abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 december 2012 @ 05:03:16 #226
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_120364882
Ik ben op zoek naar een poes of kater met bijzondere eigenschappen;

Mijn kater is een 'je weet wel kater.'

Erg stoer is hij niet, maar nog wel ondeugend genoeg om zich niet het kaas van het brood te laten eten.
Dus ja, in de directe confrontatie verschuilt hij zich. maar zodra een sterkere kat van hem wegloopt, besluipt hij deze sterkere kat, en jaagt deze de stuipen op het lijf.

Nu wil ik graag een jong katje m/v die alles in zich heeft om andere katten weg te jagen... en tegelijkertijd beschermend is voor de kat des huizes.
Kortom een jonge kater of poes die de kat des huizes waarmee hij of zij opgroeit respecteert, maar andere bullie's de tuin uitvecht als het nodig is.
Maar centraal staat het respect voor de oudere kater (circa 3 jaar nu).
P.S. Centraal staat mijn huidige katertje.... een jonger exemplaar zal zich echt grotendeels bij hem moeten aanpassen.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  zondag 16 december 2012 @ 20:44:01 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120389271
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 21:44 schreef WinnieWana het volgende:
Dakota ziet sneeuw voor het eerst. Maar kijkt liever weer de andere kant op

[ afbeelding ]

Dropje

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Danna

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Auw

[ afbeelding ]

Ze worden groot. Hun poten worden lang en onhandig. Ze klimmen overal op en springen soms hoger dan ze aankunnen.Ik zie ze soms ook vallen dat ik denk Ai. Vanmiddag sprong Dropje van de tv kast op een plank. Sprong mis. Kletterde eerst tegen de plank aan, toen weer terug
tegen de tv kast en daarna op de grond. Ik schrok. Dropje niet, die spintte daarna gewoon verder en botste tegen Dannalee en begon te stoeien alsof er niets aan de hand was

Ze wegen nu met twaalf weken

Dropje 1460 gram
Dakota 1515 gram
Dannalee 1250 gram
Wat zijn het toch heerlijke kittens O+

En ik zou ook schrikken ;) Al is het ongelofelijk waar die kleintjes allemaal tegen bestand zijn :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_120426107
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 05:03 schreef EricOscuro het volgende:
Ik ben op zoek naar een poes of kater met bijzondere eigenschappen;

Mijn kater is een 'je weet wel kater.'

Erg stoer is hij niet, maar nog wel ondeugend genoeg om zich niet het kaas van het brood te laten eten.
Dus ja, in de directe confrontatie verschuilt hij zich. maar zodra een sterkere kat van hem wegloopt, besluipt hij deze sterkere kat, en jaagt deze de stuipen op het lijf.

Nu wil ik graag een jong katje m/v die alles in zich heeft om andere katten weg te jagen... en tegelijkertijd beschermend is voor de kat des huizes.
Kortom een jonge kater of poes die de kat des huizes waarmee hij of zij opgroeit respecteert, maar andere bullie's de tuin uitvecht als het nodig is.
Maar centraal staat het respect voor de oudere kater (circa 3 jaar nu).
P.S. Centraal staat mijn huidige katertje.... een jonger exemplaar zal zich echt grotendeels bij hem moeten aanpassen.
Het uiteindelijke karakter van een kat is moeilijk te zien als een kitten nog jong is. Dus of ze stoer worden en andere katten de tuin uit zullen vechten weet ik niet. Wel staan schildpadkatjes (Dakota) te boek als een klein beetje bitchy haha.
En oja een kitten past zich sowieso aan. De kittens bij mij lopen rond tussen mijn eigen vier katten die tussen de 6 maanden en 3 jaar zijn. Gaat allemaal goed. Ze krijgen wel af en toe een tik en een grom van een van die van 3 jaar. Maar huppelen dan vrolijk verder.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  maandag 17 december 2012 @ 23:13:48 #229
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_120442218
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:38 schreef WinnieWana het volgende:

[..]

Het uiteindelijke karakter van een kat is moeilijk te zien als een kitten nog jong is. Dus of ze stoer worden en andere katten de tuin uit zullen vechten weet ik niet. Wel staan schildpadkatjes (Dakota) te boek als een klein beetje bitchy haha.
En oja een kitten past zich sowieso aan. De kittens bij mij lopen rond tussen mijn eigen vier katten die tussen de 6 maanden en 3 jaar zijn. Gaat allemaal goed. Ze krijgen wel af en toe een tik en een grom van een van die van 3 jaar. Maar huppelen dan vrolijk verder.
Jammer dat het nog niet te zeggen is; bij sommigen is het nl al wel te zien zelfs als ze nog jong zijn.
Overigens was mijn katertje nog geen jaar toen hij de poezen van mijn ex de stuipen op het lijf joeg door een sprong van bijna een meter door de lucht maakte om bij een van hen op de rug te landen. _O- (en dat niet een keer, maar dagelijkse kost een paar keer per dag).

Maar goed, misschien moet ik inderdaad wel naar iets oudere poezen kijken, van een half jaar tot een jaar uit een asiel of van zo'n stichting die voor kattenopvang uit de Middellandse Zee regio zorgt.
Daar is het karakter waarschijnlijk al wel gevormd.
Bedankt voor jouw antwoord! :)
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_120825432
Abeltje, Brutus en Dannalee

Sammy en Dropje

Brutus en de drie kittens. Abeltje is er ook nog bij gaan liggen maar heb helaas geen foto van hun allemaal

Dannalee

Dakota

Dakota wordt gewassen door Abeltje

Dropje

Snel verstoppen voor Abeltje

Kiekeboe

Danna vangt regendruppels

Al heel groot

En lief

is HIJ!

Vanmiddag naar de dierenarts geweest in het asiel. Alle kittens hebben hun inenting gekregen. En Danna moet voortaan Daniël heten want het is een jongetje!
Ik dacht vorige week al toen ik even keek dat het er anders uitzag. Even kijken bij zijn zusjes en toen dacht ik al dat het er anders uitzag. Haha. Maar echt duidelijk zie ik het niet, omdat ze allemaal zo donker zijn.
pi_120825480
-weg-
  donderdag 27 december 2012 @ 21:51:06 #232
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120837812
Toch nog een katertje O+
  Moderator donderdag 27 december 2012 @ 23:24:58 #233
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_120843693
Een lekker stel is het :)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_121117411
De drolletjes

Daniel tussen mijn rooie

De gewichten nu. Laatst gewogen op 22-12-2012

Daniël, Daantje (voormalig Danna) 1575 gram (+175)
Dropje 1650 ( +130 gram)
Dakota 1760 ( +115 gram)

Ze zijn nu bijna 11 weken bij mij in huis. De opvangertjes die het meest lang zijn gebleven. Het asiel is nog steeds niet open.
pi_121119198
Misschien stomme vraag maar waarom is het asiel dicht?
pi_121120692
ivm schimmeluitbraak onder de kattengroep
pi_121120810
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:25 schreef WinnieWana het volgende:
ivm schimmeluitbraak onder de kattengroep
Oh wat erg, kan me indenken dat daar inderdaad wat tijd overheen gaat
  donderdag 3 januari 2013 @ 18:33:34 #238
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_121120954
Heerlijke foto's weer O+
pi_121633193

Zo leuk om ze te zien spelen. Dropje en Daniel(Daantje). Ze wegen nu alledrie rond de twee kilo.
pi_121634066
Drie niet meer zo kleine dropjes

pi_121637179
Aawwww Bandit pas in z'n eentje in z'n mand :p
pi_121639627
Leuk topic voor een lummelmiddag! Genieten al die hummeltjes Wat heerlijk dat Daantje zo opgeknapt is zeg! Volgens mij doet ie neit veel meer onder voor de andere!
Leuk ook dat Abel bij je terug is, wat een schatje lijkt me dat!
  donderdag 17 januari 2013 @ 02:19:36 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_121667291
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:52 schreef WinnieWana het volgende:
Drie niet meer zo kleine dropjes

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Owh, maar wel heel O+ O+ O+ -ge dropjes...
pi_121687489
Daniel, mooi kereltje.

Dakota

Dropje

Dakota en Dropje

vrijdag 18 januari 2013 @ 02:05:29 #245
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_121708536
Wat een heerlijke foto's weer.. O+

Mijn (veel oudere) schatten hebben echter groene ogen,,, Hier lijkt geel troef? Weet jij hoe dat zit?
pi_122082100
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 02:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat een heerlijke foto's weer.. O+

Mijn (veel oudere) schatten hebben echter groene ogen,,, Hier lijkt geel troef? Weet jij hoe dat zit?
Nee :-)

De dropjes hebben samen, dus met zijn drieën een huisje gevonden. Leuke mensen. Kwamen bij mij thuis omdat het asiel nog steeds gesloten is. Vandaag zijn ze verhuisd. Ze wilden er twee maar ze konden niet kiezen :-P
  zaterdag 26 januari 2013 @ 19:38:29 #247
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_122082181
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:36 schreef WinnieWana het volgende:

[..]

Nee :-)

De dropjes hebben samen, dus met zijn drieën een huisje gevonden. Leuke mensen. Kwamen bij mij thuis omdat het asiel nog steeds gesloten is. Vandaag zijn ze verhuisd. Ze wilden er twee maar ze konden niet kiezen :-P
Wat goed!!! *O* *O* *O*
pi_122082587
FIJN!
Hebben de dropjes goed gedaan (en jij dus ook door er zulke leukerds van te maken ;) )
pi_122094403
Wat een lieve beestjes.
Ура для россии
pi_122102801
Mooie foto's O+
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')