Lijkt mij deductief van aard.quote:In Washington zag men de relatie met een antisociaal gedrag. Juveniele delinquenten dronken wel 10 x zoveel melk als adolescenten met een gelijke achtergrond.
Goed voor de weerstand en tegen de bacteriën.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:30 schreef Tism het volgende:
Ja, zit allemaal pus in van interne uierzweren en antibiotica wat die dieren ingespoten krijgen..![]()
Gr gr..
Ik lees zoveel... Dat maakt het nog niet waar.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:46 schreef ikWilSpoilersKunnenLezen het volgende:
je kan er parkinson van krijgen las ik
Tegenwoordig wordt er dan ook zodanig genetisch gemanipuleerd dat ze mellk geven die meer op mensen melk lijkt...quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:35 schreef Bullet-tooth het volgende:
Koeien zijn nog maar zo'n 8000 jaar gedomesticeerd en derhalve is onze spijsvertering er evolutie-technisch gezien nog helemaal niet geschikt voor.
Ik geloof dat ze in de tijd van "Melk is goed voor elk" en "Melk de witte motor" een overschot hadden van die troep, en om er makkelijk vanaf te komen hadden ze destijds 2 opties, ze konden die shit gewoon door de riolering spoelen, wat slecht was voor het milieu, of ze konden er nog flink wat aan verdienen door mensen wijs te maken dat het oer gezond was om het te drinken, optie 2 was het beste..quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:54 schreef Cavalinho het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt er dan ook zodanig genetisch gemanipuleerd dat ze mellk geven die meer op mensen melk lijkt...
http://www.nu.nl/wetensch(...)jke-moedermelk-.html
Mensen horen helemaal geen dierenmelk te drinken en al zeker niet op een volwassen leeftijd. Ik heb nooit begrepen waarom dat zo opgedrongen werd als gezond.
Je kunt van alles ziektes krijgen...stoppen met eten en leven dan maar?quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:46 schreef ikWilSpoilersKunnenLezen het volgende:
je kan er parkinson van krijgen las ik
Heeft dat niet met lactose intolerantie te maken?quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:24 schreef GekkePoes het volgende:
Melk is slecht voor je, het veroorzaakt maag en darmklachten, en het is dierlijk vet wat erin zit en dat gaat in je buik zitten. In azie drinkt men helemaal geen melk, of heel klein beetje, anders sojamelk,
dat is één van de geruchten
ook dat. als iemand een jaar geen melk drinkt is hij of zij lactose intolerant. mensen horen geen melk te drinken, het is weer iets wat de maatschappij laat rollen...quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:51 schreef karton2 het volgende:
[..]
Heeft dat niet met lactose intolerantie te maken?
quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:54 schreef Cavalinho het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt er dan ook zodanig genetisch gemanipuleerd dat ze mellk geven die meer op mensen melk lijkt...
http://www.nu.nl/wetensch(...)jke-moedermelk-.html
Mensen horen helemaal geen dierenmelk te drinken en al zeker niet op een volwassen leeftijd. Ik heb nooit begrepen waarom dat zo opgedrongen werd als gezond.
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:27 schreef Cucumissativus het volgende:
Maar chocolademelk is toch niet slecht hoop ik
Mensen horen helemaal geen vlees te eten en al zeker niet op een volwassen leeftijd.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:54 schreef Cavalinho het volgende:
Mensen horen helemaal geen dierenmelk te drinken en al zeker niet op een volwassen leeftijd.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:53 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
ook dat. als iemand een jaar geen melk drinkt is hij of zij lactose intolerant.
Bepaal jij?quote:mensen horen geen melk te drinken
Zei een collega ook een keer. 'Ja het is toch raar dat ze we melk drinken uit een koe? Geen enkel ander dier doet het.'quote:
quote:Op zondag 24 juni 2012 13:47 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Zei een collega ook een keer. 'Ja het is toch raar dat ze we melk drinken uit een koe? Geen enkel ander dier doet het.'
Vond ik wel grappig
neger watquote:Op donderdag 21 juni 2012 23:53 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
ook dat. als iemand een jaar geen melk drinkt is hij of zij lactose intolerant. mensen horen geen melk te drinken, het is weer iets wat de maatschappij laat rollen...
vrijwel alle insecten drinken (bloed)plasma, moeten wij dat ook maar gaan doen?quote:Op zondag 24 juni 2012 13:50 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me, dieren die als ware parasieten aan die uiers gaan hangen.
hebben ze daar ook een lange geschiedenis met melkkoeien? zo een zo lang dat er genetisch materiaal zich aanpast aan de omgeving?quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:24 schreef GekkePoes het volgende:
Melk is slecht voor je, het veroorzaakt maag en darmklachten, en het is dierlijk vet wat erin zit en dat gaat in je buik zitten. In azie drinkt men helemaal geen melk, of heel klein beetje, anders sojamelk,
dat is één van de geruchten
Mensen horen gewoon te doen wat zij lekker vinden, op alle leeftijden.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Mensen horen helemaal geen vlees te eten en al zeker niet op een volwassen leeftijd.
Mensen horen helemaal geen planten te eten en al zeker niet op een volwassen leeftijd.
Net zulke nietszeggende uitspraken als die van jou.
quote:Op zondag 24 juni 2012 21:40 schreef Juup© het volgende:
[..]
Mensen horen gewoon te doen wat zij lekker vinden, op alle leeftijden.
Dit "horen" gaat over waar een lichaam op ingesteld is.quote:Op zondag 24 juni 2012 21:40 schreef Juup© het volgende:
[..]
Mensen horen gewoon te doen wat zij lekker vinden, op alle leeftijden.
In dat geval HOREN wij melk te drinken; zit in onze genen. Wij zijn namelijk europeanen die geen achtergestelde genen hebben zodat ze lactoseintolerant worden.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:32 schreef Cavalinho het volgende:
[..]
Dit "horen" gaat over waar een lichaam op ingesteld is.
Waar het om gaat is dat biologsich gezien het onlogisch is dat een zoogdier (en een mens is ook gewoon een zoogdier) na zijn zuigelingentijd nog melk drinkt en al helemaal niet als dat niet van zijn eigen moeder komt..
Heeft niks te maken met lekker vinden of iets mogen.
Je gaat een zuigeling ook geen voedsel voor volwassenen voorzetten.
Waarom zou een volwassene dan zuigelingenvoedsel gebruiken?
Als je het lekker vindt zal niemand je tegen houden, maar dat wil nog niet zeggen dat het gezond of onmisbaar in het dieet is.
'Biologsich' is het ook onlogisch dat een mens gekookte en gebakken voeding tot zich neemt. Je punt is?quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:32 schreef Cavalinho het volgende:
Waar het om gaat is dat biologsich gezien het onlogisch is dat een zoogdier (en een mens is ook gewoon een zoogdier) na zijn zuigelingentijd nog melk drinkt en al helemaal niet als dat niet van zijn eigen moeder komt..
Omdat wij melkkoeien hebben.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:02 schreef Cavalinho het volgende:
Hoe kun je nou van de hele wereldbevolking spreken als "wij Europeanen?" Ik ben er alvast geen.
Als Europeanen het zouden horen te drinken, waarom hangen ze dan niet hun hele leven aan de tiet?
Van mij mag iedereen drinken wat hij lekker vindt, maar verkoop het niet als gezond of onmisbaar in je dieet!
Je kunt ook een bad nemen in ezelinnenmelk, schijnt wonderen te doen voor je huid.Dus maar verkopen als een must?
Jawel.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:05 schreef chriztiaan het volgende:
Heeft niets met genetische evolutie te maken, gewoon aanpassing mbv bacteriën enzo
Biologisch gezien onlogisch... Jeetje, als je zo begint kun je over zoveel dingen zeggen dat het biologisch gezien onlogisch is.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:32 schreef Cavalinho het volgende:
[..]
Dit "horen" gaat over waar een lichaam op ingesteld is.
Heeft niks te maken met lekker vinden of iets mogen.
Je gaat een zuigeling ook geen voedsel voor volwassenen voorzetten.
Waarom zou een volwassene dan zuigelingenvoedsel gebruiken?
Als je het lekker vindt zal niemand je tegen houden, maar dat wil nog niet zeggen dat het gezond of onmisbaar in het dieet is.
Neen, ze zijn dus niet genetisch, dus ook weinig evolutie te noemen. Je darmflora kan zich gewoon goed aanpassen, zo kan lactose worden verteerd mbv bacteriën. Daar hebben je genen echt helemaal niets mee te maken.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:07 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Jawel.
Die "aanpassingen" zijn genetisch derhalve evolutie.
had ik toch een ander vak moeten kiezenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 01:32 schreef chriztiaan het volgende:
[..]
Neen, ze zijn dus niet genetisch, dus ook weinig evolutie te noemen. Je darmflora kan zich gewoon goed aanpassen, zo kan lactose worden verteerd mbv bacteriën. Daar hebben je genen echt helemaal niets mee te maken.
In het geval van mensen in Europa en US heb je wel gelijk hoor, die hebben zich genetisch aangepast zodat ze na hun 5e nog steeds (veel en makkelijk) lactose kunnen afbreken (door behoud van lactase).quote:Op vrijdag 29 juni 2012 01:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
had ik toch een ander vak moeten kiezen
Aardappels en tomaten zijn hier nog maar een paar honderd jaar bekend, laat jij die soms ook staan?quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:35 schreef Bullet-tooth het volgende:
Koeien zijn nog maar zo'n 8000 jaar gedomesticeerd en derhalve is onze spijsvertering er evolutie-technisch gezien nog helemaal niet geschikt voor.
Net als bonen, paprika, chili, koffie, cacaoquote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Aardappels en tomaten zijn hier nog maar een paar honderd jaar bekend, laat jij die soms ook staan?
Een arts is geen bacterioloogquote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:51 schreef HostiMeister het volgende:
Als een arts zulke domme fouten maakt door alle verschillende E. Coli bacteriën in je lichaam over een kam te scheren neem ik de rest van zijn artikel ook niet meer serieus. Sorry.
Maar als arts in opleiding dien je wel op de hoogte te zijn van de essentiële bacteriën in je darmfauna. En als dan eenmaal een arts bent dien je dat niet zomaar te vergeten, omdat het handig is. Zo werkt dat niet.quote:
Helemaal mee eens, maar er zijn ook legio artsen die zo weinig van objectief onderzoek en farmacologie hebben begrepen dat ze homeopatische middelen inzetten.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:58 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Maar als arts in opleiding dien je wel op de hoogte te zijn van de essentiële bacteriën in je darmfauna. En als dan eenmaal een arts bent dien je dat niet zomaar te vergeten, omdat het handig is. Zo werkt dat niet.
eh.... even over dat Calciumquote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:37 schreef Muisraket het volgende:
[..]
In principe is melk niet onmisbaar in een dieet, nee. Maar als je totaal geen calcium binnenkrijgt, heb je op de lange termijn een probleem.
Oh god, de volgende met een linkdump naar een vage site zonder enige onderbouwing.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
eh.... even over dat Calcium![]()
http://www.fonteine.com/melk_ongezond.html
Jij maakt je er wel errug makkelijk vanafquote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
Oh god, de volgende met een linkdump naar een vage site zonder enige onderbouwing.
Hoeveel topics zijn er over melk geweest sinds 2002?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:11 schreef BrandX het volgende:
mss dat hier interessante info voor je staat (zie de linkjes in de OP: Melk is slecht ?)
quote:
iets minder, maar aardig wat iddquote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Hoeveel topics zijn er over melk geweest sinds 2002?
zat ik in de buurt ?
[..]
Nee, jij maakt je er makkelijk vanaf door gewoon een link naar een site neer te plempen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Jij maakt je er wel errug makkelijk vanaf![]()
maakt ook niet uit ........
Dit is wel een goeie linkquote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:14 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, jij maakt je er makkelijk vanaf door gewoon een link naar een site neer te plempen.
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dit is wel een goeie link![]()
Melk is slecht ?
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dit is wel een goeie link![]()
Melk is slecht ?
Eh, even over je bronvermelding: zoek alsjeblieft een keer op wat een bron een betrouwbare bron maakt.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
eh.... even over dat Calcium![]()
http://www.fonteine.com/melk_ongezond.html
maar ze halen hem weer uit de kastJoris Driepinter
![]()
http://www.adformatie.nl/(...)iepinter-komt-terug/
Misschien staat die hier wel ergens tussen...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:27 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Eh, even over je bronvermelding: zoek alsjeblieft een keer op wat een bron een betrouwbare bron maakt.
Ik voel me anders primaquote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat dierlijk vet ongezond is, is onzin. Cholesterol is een belangrijk onderdeel van je voeding, ook dat dit in het eten ongezond zou zijn is vreselijke bullcrap.
Vreselijke bullcrap is misschien kort door de bocht, maar je hebt inderdaad cholesterol nodig. Vaak zie je dat mensen met hart- en vaatziekten ook juist een te laag hdl cholesterol hebben. LDL daarentegen wil je het liefst wel wat lager hebben.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat dierlijk vet ongezond is, is onzin. Cholesterol is een belangrijk onderdeel van je voeding, ook dat dit in het eten ongezond zou zijn is vreselijke bullcrap.
1. De kans dat je totaal geen cholesterol binnenkrijgt is zeer, zeer klein.quote:
Een mens krijgt maar 3% van het totale cholesterol gehalte binnen via de voeding.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:38 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Vreselijke bullcrap is misschien kort door de bocht, maar je hebt inderdaad cholesterol nodig. Vaak zie je dat mensen met hart- en vaatziekten ook juist een te laag hdl cholesterol hebben. LDL daarentegen wil je het liefst wel wat lager hebben.
[..]
1. De kans dat je totaal geen cholesterol binnenkrijgt is zeer, zeer klein.
2. En al zou het wel zo zijn, één persoon zegt niets over heel of de rest van Nederland.
Dat zegt natuurlijk nietsquote:
Het kan goed zijn dat het percentage laag is, maar het positieve effect van iets hogere HDL waarden (die vaak verkregen worden door leefstijl, dus niet alleen eten maar ook alcoholgebruik en sport) is inmiddels wel aangetoond. Dus dat alle cholesterol slecht voor je zou zijn, is gewoon niet waar.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Een mens krijgt maar 3% van het totale cholesterol gehalte binnen via de voeding.
De rest maakt het lichaam zelf aan.
En er bestaat een regelmechanisme: de lever maakt minder cholesterol aan als er meer via de
voeding binnenkomt en andersom.
Als iemand een ''Bron" wil, dan hoor ik het wel
Daarbij moet je natuurlijk wel in ogenschouw nemen dat dit mogelijk verband ook een totaal andere oorzaak kan hebben, of dat een heel groot deel van het verband door iets anders veroorzaakt wordt.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zegt natuurlijk niets
Ter illustratie, nergens wordt zoveel dierlijk verzadigd vet gegeten als in frankrijk. Nergens in de westerse wereld heeft men zo weinig hart en vaat ziekten als in Frankrijk. In de delen van Frankrijk waar men traditioneel veel boter, room, vette kaas en vet vlees eet liggen hart en vaat ziektes onder het landelijk gemiddelde.
Ik had al zo'n vermoeden.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Het ergste van dit alles is dat het me geen ruk kan schelen wat jullie zeggen
![]()
Is ook wel eens lekker
Het laat iig zien dat de mening dat verzadigde dierlijke vetten ongezond zijn en hart en vaatziekten veroorzaken niet klopt.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:45 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Daarbij moet je natuurlijk wel in ogenschouw nemen dat dit mogelijk verband ook een totaal andere oorzaak kan hebben, of dat een heel groot deel van het verband door iets anders veroorzaakt wordt.
Dat is geheel wederzijds, meiske, geheel wederzijdsquote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Het ergste van dit alles is dat het me geen ruk kan schelen wat jullie zeggen
![]()
Is ook wel eens lekker
De mening klopt inderdaad niet, maar dat is in principe geen conclusie die je zomaar kan trekken uit dat onderzoek. Voorbeeldje van eenzelfde soort onderzoek (resultaten op landelijk niveau, alleen dan nu tussen 2 landen):quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het laat iig zien dat de mening dat verzadigde dierlijke vetten ongezond zijn en hart en vaatziekten veroorzaken niet klopt.
Uiteraard, maar iets positief bewijzen is veel lastiger dan falcificeren, de franse paradox falcificeert de stelling van verzadigd vet. Bewijzen dat wijn met mate gedronken goed is is veel lastiger te bewijzen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:00 schreef Muisraket het volgende:
[..]
De mening klopt inderdaad niet, maar dat is in principe geen conclusie die je zomaar kan trekken uit dat onderzoek. Voorbeeldje van eenzelfde soort onderzoek (resultaten op landelijk niveau, alleen dan nu tussen 2 landen):
De relatie tussen wijn drinken en hart en vaat ziekten is onderzocht door te kijken naar wijnconsumptie en het voorkomen van hart- en vaatziekten in Italië en Nederland. Het bleek dat in Italië meer wijn gedronken werd en er minder hart- en vaatziekten waren. De conclusie die de onderzoekers trokken was dat wijn drinken HVZ helpt voorkomen.
Wat is het probleem met dit onderzoek? Het kan goed dat er iets anders is dat het verschil in HVZ heeft veroorzaakt dan wijnconsumptie, of dat het komt door wijnconsumptie + nog iets anders. Wat hier natuurlijk voor de hand ligt is dat het verschil (deels) komt door olijfolie en het mediterrane dieet i.p.v. (volledig) komt door wijndrinken.
Dat klopt, maar ik denk dat de kans klein is dat de 'Franse paradox' de uitspraak terecht falsificeert, omdat er geen rekening wordt gehouden met het mogelijk en waarschijnlijk verstorende effect van andere factoren.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Uiteraard, maar iets positief bewijzen is veel lastiger dan falcificeren, de franse paradox falcificeert de stelling van verzadigd vet. Bewijzen dat wijn met mate gedronken goed is is veel lastiger te bewijzen.
Fuck soja, geef mijn regenwoud terug!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Of hiero
Is sojamelk gezonder dan koemelk?
http://www.mycelium.be/voeding/2010/sojamelk-of-koemelk
Sojamelk, de correcte benaming is sojadrank, wordt als gezond alternatief voor koemelk gezien.
Qua voedingswaarde ligt sojamelk dicht tegen koemelk aan, hoewel veel sojamelk die te koop is
toegevoegde vitaminen bevat, zoals vitamine B12.
Van nature bevat sojamelk ongeveer dezelfde hoeveelheid (maar niet identieke) proteïnen als
koemelk. Van nature bevat sojamelk weinig verteerbare calcium.
Om dat te compenseren wordt aan sojamelk vaak calcium toegevoegd.
In tegenstelling tot koemelk bevat sojamelk lecithine, weinig verzadigde vetten en geen cholesterol,
wat hart- en vaatziekten helpt voorkomen.
En sojamelk bevat in tegenstelling tot koemelk geen lactose, een stof die door de mens van nature
niet kan worden verteerd, tenzij bij aanwezigheid van het enzyme lactase.
Dit enzyme is 'in principe' slechts bij zuigelingen aanwezig.
Vijfenzeventig percent van de volwassen wereldbevolking mist dit enzyme.
Informatie rond sojamelk (sojadrank)
Sojamelk
Dan moet je niet zoveel vlees vretenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Fuck soja, geef mijn regenwoud terug!
[ afbeelding ]
Ik eet alleen kipquote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dan moet je niet zoveel vlees vreten![]()
De meeste soja -zo'n 90% van de Nederlandse invoer- wordt gebruikt voor veevoer.
Voor één kilo vlees (eiwit) is zo'n vijf kilo soja-eiwit nodig.
Nederland is na China de grootste importeur van soja ter wereld.
Vanuit Nederland wordt een groot deel van de Noordwest-Europese intensieve veehouderij
(kippen, varkens, kalveren) van veevoer voorzien.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sojaboon
Nee, das zieligquote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik hoop vrije uitloop kippetjes?
Lekker hoor !quote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee, das zielig
Gewoon instant kippen die in 3 weken 5 kilo wegen, die eten niet eens soja
Precies, geen dure grondstoffen en lange lijdenswegen, gewoon van het ei in ene paar weken in de panquote:
Geniet er maar van,quote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Precies, geen dure grondstoffen en lange lijdenswegen, gewoon van het ei in ene paar weken in de pan
Zou houden we tijd over voor de belangrijke zaken in het leven
Ik gebruik geen medicatie.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Geniet er maar van,
zolang het nog kan...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Resistentie_tegen_antibiotica
DiHydrogeniumMonoxide is aangetoont in melk, een industrieel koelmiddel wat aan koeien wordt gevoerd, het spul is gevaarlijk, als het inademt ga je binnen minuten dood, en gasvormig veroorzaakt het ernstige verbrandingen!quote:
en van aarbeien krijg je puistenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:56 schreef chriztiaan het volgende:
Nog zoiets! Stikstof aangetoond in lucht nota bene! Als je het inademt sterven je hersencellen af en ga je dood!
.....
en van aambeien krijg je jeukquote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
en van aarbeien krijg je puisten
Hoe die kuikens over die lopende band vliegenquote:
Er is idd heel veel dat biologisch gezien onlogish is, maar daar gaat het in dit topic niet over, het gaat over hoe gezond/ongezond melk zou zijn en ik reageer vanuit het standpunt dat melk niet als gezond aangeprezen zou moeten worden. Ik zou niet durven beweren dat het persee ongezond is, maar wat ik wel weet is dat het onlogisch is om melk te drinken en vanuit dat standpunt kan ik zien dat het niet een noodzakelijk iets is in je dieet. Dat geldt naturlijk voor heel veel dat we eten, maar het gaat hier niet over een gezond dieet, maar over melk in het byzonder.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:37 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Biologisch gezien onlogisch... Jeetje, als je zo begint kun je over zoveel dingen zeggen dat het biologisch gezien onlogisch is.Maar goed, even los daarvan:
Even muggenziften: er is het aangetoond dat het geven van borstvoeding ook na de officiële zuigelingenperiode (t/m 12 maanden) nog gezond is en daarom ook aanbevolen wordt door de WHO. De richtlijn daar gaat tot 23 maanden.
In principe is melk niet onmisbaar in een dieet, nee. Maar als je totaal geen calcium binnenkrijgt, heb je op de lange termijn een probleem. Vandaar dat de inname van zuivelproducten toch wel belangrijk te noemen is. En daarbij is halfvolle/magere melk een goede keus, ook omdat het bijvoorbeeld doorgaans veel minder verzadigd vet bevat dan kaas. Nu kun je in principe calciumtabletten slikken als je niet van zuivelproducten houdt, maar omdat melk ook andere belangrijke vitamines levert, is het vaak toch beter om gewoon melk te drinken.
(Hierbij heb ik lactose-intolerantie en koemelkallergie even buiten beschouwing gelaten)
Zoals het drinken van wijn erbij, dat ook elke Fransman doet....quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:06 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik denk dat de kans klein is dat de 'Franse paradox' de uitspraak terecht falsificeert, omdat er geen rekening wordt gehouden met het mogelijk en waarschijnlijk verstorende effect van andere factoren.
quote:
Iedereen die elke dag intensief sport en aan zijn lichaam bouwt heeft extra voedingstoffen nodig.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Die goser heeft aardig wat supplementen nodig zo te zien![]()
Misschien moet hij iets minder melk drinken ?![]()
http://www.guydroog.com/blog/supplementen/
Ow... moet je tegen hem zeggen...quote:
Als jullie eruit zijn hoor ik het wel ........quote:Op zondag 1 juli 2012 09:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Even een vraagje tussendoor. Waarom zou je 100% plantaardig eten?
Het lijkt me bijzonder lastig. Je kunt nergens anders dan thuis eten en iedereen moet zich altijd aan jou aanpassen, je dieet wordt extreem beperkt en je moet supplmenten slikken.
Ik snap niet wat je bedoelt.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ow... moet je tegen hem zeggen...
Producten die 100% plantaardig en lekker zijn :)
[..]
Als jullie eruit zijn hoor ik het wel ........
Je zou eigenlijk beter de linkjes moeten lezen die je zelf hier neerzet.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:55 schreef LifeonEarth het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoelt.
Vind je supplementen nou wel of neit fout?
Vreemde uitspraken voor iemand die tig supplementen slikt, of niet dan?quote:“Psh!” hoor ik vegetariërs nu zeggen.
“Alle vitamines/mineralen die ik nu mis kan ik toch uit supplementen halen!”.
Dat klopt, maar toont dat niet gelijk een probleem aan?
Een gezond dieet voorziet je van alle nodige vitamines en mineralen uit de voeding
die je binnen krijgt.
Vind ik ook hoor, vroeger dronk ik zeker een liter per dagquote:Op maandag 2 juli 2012 18:33 schreef Woestijnvos het volgende:
Een glaasje koude melk heerlijk is dat.
Ga er nog even een vullen nuquote:Op maandag 2 juli 2012 18:33 schreef Woestijnvos het volgende:
Een glaasje koude melk heerlijk is dat.
quote:Op maandag 2 juli 2012 20:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik heb een smoorhie aarbei / banaan![]()
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |