Je inlezen op internetquote:Op donderdag 19 juli 2012 20:24 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Ja zo diep ben ik er nog niet op in gegaan, where to start?
Qua voeding vond ik deze sites informatief:quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:24 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Ja zo diep ben ik er nog niet op in gegaan, where to start?
dat is dan nog steeds erg ja, niet doen... gewoon geduld hebben. ik zou zeker niet meer dan 400 kcal onder onderhoud eten... dus als je sport is dat 2000 kcal, op rustdagen 1500.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:14 schreef Luxuria het volgende:
Nog een vraag:
Het is niet goed om minder dan 1000kcal op een dag te eten, dat is meer een crashdieet.
Maar als ik nu bijv. 1500kcal op een dag eet en met sporten minstens 500kcal verbrand, is dat erg?
En ik wil dus afvallen, niet op gewicht blijven.
Mijn bmr is 1436kcal en onderhoud rond de 1900kcal als ik het goed heb.
Het is een duderinnetje. Ik zou met voeding niet lager dan 15% onder onderhoud gaan, en dan cardio erbij.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:02 schreef mtchel112 het volgende:
Je zal veel spier verbranden duude,
Max 20% van je onderhoud, kun je doen door minder te eten, cardio of een mix
Je kan best veel eten, zolang je maar verbrand.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:42 schreef Luxuria het volgende:
Oke thnx! Ik ben steeds bang dat ik teveel eet waardoor ik niet afval, maar dat zal wel meevallen
Je voeding wat aanpassen, meer proteine ipv carbs. Wat zwaarder trainen inderdaad en regelmatig cardio doen. Ik zou zeggen minstens 3x per week.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:40 schreef Bucketlist het volgende:
Heeft er iemand tips om de laatste paar kilo's eraf te krijgen? Ik ben erg veel afgevallen, vetpercentage zit nu op 14-15% maar daar blijf het op hangen. Ik ben iets zwaarder gaan trainen om mijn lichaam aan het werk te zetten, maar het lijkt net of mijn lichaam wil vasthouden aan die 14%.
Reken je calorie verbruik per dag uit, ga daar zeg 300 - 500 kcal per dag onder zitten en ga cardio doen. En sowieso je hele lichaam trainen inderdaad.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:53 schreef waspoedertje het volgende:
Ga nu 3 x in de week sporten om me calorieeen verbruik omhoog te krijgen na een crashdieet
Daarnaast ben ik nu langzaam weer meer aan het eten (niet te snel anders was dat dieet voor niks)
We komen er wel, er moet nog 7 kilo vanaf ongeveer (van de 30)
Train nu borst, buik, heel mijn rug, biceps en triceps. Ojah en bovenbenen
Doe alleen nog te weinig cardio
https://www.google.nl/web(...)2.0.127.710.8j2.10.0...0.0...1c.CLh8c2ChKbg&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&fp=133affbb385632ad&biw=1440&bih=811quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:12 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand nog een goede iphone app waar ik mijn oefeningen + gewicht + herhalingen makkelijk in kan verwerken.
Misschien intensiever trainen? HIITquote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:58 schreef Bucketlist het volgende:
Thanks Snakey! 3x/4x per week zit ik al aan. Voeding aanpassen kan nog wel wat scherper; eet nu nog redelijk normaal (met whey-shakes als aanvulling). Ik denk dat ik inderdaad maar wat kritischer moet kijken de eiwitten/vetten/koolhydraten verhoudingen.
Lastig, want ben helemaal niet zo bezig met mijn voeding; eet gewoon wat ik lekker/gezond vind.
Ik hou er ook niet zo van, maar ik hou m'n calorieen wel bij. Het scheelt enorm als je je intake weet.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:58 schreef Bucketlist het volgende:
Thanks Snakey! 3x/4x per week zit ik al aan. Voeding aanpassen kan nog wel wat scherper; eet nu nog redelijk normaal (met whey-shakes als aanvulling). Ik denk dat ik inderdaad maar wat kritischer moet kijken de eiwitten/vetten/koolhydraten verhoudingen.
Lastig, want ben helemaal niet zo bezig met mijn voeding; eet gewoon wat ik lekker/gezond vind.
Ik heb een tijdje HIIT gedaan, en erachter gekomen dat het niet zo enorm uitmaakt met gewoon intensieve cardio. De kritiek op mezelf is dan waarschijnlijk dat ik de HIIT niet intensief genoeg deed. Tja. Gewone cardio, maar wel intensief vind ik dus wel prima.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:04 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Misschien intensiever trainen? HIIT![]()
Of meer krachttraining.
Op welke manier ben je zwaarder gaan trainen wat je in je vorige post zei?
Het is denk ik ook wat iedereen voor zichzelf prettig vindt.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:11 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje HIIT gedaan, en erachter gekomen dat het niet zo enorm uitmaakt met gewoon intensieve cardio. De kritiek op mezelf is dan waarschijnlijk dat ik de HIIT niet intensief genoeg deed. Tja. Gewone cardio, maar wel intensief vind ik dus wel prima.
Je conditie gaat er wel heel erg op vooruit met HIIT inderdaad.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:16 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Het is denk ik ook wat iedereen voor zichzelf prettig vindt.
Ik deed eerst ook veel intensieve cardio, maar voor de afwisseling ben ik een paar weken HIIT gaan doen. Ik merkte toen wel echt na 2x al dat mijn conditie daardoor snel nog meer verbeterde.
Dat gaat dus volgens mij niet enorm veel sneller. Maar daar zal niet iedereen het met me mee eens zijn.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:16 schreef Luxuria het volgende:
Kwa vetverbranding weet ik niet meer precies hoeveel effect het daarop had.
Binnenkort wil ik weer HIIT gaan doen, dan ga ik het wel bijhouden.
Volgens mij is het idee ook dat je vooral sneller klaar bent en je geen uur op een apparaat staat te hijgen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:19 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat gaat dus volgens mij niet enorm veel sneller. Maar daar zal niet iedereen het met me mee eens zijn.
Uhu. Maar 30 minuten HIIT staan bij mij gelijk aan 30 minuten gewone intensieve cardio. Als ik de machine mag geloven uiteraard.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:57 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Volgens mij is het idee ook dat je vooral sneller klaar bent en je geen uur op een apparaat staat te hijgen.
Dat zou kunnen ja want ik verbrand met HIIT wel echt meer kcal dan met intensieve cardio.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:02 schreef Snakey het volgende:
[..]
Uhu. Maar 30 minuten HIIT staan bij mij gelijk aan 30 minuten gewone intensieve cardio. Als ik de machine mag geloven uiteraard.
Dat is discutabel natuurlijk, omdat je dan zou kunnen stellen dat ik de HIIT niet intensief genoeg doe.
Inderdaad. Maar hee, ik ben de jongste niet meer.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:40 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat zou kunnen ja want ik verbrand met HIIT wel echt meer kcal dan met intensieve cardio.
En als je echt voluit HIIT doet, zou je met moeite het half uur vol moeten krijgen. Dat is best lang.
Thanksquote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:51 schreef Snakey het volgende:
[..]
Reken je calorie verbruik per dag uit, ga daar zeg 300 - 500 kcal per dag onder zitten en ga cardio doen. En sowieso je hele lichaam trainen inderdaad.
Maareh, 23 kilo kwijt. Well done.
quote:Halterschijven van zwart giet ijzer met een totaal gewicht van 68Kg.
Verdeeld in schijven van:
2x 10Kg 4x 2Kg
4x 3Kg 4x 1Kg
8x 2.5Kg 8x 0.5Kg
Ehm, tweedehands. Hoogste bod is dacht ik 115 euro. Twee korte dumbbell stangen zitten er ook bij.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:41 schreef Bucketlist het volgende:
Ziet er goed uit. Dure aanschaf? Wat je kan doen is twee korte halterstangen (wel met zelfde doorsnede) erbij kopen. Dan kan je ook andere oefeningen doen.
Zwaardere gewichten op de halter, en wat lagere op de korte halterstangen.Of eventueel gripper halterschijven kiezen.
onder onderhoud eten + cardioquote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:40 schreef Bucketlist het volgende:
Heeft er iemand tips om de laatste paar kilo's eraf te krijgen? Ik ben erg veel afgevallen, vetpercentage zit nu op 14-15% maar daar blijf het op hangen. Ik ben iets zwaarder gaan trainen om mijn lichaam aan het werk te zetten, maar het lijkt net of mijn lichaam wil vasthouden aan die 14%.
Bedenk wel dat 68kg binnen paar weken te weinig is voor bijv. deadlift en squat.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:11 schreef samthegreat5 het volgende:
Hallo mensen, ik kom hier voor de eerste keer.![]()
Wat vinden jullie ervan om een halterbank met stang en gewichten aan te schaffen + buikspierbank?
Ik heb zelf nog nooit echt zo getrained, doe meestal set van push-ups, en verschillende crunches.
[..]
Hoe kan je hier op leven zeg? Hoezo zou je opbouwen? Je hongert jezelf uit. Ga gewoon eten.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:04 schreef waspoedertje het volgende:
Ik eet nu per dag 2 bananen 3 crackers en 2 kiwi's en s'avonds gewoon me portie eten
Drink ook 2 tot 2.5 liter water per dag
Vanaf volgende week 4 crackers
Moet langzaam beginnen vanwege de eerdergenoemde crashdieet
Wil dat nu weer opbouwen en over een maand of 2 aan me normle gezonde eetpatroon zitten voor extra spiergroei
Je bent nu bezig met een crash dieet. Je verneukt je lichaam op deze manier.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:04 schreef waspoedertje het volgende:
Ik eet nu per dag 2 bananen 3 crackers en 2 kiwi's en s'avonds gewoon me portie eten
Drink ook 2 tot 2.5 liter water per dag
Vanaf volgende week 4 crackers
Moet langzaam beginnen vanwege de eerdergenoemde crashdieet
Wil dat nu weer opbouwen en over een maand of 2 aan me normle gezonde eetpatroon zitten voor extra spiergroei
Daar ben ik nu dus mee bezig. Ben klaar met dieeten maar kan nu niet zomaar in 1 x weer vollop gaan etenquote:Op maandag 30 juli 2012 15:18 schreef 16meter het volgende:
[..]
Je bent nu bezig met een crash dieet. Je verneukt je lichaam op deze manier.
Ga fatsoenlijk eten!
Godverdomme zegquote:Op maandag 30 juli 2012 15:19 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Daar ben ik nu dus mee bezig. Ben klaar met dieeten maar kan nu niet zomaar in 1 x weer vollop gaan eten
Dan zou alles voor niks geweest zijn
Zeg ook niet dat het slim wasquote:Op maandag 30 juli 2012 15:21 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Godverdomme zeg_! Heb je enig idee hoe fucking ongezond je bezig bent? Wat is je idee hierachter?
'Oh ik moet afvallen, ik eet gewoon helemaal niets meer?'
Hoezo kan dat niet dan? Wat houdt je tegen? Wat is je onderbouwing?quote:Op maandag 30 juli 2012 15:22 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Zeg ook niet dat het slim was
Maar heeft wel geholpen
Nu ben ik dus bezig om weer naar normale maaltijden te gaan, maar dat kan gewoon niet van de 1 op andere dag
Omdat me kcal vebruik ook wat lager is.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:24 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Hoezo kan dat niet dan? Wat houdt je tegen? Wat is je onderbouwing?
Een crashdieet heten ook niet voor niets crashdieet.
Mee eensquote:Op maandag 30 juli 2012 15:25 schreef Ethanolic het volgende:
Echt voor de mensen die denken dat ze met niet eten afvallen ; lees je in, luister niet naar healthfreaks.
Er is voldoende informatie op het internet te vinden hoe je blijvend gezond gevarieerd kan eten en met welke training je afvalt.
Jij denkt met die waarschijnlijk 5 kilo die je bent kwijtgeraakt dat je onderhoud nu zoooo veel is afgenomen?quote:Op maandag 30 juli 2012 15:26 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Omdat me kcal vebruik ook wat lager is.
Dat doet het lichaam zelf.
Dus als ik nu dus zou eten als normaal dan krijg ik veel meer binnen dan dat ik vebruik
Waardoor ik weer heel erg zal aankomen
En dan zou ik het voor niks gedaan hebben
het jojo effect iddquote:Op maandag 30 juli 2012 15:33 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Jij denkt met die waarschijnlijk 5 kilo die je bent kwijtgeraakt dat je onderhoud nu zoooo veel is afgenomen?
Nou weet je wat; er lopen hier echt genoeg mensen die er veel meer verstand van hebben en dit ten zeerste afraden, maar ga jij lekker je gangetje. Dit is precies waarom huisvrouwtjes nooit (blijvend) afvallen.
Dat is ook niet veel hoorquote:Op maandag 30 juli 2012 15:37 schreef 16meter het volgende:
3 tot 4 stuks fruit eten, lekker veel water drinken (minstens 3 a 4 liter!)
crackers met light jam of 30+ kaas
om 4 uur een cup a soupje tegen de trek
zo is het mij ook gelukt!
Push-ups heeft helemaal niks te maken met kracht, maar met spieruithoudingsvermogen. Push-ups train je dus gewoon door ze heel vaak te herhalen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
(even het profiel van m'n vriendin gekaapt)
Via een collega die de afgelopen tijd van een mager scharminkel in een flink brede(maar niet op zo'n Arnold Schwarzenegger manier) kerel is uitgegroeid ben ik erg nieuwsgierig geraakt.
Ik ben 33, heb een normaal figuur(12,5% vet, 42% spier, rest vocht) maar wil ook wat bredere armen, rug, buikspieren etc.
Ben sinds afgelopen week dus begonnen met een ander voedingspatroon.
's ochtends een bord spaghetti(half pak) met alleen citroensap erop en een shake(eiwitten).
gedurende de dag eet ik in totaal 10 boterhammen zonder boter met kalkoenfilet en 's avonds avondeten(zo weinig mogelijk vet, geen suiker) en na het trainen weer een shake en een pak franse kwark.
Ik train 5 keer per week, doe 1 avond buik, biceps en borst, andere dag trapezium/bovenrug, onderrug en triceps, daarnaast fiets ik 2 keer per week naar m'n werk (20 km per keer) op de dagen dat ik niet train.
Wat me tot nu toe opvalt is dat ik veel oefeningen echt heel slecht doe, opdrukken lukt maar 20 keer, biceps liften gaat makkelijk, maar voel ook "pijn" aan de bovenkant van m'n onderarm.
Daarnaast heb ik bij de onderrug oefening gewoon het goede gevoel dat ik getraind heb, maar daarnaast voel ik dat ook de spieren net boven m'n schaambeen ook aangesproken zijn, dus ik maak duidelijk fouten bij sommige oefeningen.
Iemand tips naar goede sites e.d. zodat ik dit kan verbeteren?
Die gewichten kunnen natuurlijk geen kwaad voor de kleine spiergroepen, 13KG op je voorarm heb je niet zo heel makkelijk omhoog namelijk. Maar als je ook je andere spiergroepen ( benen, borst, rug, ) ermee wilt trainen, zou ik je aanraden om een barbell te kopen ( lange stang ) samen met rond de 50KG aan gewichten om te beginnen. En dan een bench bankje en squatrek erbij kopen. bench press squat en deadlift zijn de 3 bekendste compound oefeningen. Een bicep curl is een isolatie oefening, maar met compounds train je meerdere spiergroepen tegelijk!. Zoon bankje en rek zijn misschien duur, maar dan hoef je ook niks anders meer!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:42 schreef junkiexp het volgende:
Bedankt voor je reactie, ik zit denk ik blijf meestal onder 2000 calorieën.
Ik zal eerst maar eens wat afvallen en dan blijf ik wel een beetje trainen met het setjes, dat lijkt me geen kwaad te kunnen toch?
Waarom niet? Ben je bang om uitgelachen te worden? Dat je het verkeerd doet? Dat je te dik bent?quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:46 schreef junkiexp het volgende:
Ik ga me ook hier melden.
Sinds een week ben ik fanatiek aan het hardgelopen gegaan en houd ik om de dag rust.
Ik ben gaan hardlopen om gewicht kwijt te raken.
Op die rustdag wil ik dus graag wat spieren trainen om alles wat strakker te krijgen, ik hoef geen bodybuilder oid te worden maar het mag er wel netjes uitzien.
Ik ben 1.87 lang en weeg net geen 120 kilo.
Nu heb ik 2 van deze setjes gekocht om wat te gaan trainen.
[ afbeelding ]
- 2 schijven van 1.75 kg
- 2 schijven van 2 kg
- 2 schijven van 2.5 kg
Sportschool is geen optie, daar heb ik vaak geen tijd voor en ik wil het gewoon lekker thuis kunnen doen.
Hoe kan ik het beste een plank van aanpak maken, zijn er ergens schema's voor beginners in Jip en Janneke taal te vinden?
En moet ik dan ook serieus op eiwit inname e.d. gaan letten?
Ik wil dus 4 dagen gaan hardlopen en 3 dagen met gewichten gaan trainen.
Alvast bedankt voor de reacties
Ik heb een snelle stofwisseling.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:29 schreef ElDinosaur het volgende:
Hoeveelheid reps hangt af van de spiergroep die je traint en wat je doel is. Daarnaast gewoon meer eten als je wilt groeien.
Op welke manier is het afhankelijk van de spiergroep?quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:29 schreef ElDinosaur het volgende:
Hoeveelheid reps hangt af van de spiergroep die je traint en wat je doel is. Daarnaast gewoon meer eten als je wilt groeien.
Ik wilde eerst 3x8 neerzetten, maar dat is naar mijn mening te kort door de bocht. Denk aan bijvoorbeeld traps en calves die ook voordeel hebben van high rep sets.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:24 schreef Zith het volgende:
[..]
Op welke manier is het afhankelijk van de spiergroep?
Stofwisseling een slecht excuus?quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:12 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ik wilde eerst 3x8 neerzetten, maar dat is naar mijn mening te kort door de bocht. Denk aan bijvoorbeeld traps en calves die ook voordeel hebben van high rep sets.
Daarnaast is stofwisseling gewoon een slecht excuus. Meer eten en je zult groeien.
al pak je van alles een halve portie meer dan is dat al 1000 kcal, en dat kost echt niet meer dan 5 minuten extra per dag. hoeveel eet je nu dan? ik denk dat je het onderschat, zoals iedereen die denkt niet aan te kunnen komen: "ik eet 4 boterhammen maar kom niet aanquote:Op maandag 13 augustus 2012 14:25 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Stofwisseling een slecht excuus?
Wetenschappelijk bewezen........
Het meer eten is voor iemand die fulltime werkt niet een makkelijke opgave.
Ik eet in elk geval om de 2 uur iets, plus tijdens de lunch vanalles, dan 's middags nog en 's avonds weer en voor het slapengaan.
Ik kan van eten niet een fulltime baan maken.
Maar om te zeggen, dat stofwisseling een slecht excuus is.... terwijl wetenschappelijk bewezen is aan de hand van allerlei voorbeelden dat bepaalde mensen dit wel hebben en anderen weer een trage stofwisseling hebben.
Zoals het nu lijkt (er zit wel eens een dag tussen dat het minder is, 's weekends bijv als ik later wakker wordt...)quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:31 schreef ElDinosaur het volgende:
Het kan best zijn dat je een snellere stofwisseling hebt. Dat betekent echter niet dat je daardoor niet kan groeien. Het betekent wel dat je gewoon meer moet gaan eten.
Kan je eens neerzetten wat je eet op een gemiddelde dag?
Het is niet moeilijk om af te vallen.quote:
Mijn vraag is meer... waarom zou het spierweefsel in je traps en calves anders reageren op inspanning als je quads of borst?quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:12 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ik wilde eerst 3x8 neerzetten, maar dat is naar mijn mening te kort door de bocht. Denk aan bijvoorbeeld traps en calves die ook voordeel hebben van high rep sets.
Daarnaast is stofwisseling gewoon een slecht excuus. Meer eten en je zult groeien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |