ja, maar dan kijken naar de stabiliteit / vrije tijd / inkomsten en capaciteit van de ouders en gezinquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
Jij wilt dus naar de situatie zoals in China met geboortebeperking. Dat lijkt me tamelijk onmogelijk gezien ons wettenstelsel.
ook ik hou niet van teveel overheidsinmenging en instanties, tuurlijk is het moeilijk te faciliteren , maar het gaat gebeuren, ik zeg het jequote:Op donderdag 21 juni 2012 14:03 schreef finsdefis het volgende:
Je hebt wel gelijk, denk aan een Idiocracy-achtig scenario.
Wordt alleen moeilijk objectieve criteria neer te leggen, en ook om het te handhaven. Als een vrouw vruchtbaar is en zich al dan niet per ongeluk vol laat blaffen rolt er 9 maanden later een kind uit. Geforceerde abortus is ook weer zoiets...
nee zo cru ben ik ook nietquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:04 schreef Kola het volgende:
Inderdaad. Gewoon een vergunning aanvragen als je een kind wil krijgen, word je zwanger en heb je geen vergunning = gedwongen abortus.
En dat helpt zo'n onschuldig kind wel?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:05 schreef leeell het volgende:
[..]
nee zo cru ben ik ook niet
stopzetten van alle subsidies, toeslagen en uitkeringen.
nadat hij in een overheidsgereguleerd pleeggezin (met echte controles, niet zoals die kutinstanties die we nu hebben (of kijk naar amerika )) gezet is zal hij daar geen last meer van hebben.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:05 schreef Kola het volgende:
[..]
En dat helpt zo'n onschuldig kind wel?
klopt, daarom ook de overige criteria naast geld.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:08 schreef Franknfurter het volgende:
Mijn ouders hadden ook niet superveel geld toen ze mij kregen, nu studeer ik, leef ik prima en mijn ouders hebben het ook lekker met hun 3-4x op vakantie per jaar. Er is nog iets belangrijkers dan tijd en geld en dat is misschien wel dat je een kind goed kan opvoeden en iets mee kan geven waar de maatschappij wat aan heeft.
Als dat systeem in zou worden gevoerd zou ik me iedere keer vol laten blaffen om vervolgens 1000 euro te krijgen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:06 schreef leeell het volgende:
[..]
nadat hij in een overheidsgereguleerd pleeggezin (met echte controles, niet zoals die kutinstanties die we nu hebben (of kijk naar amerika )) gezet is zal hij daar geen last meer van hebben.
ohja, en geen gedwongen abortus, maar een aangemoedigde abortus ( 1ste keer abortus van een kind dat je niet mocht krijgen krijg je 1000 euro voor)
quote:
zie het stukje 1ste keer, de clausule geldt voor 1 of 2 keer (ik bedoel, een ongelukje kan altijd)quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:08 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Als dat systeem in zou worden gevoerd zou ik me iedere keer vol laten blaffen om vervolgens 1000 euro te krijgen.
Dat is onmogelijk gewoon. Er zullen te weinig pleeggezinnen zijn en dan wordt het overschot aan kinderen waarschijnlijk in een tehuis gezet. Als je kijkt naar andere landen met kindertehuizen, is dat een van de meest schadelijke omgevingen voor een kind.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:06 schreef leeell het volgende:
[..]
nadat hij in een overheidsgereguleerd pleeggezin (met echte controles, niet zoals die kutinstanties die we nu hebben (of kijk naar amerika )) gezet is zal hij daar geen last meer van hebben.
ohja, en geen gedwongen abortus, maar een aangemoedigde abortus ( 1ste keer abortus van een kind dat je niet mocht krijgen krijg je 1000 euro voor)
absoluut, maar als deze regeling GOED word gehandhaafd (zie de extra clausules omtrent wel een kind krijgen terwijl je niet mag), zal er geen overschot komen aan kinderen, ook komt er een centrale stichting voor pleegouders, die stimuleert ouders die geen kinderen kunnen krijgen wel pleegouder worden. (met versnelde procedure , itt die trage instanties van nu)quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:10 schreef Kola het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk gewoon. Er zullen te weinig pleeggezinnen zijn en dan wordt het overschot aan kinderen waarschijnlijk in een tehuis gezet. Als je kijkt naar andere landen met kindertehuizen, is dat een van de meest schadelijke omgevingen voor een kind.
absoluut absoluut, ik geef ook direct aan dat dit ontzettend lastig te realiseren is,quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:11 schreef Piethur het volgende:
Ik snap TS wel, beetje jammer dat ik geen flauw idee heb hoe je zoiets zou moeten vormgeven en reguleren. Ook zijn er zat tokkie mensen die hun kinderen heel goed en netjes opvoeden tot degelijke bouwvakkers of stratenmakers.
Dit is al een gezeur sinds de mens er is, net zoals het stemrecht voor iedereen.
mijn ouders zijn (en waren) volledig capabele oudersquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:13 schreef Netsplitter het volgende:
Dus met een beetje pech was jij er niet geweest als dit al gaande zou zijn geweest TS.
Dat kan toch niet meer. Dan ga je selecteren op kwaliteit van de ouders om alleen de 'perfecte' kinderen op de wereld te zetten. Dat vind ik persoonlijk een beetje naar Derde Rijk praktijken smaken... lijkt me toch dat dat niet hoort in onze maatschappij.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:03 schreef leeell het volgende:
[..]
ja, maar dan kijken naar de stabiliteit / vrije tijd / inkomsten en capaciteit van de ouders en gezin
Ja maar goed handhaven is bijna onmogelijk. Je kan niet controleren wie seks heeft met wie en of dat veilig zal zijn. Mensen die een relatie hebben en zogenaamd niet in aanmerking komen voor het krijgen van een kind, zullen dat toch wel doen. Bovendien zal het veel woede veroorzaken, niet echt goed voor een democratische gemeenschap. Dat is net als zeggen dat je enkel recht hebt op scholing als je een bepaalde afkomst en vermogen hebt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:12 schreef leeell het volgende:
[..]
absoluut, maar als deze regeling GOED word gehandhaafd (zie de extra clausules omtrent wel een kind krijgen terwijl je niet mag), zal er geen overschot komen aan kinderen, ook komt er een centrale stichting voor pleegouders, die stimuleert ouders die geen kinderen kunnen krijgen wel pleegouder worden. (met versnelde procedure , itt die trage instanties van nu)
absoluut niet perfecte kinderenquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:16 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat kan toch niet meer. Dan ga je selecteren op kwaliteit van de ouders om alleen de 'perfecte' kinderen op de wereld te zetten. Dat vind ik persoonlijk een beetje naar Derde Rijk praktijken smaken... lijkt me toch dat dat niet hoort in onze maatschappij.
Ik denk gewoon dat we het moeten laten gaan zoals het is. Daarbij hebben we kinderen nodig want er komt een massale vergrijzingsgolf aan. In het Westen hebben we juist behoefte aan kinderen.
Hoe kan het dan dat het alsnog misgegaan is?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:16 schreef leeell het volgende:
[..]
mijn ouders zijn (en waren) volledig capabele ouders
moeders was altijd thuis voor me na school en tussen school (kinderopvang niet nodig dus)
financieel stabiel
beide ouders waren goed opgeleid en goed werk.
als je niet inhoudelijk kan reageren blijf je maar weg.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat het alsnog misgegaan is?
Dat vind jij, die mening hoeven anderen niet te delen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:16 schreef leeell het volgende:
[..]
mijn ouders zijn (en waren) volledig capabele ouders
moeders was altijd thuis voor me na school en tussen school (kinderopvang niet nodig dus)
financieel stabiel
beide ouders waren goed opgeleid en goed werk.
En hoe stel je dat vast? Wat is een acceptabel niveau?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:17 schreef leeell het volgende:
[..]
absoluut niet perfecte kinderen
gewoon een acceptabel niveau
dat klopt, daarom pleit ik voor een technocratisch stelsel omtrent deze kwestie, genoeg intelligente mensen die dit soort dingen door gezamenlijk denkwerk makkelijk kunnen peilen en standaardiserenquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat vind jij, die mening hoeven anderen niet te delen.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
En hoe stel je dat vast? Wat is een acceptabel niveau?
quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:20 schreef leeell het volgende:
[..]
dat klopt, daarom pleit ik voor een technocratisch stelsel omtrent deze kwestie, genoeg intelligente mensen die dit soort dingen door gezamenlijk denkwerk makkelijk kunnen peilen en standaardiseren
volledig ontopic... financieel stabiel en een moeder thuis is geen garantie voor een goed opgevoed kind.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:18 schreef leeell het volgende:
[..]
als je niet inhoudelijk kan reageren blijf je maar weg.
Dus zou uit die standaard heel goed kunnen komen dat jij je nooit voort zou mogen planten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:20 schreef leeell het volgende:
[..]
dat klopt, daarom pleit ik voor een technocratisch stelsel omtrent deze kwestie, genoeg intelligente mensen die dit soort dingen door gezamenlijk denkwerk makkelijk kunnen peilen en standaardiseren
dat zou kunnen, al lijkt me dat sterk, als ik al niet wordt toegestaan wordt de drempel wel erg hoog.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus zou uit die standaard heel goed kunnen komen dat jij je nooit voort zou mogen planten.
Hoe graag je dat later ook zou willen.
daarom ook de andere criteria nog.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
volledig ontopic... financieel stabiel en een moeder thuis is geen garantie voor een goed opgevoed kind.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:22 schreef leeell het volgende:
[..]
dat zou kunnen, al lijkt me dat sterk, als ik al niet wordt toegestaan wordt de drempel wel erg hoog.
Je bent nogal overtuigd van jezelf he...quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:22 schreef leeell het volgende:
[..]
dat zou kunnen, al lijkt me dat sterk, als ik al niet wordt toegestaan wordt de drempel wel erg hoog.
Nee, dat is gevaarlijk. Dat betekend dus dat de staat zelfs gaat bepalen of mensen zich kunnen voortplanten of niet. Dan krijg je dus situaties dat alleen de mensen die gunstig zijn voor een staat zich voortplanten. Dat klinkt mij iets te gevaarlijk.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:20 schreef leeell het volgende:
[..]
Hoef je ook niet voor een hond, je betaalt er alleen belasting voor.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:23 schreef Lokasenna het volgende:
Wel raar inderdaad dat je voor een hond een vergunning moet hebben en voor een kind niet.
Oh, ik moet me ook eigenlijk niet bemoeien met dingen waar ik geen verstand van hebquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hoef je ook niet voor een hond, je betaalt er alleen belasting voor.
goed onderbouwd deze reactiequote:
ik kan best objectief over mezelf oordelen ja.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:22 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je bent nogal overtuigd van jezelf he...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |