordt Armstrong zijn tourzeges ontnomen en wordt de nummer twee winnaar. Nee, die waren schoon. Ullrich iemand?
Schei toch uit.
Kan best zo zijn, maar hij moet ten eerste: zijn handjes niet op de andere man leggen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:23 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
hou toch es op man. Alleen omdat hij voor de telegraaf schrijft? Hij is een van de beste Nederlandse journalisten binnen zijn vakgebied. Hij heeft een netwerk waar menig collega jaloers op is.
Ik heb het einde niet gezien, maar als het enkel de laatste 10 km leuk is, dan is het gewoon een bloedsaaie etappe.quote:
Inderdaad, dat zou ik echt niet tegen kunnen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:23 schreef JC14 het volgende:
[..]
Kan best zo zijn, maar hij moet ten eerste: zijn handjes niet op de andere man leggen.
Armstrong twitterde een stuk beter Nederlands.quote:
Weet je, ik denk dat er echt een heel deel tegenwoordig schoon rijdt. En dat denk ik te weten door heel veel signalen die ik tegenwoordig in de wielersport zie. Een deel van de mensen durft daar echter niet naar te kijken en denkt maar aan één ding bij wielrennen. En dat is het nadeel door het verleden. Niemand kan tegenwoordig meer wat doen, zonder nu al een portie beschuldigingen over zich heen te krijgen. En dat is aan de ene kant enigszins logisch en heeft de sport aan zichzelf te denken, maar aan de andere kant is dat vreselijk triest voor iedereen die niets met het verleden te maken heeft. En ik heb het idee dat bijna niemand daaraan denkt.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:17 schreef TheVulture het volgende:
ach, hij redt zich wel.quote:
SBS graag. En daarna allebei weg ermee.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:24 schreef 99.999 het volgende:
Kan de telegraaf niet exclusief aan rtl4 gebonden worden?
quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:24 schreef Zorro het volgende:
[..]
Armstrong twitterde een stuk beter Nederlands.
Opgewondenheid kent bij sommige mensen weinig grenzen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:27 schreef sausagin het volgende:
Door een lelijke renner?
Idiote sprint?
Wat zegt hij nu allemaal.
Die stemquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:28 schreef TheVulture het volgende:
Die Kerkhofs is echt niet gemaakt om op TV te verschijnen
En bedankt, nu kan ik nergens anders meer naar kijkenquote:
+ die kop.quote:
Ik ben het niet met je oneens, maar welke signalen heb je het dan over? Ik ben het inderdaad eens dat er een bepaalde groep wielrenvolgers schuldig is aan wat je beschrijft, ik gruw van een deel van the clinic gang van Cyclingnews bijvoorbeeld, maar aan de andere kant worden er ook gewoon nog af en toe renners zomaar gepakt, en niet altijd renners die grote prestaties neerzetten. En uiteindelijk zijn "marginal gains" moeilijk te controleren...quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Weet je, ik denk dat er echt een heel deel tegenwoordig schoon rijdt. En dat denk ik te weten door heel veel signalen die ik tegenwoordig in de wielersport zie. Een deel van de mensen durft daar echter niet naar te kijken en denkt maar aan één ding bij wielrennen. En dat is het nadeel door het verleden. Niemand kan tegenwoordig meer wat doen, zonder nu al een portie beschuldigingen over zich heen te krijgen. En dat is aan de ene kant enigszins logisch en heeft de sport aan zichzelf te denken, maar aan de andere kant is dat vreselijk triest voor iedereen die niets met het verleden te maken heeft. En ik heb het idee dat bijna niemand daaraan denkt.
Dan kan ik er ook overheen lezen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:30 schreef Narcotical het volgende:
[..]
+ die kop.
Laat die vent maar lekker schrijven, hoeven we niet naar 'm te kijken en/of te luisteren
zo is hij altijd, daarom won hij toen ook die Tour etappe.quote:
Amfetamine ligt het meest voor de hand.quote:
Dan had hij wel grotere pupillen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:32 schreef sig000 het volgende:
[..]
Amfitamine ligt het meest voor de hand.
Rob reed de laatste 3.5 KM altijd met een spiegeltje onder zijn neus. Misschien doet hij dat nu nog.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:32 schreef sig000 het volgende:
[..]
Amfitamine ligt het meest voor de hand.
Denk/hoop dat hij zelf wel wegloopt zodra nog één keer dat woord doping valt.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:31 schreef dramatiek het volgende:
Kan iemand die Rob de studio uitflikkeren. Terug naar de boerderij. Wat een gebazel met zijn peuterlogica
Ja, misschien roept dat nostalgische en confronterende gevoelens bij hem op.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:33 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Denk/hoop dat hij zelf wel wegloopt zodra nog één keer dat woord doping valt.
Kijkcijfersquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:34 schreef de_boswachter het volgende:
3-0 al voor Mart in kijkcijfers.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik vorig jaar ook veel meer RTL4 keek, maar dat het nu daar toch wel tergend slecht is![]()
Alleen Erik is goed.
Ik hoop het met je mee!quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Weet je, ik denk dat er echt een heel deel tegenwoordig schoon rijdt. En dat denk ik te weten door heel veel signalen die ik tegenwoordig in de wielersport zie. Een deel van de mensen durft daar echter niet naar te kijken en denkt maar aan één ding bij wielrennen. En dat is het nadeel door het verleden. Niemand kan tegenwoordig meer wat doen, zonder nu al een portie beschuldigingen over zich heen te krijgen. En dat is aan de ene kant enigszins logisch en heeft de sport aan zichzelf te denken, maar aan de andere kant is dat vreselijk triest voor iedereen die niets met het verleden te maken heeft. En ik heb het idee dat bijna niemand daaraan denkt.
Inderdaad, ze hebben wel meer interviews met wielrenners in de tour, maar veel minder interessante gasten en talloze oninteressante gesponsorde items, zoals die Eneco troep.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:34 schreef de_boswachter het volgende:
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik vorig jaar ook veel meer RTL4 keek, maar dat het nu daar toch wel tergend slecht is![]()
Alleen Erik is goed.
Ben eindelijk eens blij dat er iemand zit die tegengas geeft. Ik geef hem ook helemaal gelijk. Dat gebazel over doping steekt steeds de kop op tijdens de TDF. Opflikkeren, laat het over het wielrennen gaan....quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:31 schreef dramatiek het volgende:
Kan iemand die Rob de studio uitflikkeren. Terug naar de boerderij. Wat een gebazel met zijn peuterlogica
Inderdaad, als je ziet hoeveel mensen de herhaling van de avondetappe kijken dan zijn ze sowieso beter.quote:
Zet voor de grap eens de beelden van pak weg 1995 t/m 2007 en die van tegenwoordig op een rij. Het verschil is levensgroot. Ik zie tegenwoordig NOOIT meer renners die een berg opsprinten. Ik zie tegenwoordig veel meer dan vroeger dat renners een klap krijgen als ze een inspanning teveel hebben gedaan. In de tijd die ik beschreef kon men maar gaan en gaan en gaan en nog een keer gaan. Tegenwoordig durven ze niet eens meer te gaan, omdat ze bang zijn dat ze een ongelooflijke klap krijgen. Natuurlijk zijn er prestaties die nog altijd rete verdacht zijn. Ik noem Cobo vorig jaar in de Vuelta en Gabrovski dit jaar in Turkije, maar echt enorm vaak zie ik dat niet meer. Dat noem ik met positieve tekenen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:30 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je oneens, maar welke signalen heb je het dan over? Ik ben het inderdaad eens dat er een bepaalde groep wielrenvolgers schuldig is aan wat je beschrijft, ik gruw van een deel van the clinic gang van Cyclingnews bijvoorbeeld, maar aan de andere kant worden er ook gewoon nog af en toe renners zomaar gepakt, en niet altijd renners die grote prestaties neerzetten. En uiteindelijk zijn "marginal gains" moeilijk te controleren...
Adverteerders schijnen er ook wel intresse in te hebben....quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:36 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
De programmamakers en de omroep.
Klopt, maar ik ga er me niet druk om maken.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:36 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
De programmamakers en de omroep.
Doping hoort een beetje bij het wielrennen wa....Adam en Eva, Knabbel en Babbel, Wielrennen en Dopingquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:36 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ben eindelijk eens blij dat er iemand zit die tegengas geeft. Ik geef hem ook helemaal gelijk. Dat gebazel over doping steekt steeds de kop op tijdens de TDF. Opflikkeren, laat het over het wielrennen gaan....
Ja joh.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:37 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Doping hoort een beetje bij het wielrennen wa....Adam en Eva, Knabbel en Babbel, Wielrennen en Doping
Mart heeft een bank achter zich. Wat een baas. Beter dan Snelle Jelle of E fucking neco.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:37 schreef Guard het volgende:
[..]
Adverteerders schijnen er ook wel intresse in te hebben....
Je kan ook opflikkeren uit dit topic als je niet eens iets normaal kan typen zonder te trollenquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:37 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Doping hoort een beetje bij het wielrennen wa....Adam en Eva, Knabbel en Babbel, Wielrennen en Doping
Maar goed, de echte liefhebber duwt zijn kop nogal snel in het zand.
Je vergeet 'mijn moeder' en 'BoWa'.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:37 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ben een vaste vi/vi oranje kijker, maar voor tour Du jour pas ik...quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:34 schreef de_boswachter het volgende:
Alleen Erik is goed.
Jij bent dus geen echte liefhebber. Wat doe je hier?quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:37 schreef dramatiek het volgende:
[..]
vin rougequote:Op donderdag 5 juli 2012 23:38 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Ben een vaste vi/vi oranje kijker, maar voor tour Du jour pas ik...
Saai gelul met nietszeggende mensen zonder enige sfeer.
Een tour programma hoort gewoon op een sfeervolle locatie te zijn met een glas rode wijn aan tafel
O, is dat wijn? Dat wist ik niet, want Mart legt dat pas achteraf uit.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:38 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Ben een vaste vi/vi oranje kijker, maar voor tour Du jour pas ik...
Saai gelul met nietszeggende mensen zonder enige sfeer.
Een tour programma hoort gewoon op een sfeervolle locatie te zijn met een glas rode wijn aan tafel
Er wordt nog steeds heel veel gebruikt, maar doping heeft veel minder invloed dan in het verleden.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:35 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Ik hoop het met je mee!
Het is wel zo dat ik keer op keer teleurgesteld blijf raken, nu eigenlijk al jaren achter elkaar.
Individuele dopinggevallen blijven altijd bestaan en ik vrees dat er vroeg of laat er weer meer risico's genomen worden. Ik denk dat dat gewoon niet te stoppen is, in geen enkele sport.
Zodra een bank programma's gaat sponsoren begin ik een "icesave"je te vermoeden...quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Mart heeft een bank achter zich. Wat een baas. Beter dan Snelle Jelle of E fucking neco.
Ahja je mag hier niet zeggen dat je vind dat doping nogal nauw verbonden is met het wielrennen? Als echte liefhebber moet je je gewoon jaar na jaar laten teleurstellen. Da's logischquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je kan ook opflikkeren uit dit topic als je niet eens iets normaal kan typen zonder te trollen
Doping hoort bij sport.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:37 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Gelukkig wel ja. Je ziet en verschil met < 2007. Langzaam lijkt het minder structureel te worden. En dat is maar goed ook. Anders had het de sport genekt.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:39 schreef I0_0I het volgende:
[..]
Er wordt nog steeds heel veel gebruikt, maar doping heeft veel minder invloed dan in het verleden.
Door de invoering van het biologisch paspoort heeft de anti-doping beweging een grote stap vooruit gezet. Dopinggebruik is nu sneller zichtbaar, ongeacht welk middel. Men kan dus niet simpel meer de nieuwste middelen kopen en zich daar vol mee spuiten, want schommelingen in het bloedpaspoort vallen meteen op waarna een renner meer gecontroleerd kan worden en uiteindelijk betrapt kan worden.
Men kan dus nog wel gebruiken, maar het is enkel nog 'bijvullen tot de limiet', om net niet gepakt te worden. Renners die wel alles gebruiken, types als Ricco, worden binnen de kortste keren gepakt.
Hierdoor is het tegenwoordig ook mogelijk om zonder doping te kunnen winnen. Jonge renners presteren tegenwoordig ook beter.
Toen waren de controles ook iets minder streng.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:41 schreef marcodej het volgende:
In 1996 knalden ze op het buitenblad Hautacam op, nu zie je dat echt niet meer.
Ik ben het eens dat het echte EPO/CERA tijdperk over is, dat is niet meer mogelijk. Maar uiteindelijk is het niet uit te sluiten dat renners kleine hoeveelheden doping nemen, om net iets beter te zijn. Ik denk aan Bernhard Kohl, ik twijfel hoe serieus ik hem moet nemen, maar hij heeft verteld dat hij in zijn hele carriere doping heeft gebruikt (behalve bij Rabo CT). Hij werd pas gepakt toen hij te ver ging, met CERA waarvan hij dacht dat het niet opspoorbaar was.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:37 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zet voor de grap eens de beelden van pak weg 1995 t/m 2007 en die van tegenwoordig op een rij. Het verschil is levensgroot. Ik zie tegenwoordig NOOIT meer renners die een berg opsprinten. Ik zie tegenwoordig veel meer dan vroeger dat renners een klap krijgen als ze een inspanning teveel hebben gedaan. In de tijd die ik beschreef kon men maar gaan en gaan en gaan en nog een keer gaan. Tegenwoordig durven ze niet eens meer te gaan, omdat ze bang zijn dat ze een ongelooflijke klap krijgen. Natuurlijk zijn er prestaties die nog altijd rete verdacht zijn. Ik noem Cobo vorig jaar in de Vuelta en Gabrovski dit jaar in Turkije, maar echt enorm vaak zie ik dat niet meer. Dat noem ik met positieve tekenen.
Dat komt door al die journalisten die hem steeds opzoeken omdat hij 'wel iets leuks gaat zeggen'. Kenny heeft dat ook een beetje.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:43 schreef JC14 het volgende:
Hoogerland, een karikatuur van zichzelf geworden.
Of de US-postal trein van 2003. Dat was ook geen zuivere koffie.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:41 schreef marcodej het volgende:
In 1996 knalden ze op het buitenblad Hautacam op, nu zie je dat echt niet meer.
Topuitspraakquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:43 schreef JC14 het volgende:
De media maken er een karikatuur van, door er steeds op terug te komen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:43 schreef JC14 het volgende:
Omdat doping verbonden is met de hele sport. Natuurlijk heeft de wielersport een etiket opgeplakt gekregen en deels niet onterecht, maar de wielersport is wel als enige sport de lul wat betreft media-aandacht voor dopinggevallen. Er zijn van de week nog 3 Russische topatletes betrapt op doping. Wie spreekt daarover? Echt niemand. Elke dopingzaak in het voetbal wordt afgedaan als een foutje en zelfs in voetbalprogramma wordt er NOOIT over gesproken.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:40 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ahja je mag hier niet zeggen dat je vind dat doping nogal nauw verbonden is met het wielrennen? Als echte liefhebber moet je je gewoon jaar na jaar laten teleurstellen. Da's logisch
In 2003 was US Postal juist niet zo heel sterk staat me bij, toen was naast Armstrong ook de hele ploeg minder dat jaar.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:44 schreef Mr_DG het volgende:
[..]
Of de US-postal trein van 2003. Dat was ook geen zuivere koffie.
Kenny zei gisteren nog op radio 1 dat hij een betere prestatie wou neerzetten als de 7e plaats van een aantal jaren geleden voor de groene trui. Zie ik de eerste tussensprint wordt hij 10e. Zie ik de einduitslag wordt hij 15e......quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:44 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Dat komt door al die journalisten die hem steeds opzoeken omdat hij 'wel iets leuks gaat zeggen'. Kenny heeft dat ook een beetje.
In het zwemmen is het weer heel anders.. Kijk maar naar Cesar Cielo Filho, die kan nergens meer normaal winnen zonder met de nek aangekeken te worden. Terwijl we het nog steeds niet weten of het echt zo was of niet..quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:45 schreef TheArt het volgende:
[..]
Omdat doping verbonden is met de hele sport. Natuurlijk heeft de wielersport een etiket opgeplakt gekregen en deels niet onterecht, maar de wielersport is wel als enige sport de lul wat betreft media-aandacht voor dopinggevallen. Er zijn van de week nog 3 Russische topatletes betrapt op doping. Wie spreekt daarover? Echt niemand. Elke dopingzaak in het voetbal wordt afgedaan als een foutje en zelfs in voetbalprogramma wordt er NOOIT over gesproken.
14e hé, je moet Kenny niet tekortdoen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:46 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Kenny zei gisteren nog op radio 1 dat hij een betere prestatie wou neerzetten als de 7e plaats van een aantal jaren geleden voor de groene trui. Zie ik de eerste tussensprint wordt hij 10e. Zie ik de einduitslag wordt hij 15e......
WTF.....
Wielrennen is wel de sport waar doping misschien het meeste invloed heeft, van de A-sporten. En in Nederland hebben we het niet over atletiek. Kijk ook eens naar die affaire met die turner, Van Gelder. Dat ging om iets doms als cocaine en daar is toch behoorlijk wat aandacht aan besteed.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:45 schreef TheArt het volgende:
[..]
Omdat doping verbonden is met de hele sport. Natuurlijk heeft de wielersport een etiket opgeplakt gekregen en deels niet onterecht, maar de wielersport is wel als enige sport de lul wat betreft media-aandacht voor dopinggevallen. Er zijn van de week nog 3 Russische topatletes betrapt op doping. Wie spreekt daarover? Echt niemand. Elke dopingzaak in het voetbal wordt afgedaan als een foutje en zelfs in voetbalprogramma wordt er NOOIT over gesproken.
Idd zag je die bek van hemquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:50 schreef Ferdii het volgende:
Haha nu moet Rob snel zijn bek houden omdat ie anders zichzelf verlinkt
Haha iddquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:51 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Idd zag je die bek van hem
Idd.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:54 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Toch grappig, die Kerkhoffs zat hier door een artikel dat veel stof heeft doen opwaaien, maar in dit programma voegde hij niets toe (mede dankzij Harmeling).
Aldus één of andere marketing manager van Roda. In het wielrennen gebruikt iedereen en in het voetbal is iedereen rete schoon en doet niemand iets verkeerd. Echt waar, die controles daar zijn een lachertje.twitter:patrickvrijman twitterde op donderdag 05-07-2012 om 23:50:14Wat moet er met Lance gebeuren? Wat moet er met die 195 andere renners gebeuren? Monnikken en Kappen. #Avondetappe #demart reageer retweet
Ach, die pakken ze binnenkort wel met de nationale stuurgroep #matchfixingquote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:00 schreef TheArt het volgende:
Hoe triest het ook blijft, dit is welke kronkel er bij heel veel mensen opkomt als ze over wielrennen denken.Aldus één of andere marketing manager van Roda. In het wielrennen gebruikt iedereen en in het voetbal is iedereen rete schoon en doet niemand iets verkeerd. Echt waar, die controles daar zijn een lachertje.twitter:patrickvrijman twitterde op donderdag 05-07-2012 om 23:50:14Wat moet er met Lance gebeuren? Wat moet er met die 195 andere renners gebeuren? Monnikken en Kappen. #Avondetappe #demart reageer retweet
Echt ik blijf me daar zo aan irriteren
Ach ja, de hele Spaanse sport is verrot, ook het voetbal. En laten we het niet hebben over de Franse wereldkampioenen van 1998 olv Zidane. Fuentes had klanten uit de gehele sportwereld, alleen van de wielrenners werd een zaak gemaakt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:00 schreef TheArt het volgende:
Hoe triest het ook blijft, dit is welke kronkel er bij heel veel mensen opkomt als ze over wielrennen denken.Aldus één of andere marketing manager van Roda. In het wielrennen gebruikt iedereen en in het voetbal is iedereen rete schoon en doet niemand iets verkeerd. Echt waar, die controles daar zijn een lachertje.twitter:patrickvrijman twitterde op donderdag 05-07-2012 om 23:50:14Wat moet er met Lance gebeuren? Wat moet er met die 195 andere renners gebeuren? Monnikken en Kappen. #Avondetappe #demart reageer retweet
Of Juventus 1996.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:06 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ach ja, de hele Spaanse sport is verrot, ook het voetbal. En laten we het niet hebben over de Franse wereldkampioenen van 1998 olv Zidane.
Die straffen bij voetbal stellen toch ook niets voor? Volgens mij kregen F. de Boer, Stam en Davids maar een paar maanden schorsing door die nandrolonaffaire, al was dat al 10 jaar geleden, in een ander tijdperk wat dopingjacht betreft.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:00 schreef TheArt het volgende:
Dat ze zo volhardend zijn ivm Armstrong is dan toch alleen maar hoopgevend?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:06 schreef marcodej het volgende:
Ach ja, de hele Spaanse sport is verrot, ook het voetbal. En laten we het niet hebben over de Franse wereldkampioenen van 1998 olv Zidane. Fuentes had klanten uit de gehele sportwereld, alleen van de wielrenners werd een zaak gemaakt.
Ja, doet ook een hele week, evenals Thijs Zonneveld.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:11 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Komt Edwin Winkels dit jaar trouwens weer bij Mart? Deed het vorig jaar erg goed.
Of Frank, Jaap en Edgar. Of Berezutsky, die een paar jaar geleden een wedstrijdje werd geschorst. Of Mutu. Of Johan Derksen.quote:
quote:Helaas blijft het niet bij dit soort incidenten. Zo zond de Deense televisie in 2006 de documentaire ‘With death on the pitch’ uit. Hierin werd onderzoek gedaan naar ruim vijftig verschillende voetballers die de afgelopen jaren op de Europese velden in elkaar gezakt en gestorven zijn. Jorgen Thomsen, een gerenommeerde Noorse patholoog. komt in die documentaire tot de bevinding dat bij elk overlijden de spelers pijnstillers innamen van de NSAID-familie (Voltaren, Diclofenac, Ibuprofen) om toch te kunnen spelen bij een blessure. Hierdoor vernauwt de kransslagader, waardoor een tijdelijk gebrek aan zuurstof in combinatie met de inspanning een hartstilstand veroorzaakt.
Aha. Hopelijk blijft dat gezeik over die berg in Flevoland achterwege. Belachelijk idee.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:12 schreef feeling_sinister het volgende:
[..]
Ja, doet ook een hele week, evenals Thijs Zonneveld.
Mooi.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:13 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Zeker. Beste uitzending tot nu toe.
Klopt, het wielrennen is qua dopingbeleid de standaard voor de rest van de sportwereld. Hoewel je je mag afvragen of ze ethisch gezien af en toe niet te ver gaan. Maar laten ze die Fuentes-klanten uit de overige sporten maar net zo hard aanpakken ja.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:09 schreef APK het volgende:
[..]
Dat ze zo volhardend zijn ivm Armstrong is dan toch alleen maar hoopgevend?
Misschien dat over een aantal jaar Nadal en co ook nog even verantwoording af moeten leggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |