SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.24-06-2012:
19-06-2012:
[ Bericht 0% gewijzigd door Drifter__ op 24-06-2012 20:41:16 ]
quote:A deal could be reached to end current confrontation: SCAF, Brotherhood sources
Sources close to the ruling military council and the Brotherhood confirmed to Ahram Online that both sides are intensely negotiating a compromise agreement to end the standoff.
Sources close to both the ruling Supreme Council of the Armed Forces (SCAF) and the Muslim Brotherhood confirmed the two sides were heavily engaged in high-level talks that could produce "a political deal", which is likely to include announcing the Brotherhood's Mohamed Mursi Egypt's president elect.
According to a source close to the negotiations, the SCAF wants Mursi to desist from proclaiming himself president-elect, which he came close to doing at a press conference earlier on Friday. They also want him to pull the bulk of his supporters out of Tahrir and to agree to work within the parameters set out by SCAF in its annex constitutional declaration. The annex, enacted by the SCAF earlier in the week, gives the military a share in the prerogatives of the Egyptian president, as well as the legislative powers of the dissolved parliament.
For their part, Mursi and the Brotherhood insist that parliament not be dissolved, and that reelections would be held only for the one third of seats elected in accordance with the individual candidacy system. MPs elected in accordance with the party list proportional representation system, who account for the remaining two thirds of the assembly, would retain in their seats.
The Muslim Brotherhood would also like SCAF to delete from the constitutional annex such language as seems to directly undermine the powers of the president, including his right to appoint the minister of defence.
"A deal is possible; SCAF could settle to limit parliamentary re-elections of the one third of the seats elected in accordance with the individual candidacy system, in return for Mursi and the Brotherhood agreeing that the annex constitutional declaration be kept intact – at least for the moment, said a source who spoke to both sides to the ongoing negotiations.
This and other sources following the SCAF-Brotherhood talks agree that nothing is done until it is done, and admit that there is not a done deal as yet.
If a deal is reached, Brotherhood sources say, then Mohamed Mursi would be "legitimately announced as the elected president "tomorrow, or after tomorrow".
"But if no deal is reached, and if the SCAF insists on taking everything and giving nothing, then we would not be surprised if they announce Shafiq as president," said a leading Brotherhood figure.
Earlier in the day, government sources had told Ahram Online that Ahmed Shafiq, the last prime minister of ousted president Hosni Mubarak, is coming ahead of Mursi with close to one per cent 50.7 per cent of the vote. For its part, Ahram Online was careful to note that it could not ascertain whether this information expressed true intent, or was yet another salvo in the ongoing arm-twisting campaign against the Brotherhood.
Ahram Online's own informal count of the vote, based on the minutes of the general counting committees and the pronouncements of their presiding judges, had shown the Brotherhood's Mursi as a clear winner, ahead of military candidate Ahmed Shafiq by close to a million votes.
http://english.ahram.org.(...)ent-confrontati.aspx
quote:Op zondag 24 juni 2012 14:07 schreef Drifter__ het volgende:
Vanwege zomertijd lopen wij nu gelijk met Egyptische tijd.
Laten ze daar eerst maar eens aan werken, dat is belangrijker dan de democratisering.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:27 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik ben benieuwd....hopelijk wordt het niet opnieuw uitgesteld...
Ongeacht de uitslag ja.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:38 schreef DeParo het volgende:
Islamisering, radicalisering, onderdrukking schending van mensenrechten en misschien zelfs wel oorlog.
Mogelijke toekomst van Egypte zal dit eens kunnen worden.
Ik denk dat met Shafiq de regio wat veiliger was geweest. Iran en Egypte zullen nu de handen ineen slaan en Papierversnipperaar kan zich melden voor de strijd tegen Israel.quote:
quote:Op zondag 24 juni 2012 16:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk dat met Shafiq de regio wat veiliger was geweest. Iran en Egypte zullen nu de handen ineen slaan en Papierversnipperaar kan zich melden voor de strijd tegen Israel.
Let maar op, interne Islamitische geschillen verwateren dat bleek de laatste jaren al, vergeet niet dat Hamas ook wordt gesteund door zowel het Moslimbroederschap als Iran.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:54 schreef Peunage het volgende:
[..]![]()
Als dat gebeurt vreet ik mijn eigen schoenen op
De Salafisten haten Iran nog meer dan Israel, ze geven Iran overal de schuld van.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Let maar op, interne Islamitische geschillen verwateren dat bleek de laatste jaren al, vergeet niet dat Hamas ook wordt gesteund door zowel het Moslimbroederschap als Iran.
Oorlog is altijd goed voor de overwinnaar van een revolutie, je kunt dan perfect de oppositie opruimen en hervormingen uitstellen.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:38 schreef DeParo het volgende:
Islamisering, radicalisering, onderdrukking schending van mensenrechten en misschien zelfs wel oorlog.
Fijn voor ze, desalniettemin dat er gehint wordt naar een grote Islamitische revolutie die al in 1979 begon, en het doorlaten van Iranese schepen door het Suez-kanaal suggereert dat toch anders.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
De Salafisten haten Iran nog meer dan Israel, ze geven Iran overal de schuld van.
Dat bedoel ik, alhoewel het Moslimbroederschap naar verwachting wel een redelijk sociaal beleid zal doorvoeren voor de eigen achterban, ik ben benieuwd hoe ze minderheden zullen behandelen.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:09 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Oorlog is altijd goed voor de overwinnaar van een revolutie, je kunt dan perfect de oppositie opruimen en hervormingen uitstellen.
Hoeft niet, ze graven hun eigen graf.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk dat met Shafiq de regio wat veiliger was geweest. Iran en Egypte zullen nu de handen ineen slaan en Papierversnipperaar kan zich melden voor de strijd tegen Israel.
Lijkt me niet, maar vertel eens, hoe zie jij die toekomst in wat denk jij dat er daar zal gebeuren.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoeft niet, ze graven hun eigen graf.
Ben er ook bang voor.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:38 schreef DeParo het volgende:
Ik denk dat de Arabische Lente onderdeel is van een wereldomspannende revolutie.quote:Op zondag 24 juni 2012 18:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Lijkt me niet, maar vertel eens, hoe zie jij die toekomst in wat denk jij dat er daar zal gebeuren.
Het Arabisch nationalisme zal vrees ik worden ontvangen door een algeheel Islamitische versie waarin Turkije en Iran ook zomaar kunnen worden betrokken.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ben er ook bang voor.
Niet dat het met die mensenrechten voor de zogenaamde democratie zo geweldig gesteld was in Egypte, niet dat het voor de zogenaamde democratie goed ging, maar het kan nu alleen nog maar slechter.
Ik ben het wel met je eens dat het inderdaad onderdeel is van iets breder, dat vermoed ik althans, ik ben het echter niet met je eens wat je nu zegt over de Verenigde Staten. De VS is geen dictatuur, er is wel een verkeerde machtsbalans in het land, en veel Amerikanen willen best wat verandering maar zijn nog steeds patriottistisch genoeg om dat eerder te uiten in een externe dan interne oorlog.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat de Arabische Lente onderdeel is van een wereldomspannende revolutie.
De VS is nagenoeg een 1-partijendictatuur, WallStr heeft de meeste politici en media in hun zak. De VS heeft het Egyptische regime omgekocht om Isral, het VS-bruggehoofd in het MO, met rust te laten. Heeft een deal met Saudi Arabi om Bahrein, thuishaven van de 5e vloot rustig te houden.
Europa had dealtjes met Tunesi en Libi vanwege olie en Afrikaanse vluchtelingen. De EU. een dictatuur in opbouw, kraakt in zijn voegen. Gerommel in China en Rusland, opkomende economieen waar burgerlijke vrijheden steeds belangrijker zullen worden.
We live in interesting times.
Het was of dit. Of nog meer onrust verspreid door het hele land en de daarbij nodige ontruimingen met harde hand. Misschien had de SCAF geen zin meer in nog meer gezichtsverlies en de nodige kritiek uit het buitenland...?quote:Op zondag 24 juni 2012 19:23 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik vind de uitslag wel opmerkelijk: zo'n nipte meerderheid voor de kandidaat die niet uit het leger komt.
