Maar het kind kan er niets aan doen...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:24 schreef VNA9216 het volgende:
Dat zou voor mij iig ook een reden zijn om haar absoluut te laten stikken en alleen nog te doen wat wettelijk verplicht is voor het kind.
ik snap ook niet, dat als dit al jaren speelt, dat de vrouw in kwestie geen ander gezocht heeft als dit echt zo belangrijk is. NU ze dit gedaan heeft krijg ik helemaal het idee dat ze gewoon egoistisch is en wat hij wilt boeit haar helemaal niets.Immers was het slechts een gok dat hij er echt blij mee zou zijn.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:01 schreef mirannie het volgende:
Als een vrouw rammelende eierstokken heeft en eigenlijk al jaren weet dat vriendlief er voorlopig niet aan toe is, zal ze toch een andere man moeten zoeken. Tenzij hij belangrijker voor haar is dan kinderen krijgen.
Hoe dan ook kan je de man er nooit inluizen. Dat is wel zo laag. En dom ook. Als het ooit uitkomt, is er een kans dat het kind alsnog zonder vader op zal groeien.
Ik denk heel watquote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:06 schreef kingtoppie het volgende:
Hoeveel van die vrouwen zullen er bestaan?
Best veel denk ik. Eerlijk gezegd denk ik dat iedereen wel minstens 1 zo'n vrouw kent.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:06 schreef kingtoppie het volgende:
Hoeveel van die vrouwen zullen er bestaan?
Maarja... Je kent wel meer dan 100 vrouwen denk ik?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:12 schreef mirannie het volgende:
[..]
Best veel denk ik. Eerlijk gezegd denk ik dat iedereen wel minstens 1 zo'n vrouw kent.
Ja ok, maar zelfs 1 op de 100 vind ik al echt veel hoor. En eigenlijk denk ik dat ik niet meer dan 100 vrouwen met kinderen ken. En weet van 1 iemand zo goed als zeker dat ze haar vriend erin geluisd heeft. En ik denk dat iedereen wel zo iemand kentquote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:14 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maarja... Je kent wel meer dan 100 vrouwen denk ik?
Denk ook niet dat het te bewijzen is. Dus ook al twijfelt de man, zo lang de vrouw het tegen spreekt, blijft het een vermoedenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:23 schreef kingtoppie het volgende:
Je wilt niet bij zo een vrouw blijven.. Maar als je het niet zeker weet wil je het risico niet nemen... Daarnaast... Wil je er ook niet in geloven dusja... Blijven houden van iemand is de fijnste optie denk ik.
Ik begrijp die redenering, maar in een relatie vertrouw je elkaar toch? Dan kies je er toch samen voor dat condoom weg te doen, omdat je weet dat je elkaar trouw blijft en beiden geen enge ziektes hebt. Moet de man maar altijd een condoom dragen omdat zijn vrouw/vriendin een egoïstisch rotwijf kan zijn?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:46 schreef Frag_adder het volgende:
waarom zou het strafbaar zijn? ik neem aan dath ij haar toch echt zelf geneukt heeft, op zich heeft ze niets illegaals gedaan, ze heeft alleen zijn vertrouwen flink geschonden.
Maar het hebben van seks zonder dat hij een condoom om doet zodat hij echt zeker weet dat dat niet gebeurt, heeft hij zelf gedaan
Ik vraag me af of dit soort dingen vaak uitkomen of dat de vrouw het opkropt
Ja, precies 20 jaar lang condooms blijven kopenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:26 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik begrijp die redenering, maar in een relatie vertrouw je elkaar toch? Dan kies je er toch samen voor dat condoom weg te doen, omdat je weet dat je elkaar trouw blijft en beiden geen enge ziektes hebt. Moet de man maar altijd een condoom dragen omdat zijn vrouw/vriendin een egoïstisch rotwijf kan zijn?
Mja... Tegen de tijd dat de zwangerschap bekend wordt gemaakt valt er denk ik in ieder geval niks meer af te lezen aan het lichaam mbt pilgebruik 1-2 maanden geleden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:25 schreef mirannie het volgende:
[..]
Denk ook niet dat het te bewijzen is. Dus ook al twijfelt de man, zo lang de vrouw het tegen spreekt, blijft het een vermoeden
Ja...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:26 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik begrijp die redenering, maar in een relatie vertrouw je elkaar toch? Dan kies je er toch samen voor dat condoom weg te doen, omdat je weet dat je elkaar trouw blijft en beiden geen enge ziektes hebt. Moet de man maar altijd een condoom dragen omdat zijn vrouw/vriendin een egoïstisch rotwijf kan zijn?
Dat is dan wel weer lief, ik denk als een vrouw zoiets doet dat ze het wel heeeeeel graagquote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja...
Maar vertrouwen is belangrijk in een relatie... Dus ik zou kiezen voor vader worden.
Dus tjah?...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer lief, ik denk als een vrouw zoiets doet dat ze het wel heeeeeel graag
wil, dus tja...
Behalve als je steenrijk zou zijn, dan moet je wel effe achter je oortjes gaan krabben
Nee weetikveelquote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dus tjah...
Dus egoistische kuthoer![]()
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat die vrouw heeeeeeeeeel graag een kind wil en dat ze perséquote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:42 schreef Charcot het volgende:
Kingtoppie, zou je dan bij de vrouw in kwestie blijven? Of haar verlaten voor zo'n egoïstische en ingrijpende kutstreek?
Vraag me dan altijd af wat ze dan nog allemaal verder heeft geflikt als ze zo'n gang van zaken blijkbaar normaal vindt.
Daar heb je ook weer gelijk in, ik was weer te romantisch aan het denkenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:54 schreef Charcot het volgende:
Ik lees alleen maar iets over wat zij wilt. Het goede is hier kwijt, allang. Met zo'n streek negeer je je partner op zoveel niveaus.
Daar weegt een 'maar ik wou het zó graag!' niet tegenop.
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Daar heb je ook weer gelijk in, ik was weer te romantisch aan het denken
'Maar ik wou het zo graag' is nooit een argument.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:54 schreef Charcot het volgende:
Ik lees alleen maar iets over wat zij wilt. Het goede is hier kwijt, allang. Met zo'n streek negeer je je partner op zoveel niveaus.
Tja, in dit geval wordt het, terecht of niet, dus wel als argument gebruikt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 00:14 schreef Specularium het volgende:
[..]
'Maar ik wou het zo graag' is nooit een argument.
Het knaagt wel ergens, want dat staat ook in haar verhaal.quote:Op woensdag 20 juni 2012 08:26 schreef Frag_adder het volgende:
Wat ik me ook afvraag, als die man zegt (wat dus in het artikel staat)
"Het is een wonder he, dat je ondanks de pil toch zwanger geworden bent"
Zou zijn dan alleen heel blij zijn met zichzelf of zou het ergens toch knagen omdat ze beter weet?
"hij kan die keuze zelf niet maken, maar zie je nu wel dat hij het leuk vind!"quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:00 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Het knaagt wel ergens, want dat staat ook in haar verhaal.
Ik denk wel dat het een erg seksistische vrouw is; iemand die denkt in de trant van dat mannen van Mars en vrouwen van Venus komen. En zodoende kijkt ze ook erg neer op het mannelijke geslacht.
En die zijn vaak tot nogal wat in staat ja.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:00 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Het knaagt wel ergens, want dat staat ook in haar verhaal.
Ik denk wel dat het een erg seksistische vrouw is; iemand die denkt in de trant van dat mannen van Mars en vrouwen van Venus komen. En zodoende kijkt ze ook erg neer op het mannelijke geslacht.
Hij is er blij mee omdat hij nog steeds in de waan is dat zij de pil slikte.quote:Op woensdag 20 juni 2012 01:28 schreef MaximusTG het volgende:
Och, dit is natuurlijk niet netjes en zeker niet eerlijk tegenover de man. Maar aan de andere kant: Hij is er nu wel blij en enthousiast over. Heeft al 5 jaar een relatie met de vrouw. Dus was hij waarschijnlijk toch wel overstag gegaan in de toekomst.
Beter dan om nu een kind te krijgen dan. Want minder kans op aangeboren afwijkingen.
Ik zou dat kind niet kunnen en willen hebben in mijn leven als het op deze manier is gebeurd.. Dan kan men misschien zeggen: het kind kan er niks aan doen.. Dat soort opmerkingen kunnen aan het adres van, dan mijn ex, worden gebrachtquote:Op woensdag 20 juni 2012 09:31 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
[..]
Hij is er blij mee omdat hij nog steeds in de waan is dat zij de pil slikte.
Als hij erachter komt dat ze de pil door de wc spoelt zal hij zich wel bedonderd voelen, ik zal me in iedergeval wel zo voelen.
Ik zal er dan wel voor mijn kind zijn, maar mijn partner zal dan echt mijn partner niet meer zijn als ik zo genaaid word.
Ik heb er zat in mijn omgeving te zien om te weten dat er echt veel van dit soort vrouwen rondlopen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:33 schreef elgringo het volgende:
Resumé, iedereen vindt het een lage actie.
De vraag is om er dames zijn die met deze gedachten hebben rondgelopen of gedaan hebben (ik verwacht niet dat zij reageren, maar goed)
Elke keer als hij zegt dat dat kind er nooit was geweest als de pil gewerkt had begint het te knagen bij haar. En vervolgens geeft ze hem er de schuld van dat hij ongevoelig is, geen rekening met haar houdt en eens een echte man moet worden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:29 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
nu vind ze het niet erg, nu is ze er heel blij om. Maar elke keer als hij zegt dat dat kind er nooit was geweest als de pil gewerkt had begint het te knagen. Geef het een jaar of 5 en het zit al een stuk dieper, vergeet niet, ze moest het op deze manier al van zich af schrijven. Ik denk dat ze het diep van binnen wel erg vind, ze is aleen nog te blij met het kind
En ook al was dat wel zo, zie jij jezelf al aankomen met we gaan naar de dokter om na te kijken of je een leugenachtige teef bent?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:28 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mja... Tegen de tijd dat de zwangerschap bekend wordt gemaakt valt er denk ik in ieder geval niks meer af te lezen aan het lichaam mbt pilgebruik 1-2 maanden geleden.
Hij negeert zijn partner toch ook op zoveel niveau's? Als dit voor haar zooo belangrijk is, en hij wil het ook "maar niet nu", dan zet hij haar toch ook "on hold"? Ik zie niet in waarom zijn leven voor het hare moet gaan, als het iets is wat ze allebei willen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:54 schreef Charcot het volgende:
Dat vind ik dan weer stom, dat kind kan er niets op doen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:07 schreef Geester het volgende:
Zelfs in deze situatie zal je als vader totaal geen rechten hebben en bestaat de kans dat je een riant deel van je inkomen af moet staan aan de bitch en dat KUT kind, want ja ik zal het haten
Dit is dan wel aardig nieuws:quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:07 schreef Geester het volgende:
Zelfs in deze situatie zal je als vader totaal geen rechten hebben en bestaat de kans dat je een riant deel van je inkomen af moet staan aan de bitch en dat KUT kind, want ja ik zal het haten
Toen ik het vanmorgen las moest ik idd nog aan die topic denken ja.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:39 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit is dan wel aardig nieuws:
partneralimentatie versoberd
Ze hebben allebei het recht niet om elkaars leven gedwongen te beperken. Dus als zij zeker weet dat ze ongelukkig is zonder kind, en hij weet zeker dat hij op dit moment geen kind wil, dan moeten ze nadenken of ze samen wel gelukkig kunnen zijn. Zij moet dan nadenken of ze bereid is te wachten. Dat had ze moeten doen en hem eventueel verlaten - niet het heft in eigen handen nemen. Dat is wél "vreselijk erg", want ze ontzegt hiermee de man zijn fundamentele vrijheid om te kiezen hoe hij zijn leven wil indelen. Iets waar jij ongetwijfeld heel boos over zou zijn, als het jou aangedaan werd.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:34 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Hij negeert zijn partner toch ook op zoveel niveau's? Als dit voor haar zooo belangrijk is, en hij wil het ook "maar niet nu", dan zet hij haar toch ook "on hold"? Ik zie niet in waarom zijn leven voor het hare moet gaan, als het iets is wat ze allebei willen.
Even terzijde: ik vind het niet kunnen om iemand er op deze manier in te luizen; dit zou je moeten kunnen bespreken, maar zo vreselijk erg vind ik het nou ook weer niet wat ze heeft gedaan. Als de man absoluut geen kinderen had gewild, was het weer een heel ander verhaal geworden.
Ergo: we zijn de zelfde mening toegedaan: ze hadden erover moeten praten en duidelikjheid moeten scheppen. In dit geval is het alleen goed afgelopen en is hij happy.quote:Op woensdag 20 juni 2012 11:08 schreef Polarcat het volgende:
[..]
Ze hebben allebei het recht niet om elkaars leven gedwongen te beperken. Dus als zij zeker weet dat ze ongelukkig is zonder kind, en hij weet zeker dat hij op dit moment geen kind wil, dan moeten ze nadenken of ze samen wel gelukkig kunnen zijn. Zij moet dan nadenken of ze bereid is te wachten. Dat had ze moeten doen en hem eventueel verlaten - niet het heft in eigen handen nemen. Dat is wél "vreselijk erg", want ze ontzegt hiermee de man zijn fundamentele vrijheid om te kiezen hoe hij zijn leven wil indelen. Iets waar jij ongetwijfeld heel boos over zou zijn, als het jou aangedaan werd.
Zolang hij duidelijk is dat hij op dit moment gewoon echt geen kinderen wil (dus haar niet onduidelijk aan het lijntje houdt) en haar vrij laat om hem te verlaten als ze dat wil, doet hij niets verkeerd. Dat hij in de toekomst misschien van gedachten verandert, heeft er niets mee te maken. Dat mag hij helemaal zelf beslissen en heeft zij te respecteren.
Vrouwenlogica om het liegen goed te pratenquote:Mijn vriend reageerde geschokt. Hoe kon dat nou? Ik slikte toch trouw de pil? Ik antwoordde dat dit ook klopte, dat ik hem nog nooit was vergeten. Wat natuurlijk de waarheid was, ik heb ’m alleen niet geslikt.
Ik snap even niet precies wat je bedoeld, maar ik zal proberen te reageren.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja...
Maar vertrouwen is belangrijk in een relatie... Dus ik zou kiezen voor vader worden.
Kijk, wij kennen de "waarheid", maar hij niet en wat niet weet, dat niet deert. Hij is oprecht gelukkig met de situatie zoals hij die kent. Ik voor mijzelf zou die leugen niet vol kunnen houden, maar als zij dat wel kan, zijn zij allebei blij met de situatie en elkaar (ok, zij niet helemaal met zichzelf, maar dat heeft zij er blikjbaar voor over).quote:Op woensdag 20 juni 2012 11:37 schreef Polarcat het volgende:
Ik ben blij dat we het daar over eens zijn, maar... hij is happy in een schijnwerkelijkheid. Sterker nog, zelfs als je als man het vermoeden hebt dat er iets niet klopt, moet je de schijn ophouden dat je blij bent en een goede vader wilt zijn. Doet hij dat niet - dus hij is niet blij en doet niet zijn best om een goede vader te zijn - dan voldoet hij niet aan de verwachtingen, dan is hij de klootzak die zijn vrouw en kind in de steek laat zitten bij een onverwachte zwangerschap.
Dit moet veroordeeld worden om wat het is - niet een gevoelskwestie of een ongelukje wat goed afgelopen is, niet een moeilijke situatie waar beiden schuld aan hebben, maar het afnemen van het fundamentele recht op vrije keuze van de man door de vrouw. Dat is net zo goed een "goede" afloop als een vrouw die ontvoerd wordt en vervolgens verliefd wordt op de man en met hem trouwt. Eind goed, al goed?
Ignorance is bliss?quote:Op woensdag 20 juni 2012 11:45 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Kijk, wij kennen de "waarheid", maar hij niet en wat niet weet, dat niet deert. Hij is oprecht gelukkig met de situatie zoals hij die kent. Ik voor mijzelf zou die leugen niet vol kunnen houden, maar als zij dat wel kan, zijn zij allebei blij met de situatie en elkaar (ok, zij niet helemaal met zichzelf, maar dat heeft zij er blikjbaar voor over).
Tja, dat zal gerust. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik geen mensen in dat soort situaties ken. Daarbij, als je in de grond gestampt wordt omdat je een twijfel bespreekbaar wilt maken, lijkt de relatie me uberhaupt niet helemaal je-van-het...quote:Op woensdag 20 juni 2012 11:46 schreef Polarcat het volgende:
Lieve Spirit, je moest eens weten hoeveel mannen er twijfelen, maar de grond in gestampt worden als ze dat uiten. Ze moeten wel doen alsof ze oprecht gelukkig zijn, anders worden ze veroordeeld als slappelingen die hun vrouw en kind in de steek laten.
Onder het mom "ignorance is bliss", I presume.quote:Op woensdag 20 juni 2012 11:51 schreef Spirit82 het volgende:
Ik prijs mezelf gelukkig dat ik geen mensen in dat soort situaties ken.
Is meer een maatschappelijk probleem dan een probleem binnen individuele relaties.quote:Daarbij, als je in de grond gestampt wordt omdat je een twijfel bespreekbaar wilt maken, lijkt de relatie me uberhaupt niet helemaal je-van-het...
Nee, dit niet. Ik beken dat ik zeker in sommige gevallen liever ignorant ben. Soms lijkt het me heerlijk om het down syndroom te hebben of weer 5 jaar oud te zijn, gewoon omdat het leven dan zo lekker makkelijk is.quote:Op woensdag 20 juni 2012 11:54 schreef Polarcat het volgende:
[..]
Onder het mom "ignorance is bliss", I presume.
[..]
Is meer een maatschappelijk probleem dan een probleem binnen individuele relaties.
Zelfs als dat doorgaat, dan moet er alsnog betaald worden voor het kind, tot deze (minimaal) 18 is.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:39 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit is dan wel aardig nieuws:
partneralimentatie versoberd
Dat is wel een pareltje ja.quote:Op woensdag 20 juni 2012 11:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Vrouwenlogica om het liegen goed te praten
Ah got it. Had even niet door dat je op alimentatie doeldequote:Op woensdag 20 juni 2012 12:15 schreef Polarcat het volgende:
Het is een maatschappelijk probleem vanwege het wettelijke raamwerk dat ervoor zorgt dat mannen geen keuze hebben, dat vrouwen die dit doen hoe dan ook geld van hem vangen, en vanwege maatschappelijke pressiegroepen d.w.z. mainstream feministen die de introductie van de mannenpil niet bepaald bevorderen. De mannenpil die ervoor zou kunnen zorgen dat mannen de controle krijgen over hun eigen voortplanting, op dezelfde manier zoals vrouwen dat al jaren hebben. De mannenpil waarmee dit hele probleem van de kaart kan worden geveegd.
Dat jij om je heen enkele relaties (n < 100) ziet waarin het goed gaat, zegt meer over jouw directe omgeving dan over de maatschappij. Ik ben blij voor je, maar ik hoop dat je begrijpt dat de maatschappij wel groter is dan jouw directe omgeving. Misschien is het goed om eens echt om je heen te kijken, maar dan moet je wel de "ignorance is bliss" bril durven afzetten. Hoeft niet, maar zou wel goed zijn.
Ik merk trouwens dat vrouwen vanaf generatie Y hier veel opener voor staan dan generatie X en ouder.
God daar had ik overheen gelezen. Wat een mens zegquote:Op woensdag 20 juni 2012 11:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Vrouwenlogica om het liegen goed te praten
Misschien is dit weer die roze bril of het door mijn positieve omgeving, maar ik snap het principe van partneralimentatie sowieso niet echt. Dat je als man zijnde financieel gezien een deel van de opvoeding van je kind voor je rekening neemt snap ik, maar In mijn omgeving werken vrouwen ook gewoon in plaats van thuis te zitten niksen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:24 schreef Polarcat het volgende:
Dat zou het zeker, met verhitte debatten tussen conservatieven, conservatieve old-school feministen en progressieve "gelijkheid is ook voor mannen" feministen. Ik zie het nog niet snel gebeuren, maar de laatste nieuwsberichten uit Nederland zijn wel hoopgevend
'Schat, we gaan dit weekend even met z'n allen naar de kliniek voor een dna-test. Ik wil zeker weten dat ons kind ook echt van mij is.'quote:Op woensdag 20 juni 2012 11:51 schreef Spirit82 het volgende:
Tja, dat zal gerust. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik geen mensen in dat soort situaties ken. Daarbij, als je in de grond gestampt wordt omdat je een twijfel bespreekbaar wilt maken, lijkt de relatie me uberhaupt niet helemaal je-van-het...
Die instelling is nu eerder andersom: het zijn nu juist de mannen moeten trouwen zodat hun afhankelijkheid ten opzichte van de vrouw in ieder geval geregistreerd is. Zaken zoals erkenning, voogdij, nalatenschappen zijn dan allemaal wel in 1 keer vastgelegd (alleen dat malle in gemeenschap van goederen trouwen is eigenlijk iets raars) Niet de vrouwen zijn zozeer gebaat bij het huwelijk, mannen zijn dat tegenwoordig. Als er iets niet goed geregeld is kunnen vrouwen hun recht wel halen, voor mannen gaat dat niet zo gemakkelijk op.quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:03 schreef Polarcat het volgende:
Mannen die nu trouwen doen dat niet meer met het begrip dat hun vrouw afhankelijk van ze wordt - ze hebben geleerd dat vrouwen zichzelf kunnen onderhouden en uitsluitend trouwen voor liefde.
maar dan is t een foutje, jij als man twijfelt daaraan en verlaat je vrouw, vanwege dat feit (jij denkt dat ze gelogen heeft)quote:Op woensdag 20 juni 2012 11:46 schreef Polarcat het volgende:
Lieve Spirit, je moest eens weten hoeveel mannen er twijfelen, maar de grond in gestampt worden als ze dat uiten. Ze moeten wel doen alsof ze oprecht gelukkig zijn, anders worden ze veroordeeld als slappelingen die hun vrouw en kind in de steek laten.
Dat zal bij de meeste mannen ook zo zijn. Maar als er al iets van twijfel is, dan zal dat door de cijfers niet weggenomen worden.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:11 schreef JaniesBrownie het volgende:
Als je een goede relatie hebt, ga je er toch vanuit dat ze de waarheid spreekt?
De situatie zal enorm kunnen verschillen dus ik doe er maar geen uitspraak over.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:42 schreef Charcot het volgende:
Kingtoppie, zou je dan bij de vrouw in kwestie blijven? Of haar verlaten voor zo'n egoïstische en ingrijpende kutstreek?
Vraag me dan altijd af wat ze dan nog allemaal verder heeft geflikt als ze zo'n gang van zaken blijkbaar normaal vindt.
Partner alimentatie is hopenloos verouderd, dat was zinnig, vroeger, toen vrouwen niet mochten werken, nu niet meer, mag van mij dan ook afgeschaft worden.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:41 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Misschien is dit weer die roze bril of het door mijn positieve omgeving, maar ik snap het principe van partneralimentatie sowieso niet echt. Dat je als man zijnde financieel gezien een deel van de opvoeding van je kind voor je rekening neemt snap ik, maar In mijn omgeving werken vrouwen ook gewoon in plaats van thuis te zitten niksen.
Een tante van me werkt bij het UWV geloof ik, die vertelde laatst dat ze een vrouw aan de telefoon had die te horen had gekregen dat ze de vergoeding voor kinderopvang niet meer van toepassing was omdat ze geen werk meer had. Die vrouw vroeg serieus waar ze haar kind nu dan heen moest brengen... Die instelling snap ik gewoon echt niet
Het is dus geen op zichzelf staande breekpunt?quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:27 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
De situatie zal enorm kunnen verschillen dus ik doe er maar geen uitspraak over.
Ik vind het niet raar om toch wel vermoedens te krijgen in sommige gevallen hoor...quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:31 schreef erodome het volgende:
[..]
En ook al was dat wel zo, zie jij jezelf al aankomen met we gaan naar de dokter om na te kijken of je een leugenachtige teef bent?
Denk niet dat dat in goede aarde valt, niet bij iemand die wel echt perongelijk zwanger is geworden(misschien door dom foutje, maar niet expres) en al helemaal niet bij degene die echt een leugenachtige teef is.
Misschien wil ik er gewoon niet over na denkenquote:Op woensdag 20 juni 2012 17:30 schreef Charcot het volgende:
[..]
Het is dus geen op zichzelf staande breekpunt?
Dat mag.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Misschien wil ik er gewoon niet over na denken
Kvind jou dan maar een bitch - op dit punt -quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:34 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Hij negeert zijn partner toch ook op zoveel niveau's? Als dit voor haar zooo belangrijk is, en hij wil het ook "maar niet nu", dan zet hij haar toch ook "on hold"? Ik zie niet in waarom zijn leven voor het hare moet gaan, als het iets is wat ze allebei willen.
Even terzijde: ik vind het niet kunnen om iemand er op deze manier in te luizen; dit zou je moeten kunnen bespreken, maar zo vreselijk erg vind ik het nou ook weer niet wat ze heeft gedaan. Als de man absoluut geen kinderen had gewild, was het weer een heel ander verhaal geworden.
Ik ook niet, maar het legt wel een stevige bom onder je relatie als je daarover heel stevig aan de tand gaat voelen of zelfs meer bewijs zou willen zien.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik vind het niet raar om toch wel vermoedens te krijgen in sommige gevallen hoor...
De mogelijkheid om te twijfelen en onderzoek in te stellen - zonder daarvoor veroordeeld te worden - moet er zijn, ook voor mannen. Als die mogelijkheid er niet is, ben je als man gedwongen om vertrouwen te tonen in je vrouw. Zoals jij al zegt: het zou erom moeten gaan of jij je relatie als waardevol ervaart, maar dat is momenteel niet het geval. Veel mannen tonen vertrouwen en houden twijfels binnen omdat dat moet, niet omdat ze echt vertrouwen hebben in hun vrouw.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:11 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
maar dan is t een foutje, jij als man twijfelt daaraan en verlaat je vrouw, vanwege dat feit (jij denkt dat ze gelogen heeft)
Geen van jullie beiden kan bewijzen dat t zo is.
Als je een goede relatie hebt, ga je er toch vanuit dat ze de waarheid spreekt?
dat vind ik overdreven.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Partner alimentatie is hopenloos verouderd, dat was zinnig, vroeger, toen vrouwen niet mochten werken, nu niet meer, mag van mij dan ook afgeschaft worden.
Kinder alimentatie niet wat mij betrefd, alhoewel er van mij wel gezorgd mag worden dat dat dan ook echt aan het kind besteed wordt, desnoods door tegoedbonnen voor luiers e.d..
In princiepe vind ik dat ook prima, maar daar waar kwaad bloed zit tussen mensen, of het om een perongelukje gaat die de man helemaal niet had willen hebben en laten voortduren kan ik me goed voorstellen dat die man wat meer te zeggen wil hebben over wat er met dat geld gebeurd.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat vind ik overdreven.
Ik snap dat mama geen nieuwe schoenen voor zichzelf moet kopen van de alimentatie, maar ze mag wmb zelf bepalen waar t geld naartoe gaat, in een huishouden met weinig geld, zal daar een deel van de boodschappen misschien van gedaan worden. In n ander gezin gaat het misschien naar de dansles waar t kind op zit.
Prima vind ik, zolang t kind gewoon verzorgd wordt en moeder het niet aan zichzelf besteedt.
Het idee op zichzelf is al een bom.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het legt wel een stevige bom onder je relatie als je daarover heel stevig aan de tand gaat voelen of zelfs meer bewijs zou willen zien.
Ze kiest er zelf voor om on hold gezet te worden. Dat is niet alleen aan de man te wijten. Er zijn meer dan genoeg andere, eerlijke, manieren om aan duidelijkheid te komen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:34 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
in mijn edit gaf ik al aan dat ik het vervelend vond dat hij erover doorging. Niet zozeer dat hij het een keer uitsprak.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:34 schreef Polarcat het volgende:
[..]
De mogelijkheid om te twijfelen en onderzoek in te stellen - zonder daarvoor veroordeeld te worden - moet er zijn, ook voor mannen. Als die mogelijkheid er niet is, ben je als man gedwongen om vertrouwen te tonen in je vrouw. Zoals jij al zegt: het zou erom moeten gaan of jij je relatie als waardevol ervaart, maar dat is momenteel niet het geval. Veel mannen tonen vertrouwen en houden twijfels binnen omdat dat moet, niet omdat ze echt vertrouwen hebben in hun vrouw.
Vrijheid is een voorwaarde voor liefde en vertrouwen. Het moet niet afgedwongen kunnen worden.
Verder leef ik met je mee. Het is vreselijk om onterecht beschuldigd te worden.
Dat is ook weer waar, maar ik vermoed dat als mijn man had gezegd ik wil een dna test(perongelukje was het niet, dus dat gaat niet op) omdat ik twijvel ik hem zo de straat op gegooit had, zeker als kersverse hormoonbom moederquote:Op woensdag 20 juni 2012 17:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het idee op zichzelf is al een bom.
Uiteraard..quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:37 schreef erodome het volgende:
[..]
In princiepe vind ik dat ook prima, maar daar waar kwaad bloed zit tussen mensen, of het om een perongelukje gaat die de man helemaal niet had willen hebben en laten voortduren kan ik me goed voorstellen dat die man wat meer te zeggen wil hebben over wat er met dat geld gebeurd.
dat hij het wil wel, maar nee, lijkt me niet wenselijk.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:37 schreef erodome het volgende:
[..]
In princiepe vind ik dat ook prima, maar daar waar kwaad bloed zit tussen mensen, of het om een perongelukje gaat die de man helemaal niet had willen hebben en laten voortduren kan ik me goed voorstellen dat die man wat meer te zeggen wil hebben over wat er met dat geld gebeurd.
Het lijkt me inderdaad beter om in deze discussie, die inmiddels behoorlijk algemeen is, niet jouw pijnlijke verleden helemaal te gaan uitgraven.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
in mijn edit gaf ik al aan dat ik het vervelend vond dat hij erover doorging. Niet zozeer dat hij het een keer uitsprak.
Overigens was het verhaal wel wat uitgebreider dan ik t hier vertel, maar dat heeft niet zoveel met t topic te maken denk ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |