Delila heeft donderdag tegen twaalf uur nog vocht gehad en ze liep gewoon mooi rond op de behandeltafel. Tegen vier uur in de middag ging het superslecht, toen was ik op het asiel en tegen zes uur was ze overleden. Dus is heel hard gegaan.
Helaas begon Dannalee gisteren ook raar te doen. Ze eet wel brokjes. Ik was laat in de avond thuis en toen liep ze raar.
Contact gehad met de coördinator die vermoed kattenziekte. En daar kunnen ze niets tegen doen. Ik moest er rekening mee houden dat ze ook gaat sterven. Kattenziekte is in bijna alle gevallen dodelijk.
Vannacht is het oke gegaan. Beetje geslapen. Dannalee leeft nog. Haar toestand verslechterd wel. Ze wil niet meer eten of drinken. Gisteren at ze nog wel. Nu staat ze wel bij het bakje en lijkt te willen eten maar dan likt ze haar mond af (misselijk)
Ook is haar ontlasting net als water en zit er een klein beetje bloed door.
Als ik naar alle symtomen kijk bij kattenziekte dan heeft ze er veel inclusief het rare loopje. Ze houdt nu ook haar linkervoorpootje omhoog en daar wil ze niet op staan.
Wel een goed teken is dat ze tegen mij vecht als ik haar een medicijn wil geven of water met een spuitje. Ze heeft nog wel kracht. En ze loopt nog wel een beetje rond.
Symtomen die ik vind op internet
Kenmerken.
Kattenziekte is een virusinfectie van het maagdarmkanaal. Het virus komt overal op de wereld voor en is zeer besmettelijk.
Het tast de afweer aan doordat de meeste witte bloedcellen doodgaan.
Verschijnselen:
•Sloom
•Hoge koorts (vaak 40-41°C)
•Verlies aan eetlust
•Veel braken
•Bloederige dunne ontlasting (diarree)
•uitdroging
•Heftige buikpijn
Door de verminderde afweer kunnen andere infecties het ziektebeeld verergeren. Zeer jonge katjes kunnen een vreemde manier van lopen vertonen, wanneer de hersenen zijn aangetast. Kattenziekte heeft een hoog sterftepercentage, vooral onder jonge katten. Bij dieren, die de ziekte overleven, kan de dunne ontlasting (diarree) langere tijd blijven bestaan.
Gelukkig heb de andere twee kittens niets, maar dat is ook wel een beetje apart. Aangezien het zo besmettelijk is en ze nog niet gevaccineerd zijn. Dus ik blijf hopen dat het dit niet is.
Vanochtend naar het asiel geweest. Dannalee heeft twee keer onderhuids vocht gekregen. Ook heeft ze Novacam gehad en dat heb ik ook nu mee naar huis meegebracht en convalescence support van royal canin om te eten. Ik heb dit net klaargemaakt en ze wil het wel zelf eten. En ik voer ook nog bij met een spuitje.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk