abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113104000
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:01 schreef Sylvana het volgende:
Ik vind het echt not-done om zoiets te flikken :{w

Zo'n belangrijke beslissing neem je samen en als er 1 nog niet aan toe is dan niet.

Maar als ik die man was zou ik het kind niet erkennen en snel wegwezen, vertrouwen zou echt helemaal weg zijn :{w
Ja maar dat helpt dus niet zoals je hebt kunnen lezen :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_113104065
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:56 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Kan, maar dat gaat ze proeven, of als een nazi toekijken hoe ze het pilletje doorslikt. :D Maar dit topic heeft me wel paranoïde gemaakt, want je weet maar nooit of je zo'n labiel mens aan de haak hebt geslagen. Laat staan hoe je zo'n iemand kan herkennen.
Pillen smaken nergens naar, mijne iig niet :P

Maar goed, je weet zelf waarschijnlijk wel hoe je vriendin/vrouw tegen kinderen krijgen aan kijkt :) Dan denk ik dat als je gewoon met elkaar in gesprek blijft je er van uit kan gaan dat het goed zal lopen :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 19 juni 2012 @ 17:08:35 #253
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_113104145
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:14 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Het is wel minder betrouwbaar dan anticonceptiepillen die goed worden gebruikt.
Knap zaadje wat door de verdediging van een Topsafe kan komen, die verdient het dan ook gewoon.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_113104646
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:59 schreef Metro2005 het volgende:
Als ze het expres gedaan heeft kan die kuthoer opdonderen en het kind lekker alleen opvoeden.

Als het écht per ongeluk is gegaan (dwars door de pil heen of per ongeluk een keer vergeten) dan mag het komen en accepteer ik het.
Ja, alleen weet je dat dus niet. Zij zal het je in ieder geval niet vertellen.

Maar als je dan leest dat de kans op ongewenste zwangerschap echt heel erg klein is, en toch is ze het geworden... zou er dan niet iets bij je gaan knagen, ondanks het feit dat ze bij hoog en laag volhoudt dat het een ongelukje was?
Ja, ik generaliseer.
pi_113104702
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:01 schreef Sylvana het volgende:

Maar als ik die man was zou ik het kind niet erkennen en snel wegwezen, vertrouwen zou echt helemaal weg zijn :{w
Dat zou ik inderdaad ook doen... maar dan moet je wel wegwezen naar Bolivia o.i.d. want je kan gedwongen worden tot erkennen en betalen.

De enige duurzame oplossing is eerlijke wetgeving waardoor zo'n vrouw niet meer de mogelijkheid heeft om je te dwingen het kind te erkennen. Op dit moment is de wetgeving discriminerend tegen mannen. Hoewel de feeksen die zelf even besluiten zwanger te worden zeker schuldig zijn, is het de wetgeving die deze schandalige praktijken mogelijk blijft maken.

Als een vrouw per ongeluk (voor haar ongewenst) zwanger raakt, heeft ze de mogelijkheid om haar rechten en verantwoordelijkheden te stoppen. Dat kan door abortus of door opgave voor adoptie. Ze heeft ook de mogelijkheid om het kind te accepteren. Het feit dat zij 9 maanden het kind moet dragen (en de man niet), vertaalt zich in haar alleenrecht op de beslissing om abortus te plegen. Dat is wat mij betreft geheel terecht.

De mogelijkheid tot opgave voor adoptie komt echter neer op het opgeven van je rechten en plichten als opvoeder. Deze mogelijkheid is dus niet gerelateerd aan het al dan niet willen vermijden van 9 maanden zwangerschap. Daarom zou de man deze optie wél moeten hebben. Hij kan dan zijn rechten en plichten erkennen of afstaan. De vrouw heeft deze zelfde mogelijkheid al. Zo zouden eindelijk beide geslachten het recht hebben om zelf te kiezen. In de huidige situatie wordt de man gedwongen de keuze van de vrouw te ondersteunen - hij heeft geen enkele inspraak. Omtrent een eventuele abortus vind ik dat verdedigbaar (het is haar lichaam), omtrent het eventueel afstand doen van rechten en plichten vind ik dat onverdedigbaar (het is ook zijn leven en geld).

Zolang de huidige wetten blijven, komt er geen einde aan deze praktijken.

P.S. ik weet dat de huidige wetten een stok achter de deur vormen voor mannen om anticonceptie serieus te nemen. Doen ze dat niet, dan lopen ze het risico alimentatie te moeten betalen. Onder gelijke wetten zouden mannen gewoon vrouwen kunnen bezwangeren en dan hun rechten afstaan, en dat moeten we ook niet willen. Hier moet zeker een discussie over komen - maar de huidige oplossing - het ontzeggen van fundamentele rechten aan mannen - is m.i. onacceptabel.

[ Bericht 23% gewijzigd door Polarcat op 19-06-2012 18:09:39 ]
  dinsdag 19 juni 2012 @ 17:26:37 #256
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_113104951
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:06 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Pillen smaken nergens naar, mijne iig niet :P

Maar goed, je weet zelf waarschijnlijk wel hoe je vriendin/vrouw tegen kinderen krijgen aan kijkt :) Dan denk ik dat als je gewoon met elkaar in gesprek blijft je er van uit kan gaan dat het goed zal lopen :s)
Ja, als ze echt zo'n pusher is als uit de OP, dan moet ik wegwezen. :P
  dinsdag 19 juni 2012 @ 17:33:54 #257
33189 RM-rf
1/998001
pi_113105233
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:40 schreef Polarcat het volgende:

[..]

Het feit dat jij aanneemt dat de man de vrouw heeft gedwongen tot gebruik van de pil, is precies datgene wat ik zo schandalig vind aan dit soort reacties. Je bent nog steeds bezig de schuld op het slachtoffer af te schuiven. Nog erger is je laatste zin, waarin je dat als een justificatie aanhaalt voor vrouwen die de keuzevrijheid van hun man afnemen.
christus... wat een woordkeuze.

eventjes terug over de situatie waarover we het nu hebben:
een vrouw en man die in een langdurige relatie zitten waarvan de vrouw duidelijk aangegeven heeft een sterke kinderwens te hebben en de man daar kennelijk niet aan wil (maar er zélf niks tegen doet).

Als in die situatie de man het volledig overlaat aan de vrouw om maar netjes haar dagelijkse hormoontjes te slikken, ben je écht wereldvreemd als je het dan vreemd vind dat na en tijdje die vrouw tóch zwanger is.

Niks tegen de wens van en man géén kinderen te willen; maar als dat zijn wens is, moet hij ook zelf die verantworodelijkheid ervoor nemen en niet het te 'regelen' geheel overlaten aan de vrouw in 'goed vertrouwen'.

kun je lachwekkende termen als 'slachtoffer' gaan noemen, of 'schandalig' gaan roeptoeteren, maar die mannelijke partner heeft gewoon zelf dom gehaneld...

zonder condooom (of sterilisatie of whatever) te gaan neuken met een vrouw die een uitgesproken kinderwens heeft... sjessses, en het dan vreemd vinden dat die toevallig tóch zwanger zou kunnen worden, terwijl ze toch écht beloofd had de pil te nemen... hoe dom kun je zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 19 juni 2012 @ 17:35:20 #258
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_113105300
De nette manier om het op te lossen als de vrouw wel een kind wil en de man niet, is dat de vrouw aankondigt dat ze de pil niet langer slikt. Dan mag de man zelf voor anticonceptie zorgen (condoom, sterilisatie), als hij dat per se wil. Andersom is het lastiger, omdat een vrouw stiekem de pil kan slikken als ze niet zwanger kan worden. Het is misschien niet eerlijk, maar vrouwen hebben dankzij de natuur zowel meer plichten als meer rechten/mogelijkheden gekregen op dit vlak.

Overigens vind ik niet dat de wetten veranderd moeten worden. Het kind heeft in mijn ogen recht op erkenning. Uiteindelijk bestaat met seks gewoon risico op zwangerschap, voorbehoedsmiddelen ten spijt. Zelfs sterilisatie biedt niet 100% bescherming. Als je echt echt ECHT geen kinderen wil, moet je gewoon geen seks hebben.
...as always
pi_113105431
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:51 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Eh, dat waar die draadjes uit steken is de baarmoedermond he, niet de schaamlippen ofzo _O- Dus ik weet niet hoe diep jij vingert? :+
Uhm, ik had een spiraaltje en die draadjes kon ik gewoon voelen hoor, helemaal als ik ongesteld was.
pi_113105450
RM -rf, mijn citaat van jouw post geeft meer dan voldoende ondersteuning aan mijn woordkeuze.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:37 schreef RM-rf het volgende:

Dát is namelijk wél het moment dat je als man wél iets voor een vrouw gaat 'bepalen'... namelijk als jij gaat verwachten dat zij zich met hormonen blijft volpompen, wegens iets dat enkel jouw wens is.
Er is in deze situatie geen sprake van een eenzijdige verwachting die de man oplegt, maar van een afspraak waar beide kanten het mee eens zijn. Als een vrouw de pil niet wil gebruiken, moet zij die afspraak niet maken. Maakt zij hem wel, dan geeft ze aan de verantwoordelijkheid op zich te nemen. Jij probeert nu die verantwoordelijk alsnog in de schoenen van de man te schuiven.

De vrouw weet van zijn wens om geen kinderen te krijgen. Daar heeft ze respect voor op te brengen. Je argument "hij had het moeten zien aankomen" is van hetzelfde kaliber als "meisjes met korte rokjes hebben er zelf schuld aan dat ze verkracht worden".
  dinsdag 19 juni 2012 @ 17:40:44 #261
33189 RM-rf
1/998001
pi_113105503
quote:
maar van een afspraak waar beide kanten het mee eens zijn
kennelijk waren 'beide' kanten het niet helemàál eens over de 'afspraak' ;)

daar gaat jouw gedachtegang dus al mis, en dan wordt hete en verdomd groot robleem als je wil het nakomen van die afspraak overlaat aan degene die zélf al heeft uitgesproken iets anders te willen...

hence: mijn voorstel dat degenen die geen kinderen wil, ook de verantwoordelijkheid neemt en niet zo dom is dat over te laten aan de ander.

is dat nu zo moeilijk?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_113105547
Zij slikte de pil, dus daar hadden ze in het verleden afspraken over gemaakt. Natuurlijk heeft zij het recht om daar later op terug te komen. Maar niet zonder hem daarover duidelijk in te lichten. Aangezien ze dat heeft nagelaten, is hem niets te verwijten.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 17:42:08 #263
33189 RM-rf
1/998001
pi_113105566
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:41 schreef Polarcat het volgende:
Zij slikte de pil,
nee hoor :D

daarover hebben we het nu de hele tijd

quote:
.. is hem niets te verwijten.
niemand verwijt hem iets behalve dan een klein beetje 'bleuheid' in zijn geloof in de goedheid van anderen, waarvan hij ook hooguit zelf de bittere vruchten proeft

punt is wel dat _hij_ zélf weinig anderen te verwijten hééft als hij zelf geen flikker gedaan heeft om de afspaak waar hij zo op stond, na te komen, maar heel dom dat allemaal aan een ander overliet
pi_113105662
Zij had in het verleden afgesproken de pil te slikken, en heeft hem niet ingelicht dat ze daarmee is gestopt. Sterker nog, ze heeft hem in de waan gelaten dat ze zich nog steeds aan de afspraak hield.
pi_113105669
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee hoor :D

daarover hebben we het nu de hele tijd
Hij neukte haar in de veronderstelling dat ze die dus wel slikte.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 17:45:26 #266
33189 RM-rf
1/998001
pi_113105710
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:44 schreef Nozem. het volgende:

[..]

Hij neukte haar in de veronderstelling dat ze die dus wel slikte.
en dat is dus gewoon érg dom

Nogmaals, je hoeft écht geen Einstein te zijn om door te hebben dat een vrouw die aangeeft een sterke kinderwens te hebben, je volledig kunt vertrouwen om wél heel netjes de pil te blijven slikken, enkel omdat haar partner probleemloos wil kunnen blijven neuken.

christus, je kunt er dan gewoon een weddenschap op afsluiten dat een zwangerschap niet ver weg zal zijn...
pi_113105767
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dom van hem om zijn eigen chick te vertrouwen?
pi_113105795
Ja joh, net zo dom als meisjes die in mooie kleding over straat lopen. Die vragen er ook om hoor. Je moet die jongens daar ook niet vertrouwen, dat kan je aan zien komen. Wereldvreemd zijn zulke meisjes.

christus, je kunt er dan gewoon een weddenschap op afsluiten dat een zwangerschap niet ver weg zal zijn...
pi_113105804
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ja extreem dom om je levenspartner een beetje te vertrouwen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 17:49:10 #270
33189 RM-rf
1/998001
pi_113105879
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:46 schreef Nozem. het volgende:

[..]

Dom van hem om zijn eigen chick te vertrouwen?
Inderdaad.. misschiend at jij denkt dat je een échte alfamannetje bent en je 'chickie' alles doet wat jij haar verteld...

helaas doen mensen voroal wat ze zélf het meest willen en zeker bij vrouwen en een kinderwens uitten en het gevoel hebben dat 'hun biologische klok tkt' is er weinig aan te rationaliseren of te denken 'dat zal ze toch niet doen...'
pi_113106003
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:49 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Inderdaad.. misschiend at jij denkt dat je een échte alfamannetje bent en je 'chickie' alles doet wat jij haar verteld...

helaas doen mensen voroal wat ze zélf het meest willen en zeker bij vrouwen en een kinderwens uitten en het gevoel hebben dat 'hun biologische klok tkt' is er weinig aan te rationaliseren of te denken 'dat zal ze toch niet doen...'
Nee dat doen die wijven niet wat je zegt of wilt maar wat het wel is dat zij de rest van de tijd met een enorme leugen door het leven zal moeten.
Want als hij er ooit achter komt zal die haar nooit meer kunnen vertrouwen.
pi_113106241
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:49 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Zo was het ook dom van jou om jouw wijf te vertrouwen, want die naai ik al jaren! Bedankt voor het opvoeden van mijn kinderen!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113106293
Ik weet nog wel een goede privédetective RM. Doet 24/7 surveillance. Zijn motto is, vrouwen kun je niet vertrouwen.

Maar wacht, jij neemt liever zelf alle verantwoordelijkheid op je. Vrouwen moet je immers geen verantwoordelijkheid geven. Dan weet ik nog wel iemand die je dagelijks kunt bellen om de boodschappen te doen, voor het geval je vrouw weer even aan zichzelf dacht en thuis bleef om een Sex & the City herhaling te kijken. Daar mag jij natuurlijk ook niet over klagen, want dat had je kunnen zien aankomen.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 18:19:12 #274
33189 RM-rf
1/998001
pi_113107099
Tja, kunnen jullie me pogen persoonlijk aan te vallen met allerhande aantijgingen of vreemde aanvallerige opmerkingen die me een beetje verbazen ...

wat ik stel blijft gewoon staan: Als JIJ een duidelijke mening hebt over kinderen krijgen en je vriendin niet, ben je echt reuzedom als je doodleuk blijft denken dat een vrouw van 35 met kinderwens en die aangeeft 'haar biologische klok te voelen tikken', te geloven dat ze netjes haar hormoontje slikt...

val mij daar verder niet op aan, ik ben enkel de boodschapper die dingen stelt zoals ze in de werkelijkheid nu eenmaal zijn...
en als je er naar zou luisteren, bespaar je jezelf misschien een pijnlijke verrassing.

kwestietje van 'don't be sorry, be carefull'.
en daarbij hoort ook dat je niet zomaar al te bleu al je geloof in anere moet leggen, als het gat om bv een standpun waar je voor jezelf heel duidelijk in bent, namelijk dat je geen kinderen wilt.

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 19-06-2012 18:33:36 ]
pi_113107264
Is goed hoor Rm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')