Amelie is leuk he. Alle kittens zijn leuk hoor. Maar Amelie is zo zoet, rustig, lief en knuffelig. Als ik haar oppak begint ze gelijk te spinnen en knorren en wil ze alleen maar bij mij zittenquote:Op zondag 24 juni 2012 11:37 schreef Miss_Isis het volgende:
Oh mynog meer lieve kittens! Onze jongste poes Mika komt ook uit het asiel van Almelo.
Amelie lijkt trouwens wel wat op onze poes Savannah, ook een blue tortie tabby volgens mij? Ik vind haar echt prachtig!
Fijn dat ze zo goed groeien! En ze zijn echt heel schattig, ik kan dat koppie zeker niet weerstaanquote:Op woensdag 27 juni 2012 20:26 schreef WinnieWana het volgende:
Ze zijn in vergelijking met maandag allemaal aangekomen
[..]
Amelie is leuk he. Alle kittens zijn leuk hoor. Maar Amelie is zo zoet, rustig, lief en knuffelig. Als ik haar oppak begint ze gelijk te spinnen en knorren en wil ze alleen maar bij mij zitten![]()
Kan je dit koppie weerstaan?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Angie en Aicha zijn een stel wervelwinden. Die zouden goed samen geplaatst kunnen worden. Vinden de toekomstige baasjes vast leuk hihi.
En Abeltje. Mooie rooieOok al zo lief en knuffelig.
Fotootjes
Amelie
[ afbeelding ]
Sammy: "Wat moet dat hier? "
[ afbeelding ]
In de bench met hun nieuwe krabpaal. Love zoopluspunten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aicha
[ afbeelding ]
Angie
[ afbeelding ]
Hij kent me helaas al te lang om daar in te trappen... en vanwege rugklachten kan ik hem ook niet echt 'spontaan' meenemen ergens naar toe, kan niet eens autorijden atm dus ben een beetje van hem afhankelijkquote:Op woensdag 27 juni 2012 20:46 schreef WinnieWana het volgende:
Nope niet dat ik weet helaas. Gewoon langsgaan. In het echt kan hij ze toch niet weerstaan ofwel?
Oh godquote:Op zondag 1 juli 2012 22:14 schreef WinnieWana het volgende:
Soms hebben ze diarree en daar lopen ze dan lekker met z'n allen doorheen
De andere kittens die wel plaatsbaar zijn en al in het asiel zitten staan ook niet op de site ikzoekbaas. Niet echt handig. Maar ik zal eens vragen naar hun beleid daarin.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:40 schreef Miss_Isis het volgende:
Oh, ze zijn echt vreselijk fotogeniekwat een schatjes zeg! Het Noordbroek moest eigenlijk maar net zo'n site maken als die van DOC Enschede. Dan vinden al die kittens vast sneller een huisje met zulke mooie foto's en leuke verhaaltjes van de pleegouders er bij
Nee. Wil je haar bespreken?quote:Op woensdag 4 juli 2012 01:19 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Amelie is de Doutzen Kroes onder de kittens.
Is ze al besproken?
quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:39 schreef WinnieWana het volgende:
Ze groeien super. Amelie is ook een inhaalslag aan het maken![]()
Het tuig heeft een nieuw tunneltje. Gegarandeerd speelplezier.
Leuke foto's weerquote:Op zondag 15 juli 2012 13:47 schreef WinnieWana het volgende:
Nieuwe foto's
Aicha
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto van gisteravond. De oogjes verkleuren al iets.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanochtend. Vreetbuikje![]()
[ afbeelding ]
Angie![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Amelie's voetjes![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Abeltje
[ afbeelding ]
Kleine en grote rooie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nieuwsgierige oogjes
[ afbeelding ]
Vanochtend, na het eten is het tijd om samen een uur te slapen![]()
[ afbeelding ]
Ze groeien goed. Ze zijn nu allemaal sociaal en knuffelig. Willen alleen maar geaaid worden of samen spelen.
Ze wegen vandaag met zeven weken oud
Abeltje 815 gram
Amelie 741 gram
Aicha 841 gram
Angie 769 gram
Topquote:Op woensdag 18 juli 2012 19:02 schreef WinnieWana het volgende:
Het gaat super met ze. Ze eten goed en komen dus ook goed aan.
Ze zijn knuffelig en sociaal. Allemaal. Al zijn er twee die er toch duidelijk meer van houden. Knuffelbeer Abeltje en knuffeltante Amelie![]()
Ze zijn allemaal druk en ondernemend. Zoals kittens horen te zijn. Ze mogen nu ook in de woonkamer, slaapkamer en keuken. Maar dat is nog wel goed opletten want ze halen de raarste fratsen uit.
Kittens
Ze mogen geadopteerd worden vanaf 1 week na de eerste inenting.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:15 schreef WinnieWana het volgende:
Hmm volgens mij werkt het asiel in Enschede dan anders dan in Almelo. Ik heb nu kittens zonder moeder, dus weet niet of het dan anders is. Maar meestal mogen ze rond de negen weken naar het asiel en geadopteerd worden.
Ik heb ook liever vanuit huis adopteren. Maar ze houden geen site bij dus mensen gaan eerder naar het asiel om te kijken dan bij gastgezinnen thuis.
En vanaf wanneer mogen ze geadopteerd worden uit de gastgezinnen dan Oognip? 10-12 weken?
Kan ik me voorstellenquote:Op donderdag 26 juli 2012 17:45 schreef WinnieWana het volgende:
Ik kon niet eerder vrij krijgen vandaag. Misschien morgen. Anders gaan ze zaterdagochtend naar het asiel.
Vind ik niet erg hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dag vriendjes
Angie
Amelie
Abel
Aicha
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:15 schreef WinnieWana het volgende:
Vanochtend de kittens naar het asiel gebracht. Gisteravond en vroeg vanochtend de kittens helemaal platgenuffelt. Voordat we vertrokken hebben ze nog lekker een blikje gourmet mousse gekregen. In het asiel zijn ze bij binnenkomst gechipt.
En daarna door naar de kittenafdeling. Bij de kittens hebben ze een binnen en buitenverblijf. En er zijn veel kittens. Maar liefst veertig. Met die van mij erbij nog veel meer dus.![]()
Dus ieder die een kitten wil haal er een uit het asiel![]()
Foto's van gisteren en vanochtend
Aicha
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Angie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanochtend spelen
Angie en Amelie in de tent
[ afbeelding ]
Angie, Amelie en Abel
[ afbeelding ]
Angie en Amelie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aicha de mauwer
[ afbeelding ]
Angie en Amelie
[ afbeelding ]
Amelie
[ afbeelding ]
Angie
[ afbeelding ]
Amelie en Abel
[ afbeelding ]
Aicha
[ afbeelding ]
Abel heeft de hamsterkooi ontdekt. Eerst lag hij er heel relaxt op
[ afbeelding ]
Toen spotte hij de hamster
[ afbeelding ]
Lekker smullen
[ afbeelding ]
In het asiel foto's en filmpjesZe zijn wegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dag vriendjes
Angie
[ afbeelding ]
Amelie
[ afbeelding ]
Abel
[ afbeelding ]
Aicha
[ afbeelding ]![]()
Lijkt me echt vreselijk om ze weg te moeten brengen, en al helemaal als ze daar wat angstig zijn en jou als steun gebruiken.. Knap dat je dat kunt!
Maar bedankt voor de mooie en leuke foto's en de filmpjes![]()
En natuurlijk voor het hele topic
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Voorlopig ga ik nog even niet opvangen, want de kat van mijn tante komt hier. En zij moet 's nachts in dat vrije kamertje kunnen. Mijn tante is nog drie weken op vakantie. Daarna ga ik weer opvangen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:54 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ach, alweer verhuisd voor plaatsing. Uit ervaring met onze eerste opvangers weet ik hoe moeilijk het is om ze daar achter te moeten laten. Het zijn prachtige kittens dus hopelijk worden ze snel geplaatst.
Je hebt ze in elk geval een goede start in het leven kunnen geven![]()
Ga je nog vaker opvangen ?
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:13 schreef WinnieWana het volgende:
Twee zijn er al geadopteerd![]()
Mijn nicht was vandaag in het asiel om een eigen kitten uit te zoeken. Ze wilde een wat drukker sociaal kitten, want ze hebben ook een druk gezin. Drie kinderen, hond en al twee katten. En ze zei dat er al twee geadopteerd waren de grijze, Amelie dus, en uit het verhaal van de kinderen over het ander kittentje wordt ik niet wijs dat was bruin/zwart.
Owh, wat fijn!! Dan durf ik nu helemaal voluit te juichenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:22 schreef WinnieWana het volgende:
Het is verteld door het asiel en mijn nicht haar kinderen slapen hier regelmatig in het weekend want "tante "winnie wana heeft kittens en leuke eigen katten
thnx!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 21:33 schreef Greys het volgende:
Hoi! Ik zag je vraag in FB, heb je TT aangepast, maar dat 'lees verder op pagina 4' heb ik er af gelaten want bij mij heeft jouw topic bv maar 2 pagina'sNiet iedereen heeft hetzelfde aantal posts per pagina ingesteld. Is het oke zo?
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 21:00 schreef WinnieWana het volgende:
Gistermiddag werd ik gebeld door het asiel. Ze hadden een moederpoes op het asiel met 3 kittens. Gisteren om half zes heb ik hun opgehaald.
Dit is mamapoes.
[ afbeelding ]
Een ontzettend lief, aanhankelijk knuffelig jong poesje. Ze laat alles toe, ik kon in haar oren kijken. En ook haar tanden mocht ik bekijken. Daardoor weet ik dat ze jong is want een prachtig wit gebit met geen tandplak. Ze is wel ontzettend mager. Ze weegt 2.5 kilo. Als ik haar aai kan ik alle botten in haar lichaam voelen.
Haar dochter een zwart/wit meisje. Het meest brutale van het stel
[ afbeelding ]
weegt 616 gram
Nog een meisje, volledig zwart met een klein beetje wit op de borst
[ afbeelding ]
weegt 636 gram
De enige man in het gezelschap.
[ afbeelding ]
weegt 716 gram
het zwart/witje
[ afbeelding ]
mamapoes, lekker relaxt
[ afbeelding ]
Volgens mij het katertje
[ afbeelding ]
voetjes![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
mama wast kroost
[ afbeelding ]
op de kop slapen
[ afbeelding ]
De kittens schat ik zelf rond de 6/7 weken door hun gewicht en omdat hun ogen al zijn verkleurd. Ook spelen ze al vrij ruw kunnen ze veel. Ze springen overal op en vanaf zonder onhandigheid.
Wel zijn ze wat schuw en is er ook al naar mij geblazen maar vandaag vonden een aantal het soms wel fijn als ik ze aai. Dus dat komt helemaal goed. Ik heb alleen nog geen namen. Ben ik nog aan het bedenken. Moet beginnen met de letter B.
En hoe wijzig je eigenlijk een topictitel?
Foto's...quote:Op maandag 10 september 2012 16:11 schreef WinnieWana het volgende:
Vandaag gewogen
Mama Bella 3.3 kilo![]()
Brandy (mannetje) 1145 gram
Breezer( zwart vrouw) 909 gram
Bailey (zwart-wit) 1045 gram
quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:14 schreef WinnieWana het volgende:
Tetter begint nu helemaal los te komen. Hier doet ze haar uiterste best om maar geaait en genuffelt te worden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dunne pootjes, dik wormenbuikje
[ afbeelding ]
Het kitten?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:51 schreef Panzermaus het volgende:
Leuke foto's, ze lijken op mijn vriendin.
Ik heb hem geadopteerd. Eerst had mijn vader een kitten. Brutus. Die ging niet goed samen met de kat van mijn vader Minous( die krabte zich kaal) Brutus is toen bij mij komen wonen en had een vriendje nodig.Die gewoon ook veel speelt. Abeltje is een schatje en zat nog in het asiel na 3 weken. Zijn zusjes waren al wel geadopteerd en hij was ook ontzettend afgevallen. Hij was 12 weken en 850 gramquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:16 schreef Oognip het volgende:
Abel!?heb je hem weer tijdelijk of heb je hem geadopteerd?
Superleukquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Inderdaad een stoere dame![]()
![]()
![]()
En wat leuk dat je Abel weer hebt
Jeetje wat is hij een hoop afgevallen! Maar bij jou komt dat weer helemaal goedquote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:58 schreef WinnieWana het volgende:
[..]
Het kitten?Of lijkt het kitten op de kat van je vriendin?
[..]
Ik heb hem geadopteerd. Eerst had mijn vader een kitten. Brutus. Die ging niet goed samen met de kat van mijn vader Minous( die krabte zich kaal) Brutus is toen bij mij komen wonen en had een vriendje nodig.Die gewoon ook veel speelt. Abeltje is een schatje en zat nog in het asiel na 3 weken. Zijn zusjes waren al wel geadopteerd en hij was ook ontzettend afgevallen. Hij was 12 weken en 850 gramTerwijl hij met negen weken en bijna 1100 gram naar het asiel ging. En ach waar drie kunnen eten kunnen ook vier eten. Maar hier trek ik wel de grens hoor
[..]
Superleuk
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:43 schreef WinnieWana het volgende:
Nieuwe foto's van Tetter
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boos kijken![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo grappig als katten als het ware een glimlach hebben
[ afbeelding ]
Spelen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb haar nu 3 weken en een aantal dagen. Volgens het asiel was ze plusminus 5 weken toen ik haar kreeg. Dan zou ze nu 8 weken moeten zijn.
Maar ze weegt iets meer dan 1200 gram. Ze moet dus wel een paar weken ouder zijn. Zo 10-12 weken denk ik.
Ik sta altijd versteld hoeveel ze aan kunnen komen in een paar weken tijd. Ze was iets zwaarder dan 500 gram toen ze bij mij kwam en nu 700 + gram gegroeid in 3 weken tijd.
Owh, wat jammer van Tetterquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:06 schreef WinnieWana het volgende:
Tetter is vandaag terug gegaan naar het asielDe laatste paar dagen had ze nog steeds waterige ontlasting. Als ze door de kamer liep drupte het er gewoon uit. Heel sneu. Verder wel heel erg levendig. In het asiel kunnen ze haar in de gaten houden en medicijnen geven mocht dat nodig zijn. Denk niet dat het lang gaat duren voordat ze opgeknapt is en geadopteerd kan worden.
Het asiel mooest ook voor een andere nestje dat was binnengekomen snel onderdak hebben. Daarom deze wissel.
Ik heb nu vier kittens van iets meer dan 4 weken oud. De eerste dag zaten ze bij een mevrouw van de dierenambulance. Hun moeder is een zwerfkat die wel te benaderen is. Maar de moeder had een erg rare dikke buik, en is gelijk geholpen. Dus we moeten nog even kijken wanneer moeders weer bij haar kittens kan.
De kittens zijn superlief en schattig. En laten ook van ze horen. Ze waren nog niet ontvlooit dus dat heb ik net gedaan. Van het asiel heb ik geitenmelkpoeder meegekregen en dat hebben ze net gedronken.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:18 schreef WinnieWana het volgende:
Dallas vind ik ook leuk![]()
De gewichten
Dakota 585 gram (was 471 gram)
Zwart-wit 690 gram (was 590 gram)
Dropje 580 gram (was 486 gram)
Tijger 640 gram ( was 550 gram)
Ze zijn dus sinds zaterdag veel gegroeid
Ah, ok, dus toch allemaal dames met een Dquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:08 schreef WinnieWana het volgende:
Tijger heet delilah, was ik vergeten erbij te zetten :-P
Je zou bijna Durfje zeggen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:54 schreef WinnieWana het volgende:
Dat is een leuke naam, maar het is niet echt een dotjeZe is stoer en laat van zich horen. En is overal haantje de voorste
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 09:41 schreef WinnieWana het volgende:
Het wordt * dannalee*
Danna betekent god zal recht doen. En lee erachter voor het stoere.
Delilah is ook een bijbelse naam :-)
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:41 schreef WinnieWana het volgende:
gewichten 30 oktober vergeleken met 28 oktober
Dakota 640 ( +30)
Dannalee 725 (+48)
Dropje 602 (+33)
Delila 655 (+15)
Ze doen het geweldig. complimentenquote:Op vrijdag 2 november 2012 16:37 schreef WinnieWana het volgende:
Ze groeien echt ontzettend hard. Vooral Dannalee gaat als een speer. Klein zwaargewichtje
Gisteravond wogen ze
Dakota 695 gram (+55)
Dannalees 815 gram ( + 90)![]()
Dropje 666 gram ( +64)
Delila 718 gram ( +63)
Samen aan de kittenmelk
[ afbeelding ]
Delila in de vuilniszak. Ik was hem aan het dichtknopen, maar ik kan me niet omdraaien of er zit een kitten in. Meestal Brutus of Abel. Dit keer een van de kleintjes. En dan ook gelijk met de kop in een vleesblikje gaan. Nadat ik de foto nam, viel ze uit de vuilniszak![]()
[ afbeelding ]
Katten
Met zulke kleintjes kan het ineens heel hard de andere kant opgaan. Als haar temp goed was, ze niet uitgedroogd was, oogjes helder, ze maakt een goede indruk, etc. is er weinig reden om allerlei onderzoeken te doen en/of medicatie te gevenquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:35 schreef Northside het volgende:
Apart dat de dierenarts Delila bij het onderzoek goedkeurt en ze een paar uur later bijna omvalt. Dan vraag je je ook af hoe grondig dat onderzoek was...
Wat hierboven staat.quote:Op donderdag 15 november 2012 19:29 schreef Puala het volgende:
dit zijn afschuwelijke updates. Ik ga heel hard duimen voor Delila
Ze was niet echt goedgekeurd. Ze kreeg medicijnen mee.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:35 schreef Northside het volgende:
Apart dat de dierenarts Delila bij het onderzoek goedkeurt en ze een paar uur later bijna omvalt. Dan vraag je je ook af hoe grondig dat onderzoek was...
Update?quote:Op zondag 18 november 2012 22:53 schreef WinnieWana het volgende:
Potjandorie, vanvond heeft ze twee keer diarree gehad. Tegen tien uur liep het er gewoon uit. De convalescence support is op. Ze heeft een zo'n zakje leeg gegeten in een dag.
Ze wil ook wel natvoer eten.
Als ze eet knarsetand ze. Heel erg vreemd. Ik kan niets raars ontdekken aan haar tanden.
Heb haar net 20 ml water in een spuitje gegeven.
Och, arm diertjequote:Op woensdag 21 november 2012 14:16 schreef WinnieWana het volgende:
Er is niet echt veel te melden. Ze gaat niet echt vooruit maar ook niet achteruit. Maandag heeft ze nog een keer onderhuids vocht gekregen.
En ik heb haar vanochtend echt brokjes zien kauwen en toch wel een stuk of vijf a tien op zien eten. Dat deed ze eerst niet zoveel
Ze knarsetand nog steeds. Ik lees bij de google zoekresultaten dat het pijn kan beteken. Ze krijgt wel novacam tegen de pijn.
Ze is nog steeds sloom, ze sjokt wel gewoon heel rustig/langzaam rond. Ze sjokt echt letterlijk, je hoort soms de nageltjes over het laminaat gaan.
quote:Op woensdag 21 november 2012 19:30 schreef WinnieWana het volgende:
Ik ben weer thuis
En Danna heeft gespeeld voor het eerst in tijden. Oké ze doet het liggend maar ze is i.i.g geïnteresseerd erin.
Het licht van de film wordt beter na 10 seconden en op het eind is een beetje te zien hoe zwaar ze ademt.
Goed nieuwsquote:Op zondag 2 december 2012 20:04 schreef WinnieWana het volgende:
Met Dannalee gaat het een heel stuk beter. Ze is veel aangekomen de afgelopen week. Ze is echt bezig met een inhaalslag. Zie haar ook vaak bij de voerbak eten. Ze stoeit nu met alle katten, rent en klimt weer. Het klimmen gaat nog niet helemaal soepel, alsof ze een beetje achterloopt met de ontwikkeling, maar ze heeft natuurlijk ook twee weken niet kunnen oefenen.
Met haar zusjes gaat het ook super. Dropje en Dakota wegen meer dan 1100 gram
Fimpjes![]()
Gisteravond
Vanochtend
Heel liefquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:05 schreef WinnieWana het volgende:
Ooh ze doen hier niets met dat board hoor. Is voor de grotere katten. En ik doe er maar af en toe een paar snoepjes in.
Zo lief samen. Voormalig opvangkitten Abeltje wast kleine Dropje
Wat zijn het toch heerlijke kittensquote:Op zaterdag 15 december 2012 21:44 schreef WinnieWana het volgende:
Dakota ziet sneeuw voor het eerst. Maar kijkt liever weer de andere kant op
[ afbeelding ]
Dropje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Danna
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Auw
[ afbeelding ]
Ze worden groot. Hun poten worden lang en onhandig. Ze klimmen overal op en springen soms hoger dan ze aankunnen.Ik zie ze soms ook vallen dat ik denk Ai. Vanmiddag sprong Dropje van de tv kast op een plank. Sprong mis. Kletterde eerst tegen de plank aan, toen weer terug
tegen de tv kast en daarna op de grond. Ik schrok. Dropje niet, die spintte daarna gewoon verder en botste tegen Dannalee en begon te stoeien alsof er niets aan de hand was
Ze wegen nu met twaalf weken
Dropje 1460 gram
Dakota 1515 gram
Dannalee 1250 gram
Het uiteindelijke karakter van een kat is moeilijk te zien als een kitten nog jong is. Dus of ze stoer worden en andere katten de tuin uit zullen vechten weet ik niet. Wel staan schildpadkatjes (Dakota) te boek als een klein beetje bitchy haha.quote:Op zondag 16 december 2012 05:03 schreef EricOscuro het volgende:
Ik ben op zoek naar een poes of kater met bijzondere eigenschappen;
Mijn kater is een 'je weet wel kater.'
Erg stoer is hij niet, maar nog wel ondeugend genoeg om zich niet het kaas van het brood te laten eten.
Dus ja, in de directe confrontatie verschuilt hij zich. maar zodra een sterkere kat van hem wegloopt, besluipt hij deze sterkere kat, en jaagt deze de stuipen op het lijf.
Nu wil ik graag een jong katje m/v die alles in zich heeft om andere katten weg te jagen... en tegelijkertijd beschermend is voor de kat des huizes.
Kortom een jonge kater of poes die de kat des huizes waarmee hij of zij opgroeit respecteert, maar andere bullie's de tuin uitvecht als het nodig is.
Maar centraal staat het respect voor de oudere kater (circa 3 jaar nu).
P.S. Centraal staat mijn huidige katertje.... een jonger exemplaar zal zich echt grotendeels bij hem moeten aanpassen.
Jammer dat het nog niet te zeggen is; bij sommigen is het nl al wel te zien zelfs als ze nog jong zijn.quote:Op maandag 17 december 2012 18:38 schreef WinnieWana het volgende:
[..]
Het uiteindelijke karakter van een kat is moeilijk te zien als een kitten nog jong is. Dus of ze stoer worden en andere katten de tuin uit zullen vechten weet ik niet. Wel staan schildpadkatjes (Dakota) te boek als een klein beetje bitchy haha.
En oja een kitten past zich sowieso aan. De kittens bij mij lopen rond tussen mijn eigen vier katten die tussen de 6 maanden en 3 jaar zijn. Gaat allemaal goed. Ze krijgen wel af en toe een tik en een grom van een van die van 3 jaar. Maar huppelen dan vrolijk verder.
Oh wat erg, kan me indenken dat daar inderdaad wat tijd overheen gaatquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:25 schreef WinnieWana het volgende:
ivm schimmeluitbraak onder de kattengroep
Owh, maar wel heelquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:52 schreef WinnieWana het volgende:
Drie niet meer zo kleine dropjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee :-)quote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat een heerlijke foto's weer..![]()
Mijn (veel oudere) schatten hebben echter groene ogen,,, Hier lijkt geel troef? Weet jij hoe dat zit?
Wat goed!!!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:36 schreef WinnieWana het volgende:
[..]
Nee :-)
De dropjes hebben samen, dus met zijn drieën een huisje gevonden. Leuke mensen. Kwamen bij mij thuis omdat het asiel nog steeds gesloten is. Vandaag zijn ze verhuisd. Ze wilden er twee maar ze konden niet kiezen :-P
Welke kleur heeft de zoon van vorig jaar ?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:33 schreef WinnieWana het volgende:
Vandaag werd ik gebeld door het asiel of ik een moederpoes wilde opvangen. Ze is afgegeven aan het dierenasiel samen met haar ongeholpen zoon.Die vorig jaar is geboren. Er bestaat dus een kans dat de zoon de vader is van de kittens die nu geboren zijn.
Niet superveel, om je een idee te geven; van de 175 katten die wij vorig jaar hebben gevangen waren er 6 blauw (en dan tel ik blauwwitjes als Tesla en Elektra ook mee). Dit kalenderjaar hebben we nog geen blauwe katten gevangen. Wanneer we een blauw katje ter adoptie hebben krijgen we er zó 150 telefoontjes voor, en dan helaas vooral van mensen die alleen in het uiterlijk geïnteresseerd zijn.quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Mooie mama.
Pumpkin komt blauw veel voor bij htk? Ik ken het vooral van raskatten.
Ik ben ook een leek. Ik heb wel even gekeken op internet en bij de kittens maar durf niets met zekerheid te zeggen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 21:04 schreef Franknfurter het volgende:
Ah gossie![]()
Weet je ook al de geslachten of kan je dat nog niet zien? Ik ben echt een leek wat dat betreft.
Gaat goedquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:30 schreef WinnieWana het volgende:
Gewichten dinsdag 2-4-2013
zwart 196 gram
grijs 166 gram
cyper 195 gram
cyper rood 195 gram
cyper blauw 204 gram
Verschil vorige week dinsdag
zwart +101
Grijs +91
Cyper +100
Cyper rood +100
Cyper blauw +109
Goede gains, ga zo door.quote:Op maandag 8 april 2013 14:26 schreef WinnieWana het volgende:
Gewichtenschema van twee weken
[ afbeelding ]
Foto’s van gisteren
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie mama
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo schattig. Ze vinden het erg leuk om op hun buikje geaaid te worden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ze merken dat hun moeder in de buurt is gaan ze piepen en bewegen/wiebelen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tevreden kittens
[ afbeelding ]
Voor de fans van grijsje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schattig filmpje
Wat bedoel je?quote:Naturel trouwens? (gezien je username)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |