Aanal weken geleden op bezoek geweest bij mijn vorige opvangkittens. Ze doen het supergoed. Zijn gezond en waren erg groot. Al worden ze natuurlijk nog wel iets groter.
Iets grotere Luuk. (voorheen Daniel)
![Foto-3I8ZND8Z.jpg]()
Mya (voorheen Dakota)
![Foto-WHPQBGPX.jpg]()
Doortje (voorheen Dropje)
![Foto-AFXKLCT6.jpg]()
Dakota op de krabpaal
![Foto-3KCVTEDW.jpg]()
Vandaag werd ik gebeld door het asiel of ik een moederpoes wilde opvangen. Ze is afgegeven aan het dierenasiel samen met haar ongeholpen zoon.Die vorig jaar is geboren. Er bestaat dus een kans dat de zoon de vader is van de kittens die nu geboren zijn.
Toen ze hier net in de opvangkamer was was ze helemaal in paniek. Ze sprong uit de bak, liep daarbij een kitten omver, tegen het raam en op de tafel om maar weg te komen. Ik heb de kamer verlaten. En ben tien minuten later weer in de kamer gaan zitten. Ze zat helemaal onder het tafeltje in een hoekje. Grote ogen. Ik heb niets gezegd en heb af en toe gekeken en geknepen met mijn ogen. Na een aantal keer kneep ze terug. Weer tijdje later ben ik op mijn buik naar haar toe gekropen en haar aan mijn hand laten ruiken. Toen heb ik haar geaaid. En begon ze te knorren en kopstoten te geven. Ze vertrouwde mij toen genoeg om naar de bak waarin de kittens liggen te lopen en daarbij te gaan liggen.
De kittens zijn zondagnacht geboren in het asiel.
Dit is de eerste keer dat ik zulke jonge kittens heb. Dus ik vind het allemaal erg spannend.
wat crappy telefoonfoto's maar het geeft een idee
![Foto-RPOHPPNC.jpg]()
Een iets meer ontspannen mams
![Foto-SZ3ETXYB.jpg]()
Moederpoes is blauw/grijzig. Drie cyperse kittens, een grijze en een zwarte. Vijf in totaal dus.
Vandaag heb ik ze gewogen. Drie cypertjes en het zwarte kitten wegen 95 gram. Het grijze kitten is het kleintje, die weegt 75 gram.
Als ze wat meer gewend zijn zal ik wat betere foto's maken.