Denken jullie dat dit de "echte" uitslag is, of een goed overwogen zet van de legerleiding?
Heeft Shafiq al gereageerd?
Ik ben erg benieuwd naar de resultaten per governaat (zijn die al beschikbaar)
quote:Op zondag 24 juni 2012 20:06 schreef Peunage het volgende:
Goed, verkiezingen voorbij. Egyptenaren hebben gekozen. Laat het westen Egypte nu met rust?
Nee.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:06 schreef Peunage het volgende:
Goed, verkiezingen voorbij. Egyptenaren hebben gekozen. Laat het westen Egypte nu met rust?
Nooit natuurlijk. Maar nu moeten ze wel het dialoog aangaan met De MB.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:06 schreef Peunage het volgende:
Lijkt me niet, het Westen is veel te machtig en te belangrijk, de MB zal concessies moeten doen aan het Westen anders heeft Morsi al vrij snel te maken met de ineenstorting van de economie.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:11 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Nooit natuurlijk. Maar nu moeten ze wel het dialoog aangaan met De MB.
Het is kiezen tussen twee kwaden, dat lijkt me duidelijk, maar jij weet net zo goed dat het MB niet bepaald gematigd is. De kritiek en de vrees is dus terecht, meer dan terecht, dat is duidelijk.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:18 schreef Drifter__ het volgende:
Wat een kritiek zeg hierboven.
De MB voor het eerst aan de macht, maar men kan de toekomst al precies voorspellen. De volgende keer het Westen maar laten bepalen wie er aan de macht moet komen? Ow nee..wacht even...
Beide kanten zullen concessies moeten doen om de veiligheid van Israel te waarborgen. Niet alleen de Egyptische kant, of zal het Westen Egypte zo snel opgeven? Lijkt mij niet.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Lijkt me niet, het Westen is veel te machtig en te belangrijk voor Israel, de MB zal concessies moeten doen aan het Westen anders heeft Morsi al vrij snel te maken met de ineenstorting van de economie.
Het Westen zal Egypte opgeven als het MB Israel en andere landen in gevaar zal brengen.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:22 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Beide kanten zullen concessies moeten doen om de veiligheid van Israel te waarborgen. Niet alleen de Egyptische kant, of zal het Westen Egypte zo snel opgeven? Lijkt mij niet.
Het was kiezen tussen de voortgang van het oude regime of iets nieuws proberen. De MB is zeker wel gematigder aan het worden vergeleken met vroeger.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is kiezen tussen twee kwaden, dat lijkt me duidelijk, maar jij weet net zo goed dat het MB niet bepaald gematigd is. De kritiek en de vrees is dus terecht, meer dan terecht, dat is duidelijk.
De militaire raad zal ook niet zomaar de macht opgeven uiteraard, dus de komende tijd zal naar verwachting voornamelijk in het teken staan van groepen die elkaar aftasten, maar daarna.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:25 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Het was kiezen tussen de voortgang van het oude regime of iets nieuws proberen. De MB is zeker wel gematigder aan het worden vergeleken met vroeger.
Ik ben daarom ook erg benieuwd naar de deal met SCAF.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:28 schreef DeParo het volgende:
[..]
De militaire raad zal ook niet zomaar de macht opgeven uiteraard, dus de komende tijd zal naar verwachting voornamelijk in het teken staan van groepen die elkaar aftasten, maar daarna.
Ja de intenties van de MB zijn volledig onbekend natuurlijkquote:Op zondag 24 juni 2012 20:18 schreef Drifter__ het volgende:
Wat een kritiek zeg hierboven.
De MB voor het eerst aan de macht, maar men kan de toekomst al precies voorspellen. De volgende keer het Westen maar laten bepalen wie er aan de macht moet komen? Ow nee..wacht even...
Ik ook maar ik neem aan dat ze dat niet 1 2 3 naar buiten zullen brengen gezien bepaalde spanningen daar. Desalniettemin heeft het MB nu wel een bepaalde machtsbasis veroverd.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:32 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Ik ben daarom ook erg benieuwd naar de deal met SCAF.
Denk dat de nieuwe grondwet straks wel wat punten kan verraden.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik ook maar ik neem aan dat ze dat niet 1 2 3 naar buiten zullen brengen gezien bepaalde spanningen daar. Desalniettemin heeft het MB nu wel een bepaalde machtsbasis veroverd.
Hoe lang zal dat gaan duren?quote:Op zondag 24 juni 2012 20:40 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Denk dat de nieuwe grondwet straks wel wat punten kan verraden.
Resultaten in detail:quote:Op zondag 24 juni 2012 19:23 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik vind de uitslag wel opmerkelijk: zo'n nipte meerderheid voor de kandidaat die niet uit het leger komt.
Denken jullie dat dit de "echte" uitslag is, of een goed overwogen zet van de legerleiding?
Heeft Shafiq al gereageerd?
Ik ben erg benieuwd naar de resultaten per governaat (zijn die al beschikbaar)
We zullen zienquote:Op zondag 24 juni 2012 22:32 schreef rakotto het volgende:
Vuurwerk overal. En men kijkt ook naar de wedstrijd Italie - Engeland op dit moment.
En heel veel mensen schijten in hun broek nu omdat zij - onterecht - bang zijn voor de MB. En de hele strand was stil tijdens het opnoemen van de resultaten. De hele stad stond stil.
quote:Mohamed Mursi has called on Egyptians not to obey him if he fails to stick to the pledges he made before becoming the first freely elected president on Sunday.
The Muslim Brotherhood figure, who stepped down from his post as the head of its Freedom and Justice Party (FJP) immediately after the results were released, narrowly beat off competition from ex-prime minister Ahmed Shafiq to succeed Hosni Mubarak, who was overthrown by a popular uprising in January 2011.
Few hours after the announcement of the result, which saw Mursi garner 52 per cent of the votes, the 60-year-old gave his first speech on national TV, which was long used by Mubarak and his entourage to condemn and criminalise the Brotherhood which is now at the pinnacle of its power after decades of repression.
"I do will my best to fulfill the promises I made. I do not have any rights, I only have responsibilities which I have to meet. My people, please, help me as long as I'm fair and obeying God," he said in his trademark soft tone.
"If I do not obey God and failed to fulfill the promises, do not obey me."
In the somewhat emotional speech, Mursi tried to allay the fears of all segments of society, almost saluting every party and institution in Egypt, from the ruling military to the working class, lavishing praise on all governorates and regions of the country in the process.
Mursi also dedicated his triumph to the martyrs of last year's uprising against Mubarak saying he "wouldn't be here today as first freely elected president without the sacrifices of the martyrs and injured."
He particularly attempted to reach out to Egyptian police, which notoriously imprisoned many Brotherhood figures in the past, with their torture of citizens and the heavy-handed tactics in suppressing protests proving to be main catalysts for the 18-day uprising.
Widespread rumours suggested that Mursi might make wholesale changes in the police hierarchy to punish those officers responsible for wrong-doing against the Brotherhood. The bespectacled man, however, struck a reconciliatory tone and implied he would never seek revenge.
"I salute the honorable policemen, my brothers and sons, some of whom mistakenly think I do not regard them highly," he said.
"Those who commit any crimes are subject to law, but the honorable policemen, who are the vast majority, deserved to be saluted and appreciated. They will have a big role to play in the future to protect and secure the country."
Mursi was also full of praise for judges, some of whom traded accusations with the Brotherhood following a recent court ruling in June to dissolve the Islamist-led lower house of the parliament.
He vowed to make the judiciary independent, highlighting one of the key demands of pro-democracy and youth activists, many of whom are still camping out in the iconic Tahrir square to pressure the military into accepting their demands.
The ruling Supreme Council of Armed Forces (SCAF) incurred the wrath of many after limiting the powers of the president as it seeks to retain its influence in a country that has been ruled by army men since the 1952 coup, which ended Egypt's monarchy.
Treaties respect
Mursi has also eased worries some Western countries may have over his success.
While all official statements from Israel and United States have welcomed the outcome of Egypt's first democratic and free presidential elections, reports say they still fear an Islamist-led Egypt could pose a threat to Israel's security.
The controversial peace treaty between Egypt and Israel, struck in 1979 following the famous Camp David Accords, has been the subject of intense debate since the departure of Mubarak on 11 February, 2011.
Several presidential candidates said they would modify the accord "as to not harm national interests."
"We will honor international treaties and agreements, and will create balanced international relations based on mutual interests and respect. We will protect our borders, and reject foreign meddling in our domestic affairs," Mursi added.
"Egypt is capable of defending itself against any foreign aggression, and will protect Egyptians anywhere in the world."
Mursi also insisted his reign will not witness any kind of discrimination amid fears from the Coptic population, many of whom voted for Shafiq in the runoff vote.
"I will be president for all Egyptians, those inside the country and abroad. The people are source of all powers, and it's time for unity to rebuild our country and achieve goals of the revolution," he said.
"Together, Egyptians will create better and bright future for this nation."
De vrouwen zijn sowieso weer vogelvrij verklaard daar.quote:Op zondag 24 juni 2012 23:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
We zullen zien
http://english.alarabiya.net/articles/2012/06/24/222413.html
Ze kunnen eigenlijk niet anders wel?quote:Op maandag 25 juni 2012 00:58 schreef DeParo het volgende:
Toch mooi dat Israel de uitkomst steunt, ik had niets anders verwacht, misschien dat het allemaal wel meevalt.
Reken maar dat Isral daar met grote argwaan naar kijktquote:Morsi wil banden met Iran aanhalen
Ban Ki-moon heeft de nieuwgekozen president van Egypte gefeliciteerd met zijn verkiezingsoverwinning. Ook sprak de secretaris-generaal van de Verenigde Naties lovend over de vreedzame wijze waarop de Egyptische bevolking de eerste vrije presidentsverkiezingen in de geschiedenis van het land heeft beleefd.
Mohammed Morsi, kandidaat van de conservatief-islamitische Moslimbroederschap, werd gisteren na dagen van spanning uitgeroepen tot winnaar van de verkiezingen. Hij kreeg enkele procenten meer van de stemmen dan zijn rivaal Ahmed Shafiq, de favoriet van het leger.
VN-woordvoerder Martin Nesirky zei in een verklaring dat Ban erop vertrouwt dat Morsi alles in het werk stelt om ervoor te zorgen dat democratie in Egypte kan worden uitgebouwd. Het versterken en oprichten van “sterke, onafhankelijke instituties en een bloeiende burgerlijke samenleving” zijn daarbij essentieel, aldus de VN-chef.
Morsi, op zijn beurt, liet meteen van zich horen. In een interview met de Iraanse nieuwsdienst Fars zei hij de banden tussen egypte en Iran te willen aanhalen. “Er moet een strategische balans in de regio komen.” Het gesprek vond plaats enkele uren vr de officile uitslag van de verkiezingen, aldus Reuters.
En terecht natuurlijk. Wat een debiel die Morsi, gaat gelijk de route van de internationale paria. Maarja, je droomt van een kalifaat of niet. En het ging al zo goed met de toeristenindustrie.quote:Op maandag 25 juni 2012 10:31 schreef Frutsel het volgende:
Reken maar dat Isral daar met grote argwaan naar kijkt
Niets mis met Iran? Het is een fucking Theocratie die mensen ter dood veroordeeld voor het drinken van een biertje.quote:Op maandag 25 juni 2012 10:36 schreef rakotto het volgende:
Op zich niets mis met Iran. Behalve dat het een dictatuur is net als alle andere Arabische landen.
It is just for mutual interest - Men moet niet zo zwart/wit kijken.
Ik was een keer wat positiever, en dan bijna direct zo'n bericht, lekker dan maar niet heusquote:Op maandag 25 juni 2012 10:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ze kunnen eigenlijk niet anders wel?
[..]
Reken maar dat Isral daar met grote argwaan naar kijkt
Lol onze grootste 'vriend' in het Midden-Oosten is Saudi Arabi.quote:Op maandag 25 juni 2012 10:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niets mis met Iran? Het is een fucking Theocratie die mensen ter dood veroordeeld voor het drinken van een biertje.
Israel is de grootste vriend.quote:Op maandag 25 juni 2012 14:14 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Lol onze grootste 'vriend' in het Midden-Oosten is Saudi Arabi.
Ik vind Turkije meer een grotere en nuttigere vriend dan Isral, maar daar gaat het dit keer niet om. Het westen geeft hier in niet het goede voorbeeld. "Foei Egypte contacten aanbrengen met Iran is zo stout!" Terwijl wij gewoon goede contacten hebben met een land die veel erger is.quote:Op maandag 25 juni 2012 14:16 schreef DeParo het volgende:
[..]
Israel is de grootste vriend.
Saudi-Arabi wordt te vriend gehouden na de OPEC-affaire.
Volgens Radio1 is het een bericht dat afkomstig is uit Iran, niet uit Egypte. Het wordt nu door de staatsomroep van Iran weer ontkentquote:Op maandag 25 juni 2012 13:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik was een keer wat positiever, en dan bijna direct zo'n bericht, lekker dan maar niet heus![]()
.
Ik denk niet dat Saudi-Arabie de wereldvrede bedreigt Doler12, misschien de eigen bevolking aan een dictatuur onderwerpt, maar dat doet Iran ook. Wat betreft Turkije, ook belangrijk, dat dan wel.quote:Op maandag 25 juni 2012 14:35 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ik vind Turkije meer een grotere en nuttigere vriend dan Isral, maar daar gaat het dit keer niet om. Het westen geeft hier in niet het goede voorbeeld. "Foei Egypte contacten aanbrengen met Iran is zo stout!" Terwijl wij gewoon goede contacten hebben met een land die veel erger is.
Ah Iran had het ook al over de laatste fase van de Islamitische Revolutie, misschien valt het dan wel mee, als alleen Iran het beweertquote:Op maandag 25 juni 2012 14:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Volgens Radio1 is het een bericht dat afkomstig is uit Iran, niet uit Egypte. Het wordt nu door de staatsomroep van Iran weer ontkent
Nucleaire programma, globale boycot, veiligheidsproblemen, steunen terreurbewegingen, dreigementen in de regio en geen enkele poging tot het opbouwen van betrouwbare relaties met staten die misschien niet helemaal in hun beeld lijken te passen.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:51 schreef Drifter__ het volgende:
Waarom zou Egypte geen relatie met Iran mogen hebben?
Alleen maar omdat de VS dat niet vindt kunnen ofzo?
Nucleaire programma: Wij wel, zij niet? Nucleaire programma is toch niet automatisch kernwapens? En de vraag is natuurlijk, wat is er allemaal waar over het Iraanse nucleaire programma?quote:Op maandag 25 juni 2012 17:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nucleaire programma, globale boycot, veiligheidsproblemen, steunen terreurbewegingen, dreigementen in de regio en geen enkele poging tot het opbouwen van betrouwbare relaties met staten die misschien niet helemaal in hun beeld lijken te passen.
De president stelt een premier aan, die vervolgens een regering vormt en ter goedkeuring voorlegt aan de president. De president heeft dus het laatste woord.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:52 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik hoor dat Morsi een regering met liberalen en seculieren enz.. wil gaan vormen, maar weet iemand (en dan bedoel ik letterlijk: is dat eigenlijk vastgelegd?) hoe dat in zijn werk moet gaan?
In Frankrijk bv moet de president de premier aanstellen, die een regering vormt, die dan de steun van het parlement moet krijgen. Maar hier is het parlement ontbonden
Meestal kan ik zulke bondigheid enorm appreciren, maar toch zou ik om een linkje willen vragen (ik vind er niks over?)quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:20 schreef rakotto het volgende:
Shafik is gevlucht naar Abu Dhabi vandaag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |