abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:35:21 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115714608
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 21:00 schreef WinnieWana het volgende:
Gistermiddag werd ik gebeld door het asiel. Ze hadden een moederpoes op het asiel met 3 kittens. Gisteren om half zes heb ik hun opgehaald.

Dit is mamapoes.

[ afbeelding ]

Een ontzettend lief, aanhankelijk knuffelig jong poesje. Ze laat alles toe, ik kon in haar oren kijken. En ook haar tanden mocht ik bekijken. Daardoor weet ik dat ze jong is want een prachtig wit gebit met geen tandplak. Ze is wel ontzettend mager. Ze weegt 2.5 kilo. Als ik haar aai kan ik alle botten in haar lichaam voelen.

Haar dochter een zwart/wit meisje. Het meest brutale van het stel

[ afbeelding ]

weegt 616 gram

Nog een meisje, volledig zwart met een klein beetje wit op de borst

[ afbeelding ]

weegt 636 gram

De enige man in het gezelschap.

[ afbeelding ]

weegt 716 gram

het zwart/witje

[ afbeelding ]

mamapoes, lekker relaxt

[ afbeelding ]

Volgens mij het katertje

[ afbeelding ]

voetjes O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

mama wast kroost

[ afbeelding ]

op de kop slapen

[ afbeelding ]

De kittens schat ik zelf rond de 6/7 weken door hun gewicht en omdat hun ogen al zijn verkleurd. Ook spelen ze al vrij ruw kunnen ze veel. Ze springen overal op en vanaf zonder onhandigheid.
Wel zijn ze wat schuw en is er ook al naar mij geblazen maar vandaag vonden een aantal het soms wel fijn als ik ze aai. Dus dat komt helemaal goed. Ik heb alleen nog geen namen. Ben ik nog aan het bedenken. Moet beginnen met de letter B.

En hoe wijzig je eigenlijk een topictitel?
*O* *O* *O* Hoera, nieuwe poezels *O* *O* *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_115715901
Wat een schatjes ! Ik vind die foto van het tweede poesje echt geweldig, heerlijk koppie !
pi_115931360
Het katertje groeit hard. Op de weegschaal staat 854 gram

Baileys

Mooi meisje Breezer

Brandy

Drie kleine kleutertjes

Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 00:03:52 #104
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_115934273
Wat een heerlijke kleutertjes O+
pi_116044098
Het gaat super met ze. Wat zijn ze leuk en zoveel minder werk met een lieve knuffelige moedertje erbij. Ik merk wel dat de moeder ze af en toe zat is, dan gaat ze op de vensterbank zitten kijken naar buiten. Ik heb de kittens ook nog niet vaak zien drinken. Ik vermoed dat ze nu nog maximaal twee keer per dag drinken.
Voor de rest eten de kleintjes grote brokken, kittenbrokken, carnibest, natvoer. Ze lusten alles. Zijn totaal niet kieskeurig wat eten betreft. Moeders ook niet. Eet alle merken die ik krijg van het asiel en ook KVV lust ze. carnibest en Tinlo. Ik geef ze dus 3 a vier keer per dag eten. Blijft maar verdwijnen al dat eten. En waar Bella het laat weet ik niet hoor. Ze komt wel aan, maar is nog steeds smalletjes.

Een filmpje. Baileys pakt de staart van mama.

Moeder Bella is ook speels. Ze speelt met muisjes en verenstokjes. Weer een teken dat ze jong is.

Een filmpje van Baileys, brutale opdonder is het, gromt als ze een veertje heeft. Wel even hard zetten, misschien is het niet zo goed te horen. Ze gromt na ongeveer 20 seconden. Nadat ik klaar was met filmen, telefoon al weer weggelegd had, begon ze weer superhard te grommen. Maar toen kon ik dus niet filmen.

pi_116283899
Al weer een tijdje geleden dat er een update was. Dus tijd voor nieuwe foto's. Het gaat goed met de kittens en mams. De kittens groeien als kool en mama wordt ook steeds zwaarder. Ze heeft alleen wel sinds vandaag diarree. Even opletten dus met wat ze eet.

Mama weegt nu 3 kilo *O*

Kroelkont O+

De kittens zijn hier nu 2 weken en nu mogen ze dus de woonkamer in. Dat is in het begin wel een beetje spannend, vooral als er ook nog rode monsters rond lopen.

Maar kleine Abel is niet eng

Breezer

Brandy

Baileys

Allemaal

Baileys

Brandy

Brandy en Baileys

Baileys nieuwsgierige hoofd

One big happy family

Brandy, het katertje is over de 1 kilo *O*

zondag 2 september 2012 @ 13:01:20 #107
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_116300635
*O* nieuwe poezeltjes! O+

Brandy, Breezer en Baileys - geweldige namen. En wat een lieve mamma hebben ze!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_116468661
echt mooie poezels
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_116490842
Wat een leuk stel :) Hoe is het nu met ze?
pi_116600089
Gaat goed met ze. Ze worden steeds groter :o :P Vorige week donderdag zijn ze ingeent. Aankomende week gaan ze weer terug naar het asiel. Dan kunnen ze geadopteerd worden. :)
pi_116604563
Vandaag gewogen

Mama Bella 3.3 kilo *O*

Brandy (mannetje) 1145 gram
Breezer( zwart vrouw) 909 gram
Bailey (zwart-wit) 1045 gram
pi_116606201
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:11 schreef WinnieWana het volgende:
Vandaag gewogen

Mama Bella 3.3 kilo *O*

Brandy (mannetje) 1145 gram
Breezer( zwart vrouw) 909 gram
Bailey (zwart-wit) 1045 gram
Foto's... :P
Ja, ik generaliseer.
pi_116790557
Hier zijn de foto's dan *O*

Vandaag heb ik mamapoes met kittens naar het asiel gebracht. Vanaf morgen kunnen ze dan geadopteerd worden. Dit zijn de laatste foto's die ik van ze heb gemaakt.

Breezer

Baileys

Brandy

Brandy wordt een flinke jongen. Vandaag woog hij bijna 1250 gram :o

Ook heb ik weer een kitten meegenomen uit het asiel. Haar naam is Tetter. Omdat ze in het asiel erg veel miauwde. Het is een mooi wit/grijs meisje van iets meer dan 500 gram. Ze heeft een dikke buik vol wormen, zit onder de vlooien en ik heb net ook een teek weggehaald.
Ze is nog wat bang als je langsloopt maar als je haar aait dan wil ze heel veel aaitjes en knuffeltjes. Ze moet helaas nog wel even alleen op de kamer blijven omdat ze diarree heeft.

De muppet

Hier miauwde ze

Als je naast haar zit is ze niet bang, ook niet voor kinderen

Geaaid worden wil ze wel

In bad gaan was echt nodig

Ze zit namelijk onder de vlooienpoep en andere vieze dingen. Ze is buiten gevonden door de dierenambulance. Ze eet goed van haar brokjes en ze drinkt ook van haarwater, dus deze kleine uk komt er wel. O+
pi_116790681
Hopelijk worden de dames en heer snel geadopteerd!

En Tetter! Wat een lekker ding! Echt helemaal leuk! O+
pi_116792454
Tetter O+ wat een scheetje O+
pi_116814365
De kleine muppet kruipt steeds meer uit haar schulp. Ze spint echt heel hard als je haar aait en opgetild worden en genuffelt worden vindt ze ook heel leuk. O+

Ze blaast alleen als ik door de kamer heen loop. Dan lijk ik vast een enorm monster.

Ze heeft vandaag/vannacht voor het eerst in de kattenbak gepoept, en twee keer ernaast en ook een plasje ernaast. Maar ze weet hem wel te vinden.
Ze heeft wel nog steeds diarree. Dat is zo sneu. Gisteren heb ik haar ontwormt met een half pilletje milbemax. Dus hopelijk gaat het komende week beter met de diarree.

Ze is alleen totaal niet speels of actief. Dan raak ik toch weer bezorgd ;(
pi_116825153
Tetter begint nu helemaal los te komen. Hier doet ze haar uiterste best om maar geaait en genuffelt te worden.

Dunne pootjes, dik wormenbuikje
pi_116826339
Echt een snoepje, en leuke naam ook (is het naar die muis van grote beer in het blauwe huis ?)

Wel grappig, ik heb sinds dinsdag een nieuw kitten wat behoorlijk veel op Tetter lijkt :D Alleen een paar weken ouder en veel wilder. Ik kan haar nog niet oppakken, dus ik ben wat dat betreft wel een beetje jaloers ;)

Hopelijk trekt de diarree snel bij en gaat ze zich beter voelen en gedragen als echt kitten, dan heb jij weer een zorg minder.. Zo'n buik kunnen ze zelfs na ontworming houden als ze mager zijn en érg veel eten, of wanneer de darmen wat opgezet zijn door diarree.
pi_116835628
Tetter O+

Hopelijk herstelt Tetter goed, ik duim in elk geval mee :*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_116926058
De naam Tetter had ze al in het asiel gekregen en ze kreeg die naam omdat ze veel tettert :P Maar nu doet ze dat niet meer. Ze vindt het hier veel fijner O+

Ze heeft gisteren gekookte kip gehad en dat vond ze heel lekker. Ze was vanmorgen ook een flink stuk aangekomen. Ze weegt nu iets meer dan 690 gram. Dat is 150 gram in 4 dagen erbij
Ze heeft nog steeds diarree maar ze poept wel minder dan eerst. En keurig in de bak.

Ze speelt ook, nog wat voorzichtig, met muisjes en balletjes. Haar buikje is ook een stuk minder rond.

Het gaat dus de goede kant op.

Voor de rest is het nog steeds een schatje. Wil alleen maar geaaid worden en geknuffelt en is ook minder bang voor mij als ik loop.
pi_116930850
Wat een ontzettend leuk poesje!
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 20 september 2012 @ 00:48:08 #122
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_117011035
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:14 schreef WinnieWana het volgende:
Tetter begint nu helemaal los te komen. Hier doet ze haar uiterste best om maar geaait en genuffelt te worden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dunne pootjes, dik wormenbuikje
[ afbeelding ]
O+ O+ O+
pi_117032105
Ze heeft nog steeds diarree . Wel veel minder dan in het begin. Ze krijgt nu sinds gisterenochtend alleen maar kip i.p.v kip en brokjes. Ze heeft ook last van oormijt, daar krijgt ze medicijnen voor en ze heeft last van haar oogjes.
Voor de rest gaat het goed. Ze komt goed aan, ze wil graag aandacht en speelt :)

Als ze iets eng vindt kruipt ze onder de verwarming

Spelen met een muisje

Op de krabpaal

pi_117032615
Wat ziet ze er sneu uit ;(
pi_117037788
Huiloogjes :'(
pi_117059531
Wat een super leuk mooi meiske is Tetter.
Maar ze ziet er niet gezond uit, de sneuerd.

Is ze al helemaal onderzocht. Aanhoudende diarree kan wijzen op giardia
en die huiloogjes, misschien niesziekte?

Hopelijk knapt ze snel weer op, maar denk zo te zien dat dat niet gaat lukken
zonder medicatie.
pi_117087409
Voor de diarree krijgt ze nu isogel. Roodachtige poeder/korreltjes die ik over het voer gooi. Voor haar oogjes krijgt ze nu elke dag een half pilletje van iets (naam vergeten :@ ) Dit krijgt ze sinds vandaag. Vocht bij haar oogjes is helder en ze niest niet.
Voor haar oormijt krijgt ze een keer per week oorzalf.
En verder is ze wel gewoon speels etc. :)
pi_117256375
Even weer nieuwe fotootjes

Tetter kan erg goed tetteren

Spelen

Ze heeft nu iets nieuws. kauwen op mijn voeten en vingers

beetje onscherp, maar zo'n lekker eigenwijs hoofd O+ .

pi_117277331
Mooi koppie heeft ze! en hopelijk houdt het snel op met de diaree en de oormijt!!
  donderdag 27 september 2012 @ 23:38:46 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_117337264
Tetter O+
pi_117423752
Aangezien het nu veel beter met Tetter gaat. Haar ontlasting is nu al sinds woensdag helemaal goed, zonder isogel. Nu ben ik niet meer bang voor de gezondheid van mijn eigen katten. Dus mocht Tetter vandaag voor het eerst in de woonkamer. Ze vindt het erg leuk om met Abel en Brutus te spelen. Vooral Abel speelt veel met haar. Zo kan ze mooi leren dat handen er niet zijn om aan te vallen maar om je te aaien. Ze was helemaal niet bang en heeft erg dapper alle kamers ontdekt. Nu ligt ze weer even in de opvangkamer zodat ze even kan bij slapen.

Haar gewicht is nu 985 gram. Dat is een groei van meer dan 450 gram in twee weken tijd. :o *O*

Onder de tvkast is het veilig

Een kopje geven aan Abel

Daarna samen stoeien

Die oren :P O+

En ze was bovenin de krabpaal geklommen.

Voor de gene die hem nog herkennen. Abel is mijn eerste opvangkitten. Ik heb hem weer opgehaald uit het asiel. Hij woont hier nu al een tijdje :D O+
pi_117498193
Nu is ze niet meer zielig toch? Kijk haar spelen en stoeien met de andere kittens O+

pi_117502677
haha stoere meid!! en niet echt bang voor een stoei partijtje :D
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:01:42 #134
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_117521186
Inderdaad een stoere dame O+ O+ O+

En wat leuk dat je Abel weer hebt *O*
pi_117522048
Abel!? :D heb je hem weer tijdelijk of heb je hem geadopteerd? O+
pi_117537394
Leuke foto's, ze lijken op mijn vriendin.
pi_117566721
quote:
17s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:51 schreef Panzermaus het volgende:
Leuke foto's, ze lijken op mijn vriendin.
Het kitten? :D Of lijkt het kitten op de kat van je vriendin?

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:16 schreef Oognip het volgende:
Abel!? :D heb je hem weer tijdelijk of heb je hem geadopteerd? O+
Ik heb hem geadopteerd. Eerst had mijn vader een kitten. Brutus. Die ging niet goed samen met de kat van mijn vader Minous( die krabte zich kaal) Brutus is toen bij mij komen wonen en had een vriendje nodig.Die gewoon ook veel speelt. Abeltje is een schatje en zat nog in het asiel na 3 weken. Zijn zusjes waren al wel geadopteerd en hij was ook ontzettend afgevallen. Hij was 12 weken en 850 gram :o Terwijl hij met negen weken en bijna 1100 gram naar het asiel ging. En ach waar drie kunnen eten kunnen ook vier eten. Maar hier trek ik wel de grens hoor :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Inderdaad een stoere dame O+ O+ O+

En wat leuk dat je Abel weer hebt *O*
Superleuk *O*
pi_117570582
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:58 schreef WinnieWana het volgende:

[..]

Het kitten? :D Of lijkt het kitten op de kat van je vriendin?

[..]

Ik heb hem geadopteerd. Eerst had mijn vader een kitten. Brutus. Die ging niet goed samen met de kat van mijn vader Minous( die krabte zich kaal) Brutus is toen bij mij komen wonen en had een vriendje nodig.Die gewoon ook veel speelt. Abeltje is een schatje en zat nog in het asiel na 3 weken. Zijn zusjes waren al wel geadopteerd en hij was ook ontzettend afgevallen. Hij was 12 weken en 850 gram :o Terwijl hij met negen weken en bijna 1100 gram naar het asiel ging. En ach waar drie kunnen eten kunnen ook vier eten. Maar hier trek ik wel de grens hoor :@

[..]

Superleuk *O*
Jeetje wat is hij een hoop afgevallen! Maar bij jou komt dat weer helemaal goed O+
pi_117599062
Hij is hier nu iets meer dan een maand. En weegt nu 2.1 kilo :o :P
pi_117765963
Nieuwe foto's van Tetter

Boos kijken :D

Zo grappig als katten als het ware een glimlach hebben

Spelen

Heb haar nu 3 weken en een aantal dagen. Volgens het asiel was ze plusminus 5 weken toen ik haar kreeg. Dan zou ze nu 8 weken moeten zijn.

Maar ze weegt iets meer dan 1200 gram. Ze moet dus wel een paar weken ouder zijn. Zo 10-12 weken denk ik.
Ik sta altijd versteld hoeveel ze aan kunnen komen in een paar weken tijd. Ze was iets zwaarder dan 500 gram toen ze bij mij kwam en nu 700 + gram gegroeid in 3 weken tijd. :o
pi_117775798
Tetter tettert er goed op los!! ze ziet er al een heel stuk beter uit *O*
pi_117861172
Vandaag heeft ze haar inenting gehad. Ze heeft nog wel oormijt. Daar is ze voor behandeld vandaag en ze heeft ook sinds een paar daagjes constipatie. Het komt er dan niet goed uit en blijft dan hangen. Zo zielig voor haar omdat het ook pijn doet. Daarvoor geef ik haar nu veel natvoer en hopelijk gaat het snel over. De dierenarts vond het nog niet nodig om medicijnen te geven.
pi_117920630
Wat een schatje <3
  zondag 14 oktober 2012 @ 21:57:00 #144
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_117977436
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:43 schreef WinnieWana het volgende:
Nieuwe foto's van Tetter

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Boos kijken :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zo grappig als katten als het ware een glimlach hebben

[ afbeelding ]

Spelen

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Heb haar nu 3 weken en een aantal dagen. Volgens het asiel was ze plusminus 5 weken toen ik haar kreeg. Dan zou ze nu 8 weken moeten zijn.

Maar ze weegt iets meer dan 1200 gram. Ze moet dus wel een paar weken ouder zijn. Zo 10-12 weken denk ik.
Ik sta altijd versteld hoeveel ze aan kunnen komen in een paar weken tijd. Ze was iets zwaarder dan 500 gram toen ze bij mij kwam en nu 700 + gram gegroeid in 3 weken tijd. :o
O+
pi_118104013
Tetter

Tetter samen met Abeltje aan het stoeien

Met Brutus aan het stoeien

Oke ik geef me over

ik word al een echt katje

Moet alleen nog net zo groot worden als Billy

woensdag 17 oktober 2012 @ 22:54:30 #146
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118105149
Heerlijke foto's weer ^O^
pi_118206918
Tetter is vandaag terug gegaan naar het asiel :'( De laatste paar dagen had ze nog steeds waterige ontlasting. Als ze door de kamer liep drupte het er gewoon uit. Heel sneu. Verder wel heel erg levendig. In het asiel kunnen ze haar in de gaten houden en medicijnen geven mocht dat nodig zijn. Denk niet dat het lang gaat duren voordat ze opgeknapt is en geadopteerd kan worden.
Het asiel mooest ook voor een andere nestje dat was binnengekomen snel onderdak hebben. Daarom deze wissel.

Ik heb nu vier kittens van iets meer dan 4 weken oud. De eerste dag zaten ze bij een mevrouw van de dierenambulance. Hun moeder is een zwerfkat die wel te benaderen is. Maar de moeder had een erg rare dikke buik, en is gelijk geholpen. Dus we moeten nog even kijken wanneer moeders weer bij haar kittens kan.
De kittens zijn superlief en schattig. En laten ook van ze horen. Ze waren nog niet ontvlooit dus dat heb ik net gedaan. Van het asiel heb ik geitenmelkpoeder meegekregen en dat hebben ze net gedronken.
pi_118208948
Foto's!!!!
pi_118213122
Foto's

Zwart meisje

tijger gestreept meisje

schildpadje

zwart-wit meisje

Schildpadje met op de achtergrond het tijgertje

Allemaal aan het drinken

schildpadje