SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron
Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!
Bekijk deze YouTube-videoJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Als je SS doet kun je beter hier komen posten. [Bodybuilding] (#229)Waar Weissman veel squats gaat doenquote:Op woensdag 27 juni 2012 22:31 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik kijk inderdaad naar filmpjes online voor hoe ik de oefeningen moet uitvoeren. Ik heb nu de oefeningen van starting strength gedaan squats, bench press, deadlift (moet ik wel aan werken denk) en nog een oefening waarvan ik de naam niet meer weet (was specifiek voor onderrug en binnenbenen en billen en stond overigens niet bij het schema van SS)
Wat zijn oefeningen die ik iig nog moet proberen?
En wat voor oefening is geschikt voor de buikspieren met gewicht erbij?
Si. Maar zorg dat de alfa mannetjes dan niet gaan lopen bitchen en haar verwijzen naar het fitness topic.. Want je weet hoe t kan gaan soms.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als je SS doet kun je beter hier komen posten. [Bodybuilding] (#229)Waar Weissman veel squats gaat doen
Dan ben je namelijk niet meer aan het fitnessen en er zitten mensen met veel kennis over SS.![]()
Je kan power cleans wel doen als newbie, hoewel ik eerst zou zorgen dat je form goed is van de oefeningen die je met SS doet. Als je power cleans doet met een verkeerde form ligt een blessure ineens heel dichtbij.
Aw dat is aardig van jequote:Op woensdag 27 juni 2012 23:15 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Si. Maar zorg dat de alfa mannetjes dan niet gaan lopen bitchen en haar verwijzen naar het fitness topic.. Want je weet hoe t kan gaan soms.
I know, I know. Ik vang d´r daar wel op.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:15 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Si. Maar zorg dat de alfa mannetjes dan niet gaan lopen bitchen en haar verwijzen naar het fitness topic.. Want je weet hoe t kan gaan soms.
Als je gewoon serieus er mee bezig bent is er niemand in dat topic die je gaat afkraken o.i.d.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:15 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Precies, daar ga ik ook van uit.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:17 schreef Toverbal0 het volgende:
[..]
Als je gewoon serieus er mee bezig bent is er niemand in dat topic die je gaat afkraken o.i.d.
En zeker niet als je SS doet.
Use you're blue power!quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:17 schreef Snakey het volgende:
[..]
I know, I know. Ik vang d´r daar wel op.
Wat zijn dit?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:51 schreef Thurston het volgende:
Gisteren een sample genomen van Jack3d. Heb al ervaring met andere pre work outs, maar deze is nog het meest aangename. Veel energie, was op een positieve manier onrustig. Aantal PR's verbroken! Ook geen last van een crash. Jullie ervaring met PWO's?
Niet erg veel hoor. Maar ik train altijd op fail, en gisteren toch 3 herhalingen meer dan normaal. En beetje zwaarder...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:17 schreef davako het volgende:
[..]
Wat zijn dit?
Edit: Even snel wat gegoogled, maar zijn de verschillen zo extreem door het innemen van een Pre Workout?
Meteen je buikspieren trainen heeft natuurlijk wel effect (op functioneel gebied).quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:47 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben al een tijdje wat aan de zware kant en dat wil ik nu wel veranderen dus ben ik nu ook wat meer aan het trainen. Ik fiets (racefiets) 2x per week en 1 avond squash ik. Dus qua cardio zit het dan volgens mij wel goed. Maar heeft het ook nog zin om wat fitness oefeningen te doen? Buikspieren enz? Of heeft dat niet direct invloed en zal ik eerst over mijn hele lichaam wat af moeten vallen voordat dat zin heeft?
Het heeft zeker wel effect. Als je gespierder bent verbrand je automatisch meer calorieën.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:47 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben al een tijdje wat aan de zware kant en dat wil ik nu wel veranderen dus ben ik nu ook wat meer aan het trainen. Ik fiets (racefiets) 2x per week en 1 avond squash ik. Dus qua cardio zit het dan volgens mij wel goed. Maar heeft het ook nog zin om wat fitness oefeningen te doen? Buikspieren enz? Of heeft dat niet direct invloed en zal ik eerst over mijn hele lichaam wat af moeten vallen voordat dat zin heeft?
Klopt, maar enkel buikspieren trainen heeft dan weinig zin. Beter om de grote spiergroepen aan te pakken in de sportschool, een paar oefeningen thuis zal weinig zoden aan de dijk zetten.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:53 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Het heeft zeker wel effect. Als je gespierder bent verbrand je automatisch meer calorieën.
Je zal het idd pas zien als je vet kwijtraakt, maar als je nu al begint is de basis er!
Ohja, hij vroeg als voorbeeld buikspieren, maar ik bedoelde meer dat oefeningen in het algemeen wel goed zijn voor de verbranding.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:14 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Klopt, maar enkel buikspieren trainen heeft dan weinig zin. Beter om de grote spiergroepen aan te pakken in de sportschool, een paar oefeningen thuis zal weinig zoden aan de dijk zetten.
Nja het probleem daarmee is, is dat je alleen je spieruithoudingsvermogen traint, op zich prima, maar je gaat er geen kracht en massa mee opbouwen. En dáármee verbrandt je uiteindelijk meer calorieën in rust.quote:
Precies. Dus als je al situps doet kun je beter een gewicht pakken en op je borst leggen, en minder reps doen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:25 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Nja het probleem daarmee is, is dat je alleen je spieruithoudingsvermogen traint, op zich prima, maar je gaat er geen kracht en massa mee opbouwen. En dáármee verbrandt je uiteindelijk meer calorieën in rust.
Met zware gewichten en weinig herhalingen kunnen je spieren groeien.
Met 100 situps op een dag gebeurt er (tegen het algemene idee in) niet zoveel met je buikspieren, behalve dat hun conditie getraind wordt.
Miss op amazon of bookdepository?quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef Schild het volgende:
Heeft iemand een adres waar het boek van Rippetoe te kopen is?
Heb al gekeken bij Bol etc, maar die hebben 'm niet.
(Ja, ik weet hij is ook te downloaden, maar wil 'm graag op mijn nachtkastje hebben.)
Ik stel geen lage eisen. Met zo'n krachtstation kun je prima doen wat ik voor ogen heb. Een beetje aan kracht winnen bij de spieren waar ik met hardlopen en wielrennen weinig aan besteed. Zoals gezegd is fitnessen een bijzaak. Ik kan niet alle sporten evenveel aandacht geven, ik heb een baan, vrouw en (over 2 maand) een kindquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:29 schreef drumstickNL het volgende:
Sure; maar ik heb zoiets, als je het doet, doe het dan goed.
Maar als je zulke lage eisen eraan stelt is de bovenstaande machine perfect.
Zucht. "Beter" is wel een erg ruim begrip. Beter voor jou is niet beter voor mij. Snappie?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:18 schreef mtchel112 het volgende:
Wat wil je nou horen? Wil je nou een bevestiging dat dat ding goed is ofwat?
Je weet dat je beter kan krijgen voor evenveel (miss minder) en je wilt voor zoiets gaan?
Naast dit topic heb je alleen het bodybuilders topic. Daar zit je helemaal misplaatst. Dus luister naar advies hier. Wat zou je willen trainen? Da's het belangrijkst.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Zucht. "Beter" is wel een erg ruim begrip. Beter voor jou is niet beter voor mij. Snappie?
Maar goed, misschien ben ik ook niet in het juiste topic om fitnessapparatuur te bespreken. Mijn fout....
Al die zaken zijn mogelijk, tenminste volgens de videoquote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:04 schreef mtchel112 het volgende:
Hoe kun je met dat ding traps, triceps, biceps, hamstrings trainen?
Kun je daarmee uberhaupt wel een soort van chest press oefening doen, enige wat ik zie is een butterfly achtige oefening.
Je schiet er echt weinig mee op als je de helft van je rug ermee kan trainen, de helft van je borst en geen arm isolatie oefeningen. En alleen je voorkant van je benen, en niet de achterkant
Kijk we willen je helpen, alleen blijkbaar is zon ding gewoon niet echt goed volgens de meeste hier.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:16 schreef Moody het volgende:
[..]
Al die zaken zijn mogelijk, tenminste volgens de video
Maar ik merk dat er weinig/geen mensen in dit topic zijn die een dergelijk apparaat hebben die gebruikerservaringen kunnen delen. Ik zal verder zoeken, no problem
True, maar dat zoek ik niet om eerder genoemde redenenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:20 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Kijk we willen je helpen, alleen blijkbaar is zon ding gewoon niet echt goed volgens de meeste hier.
Als jij een powercage + latpulley + dipping bars + halter, schijven en bankje heb jij waaraarschijnlijk jaren plezier en resultaat
Tja iedereen is er van overtuigd dat je de grootste spiergroepen moet pakken. Dat kan hier niet goed mee dus ja dan zit je hier niet echt goed. Wellicht een hardloop of wielren forum. Maar die beweren dat ze al genoeg beenspieren trainen enzo dus dat dat genoeg is.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:16 schreef Moody het volgende:
[..]
Al die zaken zijn mogelijk, tenminste volgens de video
Maar ik merk dat er weinig/geen mensen in dit topic zijn die een dergelijk apparaat hebben die gebruikerservaringen kunnen delen. Ik zal verder zoeken, no problem
Als je die supps al door elkaar haalt kun je beter geen supps gebruikenquote:Op woensdag 18 juli 2012 23:08 schreef w00h00 het volgende:
Wie kan mij een handje helpen met supplementen?
Ik fitness nu 2 maanden 3 x per week om me spiermassa te vergroten en om het proces te versnellen/verbeteren ben ik naar voedingsupplementen in pilvorm aan 't kijken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Pre workout, eiwit, amonozuren, beta aline, BCCA etcetera.. en dat ook allemaal in 1001 varianten en merken.
quote:Op donderdag 19 juli 2012 09:10 schreef w00h00 het volgende:
19.30
Eten: momenteel eet ik met een Sonja Bakkeraar meedus vrij divers en gezond allemaal.
Je eet veel fruit, opzich prima, maar heeft voor de rest weinig toegevoegde waarde tenzij je het als PWO gebruikt voor snelle suikers.. Zou dan plakjes kipfilet eten. Verder zou ik dit 22:00quote:Op donderdag 19 juli 2012 09:45 schreef w00h00 het volgende:
Ja mag wel 5 kilo af, vandaar. (zit al op 2, dus nog 3 te gaan)
Ik hou me verder niet echt aan de hoeveelheden en de gerechten vallen me alleszins mee.
Maar wil je afvallen of spiermassa kweken? Het is het 1 of het ander.. Is moeilijk te combineren..quote:Op donderdag 19 juli 2012 09:45 schreef w00h00 het volgende:
Ja mag wel 5 kilo af, vandaar. (zit al op 2, dus nog 3 te gaan)
Ik hou me verder niet echt aan de hoeveelheden en de gerechten vallen me alleszins mee.
Het is de herhalende beweging die je nekt. Duidelijk omdat zodra je er af stapt het als snel weg is, door een andere belasting van je knieen. Dus of de positie van de crosstrainer is net effe verkeerd voor je, of er is iets niet goed in je knieen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:49 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb ook een vraagje.
Al maanden heb krijg ik pijn in één of beiden knieën als ik langer dan 20 minuten op de crosstrainer sta. Ik heb ondertussen al gewisseld van schoenen maar ik heb er nog steeds last van.
Na het sporten is de pijn wel snel weer weg.
Weet iemand hoe dit kan en wat ik eraan kan doen?
In het verleden met spinnen heb ik daar nooit last van gehad.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:04 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is de herhalende beweging die je nekt. Duidelijk omdat zodra je er af stapt het als snel weg is, door een andere belasting van je knieen. Dus of de positie van de crosstrainer is net effe verkeerd voor je, of er is iets niet goed in je knieen.
Heb je vaker last van je knieen met andere oefeningen of cardio?
Nee, ik denk niet dat je zwakke knieen hebt. Ik denk dat je op de crosstrainer een beweging maakt waardoor er iets, elke keer dat je een cirkel draai, zogezegd, druk krijgt op iets in je knie waar het niet blij van wordt. Waar voel je de pijn precies?quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:08 schreef Luxuria het volgende:
[..]
In het verleden met spinnen heb ik daar nooit last van gehad.
Met fietsen heb ik er volgens mij geen last van. Met hardlopen weet ik niet zeker, dat doe ik niet vaak. Vanavond ga ik het wel weer doen, dan zal ik eens opletten. Met skeeleren heb ik er ook geen last van.
Ik voel wel vaker mijn knieën, maar nooit zo opvallend als met crosstrainen dus dat weet ik niet meer precies wanneer dat was
Wil dat zeggen dat ik zwakke knieën heb? Kan ik ze versterken of ervoor zorgen dat ik er minder last van heb?
Ik vind het moeilijk aangeven waar de pijn precies zit, volgens mij aan de onderkant van de knie en binnenin achter de knieschijf.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:15 schreef Snakey het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat je zwakke knieen hebt. Ik denk dat je op de crosstrainer een beweging maakt waardoor er iets, elke keer dat je een cirkel draai, zogezegd, druk krijgt op iets in je knie waar het niet blij van wordt. Waar voel je de pijn precies?
Het zou je meniscus kunnen zijn. Denk dat de dokter of een fysio je een beter antwoord kan geven. En ik zou er voor de zekerheid een langsgaan. Misschien voorkom je er een grotere blessure mee.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:18 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk aangeven waar de pijn precies zit, volgens mij aan de onderkant van de knie en binnenin achter de knieschijf.
Ik dacht altijd dat een dokter er toch niks aan zou kunnen zien omdat ik er normaal gesproken geen last van heb, alleen met het crosstrainen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:22 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het zou je meniscus kunnen zijn. Denk dat de dokter of een fysio je een beter antwoord kan geven. En ik zou er voor de zekerheid een langsgaan. Misschien voorkom je er een grotere blessure mee.
Ik zou er zeker even naar laten kijken. Je wil echt je meniscus niet kapot trainen. Dat is een last voor de rest van je leven.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:25 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat een dokter er toch niks aan zou kunnen zien omdat ik er normaal gesproken geen last van heb, alleen met het crosstrainen.
Maar misschien moet ik inderdaad toch maar eens gaan, die pijn iedere keer is ook niet normaal.
Thnx voor de info/reacties!
Als beginner kan je beide wel tegelijk doen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:48 schreef Thurston het volgende:
[..]
Maar wil je afvallen of spiermassa kweken? Het is het 1 of het ander.. Is moeilijk te combineren..
Spiermassa kweken.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:48 schreef Thurston het volgende:
[..]
Maar wil je afvallen of spiermassa kweken? Het is het 1 of het ander.. Is moeilijk te combineren..
Dankjewel!quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:44 schreef Sapstengel het volgende:
Als je spiermassa op wil bouwen, zoals je eerder zei, heb je veel meer eiwitten nodig. En met veel eiwitten kun je ook prima vet verbranden in combinatie met fitness. Hoog in eiwitten, laag in koolhydraten en wat meer vetten voor de verbranding.
Eiwit heeft 4 kcal per gram
Koolhydraten hebben er ook 4
Vetten hebben er 9
Als je dan bijvoorbeeld 2000kcal op een dag wil eten, maar wel met genoeg eiwit zou je zoiets kunnen doen.
Eiwit - 200 gram - 800kcal
Koolhydraten - 125 gram - 500kcal
Vetten - 77 gram - 700kcal
Weet niet zeker of dit goede verhoudingen zijn, omdat ik mij er nog moet verdiepen in het vet verbranden. Ik ben nu juist bezig met aankomen. Maar iemand hier weet er vast wel meer over en kan je vertellen of dit goed is of een betere tip geven.
Dan gewoon voedsel zoeken waarmee je deze macro's kunt halen. Een bak magere kwark is erg goed inderdaad, geeft ruim 40gram eiwit en nauwelijks vet. Een wheyshake met 400ml melk geeft ongeveer 40 gram eiwit, 20 gram koolhydraten, 14 gram vet.
Hoe?quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:55 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Als beginner kan je beide wel tegelijk doen.
Wat ik heb gedaan is eerst af gaan vallen tot streef gewicht. Daarna ben ik massa gaan kweken. Voordeel hier van is dat je vet % gelijk een stuk lager is.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:58 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Spiermassa kweken.
[..]
Dankjewel!![]()
Ik ben laatst ook al op onderzoek geweest om mijn dagelijkse voedingschema met meer eiwitten te voorzien, maar dat valt niet mee zeg. Daarnaast zijn de aantallen gram eiwitten ook nog bizar laag in de meeste producten, vandaar dat ik terecht ben gekomen bij de voeidingsupplementen. Conclusie is dus om eiwit gehalte naar 200 gram per dag (elke dag of trainingsdagen?) te brengen? In name voornamelijk voor of na trainen? En buiten trainingsdagen verspreidt over de dag?
Aantal jaren geleden ben ik al heel optimistisch begonnen met fitnessen en heb me toen ook een grote zak met whey shake aan laten smeren, maar kan me nog herinneren dat ik dat echt niet weg kreeg toen, vandaar dat ik het ook liever in pilvorm inneem, maar dat zal wel minder snel worden opgenomen door het lichaam?
Ik neem zo'n 160 gram eiwit per dag, maar neem ook een berg koolhydraten. Maar als je vet wil verbranden is dat niet ideaal, dus heb je meer eiwit nodig om aan de benodigde calorien te komen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:58 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Spiermassa kweken.
[..]
Dankjewel!![]()
Ik ben laatst ook al op onderzoek geweest om mijn dagelijkse voedingschema met meer eiwitten te voorzien, maar dat valt niet mee zeg. Daarnaast zijn de aantallen gram eiwitten ook nog bizar laag in de meeste producten, vandaar dat ik terecht ben gekomen bij de voeidingsupplementen. Conclusie is dus om eiwit gehalte naar 200 gram per dag (elke dag of trainingsdagen?) te brengen? In name voornamelijk voor of na trainen? En buiten trainingsdagen verspreidt over de dag?
Aantal jaren geleden ben ik al heel optimistisch begonnen met fitnessen en heb me toen ook een grote zak met whey shake aan laten smeren, maar kan me nog herinneren dat ik dat echt niet weg kreeg toen, vandaar dat ik het ook liever in pilvorm inneem, maar dat zal wel minder snel worden opgenomen door het lichaam?
Afvallen is geen noodzaak en ook niet het doel. Maar doordat me vriendin het Sonja Bakker dieet volgt en ik daar het avondavond ook van moet hebben gaan die paar kilo er vanzelf wel af.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik neem zo'n 160 gram eiwit per dag, maar neem ook een berg koolhydraten. Maar als je vet wil verbranden is dat niet ideaal, dus heb je meer eiwit nodig om aan de benodigde calorien te komen.
Dit neem je elke dag inderdaad. Op trainingsdagen kun je na je workout een whey-shake nemen voor sneller herstel. De rest gewoon verspreid over de dag. Voor het slapen gaan is magere kwark goed, verder gewoon bij het ontbijt, vlees met avondeten etc. Er zijn erg veel producten met weinig koolhydraten, maar een hoog eiwitgehalte. Rood vlees, kipfilet, vis, blikje tonijn, whey uiteraard. Noten zijn ook goed. Bevatten veel eiwit en de vetten die je nodig hebt. http://lowcarbdiets.about.com/od/whattoeat/a/highproteinfood.htm staat wel het een en ander.
Whey is prima te doen wanneer je iets met een smaakje neemt. Naturel whey is smerig en smaakt naar kalk, maar ik neem altijd banaan. Smaakt gewoon naar een banaan milkshake, erg lekker zelfs. Zoiets is best goed. Deze bijvoorbeeld: http://www.bodyenfitshop.(...)ion/whey-perfection/
160 is ook prima. Maar ik dacht dat je voornamelijk vet wilde verbranden en dan is het slim om lager in koolhydraten te gaan, met als gevolg dat je meer eiwit en vet nodig hebt om aan dezelfde hoeveelheid calorien te komen. Vandaar dat ik als voorbeeld even 200 gram nam. Wanneer je dit niet per se wil zal 160 ook wel genoeg zijn. Ik geloof dat men uitgaat van om en nabij de 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht. Waardoor ik dan op 160-170 uitkom. Ik eet meestal nog wel iets meer dan dat.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:29 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Afvallen is geen noodzaak en ook niet het doel. Maar doordat me vriendin het Sonja Bakker dieet volgt en ik daar het avondavond ook van moet hebben gaan die paar kilo er vanzelf wel af.
Oke, maar hoe kom jij op die 160 gram? Waarom zou ik dan 200 gram eiwitten moeten hebben? Ik ga in ieder geval mijn dagelijkse voeding met wat kwark en kipfilet uit breiden en de rest aan te vullen met een eiwitshake.
Dank tot dus ver!quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:36 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
160 is ook prima. Maar ik dacht dat je voornamelijk vet wilde verbranden en dan is het slim om lager in koolhydraten te gaan, met als gevolg dat je meer eiwit en vet nodig hebt om aan dezelfde hoeveelheid calorien te komen. Vandaar dat ik als voorbeeld even 200 gram nam. Wanneer je dit niet per se wil zal 160 ook wel genoeg zijn. Ik geloof dat men uitgaat van om en nabij de 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht. Waardoor ik dan op 160-170 uitkom. Ik eet meestal nog wel iets meer dan dat.
Wat ik eet op een dag aan eiwit:
2.5 liter volle melk ~ 85 gram
2 scoops whey - 50 gram
Vlees/vis/kip bij avondeten - 40 gram
50 gram pinda's - 13 gram
Totaal ongeveer 190 gram
En dan zit er nog wat eiwit in aardappels, rijst, havermout etc. Maar dat zijn enkele grammen.
Nogmaals, het zou fijn zijn als iemand even mijn posts controleert en zijn/haar mening geeft. Ik heb me wel verdiept en veel ingelezen op internet en nagevraagd aan bodybuilder vrienden, maar ben geen expert op dit gebied. Een second opinion is welkom.
dit is geen voedingschemaquote:Op donderdag 19 juli 2012 09:10 schreef w00h00 het volgende:
7.30
Opstaan
8.00
Bakje yoghurt eventueel met Müsli of een glas met magere melk.
10.00
Evergreen
12.30
2 bruine botterhammen met linera (magere) leverpastei en 2 botehammen met pindakaas
15.00
Appel of Banaan of 2 Mandarijnen
17.00
Banaan of sultana
17:30 - 19:00
Fitness: opwarming 10 min hardlopen of crosstrainer, daarna specifiek programma voor totale bovenlichaam van ong 45 min gemaakt door fitnessinstructeur op diverse apparaten, daarna nog 30 min diverse oefeningen met gewichten gericht op spiermassa voor armen en schouders.
19.30
Eten: momenteel eet ik met een Sonja Bakkeraar meedus vrij divers en gezond allemaal.
20.00
soms nog bakje vanille vla of yoghurt
22:00
2 Beschuitjes of cracottes met kaas
23.30
Slapen
Heb je niks aan, zonde van je geld. Als je wilt werken aan je core strength, als aanvulling op je sporten (hardlopen/wielrennen), heb je honderd keer meer aan een powerrackje, barbell en wat schijfjes. Op den duur misschien een pully station erbij en/of wat dumbbells. Kun je jaren plezier van hebben en voor hetzelfde (of minder) geld!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:08 schreef Moody het volgende:
Ik ben aan het kijken naar een 2e hands krachtstation. Waarom een krachtstation? Ik vind veel sporten leuk (hardlopen, wielrennen) en wil onafhankelijk van een sportschool wat aan krachttraining doen wanneer mij dat uitkomt. Het gemak van even een half uurtje trainen in de schuur zie ik wel zitten. Ik heb 6-7 jaar aan krachttraining gedaan, dus ik ken de meeste oefeningen wel. Een krachtstation lijkt me een goed compromis tussen bruikbaarheid, gemak en ruimte. Even snel het gewicht aanpassen, dat soort dingen. Mijn vriendin gaat het ook gebruiken en die laat ik liever ook niet klooien met dumbells en een stang.
Ik wil er max. zo'n ¤500,-/¤600,- aan uitgeven, het liefst uiteraard 2e hands.
Heb me er al wat in verdiept en kom vaak het merk Kettler tegen. De Kinetic F3 lijkt me wel wat:
[ afbeelding ]
Ik kan deze voor zo'n ¤550,- overnemen. (nieuwprijs ¤1200,-)
Is dit een goede keus of kan ik beter voor een ander merk/type gaan binnen mijn budget?
Thnx!
Die heb ik ook altijd, wel altijd 2kg. Maar is mijn favoriete whey.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:16 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb deze whey, zeer aan te raden:
http://www.powersupplements.nl/pure-whey-protein-isolate-1000g-35
Daar zitten heel veel eiwitten in, 90 gram per 100 gram whey en bijna geen vet en koolhydraten.
Ja zo diep ben ik er nog niet op in gegaan, where to start?quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:14 schreef 16meter het volgende:
pinda's ongezouten en ongebrand
[..]
dit is geen voedingschema
hoeveel kcal.. welke macro's?
wat is je onderhoud?
zo lang je je voeding niet op orde hebt zijn supplementen eigenlijk weggegooid geld
hoe zien je trainingen er uit? ik heb het gevoel dat daar ook nog wel wat aan te verbeteren valt
Je inlezen op internetquote:Op donderdag 19 juli 2012 20:24 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Ja zo diep ben ik er nog niet op in gegaan, where to start?
Qua voeding vond ik deze sites informatief:quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:24 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Ja zo diep ben ik er nog niet op in gegaan, where to start?
dat is dan nog steeds erg ja, niet doen... gewoon geduld hebben. ik zou zeker niet meer dan 400 kcal onder onderhoud eten... dus als je sport is dat 2000 kcal, op rustdagen 1500.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:14 schreef Luxuria het volgende:
Nog een vraag:
Het is niet goed om minder dan 1000kcal op een dag te eten, dat is meer een crashdieet.
Maar als ik nu bijv. 1500kcal op een dag eet en met sporten minstens 500kcal verbrand, is dat erg?
En ik wil dus afvallen, niet op gewicht blijven.
Mijn bmr is 1436kcal en onderhoud rond de 1900kcal als ik het goed heb.
Het is een duderinnetje. Ik zou met voeding niet lager dan 15% onder onderhoud gaan, en dan cardio erbij.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:02 schreef mtchel112 het volgende:
Je zal veel spier verbranden duude,
Max 20% van je onderhoud, kun je doen door minder te eten, cardio of een mix
Je kan best veel eten, zolang je maar verbrand.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:42 schreef Luxuria het volgende:
Oke thnx! Ik ben steeds bang dat ik teveel eet waardoor ik niet afval, maar dat zal wel meevallen
Je voeding wat aanpassen, meer proteine ipv carbs. Wat zwaarder trainen inderdaad en regelmatig cardio doen. Ik zou zeggen minstens 3x per week.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:40 schreef Bucketlist het volgende:
Heeft er iemand tips om de laatste paar kilo's eraf te krijgen? Ik ben erg veel afgevallen, vetpercentage zit nu op 14-15% maar daar blijf het op hangen. Ik ben iets zwaarder gaan trainen om mijn lichaam aan het werk te zetten, maar het lijkt net of mijn lichaam wil vasthouden aan die 14%.
Reken je calorie verbruik per dag uit, ga daar zeg 300 - 500 kcal per dag onder zitten en ga cardio doen. En sowieso je hele lichaam trainen inderdaad.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:53 schreef waspoedertje het volgende:
Ga nu 3 x in de week sporten om me calorieeen verbruik omhoog te krijgen na een crashdieet
Daarnaast ben ik nu langzaam weer meer aan het eten (niet te snel anders was dat dieet voor niks)
We komen er wel, er moet nog 7 kilo vanaf ongeveer (van de 30)
Train nu borst, buik, heel mijn rug, biceps en triceps. Ojah en bovenbenen
Doe alleen nog te weinig cardio
https://www.google.nl/web(...)2.0.127.710.8j2.10.0...0.0...1c.CLh8c2ChKbg&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&fp=133affbb385632ad&biw=1440&bih=811quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:12 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand nog een goede iphone app waar ik mijn oefeningen + gewicht + herhalingen makkelijk in kan verwerken.
Misschien intensiever trainen? HIITquote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:58 schreef Bucketlist het volgende:
Thanks Snakey! 3x/4x per week zit ik al aan. Voeding aanpassen kan nog wel wat scherper; eet nu nog redelijk normaal (met whey-shakes als aanvulling). Ik denk dat ik inderdaad maar wat kritischer moet kijken de eiwitten/vetten/koolhydraten verhoudingen.
Lastig, want ben helemaal niet zo bezig met mijn voeding; eet gewoon wat ik lekker/gezond vind.
Ik hou er ook niet zo van, maar ik hou m'n calorieen wel bij. Het scheelt enorm als je je intake weet.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:58 schreef Bucketlist het volgende:
Thanks Snakey! 3x/4x per week zit ik al aan. Voeding aanpassen kan nog wel wat scherper; eet nu nog redelijk normaal (met whey-shakes als aanvulling). Ik denk dat ik inderdaad maar wat kritischer moet kijken de eiwitten/vetten/koolhydraten verhoudingen.
Lastig, want ben helemaal niet zo bezig met mijn voeding; eet gewoon wat ik lekker/gezond vind.
Ik heb een tijdje HIIT gedaan, en erachter gekomen dat het niet zo enorm uitmaakt met gewoon intensieve cardio. De kritiek op mezelf is dan waarschijnlijk dat ik de HIIT niet intensief genoeg deed. Tja. Gewone cardio, maar wel intensief vind ik dus wel prima.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:04 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Misschien intensiever trainen? HIIT![]()
Of meer krachttraining.
Op welke manier ben je zwaarder gaan trainen wat je in je vorige post zei?
Het is denk ik ook wat iedereen voor zichzelf prettig vindt.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:11 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje HIIT gedaan, en erachter gekomen dat het niet zo enorm uitmaakt met gewoon intensieve cardio. De kritiek op mezelf is dan waarschijnlijk dat ik de HIIT niet intensief genoeg deed. Tja. Gewone cardio, maar wel intensief vind ik dus wel prima.
Je conditie gaat er wel heel erg op vooruit met HIIT inderdaad.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:16 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Het is denk ik ook wat iedereen voor zichzelf prettig vindt.
Ik deed eerst ook veel intensieve cardio, maar voor de afwisseling ben ik een paar weken HIIT gaan doen. Ik merkte toen wel echt na 2x al dat mijn conditie daardoor snel nog meer verbeterde.
Dat gaat dus volgens mij niet enorm veel sneller. Maar daar zal niet iedereen het met me mee eens zijn.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:16 schreef Luxuria het volgende:
Kwa vetverbranding weet ik niet meer precies hoeveel effect het daarop had.
Binnenkort wil ik weer HIIT gaan doen, dan ga ik het wel bijhouden.
Volgens mij is het idee ook dat je vooral sneller klaar bent en je geen uur op een apparaat staat te hijgen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:19 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat gaat dus volgens mij niet enorm veel sneller. Maar daar zal niet iedereen het met me mee eens zijn.
Uhu. Maar 30 minuten HIIT staan bij mij gelijk aan 30 minuten gewone intensieve cardio. Als ik de machine mag geloven uiteraard.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:57 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Volgens mij is het idee ook dat je vooral sneller klaar bent en je geen uur op een apparaat staat te hijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |