ja, maar dan kijken naar de stabiliteit / vrije tijd / inkomsten en capaciteit van de ouders en gezinquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
Jij wilt dus naar de situatie zoals in China met geboortebeperking. Dat lijkt me tamelijk onmogelijk gezien ons wettenstelsel.
ook ik hou niet van teveel overheidsinmenging en instanties, tuurlijk is het moeilijk te faciliteren , maar het gaat gebeuren, ik zeg het jequote:Op donderdag 21 juni 2012 14:03 schreef finsdefis het volgende:
Je hebt wel gelijk, denk aan een Idiocracy-achtig scenario.
Wordt alleen moeilijk objectieve criteria neer te leggen, en ook om het te handhaven. Als een vrouw vruchtbaar is en zich al dan niet per ongeluk vol laat blaffen rolt er 9 maanden later een kind uit. Geforceerde abortus is ook weer zoiets...
nee zo cru ben ik ook nietquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:04 schreef Kola het volgende:
Inderdaad. Gewoon een vergunning aanvragen als je een kind wil krijgen, word je zwanger en heb je geen vergunning = gedwongen abortus.
En dat helpt zo'n onschuldig kind wel?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:05 schreef leeell het volgende:
[..]
nee zo cru ben ik ook niet
stopzetten van alle subsidies, toeslagen en uitkeringen.
nadat hij in een overheidsgereguleerd pleeggezin (met echte controles, niet zoals die kutinstanties die we nu hebben (of kijk naar amerika )) gezet is zal hij daar geen last meer van hebben.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:05 schreef Kola het volgende:
[..]
En dat helpt zo'n onschuldig kind wel?
klopt, daarom ook de overige criteria naast geld.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:08 schreef Franknfurter het volgende:
Mijn ouders hadden ook niet superveel geld toen ze mij kregen, nu studeer ik, leef ik prima en mijn ouders hebben het ook lekker met hun 3-4x op vakantie per jaar. Er is nog iets belangrijkers dan tijd en geld en dat is misschien wel dat je een kind goed kan opvoeden en iets mee kan geven waar de maatschappij wat aan heeft.
Als dat systeem in zou worden gevoerd zou ik me iedere keer vol laten blaffen om vervolgens 1000 euro te krijgen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:06 schreef leeell het volgende:
[..]
nadat hij in een overheidsgereguleerd pleeggezin (met echte controles, niet zoals die kutinstanties die we nu hebben (of kijk naar amerika )) gezet is zal hij daar geen last meer van hebben.
ohja, en geen gedwongen abortus, maar een aangemoedigde abortus ( 1ste keer abortus van een kind dat je niet mocht krijgen krijg je 1000 euro voor)
quote:
zie het stukje 1ste keer, de clausule geldt voor 1 of 2 keer (ik bedoel, een ongelukje kan altijd)quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:08 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Als dat systeem in zou worden gevoerd zou ik me iedere keer vol laten blaffen om vervolgens 1000 euro te krijgen.
Dat is onmogelijk gewoon. Er zullen te weinig pleeggezinnen zijn en dan wordt het overschot aan kinderen waarschijnlijk in een tehuis gezet. Als je kijkt naar andere landen met kindertehuizen, is dat een van de meest schadelijke omgevingen voor een kind.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:06 schreef leeell het volgende:
[..]
nadat hij in een overheidsgereguleerd pleeggezin (met echte controles, niet zoals die kutinstanties die we nu hebben (of kijk naar amerika )) gezet is zal hij daar geen last meer van hebben.
ohja, en geen gedwongen abortus, maar een aangemoedigde abortus ( 1ste keer abortus van een kind dat je niet mocht krijgen krijg je 1000 euro voor)
absoluut, maar als deze regeling GOED word gehandhaafd (zie de extra clausules omtrent wel een kind krijgen terwijl je niet mag), zal er geen overschot komen aan kinderen, ook komt er een centrale stichting voor pleegouders, die stimuleert ouders die geen kinderen kunnen krijgen wel pleegouder worden. (met versnelde procedure , itt die trage instanties van nu)quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:10 schreef Kola het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk gewoon. Er zullen te weinig pleeggezinnen zijn en dan wordt het overschot aan kinderen waarschijnlijk in een tehuis gezet. Als je kijkt naar andere landen met kindertehuizen, is dat een van de meest schadelijke omgevingen voor een kind.
absoluut absoluut, ik geef ook direct aan dat dit ontzettend lastig te realiseren is,quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:11 schreef Piethur het volgende:
Ik snap TS wel, beetje jammer dat ik geen flauw idee heb hoe je zoiets zou moeten vormgeven en reguleren. Ook zijn er zat tokkie mensen die hun kinderen heel goed en netjes opvoeden tot degelijke bouwvakkers of stratenmakers.
Dit is al een gezeur sinds de mens er is, net zoals het stemrecht voor iedereen.
mijn ouders zijn (en waren) volledig capabele oudersquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:13 schreef Netsplitter het volgende:
Dus met een beetje pech was jij er niet geweest als dit al gaande zou zijn geweest TS.
Dat kan toch niet meer. Dan ga je selecteren op kwaliteit van de ouders om alleen de 'perfecte' kinderen op de wereld te zetten. Dat vind ik persoonlijk een beetje naar Derde Rijk praktijken smaken... lijkt me toch dat dat niet hoort in onze maatschappij.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:03 schreef leeell het volgende:
[..]
ja, maar dan kijken naar de stabiliteit / vrije tijd / inkomsten en capaciteit van de ouders en gezin
Ja maar goed handhaven is bijna onmogelijk. Je kan niet controleren wie seks heeft met wie en of dat veilig zal zijn. Mensen die een relatie hebben en zogenaamd niet in aanmerking komen voor het krijgen van een kind, zullen dat toch wel doen. Bovendien zal het veel woede veroorzaken, niet echt goed voor een democratische gemeenschap. Dat is net als zeggen dat je enkel recht hebt op scholing als je een bepaalde afkomst en vermogen hebt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:12 schreef leeell het volgende:
[..]
absoluut, maar als deze regeling GOED word gehandhaafd (zie de extra clausules omtrent wel een kind krijgen terwijl je niet mag), zal er geen overschot komen aan kinderen, ook komt er een centrale stichting voor pleegouders, die stimuleert ouders die geen kinderen kunnen krijgen wel pleegouder worden. (met versnelde procedure , itt die trage instanties van nu)
absoluut niet perfecte kinderenquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:16 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat kan toch niet meer. Dan ga je selecteren op kwaliteit van de ouders om alleen de 'perfecte' kinderen op de wereld te zetten. Dat vind ik persoonlijk een beetje naar Derde Rijk praktijken smaken... lijkt me toch dat dat niet hoort in onze maatschappij.
Ik denk gewoon dat we het moeten laten gaan zoals het is. Daarbij hebben we kinderen nodig want er komt een massale vergrijzingsgolf aan. In het Westen hebben we juist behoefte aan kinderen.
Hoe kan het dan dat het alsnog misgegaan is?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:16 schreef leeell het volgende:
[..]
mijn ouders zijn (en waren) volledig capabele ouders
moeders was altijd thuis voor me na school en tussen school (kinderopvang niet nodig dus)
financieel stabiel
beide ouders waren goed opgeleid en goed werk.
als je niet inhoudelijk kan reageren blijf je maar weg.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat het alsnog misgegaan is?
Dat vind jij, die mening hoeven anderen niet te delen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:16 schreef leeell het volgende:
[..]
moeders was altijd thuis voor me na school en tussen school (kinderopvang niet nodig dus)
financieel stabiel
En hoe stel je dat vast? Wat is een acceptabel niveau?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:17 schreef leeell het volgende:
[..]
absoluut niet perfecte kinderen
gewoon een acceptabel niveau
dat klopt, daarom pleit ik voor een technocratisch stelsel omtrent deze kwestie, genoeg intelligente mensen die dit soort dingen door gezamenlijk denkwerk makkelijk kunnen peilen en standaardiserenquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat vind jij, die mening hoeven anderen niet te delen.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
En hoe stel je dat vast? Wat is een acceptabel niveau?
quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:20 schreef leeell het volgende:
[..]
dat klopt, daarom pleit ik voor een technocratisch stelsel omtrent deze kwestie, genoeg intelligente mensen die dit soort dingen door gezamenlijk denkwerk makkelijk kunnen peilen en standaardiseren
volledig ontopic... financieel stabiel en een moeder thuis is geen garantie voor een goed opgevoed kind.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:18 schreef leeell het volgende:
[..]
als je niet inhoudelijk kan reageren blijf je maar weg.
Dus zou uit die standaard heel goed kunnen komen dat jij je nooit voort zou mogen planten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:20 schreef leeell het volgende:
[..]
dat klopt, daarom pleit ik voor een technocratisch stelsel omtrent deze kwestie, genoeg intelligente mensen die dit soort dingen door gezamenlijk denkwerk makkelijk kunnen peilen en standaardiseren
dat zou kunnen, al lijkt me dat sterk, als ik al niet wordt toegestaan wordt de drempel wel erg hoog.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus zou uit die standaard heel goed kunnen komen dat jij je nooit voort zou mogen planten.
Hoe graag je dat later ook zou willen.
daarom ook de andere criteria nog.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
volledig ontopic... financieel stabiel en een moeder thuis is geen garantie voor een goed opgevoed kind.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:22 schreef leeell het volgende:
[..]
dat zou kunnen, al lijkt me dat sterk, als ik al niet wordt toegestaan wordt de drempel wel erg hoog.
Je bent nogal overtuigd van jezelf he...quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:22 schreef leeell het volgende:
[..]
dat zou kunnen, al lijkt me dat sterk, als ik al niet wordt toegestaan wordt de drempel wel erg hoog.
Nee, dat is gevaarlijk. Dat betekend dus dat de staat zelfs gaat bepalen of mensen zich kunnen voortplanten of niet. Dan krijg je dus situaties dat alleen de mensen die gunstig zijn voor een staat zich voortplanten. Dat klinkt mij iets te gevaarlijk.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:20 schreef leeell het volgende:
[..]
Hoef je ook niet voor een hond, je betaalt er alleen belasting voor.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:23 schreef Lokasenna het volgende:
Wel raar inderdaad dat je voor een hond een vergunning moet hebben en voor een kind niet.
Oh, ik moet me ook eigenlijk niet bemoeien met dingen waar ik geen verstand van hebquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hoef je ook niet voor een hond, je betaalt er alleen belasting voor.
goed onderbouwd deze reactiequote:
ik kan best objectief over mezelf oordelen ja.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:22 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je bent nogal overtuigd van jezelf he...
Wie heeft het recht te bepalen dat ik geen mensen neer mag schieten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:24 schreef Sjeen het volgende:
wie heeft het recht te bepalen wie zich voortplant?
het land waarin het gebeurt, wmb volgens de standaard en richtlijnen die zijn opgesteld door de technocratische onderzoeksinstellingen,quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:24 schreef Sjeen het volgende:
wie heeft het recht te bepalen wie zich voortplant?
precies, dat is zo bepaald door mensen die logisch nadenken, iets wat met geboorteregulatie niet is gebeurt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:25 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wie heeft het recht te bepalen dat ik geen mensen neer mag schieten.
lul op drumstel vergelijkingquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:25 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wie heeft het recht te bepalen dat ik geen mensen neer mag schieten.
jaja... en wat waren de criteria?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:25 schreef leeell het volgende:
[..]
het land waarin het gebeurt, wmb volgens de standaard en richtlijnen die zijn opgesteld door de technocratische onderzoeksinstellingen,
Ik zal het nogmaals herhalen want het dringt kennelijk niet door, nu kort en bondig:quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:25 schreef leeell het volgende:
[..]
het land waarin het gebeurt, wmb volgens de standaard en richtlijnen die zijn opgesteld door de technocratische onderzoeksinstellingen,
Stabiliteit gezin (strafblad ?)quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
lul op drumstel vergelijking
[..]
jaja... en wat waren de criteria?
1: eens is de vergrijzing voorbij, mooi punt om in te stappenquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:27 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik zal het nogmaals herhalen want het dringt kennelijk niet door, nu kort en bondig:
a) In het Westen hebben we juist behoefte aan een jonge, nieuwe bevolking. We krijgen dalijk een groot probleem door de vergrijzing
b) Het is gevaarlijk als een staat gaat bepalen wie zich voortplant en wie niet. Dan heeft de staat dus beschikking over jouw lichaam, indirect, en dat is in strijd met de Grondwet dit om mensen te beschermen. Juist voor dit soort ideeën.
kut... dan moet ik dus met terugwerkende kracht aborterenquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:28 schreef leeell het volgende:
[..]
Stabiliteit gezin (strafblad ?)
Financiën (genoeg geld voor kind, hoeft niet veel te zijn, gewoon minimum voor opvoeding)
werk (geen uitkeringstrekkers)
tijd (niet allebei 9-5 doordeweeks en kind stallen bij opvang)
opleidingsniveau (als positieve factor voor voorgaande dingen hoger is niet perse beter)
etc etc etc
hier kan je lollig over doen, maar als je aan deze punten niet voldoet had je beter geen kind kunnen nemen (immer zijn deze criteria dingen die je sowieso in acht moet nemen voordat je aan kinderen begint me dunkt)quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
kut... dan moet ik dus met terugwerkende kracht aborteren
wat snap je niet aan technocratie ?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:31 schreef SkryZx het volgende:
Geweldig idee. En als Wilders aan de macht komt mogen alle buitenlanders geen kinderen meer in Nederland!
Misschien hadden jouw ouders jou maar beter niet kunnen krijgen, zelfs niet onder hun omstandigheden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:31 schreef leeell het volgende:
[..]
hier kan je lollig over doen, maar als je aan deze punten niet voldoet had je beter geen kind kunnen nemen (immer zijn deze criteria dingen die je sowieso in acht moet nemen voordat je aan kinderen begint me dunkt)
En dat bepaal jij?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:31 schreef leeell het volgende:
[..]
hier kan je lollig over doen, maar als je aan deze punten niet voldoet had je beter geen kind kunnen nemen (immer zijn deze criteria dingen die je sowieso in acht moet nemen voordat je aan kinderen begint me dunkt)
onderbouwing ?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:32 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Misschien hadden jouw ouders jou maar beter niet kunnen krijgen, zelfs niet onder hun omstandigheden.
Je doet ontzettend elitair, hebt geen idee van hoe de wereld en democratie in elkaar steekt en bent met je gedachten minstens zo gevaarlijk als Hitler en co.quote:
Ik snap niks van technocratie, nu wel. Bedankt TS!quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:32 schreef leeell het volgende:
[..]
wat snap je niet aan technocratie ?
svp ontopic of wegwezen.
waarom, ik geef nadrukkelijk aan dat ik dit niet kan bewerkstelligen, daarom de slimste mensen uit alle hoeken bijeenbrengen en hierover laten discussiëren, wat een vreemde vergelijking, ik acht niemand minderwaardigquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:34 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Je doet ontzettend elitair, hebt geen idee van hoe de wereld en democratie in elkaar steekt en bent met je gedachten minstens zo gevaarlijk als Hitler en co.
het is lastig, absoluut, maar ik geloof heilig dat dit beter is.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:35 schreef Lokasenna het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat sommige mensen door hun kinderwens zo blind zijn voor hun niet zo fantastische situatie die ze te bieden hebben. Meer mensen zouden er rationeel over moeten nadenken voor ze begonnen. Maar ze dwingen dat te doen of de overheid voor ze laten denken gaat inderdaad te ver.
je moet op eigen initiatief, voorafgaande aan de zwangerschap al laten evalueren.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:38 schreef DonJoris het volgende:
Ja inderdaad er zou een wet moeten komen op illegale zwangerschappen, als je jezelf niet meld bij 3 maanden zwangerschap, hoppa een fikse boete. En als je je wel meld kunnen de doctoren evalueren of je wel geschikt bent voor het ouderschap.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:35 schreef leeell het volgende:
[..]
waarom, ik geef nadrukkelijk aan dat ik dit niet kan bewerkstelligen, daarom de slimste mensen uit alle hoeken bijeenbrengen en hierover laten discussiëren, wat een vreemde vergelijking, ik acht niemand minderwaardig
dat klopt, net als dat 16jarige geen auto mogen rijden, niks met minderwaardig te makenquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]maar ze mogen geen kinderen maken...
wat snap je niet aan technocratie ?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:39 schreef Kola het volgende:
Dan mag je ook geen kinderen krijgen als je lelijk bent, want stel dat ze jouw genen hebben en daarom later gepest zullen worden. Verknipte kinderen in wording.
Dus helaas TS, geen kinderen voor jou.
lelijk is geen maatstaf.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:39 schreef Kola het volgende:
Dan mag je ook geen kinderen krijgen als je lelijk bent, want stel dat ze jouw genen hebben en daarom later gepest zullen worden. Verknipte kinderen in wording.
Dus helaas TS, geen kinderen voor jou.
tuurlijk wel sufferd... ze zijn het niet waard om voor nageslacht te zorgen, dus ze zijn minderwaardig.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:40 schreef leeell het volgende:
[..]
dat klopt, net als dat 16jarige geen auto mogen rijden, niks met minderwaardig te maken
minderwaardig is zo'n overtrokken term die absoluut niet van toepassing is, als je iets niet aankan moet je dat (nog) niet doen, klaarquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
tuurlijk wel sufferd... ze zijn het niet waard om voor nageslacht te zorgen, dus ze zijn minderwaardig.
Mensen die de capaciteiten niet hebben voor het wetenschappelijk onderwijs mogen ook niet studeren. Waarom mag je wel opvoeden als je daar de capaciteiten niet voor hebt?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
tuurlijk wel sufferd... ze zijn het niet waard om voor nageslacht te zorgen, dus ze zijn minderwaardig.
Hoe bepaal je of iemand de capaciteiten niet heeft? Kunnen opvoeden heeft geen flikker te maken met geld of opleidingsniveau.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:44 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mensen die de capaciteiten niet hebben voor het wetenschappelijk onderwijs mogen ook niet studeren. Waarom mag je wel opvoeden als je daar de capaciteiten niet voor hebt?
onzin !quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hoe bepaal je of iemand de capaciteiten niet heeft? Kunnen opvoeden heeft geen flikker te maken met geld of opleidingsniveau.
Randvoorwaarden stellen, net als een diploma doet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hoe bepaal je of iemand de capaciteiten niet heeft? Kunnen opvoeden heeft geen flikker te maken met geld of opleidingsniveau.
Hoeft niet, je moet gewoon mensen vooraf testen of ze bekwaam zijn om kinderen te krijgen. Waarom moet je wel een rijbewijs halen terwijl de verantwoordelijkheid in geen verhouding staat tot het krijgen van kinderen en mag iedereen wel zomaar kinderen op de wereld zetten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
Jij wilt dus naar de situatie zoals in China met geboortebeperking. Dat lijkt me tamelijk onmogelijk gezien ons wettenstelsel.
dat is zo'n beetje de samenvatting van het topic inderdaad.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoeft niet, je moet gewoon mensen vooraf testen of ze bekwaam zijn om kinderen te krijgen. Waarom moet je wel een rijbewijs halen terwijl de verantwoordelijkheid in geen verhouding staat tot het krijgen van kinderen en mag iedereen wel zomaar kinderen op de wereld zetten.
voor die drie maaltijden per dag (dat gaat overigens pas gelden tegen de tijd dat het kind een jaar is, daarvoor zijn luiers een grotere kostenpost) hoef je geen kapitalen te verdienen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:47 schreef leeell het volgende:
[..]
onzin !
als je geen 3 maaltijden per dag voor je kind kan voorschotelen moet je geen kind krijgen punt
opleidingsniveau is wel een goede leidraad voor stabiliteit en capaciteit ( zoals aangegeven is dit geen verplicht punt en is de hoogte van de opleiding ook geen breekpunt)
maar het draagt wel allemaal bij aan een compleet beeld van de ouders.
Klopt, maar je ziet soms genoeg situaties waarvan je vooraf al had kunnen voorspellen dat het hopeloos verkeerd zou aflopen. Waarom mag je daar vooraf niet op selecteren. Waarom eerst wachten tot het misgaat?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Is hetzelfde dat henk en ingrid mogen stemmen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoeft niet, je moet gewoon mensen vooraf testen of ze bekwaam zijn om kinderen te krijgen. Waarom moet je wel een rijbewijs halen terwijl de verantwoordelijkheid in geen verhouding staat tot het krijgen van kinderen en mag iedereen wel zomaar kinderen op de wereld zetten.
Omdat het ook mis kan gaan als de baby net geboren is?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Klopt, maar je ziet soms genoeg situaties waarvan je vooraf al had kunnen voorspellen dat het hopeloos verkeerd zou aflopen. Waarom mag je daar vooraf niet op selecteren. Waarom eerst wachten tot het misgaat?
Ik zie meer situaties waarvan ik verwacht had dat het hopeloos verkeerd zou gaan die het gewoon redden. En kinderen van mensen die glansrijk geslaagd zouden zijn voor de leelltest mislukken...quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Klopt, maar je ziet soms genoeg situaties waarvan je vooraf al had kunnen voorspellen dat het hopeloos verkeerd zou aflopen. Waarom mag je daar vooraf niet op selecteren. Waarom eerst wachten tot het misgaat?
Ik creeer niets en zeker geen hellend vlak. iedereen mag nog steeds kinderen krijgen nadat ze getoetst zijn aan criteria die wij als maatschappij stellen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is hetzelfde dat henk en ingrid mogen stemmen.
Je creëert een hellend vlak en op een gegeven moment wordt je wakker en besef je dat je geen flikker meer mag doen behalve datgene wat je opgedragen wordt.
En dat zal niet bijster veel zijn vrees ik.
Als je toetsen in het leven gaat roepen voor dat creëer je echt wel een hellend vlak.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik creeer niets en zeker geen hellend vlak. iedereen mag nog steeds kinderen krijgen nadat ze getoetst zijn aan criteria die wij als maatschappij stellen.
Misschien wel, interesseert me weinig als ik zulke verhalen leesquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als je toetsen in het leven gaat roepen voor dat creëer je echt wel een hellend vlak.
Mijn hart keert om als ik denk aan zo'n meisje die gezegend is met twee van zulke ouders.quote:Klacht Bureau Jeugdzorg: Jeugdzorg maakt meer kapot dan je lief is……
Mijn dochter van 17 lag in het ziekenhuis in Utrecht. Haar gezondheid was dramatisch slecht maar ze kon met ontslag. ik kon haar door ziekte niet ophalen en vader had andere prioriteiten…vrijheid !….Het AZU heeft een zorgmelding gedaan bij het AMK. Jeugdzorg is die zelfde avond/nacht naar het AZU gekomen en hebben zonder mij in kennis te stellen mijn dochter elders geplaatst. Daar waar een bed was. Een inrichting voor kinderen met ernstige gedragsproblematiek.
Ik heb vader gedwongen haar daar op te halen omdat hij wel de mogelijkheid had voor mijn dochter te zorgen. Vader heeft haar uiteindelijk opgehaald en vanaf dag 1 gezegd dat zijn vrijheid en groot goed was. Mijn dochter voelde zich schuldig en bezwaard dat ze bij hem was en haar werd het zwijgen opgelegd. vader verliet de woning structureel en mijn dochter moest zwijgen tegen mij. Op een dag kreeg ik er licht van en heb de zaak aangezwengeld bij BJZ. Vaders verbale kracht, alleen maar woorden, en veel leugens (pathologisch) hebben er voor gezorgd dat BJZ niet aan waarheidsvinding deed en alles klakkeloos overnam wat vader op geraffineerde strategische wijze verkondigde, vader kreeg vrij spel en met mijn dochter ging het slechter, Ze viel kilo’s af en had nog maar een krap BMI van 14. De fokus lag echter op mij en BJZ heeft mij gekwalificeerd als te bezorgde, doorgeslagen moeder terwijl ik alsmaar signalen uit bleef zenden dat ijn dochter in nood was. Ik wilde dat BJZ daar zelf geen kijken en het AMK inschakelen. maar dat kan als moeder niet als BJZ al in beeld is. Niets kon ik.Mijn dochter liep na maanden weg bij vader en toen bleek dat ze inderdaad verwaarloost was. Erger nog. Ze is weer opgenomen en heeft 3 maanden sondevoeding gehad en komt weer op gewicht.Inmiddels is (te laat ) de Raad betrokken omdat ik BJZ in overleg met mijn dochter aan de kant heb gezet. Toen kon plots de Raad wel ingezet worden en werd de optie van een OTS besproken.Het onderzoek is ook geweest en was een uitputting. Hoe erg als je als betrokken bezorgde moeder wordt afgedaan en je zelfs nog moet verdedigen……Walgelijk wat BJZ hier veroorzaakt heeft en dit is een tipje van het verhaal.
Gewenste oplossing
BJZ moet doorgelicht worden door de inspectie. De dame die onze zaak , het belang van mijn dochter zou behartigen was net over de 20 zonder enige ervaring. ik wilde een andere medewerkster omdat ik vond dat ze te kort kwam en heb dat openlijk besproken. Vanaf dat moment was er niets meer te bespreken. Ze maken zich schuldig aan macht, hangen vast in protocollen, kunnen amper zonder protocol en niet anticiperen op de situatie en zijn erg star.
Eens.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Misschien wel, interesseert me weinig als ik zulke verhalen lees
[..]
Mijn hart keert om als ik denk aan zo'n meisje die gezegend is met twee van zulke ouders.
Dan wordt ik alleen maar gesterkt in mijn overtuiging dat er een groep mensen is die je moet uitsluiten voor nageslacht
Wat maakt mij het uit wie steken laat vallen. Die ouders zijn beide zum kotsen, jeugdzorg doet geen flikker en wie bekommert zich eigenlijk om zo'n meisje?quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Eens.
Maar..... Je hoort alleen de horror verhalen omtrent jeugdzorg.
Geloof me, ik ben totaal geen fan van die "organisatie" maar om daarom een screening voor potentiële ouders in het leven te gaan roepen vind ik een beetje te ver gaan...
Maar gaat je frustratie nu het meest over een falend jeugdzorg of over de betreffende ouders?quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat maakt mij het uit wie steken laat vallen. Die ouders zijn beide zum kotsen, jeugdzorg doet geen flikker en wie bekommert zich eigenlijk om zo'n meisje?
Ik ben niet snel voor overheidsingrijpen, geloof echt in vrijheid van het individu. alleen niet als het op kinderen krijgen aankomt. De belangen van het kind dienen altijd op 1 te staan, niet de belangen van de ouders.
als het aan mij lag werd bij zulke ouders direct gezorgd dat ze niet meer nageslacht op de wereld kunnen zetten.
En het is juist het tweede. Dat zo'n mens zeurt over jeugdzorg terwijl ze haar eigen kind niet ophaalt uit het ziekenhuis vind ik tenenkrommend. Mocht ze op de intensive care hebben gelegen dan kan ik me er iets bij voorstellen. Maar ik heb zo'n vermoeden dat dat niet het geval was.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar gaat je frustratie nu het meest over een falend jeugdzorg of over de betreffende ouders?
Ik vermoed het eerste namelijk.
klopt stemrecht moet ook niet voor iedereen zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is hetzelfde dat henk en ingrid mogen stemmen.
Je creëert een hellend vlak en op een gegeven moment wordt je wakker en besef je dat je geen flikker meer mag doen behalve datgene wat je opgedragen wordt.
En dat zal niet bijster veel zijn vrees ik.
We laten liever de kinderen de prijs betalenquote:Op donderdag 21 juni 2012 15:24 schreef Piye het volgende:
TS overschat volgens mij de invloed van de ouders. Niet alle problemen zijn de schuld van de ouders. Daarnaast is de vraagstelling helemaal verkeerd. Het gaat er niet om waarom iedereen kinderen mag krijgen, het gaat erom of het ethisch verantwoord is om te bepalen dat het niet zou mogen. Dat is het natuurlijk niet.
iemand onder de 18 kan nooit (en uitzonderingen zijn er sporadisch gok ik) geen stabiel gezin vormen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:24 schreef Piye het volgende:
TS overschat volgens mij de invloed van de ouders. Niet alle problemen zijn de schuld van de ouders. Daarnaast is de vraagstelling helemaal verkeerd. Het gaat er niet om waarom iedereen kinderen mag krijgen, het gaat erom of het ethisch verantwoord is om te bepalen dat het niet zou mogen. Dat is het natuurlijk niet.
Ook zijn er natuurlijk nog praktische problemen. Mensen worden in de pubertijd al vruchtbaar, hoe wil je dan al gaan bepalen of ze later goede ouders worden?
En daarmee bedoel je dat jij de prijs moet betalen als ze je auto stelen toch?quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:26 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
We laten liever de kinderen de prijs betalen
Dat spreek ik ook niet tegen. Ik stel een praktisch probleem aan de kaak. Jij wil bepalen wie wel en geen kinderen zouden mogen krijgen. Oke dat gaan we doen. Vervolgens moet er dus een methode zijn om dat te gaan testen. Voor het gemak gaan we ervanuit dat we een perfecte test hebben. Die test geven we aan iedereen die 18 is en als je niet slaagt word je gesteriliseerd. Alleen dan zijn er 2 problemen. 1. De mensen die voor ze de test hebben gedaan al kinderen hebben gekregen en 2. de mensen die op hun 18e duidelijk nog niet geschikt waren om kinderen op te voeden, maar dat 5 jaar later wel zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:27 schreef leeell het volgende:
[..]
iemand onder de 18 kan bij voorbaat geen stabiel gezin vormen.
dat kloptquote:Op donderdag 21 juni 2012 15:32 schreef Piye het volgende:
[..]
En daarmee bedoel je dat jij de prijs moet betalen als ze je auto stelen toch?
[..]
Dat spreek ik ook niet tegen. Ik stel een praktisch probleem aan de kaak. Jij wil bepalen wie wel en geen kinderen zouden mogen krijgen. Oke dat gaan we doen. Vervolgens moet er dus een methode zijn om dat te gaan testen. Voor het gemak gaan we ervanuit dat we een perfecte test hebben. Die test geven we aan iedereen die 18 is en als je niet slaagt word je gesteriliseerd. Alleen dan zijn er 2 problemen. 1. De mensen die voor ze de test hebben gedaan al kinderen hebben gekregen en 2. de mensen die op hun 18e duidelijk nog niet geschikt waren om kinderen op te voeden, maar dat 5 jaar later wel zijn.
Wat is dit nou weer voor onzin? Ga jij nou het stelen van een auto vergelijken met een totaal verwoeste jeugd?quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:32 schreef Piye het volgende:
[..]
En daarmee bedoel je dat jij de prijs moet betalen als ze je auto stelen toch?
ik weet dat bij mannen het mogelijk is om sterilisatie weer ongedaan te maken. Bij vrouwen kunnen we ook wel iets verzinnen zodat het weer ongedaan te maken is. Tuurlijk ga je niemand permanent onvruchtbaar maken op hun 18de. Jij trekt alles weer lekker in het extreme om je punt proberen te maken.quote:Dat spreek ik ook niet tegen. Ik stel een praktisch probleem aan de kaak. Jij wil bepalen wie wel en geen kinderen zouden mogen krijgen. Oke dat gaan we doen. Vervolgens moet er dus een methode zijn om dat te gaan testen. Voor het gemak gaan we ervanuit dat we een perfecte test hebben. Die test geven we aan iedereen die 18 is en als je niet slaagt word je gesteriliseerd. Alleen dan zijn er 2 problemen. 1. De mensen die voor ze de test hebben gedaan al kinderen hebben gekregen en 2. de mensen die op hun 18e duidelijk nog niet geschikt waren om kinderen op te voeden, maar dat 5 jaar later wel zijn.
lees het topic eens door, post dan eens opnieuwquote:Op donderdag 21 juni 2012 15:40 schreef WhatsInThaSpoilers het volgende:
TS woont liever in een politiestaat![]()
In Nederland is hebben we eerder een probleem dat we te weinig kinderen maken. Het grootste sociale probleem dat we in Nederland kennen is de vergrijzing. De overheid zou juist moeten stimuleren mensen meer kinderen te laten krijgen. Lang zwangerschapsverlof en goedkope kinderopvang om voorbeelden te noemen.
Juist we moeten gewoon blijven voortplanten tot elk stukje planeet bezet is. al die natuur is gewoon onzin als er ook een mens kan wonen die kan consumerenquote:Op donderdag 21 juni 2012 15:40 schreef WhatsInThaSpoilers het volgende:
TS woont liever in een politiestaat![]()
In Nederland is hebben we eerder een probleem dat we te weinig kinderen maken. Het grootste sociale probleem dat we in Nederland kennen is de vergrijzing. De overheid zou juist moeten stimuleren mensen meer kinderen te laten krijgen. Lang zwangerschapsverlof en goedkope kinderopvang om voorbeelden te noemen.
Oke dat valt me dan nog mee, maar ik zie dat je zelf ook al hebt begrepen dat je plan heel moeilijk te realiseren is. Het zou een stuk makkelijker zijn als je die kinderen gewoon postnataal aborteert, maar dat gaat dan weer tegen mensenrechten in.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:34 schreef leeell het volgende:
[..]
dat klopt
sterilisatie praat ik nimmer over, op pagina 1 heb ik een andere oplossing (demotiveren van overtreden regels, stimuleren om op het rechte pad te komen)
stel je wordt geweigerd, wordt er een persoonlijk advies gegeven met een termijn dat je terug mag komen voor her-evaluatie
Nou ik vraag me gewoon af of de behoefte mensen het recht op ouderschap te ontzeggen daadwerkelijk voorkomt uit empathie voor de kinderen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
wat is dat nou weer voor onzin.
Valt best mee, ik vraag me serieus af hoe je zoiets in de praktijk wil brengen. Begrijp me niet verkeerd ik ben er niet tegen vanwege de praktische bezwaren, maar ik ben wel benieuwd naar jullie oplossingen daarvoor. Overigens vind ik dat ik dat nog niet eens heel kritisch deed. Ik ga er namelijk ook al vanuit dat het mogelijk is om te testen wie wel kinderen op zouden kunnen voeden en wie niet terwijl dat volgens mij al heel moeilijk wordt. Ik denk dat je hooguit de hele extreme gevallen eruit kan filteren.quote:ik weet dat bij mannen het mogelijk is om sterilisatie weer ongedaan te maken. Bij vrouwen kunnen we ook wel iets verzinnen zodat het weer ongedaan te maken is. Tuurlijk ga je niemand permanent onvruchtbaar maken op hun 18de. Jij trekt alles weer lekker in het extreme om je punt proberen te maken.
als we eerst eens beginnen met de extreme gevallen lijkt me dat je al veel wint. geen enkel systeem is waterdicht. En het is niet de bedoeling om het mensen extreem moeilijk te maken om kinderen te krijgen. Maar een beetje screening vooraf kan helemaal geen kwaad in mijn ogen. Dat doen we met heel veel zaken, alleen als het op kinderen krijgen aankomt dan is het ineens totaal verkeerd. Onzin natuurlijk.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:46 schreef Piye het volgende:
Valt best mee, ik vraag me serieus af hoe je zoiets in de praktijk wil brengen. Begrijp me niet verkeerd ik ben er niet tegen vanwege de praktische bezwaren, maar ik ben wel benieuwd naar jullie oplossingen daarvoor. Overigens vind ik dat ik dat nog niet eens heel kritisch deed. Ik ga er namelijk ook al vanuit dat het mogelijk is om te testen wie wel kinderen op zouden kunnen voeden en wie niet terwijl dat volgens mij al heel moeilijk wordt. Ik denk dat je hooguit de hele extreme gevallen eruit kan filteren.
goede inhoudelijk reactie.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:52 schreef snakelady het volgende:
Als je logisch nadenkt is het toch van de zotte wat je hebt geschreven.....
Ik hou niet zo van die Hitler praktijken.
Hitler had ook een voorliefde voor snelwegen omdat hij dan zijn legers makkelijk kon verplaatsen, zijn die dingen dan ook ineens verkeerd?quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:52 schreef snakelady het volgende:
Als je logisch nadenkt is het toch van de zotte wat je hebt geschreven.....
Ik hou niet zo van die Hitler praktijken.
Tsja en dat is natuurlijk niet voor niets. Het is nogal wat anders dan een rijbewijs.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
als we eerst eens beginnen met de extreme gevallen lijkt me dat je al veel wint. geen enkel systeem is waterdicht. En het is niet de bedoeling om het mensen extreem moeilijk te maken om kinderen te krijgen. Maar een beetje screening vooraf kan helemaal geen kwaad in mijn ogen. Dat doen we met heel veel zaken, alleen als het op kinderen krijgen aankomt dan is het ineens totaal verkeerd. Onzin natuurlijk.
Ik zie niet in waarom dit irrelevant zou zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:42 schreef leeell het volgende:
[..]
lees het topic eens door, post dan eens opnieuw
Daar moet je als maatschappij iets op verzinnen. Er zijn eventueel iig genoeg adoptie paren. Dat lijkt me het probleem niet.. Je zou ook kunnen denken aan verplichte voorbehoedsmiddelen voor meiden vanaf dat ze geslachtsrijp zijn tot ze toestemming krijgen om kinderen te krijgen. Uiteindelijk is het momenteel wel de maatschappij die opdraait voor tienerzwangerschappen. Dus waarom zouden we daar niet meer over te zeggen mogen krijgen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:07 schreef WhatsInThaSpoilers het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dit irrelevant zou zijn.
Maar hoe zag jij het dat voor ogen? Wat gebeurt er als een vrouw van 18 per ongeluk zwanger zou raken? Verplicht abortus lijkt me niet zo een fijn idee. Niet dat ik tegen abortus ben maar het moet natuurlijk wel vrijwillig. En wat wil je doen met vrouwen die toch zonder toestemming bevallen. Gevangenisstraf, verplicht je kind afstaan?
Niemand zegt dat arme mensen geen kinderen mogen krijgen. Ik ken genoeg mensen die uit gezinnen komen die het niet breed hadden, maar die verder prima terecht zijn gekomen. Onzin argument dus.quote:Een geldboete zou kunnen, maar dan zeg je eigenlijk dat arme mensen geen kinderen mogen krijgen. In dit geval lijkt me de verwijzing naar Nazi-Duitsland die hier werd gemaakt wel terecht. Hier selecteer je dan op sociale klasse in plaats van ras.
Er zijn voldoende inhoudelijke reacties gegeven.quote:
Het gaat ook niet om het thuisblijven Holy sheit.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er zijn voldoende inhoudelijke reacties gegeven.
Niemand heeft het recht om te beslissen wie waardig genoeg is om zich voort te planten, dat is een fundamenteel recht wat je hebt als mens en daar moet je je niet mee willen bemoeien als buitenstaander omdat die persoon niet aan bepaalde eisen voldoet.
Ik voldoe bij toeval aan jouw "eisenlijstje" maar het is te bizar voor woorden, er is kinderbijslag zodat je altijd voor de basisbehoeftes van een kind kan zorgen.
Uiteraard zie ik ook gevallen waarbij ik denk, die hadden beter geen kinderen kunnen maken, maar er zijn maar weinig mensen die tegenwoordig thuis kunnen blijven voor de kinderen.
Bovendien is het zo dat de grote meerderheid maximaal 3 dagen naar de opvang gaat en dat dat geen negatieve invloed heeft op het leven van het kind.
Jij denkt echt dat er in Nederland geen snelwegen waren geweest zonder Hitler? De eerste autosnelweg bestond al voor Hitler aan de macht kwam.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hitler had ook een voorliefde voor snelwegen omdat hij dan zijn legers makkelijk kon verplaatsen, zijn die dingen dan ook ineens verkeerd?
Hou toch eens op met discussies proberen dood te slaan door de nazi kaart te trekken
Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar kom dan wel met inhoudelijke reacties. Niet met "hitler praktijken"
Ik heb het ook niet tegen jou maar tegen TS, die dat dus wel degelijk heeft getypt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om het thuisblijven Holy sheit.
Ik zou zeggen lees eens het verhaal door wat ik gepost heb? Wie doet nou wat voor dat meisje als je gezegend bent met twee van zulke ouders?
h
Dus lees eerst even eer je je onterecht aangevallen voelt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:28 schreef leeell het volgende:
[..]
Stabiliteit gezin (strafblad ?)
Financiën (genoeg geld voor kind, hoeft niet veel te zijn, gewoon minimum voor opvoeding)
werk (geen uitkeringstrekkers)
tijd (niet allebei 9-5 doordeweeks en kind stallen bij opvang)
opleidingsniveau (als positieve factor voor voorgaande dingen hoger is niet perse beter)
etc etc etc
Dit kan je toch niet serieus menen? Krijg je dan rond je 12de verjaardag de volgende brief in de bus:quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Daar moet je als maatschappij iets op verzinnen. Er zijn eventueel iig genoeg adoptie paren. Dat lijkt me het probleem niet.. Je zou ook kunnen denken aan verplichte voorbehoedsmiddelen voor meiden vanaf dat ze geslachtsrijp zijn tot ze toestemming krijgen om kinderen te krijgen. Uiteindelijk is het momenteel wel de maatschappij die opdraait voor tienerzwangerschappen. Dus waarom zouden we daar niet meer over te zeggen mogen krijgen.
[..]
Niemand zegt dat arme mensen geen kinderen mogen krijgen. Ik ken genoeg mensen die uit gezinnen komen die het niet breed hadden, maar die verder prima terecht zijn gekomen. Onzin argument dus.
Wat is trouwens arm?
Wel lijkt het me logisch dat je geen kinderen mag krijgen zolang je afhankelijk bent van de staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:28 schreef WhatsInThaSpoilers het volgende:
[..]
Dit kan je toch niet serieus menen? Krijg je dan rond je 12de verjaardag de volgende brief in de bus:Ik zou even lachen, die brief verscheuren en in de vuilnisbak dumpen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
Jij doet toch hetzelfde?quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat er in Nederland geen snelwegen waren geweest zonder Hitler? De eerste autosnelweg bestond al voor Hitler aan de macht kwam.
Het is een veelgebruikte drogreden dat weet ik, maar compleet niet accuraat.
Klopt inderdaad, met het enige verschil dat die Hitlerpraktijgen wel zijn gebeurd ondanks dat andere dictatoren dat ook hebben gedaan.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij doet toch hetzelfde?
Het uitsluiten van bevolkingsgroepen en vermoorden van bevolkingsgroepen op basis van etniciteit etc was ook niets nieuws voor Hitler op het toneel kan. Alleen de schaal waarop het in de Tweede wereld oorlog gebeurde is van een totaal andere orde als eerdere gevallen
Oke, dan ook niet meer druk maken om verwaarloosde kinderen, mishandelde kinderen, misbruikte kinderen. Want die zijn een logisch gevolg van jouw fundamentele recht. Laten we die lekker aan hun lot over, want fundamenteel recht. Klaarquote:Op donderdag 21 juni 2012 16:34 schreef snakelady het volgende:
Maar dat staat verders ook los van de discussie, het beslissen wie waardig genoeg is om kinderen te krijgen is iets wat het fundamenteel recht schaadt, klaar!
.
Ik ben een mishandeld kind, ik weet hoe het is om aan die kant te staan, maar dat wil niet zeggen dat mensen het recht hebben om te beslissing wie wel en geen kinderen kan en mag krijgen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Oke, dan ook niet meer druk maken om verwaarloosde kinderen, mishandelde kinderen, misbruikte kinderen. Want die zijn een logisch gevolg van jouw fundamentele recht. Laten we die lekker aan hun lot over, want fundamenteel recht. Klaar
Mooi, ook als je een beetje goed terecht gekomen bent.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben een mishandeld kind, ik weet hoe het is om aan die kant te staan, maar dat wil niet zeggen dat mensen het recht hebben om te beslissing wie wel en geen kinderen kan en mag krijgen.
Overigens ben ik wel gewoon blij dat ik besta.
Chizz? leer eens normaal schrijven. Waar zeg ik precies dat mensen dood mogen vallen. Ik ben zeer benieuwd. leer eerst eens begrijpend lezen voordat je me allemaal zaken in de schoenen schuift.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:01 schreef AlbertheijnFietsrijder het volgende:
[..]
ik kan me gemakkelijk gedragen dank je, maar ik kan me kwaad worden om mensen zoals jij bijv. Oh kijk wat heb ik het goed, ik geef alleen maar om mezelf, en mensen met een beperking of ander chizz, kunnen dood vallen, ze denken dat al dat geld maar naar uitkeringszuigers gaan, dat is niet waar, het gaat bijv. naar kinderen met autisme die het nodig hebben, voor onderzoek bijv, maar natuurlijk zou jij dat niet begrijpen want zoals ik lees, heb jij geen ene verstand van hoe het echt zit
ik zeg het als VOORBEELD, de eigen balk zien in je oog dan een splinter van iemand anders, ik noem een stereotype van jou soort, ik zeg niet dat jij dat hebt gezegd, maar ik noem het als voorbeeldquote:Op donderdag 21 juni 2012 17:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Chizz? leer eens normaal schrijven. Waar zeg ik precies dat mensen dood mogen vallen. Ik ben zeer benieuwd. leer eerst eens begrijpend lezen voordat je me allemaal zaken in de schoenen schuift.
Wat is mijn soort?quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:06 schreef AlbertheijnFietsrijder het volgende:
[..]
ik zeg het als VOORBEELD, de eigen balk zien in je oog dan een splinter van iemand anders, ik noem een stereotype van jou soort, ik zeg niet dat jij dat hebt gezegd, maar ik noem het als voorbeeld
het "soort" mensen die kritiek hebben op andere mensen met bijv. autisme, en denken dat ze er alles van af weten, en zo dingen tegen hun beweren die niet waar zijnquote:
Maar het is helaas op de voorhand nooit te zeggen wie mishandeld/misbruikt zal worden, om maar met een cliché te komen, het komt in de beste kringen voor.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Mooi, ook als je een beetje goed terecht gekomen bent.
Maar ik ken ook enkele gevallen van mensen die niet goed terecht gekomen zijn. die eigenlijk door hun jeugd zo verpest zijn dat ze echt een rot leven hebben geheel buiten hun schuld. Die ook destructief zijn voor hun omgeving. Het is niet dat ik hun het niet gun om te leven. Ik gun dat soort ouders alleen geen kinderen.
ik was meteen tegen toen ik je tt las. tot ik je post last. ik ben zeker voor nu. waarschijnlijk op een voor jou onverwachte manier heeft je artikel me overtuigd.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:57 schreef leeell het volgende:
Waarom mag dit in hemelsnaam nog ?
zowat elk sociaal probleem in Nederland wordt indirect of direct hierdoor veroorzaakt !
denk aan slechte kinderopvang
modeziektes bij kinderen omdat ouders niet competent genoeg zijn voor een goede opvoeding
mensen die uitkering trekken maar wel denken kinderen te mogen hebben en dan maar klagen dat ze zo weinig geld hebben (met hun stereo , 2 laptops en 3 honden)
Kinderen die worden opgevoed als hersenloze breezers, en pa en ma vinden het best, die zijn toch aan het werk.
dit is niet meer van deze tijd, dit is onverantwoordelijk gedrag wat gewoon wordt toegestaan.
terwijl je voor alle andere dingen 2834985 vergunningen en verklaringen moet hebben van de overheid.
tuurlijk is het moeilijk een lijn te trekken wie wel of wie niet, maar omdat het moeilijk is kan je er nog wel over brainstormen (genoeg knappe koppen in het land)
wmb: geen geld / tijd voor een kind = geen kind
niet meer dan 3 kinderen (mits rijk en tijd te over)
Niemand heeft het daar over hoor, dat maak jij er van...quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:08 schreef AlbertheijnFietsrijder het volgende:
[..]
het "soort" mensen die kritiek hebben op andere mensen met bijv. autisme, en denken dat ze er alles van af weten, en zo dingen tegen hun beweren die niet waar zijn
ik heb jou nog zien posten, Ik ben het ineens meeenes met TS zijn ideequote:Op donderdag 21 juni 2012 17:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Niemand heeft het daar over hoor, dat maak jij er van...
Klopt. dat zal ook nooit waterdicht zijn. Maar de kans op verwaarlozing is bijv vele malen groter bij zwaar verslaafde ouders. waarom zou je die niet tijdelijk buiten spel mogen zetten bij de voortplanting tot ze hun leven weer op orde hebben? Of mensen met zware psychiatrische klachten?quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar het is helaas op de voorhand nooit te zeggen wie mishandeld/misbruikt zal worden, om maar met een cliché te komen, het komt in de beste kringen voor.
Uiteraard is het zo dat als iemand zijn kinderen heeft mishandeld/misbruikt en het is bekend dat alle kinderen daar weggehaald moeten worden, in de meeste gevallen is dat ook zo, alleen de schrijnende gevallen komen in het nieuws.
Maar wqat TS zegt is uiteraard van de zotte,de heeft het over inkomens, opleidingen en tijdsbesteding van de ouders.
Dat was een grapje....quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:11 schreef AlbertheijnFietsrijder het volgende:
[..]
ik heb jou nog zien posten, Ik ben het ineens meeenes met TS zijn idee![]()
oftewel, geen uitkeringen meer, geen toeslagen, etc, terwijl jij niet eens weet hoe het inelkaar zit
wordt het niet weer eens tijd voor je medicatie?quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:11 schreef AlbertheijnFietsrijder het volgende:
[..]
oftewel, geen uitkeringen meer, geen toeslagen, etc, terwijl jij niet eens weet hoe het inelkaar zit
hahaa mijn god wat kankergrappig, nog meer van zulke toffe moppen?quote:
Dat gebeurd ook.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Klopt. dat zal ook nooit waterdicht zijn. Maar de kans op verwaarlozing is bijv vele malen groter bij zwaar verslaafde ouders. waarom zou je die niet tijdelijk buiten spel mogen zetten bij de voortplanting tot ze hun leven weer op orde hebben? Of mensen met zware psychiatrische klachten?
Voor iemand die zo begaan is met ziektes roep je anders graag met ze.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:12 schreef AlbertheijnFietsrijder het volgende:
[..]
hahaa mijn god wat kankergrappig, nog meer van zulke toffe moppen?
tuurlijk, jij ook, weet je wat mij nou al jaren ziek maakt, mensen zoals jij, mensen zoals om mij heen, jullie gedachten zijn dat kinderen met wat voor soort beperking dan ook, zijn fout, die kinderen horen er niet, net zoals het al zover gekomen is dat de helft van FOK! en daar durf ik op te wedden, denkt dat alle marrokanen slecht zijn dit en dat, jij denkt en anderen vast ook, dat al die extra belasting, uitgaat naar dakloze, verslaafde, wat dan ook, maar dat is niet waar, het gaat ook naar kinderen met een beperking, bij.v kinderen met autisme, ben ik fout? had ik maar beter niet geboren kunnen worden zodat jij minder belasting hoeft te betalenquote:Op donderdag 21 juni 2012 17:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
wordt het niet weer eens tijd voor je medicatie?
ik heb het zelf gehad, scheld er niet bewust mee, maar maak me gewoon soms zo kwaad eroverquote:Op donderdag 21 juni 2012 17:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Voor iemand die zo begaan is met ziektes roep je anders graag met ze.
Ja, jij weet hoe ik denk... dat is duidelijkquote:Op donderdag 21 juni 2012 17:16 schreef AlbertheijnFietsrijder het volgende:
[..]
tuurlijk, jij ook, weet je wat mij nou al jaren ziek maakt, mensen zoals jij, mensen zoals om mij heen, jullie gedachten zijn dat kinderen met wat voor soort beperking dan ook, zijn fout, die kinderen horen er niet, net zoals het al zover gekomen is dat de helft van FOK! en daar durf ik op te wedden, denkt dat alle marrokanen slecht zijn dit en dat, jij denkt en anderen vast ook, dat al die extra belasting, uitgaat naar dakloze, verslaafde, wat dan ook, maar dat is niet waar, het gaat ook naar kinderen met een beperking, bij.v kinderen met autisme, ben ik fout? had ik maar beter niet geboren kunnen worden zodat jij minder belasting hoeft te betalen
denk maar eens over na, voor dat je weer eens gaat posten
dat bedoel ik niet, kijk eens hoe je post, heb je wel je medicatie genomen, je behandelt me alsof ik een of andere geschifte gek ben, alleen maar omdat het 1 tegen 100 hier is, ik kom voor me zelf op, ik heb me eigen mening, ben het alleen zat dat mensen zo zeiken dat ze meer moeten betalen, en ze maar denken waar het naar toe gaat, mensen die kinderen/volwassen met autisme niet begrijpen, dat bedoel ikquote:Op donderdag 21 juni 2012 17:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja, jij weet hoe ik denk... dat is duidelijk
Schattebout, mijn reactie is op een totaal onsamenhangende post van jou... doe me een lol en probeer eens duidelijk te maken wat je nu hiermee wilt zeggen:quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:19 schreef AlbertheijnFietsrijder het volgende:
[..]
dat bedoel ik niet, kijk eens hoe je post, heb je wel je medicatie genomen, je behandelt me alsof ik een of andere geschifte gek ben, alleen maar omdat het 1 tegen 100 hier is, ik kom voor me zelf op, ik heb me eigen mening, ben het alleen zat dat mensen zo zeiken dat ze meer moeten betalen, en ze maar denken waar het naar toe gaat, mensen die kinderen/volwassen met autisme niet begrijpen, dat bedoel ik
quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:11 schreef AlbertheijnFietsrijder het volgende:
[..]
Jij komt scheldend een topic binnen met verwensingen van ziektes en andere zaken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:19 schreef AlbertheijnFietsrijder het volgende:
[..]
dat bedoel ik niet, kijk eens hoe je post, heb je wel je medicatie genomen, je behandelt me alsof ik een of andere geschifte gek ben, alleen maar omdat het 1 tegen 100 hier is, ik kom voor me zelf op, ik heb me eigen mening, ben het alleen zat dat mensen zo zeiken dat ze meer moeten betalen, en ze maar denken waar het naar toe gaat, mensen die kinderen/volwassen met autisme niet begrijpen, dat bedoel ik
oke, ik probeer het nu zo goed mogelijk uittelggenquote:Op donderdag 21 juni 2012 17:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Schattebout, mijn reactie is op een totaal onsamenhangende post van jou... doe me een lol en probeer eens duidelijk te maken wat je nu hiermee wilt zeggen:
[..]
Je leest niet... TS wil dat mensen een soort examen doen voordat ze zwanger raken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:27 schreef AlbertheijnFietsrijder het volgende:
[..]
oke, ik probeer het nu zo goed mogelijk uittelggen
ik heb autisme, ADHD en pddnos, voor onderzoek naar medicatie, en structuur, krijgen wij en honderden andere kinderen toeslagen, bijv. pgb, dat komt van de regering, en dat komt van de belasting, das nou eenmaal duur, tis helaas zo, nu denken veel mensen dat het geld naar uitkeringstrekkers gaan, die geen reet doen, dat is niet zo, TS vind dat alle uitkeringen toeslagen, etc stop gezet moeten worden, daar ben ik het mee oneens,
attenteer mij erop als ik het fout heb gezien, dan zou ik proberen mijn verhaal wat anders neer te leggen/begrijpen wat het nu eigenlijk bedoeld is van dit topic
natuurlijk zijn mijn aandoeningen geen excuus, maar je kunt het ook niet zeggen dat het niet er mee te maken heeft, ik probeer mijn gedrag te veranderenquote:Op donderdag 21 juni 2012 17:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jij komt scheldend een topic binnen met verwensingen van ziektes en andere zaken.
Je verwacht echt dat mensen je dan daar niet op aanspreken omdat je toevallig wat aandoeningen hebt? Dat het is weggehaald betekend niet dat ik niet meer weet dat je me een ernstige ziekte hebt toegewenst.
Je aandoeningen zijn geen excuus voor je gedrag, ook jij behoort je gewoon aan te passen conform de regels van de maatschappij.
Behandel de ander zoals jezelf behandeld wilt worden.
oke, goed dat had ik dan het context verkeerd begrepen, mijn excuses en zal beloven voortaan het wat aandachtiger te lezenquote:Op donderdag 21 juni 2012 17:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je leest niet... TS wil dat mensen een soort examen doen voordat ze zwanger raken.
Nee, TS vindt dat als ouders niet aan zijn regels voldoen wanneer een kind geboren wordt de bijdragen stop gezet moeten worden en dat dit op de voorhand bekend is.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:27 schreef AlbertheijnFietsrijder het volgende:
[..]
ik heb autisme, ADHD en pddnos, voor onderzoek naar medicatie, en structuur, krijgen wij en honderden andere kinderen toeslagen, bijv. pgb, dat komt van de regering, en dat komt van de belasting, das nou eenmaal duur, tis helaas zo, nu denken veel mensen dat het geld naar uitkeringstrekkers gaan, die geen reet doen, dat is niet zo, TS vind dat alle uitkeringen toeslagen, etc stop gezet moeten worden, daar ben ik het mee oneens,
attenteer mij erop als ik het fout heb gezien, dan zou ik proberen mijn verhaal wat anders neer te leggen/begrijpen wat het nu eigenlijk bedoeld is van dit topic
Dank je!quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:28 schreef AlbertheijnFietsrijder het volgende:
[..]
natuurlijk zijn mijn aandoeningen geen excuus, maar je kunt het ook niet zeggen dat het niet er mee te maken heeft, ik probeer mijn gedrag te veranderen
en bied mijn oprechte excuses aan voor het verwensen van ziektes naar jou
geen dank, ik weet zelf ook wel dat ik niet een lievertje ben, maar ik porbeer er zoveel mogelijk aan te veranderenquote:
Dit maar niet gedwongen, eerder een flatscreen of gratis rijlessen als je je laat steriliseren etc. Het aantal kinderen dat je al hebt, leeftijd en achtergrond kunnen allemaal de hoogte van de 'beloning' beïnvloeden.quote:
Zijn anders ook genoeg mensen die er misbruik van maken. Vriend van mij heeft Asperger en geeft al zijn geld uit aan drank en uitgaan. Zo kan het helaas dus ook.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:27 schreef AlbertheijnFietsrijder het volgende:
[..]
beperkt wel het niet goed opgevoede.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
volledig ontopic... financieel stabiel en een moeder thuis is geen garantie voor een goed opgevoed kind.
Whut?quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:48 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
beperkt wel het niet goed opgevoede.
En genoeg mensen die dat niet doen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:40 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Zijn anders ook genoeg mensen die er misbruik van maken. Vriend van mij heeft Asperger en geeft al zijn geld uit aan drank en uitgaan. Zo kan het helaas dus ook.
Jij zou graag zien dat ze wel kinderen zou kunnen adopteren met haar medische geschiedenis?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:30 schreef summer2bird het volgende:
Erger vind ik dat het adopteren van een kind zo veel moeilijker wordt gemaakt als je bijvoorbeeld asperger hebt.
Bijvoorbeeld: ik ken een meisje dat sinds d'r 7 de bij een psychiater loopt, opgenomen is geweest en nu afgekeurd wordt omdat ze autistisch is.
Terwijl ze onvruchtbaar is.
Ja.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij zou graag zien dat ze wel kinderen zou kunnen adopteren met haar medische geschiedenis?
geen idee, ik sliep halfquote:
Ik doe geen uitspraken over haar, ik ken haar niet persoonlijk. Maar gezien de door jouw vertelde medische geschiedenis vind ik het eigenlijk niet meer dan logisch dat ze niet in aanmerking komt om te adopteren.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:58 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja.
Ze is heel rustig en "normaal"
Don't judge a book by it's cover, ken je die uitspraak?
Ik vind het gewoon erg krom.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik doe geen uitspraken over haar, ik ken haar niet persoonlijk. Maar gezien de door jouw vertelde medische geschiedenis vind ik het eigenlijk niet meer dan logisch dat ze niet in aanmerking komt om te adopteren.
Dat zijn jouw criteria. Met die van mij was je er niet geweest.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:16 schreef leeell het volgende:
[..]
financieel stabiel
quote:
Onder Mao Zedong is de Chinese bevolking juist bijna verdubbeld.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:17 schreef Geelman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed plannetje, ts!
integendeelquote:Op donderdag 21 juni 2012 17:29 schreef Black-beauty-babe het volgende:
TS moet wel een slechte jeugd gehad hebben
lees het topic eens doorquote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:17 schreef Geelman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed plannetje, ts!
welke zijn dat?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat zijn jouw criteria. Met die van mij was je er niet geweest.
Misschien omdat de levensverwachting in die periode behoorlijk steeg. Ik heb wel eens gelezen dat die onder het bewind van Mao steeg van 35 naar 70. En hij deed niet aan geboortebeperkingen dus wat hij precies in dit topic moet is me een raadsel?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:42 schreef Piye het volgende:
[..]
Onder Mao Zedong is de Chinese bevolking juist bijna verdubbeld.
Nee, jij moet ook meebetalen voor Laquisha´s 6 kinderen hoor, dat is sociaal.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
het probleem is niet of iemand kinderen mag krijgen. dat moet ie zelf weten. gewoon ieder voor zich betalen, klaar.
fucking 'socialistische' samenleving
ja en dan een topic openen dat niet iedereen zomaar moet kunnen bepalen dit dat. democratie 4evah. fuck politici, fuck alles wat tegen vrijheid is.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:09 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Nee, jij moet ook meebetalen voor Laquisha´s 6 kinderen hoor, dat is sociaal.
Voor een bepaald inkomen per jaar maybe (uitkering trekkers)quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
quote:Op donderdag 6 december 2012 18:17 schreef ConnorKenway het volgende:
Kinderen krijgen in deze periode
Echt he, dat mensen hier uberhaupt serieus over nadenken.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:04 schreef Meneer_du_bir het volgende:
Waarom daar stoppen? Mensen die niet voldoen aan het ideaal beeld een nekschot. Sommige dingen zijn nu eenmaal niet humaan, ook al vind jij (en ik ook) deze mensen niet geschikt voor reproductie.
Mwah, ik vind het grote aantal losers wel prettig, het relativeert zo makkelijk... en er kunnen per definitie geen winners zijn zonder losers, dus bedankt losers, voor jullie aanwezigheidquote:Op donderdag 6 december 2012 18:46 schreef blek het volgende:
Het zou voor de mensheid wel goed zijn wanneer de laagste klassen zich niet zouden voortplanten. Nu bevorderen we zwakte.
Als we gewoon kinderbijslag afschaffen en kinderopvang een stuk duurder maken zullen de succesvollen zich in verhouding meer voortplanten dan de losers.
Voor het simpele werk kunnen we bv polen tijdelijke contracten geven en ze flink uitbuiten. Er zijn er toch genoeg van.
Op die manier word ons land een stuk mooier, geen parasieten en mislukkelingen meer op de langere termijn![]()
Wat niet weet wat niet deert.quote:Ik ben overigens wel blij dat er niet iemand eerder met dit briljante plan is gekomen en het had uitgevoerd want dan was ik er ook niet geweest
fieeut fieeuw ben jij dat op die fotoquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:04 schreef Kola het volgende:
Inderdaad. Gewoon een vergunning aanvragen als je een kind wil krijgen, word je zwanger en heb je geen vergunning = gedwongen abortus.
Het probleem is alleen dat de gemiddelde loser heel wat meer nageslacht achterlaat dan de gemiddelde succesvolle medemens. Zitten ze straks over een paar generaties met een wereldbol overbevolkt met gedegenereerde idioten.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:49 schreef von_manstein het volgende:
Ik verwacht niet dat de wereld zonder losers veel beter af zal zijn.
Tevens zijn losers goed voor de lachspieren en het leedvermaak. Laat ze maar lekker rond lopen en dom doen. Anders wordt de wereld zo saai.
Dat is al een tijdje het geval.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:55 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat de gemiddelde loser heel wat meer nageslacht achterlaat dan de gemiddelde succesvolle medemens. Zitten ze straks over een paar generaties met een wereldbol overbevolkt met gedegenereerde idioten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |