Dan beticht Pritt ons misschien van plagiaatquote:Op donderdag 21 juni 2012 10:33 schreef Nwana-Zeist het volgende:
't Was toch de neerslagbom des doods?
Volgens de laatste berekeningen tegen 17.00 uur Zeeland.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:35 schreef Dagoduck het volgende:
Dus als ik het goed bekijk, komt het hier tussen 22 en 2 uur. Waarom nou weer zo laat!
Ja, maar daar woon ik nietquote:Op donderdag 21 juni 2012 10:36 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Volgens de laatste berekeningen tegen 17.00 uur Zeeland.
preciesquote:Op donderdag 21 juni 2012 10:32 schreef Dagoduck het volgende:
Tegen de tijd dat het boven Alkmaar komt, of hier in Den Helder is het allang weer over, zoals altijd...
Vanavond om 22:00 uur gaan we eraan?quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:30 schreef Frutsel het volgende:
Waar ging het ook al weer over... zwarte TDF-mods en stortregens des doods!
[ afbeelding ]
For now, we do not want to include a level 2 over Benelux with ongoing uncertainties. The level 1 risk becomes more conditional over E-/C-France.
[ afbeelding ]
Enschede![]()
[ afbeelding ]
Regenfilmpje
http://www.meteo-info.be/(...)neerslag/belgie.html
Nee, en mijn dochter heeft dus sportdag, en die heeft alleen een hemdje en een legging aan 'want het wordt zooooo warm'quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:46 schreef Disorder het volgende:
Het is hier in Overijssel nog niet echt warm te noemen. Ik zie ook (nog) geen zon.
Ooooh dat is zo gek nog nietquote:
Geen idee. Maar het voelt niet echt warm.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:46 schreef Disorder het volgende:
Het is hier in Overijssel nog niet echt warm te noemen. Ik zie ook (nog) geen zon.
Je hebt nou tijd genoeg...quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:30 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Fuck, accu van m'n camera vergeten op te laden
Dan alsnog... er komt regen aan wat dus de zon laat verdwijnen en dus minder kans voor wat opbouwende warmte over de dag.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:07 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Het eerste lijntje is wel lekker aan het uitregenen, amper wat van over
Lijkt mij wel de verwachting jaquote:Op donderdag 21 juni 2012 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Tussen 13u en 17u gaat het gewoon opklaren en broeien in het Zuiden, daarna zullen de buien gaan ontstaan.
En de rest van het land?quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Tussen 13u en 17u gaat het gewoon opklaren en broeien in het Zuiden, daarna zullen de buien gaan ontstaan.
Ik ben niet thuisquote:
Die hadden moeten twijfelen over Belgiequote:
Dat was volgens mij ook niet voor ons bedoeldquote:Op donderdag 21 juni 2012 11:07 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Het eerste lijntje is wel lekker aan het uitregenen, amper wat van over
Dat was gisteren ook al zo. Blegh!quote:
Ik zie op de Europese buienradar nu de eerste lijntjes boven Parijs opstijgenquote:Op donderdag 21 juni 2012 11:53 schreef Nwana-Zeist het volgende:
't Is inderdaad nog niet heel warm. Maar de buien moeten nog ontstaan in Noord-Frankrijk, dus daar kunnen we nu nog niks over zeggen (voor iedereen die denkt dat de buien nu al op de radar te zien zijn).
Idd en lijnvorming met daarachter het koufrontquote:Op donderdag 21 juni 2012 12:19 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik zie op de Europese buienradar nu de eerste lijntjes boven Parijs opstijgen
Jep, eindhoven is heerlijk zonnig en warmquote:Op donderdag 21 juni 2012 12:33 schreef mefke79 het volgende:
Eindelijk zon hier in zuidoost Brabant...kan het lekker opwarmen.
Iets noordelijker in Oss begint ie nu ook te komen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:33 schreef mefke79 het volgende:
Eindelijk zon hier in zuidoost Brabant...kan het lekker opwarmen.
wat een kansloze kut krant is het toch ookquote:Op donderdag 21 juni 2012 12:37 schreef Rabieluh het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)mee_te_vallen__.html
Ja zag het op WW. Wat een schandaal het is net of er een kind op de redactie zit.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:37 schreef Rabieluh het volgende:
Dat ze tijdens het EK na 10 minuten in een wedstrijd nog geen berichten gingen plaatsen dat het een bloedeloze 0 - 0 is geworden, net zo lompquote:Op donderdag 21 juni 2012 12:39 schreef hondenfokker het volgende:
[..]
Ja zag het op WW. Wat een schandaal het is net of er een kind op de redactie zit.
Die krant is het nog niet eens waardig om te gebruiken als bescherming voor je vloer voor het verven.
Ik ben al thuisquote:Op donderdag 21 juni 2012 12:43 schreef Crazy-M het volgende:
http://www.nu.nl/binnenland/2840858/anwb-waarschuwt-noodweer.html
gaat dadelijk weer iedereen eerder naar huis
quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:37 schreef Rabieluh het volgende:
Die juffen letten ook nooit op he..quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:46 schreef MaLo het volgende:
Ik ga ook eerder naar huis
(Om mijn dochter "niet" in de bus te zien zitten als ze terugkomen van de sportdag)
QFTquote:Op donderdag 21 juni 2012 12:47 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Ergens hoop ik dat er veel overlast is straks en de bliksem bij de Telegraaf inslaat, plus 100 mm neerslag..
Dit.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:47 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Ergens hoop ik dat er veel overlast is straks en de bliksem bij de Telegraaf inslaat, plus 100 mm neerslag..
Of gewoon een plaatselijke Tornado klasse F3quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:47 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:46 schreef MaLo het volgende:
Ik ga ook eerder naar huis
(Om mijn dochter "niet" in de bus te zien zitten als ze terugkomen van de sportdag)
Ik hoop ook op zoiets. Maar dan op een dag dat er geen waarschuwing heeft gestaan voor noodweer. Hebben ze eens echt reden om te klagen over de uitgave van een weeralarm ;-)quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:47 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
i kwacht met spanning op je fotosquote:Op donderdag 21 juni 2012 12:46 schreef kapiteintje het volgende:
Vanavond weer foto's maken met uitzicht over Tilburg.Nu al zin in.
Tsss....quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:51 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Ik hoop ook op zoiets. Maar dan op een dag dat er geen waarschuwing heeft gestaan voor noodweer. Hebben ze eens echt reden om te klagen over de uitgave van een weeralarm ;-)
Het gaat erom dat het lokaal hevig kan zijn. Men denkt bij dergelijke berichtgeving gelijk dat heel NL er last van krijgt. Die kans is inderdaad niet zo heel groot. Het is afwachten op wat de namiddag/vooravond gaat brengen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:55 schreef DennisDeBengel het volgende:
Nja, 9 van de 10 keer valt het mee nadat ze Noodweer voorspeld hadden. De Telegraaf heeft dus best veel kans dat ze gelijk krijgen.
Voor voorspellingen ga je naar een kaartenlegger (of tv)quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:55 schreef DennisDeBengel het volgende:
Nja, 9 van de 10 keer valt het mee nadat ze Noodweer voorspeld hadden. De Telegraaf heeft dus best veel kans dat ze gelijk krijgen.
Op een plek valt het 9/10 keer wel mee, maar het gaat dan over de kans op noodweer op 1 of meerdere plekken in het land.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:55 schreef DennisDeBengel het volgende:
nee op de rand, bij het kerkhof / politiebureaquote:
ik vind dat het de hele morgen er hier al zo uitziet, dreigende donkere wolkenquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:13 schreef lezzer het volgende:
Ik vind het hier in de Peel eerlijk gezegd weer alsof het binnen een uur of 2 onweert.
Vies benauwd inderdaad, nu er meer zon doorkomt en je even door moest fietsen om ergens te zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:13 schreef lezzer het volgende:
Ik vind het hier in de Peel eerlijk gezegd weer alsof het binnen een uur of 2 onweert.
True, we zullen zienquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:00 schreef zoem het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het lokaal hevig kan zijn. Men denkt bij dergelijke berichtgeving gelijk dat heel NL er last van krijgt. Die kans is inderdaad niet zo heel groot. Het is afwachten op wat de namiddag/vooravond gaat brengen.
Dit plaatje klopt niet helemaal, alles moet nog onstaan dit is de 3 uur vooruit versie.quote:
Kunnen ze zich daarna weer uitleven in superlatievenquote:Op donderdag 21 juni 2012 12:47 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
volgens buienalarm over 3 kwartier regenquote:
twitter:weermanreinier twitterde op donderdag 21-06-2012 om 13:50:55Buienlijn begint zich nu te formeren in Frankrijk, nog ten zuidwesten van Parijs. #noodweer reageer retweet
Er vloog een meeuw door je beeldquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Cam geinstalleerd
http://www.ustream.tv/channel/wsholwerd
Kijkrichting is ZO, daar is het meeste zicht. De shelf of wat dan ook maar zal toch amper tot niet te zien zijn hier.
Voor de rest staat alles klaar, helaas geen statief.
Hij reageert zelfs op dequote:Op donderdag 21 juni 2012 13:53 schreef Frutsel het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op donderdag 21-06-2012 om 13:50:55Buienlijn begint zich nu te formeren in Frankrijk, nog ten zuidwesten van Parijs. #noodweer reageer retweet
twitter:weermanreinier twitterde op donderdag 21-06-2012 om 13:31:02Wat nou voorbarig? (Telegraaf) Alle ingredienten zijn er voor kort en hevig onweer vanavond. #noodweer reageer retweet
Genoeg meeuwen / duiven hierquote:
quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:03 schreef hondenfokker het volgende:
De NS is ook goed voorbereid:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:03 schreef hondenfokker het volgende:
De NS is ook goed voorbereid:
[ afbeelding ]
Ook goede muziekkeuze, eric claptonquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:08 schreef tomaat52 het volgende:
http://ww.com/holland95
Cam is ook hier aan.
Ik woon enigzins net buiten Rotterdam, maar nog wel in Rotterdam. Toen kregen wij eigenlijk vrijwel niets, terwijl meer naar centrum toe er inderdaad meer actie was!quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:01 schreef Maver24 het volgende:
Volle laag rotterdam?, de afgelopen keer 11 juni ook
kijk maar naar mijn filmpje, bij 1.59m
Hier in Twenterand ook niet. Wel benauwdquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:10 schreef Disorder het volgende:
Toch vraag ik me af of het wel goed komt voor Overijssel. Hier in Raalte voelt het nog niet echt warm aan.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:10 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ook goede muziekkeuze, eric clapton
Een aantal km verderop in Almelo ook niet dus.. maar 't kan nog, als de zon eenmaal goed doorbreekt..quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:10 schreef Disorder het volgende:
Toch vraag ik me af of het wel goed komt voor Overijssel. Hier in Raalte voelt het nog niet echt warm aan.
Hier wat noordelijker ook. Heb me maar wat luchtiger gekleed, voordat het weer plakweer wordtquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:11 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hier in Twenterand ook niet. Wel benauwd
Ik woon in Beverwaard dus ook tegen de rand van Rotterdam aan. Ik heb het ding dat ik ook zo goed als zeker aan de Maas woon. Buien blijven vaak hangen boven waterenquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:11 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ik woon enigzins net buiten Rotterdam, maar nog wel in Rotterdam. Toen kregen wij eigenlijk vrijwel niets, terwijl meer naar centrum toe er inderdaad meer actie was!
Offlinequote:Op donderdag 21 juni 2012 14:08 schreef tomaat52 het volgende:
Cam is ook hier aan.
Ik heb dat vaker gehoord maar ergens begrijp ik dat toch niet, zo'n bui is toch vaak groter dan de provincie Utrecht. Hoe kan een relatief smal strookje water dat dan stuiten? Door koelere lucht(wervelingen) boven het water oid?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:15 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik woon in Beverwaard dus ook tegen de rand van Rotterdam aan. Ik heb het ding dat ik ook zo goed als zeker aan de Maas woon. Buien blijven vaak hangen boven wateren
Nee had het al aangepastquote:
Haha.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nee had het al aangepast
Ik zal me daar ook aanmelden, tenminste geen reclame
http://severeweatheroutlook.blogspot.nl/quote:De evolutie van de onweerssituatie loopt zoals voorzien, een CONV.LINE bevindt zich over FR met daarachter een inactief KF. De CONV.LINE wordt tegen de vooravond verwacht over BE en later over NL. Actueel ontwikkelen zich reeds de eerste onweerscellen op de lijn over FR, snel aangroeiend. Deze vlotte triggering mede door de erachter aanstormende neg.kantelende scherpe hoogtetrog met dus vrijkomen van de aanwezige pot.onstabiliteit (KO rond -10). De prefrontale latente onstabiliteit schommelt rond 1000-1500 J/kg en is dus niet indrukwekkend. Evenwel is er bij het naderen van de trog een aanspannende shear met een 03 shear rond 15m/s. Aan de voorzijde van de thermische vore/conv.line is er tevens een verticale windshift+vert.windtoename waardoor de SRH aanzwelt boven 100m²/s². Dit moet voldoende zijn om onweerclusters toe te laten. Deze ontwikkelen zich dus actueel zeer snel over FR en trekken later deze namiddag BE binnen. Door de shear is de ontwikkeling tot squall lines waarschijnlijk. Hoe meer naar het westen, hoe uitgestrekter de neerslag zal zijn, daar is de neersla vooral dynamisch geforceerd. Modellen geven daar ook makkelijk 20 mm/6h. Hagel rond 2-3 cm is eveneens lokaal mogelijk alsook de klassieke windstoten bij het onweer.
Ondanks de kans op fel onweer en wateroverlast, is de kans op zwaar noodweer niet al te groot met als reden geen spectaculaire (storm relatieve) shear, geen uitzonderlijk hoge onstabiliteit, afwezigheid duidelijke gunstige invloed jetstreak, beperkte WAA in het triggergebied van de buien en matige TE850 (rond 53°). Dus de kans op echt belangrijke MCSs is beperkt lijkt me. De MCS index is dan ook laag.
De onweercellen zullen vanavond en deels vannacht verder trekken over NL.
15:10: zware regen in Rheden verwacht, dus dan ben jij ook aa nde beurt denkquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:47 schreef tomaat52 het volgende:
Volgens mijn moeder begint het buiten warmer te worden.
Zodra er écht wat gaat gebeuren zal het schild zich wel weer ontwikkelenquote:Op donderdag 21 juni 2012 15:27 schreef roislecxe het volgende:
Gezien de actuele CAPE omgeving Breda het hoogst is, de actuele temp hier het hoogst is van NL, de Lifted-Index het laagst is van Nederland...
is het duidelijk dat het schild met succes is uitgeschakeld vandaag.
(Hopelijk)
Ik ben bang van wel ja.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:29 schreef MaLo het volgende:
[..]
Zodra er écht wat gaat gebeuren zal het schild zich wel weer ontwikkelen
quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Cam geinstalleerd
ww.com/wsholwerd
Kijkrichting is ZO, daar is het meeste zicht. De shelf of wat dan ook maar zal toch amper tot niet te zien zijn hier.
Voor de rest staat alles klaar, helaas geen statief.
Ben ook Live weer of geen weerquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:08 schreef tomaat52 het volgende:
Cam is ook hier aan.
Je bent nu zeker de maas overgestokenquote:Op donderdag 21 juni 2012 15:45 schreef Klonk het volgende:
Ben nu in de buurt van lezzer en het is hier benauwder dan een 20 kmnaar het oosten. Erg opvallend
Deventer is dan ook geweldig (heb er 21 jaar gewoond).quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:43 schreef Scrummie het volgende:
Ik weet nog, een donderdag (!) een paar jaar terug, ik geloof in November. Meest bizarre spektakel wat ik ooit heb gezien. Bomen zag je omknappen. Ik wou destijds van mijn werk in Deventer naar huis. Vanaf 18:00 tot 21:00; MISSCHIEN rijden er straks weer treinen. Intussen was er ik geloof op station Hengelo al een dak deels ingestort. Totale chaos in de station hal; mensen kwamen vanuit de stad Deventer vragen of mensen onderdak nodig waren, spontaan! Mooi om te zien dat er zoveel goede mensen bestaan. Intussen kwam mijn taxi mij ophalen, die reden nog wel gelukkig. In standje langzaam naar huis gekomen.
ja en dreigt hier behoorlijk hier qua luchtquote:Op donderdag 21 juni 2012 15:47 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Je bent nu zeker de maas overgestoken
Zullen we het daarna annexeren?quote:
Ik wilde zeggen: 12 juli 2010... maar dat was op een maandag...en jij zei november toen kwam een deel van het stationsdak in Hengelo naar beneden ivm noodweer. Toen ging het ook bij de Zware Cross verkeerd dacht ik.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:43 schreef Scrummie het volgende:
Ik weet nog, een donderdag (!) een paar jaar terug, ik geloof in November. Meest bizarre spektakel wat ik ooit heb gezien. Bomen zag je omknappen. Ik wou destijds van mijn werk in Deventer naar huis. Vanaf 18:00 tot 21:00; MISSCHIEN rijden er straks weer treinen. Intussen was er ik geloof op station Hengelo al een dak deels ingestort. Totale chaos in de station hal; mensen kwamen vanuit de stad Deventer vragen of mensen onderdak nodig waren, spontaan! Mooi om te zien dat er zoveel goede mensen bestaan. Intussen kwam mijn taxi mij ophalen, die reden nog wel gelukkig. In standje langzaam naar huis gekomen.
alleen Vlaanderen danquote:Op donderdag 21 juni 2012 15:51 schreef OnweersComplex het volgende:
[..]
Zullen we het daarna annexeren?
Jep... 12 juli 2010... level 3 waarschuwing van Estofex toenquote:Op donderdag 21 juni 2012 15:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik wilde zeggen: 12 juli 2010... maar dat was op een maandag... toen kwam een deel van het stationsdak in Hengelo naar beneden ivm noodweer. Toen ging het ook bij de Zware Cross verkeerd dacht ik.
Die Franstalige malloten bij Frankrijk voegen dusquote:
Ik zit 30km ten noorden van Breda. Moet voor mij wel goed komenquote:
Als je mazzel hebt is het net voorbij... maar zekerheid heb je nietquote:Op donderdag 21 juni 2012 16:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoelaat wordt er in Den Haag iets verwacht? Ben nu aan het werk maar om 2215 mag ik een half uur naar huis fietsen
Denk dat je dan aardig in de gevarenzone zitquote:Op donderdag 21 juni 2012 16:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoelaat wordt er in Den Haag iets verwacht? Ben nu aan het werk maar om 2215 mag ik een half uur naar huis fietsen
Zat er ook al boos naar te loeren jaquote:
Waarom krijg ik het gevoel dat hun wel eens gelijk kunnen krijgen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:48 schreef IkWilbert het volgende:
Update Estofex naar level 2 voor Belgie en zuid Nederland
[ afbeelding ]
zo te zien valt het in Den Bosch wel mee, zoals heel vaakquote:
Jij rijdt toch niet in een Mercedes hè?quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:45 schreef Klonk het volgende:
Ben nu in de buurt van lezzer en het is hier benauwder dan een 20 kmnaar het oosten. Erg opvallend
Ik dacht al dat ie een tijd geleden hier bij mij in de straat was.... op z'n nieuwe fiets.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:15 schreef lezzer het volgende:
[..]
Jij rijdt toch niet in een Mercedes hè?
Ja. Ik bedoel ook de ruis.quote:
gedver nee. Ik rij in een Opel vivaro van daelzichtquote:Op donderdag 21 juni 2012 16:15 schreef lezzer het volgende:
[..]
Jij rijdt toch niet in een Mercedes hè?
Hehe nee, wat ik bedoelde was nog langer terug, ik gok op 2007 of 2008.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jep... 12 juli 2010... level 3 waarschuwing van Estofex toen
Weer- en Natuurrampenforum: JAAROVERZICHT 2010
Zie overzicht maand juli
quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:28 schreef Poeke het volgende:
Brandweer regio Brabant ZO staat ook alvast paraat; via P2000
21-06 15:50 Brabant
Procedure extreem weer van kracht (weercode: oranje)
16:07 - KNMI waarschuwd voor stevige onweersbuien te verwachten met hagel en zware windstoten. Plaatselijk kan in korte tijd veel neerslag vallen.
Geen rommel geen regen, en geen idee waar dat ruis vandaan komtquote:
De kans dat het onweer correct langskomt is per definitie altijd erg klein. En daar komt bij dat ik geen idee heb waarom je Breda pech vindt hebben? Het onweer dat wordt verwacht zou pas tegen het einde van de avond over NL moeten trekken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:53 schreef Daywalk3r het volgende:
Misschien een domme vraag maar waarom heeft Breda altijd "pech"?
Vanavond haal je dat allemaal in jonge.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:53 schreef Daywalk3r het volgende:
Misschien een domme vraag maar waarom heeft Breda altijd "pech"?
Oosterhout (NB) en Breda idem.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:26 schreef Poeke het volgende:
In eindhoven zijn een paar druppels gevallen maar nu al een uur weer stralende zon. Lekker opwarmen voor de buien straks
Hier op Tholen hetzelfde.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:10 schreef zoem het volgende:
Hier geeft het weerstation 25,9C aan bij een rel. vochtigheid van bijna 70%. Oftewel, niet prettig
Waar zat je in Turkije? De atmosfeer is juist zo stabiel als wat de afgelopen twee weken in het zuidoosten van Europaquote:Op donderdag 21 juni 2012 17:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind het helemaal niet benauwd of warm. Maar misschien ben ik het te gewend. Net terug van vakantie Turkije waar we een hittegolf hadden en ook een drukkende warmte en onweersbuien. Maar dan wel tegen de 40 graden.
Dalyan. Aan de zuidkust.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Waar zat je in Turkije? De atmosfeer is juist zo stabiel als wat de afgelopen twee weken in het zuidoosten van Europa
Het zuidwesten maakt dit keer een gedegen kansquote:
19u pas?quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:20 schreef zoem het volgende:
[..]
Het zuidwesten maakt dit keer een gedegen kans![]()
De buien lijken zich toch wat langzamer voort te bewegen. De opgegeven tijden van het KNMI zijn wat vroeg. Ik vermoed dat het rond 19u in Zeeland arriveert.
Hier (oostelijke eilanden) schijnt de zon nogquote:
Hey daar heb ik op de basisschool gezetenquote:Op donderdag 21 juni 2012 17:28 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Hier (oostelijke eilanden) schijnt de zon nog
Het lijkt alsof er alleen maar meer onweer en regen komt zodra het Nederland binnenkomtquote:Op donderdag 21 juni 2012 17:31 schreef Poeke het volgende:
Ziet er aardig uit wat eraan komt. Nu te hopen dat niet alles boven Belgie valt.
http://europa.buienradar.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
QFTquote:
Nog niets te horen hier.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
In Zeeland is het onweer al praktisch gearriveerd. Het zou elk moment te horen moeten zijn.
Kheb er geen verstand van maar moet ik me nu zorgen gaan maken? Omgeving Den Haag/Zoetermeer?quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:34 schreef Poeke het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb totaal geen verstand van CAPE. Hoeveel moeten de waarden zijn voordat het interessant wordt?
In Vlissingen moet het te horen zijn ja.quote:
Die basisschool in Dongen ja.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:40 schreef Crazy-M het volgende:
Laat dat noodweer maar even liggen, De hulpdiensten zijn hier al massaal uitgerukt naar een gevonden 2de W) granaat die op scherp staat
Komt me bekent voor...quote:
Uitleg CAPEquote:Op donderdag 21 juni 2012 17:34 schreef Poeke het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb totaal geen verstand van CAPE. Hoeveel moeten de waarden zijn voordat het interessant wordt?
Oke, net buiten het hoogste gebied. Oud-Beijerlandquote:
Lolquote:Op donderdag 21 juni 2012 17:48 schreef mefke79 het volgende:
Het Eindhovens Dagblad verwacht wel heel erg wit noodweer![]()
http://www.ed.nl/regio/11(...)-kracht-in-regio.ece
[ afbeelding ]
Als je buienradar vooruit laat rekenen met de huidige treksnelheid kom ik op 18:45-19:00 uit. Niet de 18:00 die het KNMI opgeeft.quote:
Komt voor mij beter uit eigenlijkquote:Op donderdag 21 juni 2012 17:52 schreef zoem het volgende:
[..]
Als je buienradar vooruit laat rekenen met de huidige treksnelheid kom ik op 18:45-19:00 uit. Niet de 18:00 die het KNMI opgeeft.
misschien omdat dat ook zo is?quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:15 schreef Maver24 het volgende:
Waarom heb ik het gevoel dat veel over de noordzee gaat
quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:20 schreef kebabkever het volgende:
Estofex heeft level 2 afgegeven voor zuidnederland en geheel belgie en luxemburg
quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:48 schreef IkWilbert het volgende:
Update Estofex naar level 2 voor Belgie en zuid Nederland
[ afbeelding ]
Cool!quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:20 schreef kebabkever het volgende:
Estofex heeft level 2 afgegeven voor zuidnederland en geheel belgie en luxemburg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |