ja, maar dan kijken naar de stabiliteit / vrije tijd / inkomsten en capaciteit van de ouders en gezinquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
Jij wilt dus naar de situatie zoals in China met geboortebeperking. Dat lijkt me tamelijk onmogelijk gezien ons wettenstelsel.
ook ik hou niet van teveel overheidsinmenging en instanties, tuurlijk is het moeilijk te faciliteren , maar het gaat gebeuren, ik zeg het jequote:Op donderdag 21 juni 2012 14:03 schreef finsdefis het volgende:
Je hebt wel gelijk, denk aan een Idiocracy-achtig scenario.
Wordt alleen moeilijk objectieve criteria neer te leggen, en ook om het te handhaven. Als een vrouw vruchtbaar is en zich al dan niet per ongeluk vol laat blaffen rolt er 9 maanden later een kind uit. Geforceerde abortus is ook weer zoiets...
nee zo cru ben ik ook nietquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:04 schreef Kola het volgende:
Inderdaad. Gewoon een vergunning aanvragen als je een kind wil krijgen, word je zwanger en heb je geen vergunning = gedwongen abortus.
En dat helpt zo'n onschuldig kind wel?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:05 schreef leeell het volgende:
[..]
nee zo cru ben ik ook niet
stopzetten van alle subsidies, toeslagen en uitkeringen.
nadat hij in een overheidsgereguleerd pleeggezin (met echte controles, niet zoals die kutinstanties die we nu hebben (of kijk naar amerika )) gezet is zal hij daar geen last meer van hebben.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:05 schreef Kola het volgende:
[..]
En dat helpt zo'n onschuldig kind wel?
klopt, daarom ook de overige criteria naast geld.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:08 schreef Franknfurter het volgende:
Mijn ouders hadden ook niet superveel geld toen ze mij kregen, nu studeer ik, leef ik prima en mijn ouders hebben het ook lekker met hun 3-4x op vakantie per jaar. Er is nog iets belangrijkers dan tijd en geld en dat is misschien wel dat je een kind goed kan opvoeden en iets mee kan geven waar de maatschappij wat aan heeft.
Als dat systeem in zou worden gevoerd zou ik me iedere keer vol laten blaffen om vervolgens 1000 euro te krijgen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:06 schreef leeell het volgende:
[..]
nadat hij in een overheidsgereguleerd pleeggezin (met echte controles, niet zoals die kutinstanties die we nu hebben (of kijk naar amerika )) gezet is zal hij daar geen last meer van hebben.
ohja, en geen gedwongen abortus, maar een aangemoedigde abortus ( 1ste keer abortus van een kind dat je niet mocht krijgen krijg je 1000 euro voor)
quote:
zie het stukje 1ste keer, de clausule geldt voor 1 of 2 keer (ik bedoel, een ongelukje kan altijd)quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:08 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Als dat systeem in zou worden gevoerd zou ik me iedere keer vol laten blaffen om vervolgens 1000 euro te krijgen.
Dat is onmogelijk gewoon. Er zullen te weinig pleeggezinnen zijn en dan wordt het overschot aan kinderen waarschijnlijk in een tehuis gezet. Als je kijkt naar andere landen met kindertehuizen, is dat een van de meest schadelijke omgevingen voor een kind.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:06 schreef leeell het volgende:
[..]
nadat hij in een overheidsgereguleerd pleeggezin (met echte controles, niet zoals die kutinstanties die we nu hebben (of kijk naar amerika )) gezet is zal hij daar geen last meer van hebben.
ohja, en geen gedwongen abortus, maar een aangemoedigde abortus ( 1ste keer abortus van een kind dat je niet mocht krijgen krijg je 1000 euro voor)
absoluut, maar als deze regeling GOED word gehandhaafd (zie de extra clausules omtrent wel een kind krijgen terwijl je niet mag), zal er geen overschot komen aan kinderen, ook komt er een centrale stichting voor pleegouders, die stimuleert ouders die geen kinderen kunnen krijgen wel pleegouder worden. (met versnelde procedure , itt die trage instanties van nu)quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:10 schreef Kola het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk gewoon. Er zullen te weinig pleeggezinnen zijn en dan wordt het overschot aan kinderen waarschijnlijk in een tehuis gezet. Als je kijkt naar andere landen met kindertehuizen, is dat een van de meest schadelijke omgevingen voor een kind.
absoluut absoluut, ik geef ook direct aan dat dit ontzettend lastig te realiseren is,quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:11 schreef Piethur het volgende:
Ik snap TS wel, beetje jammer dat ik geen flauw idee heb hoe je zoiets zou moeten vormgeven en reguleren. Ook zijn er zat tokkie mensen die hun kinderen heel goed en netjes opvoeden tot degelijke bouwvakkers of stratenmakers.
Dit is al een gezeur sinds de mens er is, net zoals het stemrecht voor iedereen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |