Routeprofielquote:"This pancake flat stage is tailored to pure sprinters. If Cavendish has missed out on a win the day before, this is the perfect place to make amends. This will be the third day straight that the Tour de France stays in Belgium. The stage will start from Visé, which is hosting the Tour for the first time. The bunch will visit the citadel of Namur halfway through the stage (km 82). We are sticking to tradition."
Ik reken niet op Cavendish, oh etappe van morgen, dan wel.quote:
Jawel, puntjes pakken.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:10 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Verwachten jullie een meesprintende Sagan?
Jazeker.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:10 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Verwachten jullie een meesprintende Sagan?
Kan er nog wel wat geven: Renshaw, Hutarovich en Haedo.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:15 schreef DecoAoreste het volgende:
Cavendish, Kittel, Goss, Greipel, Sagan, Farrar, misschien nog Bozic ofzo? En toch ook Rojas, al zat die vandaag geloof ik bij een valpartij...
Ik zeg toch Kittel voor morgen.
Ik vrees dat dit nog vaak gezegd dient te worden, kijk eens hier:quote:Op zondag 1 juli 2012 20:25 schreef iamsterdamm het volgende:
Ik heb jullie kennis ff nodig voor de volgende etappe, welke 4 zouden jullie kiezen voor een tourepoule
die bij de beste 20 zullen gaan rijden voor de etappe voor morgen de 2de etappe
Dus welke 4 uit deze 8
D. Millar
T. Martin
B. Wiggins
M. Iglinsky
A. Vinokoerov
C. Evans
R. Taaramae
P. Gilbert
ik kijk uit naar jullie meningen ;-)
Goss heeft daarna ook nog op kop gereden. Wel veel korter, maar ook wel na de harde aanloop en toen het omhoog liep.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Greipel is wel erg diep gegaan vandaag. Het was natuurlijk maar een paar kilometer, maar goed, andere sprinters denken er niet eens over om zoiets te doen.
Daar zal hij zelf ook rekening mee hebben gehouden. Ze zijn echt niet achtelijk bij Lotto. Greipel sprint morgen gewoon mee om de zege.quote:Op maandag 2 juli 2012 00:02 schreef Gillingham het volgende:
Ik zie Greipel niet direct minder kans maken morgen als gevolg van zijn inspanning van vandaag.
Bookies zijn ook niet achterlijk.quote:Op maandag 2 juli 2012 00:29 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Daar zal hij zelf ook rekening mee hebben gehouden. Ze zijn echt niet achtelijk bij Lotto. Greipel sprint morgen gewoon mee om de zege.
Het belooft een mooie sprint te worden met bijna alle toppers aanwezig.
Naam die nog niet is genoemd: Petacchi. Heeft zijn beste jaren wel gehad inmiddels, ik verwacht er niet superveel meer van. Top tien, meer niet. Of gaat hij weer verrassen zoals twee jaar geleden?
En dat weten ze dus niet...quote:
Volgens Danny Nelissen is er wel iets gebroken maar heeft Martin wel besloten om te starten.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:21 schreef Guard het volgende:
[..]
En dat weten ze dus niet...
Als ie niet teveel last heeft zal ie het wel gaan proberen
Zijn scafoïd is gebroken.quote:Op maandag 2 juli 2012 10:16 schreef Guard het volgende:
Benieuwd wat er dan gebroken is en of ie er veel last van heeft...
Wil natuurlijk niet de spelen in gevaar brengen, dus zal misschien nog doorgaan tot de 1e TT, en daarna afstappen, als het niet eerder is.
quote:The conditions for the second road stage of the 99th Tour de France are mild with temperatures in the low 20s (Celsius). The wind is already relatively strong and it's expected to get stronger for what is the final day the 2012 race is contested in Belgium.
waar kan je via internet een stream kijken?quote:Op maandag 2 juli 2012 13:04 schreef Reya het volgende:
Als het goed is, is de uitzending dan net begonnen.
ze beginnen pas met uitzenden om 14.10quote:Op maandag 2 juli 2012 13:11 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
waar kan je via internet een stream kijken?
Bij de NOS kan ik dat zien, maar in de giro kon je via de site van gazetti alle beelden zien, ook als er in NL/BE nog niets werd uitgezonden...quote:Op maandag 2 juli 2012 13:12 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
ze beginnen pas met uitzenden om 14.10
De Fransen beginnen zelf ook niet voor 14.10quote:Op maandag 2 juli 2012 13:16 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Bij de NOS kan ik dat zien, maar in de giro kon je via de site van gazetti alle beelden zien, ook als er in NL/BE nog niets werd uitgezonden...
Dat valt wel mee. De klim bestaat uit twee gedeelten, met een wat vlakker stuk ertussen. In het begin is het wel even aanpoten, maar voor een profpeloton in half koers niet echt een bijzonder obstakel.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
best wel stijl als ik me het goed herinner
Bestaat daar een afbeelding van?quote:Op maandag 2 juli 2012 13:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat is dat toch met die lelijke nieuwe helmen?
Ik zie net Farrar met zo'n bespottelijk ding en Renshaw zei gisteren ook al dat de Rabo's een hele dag door andere teams werden uitgelachen met hun nieuwe helmen.
Die dichte helmen zouden aerodynamischer zijn, volgens Giro. Al is dat ook wel een beetje "wij van Wc-eend adviseren Wc-eend".quote:Op maandag 2 juli 2012 13:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat is dat toch met die lelijke nieuwe helmen?
Ik zie net Farrar met zo'n bespottelijk ding en Renshaw zei gisteren ook al dat de Rabo's een hele dag door andere teams werden uitgelachen met hun nieuwe helmen.
Misschien dragen ze die helmen dan ook wel niet in die etappes.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:37 schreef DeeBee het volgende:
Je kop explodeert echt met zo'n helm ja volgens mij...
Al zitten er strategisch nog wel wat gaten in toch, geloof ik. Met skien heb ik ook zo'n dichte helm en als je 'rij-wind' hebt dan gaat nog nog wel, maar kan mij niet voorstellen dat dit lekker is als je een Alpen-col oprijdt met 30 graden...
Ja, dat snap ik ook, welke zender is verantwoordelijk in frankrijk voor de uitzendingen?quote:Op maandag 2 juli 2012 13:20 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
De Fransen beginnen zelf ook niet voor 14.10
Volgens mij is het ook zo dat (vooral) de sprinters ermee rijden, want het voordeel lijkt me veel in de sprint te zitten. Zo in een peloton zittende, als klassementsman, zal het de eerste week nauwelijks uitmaken lijkt me. Maarja, Wiggins reed er gisteren ook me, en cijfers zullen we toch nooit krijgenquote:Op maandag 2 juli 2012 13:37 schreef DeeBee het volgende:
Je kop explodeert echt met zo'n helm ja volgens mij...
Al zitten er strategisch nog wel wat gaten in toch, geloof ik. Met skien heb ik ook zo'n dichte helm en als je 'rij-wind' hebt dan gaat nog nog wel, maar kan mij niet voorstellen dat dit lekker is als je een Alpen-col oprijdt met 30 graden...
Vermoedelijk niet, dan heeft het ook niet veel zin om de aerodynamica te letten. In de sprint zou het twee fietslengtes schelen volgens Giro.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Misschien dragen ze die helmen dan ook wel niet in die etappes.
Peloton en block naar boven, waar Morkov dan al een 10 minuten eerder zijn puntje heeft gepakt...quote:Op maandag 2 juli 2012 13:47 schreef Zelva het volgende:
http://www.climbbybike.co(...)amur&MountainID=9430
Leuke klim, maar niet iets waar op dat moment in de etappe ook maar iets gaat gebeuren.
Maar heeft ie wel wat bolletjestruien in zn kast liggenquote:
kaal hoofd als zonder helm met haar of als zonder helm zonder haarquote:Op maandag 2 juli 2012 13:41 schreef Sautor het volgende:
Die twee die elkaar overlappen zijn kaal hoofd en de tijdrithelm
Beide, zonder helm, zonder haarquote:Op maandag 2 juli 2012 14:00 schreef computergirl het volgende:
[..]
kaal hoofd als zonder helm met haar of als zonder helm zonder haar
Eens.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een rit als vandaag kunnen ze eigenlijk beter om 15.30u. beginnen.
Je kunt ook de televisie pas om 15:30 aanzetten.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een rit als vandaag kunnen ze eigenlijk beter om 15.30u. beginnen.
Mja, lekker nog wat dingen die ik moet doen afmaken en dan lekker gamen, heerlijkquote:Op maandag 2 juli 2012 14:19 schreef Ferdii het volgende:
IdD heerlijke tv dit, gewoon lekker slap lullen en ondertussen wat schoolwerk maken
quote:Op maandag 2 juli 2012 14:24 schreef Maver24 het volgende:
Raar dat we niet even horen waar maarten is
Niet dat ik weet, bij Katoesja heb je wel het koppel Paolini en Freire.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Rijden er nog Spanjaarden voor een Italiaanse ploeg?
Vroeger had je nog Flecha bij Bortolo, maar tegenwoordig zijn er ook maar 2 Italiaanse ploegen ofzoquote:Op maandag 2 juli 2012 14:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, bij Katoesja heb je wel het koppel Paolini en Freire.
Eisel ligt 40 minuten voor.quote:
Weddenschap verloren, moet 1 dag met 1 hand fietsen.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:42 schreef RemcoW23 het volgende:
wtf? Wat heeft die gast. Valt me net pas op
quote:Op maandag 2 juli 2012 14:42 schreef Drassss het volgende:
[..]
Weddenschap verloren, moet 1 dag met 1 hand fietsen.
Gesink heeft iedereen naar huis gereden op de citadel. Heeft nu 30 minuten voorsprong op een achtervolgend groepje met Wiggins en Evans.quote:
Die komt morgen.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:44 schreef freaky40 het volgende:
Hoogerland nog niet op jacht naar de bolletjestrui zo te zien...
Ik vermoed pas zondag, dan zijn er veel punten te verdienen.quote:
quote:Op maandag 2 juli 2012 14:45 schreef Zelva het volgende:
[..]
Gesink heeft iedereen naar huis gereden op de citadel. Heeft nu 30 minuten voorsprong op een achtervolgend groepje met Wiggins en Evans.
Herbert heeft hem nog niet gespot, dus we weten het niet....quote:
Is een apart topic voor man.quote:
quote:Ondertussen wint Di Luca de tweede etappe in de Ronde van Oostenrijk (2.HC)
Di Lucaquote:
En Popovytch de Italiaan.quote:
kijk op de site van de tour, zoek het tijdsschema op en kijk waar ze nu zijn... dan beetje inschatten en je weet hetquote:
quote:
Ja, dat was toch die Spanjaard, die bij Rabo heeft gereden>?quote:
En Grischa Niermann is een Serviër.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:03 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat was toch die Spanjaard, die bij Rabo heeft gereden>?
En Martens een Nederlander toch?quote:Op maandag 2 juli 2012 15:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En Grischa Niermann is een Serviër.
Ja.quote:
quote:Op maandag 2 juli 2012 15:07 schreef Drassss het volgende:
Ik mis weer de leuke Herbert interviews met ploegleiders:
Herbert: Hallo "naam", hoe gaat het?
Ploegleider: ..............................................Hallo! Goeee...
Herbert: Hallo ben je daar?
Herbert: Ah!!
P: Ja goed goed, mooie rit maar....
Herbert: Nee zeg het maar!
Het wielrenseizoen is meer dan de Tour.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:07 schreef Panthera. het volgende:
Toch grappig al die Langevelds en Weenings die naar een andere ploeg gaan voor meer vrijheid en meer mogelijkheden en die nu allebei al op kop hebben gereden in een vlakke etappe...
En de Tour is meer dan de eerste week. In vlakke ritten moet je dat soort renners geen vrijheid voor ontsnappingen geven, dat wordt toch niets.quote:
Op kop rijden is dan wel weer het andere uiterste, zeker als ze roepen dat iedereen kansen krijgt in hun nieuwe ploeg.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En de Tour is meer dan de eerste week. In vlakke ritten moet je dat soort renners geen vrijheid voor ontsnappingen geven, dat wordt toch niets.
In het middengebergte zullen ze hun kansen wel krijgen.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:18 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Op kop rijden is dan wel weer het andere uiterste, zeker als ze roepen dat iedereen kansen krijgt in hun nieuwe ploeg.
We gaan het zien.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
In het middengebergte zullen ze hun kansen wel krijgen.
Langeveld is absolute kopman in de voorjaarsklassiekers en Weening kreeg een vrije rol in Californië en Dauphine, wat mooie resultaten opleverde. Ook hij krijgt in de berg- en overgangsetappes een vrije rol.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:07 schreef Panthera. het volgende:
Toch grappig al die Langevelds en Weenings die naar een andere ploeg gaan voor meer vrijheid en meer mogelijkheden en die nu allebei al op kop hebben gereden in een vlakke etappe...
Was vanaf november geblesserd aan knie, naar reed meteen goed in Cali en Dauphine.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:17 schreef Panthera. het volgende:
[..]
True, al heeft Weening verder nog weinig gereden, in ieder geval niet in goede vorm.
Greipel reed ook op kop gisterenquote:Op maandag 2 juli 2012 15:18 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Op kop rijden is dan wel weer het andere uiterste, zeker als ze roepen dat iedereen kansen krijgt in hun nieuwe ploeg.
Inderdaad, ook de meest verstandige plek voor die renners.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
In het middengebergte zullen ze hun kansen wel krijgen.
Vind ik ook raar.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:23 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Greipel reed ook op kop gisteren. Goeie info.
Ik ben benieuwd wat Pieter daar kan, zou leuk zijn als hij zelf de eerste Nederlandse winnaar wordt van een etappe in de Tour sinds zijn zege in 2005.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:24 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Inderdaad, ook de meest verstandige plek voor die renners.
Veel bombarie? De enige die ooit met wat bombarie vertrok was Kroon.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:26 schreef Panthera. het volgende:
[..]
En nogmaals, ik vond het grappig om te zien nadat ze met veel bombarie bij Rabobank weggingen.
Hij is mijn dark horse voor een Ned. etappezege. Rijdt echt lekker op dit moment, vooral omhoog. Finishte gisteren ook in de eerste groep na op kop gereden te hebben.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat Pieter daar kan, zou leuk zijn als hij zelf de eerste Nederlandse winnaar wordt van een etappe in de Tour sinds zijn zege in 2005.
Nou, wat ik me kan herinneren is dat Weening niet meer blij was met de Rabobank (en terecht, wellicht) en meer voor zijn eigen kans wilde gaan. Ook Langeveld was op zoek naar iets nieuws.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:28 schreef marcodej het volgende:
[..]
Veel bombarie? De enige die ooit met wat bombarie vertrok was Kroon.
Dat zeg ik ook al weken, maar zou wel geniaal zijn.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat Pieter daar kan, zou leuk zijn als hij zelf de eerste Nederlandse winnaar wordt van een etappe in de Tour sinds zijn zege in 2005.
hebben ze kwartiertje geleden uitgelegd.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:35 schreef starbeach het volgende:
Zag net Wiggins met dichte helm, gister ook al iemand. Nieuwe trend?
Ik snap niet dat ze ermee kunnen rijden. Ik rijd normaalgesproken met een gewone helm en dat vind ik al heet, die gaat bergop ook standaard af.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:35 schreef Paxcon het volgende:
[..]
hebben ze kwartiertje geleden uitgelegd.
Aerodynamica enzo
Tja. Ze zeiden zelf iets over een opening van 3mm waardoor dan lucht zou komen ofzo.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:37 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ze ermee kunnen rijden. Ik rijd normaalgesproken met een gewone helm en dat vind ik al heet, die gaat bergop ook standaard af.
Het is ook erg lelijk.
Bergaf vind ik het wel prettig, al helpt het niet zoveel bij een schuiver, maar mocht ik tegen een boom rijden, is het toch prettig als er nog wat tussen de schors en m'n hoofd zit.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:38 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waarom doe je dan überhaupt een helm op, als het niet voor de veiligheid is?
Dat is dus gewoon minder ventilatie. Ik rijd met grotere gaten en dat is een groot verschil met geen helm.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:38 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Tja. Ze zeiden zelf iets over een opening van 3mm waardoor dan lucht zou komen ofzo.
quote:Op maandag 2 juli 2012 15:34 schreef Panthera. het volgende:
Nu vind ik het niet zo erg, er gebeurt toch niks, maar in de proloog was het erg storend ja, toen ze een nobody van Argos gingen interviewen terwijl Martin bezig was met zijn tijdrit.
Iets met aerodynamica ofzo.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom hebben ze allemaal rare helmen?![]()
![]()
quote:Op maandag 2 juli 2012 13:41 schreef Sautor het volgende:
Rode lijn is de dichte helm, blauw lijn de "normale" helm. Die twee die elkaar overlappen zijn kaal hoofd en de tijdrithelm
Die waren in de aanbieding.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
![]()
Schedelbreuk was het toch? Iig dat is bij Cech de reden.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
![]()
schedelbasisfractuur, maar volgens mij is dat hetzelfdequote:Op maandag 2 juli 2012 15:46 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Schedelbreuk was het toch? Iig dat is bij Cech de reden.
Dacht dat die van de brommer was gevallenquote:Op maandag 2 juli 2012 15:46 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Draagt die daarom een helm ja?quote:Op maandag 2 juli 2012 15:46 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ja al lijkt het mij heel stug dat deze 200 mannen ook een schedelbasisfractuur hebben opgelopen dat zou wel heel veel pech in 1 peloton zijn.quote:
zou wel spectaculaire beelden opleverenquote:Op maandag 2 juli 2012 15:52 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ja al lijkt het mij heel stug dat deze 200 mannen ook een schedelbasisfractuur hebben opgelopen dat zou wel heel veel pech in 1 peloton zijn.
Ogrady heeft alles gehad.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:52 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ja al lijkt het mij heel stug dat deze 200 mannen ook een schedelbasisfractuur hebben opgelopen dat zou wel heel veel pech in 1 peloton zijn.
Die kerel zit inderdaad zo vol pinnen en bouten dat hij aan het WK Bionicathlon kan meedoenquote:
Bij wielrenners ter voorkoming van, bij Cech het 2e.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:53 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ter voorkoming van of omdat de schedel al minder sterk is door een eerder ongeval?
Een roze met groene stippen?quote:Op maandag 2 juli 2012 15:55 schreef 1-0-8 het volgende:
Over helmen gesproken... Die gele helmen voor het ploegenklassement zijn echt reteirritant. Die zouden een andere kleur moeten hebben.
Echt hè, gewoon normale helmen. Het publiek interesseert het ploegenklassement toch niet echt.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:55 schreef 1-0-8 het volgende:
Over helmen gesproken... Die gele helmen voor het ploegenklassement zijn echt reteirritant. Die zouden een andere kleur moeten hebben.
Oh, zijn ze daarvoorquote:Op maandag 2 juli 2012 15:55 schreef 1-0-8 het volgende:
Ik vond hem wel wat Ronald Waterreus trekjes hebben...Die Royquote:Op maandag 2 juli 2012 15:57 schreef vanBoeschoten het volgende:
Royke heeft er zin in gelukkig!
Ben benieuwd, verbaast me niks als hun treintje helemaal in de frot gereden wordt..
Maar ik heb Kittel in m'n poul dus het moet eigenlijk wel goed gaan!
Het gaat om de sprints. Bij Giro (Rabo, Garmin) zeggen ze dat het twee fietslengtes scheelt over een sprint 600m, bij Uvex (Argos) zou het 10cm schelen. Over ventilatie zullen ze heus wel nagedacht hebben.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:49 schreef starbeach het volgende:
In het peleton zal zo'n helm echt niks uitmaken. Eet een paar happen meer spaghetti 's morgens voor hetzelfde effect. Denk dat het meer een psychologisch iets is.
Ik ga voor Kittel, Greipel & Cavquote:Op maandag 2 juli 2012 16:00 schreef SuperFokker het volgende:
Wat verwachten jullie dat vandaag de top 3 wordt in de sprint?
Voor mij gaat dit totaal niet op, ik merk duidelijk verschil tussen wel of geen helm dragen.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:48 schreef Sautor het volgende:
Om het gezeik van koeling ook maar uit de wereld te helpen. Blauw is normale helm, paars zonder helm, groen de nieuwe helm. Nauwelijks verschil dus
[ afbeelding ]
Ik denk dat twee fietslengtes wel erg overdreven is, maar het zal ongetwijfeld verschil maken.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:01 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het gaat om de sprints. Bij Giro (Rabo, Garmin) zeggen ze dat het twee fietslengtes scheelt over een sprint 600m, bij Uvex (Argos) zou het 10cm schelen. Over ventilatie zullen ze heus wel nagedacht hebben.
Blijft over dat vooral die van Giro erg lelijk is. De andere merken volgen nog de vormen van de normale helmen. Ik betwijfel of het zal aanslaan in de consumentenmarkt.
Denk dat dat toch vooral perceptie is. Als je al begint met 'ik vind het maar niks en het heeft allemaal nadelen', dan blijf je dat houden.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:02 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Voor mij gaat dit totaal niet op, ik merk duidelijk verschil tussen wel of geen helm dragen.
Zou kunnen, maar ik vind mijn gevoel ook wel aardig zwaar wegen. Maar goed, het staat ze vrij uiteraard.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
Denk dat dat toch vooral perceptie is. Als je al begint met 'ik vind het maar niks en het heeft allemaal nadelen', dan blijf je dat houden.
Ja, die ene helm van Giro die ze in die test gebruikt hebben heeft precies dezelfde eigenschappen als alle andere helmen in de wereld.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:02 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Voor mij gaat dit totaal niet op, ik merk duidelijk verschil tussen wel of geen helm dragen.
Een goede helm ventileert prima en moet ook bergop niet storend zijn.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:02 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Storend is anders, maar ik vind het prettiger en luchtiger zonder.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:05 schreef marcodej het volgende:
[..]
Een goede helm ventileert prima en moet ook bergop niet storend zijn.
Lelijk ding wel.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:06 schreef Bastiefcg het volgende:
wie heeft dat van die gele helm bedacht ? ah maarten gaat het voor me navragen
Helm (Ammophila arenaria) is een vaste plant, die tot de grassenfamilie (Poaceae) behoort. Het is een pioniersplant die belangrijk is bij de vorming van duinen. De plant produceert lange wortelstokken en waar deze wortelstokken met licht in aanraking komen ontstaat een nieuwe spruit...quote:Op maandag 2 juli 2012 16:08 schreef Guard het volgende:
pfft ik heb wel weer genoeg gehoord/gelezen over helmen...
Leuk manquote:Op maandag 2 juli 2012 16:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Helm (Ammophila arenaria) is een vaste plant, die tot de grassenfamilie (Poaceae) behoort. Het is een pioniersplant die belangrijk is bij de vorming van duinen. De plant produceert lange wortelstokken en waar deze wortelstokken met licht in aanraking komen ontstaat een nieuwe spruit...
Ik verwacht wel wat, wil ik even meepikken voordat ik weer ga leren.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:11 schreef Zhero het volgende:
Tussensprintje straks, gaan de grote mannen zich inspannen zo 'vlak voor het einde'?
Ze hebben het ook altijd over Paris is nog ver.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:13 schreef -Willempie- het volgende:
Waarom hebben ze het niet gewoon over Doornik?
Omdat Franse termen of namen chique staan.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:13 schreef -Willempie- het volgende:
Waarom hebben ze het niet gewoon over Doornik?
Sjiek?quote:Op maandag 2 juli 2012 16:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Omdat Franse termen of namen chique staan.
Maar ze hebben het dan wel weer over Luik en Namen. Gewoon willekeur zal het zijnquote:Op maandag 2 juli 2012 16:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Gebruikelijker? Ik zal ook eerder Luik zeggen dan Liège.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:16 schreef Sautor het volgende:
[..]
Maar ze hebben het dan wel weer over Luik en Namen. Gewoon willekeur zal het zijn
nee, het zal wel weer gevaarlijk worden als alles weer bij elkaar isquote:Op maandag 2 juli 2012 16:17 schreef MaleDuck het volgende:
Vandaag nog geen noemenswaardige valpartijen of wel?
Ik ook hoor, daar niet van. Vooral omdat mijn Frans om te huilen isquote:Op maandag 2 juli 2012 16:17 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Gebruikelijker? Ik zal ook eerder Luik zeggen dan Liège.
Ik zeg ook gewoon Doornikquote:Op maandag 2 juli 2012 16:17 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Gebruikelijker? Ik zal ook eerder Luik zeggen dan Liège.
In dit geval lijkt het me eerder onwetendheid. Althans, als we het over de clowns op de Nederlandse televisie hebben.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
niet veel morkov heeft het bergpunt gepaktquote:Op maandag 2 juli 2012 16:19 schreef Pro_Shifty het volgende:
Kan iemand mij bijpraten? Net terug van mijn werk.
Ik zie dat het nog 58 km is en dat er een kopgroep is die 3.28 heeft.
Verder nog iets gebeurt?
Daar zitten toch ook een paar Frans-fetisjisten. Die hebben het ook altijd over espwaars ipv. beloften.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:20 schreef Reya het volgende:
[..]
In dit geval lijkt het me eerder onwetendheid. Althans, als we het over de clowns op de Nederlandse televisie hebben.
En zometeen tussensprintquote:Op maandag 2 juli 2012 16:19 schreef Pro_Shifty het volgende:
Kan iemand mij bijpraten? Net terug van mijn werk.
Ik zie dat het nog 58 km is en dat er een kopgroep is die 3.28 heeft.
Verder nog iets gebeurt?
Met deze nuttige informatie is mijn dag weer goed, bedankt man.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:21 schreef DecoAoreste het volgende:
Traditioneel noemen we alleen grote wereldsteden bij hun Nederlandse naam, verder alles bij de officiële naam. Vandaar Parijs en niet Paris. Zo zeggen we ook Londen en geen London, en Rome en geen Roma, en Barcelona spreken we uit op zijn Nederlands. Maar plaatsen als Portsmouth, Orléans en Jerez de la Frontera spreken we (zo goed mogelijk) uit in de juiste taal.
Alleen zeggen we wel weer New York en al eeuwen geen Nieuw Amsterdam meer.Ook heet Peking nu officieel Beijing, ook in Nederlandse teksten, maar over de steden in India is men het nog niet helemaal eens (Madras/Chennai, Calcutta/Kolkata, etc).
België is natuurlijk lastiger omdat veel plaatsen daar twee officiële namen (hihi ik zei Namen) hebben, daar lijkt het wel wat willekeuriger te zijn...
Ik kijk nog liever RTBF, maar dat zou goed kunnen.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daar zitten toch ook een paar Frans-fetisjisten. Die hebben het ook altijd over espwaars ipv. beloften.
Heel graag gedaan!quote:Op maandag 2 juli 2012 16:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Met deze nuttige informatie is mijn dag weer goed, bedankt man.
Portsmouth en Orléans ook niet. Daarom zeg ik 'zo goed mogelijk'.quote:Jerez de la Frontera kunnen Nederlanders trouwens niet zo heel goed uitspreken
quote:Op maandag 2 juli 2012 16:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nu ik 'm nog eens zie, weet ik plots aan wie Farrar me (met zijn nieuwe helmpje) deed denken.
[ afbeelding ]
Mja, ik ken iemand die gewoon Portsmout zegtquote:Op maandag 2 juli 2012 16:25 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Heel graag gedaan!
[..]
Portsmouth en Orléans ook niet. Daarom zeg ik 'zo goed mogelijk'.
Laat die mannen maar nog even vooruit blijven dan en in km 5 voor de finish gepakt wordenquote:Op maandag 2 juli 2012 16:18 schreef tdrone het volgende:
[..]
nee, het zal wel weer gevaarlijk worden als alles weer bij elkaar is
1e 15quote:Op maandag 2 juli 2012 16:26 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Laat die mannen maar nog even vooruit blijven dan en in km 5 voor de finish gepakt worden
Is dit weer zo'n supersprint? Hoeveel mensen kunnen er punten pakken?
quote:Op maandag 2 juli 2012 16:29 schreef Zhero het volgende:
Sjittt mijn vriendin is weer terug met vriendin van winkelen, daar gaat mijn rustig middagje tour kijken
Omgekeerde wereld hier.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:29 schreef Zhero het volgende:
Sjittt mijn vriendin is weer terug met vriendin van winkelen, daar gaat mijn rustig middagje tour kijken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |