abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113549550
quote:
19s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:11 schreef BrandX het volgende:
mss dat hier interessante info voor je staat (zie de linkjes in de OP: Melk is slecht ?)
Hoeveel topics zijn er over melk geweest sinds 2002?

zat ik in de buurt ? :P

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
:O topic 21.00045.0000
  Boks-Chick vrijdag 29 juni 2012 @ 11:14:22 #77
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_113549560
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Hoeveel topics zijn er over melk geweest sinds 2002?

zat ik in de buurt ? :P

[..]

iets minder, maar aardig wat idd :D
lolwut
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:14:24 #78
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_113549562
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Jij maakt je er wel errug makkelijk vanaf :')

:O maakt ook niet uit ........
Nee, jij maakt je er makkelijk vanaf door gewoon een link naar een site neer te plempen.
pi_113549590
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:14 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, jij maakt je er makkelijk vanaf door gewoon een link naar een site neer te plempen.
Dit is wel een goeie link :+

Melk is slecht ?
  Boks-Chick vrijdag 29 juni 2012 @ 11:15:54 #80
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_113549608
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Melk is slecht ?
:D
lolwut
pi_113549635
quote:
19s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:15 schreef BrandX het volgende:

[..]

:D
Is meneer ook weer effe van de straat :P
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:19:29 #82
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_113549736
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Melk is slecht ?
:')
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:27:07 #83
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_113550009
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

eh.... even over dat Calcium (8>

http://www.fonteine.com/melk_ongezond.html

maar ze halen hem weer uit de kast *O* Joris Driepinter *O*

http://www.adformatie.nl/(...)iepinter-komt-terug/
Eh, even over je bronvermelding: zoek alsjeblieft een keer op wat een bron een betrouwbare bron maakt. :*
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_113550131
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:27 schreef Muisraket het volgende:

[..]

Eh, even over je bronvermelding: zoek alsjeblieft een keer op wat een bron een betrouwbare bron maakt. :*
Misschien staat die hier wel ergens tussen...

Melk is slecht ?

:*
pi_113550290
Of hiero

Is sojamelk gezonder dan koemelk?

http://www.mycelium.be/voeding/2010/sojamelk-of-koemelk

Sojamelk, de correcte benaming is sojadrank, wordt als gezond alternatief voor koemelk gezien.

Qua voedingswaarde ligt sojamelk dicht tegen koemelk aan, hoewel veel sojamelk die te koop is
toegevoegde vitaminen bevat, zoals vitamine B12.

Van nature bevat sojamelk ongeveer dezelfde hoeveelheid (maar niet identieke) proteïnen als
koemelk. Van nature bevat sojamelk weinig verteerbare calcium.
Om dat te compenseren wordt aan sojamelk vaak calcium toegevoegd.

In tegenstelling tot koemelk bevat sojamelk lecithine, weinig verzadigde vetten en geen cholesterol,
wat hart- en vaatziekten helpt voorkomen.

En sojamelk bevat in tegenstelling tot koemelk geen lactose, een stof die door de mens van nature
niet kan worden verteerd, tenzij bij aanwezigheid van het enzyme lactase.

Dit enzyme is 'in principe' slechts bij zuigelingen aanwezig.
Vijfenzeventig percent van de volwassen wereldbevolking mist dit enzyme.
Informatie rond sojamelk (sojadrank)

_O_ Sojamelk _O_
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:36:27 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113550385
Dat dierlijk vet ongezond is, is onzin. Cholesterol is een belangrijk onderdeel van je voeding, ook dat dit in het eten ongezond zou zijn is vreselijke bullcrap.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_113550414
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat dierlijk vet ongezond is, is onzin. Cholesterol is een belangrijk onderdeel van je voeding, ook dat dit in het eten ongezond zou zijn is vreselijke bullcrap.
Ik voel me anders prima :+
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:38:38 #88
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_113550469
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Vreselijke bullcrap is misschien kort door de bocht, maar je hebt inderdaad cholesterol nodig. Vaak zie je dat mensen met hart- en vaatziekten ook juist een te laag hdl cholesterol hebben. LDL daarentegen wil je het liefst wel wat lager hebben.
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

1. De kans dat je totaal geen cholesterol binnenkrijgt is zeer, zeer klein.
2. En al zou het wel zo zijn, één persoon zegt niets over heel of de rest van Nederland.
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_113550564
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:38 schreef Muisraket het volgende:

[..]

Vreselijke bullcrap is misschien kort door de bocht, maar je hebt inderdaad cholesterol nodig. Vaak zie je dat mensen met hart- en vaatziekten ook juist een te laag hdl cholesterol hebben. LDL daarentegen wil je het liefst wel wat lager hebben.

[..]

1. De kans dat je totaal geen cholesterol binnenkrijgt is zeer, zeer klein.
2. En al zou het wel zo zijn, één persoon zegt niets over heel of de rest van Nederland.
Een mens krijgt maar 3% van het totale cholesterol gehalte binnen via de voeding.
De rest maakt het lichaam zelf aan.

En er bestaat een regelmechanisme: de lever maakt minder cholesterol aan als er meer via de
voeding binnenkomt en andersom.

Als iemand een ''Bron" wil, dan hoor ik het wel :P
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:43:48 #90
45206 Pietverdriet
pi_113550657
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat zegt natuurlijk niets
Ter illustratie, nergens wordt zoveel dierlijk verzadigd vet gegeten als in frankrijk. Nergens in de westerse wereld heeft men zo weinig hart en vaat ziekten als in Frankrijk. In de delen van Frankrijk waar men traditioneel veel boter, room, vette kaas en vet vlees eet liggen hart en vaat ziektes onder het landelijk gemiddelde.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:44:23 #91
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_113550686
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Een mens krijgt maar 3% van het totale cholesterol gehalte binnen via de voeding.
De rest maakt het lichaam zelf aan.

En er bestaat een regelmechanisme: de lever maakt minder cholesterol aan als er meer via de
voeding binnenkomt en andersom.

Als iemand een ''Bron" wil, dan hoor ik het wel :P
Het kan goed zijn dat het percentage laag is, maar het positieve effect van iets hogere HDL waarden (die vaak verkregen worden door leefstijl, dus niet alleen eten maar ook alcoholgebruik en sport) is inmiddels wel aangetoond. Dus dat alle cholesterol slecht voor je zou zijn, is gewoon niet waar.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:45:14 #92
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_113550724
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat zegt natuurlijk niets
Ter illustratie, nergens wordt zoveel dierlijk verzadigd vet gegeten als in frankrijk. Nergens in de westerse wereld heeft men zo weinig hart en vaat ziekten als in Frankrijk. In de delen van Frankrijk waar men traditioneel veel boter, room, vette kaas en vet vlees eet liggen hart en vaat ziektes onder het landelijk gemiddelde.
Daarbij moet je natuurlijk wel in ogenschouw nemen dat dit mogelijk verband ook een totaal andere oorzaak kan hebben, of dat een heel groot deel van het verband door iets anders veroorzaakt wordt.
pi_113550747
:') Het ergste van dit alles is dat het me geen ruk kan schelen wat jullie zeggen :D

Is ook wel eens lekker *O*
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:46:53 #94
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_113550792
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
:') Het ergste van dit alles is dat het me geen ruk kan schelen wat jullie zeggen :D

Ik had al zo'n vermoeden. ;)
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:55:36 #95
45206 Pietverdriet
pi_113551104
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:45 schreef Muisraket het volgende:

[..]

Daarbij moet je natuurlijk wel in ogenschouw nemen dat dit mogelijk verband ook een totaal andere oorzaak kan hebben, of dat een heel groot deel van het verband door iets anders veroorzaakt wordt.
Het laat iig zien dat de mening dat verzadigde dierlijke vetten ongezond zijn en hart en vaatziekten veroorzaken niet klopt.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:57:24 #96
45206 Pietverdriet
pi_113551169
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Dat is geheel wederzijds, meiske, geheel wederzijds
Het zou echter helpen als jij je mening met feiten te onderbouwen wist ipv vage websites die zich in vage bewoordingen uiten.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:00:46 #97
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_113551316
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het laat iig zien dat de mening dat verzadigde dierlijke vetten ongezond zijn en hart en vaatziekten veroorzaken niet klopt.
De mening klopt inderdaad niet, maar dat is in principe geen conclusie die je zomaar kan trekken uit dat onderzoek. Voorbeeldje van eenzelfde soort onderzoek (resultaten op landelijk niveau, alleen dan nu tussen 2 landen):

De relatie tussen wijn drinken en hart en vaat ziekten is onderzocht door te kijken naar wijnconsumptie en het voorkomen van hart- en vaatziekten in Italië en Nederland. Het bleek dat in Italië meer wijn gedronken werd en er minder hart- en vaatziekten waren. De conclusie die de onderzoekers trokken was dat wijn drinken HVZ helpt voorkomen.

Wat is het probleem met dit onderzoek? Het kan goed dat er iets anders is dat het verschil in HVZ heeft veroorzaakt dan wijnconsumptie, of dat het komt door wijnconsumptie + nog iets anders. Wat hier natuurlijk voor de hand ligt is dat het verschil (deels) komt door olijfolie en het mediterrane dieet i.p.v. (volledig) komt door wijndrinken. :)
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:04:45 #98
45206 Pietverdriet
pi_113551447
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:00 schreef Muisraket het volgende:

[..]

De mening klopt inderdaad niet, maar dat is in principe geen conclusie die je zomaar kan trekken uit dat onderzoek. Voorbeeldje van eenzelfde soort onderzoek (resultaten op landelijk niveau, alleen dan nu tussen 2 landen):

De relatie tussen wijn drinken en hart en vaat ziekten is onderzocht door te kijken naar wijnconsumptie en het voorkomen van hart- en vaatziekten in Italië en Nederland. Het bleek dat in Italië meer wijn gedronken werd en er minder hart- en vaatziekten waren. De conclusie die de onderzoekers trokken was dat wijn drinken HVZ helpt voorkomen.

Wat is het probleem met dit onderzoek? Het kan goed dat er iets anders is dat het verschil in HVZ heeft veroorzaakt dan wijnconsumptie, of dat het komt door wijnconsumptie + nog iets anders. Wat hier natuurlijk voor de hand ligt is dat het verschil (deels) komt door olijfolie en het mediterrane dieet i.p.v. (volledig) komt door wijndrinken. :)
Uiteraard, maar iets positief bewijzen is veel lastiger dan falcificeren, de franse paradox falcificeert de stelling van verzadigd vet. Bewijzen dat wijn met mate gedronken goed is is veel lastiger te bewijzen.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:06:55 #100
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_113551527
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Uiteraard, maar iets positief bewijzen is veel lastiger dan falcificeren, de franse paradox falcificeert de stelling van verzadigd vet. Bewijzen dat wijn met mate gedronken goed is is veel lastiger te bewijzen.
Dat klopt, maar ik denk dat de kans klein is dat de 'Franse paradox' de uitspraak terecht falsificeert, omdat er geen rekening wordt gehouden met het mogelijk en waarschijnlijk verstorende effect van andere factoren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')