abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 21 juni 2012 @ 15:21:03 #101
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_113190631
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:10 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat maakt mij het uit wie steken laat vallen. Die ouders zijn beide zum kotsen, jeugdzorg doet geen flikker en wie bekommert zich eigenlijk om zo'n meisje?
Ik ben niet snel voor overheidsingrijpen, geloof echt in vrijheid van het individu. alleen niet als het op kinderen krijgen aankomt. De belangen van het kind dienen altijd op 1 te staan, niet de belangen van de ouders.
als het aan mij lag werd bij zulke ouders direct gezorgd dat ze niet meer nageslacht op de wereld kunnen zetten.
Maar gaat je frustratie nu het meest over een falend jeugdzorg of over de betreffende ouders?
Ik vermoed het eerste namelijk. ;)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_113190744
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:21 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Maar gaat je frustratie nu het meest over een falend jeugdzorg of over de betreffende ouders?
Ik vermoed het eerste namelijk. ;)
En het is juist het tweede. Dat zo'n mens zeurt over jeugdzorg terwijl ze haar eigen kind niet ophaalt uit het ziekenhuis vind ik tenenkrommend. Mocht ze op de intensive care hebben gelegen dan kan ik me er iets bij voorstellen. Maar ik heb zo'n vermoeden dat dat niet het geval was.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:24:41 #103
351780 Piye
King of Kush
pi_113190785
TS overschat volgens mij de invloed van de ouders. Niet alle problemen zijn de schuld van de ouders. Daarnaast is de vraagstelling helemaal verkeerd. Het gaat er niet om waarom iedereen kinderen mag krijgen, het gaat erom of het ethisch verantwoord is om te bepalen dat het niet zou mogen. Dat is het natuurlijk niet.

Ook zijn er natuurlijk nog praktische problemen. Mensen worden in de pubertijd al vruchtbaar, hoe wil je dan al gaan bepalen of ze later goede ouders worden?
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:24:57 #104
256666 leeell
I know you're lonely
pi_113190795
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:52 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Is hetzelfde dat henk en ingrid mogen stemmen.

Je creëert een hellend vlak en op een gegeven moment wordt je wakker en besef je dat je geen flikker meer mag doen behalve datgene wat je opgedragen wordt.
En dat zal niet bijster veel zijn vrees ik.
klopt stemrecht moet ook niet voor iedereen zijn.

maar dat wordt een ander topic
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_113190858
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:24 schreef Piye het volgende:
TS overschat volgens mij de invloed van de ouders. Niet alle problemen zijn de schuld van de ouders. Daarnaast is de vraagstelling helemaal verkeerd. Het gaat er niet om waarom iedereen kinderen mag krijgen, het gaat erom of het ethisch verantwoord is om te bepalen dat het niet zou mogen. Dat is het natuurlijk niet.
We laten liever de kinderen de prijs betalen :')
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:27:13 #106
256666 leeell
I know you're lonely
pi_113190879
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:24 schreef Piye het volgende:

Ook zijn er natuurlijk nog praktische problemen. Mensen worden in de pubertijd al vruchtbaar, hoe wil je dan al gaan bepalen of ze later goede ouders worden?
iemand onder de 18 kan nooit (en uitzonderingen zijn er sporadisch gok ik) geen stabiel gezin vormen.
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:32:58 #107
351780 Piye
King of Kush
pi_113191107
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:26 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

We laten liever de kinderen de prijs betalen :')
En daarmee bedoel je dat jij de prijs moet betalen als ze je auto stelen toch?

quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:27 schreef leeell het volgende:

[..]

iemand onder de 18 kan bij voorbaat geen stabiel gezin vormen.
Dat spreek ik ook niet tegen. Ik stel een praktisch probleem aan de kaak. Jij wil bepalen wie wel en geen kinderen zouden mogen krijgen. Oke dat gaan we doen. Vervolgens moet er dus een methode zijn om dat te gaan testen. Voor het gemak gaan we ervanuit dat we een perfecte test hebben. Die test geven we aan iedereen die 18 is en als je niet slaagt word je gesteriliseerd. Alleen dan zijn er 2 problemen. 1. De mensen die voor ze de test hebben gedaan al kinderen hebben gekregen en 2. de mensen die op hun 18e duidelijk nog niet geschikt waren om kinderen op te voeden, maar dat 5 jaar later wel zijn.
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:34:39 #108
256666 leeell
I know you're lonely
pi_113191163
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:32 schreef Piye het volgende:

[..]

[..]

Dat spreek ik ook niet tegen. Ik stel een praktisch probleem aan de kaak. Jij wil bepalen wie wel en geen kinderen zouden mogen krijgen. Oke dat gaan we doen. Vervolgens moet er dus een methode zijn om dat te gaan testen. Voor het gemak gaan we ervanuit dat we een perfecte test hebben. Die test geven we aan iedereen die 18 is en als je niet slaagt word je gesteriliseerd. Alleen dan zijn er 2 problemen. 1. De mensen die voor ze de test hebben gedaan al kinderen hebben gekregen en 2. de mensen die op hun 18e duidelijk nog niet geschikt waren om kinderen op te voeden, maar dat 5 jaar later wel zijn.
dat klopt

sterilisatie praat ik nimmer over, op pagina 1 heb ik een andere oplossing (demotiveren van overtreden regels, stimuleren om op het rechte pad te komen)

stel je wordt geweigerd, wordt er een persoonlijk advies gegeven met een termijn dat je terug mag komen voor her-evaluatie
pi_113191166
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:32 schreef Piye het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor onzin? Ga jij nou het stelen van een auto vergelijken met een totaal verwoeste jeugd?

quote:
ik weet dat bij mannen het mogelijk is om sterilisatie weer ongedaan te maken. Bij vrouwen kunnen we ook wel iets verzinnen zodat het weer ongedaan te maken is. Tuurlijk ga je niemand permanent onvruchtbaar maken op hun 18de. Jij trekt alles weer lekker in het extreme om je punt proberen te maken.
pi_113191395
TS woont liever in een politiestaat :')
Moeten ik straks bij het gemeentetehuis vragen of ik seks mag hebben met mijn vriendin :?
In Nederland is hebben we eerder een probleem dat we te weinig kinderen maken. Het grootste sociale probleem dat we in Nederland kennen is de vergrijzing. De overheid zou juist moeten stimuleren mensen meer kinderen te laten krijgen. Lang zwangerschapsverlof en goedkope kinderopvang om voorbeelden te noemen.
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:42:15 #111
256666 leeell
I know you're lonely
pi_113191473
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:40 schreef WhatsInThaSpoilers het volgende:
In Nederland is hebben we eerder een probleem dat we te weinig kinderen maken. Het grootste sociale probleem dat we in Nederland kennen is de vergrijzing. De overheid zou juist moeten stimuleren mensen meer kinderen te laten krijgen. Lang zwangerschapsverlof en goedkope kinderopvang om voorbeelden te noemen.
lees het topic eens door, post dan eens opnieuw
pi_113191540
Eens met TS.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_113191579
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:40 schreef WhatsInThaSpoilers het volgende:
Juist we moeten gewoon blijven voortplanten tot elk stukje planeet bezet is. al die natuur is gewoon onzin als er ook een mens kan wonen die kan consumeren :')

Er leven nu al 1 miljard mensen die permanent honger lijden. laten we er als mensheid nog een paar miljard bij maken. Dat lost al onze problemen op. :')

De vergrijzing is gewoon een fase waar we doorheen moeten, pijnlijk. Maar meer mensen op deze planeet zetten is niet de oplossing. de helft minder zou deze planeet veel aangenamer maken om op te leven. veel van de huidige problemen zijn direct te relateren aan de te grote hoeveelheid mensen op deze planeet
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:46:47 #114
351780 Piye
King of Kush
pi_113191677
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:34 schreef leeell het volgende:

[..]

dat klopt

sterilisatie praat ik nimmer over, op pagina 1 heb ik een andere oplossing (demotiveren van overtreden regels, stimuleren om op het rechte pad te komen)

stel je wordt geweigerd, wordt er een persoonlijk advies gegeven met een termijn dat je terug mag komen voor her-evaluatie
Oke dat valt me dan nog mee, maar ik zie dat je zelf ook al hebt begrepen dat je plan heel moeilijk te realiseren is. Het zou een stuk makkelijker zijn als je die kinderen gewoon postnataal aborteert, maar dat gaat dan weer tegen mensenrechten in. :9

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

wat is dat nou weer voor onzin.
Nou ik vraag me gewoon af of de behoefte mensen het recht op ouderschap te ontzeggen daadwerkelijk voorkomt uit empathie voor de kinderen.

quote:
ik weet dat bij mannen het mogelijk is om sterilisatie weer ongedaan te maken. Bij vrouwen kunnen we ook wel iets verzinnen zodat het weer ongedaan te maken is. Tuurlijk ga je niemand permanent onvruchtbaar maken op hun 18de. Jij trekt alles weer lekker in het extreme om je punt proberen te maken.
Valt best mee, ik vraag me serieus af hoe je zoiets in de praktijk wil brengen. Begrijp me niet verkeerd ik ben er niet tegen vanwege de praktische bezwaren, maar ik ben wel benieuwd naar jullie oplossingen daarvoor. Overigens vind ik dat ik dat nog niet eens heel kritisch deed. Ik ga er namelijk ook al vanuit dat het mogelijk is om te testen wie wel kinderen op zouden kunnen voeden en wie niet terwijl dat volgens mij al heel moeilijk wordt. Ik denk dat je hooguit de hele extreme gevallen eruit kan filteren.
pi_113191857
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:46 schreef Piye het volgende:

Valt best mee, ik vraag me serieus af hoe je zoiets in de praktijk wil brengen. Begrijp me niet verkeerd ik ben er niet tegen vanwege de praktische bezwaren, maar ik ben wel benieuwd naar jullie oplossingen daarvoor. Overigens vind ik dat ik dat nog niet eens heel kritisch deed. Ik ga er namelijk ook al vanuit dat het mogelijk is om te testen wie wel kinderen op zouden kunnen voeden en wie niet terwijl dat volgens mij al heel moeilijk wordt. Ik denk dat je hooguit de hele extreme gevallen eruit kan filteren.
als we eerst eens beginnen met de extreme gevallen lijkt me dat je al veel wint. geen enkel systeem is waterdicht. En het is niet de bedoeling om het mensen extreem moeilijk te maken om kinderen te krijgen. Maar een beetje screening vooraf kan helemaal geen kwaad in mijn ogen. Dat doen we met heel veel zaken, alleen als het op kinderen krijgen aankomt dan is het ineens totaal verkeerd. Onzin natuurlijk.
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:52:59 #116
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_113192000
Als je logisch nadenkt is het toch van de zotte wat je hebt geschreven.....

Ik hou niet zo van die Hitler praktijken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:53:24 #117
256666 leeell
I know you're lonely
pi_113192022
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:52 schreef snakelady het volgende:

goede inhoudelijk reactie.
pi_113192111
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:52 schreef snakelady het volgende:

Hitler had ook een voorliefde voor snelwegen omdat hij dan zijn legers makkelijk kon verplaatsen, zijn die dingen dan ook ineens verkeerd?
Hou toch eens op met discussies proberen dood te slaan door de nazi kaart te trekken :r
Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar kom dan wel met inhoudelijke reacties. Niet met "hitler praktijken"
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:06:09 #119
351780 Piye
King of Kush
pi_113192575
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

als we eerst eens beginnen met de extreme gevallen lijkt me dat je al veel wint. geen enkel systeem is waterdicht. En het is niet de bedoeling om het mensen extreem moeilijk te maken om kinderen te krijgen. Maar een beetje screening vooraf kan helemaal geen kwaad in mijn ogen. Dat doen we met heel veel zaken, alleen als het op kinderen krijgen aankomt dan is het ineens totaal verkeerd. Onzin natuurlijk.
Tsja en dat is natuurlijk niet voor niets. Het is nogal wat anders dan een rijbewijs. :9
pi_113192603
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:42 schreef leeell het volgende:

[..]

lees het topic eens door, post dan eens opnieuw
Ik zie niet in waarom dit irrelevant zou zijn.
Maar hoe zag jij het dat voor ogen? Wat gebeurt er als een vrouw van 18 per ongeluk zwanger zou raken? Verplicht abortus lijkt me niet zo een fijn idee. Niet dat ik tegen abortus ben maar het moet natuurlijk wel vrijwillig. En wat wil je doen met vrouwen die toch zonder toestemming bevallen. Gevangenisstraf, verplicht je kind afstaan?

Een geldboete zou kunnen, maar dan zeg je eigenlijk dat arme mensen geen kinderen mogen krijgen. In dit geval lijkt me de verwijzing naar Nazi-Duitsland die hier werd gemaakt wel terecht. Hier selecteer je dan op sociale klasse in plaats van ras.
pi_113192985
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:07 schreef WhatsInThaSpoilers het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom dit irrelevant zou zijn.
Maar hoe zag jij het dat voor ogen? Wat gebeurt er als een vrouw van 18 per ongeluk zwanger zou raken? Verplicht abortus lijkt me niet zo een fijn idee. Niet dat ik tegen abortus ben maar het moet natuurlijk wel vrijwillig. En wat wil je doen met vrouwen die toch zonder toestemming bevallen. Gevangenisstraf, verplicht je kind afstaan?
Daar moet je als maatschappij iets op verzinnen. Er zijn eventueel iig genoeg adoptie paren. Dat lijkt me het probleem niet.. Je zou ook kunnen denken aan verplichte voorbehoedsmiddelen voor meiden vanaf dat ze geslachtsrijp zijn tot ze toestemming krijgen om kinderen te krijgen. Uiteindelijk is het momenteel wel de maatschappij die opdraait voor tienerzwangerschappen. Dus waarom zouden we daar niet meer over te zeggen mogen krijgen.

quote:
Een geldboete zou kunnen, maar dan zeg je eigenlijk dat arme mensen geen kinderen mogen krijgen. In dit geval lijkt me de verwijzing naar Nazi-Duitsland die hier werd gemaakt wel terecht. Hier selecteer je dan op sociale klasse in plaats van ras.
Niemand zegt dat arme mensen geen kinderen mogen krijgen. Ik ken genoeg mensen die uit gezinnen komen die het niet breed hadden, maar die verder prima terecht zijn gekomen. Onzin argument dus.
Wat is trouwens arm?

Wel lijkt het me logisch dat je geen kinderen mag krijgen zolang je afhankelijk bent van de staat.
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:15:34 #122
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_113193012
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:53 schreef leeell het volgende:

[..]

goede inhoudelijk reactie.
Er zijn voldoende inhoudelijke reacties gegeven.
Niemand heeft het recht om te beslissen wie waardig genoeg is om zich voort te planten, dat is een fundamenteel recht wat je hebt als mens en daar moet je je niet mee willen bemoeien als buitenstaander omdat die persoon niet aan bepaalde eisen voldoet.
Ik voldoe bij toeval aan jouw "eisenlijstje" maar het is te bizar voor woorden, er is kinderbijslag zodat je altijd voor de basisbehoeftes van een kind kan zorgen.

Uiteraard zie ik ook gevallen waarbij ik denk, die hadden beter geen kinderen kunnen maken, maar er zijn maar weinig mensen die tegenwoordig thuis kunnen blijven voor de kinderen.
Bovendien is het zo dat de grote meerderheid maximaal 3 dagen naar de opvang gaat en dat dat geen negatieve invloed heeft op het leven van het kind.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_113193109
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:15 schreef snakelady het volgende:

[..]

Er zijn voldoende inhoudelijke reacties gegeven.
Niemand heeft het recht om te beslissen wie waardig genoeg is om zich voort te planten, dat is een fundamenteel recht wat je hebt als mens en daar moet je je niet mee willen bemoeien als buitenstaander omdat die persoon niet aan bepaalde eisen voldoet.
Ik voldoe bij toeval aan jouw "eisenlijstje" maar het is te bizar voor woorden, er is kinderbijslag zodat je altijd voor de basisbehoeftes van een kind kan zorgen.

Uiteraard zie ik ook gevallen waarbij ik denk, die hadden beter geen kinderen kunnen maken, maar er zijn maar weinig mensen die tegenwoordig thuis kunnen blijven voor de kinderen.
Bovendien is het zo dat de grote meerderheid maximaal 3 dagen naar de opvang gaat en dat dat geen negatieve invloed heeft op het leven van het kind.
Het gaat ook niet om het thuisblijven Holy sheit.

Ik zou zeggen lees eens het verhaal door wat ik gepost heb? Wie doet nou wat voor dat meisje als je gezegend bent met twee van zulke ouders?
h
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:18:22 #124
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_113193141
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hitler had ook een voorliefde voor snelwegen omdat hij dan zijn legers makkelijk kon verplaatsen, zijn die dingen dan ook ineens verkeerd?
Hou toch eens op met discussies proberen dood te slaan door de nazi kaart te trekken :r
Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar kom dan wel met inhoudelijke reacties. Niet met "hitler praktijken"
Jij denkt echt dat er in Nederland geen snelwegen waren geweest zonder Hitler? De eerste autosnelweg bestond al voor Hitler aan de macht kwam.
Het is een veelgebruikte drogreden dat weet ik, maar compleet niet accuraat.
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:21:44 #125
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_113193298
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:17 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om het thuisblijven Holy sheit.

Ik zou zeggen lees eens het verhaal door wat ik gepost heb? Wie doet nou wat voor dat meisje als je gezegend bent met twee van zulke ouders?
h
Ik heb het ook niet tegen jou maar tegen TS, die dat dus wel degelijk heeft getypt. :')

quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:28 schreef leeell het volgende:

[..]

Stabiliteit gezin (strafblad ?)
Financiën (genoeg geld voor kind, hoeft niet veel te zijn, gewoon minimum voor opvoeding)
werk (geen uitkeringstrekkers)
tijd (niet allebei 9-5 doordeweeks en kind stallen bij opvang)
opleidingsniveau (als positieve factor voor voorgaande dingen hoger is niet perse beter)

etc etc etc
Dus lees eerst even eer je je onterecht aangevallen voelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')