SPOILER: Motivatie van FOK!kersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2012 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Yuki op 02-07-2012 10:45:40 ]♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Done.quote:Op maandag 2 juli 2012 07:41 schreef Viking84 het volgende:
Wil je mijn hm er even uithalen?in september.
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
quote:Op maandag 2 juli 2012 07:46 schreef Trebweb het volgende:
Zou je mij op 14 September neer willen zetten voor de 7 km bij de Goudse Singelloop?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Staat erin.quote:Op maandag 2 juli 2012 07:46 schreef Trebweb het volgende:
Zou je mij op 14 September neer willen zetten voor de 7 km bij de Goudse Singelloop?
Er moet alleen nog ff een linkje bij, maar zit mobiel dus is even lastig te zoeken enzo
Ik heb nog 2,5 maand om van Evy les 14 door te trainen richting de 7 km. Met de juiste mentaliteit moet dat te doen zijn denk ikquote:Dankjewelquote:Op maandag 2 juli 2012 07:49 schreef Yuki het volgende:
[..]
Staat erin.
Er moet alleen nog ff een linkje bij, maar zit mobiel dus is even lastig te zoeken enzoLinkje naar de loop is http://www.singelloop.nl/
![]()
![]()
dat moet volgens mij lukken, als je jezelf maar niet gek maak met een onmogelijke eindtijdquote:Op maandag 2 juli 2012 07:50 schreef Trebweb het volgende:
[..]
Ik heb nog 2,5 maand om van Evy les 14 door te trainen richting de 7 km. Met de juiste mentaliteit moet dat te doen zijn denk ik
[..]
DankjewelLinkje naar de loop is http://www.singelloop.nl/
De eindtijd is eigenlijk niet iets waar ik aan denk, hem uitlopen is voor mij het belangrijkste op dit moment.quote:Op maandag 2 juli 2012 07:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat moet volgens mij lukken, als je jezelf maar niet gek maak met een onmogelijke eindtijd![]()
Done.quote:Op maandag 2 juli 2012 07:50 schreef Trebweb het volgende:
[..]
Ik heb nog 2,5 maand om van Evy les 14 door te trainen richting de 7 km. Met de juiste mentaliteit moet dat te doen zijn denk ik
[..]
DankjewelLinkje naar de loop is http://www.singelloop.nl/
quote:Op maandag 2 juli 2012 07:55 schreef Trebweb het volgende:
[..]
De eindtijd is eigenlijk niet iets waar ik aan denk, hem uitlopen is voor mij het belangrijkste op dit moment.
Succes met trainen!
Wat is het heerlijk weer trouwens! Ga toch kijken of ik uit m'n werk nog een rondje kan lopen, ondanks tijdsdruk vanavond. Dan misschien maar een korter rondje... Lukt dat niet, dan ga ik wel een stuk fietsen ofzo
dan moet het zeker lukken...las gister op FB een post van iemand die twijfelde of ze over 9 weken de 5km zou halen...en 9 weken later... she nailed it!!quote:Op maandag 2 juli 2012 07:55 schreef Trebweb het volgende:
[..]
De eindtijd is eigenlijk niet iets waar ik aan denk, hem uitlopen is voor mij het belangrijkste op dit moment.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op maandag 2 juli 2012 07:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dan moet het zeker lukken...las gister op FB een post van iemand die twijfelde of ze over 9 weken de 5km zou halen...en 9 weken later... she nailed it!!Dat was ik
thanks again, RD
Gaaf zeg, gefeliciteerdquote:
Ik heb wel elke week als er weer minuten bij komen het gevoel van "Goh, dat is toch wel weer een hoop minuten erbij" en als ik dan aan het lopen ben valt het eigenlijk weer reuze meeIk kon in het begin netaan die 2 minuten achter elkaar lopen, en nu gaat week 5 ook best goed eigenlijk
![]()
![]()
Zat ook te denken aan de Goudse singelloop maar ik durf me nog nergens voor in te schrijven. Gouda is om de hoek hier.
Vanavond weer lopen op de nieuwe schoenen, hopelijk beter dan vrijdag.
Gisteren uiteindelijk niet gelopen, en dat komt wel goed uit. Gisteren zware nieuwe Bodybalance routine en daarna kinderfeestje georganiseerd en cupcakes gemaakt etcetc. Dus was beetje oppelepop. Dinsdag werk ik tot half 7 en ben ik laat thuis, woensdag kickfun.
Dus deze week ma/don/zat lopen!![]()
welke afstand wil je doen? de 7km?quote:Op maandag 2 juli 2012 08:09 schreef Silmarwen het volgende:
Zat ook te denken aan de Goudse singelloop maar ik durf me nog nergens voor in te schrijven. Gouda is om de hoek hier.
Gisteren uiteindelijk niet gelopen, en dat komt wel goed uit. Gisteren zware nieuwe Bodybalance routine en daarna kinderfeestje georganiseerd en cupcakes gemaakt etcetc. Dus was beetje oppelepop. Dinsdag werk ik tot half 7 en ben ik laat thuis, woensdag kickfun.
Dus deze week ma/don/zat lopen!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
veel plezier!quote:Op maandag 2 juli 2012 08:08 schreef Shravani het volgende:
Goedemorgen !
Zij die gaan lopen groeten u'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Yuki![]()
Zou je de volgende wedstrijden erin willen zetten?
- 2 september Hora Run Bike Run, http://www.horarunbikerun.nl/
- 30 september Run Bike Run Tilburg, http://www.rbrtilburg.nl/
- 18 november 7 Heuvelenloop, http://www.zevenheuvelenloop.nl/![]()
Nog even ter beeldvorming: als je 60 min wilt doen over de 10 km, loop je volgens het schema van Honselaar ergens tussen de 9,nog wat en 6,nog wat min/km, waarbij je de langere duurlopen richting de 9 loopt en de kortere richting de 6. En dan zit er nog een intervaltraining in. Je hoeft dus echt niet elke keer je wedstrijdtijd zo dicht mogelijk te benaderen om er toch de gewenste wedstrijdtijd uit te slepen (even niet-controleerbare omstandigheden buiten beschouwing gelaten).
Verder heb ik zelf de methode van Honselaar nog niet uitgeprobeerd, dus of het echt werkt of niet, moet tzt blijken uit de ervaringen van slacker, Rammelaartje en Maraca. Ik kan me ook niet vinden in álles wat hij schrijft, hoor
Niet meer actief op Fok!![]()
9min/km?? dat is 6.5km/ uur of terwijl flink doorwandelen...dat is in mijn ogen geen hardlopen meerquote:Op maandag 2 juli 2012 08:15 schreef Viking84 het volgende:
Nog even ter beeldvorming: als je 60 min wilt doen over de 10 km, loop je volgens het schema van Honselaar ergens tussen de 9,nog wat en 6,nog wat min/km, waarbij je de langere duurlopen richting de 9 loopt en de kortere richting de 6. En dan zit er nog een intervaltraining in. Je hoeft dus echt niet elke keer je wedstrijdtijd zo dicht mogelijk te benaderen om er toch de gewenste wedstrijd uit te slepen.
Verder heb ik zelf de methode van Honselaar nog niet uitgeprobeerd, dus of het echt werkt of niet, moet tzt blijken uit de ervaringen van slacker, Rammelaartje en Maraca.
he Drasssss, we zijn harlopers, geen fietsers...quote:Op maandag 2 juli 2012 08:14 schreef Drassss het volgende:
Yuki![]()
- 18 november 7 Heuvelenloop, http://www.zevenheuvelenloop.nl/
Ja, toen ik op enter ramde dacht ik al. " Oh wacht, daar zit ook fietsen tussenquote:Op maandag 2 juli 2012 08:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
he Drasssss, we zijn harlopers, geen fietsers..."
![]()
Ik zat ook te twijfelen of het wel moest doen, maar gewoon ingeschrevenquote:Op maandag 2 juli 2012 08:09 schreef Silmarwen het volgende:
Dus deze week ma/don/zat lopen!Nu ga ik het gewoon doen!
Moordrecht/Haastrecht/Waddinxveen? ;-)![]()
En dat is precies wat hij zegt. Iedereen klaagt: dat is snelwandeltempo! Maar dat hoort er volgens hem bij. Hij vindt dat je een poster boven je schoenen moet hangen met daarop de tekst: ik durf langzaam te lopen.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:17 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
9min/km?? dat is 6.5km/ uur of terwijl flink doorwandelen...dat is in mijn ogen geen hardlopen meer
Ik moet ook zeggen dat ik niet weet of ik het zelf wel durf/kan hoor. Ik ben benieuwd of ik de 6,5 km/u wel haal als ik op hartslag ga lopen.
Verder vraag ik me af wat hardlopen is: gaat het om de snelheid of om de beweging die je maakt?Er zijn ook mensen die < 10 km/u geen hardlopen vinden. Nou, daar ben ik het ook niet mee eens,
geeft niets hoor haha, you are among friends..quote:Op maandag 2 juli 2012 08:21 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ja, toen ik op enter ramde dacht ik al. " Oh wacht, daar zit ook fietsen tussen"
heb veel respect voor du of tri atleten want zowel fietsen als zwemmen is not my cup of tea'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Mhaw ik pak nu soms ook tempo's van 6,0 km/h en dat loopt wat anders, maar is allemaal prima te doenquote:Op maandag 2 juli 2012 08:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En dat is precies wat hij zegt. Iedereen klaagt: dat is snelwandeltempo! Maar dat hoort er volgens hem bij. Hij vindt dat je een poster boven je schoenen moet hangen met daarop de tekst: ik durf langzaam te lopen.
Ik moet ook zeggen dat ik niet weet of ik het zelf wel durf/kan hoor. Ik ben benieuwd of ik de 6,5 km/u wel haal als ik op hartslag ga lopen.
Verder vraag ik me af wat hardlopen is: gaat het om de snelheid of om de beweging die je maakt?Er zijn ook mensen die < 10 km/u geen hardlopen vinden. Nou, daar ben ik het ook niet mee eens,
Ook al ben ik gewend om wat sneller te lopen.. gewoon je pas verkleinen en dan lukt het wel!
![]()
Om op 150 te blijven heb ik waanzinnig langzaam gelopen. Had echt het idee dat ik voor lul stond en daarnaast: 52 minuten over 5 km? What the fuck? Maar goed, ik ga een paar maanden met die methode lopen en dan pas kan ik er echt iets over zeggen. In het ergste geval heb ik dan een paar maanden lekker ontspannen gelopen. Daar is sowieso niks mis meequote:Op maandag 2 juli 2012 08:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En dat is precies wat hij zegt. Iedereen klaagt: dat is snelwandeltempo! Maar dat hoort er volgens hem bij. Hij vindt dat je een poster boven je schoenen moet hangen met daarop de tekst: ik durf langzaam te lopen.
![]()
![]()
laat ik het zo zeggen...tijdens mijn LDL loop ik rond de 6min/km maar met een hele lage hartslag.. (Zoladz methode) en dat voelt voor mij heel natuurlijk.. langzamer zou mij echt gaan tegen staan denk ik.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Verder indrukwekkende verhalen gezien van TWC, RD en Yuki. Thanks for sharingIk hoop dat jullie allemaal je doelen bereiken
![]()
![]()
Ik ben echt benieuwd naar jullie ervaringen, want ik denk dat dat is wat de meesten (inclusief mezelf) zo tegenstaat: het langzaam lopen.
Overigens vind ik het wel merkwaardig dat mijn hartslag bij 7 min/km al op 164 zit, terwijl ik al ruim 1,5 jaar loop. Dan vraag ik me af of ik al die tijd niet te hard heb gelopen en dat mijn hartslag zich daardoor niet aanpast oid.Niet meer actief op Fok!![]()
Honselaar gaat in z'n beginnersschema's ook uit van hartslagquote:Op maandag 2 juli 2012 08:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
laat ik het zo zeggen...tijdens mijn LDL loop ik rond de 6min/km maar met een hele lage hartslag.. (Zoladz methode) en dat voelt voor mij heel natuurlijk.. langzamer zou mij echt gaan tegen staan denk ik.. Dus ik weet eigenlijk niet wat de goede methode is: op hartslag lopen of een van die tempo's aanhouden. Idealiter zou een hartslag in een bepaalde zone moeten samenvallen met een bepaald duurlooptempo. Hoop dat dat bij mij ook gebeurt
.
Voordeel van pas verkleinen is dan weer dat je minder gevoelig wordt voor blessuresquote:Op maandag 2 juli 2012 08:25 schreef Drassss het volgende:
[..]
Mhaw ik pak nu soms ook tempo's van 6,0 km/h en dat loopt wat anders, maar is allemaal prima te doenOok al ben ik gewend om wat sneller te lopen.. gewoon je pas verkleinen en dan lukt het wel!
. Tis wel een mooie manier om op je looptechniek te gaan letten
.
Mja hij zegt dus dat als je op hartslag traint die snelheid vanzelf van onderaf opgeduwd wordt. Hij zegt trouwens ook dat 10 slagen verschil wel 40 seconden op een km kan betekenen. Reden genoeg dus om zijn methode in elk geval een kans te gaan geven.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Honselaar gaat in z'n beginnersschema's ook uit van hartslag. Dus ik weet eigenlijk niet wat de goede methode is: op hartslag lopen of een van die tempo's aanhouden. Idealiter zou een hartslag in een bepaalde zone moeten samenvallen met een bepaald duurlooptempo. Hoop dat dat bij mij ook gebeurt
.
Edit: buiten dat liep hij zelf marathon in 2,5 uur dus ik geloof echt wel dat hij er verstand van heeft.![]()
Het kan natuurlijk zijn dat jou hartslag relatief wat hoger ligt dan bij andere. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn, als het maar tot een normaal maximum blijft. Belangrijker is wat je hartslag doet wanneer je even weer tot rust komt. Zakt hij snel naar een mooie waarde of blijft hij relatief lang nog op hoog niveau?quote:Op maandag 2 juli 2012 08:28 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben echt benieuwd naar jullie ervaringen, want ik denk dat dat is wat de meesten (inclusief mezelf) zo tegenstaat: het langzaam lopen.
Overigens vind ik het wel merkwaardig dat mijn hartslag bij 7 min/km al op 164 zit, terwijl ik al ruim 1,5 jaar loop. Dan vraag ik me af of ik al die tijd niet te hard heb gelopen en dat mijn hartslag zich daardoor niet aanpast oid.
Zakt hij snel dan zijn dat de eerste indicaties dat je conditie best goed is![]()
![]()
Hm, oké.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:31 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Mja hij zegt dus dat als je op hartslag traint die snelheid vanzelf van onderaf opgeduwd wordt. Hij zegt trouwens ook dat 10 slagen verschil wel 40 seconden op een km kan betekenen. Reden genoeg dus om zijn methode in elk geval een kans te gaan geven.
Heb jij niet het gevoel dat je nu eigenlijk weer opnieuw begint?.
voor mn gevoel zwem ik nu een beetje...
Afstanden tot 16 km gaan eigenlijk wel, maar weet nu niet waar ik op moet trainen
Ik voel me nu net een character in een MMORPG. Waar moet ik mn XP in gaan stoppen?
Ik train(de) voor de HM van Amsterdam. Na wat blessureleed weer opgepakt. Heel veel km's gemaakt afgelopen maand.. En nu in dubio hoe ik verder moet...
Balen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Preciesquote:Op maandag 2 juli 2012 08:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Voordeel van pas verkleinen is dan weer dat je minder gevoelig wordt voor blessures. Tis wel een mooie manier om op je looptechniek te gaan letten
.
Dat probeer ik nu steeds te doen. Of ik nu langzaam/snel of wat dan ook loop. Techniek is belangrijk en zorgen voor een juiste ademhaling.
![]()
Zakt heel snelquote:Op maandag 2 juli 2012 08:32 schreef Drassss het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk zijn dat jou hartslag relatief wat hoger ligt dan bij andere. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn, als het maar tot een normaal maximum blijft. Belangrijker is wat je hartslag doet wanneer je even weer tot rust komt. Zakt hij snel naar een mooie waarde of blijft hij relatief lang nog op hoog niveau?
Zakt hij snel dan zijn dat de eerste indicaties dat je conditie best goed is. En mijn conditie is best goed, hoor, maar het valt me gewoon wat tegen dat ik na zo veel tijd zo weinig heb bereikt qua hartslag. En op die manier is het voor mij ook lastiger om op hartslag te trainen, omdat ik niet weet of mijn maximale hartslag wel 192 (220-leeftijd) is. Nou ja, ik ga het eerst eens proberen. Als ik merk dat ik toch echt wel heel erg langzaam moet lopen, ga ik het wel eens laten onderzoeken
.
Nee, meer dat ik stil ga staan met deze manier van trainen.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hm, oké.
Heb jij niet het gevoel dat je nu eigenlijk weer opnieuw begint?.
![]()
Moggel. Zou vanmorgen een rondje doen maar mijn hardlooppartner zei gisteren af. Ik ben vanmorgen ook mooi blijven liggen![]()
![]()
Ik ga vanavond weer eens een stukje proberen te lopen.
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique![]()
Ja 7km inderdaad.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:13 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
welke afstand wil je doen? de 7km?Durp bij Woerden. xDquote:Op maandag 2 juli 2012 08:21 schreef Trebweb het volgende:
[..]
Ik zat ook te twijfelen of het wel moest doen, maar gewoon ingeschrevenNu ga ik het gewoon doen!
Moordrecht/Haastrecht/Waddinxveen? ;-)![]()
Ieuw wat haat ik huisartsen. Woensdag eindelijk naar neuroloog na hel te hebben gezien. Kut wachttijden.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.![]()
Beetje bij beetje.quote:Op maandag 2 juli 2012 07:36 schreef Yuki het volgende:
[..]
Thanks
En goede motivatie van jou ookmerk je al verschil?
In combinatie met wat aanpassingen in m'n voeding merk ik dat het een stuk beter gaat, veel minder pieken in m'n bloedsuikerspiegel en de kilo's vliegen er opeens af. Volgende week voor twee weken op vakantie, hoop ik dat daardoor verder helemaal herstel
Maar moet zeggen dat qua motivatie dit topic, m'n horloge & Endomondo ook zeker helpenZo daag ik mezelf toch steeds weer uit om net iets veder te gaan
![]()
![]()
ik denk dat je moet kiezen voor een methode die bij jou als loper past....er zijn meer looptheorieen dan kerken en als je ze allemaal eens onder de loep neemt dan zit er in de meeste theorieen wel een kern van waarheid.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:31 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Edit: buiten dat liep hij zelf marathon in 2,5 uur dus ik geloof echt wel dat hij er verstand van heeft.
Ik kan voor een heel groot deel mee gaan in de gedachten van Honselaar maar niet dat het lopen van bijv. 20km in wandeltempo grote voordelen heeft.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dat zegt hij ook helemaal niet. Waar haal je dat vandaan?quote:Op maandag 2 juli 2012 08:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik denk dat je moet kiezen voor een methode die bij jou als loper past....er zijn meer looptheorieen dan kerken en als je ze allemaal eens onder de loep neemt dan zit er in de meeste theorieen wel een kern van waarheid.
Ik kan voor een heel groot deel mee gaan in de gedachten van Honselaar maar niet dat het lopen van bijv. 20km in wandeltempo grote voordelen heeft.![]()
Ik moet zeggen dat ik ook pas sinds kort met een hartslagmeter en andere zooi loop dus ik ga nu ook onderzoeken wat voor gegevens ik eruit krijg.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zakt heel snel. En mijn conditie is best goed, hoor, maar het valt me gewoon wat tegen dat ik na zo veel tijd zo weinig heb bereikt qua hartslag. En op die manier is het voor mij ook lastiger om op hartslag te trainen, omdat ik niet weet of mijn maximale hartslag wel 192 (220-leeftijd) is. Nou ja, ik ga het eerst eens proberen. Als ik merk dat ik toch echt wel heel erg langzaam moet lopen, ga ik het wel eens laten onderzoeken
.
Wat ik wel al weet is dat ik de volgende groepen zou moeten hebben:
Herstel: Onder 152
Langzaam: 148 tot 162
Verzuringstempo: 168 tot 176
Max: 185 tot 189
Met een max hartslag van 194..
Als ik 10km/h loop zit ik op een hartslag van 150 a 155 dus het klopt ongeveer wel.. en vergeet niet dat bij een halve kilometer sneller al een behoorlijk verhoging van je hartslag mogelijk isBij 13km/h zit ik namelijk op 180 slagen.
![]()
Ik zat met goede spinning soms op pieken van 175, gemiddeld is 150-160 met hardlopen weet ik zo niet.█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
uit de eerdere post van Vikquote:Op maandag 2 juli 2012 08:51 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Dat zegt hij ook helemaal niet. Waar haal je dat vandaan?9min/km is voor mij toch echt niets meer dan flink doorwandelenquote:Op maandag 2 juli 2012 08:15 schreef Viking84 het volgende:
Nog even ter beeldvorming: als je 60 min wilt doen over de 10 km, loop je volgens het schema van Honselaar ergens tussen de 9,nog wat en 6,nog wat min/km, waarbij je de langere duurlopen richting de 9 loopt en de kortere richting de 6.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wat voor percentages horen daarbij?quote:Op maandag 2 juli 2012 08:52 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik ook pas sinds kort met een hartslagmeter en andere zooi loop dus ik ga nu ook onderzoeken wat voor gegevens ik eruit krijg.
Wat ik wel al weet is dat ik de volgende groepen zou moeten hebben:
Herstel: Onder 152
Langzaam: 148 tot 162
Verzuringstempo: 168 tot 176
Max: 185 tot 189
Met een max hartslag van 194..
Als ik 10km/h loop zit ik op een hartslag van 150 a 155 dus het klopt ongeveer wel.. en vergeet niet dat bij een halve kilometer sneller al een behoorlijk verhoging van je hartslag mogelijk isBij 13km/h zit ik namelijk op 180 slagen.
Herstel is toch 65% (126 hpm).
DS 100% 4,31 m
DLT 4 95% 4,45 m
DLT 3 85% 5,19 m
DLT 2B 80% 5,39 m
DLT 2A 75% 6,01 m
DLT 1B 70% 6,27 m
DLT 1A 65% 6,57 m
DLT 1S 60% 7,31 m (DLT1S loop je alleen als je gaat voor afstand >50km)
Totalen in uren
1A 6,8
1B 3,5
2A 13,7
2B 9,3
3 10,3
4 3,0
Kwt 4,0
Testloop 1,7
In percentages:
Zone 1-2-3 43,4 83,30%
Zone 4-5 8,7 16,70%
TOTAAL 52,1 uur 100,00%
Dit is het schema van mijn vriend voor de DTD 10EM, gemaakt volgens de methode van Honselaar. Ik vind dit niet bepaald trainen in wandeltempo?
Dat het bij mij zo retetraag gaat is toch niet raar? Weinig hardloopervaring, aan het opbouwen na een blessure, wat kan je meer verwachten dan dit?![]()
Zie schema in het boek (p. 224, even 10 km, 60 min opzoeken, dan zie je dat hij voor dlt 1a 9.14 aangeeft en voor dlt4 6.19).quote:Op maandag 2 juli 2012 08:51 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Dat zegt hij ook helemaal niet. Waar haal je dat vandaan?Niet meer actief op Fok!![]()
Als ik wandel haal ik ook gemakkelijk de 6,5 km/uurquote:Op maandag 2 juli 2012 08:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
uit de eerdere post van Vik
[..]
9min/km is voor mij toch echt niets meer dan flink doorwandelen![]()
![]()
Duurde ff, maar donequote:Op maandag 2 juli 2012 08:14 schreef Drassss het volgende:
Yuki![]()
- 18 november 7 Heuvelenloop, http://www.zevenheuvelenloop.nl/
Mooi hardloopweer vandaag
Werd vanochtend wakker, voelde me net een oud wijfOpeens vrij veel spierpijn in mijn onderbenen, terwijl ik daar gisteren helemaal geen last van had haha
![]()
![]()
oke, oke..... voordat we in een overloze discussie verzanden.. kan iemand kort en bondig nog even opsommen wat de kernpunten zijn van de methode Honselaar?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dat is echt appels met peren vergelijken. Als ik op endomondo kijk is RD's tijd op 10km 46 minuut nog iets. Dan is het niet raar dat een schema van 10km in 60 minuten superlangzaam is. Dat is het voor hem dan ook.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zie schema in het boek (p. 224, even 10 km, 60 min opzoeken, dan zie je dat hij voor dlt 1a 9.14 aangeeft en voor dlt4 6.19).![]()
Thanksquote:Op maandag 2 juli 2012 08:27 schreef Rammelaartje het volgende:
Verder indrukwekkende verhalen gezien van TWC, RD en Yuki. Thanks for sharingIk hoop dat jullie allemaal je doelen bereiken
Wauw, klinkt goed hoor! Belangrijkste is dat het goed voelt voor jou. Keep up the good workquote:Op maandag 2 juli 2012 08:50 schreef STING het volgende:
[..]
Beetje bij beetje.
In combinatie met wat aanpassingen in m'n voeding merk ik dat het een stuk beter gaat, veel minder pieken in m'n bloedsuikerspiegel en de kilo's vliegen er opeens af. Volgende week voor twee weken op vakantie, hoop ik dat daardoor verder helemaal herstel
Maar moet zeggen dat qua motivatie dit topic, m'n horloge & Endomondo ook zeker helpenZo daag ik mezelf toch steeds weer uit om net iets veder te gaan
85% trainen in zone 1-2-3 en 15% trainen in zone 4-5.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:00 schreef rechtsedirecte het volgende:
oke, oke..... voordat we in een overloze discussie verzanden.. kan iemand kort en bondig nog even opsommen wat de kernpunten zijn van de methode Honselaar?
Zones bepalen aan de hand van je hartslag.![]()
Ik weet niet wat de wedstrijdtijd van jouw vriend is, maar rd zou met zijn wedstrijdtempo ook niet uitkomen op wandeltempo hoorquote:Op maandag 2 juli 2012 08:55 schreef Rammelaartje het volgende:
DS 100% 4,31 m
DLT 4 95% 4,45 m
DLT 3 85% 5,19 m
DLT 2B 80% 5,39 m
DLT 2A 75% 6,01 m
DLT 1B 70% 6,27 m
DLT 1A 65% 6,57 m
DLT 1S 60% 7,31 m (DLT1S loop je alleen als je gaat voor afstand >50km)
Totalen in uren
1A 6,8
1B 3,5
2A 13,7
2B 9,3
3 10,3
4 3,0
Kwt 4,0
Testloop 1,7
In percentages:
Zone 1-2-3 43,4 83,30%
Zone 4-5 8,7 16,70%
TOTAAL 52,1 uur 100,00%
Dit is het schema van mijn vriend voor de DTD 10EM, gemaakt volgens de methode van Honselaar. Ik vind dit niet bepaald trainen in wandeltempo?
Dat het bij mij zo retetraag gaat is toch niet raar? Weinig hardloopervaring, aan het opbouwen na een blessure, wat kan je meer verwachten dan dit?.
Mijn wedstrijdtijd op de 10 km zit op de 62.30. Ik loop in de allerlangzaamste duurloop dus zelfs nog langzamer dan 6,5 km/u.
Ik heb toch ook nergens gezegd dat rd in wandeltempo moet lopen? Ik ben de hele tijd uitgegaan van 10 km/u op de 10 kmquote:Op maandag 2 juli 2012 09:01 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Dat is echt appels met peren vergelijken. Als ik op endomondo kijk is RD's tijd op 10km 46 minuut nog iets. Dan is het niet raar dat een schema van 10km in 60 minuten superlangzaam is. Dat is het voor hem dan ook.. Dit is wat voor míj en vele anderen die nog niet >10 km/u kunnen lopen van toepassing zou zijn
.
die percentages zijn % Hmax neem ik aan?quote:Op maandag 2 juli 2012 09:02 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
85% trainen in zone 1-2-3 en 15% trainen in zone 4-5.
Zones bepalen aan de hand van je hartslag.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Weer die oeverloze discussie over wedstrijdtempo?
Ik ga me maar even concentreren op m'n werk
Nee, die percentages zijn het deel van je trainingen. Dus 85% van je trainingstijd leg je af in zone 1, 2, 3 en de resterende 15% in zone 4 en 5.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:05 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
die percentages zijn % Hmax neem ik aan?Niet meer actief op Fok!![]()
Jij kunt dat iig nogquote:Op maandag 2 juli 2012 09:06 schreef Yuki het volgende:
Ik ga me maar even concentreren op m'n werk.
Ja klopt. Je kan met zijn methode een piramide invullen zodat je kan zien welke hartslag hoort bij welke snelheid. Hij claimt daarbij dat je door op hartslag te trainen tempogevoel gaat ontwikkelen (hey, dit loopt ontspannen, dit is redelijk zwaar enz) zodat je uiteindelijk natuurlijker kan lopen zonder iedere 2 seconde op je klokje te kijken.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:05 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
die percentages zijn % Hmax neem ik aan?![]()
Nee dit gaat juist over trainenquote:Op maandag 2 juli 2012 09:06 schreef Yuki het volgende:
Ik ga me maar even concentreren op m'n werk![]()
![]()
Leuke discussie over schema's, maar er wordt m.i. langs elkaar heen gepraat. Viking heeft het over een schema die de langzamere goden onder ons zullen lopen, die lopen inderdaad op hele langzame tempo's van 9min/km. RD verplaatst zich daarin en dat moet ie niet doen, hij zal bij Honselaar schema's lopen die vergelijkbaar zijn met de mijne (maar wel sneller). Ik weet niet precies wat je tempo's zijn op de verschillende type lopen, maar ik gok dat Honselaar en jouw Z-methode (naam ff kwijt) niet teveel van elkaar verschillen.
Voor de beeldvorming, mijn lange duurlopen (19km) gaan op 7:54, stapje eronder 7:20, en dan all the way down naar 5:02 tijdens intervallen. Honselaar schema's zijn gebaseerd op HS, alleen wordt dan bij de specifieke schema's verwoord met een tempo. A.s. dinsdag ga ik 16km lopen op 6:25, vrijdag 17.5 op 6:51, zondag 11km op 6:03. En het lijkt allemaal langzaam, maar het zijn heerlijke loopjes. Kan me rustig ontspannen, kan lekker lopen, heb geen drang om sneller te willen. Die drang is er als ik ga intervallen en/of testloopjes doe (of wedstrijden). Dan is het pedal to the metal.
Ik ga richting werk, zij die gaan krachttrainen groeten U!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Hmm, omdat ik er zelf weer eens niet uit kom toch maar weer bij runinfo wezen neuzen voor een schema.
Onderstaand schema loopt van vandaag tot 7 okt. Die dag heb ik een 10 km prestatieloop in Hoogeveen. 2 weken later is de HM van amsterdam.
Aangezien ik al makkelijk 10 km loop, zou dit schema opzich een eitje moeten zijn. Nu alleen nog vogelen met de tempo's (qua snelheid) al dan niet gekoppeld aan hartslag...
https://docs.google.com/open?id=0By0tMxmE9mq5NmticVFSellJSUk
Ik merk zelf dat ik een schema nodig heb om überhaupt te kunnen presteren
Ecosia
@slacker, jij doet zeker wel mee met de 10 miles van tilburg?Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Deze postquote:Op maandag 2 juli 2012 09:09 schreef slacker_nl het volgende:
Leuke discussie over schema's, maar er wordt m.i. langs elkaar heen gepraat. Viking heeft het over een schema die de langzamere goden onder ons zullen lopen, die lopen inderdaad op hele langzame tempo's van 9min/km. RD verplaatst zich daarin en dat moet ie niet doen, hij zal bij Honselaar schema's lopen die vergelijkbaar zijn met de mijne (maar wel sneller). Ik weet niet precies wat je tempo's zijn op de verschillende type lopen, maar ik gok dat Honselaar en jouw Z-methode (naam ff kwijt) niet teveel van elkaar verschillen.
Voor de beeldvorming, mijn lange duurlopen (19km) gaan op 7:54, stapje eronder 7:20, en dan all the way down naar 5:02 tijdens intervallen. Honselaar schema's zijn gebaseerd op HS, alleen wordt dan bij de specifieke schema's verwoord met een tempo. A.s. dinsdag ga ik 16km lopen op 6:25, vrijdag 17.5 op 6:51, zondag 11km op 6:03. En het lijkt allemaal langzaam, maar het zijn heerlijke loopjes. Kan me rustig ontspannen, kan lekker lopen, heb geen drang om sneller te willen. Die drang is er als ik ga intervallen en/of testloopjes doe (of wedstrijden). Dan is het pedal to the metal.
Ik ga richting werk, zij die gaan krachttrainen groeten U!
Sluit me hier volledig bij aan. Degenen die Honselaar willen volgen: lekker doen! Maar ik voel me fijner bij lopen wat goed voelt. Puur luisteren naar m'n lijf. M'n lijf geeft wel aan of ik sneller kan of langzamer moet.
En interval/fartlek vind ik eng, maar wil ik op m'n eigen manier proberen. "Versnellen tot ik die wandelaar heb ingehaald/die lantaarnpaal heb bereikt" of gewoon 1-1,5 minuut op hoger tempo lopen. Ik denk dat dát het best werkt voor mij dus houd ik dát aan.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Geen idee, denk dat ik zondag even ga overleggen met m'n loopmaatjes om te kijken of we naar .de afreizen. Anders is TIlburg een optie. Kan ik N gelijk opzoekenquote:Op maandag 2 juli 2012 09:10 schreef Jumparound het volgende:
@slacker, jij doet zeker wel mee met de 10 miles van tilburg?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Nou... Weinig momenteel. Rustigquote:Trainen voor een wedstrijdtempo danquote:
hier kan ik me in ieder geval in vinden... uit ervaring kan ik nu mijn HS en snelheid zodanig inschatten dat ik tijdens een lange duurloop aanvoel als mijn hartslag 5 slagen te hoog of te laag is door het tempo wat ik dan loop.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:07 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Ja klopt. Je kan met zijn methode een piramide invullen zodat je kan zien welke hartslag hoort bij welke snelheid. Hij claimt daarbij dat je door op hartslag te trainen tempogevoel gaat ontwikkelen (hey, dit loopt ontspannen, dit is redelijk zwaar enz) zodat je uiteindelijk natuurlijker kan lopen zonder iedere 2 seconde op je klokje te kijken.
gister ruim een uur gelopen constant met een hartslag tussen de 135 en 138... maar daarna raakte ik wat vermoeit en dat merkte ik meteen aan mijn hartslag die ik daarna met moeite onder de 140 kreeg'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
laat maar weten, je kunt met mij meerijden danquote:Op maandag 2 juli 2012 09:13 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Geen idee, denk dat ik zondag even ga overleggen met m'n loopmaatjes om te kijken of we naar .de afreizen. Anders is TIlburg een optie. Kan ik N gelijk opzoeken
Ecosia
Herstel onder 70%quote:Op maandag 2 juli 2012 08:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat voor percentages horen daarbij?Herstel is toch 65% (126 hpm).
67/77%
82/88%
95/98%![]()
Ik heb er al 15km fietsen opzitten![]()
Naar het station gefietst, 5km. Daar in m'n tas gekeken. Ffffffuuuuuuu!!Geen portemonnee. Weer terug, 5km. Portemonnee in m'n tas gemikt. Weer naar het station, 5km.
Nu dan eindelijk in de trein, weer hopeloos te laatik weer vanavond wel langer door baas...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Aww!quote:Op maandag 2 juli 2012 09:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Naar het station gefietst, 5km. Daar in m'n tas gekeken. Ffffffuuuuuuu!!Geen portemonnee. Weer terug, 5km. Portemonnee in m'n tas gemikt. Weer naar het station, 5km.
Nu dan eindelijk in de trein, weer hopeloos te laatik weer vanavond wel langer door baas...
Balen zeg.. Succes vandaagquote:Op maandag 2 juli 2012 09:18 schreef Guppyfriend het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
als je Gup's posts volg weet je dat dit een wekelijks ritueel isquote:
Morgen![]()
Het verbaast me nog altijd dat ik nog geen spierpijn heb gehad na het lopen.. Maar mij hoor je niet klagen![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 2 juli 2012 09:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
als je Gup's posts volg weet je dat dit een wekelijks ritueel is![]()
Ik had m in m'n tas, echt! Maar toen zijn we gisteren nog naar de stad geweest en toen kwam m'n moeder opeens langs en toen heb ik er niet meer aan gedacht!![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Mornin'
Ik kwam deze net tegen:
Durf 'm niet zo goed op Facebook te posten ivm eventuele tere zieltjes
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk![]()
quote:Op maandag 2 juli 2012 09:31 schreef justmattie het volgende:
Mornin'
Ik kwam deze net tegen:
[ afbeelding ]
Durf 'm niet zo goed op Facebook te posten ivm eventuele tere zieltjes
Cows? Wtf? Ik snap hem nietquote:Op maandag 2 juli 2012 09:31 schreef justmattie het volgende:
Mornin'
Ik kwam deze net tegen:
[ afbeelding ]
Durf 'm niet zo goed op Facebook te posten ivm eventuele tere zieltjes![]()
![]()
Ik zag een post van Yuki voorbijkomen over whey? Had je weer last? (kan ik nu niet terugvinden)
calves is niet alleen een kuiten maar ook een kalverenquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik ga maar hopen dat het merendeel 'm op FB niet gaat snappenquote:
Ik had gister tijdens het lopen ineens zin om steeds sneller te gaan tot op een vrij hoog (niet al te lang vol te houden) tempoWel grappig om te doen, maar volgens mij niet echt volgens de boekjes
Begon op 6.25 en eindigde op 5.30
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
ligt er natuurlijk aan wat het boekje voor die dag voorschreefquote:Op maandag 2 juli 2012 09:39 schreef mosselmossel het volgende:
Ik had gister tijdens het lopen ineens zin om steeds sneller te gaan tot op een vrij hoog (niet al te lang vol te houden) tempoWel grappig om te doen, maar volgens mij niet echt volgens de boekjes
Begon op 6.25 en eindigde op 5.30
Niks. Besloten dat het toch wel lekker was om nog even te gaan lopen. Geen boekjes. Gewoon mezelf even vermaken was het doel. Dat luktequote:Op maandag 2 juli 2012 09:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ligt er natuurlijk aan wat het boekje voor die dag voorschreef
Rommelende buik. Geen sprintjes naar de wc, maar het voelt niet fijn.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:36 schreef Viking84 het volgende:
Ik zag een post van Yuki voorbijkomen over whey? Had je weer last? (kan ik nu niet terugvinden)
Ik kap er dus maar helemaal mee.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
He Vinking, kan je een weekje van zo'n honselaar schema tonen? Ben wel benieuwd eigenlijk nu wat voor hardslagen per loop hij rekent.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:36 schreef Viking84 het volgende:
![]()
quote:Op maandag 2 juli 2012 09:44 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
He Vinking, kan je een weekje van zo'n honselaar schema tonen? Ben wel benieuwd eigenlijk nu wat voor hardslagen per loop hij rekent.
we zijn tenslotte hardlopersquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ja zo slecht ben ik niet in engelsquote:Op maandag 2 juli 2012 09:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
calves is niet alleen een kuiten maar ook een kalveren, maar wat zijn die cows / koeien dan?
![]()
![]()
je kalveren zijn zo groot geworden door training dat het koeien zijn gewordenquote:Op maandag 2 juli 2012 09:46 schreef Kwamo het volgende:
[..]
Ja zo slecht ben ik niet in engels, maar wat zijn die cows / koeien dan?
je kuiten worden volwassen. Van kalfjes naar koeienquote:Op maandag 2 juli 2012 09:46 schreef Kwamo het volgende:
[..]
Ja zo slecht ben ik niet in engels, maar wat zijn die cows / koeien dan?
Ecosia
Ik mag weer even lopen![]()
Eens kijken hoe de 5km mij vandaag afgaan
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_![]()
quote:Op maandag 2 juli 2012 09:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
je kalveren zijn zo groot geworden door training dat het koeien zijn gewordenAhh, zo! Sjonge wat flauwquote:Op maandag 2 juli 2012 09:48 schreef Jumparound het volgende:
[..]
je kuiten worden volwassen. Van kalfjes naar koeien![]()
![]()
om hem beledigend te maken moet je er
So that your Calves are not Cows van maken ;-)Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Juist. Maar ik heb vegetariërs op FB die dit altijd linken met een stukje vlees op bordquote:Op maandag 2 juli 2012 09:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
je kalveren zijn zo groot geworden door training dat het koeien zijn geworden
quote:Op maandag 2 juli 2012 09:52 schreef Jumparound het volgende:
om hem beledigend te maken moet je er
So that your Calves are not Cows van maken ;-)*slingert Photoshop aan*
quote:Op maandag 2 juli 2012 09:52 schreef justmattie het volgende:
[..]
Juist. Maar ik heb vegetariërs op FB die dit altijd linken met een stukje vlees op bordDan zou ik dat dus gewoon juist posten
En als ze een opmerking maken even uitleggen wat het wél betekent.
![]()
Ik vraag me af of je zonder motivatie uberhaupt zou lopen.. Ik niet in ieder gevalquote:Op maandag 2 juli 2012 09:53 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Leuk en mooi om te lezen datber hier toch een hoop zijn met ieder hun eigen motivatie om te lopen.![]()
![]()
Tot over 30min
Jij begrijpt _O_![]()
Schema voor iemand die 10 km met goed gevolg kan afleggen:quote:Op maandag 2 juli 2012 09:44 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
He Vinking, kan je een weekje van zo'n honselaar schema tonen? Ben wel benieuwd eigenlijk nu wat voor hardslagen per loop hij rekent.
Di: dlt2 60 min op 80% HF100 (tamelijk licht)
Do: dlt3 45 min op 85% HF100 (tamelijk zwaar)
Za: dlt 1: 70 min op 70% HF100 (zeer licht)
1 keer per twee weken een kwt met mlt (= snelheidstraining met keuze uit trainingen met tempogevoel zwaar of zeer zwaar).
En dlt is dus duurlooptempo
dat vraag ik me af... Ik heb geen specifieke motivatie... Behalve dan om af te vallen en aan mn conditie te werken.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je zonder motivatie uberhaupt zou lopen.. Ik niet in ieder geval
Gaandeweg achter gekomen dat ik er toch wel een hoop lol in heb
Ecosia
Valt me nog redelijk mee qua langzaam. Met mijn schema loop ik tijdens een lange duurloop de eerste helft nog langzamer met een hartslag < 65%.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Schema voor iemand die 10 km met goed gevolg kan afleggen:
1 keer per twee weken een kwt met mlt (= snelheidstraining met keuze uit trainingen met tempogevoel zwaar of zeer zwaar).
En dlt is dus duurlooptempo
Meerdere wegen die naar Rome leiden.
[ Bericht 1% gewijzigd door Wiehoe op 02-07-2012 10:05:50 ]![]()
Nou ja die redenen zijn ook motivaties natuurlijkquote:Op maandag 2 juli 2012 09:55 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dat vraag ik me af... Ik heb geen specifieke motivatie... Behalve dan om af te vallen en aan mn conditie te werken.
Gaandeweg achter gekomen dat ik er toch wel een hoop lol in heb![]()
![]()
Ik begon oorspronkelijk om een vriend van me een hak te zetten. Ik rookte toen nog, en ik liep echt alleen om hem te stangenquote:Op maandag 2 juli 2012 09:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je zonder motivatie uberhaupt zou lopen.. Ik niet in ieder geval.
![]()
quote:Op maandag 2 juli 2012 10:01 schreef Kwamo het volgende:
[..]
Ik begon oorspronkelijk om een vriend van me een hak te zetten. Ik rookte toen nog, en ik liep echt alleen om hem te stangen.
Ecosia
![]()
lekker gelopen net, met de nadruk op lopen
12x `1 minuut dribbelen en steeds 2 min wandelen.
Merk dat ik toch wel voordeel heb aan m'n horloge, want door op m'n hartslag te letten loop ik wel langzamer dan ik anders zou doen.
Leuk om al jullie motivaties te lezen trouwens!![]()
quote:Op maandag 2 juli 2012 10:01 schreef Kwamo het volgende:
[..]
Ik begon oorspronkelijk om een vriend van me een hak te zetten. Ik rookte toen nog, en ik liep echt alleen om hem te stangen.
![]()
![]()
Hij was constant aan het opscheppen hoeveel hij wel niet sportte en hard liep, en hoe hard dat wel niet ging en bla die bla bla. Toen ging ik Evy rennen omdat "dat kon toch niet moeilijk zijn, beetje hollen", en dat was het ook niet. Keihard Evy gevolgd tot ik de 5KM in de pocket had.quote:
Toen ging ik met hem hardlopen en ik holde hem er keihard uit. Kwamen we thuis, stak ik een peuk op. Maar hij was "moe" en "blessures" maar er is nooit een rematch gekomen.
En eigenlijk is het nog best wel leuk![]()
![]()
Goede motivatiequote:Op maandag 2 juli 2012 10:01 schreef Kwamo het volgende:
[..]
.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
heet jouw vriend toevallig datisstom?quote:Op maandag 2 juli 2012 10:07 schreef Kwamo het volgende:
[..]
Hij was constant aan het opscheppen hoeveel hij wel niet sportte en hard liep, en hoe hard dat wel niet ging en bla die bla bla. Toen ging ik Evy rennen omdat "dat kon toch niet moeilijk zijn, beetje hollen", en dat was het ook niet. Keihard Evy gevolgd tot ik de 5KM in de pocket had.
Toen ging ik met hem hardlopen en ik holde hem er keihard uit. Kwamen we thuis, stak ik een peuk op. Maar hij was "moe" en "blessures" maar er is nooit een rematch gekomen.
En eigenlijk is het nog best wel leuk'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Nog 5 nachtjes
O, is het tijd om je motivatie voor het lopen neer te zetten?
Misschien dat ik vandaag ook nog even een momentje kan vinden om het op te schrijven
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik ben gewoon begonnen omdat het zaalvoetbalseizoen afgelopen was en ik baalde dat ik daardoor een half jaar helemaal niks meer zou doen. En toen vond ik het ineens leuk...Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
niets hoeft, alles mag.... maar de Cowboy heeft gister een aangrijpend verhaal gepost over zijn motivatie om de marathon te gaan lopenquote:Op maandag 2 juli 2012 10:09 schreef MaleDuck het volgende:
Nog 5 nachtjes
O, is het tijd om je motivatie voor het lopen neer te zetten?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik bedoelde het ook niet negatief, maar vind het wel een strakke actie
Ecosia
Nope, dat is hem niet. Of is dit een inside joke?quote:Op maandag 2 juli 2012 10:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
heet jouw vriend toevallig datisstom?![]()
![]()
quote:Op maandag 2 juli 2012 10:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
heet jouw vriend toevallig datisstom?
Ecosia
Ekidenquote:Op maandag 2 juli 2012 10:09 schreef MaleDuck het volgende:
Nog 5 nachtjes
O, is het tijd om je motivatie voor het lopen neer te zetten?
Misschien dat ik vandaag ook nog even een momentje kan vinden om het op te schrijven![]()
![]()
En daarna volgden meer motivatiesquote:Op maandag 2 juli 2012 10:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
niets hoeft, alles mag.... maar de Cowboy heeft gister een aangrijpend verhaal gepost over zijn motivatie om de marathon te gaan lopen
quote:Op maandag 2 juli 2012 10:14 schreef Wiehoe het volgende:
Datisstom is een held. Hoe snel hij blessures kan oplopen.
Pff, is het al half 5? Dan kan ik naar huis en lopen
Hoe snel of hoe langzaam het is hangt er echt van af hoe hoog je hartslag is bij een bepaald tempo.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:58 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
Valt me nog redelijk mee qua langzaam. Met mijn schema loop ik tijdens een lange duurloop de eerste helft nog langzamer met een hartslag < 65%.
Meerdere wegen die naar Rome leiden.
Ik zit met 7.00 min/km ongeveer op 85%.
En meerdere wegen die naar Rome leiden idd, maar ik denk dat we het er wel over eens zijn dat elke training zsm van a naar b proberen te komen ons niet naar Rome gaat leiden(ben wel benieuwd trouwens of er trainers zijn die daar anders over denken)
quote:Op maandag 2 juli 2012 10:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
heet jouw vriend toevallig datisstom?!
![]()
Hahaha, tudum tssh!!quote:Op maandag 2 juli 2012 09:59 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Die man stopte op zijn 30e al met lopen omdat hij zoveel geblesseerd was...Mijn doel is ook niet om zo hard mogelijk te lopen, maar zo lang mogelijk(lees: als ik 70 ben wil ik nog lopen
)
.
Honselaar is nooit geblesseerd geweest.
Mogge! Strakblauw hier! Tijd voor 'n klein rondjeniet teveel en te hard want vsnmiddag ook 10km+ hiken
Ja doei.![]()
Ben ik het niet mee eensquote:Op maandag 2 juli 2012 10:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe snel of hoe langzaam het is hangt er echt van af hoe hoog je hartslag is bij een bepaald tempo.
Ik zit met 7.00 min/km ongeveer op 85%.
En meerdere wegen die naar Rome leiden idd, maar ik denk dat we het er wel over eens zijn dat elke training zsm van a naar b proberen te komen ons niet naar Rome gaat leiden(ben wel benieuwd trouwens of er trainers zijn die daar anders over denken)
![]()
![]()
Liever de veilige weg![]()
![]()
Yuki, zou je mijn naam bij de Run2day Ladies Damloop (Amsterdam) willen zetten op 23 September?
4EM.
Ik zou best de klok voor je vooruit willen zetten maar da's zo zonde van m'n eigen dag![]()
![]()
rub it in girl...quote:Op maandag 2 juli 2012 10:16 schreef motorbloempje het volgende:
Mogge! Strakblauw hier! Tijd voor 'n klein rondjeniet teveel en te hard want vsnmiddag ook 10km+ hiken
Lekker, enjoy!quote:Op maandag 2 juli 2012 10:16 schreef motorbloempje het volgende:
![]()
Mijn motivatie is voornamelijk mijn conditie op te bouwen en af te vallen door meer te sporten (hardlopen dus) en gezonder te eten.
Voornamelijk omdat ik merk dat mijn gezondheid toch best wel heel snel achteruit ging.![]()
Duurlooptrainingquote:Op maandag 2 juli 2012 09:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Schema voor iemand die 10 km met goed gevolg kan afleggen:
En dlt is dus duurlooptempokwt is kwaliteitstraining (interval dus) en dan weet ik even niet waar de mlt voor staat. Ow minutenlooptraining.
http://www.run-inn.nl/content.php?page_id=13In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Wat?quote:Op maandag 2 juli 2012 10:16 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens![]()
![]()
Liever de veilige wegOh, je zit me uit te dagen?
Overigens realiseerde ik me gisteren na de opmerking van GotC pas dat het te snel willen lopen ws heeft bijgedragen aan mijn blessure. Kon namelijk niet echt een oorzaak vinden (shin splints heb je toch niet ineens, na eenmalig te veel lopen?) en ik denk dat dat wel een belangrijke oorzaak is geweest. Nam toen ook veel grotere passen enzo.Niet meer actief op Fok!![]()
dat lijkt me nogal voor de hand liggend Vik, hoe harder je loop, hoe harder de landing is en dus de stress op je spieren en pezenquote:Op maandag 2 juli 2012 10:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat?Oh, je zit me uit te dagen?
Overigens realiseerde ik me gisteren na de opmerking van GotC pas dat het te snel willen lopen ws heeft bijgedragen aan mijn blessure. Kon namelijk niet echt een oorzaak vinden (shin splints heb je toch niet ineens, na eenmalig te veel lopen?) en ik denk dat dat wel een belangrijke oorzaak is geweest. Nam toen ook veel grotere passen enzo.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Thxquote:Op maandag 2 juli 2012 10:19 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Duurlooptrainingkwt is kwaliteitstraining (interval dus) en dan weet ik even niet waar de mlt voor staat. Ow minutenlooptraining.
http://www.run-inn.nl/content.php?page_id=13Al die afkortingen
.
Was trouwens wel zielig vanmorgen.. kwam 2 dode mollen tegen onderweg. Zie je vaker als ze gemaaid hebben.![]()
omdat we toch in een hardlooptopic zitten: voor de mollen niet meer hollen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik dacht: oppassen dat ik niet te te snel opbouw qua kilometers en ik heb er nooit bij stilgestaan dat meer snelheid me ook gevoeliger maakte voor blessures.quote:Op maandag 2 juli 2012 10:23 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat lijkt me nogal voor de hand liggend Vik, hoe harder je loop, hoe harder de landing is en dus de stress op je spieren en pezen
Maar goed, dat ik lang gewoon helemaal verkeerd getraind heb, daar waren we al achter. Eind maart ben ik m'n 5 km-trainingen 's middags gaan doen en toen ben ik dus begonnen met deze zo snel mogelijk te lopen en dit heb ik tot Hemelvaartsdag (17 mei) zo gedaan. Toen kreeg ik Honselaar binnen en besloot ik het anders te doen, omdat ik er op deze manier geen lol meer aan beleefde, maar daar heb ik dus nog niet de kans voor gehad
.
Overigens schreef ik dat ik geen motivatie had. Dat is niet helemaal waar. Het stoorde me namelijk wel dat ik zo snel buiten adem was als ik een sprintje naar de trein moest trekken. Gaandeweg zijn dit leuke bijkomstigheden geworden. Nu is mijn motivatie gewoon dat ikhardlopen.
Voor de mensen die bezig zijn met suikers. Hier een stukje over fructose:
en sorry voor de enorme spam over dit onderwerp van mij maar het houd me nogal bezigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
quote:Op maandag 2 juli 2012 10:07 schreef Kwamo het volgende:
[..]
Hij was constant aan het opscheppen hoeveel hij wel niet sportte en hard liep, en hoe hard dat wel niet ging en bla die bla bla. Toen ging ik Evy rennen omdat "dat kon toch niet moeilijk zijn, beetje hollen", en dat was het ook niet. Keihard Evy gevolgd tot ik de 5KM in de pocket had.
En eigenlijk is het nog best wel leuk
Ben je nou weer gestopt dan? Zo ja, schop Knut dan even. Hard gaarne.![]()
![]()
Mijn motivatie was eerst dat ik een sport wilde doen die ook ging i.c.m. het vele reizen, dus moest iets individueels zijn (ben eigenlijk meer van de teamsporten, maar vooruit). En aangezien FF al hardliep wilde ik dat ook wel eens proberen, dan konden we dat misschien soms samen doen
Buiten dat waren we daarvoor net bij Run2Day geweest en hingen daar allemaal roze hardloopspullen![]()
Maar nadat ik erachter kwam dat de Evy lessen zo goed gingen, is m'n motivatie meer verschoven naar: ik zal die artsen (die me verteld hebben dat ik eigenlijk niet meer zou kunnen sporten) eens laten zien hoe erg ze ernaast zaten![]()
En als ik eenmaal 5 km in +/- een half uur kan, ga ik in zoveel mogelijk landen 5 km proberen te lopen, leek me ook wel een leuke motivatie om het te blijven doen nadat ik bewezen heb het te kunnen.
Ik moet zeggen dat ik het wel leuk vind, maar zonder motivatie zou ik er al snel mee stoppen vrees ik.![]()
quote:Op maandag 2 juli 2012 10:35 schreef Jumparound het volgende:
en sorry voor de enorme spam over dit onderwerp van mij maar het houd me nogal bezigVergeet de vruchtensappen ook zeker niet. Die zijn ook zo 'gezond'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
en sorry voor de enorme spam over dit onderwerp van mij maar het houd me nogal bezigHeb ik net een bakje 500 gram kersen gekochtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
Ah ik vind 2 stukkies fruit per dag wel lekker. Beter dan chocola en die andere rommel.█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
Oh dat is wel coolquote:Op maandag 2 juli 2012 10:37 schreef kwiwi het volgende:
Mijn motivatie was eerst dat ik een sport wilde doen die ook ging i.c.m. het vele reizen, dus moest iets individueels zijn (ben eigenlijk meer van de teamsporten, maar vooruit). En aangezien FF al hardliep wilde ik dat ook wel eens proberen, dan konden we dat misschien soms samen doen
Buiten dat waren we daarvoor net bij Run2Day geweest en hingen daar allemaal roze hardloopspullen![]()
Maar nadat ik erachter kwam dat de Evy lessen zo goed gingen, is m'n motivatie meer verschoven naar: ik zal die artsen (die me verteld hebben dat ik eigenlijk niet meer zou kunnen sporten) eens laten zien hoe erg ze ernaast zaten![]()
En als ik eenmaal 5 km in +/- een half uur kan, ga ik in zoveel mogelijk landen 5 km proberen te lopen, leek me ook wel een leuke motivatie om het te blijven doen nadat ik bewezen heb het te kunnen.
Ik moet zeggen dat ik het wel leuk vind, maar zonder motivatie zou ik er al snel mee stoppen vrees ik..
Achteraf jammer dat ik m'n schoenen niet mee had naar Madrid, maar daar had ik echt geen plek meer voor. Maar zo veel hardlopers in het parque del Retiro.
en sorry voor de enorme spam over dit onderwerp van mij maar het houd me nogal bezigNuttige info wel .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik kan de helft van het fruit toch niet eten ivm allergieen. Meestal is het banaan/kiwi/grapefruit, soms druiven of mango of gepofte appel.![]()
quote:Op maandag 2 juli 2012 10:37 schreef kwiwi het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het wel leuk vind, maar zonder motivatie zou ik er al snel mee stoppen vrees ik.![]()
( vanwege die roze hardloopspullen)
Moet een goed gevoel geven om ondanks negatief advies te zien dat je het allemaal kunt!![]()
![]()
klopt helemaal. Dit gaat ook vooral om fructose in tafelsuiker, honing en fructose-glucose stroop.quote:Op maandag 2 juli 2012 10:38 schreef CantFazeMe het volgende:
Ah ik vind 2 stukkies fruit per dag wel lekker. Beter dan chocola en die andere rommel.
Check de bron, had geen zin om heel het artikel te quoten ;-)
dit kan, zoals de concluise aangeeft, een handvat zijn bij het lijnen
Sorry
Ecosia
Ik eet bijna alleen maar fruit uit het hoog-in-fructoselijstje. Banaan en ananas in principe wel icm yoghurt/kwark trouwens (dus ontbijt).
kortom, de appelsap met een smaakje en veel suiker ;-)quote:Op maandag 2 juli 2012 10:37 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Vergeet de vruchtensappen ook zeker niet. Die zijn ook zo 'gezond'.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Eind Febr. woog ik 70 kilo, vanmorgen gaf de weegschaal 63,2 aan![]()
Als dat geen motivatie is om te blijven lopen![]()
![]()
Jump, puur uit belangstelling, maar waar komt jouw fascinatie voor alles met suiker te maken heeft eigenlijk vandaan?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op maandag 2 juli 2012 10:40 schreef Shravani het volgende:
[..]![]()
( vanwege die roze hardloopspullen)
Moet een goed gevoel geven om ondanks negatief advies te zien dat je het allemaal kunt!
En ja, elke keer na het lopen moet ik thuis even verkondigen dat ik "zo trots ben op mezelf!"![]()
![]()
quote:Op maandag 2 juli 2012 10:42 schreef Shravani het volgende:
Eind Febr. woog ik 70 kilo, vanmorgen gaf de weegschaal 63,2 aan![]()
Als dat geen motivatie is om te blijven lopen
En de verse barsten van de fructose. Het is ook vooral zo dat je enkelvoudige suikers moet vermijden (monosaccharide zoals fructose, disaccharides zoals sucrose (tafelsuiker)). Complexe koolhydraten zijn niks mis mee. Vind de term suiker altijd zo verwarrend.quote:Op maandag 2 juli 2012 10:41 schreef Jumparound het volgende:
[..]
kortom, de appelsap met een smaakje en veel suiker ;-)![]()
Dit.quote:Op maandag 2 juli 2012 10:40 schreef Viking84 het volgende:
Ik eet bijna alleen maar fruit uit het hoog-in-fructoselijstje. Banaan en ananas in principe wel icm yoghurt/kwark trouwens (dus ontbijt).
![]()
Done!quote:Op maandag 2 juli 2012 10:16 schreef Shravani het volgende:
Yuki, zou je mijn naam bij de Run2day Ladies Damloop (Amsterdam) willen zetten op 23 September?
4EM.
Ik zou best de klok voor je vooruit willen zetten maar da's zo zonde van m'n eigen dag♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Leuk al die motivaties. Mijne is iets minder interessant. Ik zag een Ultramarathon op tv en ik was nog op zoek naar een nieuwe uitdaging. En toen leek het lopen van zo'n ultra me wel leuk gezien mijn conditie van 0,0.![]()
Nou ja, wellicht ooit een keer. Sinds ik ben begonnen vind ik dat al leuk genoeg. Zal sowieso een paar jaar duren.![]()
Ik ga maar eens richting werk, om daar een middagje vergaderen af te wisselen met op dit forum posten![]()
![]()
Wat betreft OP aanpassen: als ik het tijdig zie zal ik het doen, maar zit op m'n werk dus kan soms even duren. In dat geval is het misschien beter om even een mod aan te spreken.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
onze in house mod is op vakantiequote:Op maandag 2 juli 2012 10:46 schreef Yuki het volgende:
Wat betreft OP aanpassen: als ik het tijdig zie zal ik het doen, maar zit op m'n werk dus kan soms even duren. In dat geval is het misschien beter om even een mod aan te spreken.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
STING is er ook nogquote:Op maandag 2 juli 2012 10:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
onze in house mod is op vakantie![]()
![]()
Modjes hebben nooit vakantiequote:Op maandag 2 juli 2012 10:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
onze in house mod is op vakantie.
TYquote:
Mijn motivatie was niet eens het afvallen(al is dat een erg aangename bijkomstigheid), maar had meer te maken met ziekte geschiedenis in m'n familie en m'n eigen gezondheid die het op bepaalde vlakken nogal liet afweten.
Het is denk ik ook gewoon het gevoel dat je op een bepaalde manier invloed uit kunt oefenen om je lijf zo gezond mogelijk te houden, waardoor ik de motivatie blijf vinden om te blijven lopen.
Had ook nooit verwacht dat ik het leuk zou vinden, maar ook voor mij heeft het lopen een goede invloed op m'n gemoedstoestand. Ik word er echt rustiger van.![]()
Zo, weer terug. Ging zwaar kut. Gister m'n knie wat verdraaid tijdens balletje trappen met wat vrienden. En na zo'n 2,5Km begon er een zeurderig pijntje te ontstaan. Maar gestopt met rennen en verder het rondje wandelend afgemaakt
Jij begrijpt _O_![]()
34 dagen inmiddelsquote:Op maandag 2 juli 2012 10:35 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ben je nou weer gestopt dan? Zo ja, schop Knut dan even. Hard gaarne.. En niet één keer gesmokkeld! Het scheelt ook dik met hardlopen, ondanks dat ik die vriend er al uit liep ^^
![]()
Schoppen!quote:Op maandag 2 juli 2012 10:57 schreef Kwamo het volgende:
[..]
34 dagen inmiddels. En niet één keer gesmokkeld! Het scheelt ook dik met hardlopen, ondanks dat ik die vriend er al uit liep ^^
Maar nice! Dat is al anderhalf maand dude![]()
![]()
Tja mijn motivatie.. ik ben eigenlijk altijd opzoek naar nieuwe doelen en omdat mijn lichaam het vooral van duursporten moet hebben ben ik al snel geneigd om rare/gekke doelen op te stellen.
Zo heb ik 3 jaar terug al eens een marathon gelopen in Amerika (puur om de verveling en slecht voedsel daar te verteren )..
Ik wielren al een jaar of 4 en sinds februari 2012 heb ik het doel gekregen om daarnaast ook te gaan hardlopen. Deze combinatie zorgt voor het volgende doel in 2012 --> meedoen met duathlon wedstrijden.
In 2013 wil ik de afstanden gaan vergroten naar de HM en tijdrijdwedstrijden van 70/80km plus het starten met zwemmen. Uiteindelijk wil ik beginnen met triathlonwedstrijden in 2013/2014 en dit opbouwen naar kwart/midden triathlonafstanden.
Het uiteindelijke doel.. ergens in 2016 (poe wat ver) het lopen van een Iron Man en dit laatste doel is eigenlijk mijn motivatie om steeds sneller & harder te trainen..
![]()
Goede vraag, ik weet het ook nietquote:Op maandag 2 juli 2012 10:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
Jump, puur uit belangstelling, maar waar komt jouw fascinatie voor alles met suiker te maken heeft eigenlijk vandaan?
Nou, gedeeltelijk wel. Mijn nieuwe collega's hebben de neiging om elke dag snoep te halen.
En aangezien ik een enorme snoepdoos ben snoep ik ook mee... Op een gegeven moment ben ik me gaan afvragen wat al die suiker eigenlijk met me doet? Ik was namelijk best wel fanatiek aan het lijnen.
Achteraf gezien weet ik nu waarom ik steevast een middagdutje MOEST doen opweg van werk naar huis. Een teveel aan suiker sloopte me gewoon gedurende de dag.
Ook kom je door te lezen er achter dat tegenwoordig in heel veel producten suiker zit. En ook al zijn het kleine beetjes, Veel kleine beetjes maken een berg...
Mij persoonlijk lijkt me dit niet gezond en daarom let ik er steeds beter op wat ik eet.
Dus ik kies bewust voor complext KH's, en vermijd de snelle (zoals aardappel, witte pasta, snoep, sportdrank). Daarnaast sport ik regelmatig en met veel plezier.
Toen ik begon met het SB dieeet woog ik 83,7 kg, inmiddels is dat 75,2 (gister) maar vooral de laatste paar kg was een drama, en dat kwam vooral door teveel suiker
Ecosia
Dan te bedenken dat veel producten gewoon slechte suikers bevatten. Of van die 'light' producten. Meer suikers dan vet.█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
Ik begreep juist dat kersen erg goed zijn. Ook caloriegewijs zit er geen rochel in.quote:Op maandag 2 juli 2012 10:37 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Heb ik net een bakje 500 gram kersen gekocht.
![]()
maar ook weer een mogelijk bron van vetquote:Op maandag 2 juli 2012 11:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik begreep juist dat kersen erg goed zijn. Ook caloriegewijs zit er geen rochel in.
Ecosia
Gisteren 4,5 km hardgelopen op een nieuwe leuke route. Maar wel met het doel om de nieuwe mcflurry magnum white te verantwoorden die we daarna gingen uitproberen![]()
![]()
kersen??quote:Op maandag 2 juli 2012 11:04 schreef Jumparound het volgende:
[..]
maar ook weer een mogelijk bron van vet![]()
dit .. hoe kan een kers in godsnaam VET bevattenquote:
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
Zoooooo
5km
30.24min
6.05 av. pace
Aardig wat hoogteverschillen, prachtige uitzichten, heeeerlijk rustig... Doe mij hier 'n huisje!!Ja doei.![]()
Light productenquote:Op maandag 2 juli 2012 11:01 schreef CantFazeMe het volgende:
Dan te bedenken dat veel producten gewoon slechte suikers bevatten. Of van die 'light' producten. Meer suikers dan vet..
Liever minder eten/drinken van de reguliere versie dan meer van de lightversie.
quote:uitlegquote:Op maandag 2 juli 2012 11:07 schreef DJMO het volgende:
[..]
dit .. hoe kan een kers in godsnaam VET bevattenquote:Eenmaal door het spijsverteringssysteem, komt fructose bij de lever. Hier heeft het twee mogelijkheden:
het wordt omgezet in glucose en opgeslagen als leverglycogeen, of
het wordt verbruikt voor energie voor de lever.
In tegenstelling tot glucose, kan fructose alleen door de lever als energiebron worden gebruikt. Glucose kan omgezet worden door vrijwel elk deel van het lichaam, zoals de spieren.
Waarom is fructose een probleem bij dieëten?
Als je veel fructose in je dieët hebt, kan het maar naar een plaats: de lever.
Als de glycogeenlevels van je lever vol zijn, wat het eigenlijk heel de dag is, behalve voor je ontbijt, kan het maar een kant op: omgezet worden in vet.
Ecosia
Volgens het voedingscentrum zijn kersen gewoon eindbaas fruit:
100 gram kersen bevat:
Energie 57 kcal
Vet 0 g
Verzadigd vet 0 g
Eiwit 0 g
Koolhydraten 13 g
Vezels 1,2 g![]()
quote:Op maandag 2 juli 2012 11:04 schreef vincm het volgende:
Gisteren 4,5 km hardgelopen op een nieuwe leuke route. Maar wel met het doel om de nieuwe mcflurry magnum white te verantwoorden die we daarna gingen uitproberen
Ecosia
aardbeien zijn eindbazigerquote:Op maandag 2 juli 2012 11:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Volgens het voedingscentrum zijn kersen gewoon eindbaas fruit:
100 gram kersen bevat:
Energie 57 kcal
Vet 0 g
Verzadigd vet 0 g
Eiwit 0 g
Koolhydraten 13 g
Vezels 1,2 g
Ecosia
Waar heb je last van?quote:Op maandag 2 juli 2012 11:11 schreef Sarabi het volgende:
Vandaag weer hardlopen (deze keer echt)
Nog niet 100% beter maar goed genoeg![]()
![]()
quote:quote:Glucose en fructose
Glucose en fructose zijn suikers die in fruit zitten. Fructose is een riskante suiker, omdat deze eerder als vet wordt opgeslagen dan andere suikers. Het verschilt per fruitsoort hoeveel fructose erin zit. Zo zit het vooral in fruitsoorten als peer, appel, aardbeien en druiven. Bij andere soorten is het ook meer verdeeld en speelt glucose – dat minder schadelijk is – een grotere rol, zoals bij sinaasappels, bananen, kersen, kiwi’s en nectarine.![]()
oke, my bad. Dan is het lijstje niet helemaal duidelijkquote:
Ecosia
Niet volgens het stukje wat ik net plaatsquote:
Met andere woorden... Mensen, focus niet zo op de technische kant van eten. Eet gewoon gevarieerd en denk een beetje na. Een pond kersen of een bak aardbeien in 1 keer opvreten is gewoon ook junkfood.![]()
En nu lekker een zelfgebakken volkoren kaiserbroodje met hummus en wat yoghurten dan 10km hiken!
yoghurt los, niet op 't broodje
Ja doei.![]()
daar ben ik achter gekomen jaquote:Op maandag 2 juli 2012 11:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet volgens het stukje wat ik net plaats
Met andere woorden... Mensen, focus niet zo op de technische kant van eten. Eet gewoon gevarieerd en denk een beetje na. Een pond kersen of een bak aardbeien in 1 keer opvreten is gewoon ook junkfood.
Ecosia
Unilever e.d. hebben een flinke vinger in de pap bij het Voedingscentrum, waardoor ik het Voedingscentrum wantrouw, maar qua fruit zal dat wel meevallen (fruit is fruit, after all).Niet meer actief op Fok!![]()
De quote was niet van het voedingscentrum.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:16 schreef Viking84 het volgende:
Unilever e.d. hebben een flinke vinger in de pap bij het Voedingscentrum, waardoor ik het Voedingscentrum wantrouw, maar qua fruit zal dat wel meevallen (fruit is fruit, after all).![]()
Aardbeien met een beetje peper erop. Brengt de smaak omhoog. Klinkt heel bizar maar probeer maar eens.![]()
Haha, kloptquote:Op maandag 2 juli 2012 11:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar wel fokking lekkerEn volgens mij nog steeds beter dan een mars.
Ecosia
quote:Op maandag 2 juli 2012 11:24 schreef Silmarwen het volgende:
Aardbeien met een beetje peper erop. Brengt de smaak omhoog. Klinkt heel bizar maar probeer maar eens.
quote:Op maandag 2 juli 2012 11:24 schreef Silmarwen het volgende:
Aardbeien met een beetje peper erop. Brengt de smaak omhoog. Klinkt heel bizar maar probeer maar eens.
Ecosia
quote:Op maandag 2 juli 2012 10:57 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Schoppen!
Maar nice! Dat is al anderhalf maand dude
Will do![]()
![]()
Aardbeien met champagne...In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
argh! Aardbeien gedoopt in gesmolten chocolade!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
bij de fruitafdeling links af...quote:Op maandag 2 juli 2012 11:43 schreef YUR het volgende:
Kan iemand mij de weg naar het hardlooptopic wijzen?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Thanks! Gotta run!quote:Op maandag 2 juli 2012 11:44 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
bij de fruitafdeling links af...F means you're fucked![]()
quote:Op maandag 2 juli 2012 11:43 schreef YUR het volgende:
Kan iemand mij de weg naar het hardlooptopic wijzen?de weg vragen is zo 2011... heb je je garmin niet om?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
quote:Op maandag 2 juli 2012 11:45 schreef MaleDuck het volgende:
[..]de weg vragen is zo 2011... heb je je garmin niet om?
Voor de mensen met een Android foon:
https://play.google.com/s(...)i.ant.service.socket
https://play.google.com/s(...).dsi.ant.antplusdemo
Je zou (in theorie) je telefoon met je Garmin kunnen laten praten, sweet!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Die vertelt me alleen hoe lang en hoe ver ik onderweg ben....quote:Op maandag 2 juli 2012 11:45 schreef MaleDuck het volgende:
[..]de weg vragen is zo 2011... heb je je garmin niet om?
F means you're fucked![]()
Dat is net als chocolade met rode pepertjesquote:Op maandag 2 juli 2012 11:24 schreef Silmarwen het volgende:
quote:Op maandag 2 juli 2012 11:46 schreef YUR het volgende:
[..]
Die vertelt me alleen hoe lang en hoe ver ik onderweg ben....terechte klacht dan
En YUR, de 12 km dit weekend binnen het uur?<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Dat zou leuk zijn, maar ik heb op foto's al gezien dat dit parcours zich niet leent voor inhaalacties...kilometers lang over een smal paadje langs het water.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:48 schreef MaleDuck het volgende:
[..]terechte klacht dan
En YUR, de 12 km dit weekend binnen het uur?
Ik ga gewoon lekker lopen en genieten, en dan zie ik wel hoe lang ik er over doe. 12km is toch een incourante afstand, dus echt op PR-jacht hoef ik niet te gaanF means you're fucked![]()
och, je kunt je 10 km aanscherpen op endomondo, of je coopertijd ;-)quote:Op maandag 2 juli 2012 11:50 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat zou leuk zijn, maar ik heb op foto's al gezien dat dit parcours zich niet leent voor inhaalacties...kilometers lang over een smal paadje langs het water.
Ik ga gewoon lekker lopen en genieten, en dan zie ik wel hoe lang ik er over doe. 12km is toch een incourante afstand, dus echt op PR-jacht hoef ik niet te gaanInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Die bewaar ik voor de Zevenheuvelenquote:Op maandag 2 juli 2012 11:51 schreef Jumparound het volgende:
[..]
och, je kunt je 10 km aanscherpen op endomondo, of je coopertijd ;-)
F means you're fucked![]()
inderdaad... te lang om echt de hele lengte vol gas te geven maar toch ook niet echt een lengte om lekker te pacen en rustig uit te hobbelen.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:50 schreef YUR het volgende:
[..]
12km is toch een incourante afstand, dus echt op PR-jacht hoef ik niet te gaan'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Buiten lopen is zo veel lekkerder dan binnen lopen!quote:Op maandag 2 juli 2012 11:52 schreef Sarabi het volgende:
Toch maar eens Endomondo op mijn telefoon gezet, wie weet stimuleert dat om buiten te gaan lopenDat je dat nog nooit gedaan hebt!
Wind door je haren, zon op je snoet, voorbijgangers groeten, genieten van de omgeving
.
bedtijd hierhet is tenslotte een "rust"week hier
sweet dreamsquote:Op maandag 2 juli 2012 11:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
bedtijd hierhet is tenslotte een "rust"week hier
![]()
![]()
Buiten is echt zoveel lekkerder!!quote:Op maandag 2 juli 2012 11:52 schreef Sarabi het volgende:
Toch maar eens Endomondo op mijn telefoon gezet, wie weet stimuleert dat om buiten te gaan lopen![]()
Vooral niet buiten gaan lopen, anders wil je nooit meer binnenlopenquote:Op maandag 2 juli 2012 11:52 schreef Sarabi het volgende:
Toch maar eens Endomondo op mijn telefoon gezet, wie weet stimuleert dat om buiten te gaan lopen![]()
![]()
Dit snap ik niet. Je kan elke afstand toch voluit gaan en pacen en uithobbelen?quote:Op maandag 2 juli 2012 11:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad... te lang om echt de hele lengte vol gas te geven maar toch ook niet echt een lengte om lekker te pacen en rustig uit te hobbelen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik moet eerlijk toegeven dat ik buiten lopen ook niet altijd even prettig vind hoor
Om bij mijn "hardloopdijk" uit te komen moet ik langs 2 basisscholen, en de kinderen die wat ouder zijn en op het schoolplein staan vinden het altijd nodig om domme dingen te roepen. Vind dat altijd een beetje irritant maarja, niets van aantrekken en gewoon doorlopen tochhaha
Ik ben best een "low-budget" hardloper en heb dus nooit een idee van hoe hard ik exact ga (heb geen mooie dingetjes die dat allemaal bijhouden :p). Ik probeer een beetje op een gelijkmatig tempo te lopen door middel van lopen op BPM. Maar toch is dat heel anders dan op een loopband.
Maar als de omstandigheden goed zijn, lekker hardloopweertje etc, dan wint buiten lopen het welHeb nu ook geen fitnessabbo meer, dus het is al heel lang geleden dat ik op een loopband heb gelopen. Maar soms vind ik op een band gewoon aantrekkelijker, wanneer er bijvoorbeeld een pak sneeuw buiten ligt ofzo
![]()
![]()
Ik zit met knallende hoofdpijn op m'n werk. Heb net een ibuprofen ingenomen, hopelijk gaat het dan weg en kan ik vanavond nog lopen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Balen Gup, hoop dat 't zakt..quote:Op maandag 2 juli 2012 12:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zit met knallende hoofdpijn op m'n werk. Heb net een ibuprofen ingenomen, hopelijk gaat het dan weg en kan ik vanavond nog lopen![]()
Die kids snappen toch niet wat ze zeggenquote:Op maandag 2 juli 2012 12:37 schreef Miezziej het volgende:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik buiten lopen ook niet altijd even prettig vind hoor
Om bij mijn "hardloopdijk" uit te komen moet ik langs 2 basisscholen, en de kinderen die wat ouder zijn en op het schoolplein staan vinden het altijd nodig om domme dingen te roepen. Vind dat altijd een beetje irritant maarja, niets van aantrekken en gewoon doorlopen tochhaha
Ik ben best een "low-budget" hardloper en heb dus nooit een idee van hoe hard ik exact ga (heb geen mooie dingetjes die dat allemaal bijhouden :p). Ik probeer een beetje op een gelijkmatig tempo te lopen door middel van lopen op BPM. Maar toch is dat heel anders dan op een loopband.
Maar als de omstandigheden goed zijn, lekker hardloopweertje etc, dan wint buiten lopen het welHeb nu ook geen fitnessabbo meer, dus het is al heel lang geleden dat ik op een loopband heb gelopen. Maar soms vind ik op een band gewoon aantrekkelijker, wanneer er bijvoorbeeld een pak sneeuw buiten ligt ofzo
Je hebt toch een smartphone? Daar kun je Endomondo/Runtastic/Runkeeper op installeren en die houdt bij hoeveel km je loopt en met welke tijd. Maar dan moet je je telefoon weer meeslepen.
En hoe vaak ligt hier nou sneeuw in dit landjeZelfs met kou is het heerlijk lopen
185 Team Fok!
En we staan ook op de site van de ekiden
met ijspegels in je haar terugkomen van je rondje hobbelenquote:Op maandag 2 juli 2012 12:56 schreef justmattie het volgende:
[..]
Die kids snappen toch niet wat ze zeggen
Je hebt toch een smartphone? Daar kun je Endomondo/Runtastic/Runkeeper op installeren en die houdt bij hoeveel km je loopt en met welke tijd. Maar dan moet je je telefoon weer meeslepen.
En hoe vaak ligt hier nou sneeuw in dit landjeZelfs met kou is het heerlijk lopen
Ecosia
En dan als je bij mensen naar binnen kijkt jezelf heel stoer voelen omdat die mensen op de bank voor de tv hangen en jij lekker aan het hardlopen bentquote:Op maandag 2 juli 2012 13:16 schreef Jumparound het volgende:
[..]
met ijspegels in je haar terugkomen van je rondje hobbelen
Ik heb ook al die applicaties niet, ik loop alleen op de tijd met behulp van een heel eenvoudig MP3 spelertje. Thuis met afstandmeten.nl voer ik de afstand er bij in. Hartslag, geen idee, ik zorg gewoon dat ik niet te veel buiten adem raak, dat nog wat kunnen praten is wel een handige richtlijn, en dat ik snel weer op adem kom/hartslag niet te keer gaat bij de wandelstukjes. Tien jaar terug waren al die dingen er nog niet, toen liepen mensen ook hard en vielen ze echt niet bij bosjes dood neer![]()
Ik heb ook geen telefoon waar allerlei apps op kunnen, mijne is er een van 7 of 8 jaar oud waarmee je kan bellen en sms'en. Als ik toch eens een nieuwe telefoon koop, dan ga ik denk ik die zombies-run gebruiken, die klinkt wel heel erg leuk! Maar om speciaal daarvoor nu een nieuwe telefoon te gaan kopen...
![]()
![]()
Woei!quote:Op maandag 2 juli 2012 13:14 schreef MaleDuck het volgende:
185 Team Fok!
En we staan ook op de site van de ekidenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
sterkte guppy!quote:Op maandag 2 juli 2012 13:14 schreef MaleDuck het volgende:
185 Team Fok!
En we staan ook op de site van de ekiden
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
Hier stoor ik me dus wel aan he... Wees blij dat er moeite in wordt gestoken om te innoveren.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:22 schreef Sheriam het volgende:
Tien jaar terug waren al die dingen er nog niet, toen liepen mensen ook hard en vielen ze echt niet bij bosjes dood neer![]()
Ik (en een hoop lopers met mij) hebben juist veel plezier van de moderne techniek. Zo vind ik het leuk om competitief bezig te zijn en nèt dat beetje extra geven om slacker of swets of willekeurig wie er uit te lopen. Verder wordt mijn onderbroekje een beetje nat bij het zien van stats en drijf ik weg bij een verbeterde prestatie over een paar maanden.
Dat je er geen geld voor (over) hebt is een ander punt, maar doe het a.j.b. niet af als overbodig...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Die kids worden later vast saaie bankhangersquote:Op maandag 2 juli 2012 12:56 schreef justmattie het volgende:
[..]
Die kids snappen toch niet wat ze zeggen
![]()
Ik gebruik nu mapmyrun om achteraf mijn route een beetje te bekijken enzo. Ik heb alleen geen armband oid waar mijn telefoon inpast dus die stop ik charmant in de kontzak van mijn hardloopbroekMaarja, tussendoor kijken is dan een beetje lastig haha
Net een profiel aangemaakt op Endomondo, ziet er wel leuk uit! Nu mss nog een armband of iets voor me telefoon fixen..![]()
Sorry dat het zo overkwam, als ik post dan schrijf ik puur vanuit m'n eigen mening (tenzij ik duidelijk advies geef ofzo, bijvoorbeeld in een reactie op een vraag). Het is iedere lezer hier, ook mij, heel duidelijk dat anderen er veel lol mee hebben en dat is primaquote:Op maandag 2 juli 2012 13:32 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Hier stoor ik me dus wel aan he... Wees blij dat er moeite in wordt gestoken om te innoveren.
Ik (en een hoop lopers met mij) hebben juist veel plezier van de moderne techniek. Zo vind ik het leuk om competitief bezig te zijn en nèt dat beetje extra geven om slacker of swets of willekeurig wie er uit te lopen. Verder wordt mijn onderbroekje een beetje nat bij het zien van stats en drijf ik weg bij een verbeterde prestatie over een paar maanden.
Dat je er geen geld voor (over) hebt is een ander punt, maar doe het a.j.b. niet af als overbodig..., alleen *ik* vind het totaal niet nodig en heb er dus geen cent voor over.
![]()
Nieuwe short aan*check* nieuwe sportarmband *check*
Ik ga lopen
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~![]()
ja sorry, ik heb een flinke piek in mn grafiek. Dus afgelopen week niet zo best gelopenquote:Op maandag 2 juli 2012 13:35 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Sorry dat het zo overkwam, als ik post dan schrijf ik puur vanuit m'n eigen mening (tenzij ik duidelijk advies geef ofzo, bijvoorbeeld in een reactie op een vraag). Het is iedere lezer hier, ook mij, heel duidelijk dat anderen er veel lol mee hebben en dat is prima, alleen *ik* vind het totaal niet nodig en heb er dus geen cent voor over.
PRS (Post Runnershigh Stress) zeg maar
* Jumparound gaat chocolade halenInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ik denk dat die innovatie wel veel blessures hebben voorkomen, doordat mensen wat sneller in de gaten hebben dat ze minder goed bezig zijn (te hard etc). Dus dat juich ik ook zeker toe. De truc is natuurlijk wel om de juiste informatie goed te gebruiken![]()
![]()
Denk ik ookquote:Op maandag 2 juli 2012 13:38 schreef Drassss het volgende:
Ik denk dat die innovatie wel veel blessures aan het voorkomen is doordat mensen wat sneller in de gaten hebben dat ze minder goed bezig zijn (te hard etc). Dus dat juich ik ook zeker toe. De truc is natuurlijk wel om de juiste informatie goed te gebruiken.
Kan gebeurenquote:Op maandag 2 juli 2012 13:37 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ja sorry, ik heb een flinke piek in mn grafiek. Dus afgelopen week niet zo best gelopen
PRS (Post Runnershigh Stress) zeg maar
* Jumparound gaat chocolade halenIs soms lastig precies te lezen hoe iets bedoeld is, soms krijg ik kritiek op een mening en dan ga ik bij elke opmerking 'ik denk' of 'ik vind' toevoegen maar na een tijdje vind ik dat dan weer zo herhaalderig staan en dan laat ik 't weer weg.. lol, kan 't altijd ophelderen in een volgend postje!
![]()
![]()
Ja, als je serieuzer aan het trainen bent, voor langere afstanden/meer snelheid, en als je weet wat je doet, natuurlijk kan 't wel helpen. Ik denk alleen dat ik zelf lang niet hard genoeg push om dat nodig te hebben, ik zoek m'n grenzen niet zo op en heb daar zelf ook geen behoefte aan.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:38 schreef Drassss het volgende:
Ik denk dat die innovatie wel veel blessures hebben voorkomen, doordat mensen wat sneller in de gaten hebben dat ze minder goed bezig zijn (te hard etc). Dus dat juich ik ook zeker toe. De truc is natuurlijk wel om de juiste informatie goed te gebruiken![]()
Als je tussendoor je tijden wilt weten moet je weer oordopjes in. Misschien dat je telefoon ook wel hard genoeg schreeuwt, dat weer ik nietquote:Op maandag 2 juli 2012 13:35 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Die kids worden later vast saaie bankhangers![]()
Ik gebruik nu mapmyrun om achteraf mijn route een beetje te bekijken enzo. Ik heb alleen geen armband oid waar mijn telefoon inpast dus die stop ik charmant in de kontzak van mijn hardloopbroekMaarja, tussendoor kijken is dan een beetje lastig haha
Net een profiel aangemaakt op Endomondo, ziet er wel leuk uit! Nu mss nog een armband of iets voor me telefoon fixen..
In je kontzak heeft ie ook wel gps-ontvangstDan heb je geen armband nodig.
Nou het lopen van 5/10km wedstrijden noem ik toch best aardig je grens opzoeken?quote:Op maandag 2 juli 2012 13:44 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ja, als je serieuzer aan het trainen bent, voor langere afstanden/meer snelheid, en als je weet wat je doet, natuurlijk kan 't wel helpen. Ik denk alleen dat ik zelf lang niet hard genoeg push om dat nodig te hebben, ik zoek m'n grenzen niet zo op en heb daar zelf ook geen behoefte aan.![]()
![]()
Mja, als ze gewoon loopt en niet zo geïnteresseerd is in d'r eindtijd, dan niet toch?quote:Op maandag 2 juli 2012 13:45 schreef Drassss het volgende:
[..]
Nou het lopen van 5/10km wedstrijden noem ik toch best aardig je grens opzoeken?Sommige mensen lopen wedstrijden gewoon voor de lol, op hun gemakkie
.
Hoe lang loop je al, Sheriam?Niet meer actief op Fok!![]()
Ik zag aan haar foto dat ze niet meer aan het fluiten was en dus een inspanning aan het leveren wasquote:Op maandag 2 juli 2012 13:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mja, als ze gewoon loopt en niet zo geïnteresseerd is in d'r eindtijd, dan niet toch?Sommige mensen lopen wedstrijden gewoon voor de lol, op hun gemakkie
.
Hoe lang loop je al, Sheriam?Dat noem ik toch enigszins je grenzen opzoeken haha.
Edit: Maaarrrrr het kan uiteraard ook zo zijn dat je niet 100% ergens voor gaat, en dat hoeft ook niet. Als je er maar lol in hebt!![]()
![]()
Mja, ik loop nu altijd met muziek vanaf mijn ipodquote:Op maandag 2 juli 2012 13:45 schreef justmattie het volgende:
[..]
Als je tussendoor je tijden wilt weten moet je weer oordopjes in. Misschien dat je telefoon ook wel hard genoeg schreeuwt, dat weer ik niet
In je kontzak heeft ie ook wel gps-ontvangstDan heb je geen armband nodig.
dus dingen van mijn telefoon hoor ik niet, vandaar dat het handig zou zijn als ik hem tijdens het lopen zou kunnen bekijken
Zonder mijn muziek kan ik niet hoor, loop nu precies op "de beat" haha![]()
![]()
ik heb er nog wel een voor je liggen als je geinteresseerd bent. ik doe er toch niets meer meequote:Op maandag 2 juli 2012 13:35 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Die kids worden later vast saaie bankhangers![]()
Net een profiel aangemaakt op Endomondo, ziet er wel leuk uit! Nu mss nog een armband of iets voor me telefoon fixen..Ik heb er één en ik ben er trots op
Waar laat jij je foon dan?quote:Op maandag 2 juli 2012 13:49 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb er nog wel een voor je liggen als je geinteresseerd bent. ik doe er toch niets meer meeNiet meer actief op Fok!![]()
Ik zit met een opkomende migraineaanval en zonder migrainemedicijn op mijn werkquote:Op maandag 2 juli 2012 12:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zit met knallende hoofdpijn op m'n werk. Heb net een ibuprofen ingenomen, hopelijk gaat het dan weg en kan ik vanavond nog lopen
Hopelijk zing ik het nog uit vandaag ,anders wordt het ziek melden
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
in een heuptasje aan een veiligheidsriemquote:
edit-
dat ziet er dus zo uit. Kan er ook de flesjes van m'n waterbelt aanhangen, en dat heuptasje is groot genoeg voor telefoon, sleutels, geld, mp3-speler enzo.Ik heb er één en ik ben er trots op
Spelfouten in m'n vorige post. Gebeurt me vaker via m'n mobiel zie ikquote:Op maandag 2 juli 2012 13:49 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Mja, ik loop nu altijd met muziek vanaf mijn ipoddus dingen van mijn telefoon hoor ik niet, vandaar dat het handig zou zijn als ik hem tijdens het lopen zou kunnen bekijken
Zonder mijn muziek kan ik niet hoor, loop nu precies op "de beat" haha
Je zou dan ook via je telefoon muziek kunnen luisteren. Elke keer op m'n telefoon kijken lijkt me persoonlijk irritantIdeaal dat die Endomondo-vrouw in je oor tettert hoeveel km je hebt gedaan en wat de pace is
Zoveel wedstrijden loop ik niet? Heb er twee jaar terug eentje gelopen en nu de Meidenloop, zaterdag puur op uitlopen/niet wandelen gelopen, had niet eens een streeftijd in gedachten. Maar ja, zo heeft ieder z'n eigen definities, er is geen forum-definitie van 'grenzen opzoeken'. Ik zou dat zelf waarschijnlijk pas zo noemen als ik ook aan snelheid ging werken om een goed PR neer te zetten.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:45 schreef Drassss het volgende:
[..]
Nou het lopen van 5/10km wedstrijden noem ik toch best aardig je grens opzoeken?![]()
Kun je dat zaterdag meenemen? Wel benieuwd hoet het eruit ziet.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:51 schreef DJMO het volgende:
[..]
in een heuptasje aan een veiligheidsriem
edit-
[ afbeelding ]
dat ziet er dus zo uit. Kan er ook de flesjes van m'n waterbelt aanhangen, en dat heuptasje is groot genoeg voor telefoon, sleutels, geld, mp3-speler enzo.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Is ook zo, een echte definitie is persoonlijkquote:Op maandag 2 juli 2012 13:55 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Zoveel wedstrijden loop ik niet? Heb er twee jaar terug eentje gelopen en nu de Meidenloop, zaterdag puur op uitlopen/niet wandelen gelopen, had niet eens een streeftijd in gedachten. Maar ja, zo heeft ieder z'n eigen definities, er is geen forum-definitie van 'grenzen opzoeken'. Ik zou dat zelf waarschijnlijk pas zo noemen als ik ook aan snelheid ging werken om een goed PR neer te zetten.![]()
![]()
surequote:Op maandag 2 juli 2012 13:58 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Kun je dat zaterdag meenemen? Wel benieuwd hoet het eruit ziet.. Deze is heel simpel zelf in elkaar gezet door een elastische veiligheidsriem op maat te maken (is er een met zo'n kliksluiting zeg maar) en een oud camera tasje dat ik er op heb vastgenaaid. De bidonhouders van m'n belt passen er ook precies overheen dus ik kan precies zoveel water meenemen als ik denk nodig te hebben onderweg.
even de foto erbij gezocht voor je:quote:Op maandag 2 juli 2012 13:49 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Mja, ik loop nu altijd met muziek vanaf mijn ipoddus dingen van mijn telefoon hoor ik niet, vandaar dat het handig zou zijn als ik hem tijdens het lopen zou kunnen bekijken
Zonder mijn muziek kan ik niet hoor, loop nu precies op "de beat" haha
Dat valt wel mee toch? Heb zelfs nauwelijks een eindsprint gedaan -had pas laat in de gaten dat we er al zowat waren, en kreeg sowieso pas ruimte toen degenen voor mij gingen eindsprinten. :-) Ik stond niet te hijgen bij de finish ofzo. Een beetje inspanning leveren is niet wat ik 'grenzen opzoeken' zou noemen, maar nogmaals, definities zijn niet absoluut.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:49 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik zag aan haar foto dat ze niet meer aan het fluiten was en dus een inspanning aan het leveren wasDat noem ik toch enigszins je grenzen opzoeken haha.
Edit: Maaarrrrr het kan uiteraard ook zo zijn dat je niet 100% ergens voor gaat, en dat hoeft ook niet. Als je er maar lol in hebt!
M'n 10k wedstrijd liep ik harder, toen heb ik wel degelijk flink versneld toen ik wist dat we op de laatste halve KM zaten, maar toen was ik al een aantal maanden langer aan het lopen, en dat was ook tevens de enige keer dat ik meerdere minuten nodig had om bij te komen in nu 1 1/2 jaar hardlopen. (2010 en nu weer vanaf begin van 't jaar).![]()
Ziet er wel goed uitquote:Op maandag 2 juli 2012 14:02 schreef DJMO het volgende:
[..]
even de foto erbij gezocht voor je:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ik heb mijn telefoon gewoon in mijn kontzak zitten. Zoek dan ook wel een tight uit uit waarbij dat kan. De htc sensation xe is nu. Niet bepaald klein. Ik heb er ook zo'n armband bij gekocht, ligt echter ongebruikt ergens.quote:![]()
Ik heb ook mijn iphone in zo'n band om m'n arm, werkt voor mij ook perfectquote:Op maandag 2 juli 2012 14:17 schreef AntiChrist het volgende:
ik heb gewoon zo een band om m'n arm met m'n iphone er in en oordopjes![]()
gaat prima nergens last van.![]()
![]()
nog een 'leuke anekdote' voor ik weer aan het werk ga...
Pas op een verjaardag raakte ik in gesprek met een vrouw van mijn leeftijd en het ging over sport.
Uiteindelijk over hardlopen en zegt ze... Tja, pas weer opgepakt met nieuwe schoenen.. maar ze hebben zo weinig demping als ik ren (deze dame had een marathon gelopen, ooit). dus ik vraag "Wat voor schoenen loop je op dan"
Van die leuke roze, die ik MOEST hebben... Ik weet, welk type?
Nike Free's
Ik: En weet wel dat je dan geacht wordt op je voorvoet te landen?
Zij: Euh.... nee...
Ik:
Zo zie je maar hoe nodig goed advies is...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
ik heb vrij ielige armpjes .. dus hij zakte steeds af .. en als ik 'm strakker trok had ik op een gegeven moment een afdruk in m'n armen staan. zat gewoon niet prettig .. wil m'n armen vrij hebben ofzo .. op m'n heupen heb ik er geen last van als er wat op hangt.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:17 schreef AntiChrist het volgende:
ik heb gewoon zo een band om m'n arm met m'n iphone er in en oordopjes![]()
gaat prima nergens last van.Ik heb er één en ik ben er trots op
Een wonder dat ze geen hielblessure heeft opgelopen danquote:Op maandag 2 juli 2012 14:20 schreef Jumparound het volgende:
nog een 'leuke anekdote' voor ik weer aan het werk ga...
Pas op een verjaardag raakte ik in gesprek met een vrouw van mijn leeftijd en het ging over sport.
Uiteindelijk over hardlopen en zegt ze... Tja, pas weer opgepakt met nieuwe schoenen.. maar ze hebben zo weinig demping als ik ren (deze dame had een marathon gelopen, ooit). dus ik vraag "Wat voor schoenen loop je op dan"
Van die leuke roze, die ik MOEST hebben... Ik weet, welk type?
Nike Free's
Ik: En weet wel dat je dan geacht wordt op je voorvoet te landen?
Zij: Euh.... nee...
Ik:
Zo zie je maar hoe nodig goed advies is....
En toen ging jij samen met haar naar de hardloopwinkel waar ze goeie schoenen kreeg aangemeten en ze liep nog lang en gelukkig?
ik trok nog maar een grolsch beugel open en ging mn kind stalken vermaken bij de trampolinequote:Op maandag 2 juli 2012 14:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Een wonder dat ze geen hielblessure heeft opgelopen dan.
En toen ging jij samen met haar naar de hardloopwinkel waar ze goeie schoenen kreeg aangemeten en ze liep nog lang en gelukkig?
Ecosia
Bovendien raakt niet iedereen meteen maar geblesseerd van een niet optimale schoen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
klopt, maar het is geen verkeerde schoen. Het is een verkeerde houding bij de schoen. En het is een schoen bedoeld voor een bepaalde houding. Die free's zien er leuk uit en zo, maar zonder juiste instructies zijn het goede schoenen om flink geblesseerd op te rakenquote:Op maandag 2 juli 2012 14:27 schreef mosselmossel het volgende:
Bovendien raakt niet iedereen meteen maar geblesseerd van een niet optimale schoen.
Ecosia
Sprintje naar de bus ging verrassend goed. Denk dat ik van de week weer kan hardlopen![]()
niet te gek hard natuurlijk![]()
Idd. Ik heb een jaar lang op Air Pegasus gelopen. Bleek ook niet de optimale schoen voor mij (schijnt geschikt te zijn voor lichte mensen, nou ik weeg zo'n 70 kg bij 1.70, niet superlicht dus). Het ging pas in mei mis, al had ik daarvoor ook wel eens pijntjes gehad die steeds weer weggingen.
Overigens was dat wel een echt fijne schoen, jammer dat ik daar niet meer op kan lopen (ergens wil ik het nog steeds, maar dan met zooltjes). Eerste loopje met nieuw paar: zalig
Heerlijke schoenenquote:Op maandag 2 juli 2012 14:34 schreef Ach3r0n het volgende:
Ik loop ook nog steeds op de Nike Air Pegasus. Binnenkort maar eens kijken naar nieuwe schoenen. Wel jammer dat ze wat breed zijn voor mijn voet = blaren, maar los daarvan
.
Ga je de nieuwe generatie halen? (29, toch?)Niet meer actief op Fok!![]()
Verdomme
Ik heb net voor het eerst 30 minuten achter elkaar gelopen zonder wandelpauze (yay!) maar Runkeeper heeft allemaal gps-fouten gemaakt, dus nu heb ik geen idee hoe ver ik gelopen heb
Ik ben bang dat het door mn nieuwe sportarmband komt.. Probeer het nu aan te passen op de website maardat is nog helemaal niet zo makkelijk..
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~![]()
ai dat zuigt... kan je je nog herinneren hoe je bent gelopen? Dan zou ik hem handmatig invoeren met kaart... Of de afstand metenen met afstandmeten.nl of gmap-pedometer.com en die afstand als handmatige workout nemen...quote:Op maandag 2 juli 2012 14:37 schreef MissBliss het volgende:
Verdomme
Ik heb net voor het eerst 30 minuten achter elkaar gelopen zonder wandelpauze (yay!) maar Runkeeper heeft allemaal gps-fouten gemaakt, dus nu heb ik geen idee hoe ver ik gelopen heb
Ik ben bang dat het door mn nieuwe sportarmband komt.. Probeer het nu aan te passen op de website maardat is nog helemaal niet zo makkelijk..Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Forum Opties Forumhop: Hop naar: