Dan kill je dus ook je eigen kind.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:35 schreef PizzaMizza het volgende:
Sorry, en misschien klinkt dit onhumaan, maar ik heb gehoord dat als je de 1e paar weken zwanger bent, je snel een miskraam kan krijgen. Ik zou haar heel hard op haar buik gaan slaan, ja mishandelen, en de celstraf zou ik accepteren. Zij heeft mij tenslotte ook mishandeld.
Nee, ik beschouw het niet als een kind als 't nog niet eruit is. Dit is echt een christen-argument.quote:
je leest slecht...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:18 schreef Polarcat het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd schandalig dat sommige mensen durven te suggereren dat een man zijn persoonlijke keuzevrijheid moet opgeven ..
dan maar inderdaad perongeluk de vrouw laten vallenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:37 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je leest slecht...
het enige wat ik zeg dat als iemand met goed recht geen kinderen wil, hij daar dan zélf ook de verantwoordelijkheid zélf moet nemen en niet dom moet gaan denken dat zijn vrouw die aangeven heeft wél een kinderwens te hebben, voor hem gaat regelen dat hij geen kinderen zal krijgen, ondanks dat ze zelf het anders wil zien.
Dát is namelijk wél het moment dat je als man wél iets voor een vrouw gaat 'bepalen'... namelijk als jij gaat verwachten dat zij zich met hormonen blijft volpompen, wegens iets dat enkel jouw wens is.
en natuurlijk is het wel mogelijk om als man te regelen dat je geen vrouwen zwanger maakt, enkel dat velen het niet doen is vooral hun eigen gemakzucht.
punt is wel dat je dan ook weinig te beklagen hebt, als gemakszucht kennelijk hoger weegt dan zeker te zijn dat je die kinderen ook niet krijgt.
feitelijk ben je dan ook juist van je eigen gemakszucht slachtoffer en kan een vrouw kennelijk ook dankzij die gemakszucht beter bepalen of ze zwanger wordt, dan een man zélf dar zeggenschap over heeft.,...
.
Dus het feit dat je met je vrouw hebt afgesproken dat zij de pil neemt, waardoor jij geen condoom draagt, maakt jou schudig aan gemakzucht? Daar heeft ze zelf mee ingestemd. Een man heeft inderdaad niet het recht om haar te dwingen de pil te nemen. Ze mag best weigeren, en daar kun je je dan als man bij neerleggen en voor condooms gaan zorgen. Maar als ze accepteert (of het zelfs zelf voorstelt) dan treft de man 0,0 blaam.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:37 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je leest slecht...
het enige wat ik zeg dat als iemand met goed recht geen kinderen wil, hij daar dan zélf ook de verantwoordelijkheid zélf moet nemen en niet dom moet gaan denken dat zijn vrouw die aangeven heeft wél een kinderwens te hebben, voor hem gaat regelen dat hij geen kinderen zal krijgen, ondanks dat ze zelf het anders wil zien.
Dát is namelijk wél het moment dat je als man wél iets voor een vrouw gaat 'bepalen'... namelijk als jij gaat verwachten dat zij zich met hormonen blijft volpompen, wegens iets dat enkel jouw wens is.
en natuurlijk is het wel mogelijk om als man te regelen dat je geen vrouwen zwanger maakt, enkel dat velen het niet doen is vooral hun eigen gemakzucht.
punt is wel dat je dan ook weinig te beklagen hebt, als gemakszucht kennelijk hoger weegt dan zeker te zijn dat je die kinderen ook niet krijgt.
feitelijk ben je dan ook juist van je eigen gemakszucht slachtoffer en kan een vrouw kennelijk ook dankzij die gemakszucht beter bepalen of ze zwanger wordt, dan een man zélf dar zeggenschap over heeft.,...
.
Het is geen tampon hoorquote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:29 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Je kunt toch zien of het touwtje er nog uitsteekt?
Ik probeer het helemaal niet op het slachtoffer af te schuiven, maar het te begrijpen. Het is sowieso schofterig wat zij gedaan heeft, dat zal ik niet ontkennen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:25 schreef Polarcat het volgende:
[..]
Iedereen heeft het recht om voor zichzelf te kiezen, maar in het verhaal uit de TS is er maar één iemand die voor de ander een keuze maakt. En dat recht heb je nu net niet. Er is dus maar één iemand fout in dat verhaal.
Hij heeft het volste recht om aan haar biologische klok te denken en te zeggen: ik wil toch nog geen kinderen. Zij heeft dan het volste recht om de relatie te verbreken. Niet om zijn keuzevrijheid te overrulen. Wederom, ik vind het schandalig dat je dit halfslachtig goed probeert te praten of de schuld op het slachtoffer af te schuiven.
Ja, ik weet niet.quote:
Nee, een man heeft het makkelijk al een vrouw zwanger is. Al dat geklaag, de eetbuien, moodswings en weet ik veel wat.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:24 schreef Poem het volgende:
Want hij hoeft alleen zijn kwakje in te leveren en ik zit er maar mooi mee.
Vergeet de kosten niet.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:46 schreef CasB het volgende:
[..]
Nee, een man heeft het makkelijk al een vrouw zwanger is. Al dat geklaag, de eetbuien, moodswings en weet ik veel wat.
Er zitten wel draadjes aan:quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:45 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet.![]()
Heb nog geen een meid geneukt met een spiraaltje.
Maar ik dacht dat zo'n spiraaltje aan een klein touwtje vastzat ofzo?
Als het goed is deel je diequote:
Nou ja, dan maar proberen om om de zoveel tijd ze stiekem met mijn vingers op te zoeken tijdens het vingeren.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:49 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Er zitten wel draadjes aan:
[ afbeelding ]
Maar die zie je niet, er zijn wel verhalen dat je ze kan voelen volgens mij, maar ik heb er geen ervaring mee
Het klinkt vooral heel debiel en 'lekker stoer'.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:35 schreef PizzaMizza het volgende:
Sorry, en misschien klinkt dit onhumaan,
Dat betwijfel ik na het lezen van de OP.quote:[...] zelfde gevoel voor humor.
Eh, dat waar die draadjes uit steken is de baarmoedermond he, niet de schaamlippen ofzoquote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:50 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nou ja, dan maar proberen om om de zoveel tijd ze stiekem met mijn vingers op te zoeken tijdens het vingeren.
Als het goed is wel, ja.quote:
Damn.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:51 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Eh, dat waar die draadjes uit steken is de baarmoedermond he, niet de schaamlippen ofzoDus ik weet niet hoe diep jij vingert?
Anders zou je ze ook wel kunnen zien natuurlijkquote:
Kan, maar dat gaat ze proeven, of als een nazi toekijken hoe ze het pilletje doorslikt.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Anders zou je ze ook wel kunnen zien natuurlijk
Maar goed, je kan nergens van opaan dus
Of stiekem de pil elke dag door haar thee gooien ofzo
Als ze het expres gedaan heeft kan die kuthoer opdonderen en het kind lekker alleen opvoeden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:43 schreef Northside het volgende:
VROUW vertelt 'Ik spoelde de pil door het toilet' AMSTERDAM - “Gisteren stonden we samen in de babykamer. Met onze armen om elkaar heen, kijkend naar het nu nog lege wiegje. ‘Het is wel een wonder, hè, dat je ondanks de pil zwanger bent geworden,’ zei mijn vriend.
Hij moest eens weten hoe ik dat wondertje zelf heb helpen verrichten. Mijn vriend leerde ik vijf jaar geleden kennen op de verjaardag van een collega. Het klikte meteen. Zelfde muzieksmaak, zelfde gevoel voor humor, we lezen dezelfde boeken... We hebben die hele avond aan één stuk door gepraat. Sinds die tijd hebben we een geweldige relatie, maar over één ding waren we het oneens: kinderen.
Ik weet al sinds mijn 16e dat ik kinderen wil, en nu ben ik 35. Ik hoorde bij wijze van spreken al járen mijn eierstokken rammelen. Maar hij wilde eerst nog zijn wilde haren kwijt. Lekker op vakantie naar Ibiza, stappen met zijn vrienden. Terwijl...mij leek niets leuker dan gezellig met een dekentje en een baby op de bank zitten en horen hoe ons eigen kindje zijn eerste woordjes brabbelt. Ik was ervan overtuigd dat hij smoorverliefd zou worden op de baby, als die er eenmaal was. Dat heb ik al heel vaak om me heen bij mannen zien gebeuren.
Zeven maanden geleden hadden we weer die discussie. Hij zei:‘Ik wil ze misschien wel, ooit, ik weet alleen nog niet wannéér. Niet nu, in elk geval.’ Hij leek maar niet te begrijpen dat mijn biologische klok zo onderhand meer tikte als een tijdbom. Hoeveel tijd had ik eigenlijk nog? Maar erover blijven doorzeuren zou tegen me gaan werken: ik heb om me heen ook veel relaties zien stranden op een niet-gedeelde kinderwens. Dus dacht ik: dan maar een beetje sjoemelen. Die hele maand, ik durf het bijna niet te zeggen, heb ik de pil elke avond door het toilet gespoeld. Ja, ik heb hem erin geluisd. Zo hard mag je het best stellen. Maar voor mijn gevoel kon ik ook niet anders. Hij wilde wachten, mijn lichaam niet.
Mijn lijf bleek inderdaad te springen om een zwangerschap: ik was al snel in verwachting. Mijn vriend reageerde geschokt. Hoe kon dat nou? Ik slikte toch trouw de pil? Ik antwoordde dat dit ook klopte, dat ik hem nog nooit was vergeten. Wat natuurlijk de waarheid was, ik heb ’m alleen niet geslikt. In plaats daarvan zei ik dat de pil geen 100% garantie geeft, dat een heel klein percentage toch nog zwanger raakt.‘En blijkbaar hoor ik daar bij.’ Over een abortus hebben we het nooit gehad. Hij wist hoe graag ik een kind wilde, dus hij wist dat dat geen optie was.
Hij had het er best zwaar mee,maar nu de bevalling dichterbij komt, merk ik dat hij steeds meer bezig is met onze toekomst. Hij heeft de studeerkamer omgebouwd tot kinderkamer, verdiept zich in stoere kinderwagens en is nu al onderzoek aan het doen naar het beste traphekje. Als hij over ons kind praat, zie ik trots in zijn ogen. Ik begin dus gelijk te krijgen: als onze baby er eenmaal is, zal hij aan hem of haar verknocht zijn. Maar ergens voelt het wel vervelend dat ik hem zo heb gemanipuleerd. Dat ik hem heb gedwongen eerder volwassen te worden. Maar ik weet zeker dat hij straks de ideale papa is. Ik moest hem alleen een klein zetje geven.”
In VROUW vertelt blijven de inzenders anoniem. Wil jij ook jouw verhaal delen? Mail of schrijf de redactie: vrouwmagazine@telegraaf.nl of Vrouw Magazine, Postbus 670, 1000 AR Amsterdam
bron: http://www.telegraaf.nl/v(...)r_het_toilet___.html
Ok, mijn vraag. Hoe moet je hier als man nou op reageren als je vrouw zwanger is en je het vermoeden hebt dat je er in geluisd bent? En wat is een acceptabele reactie als je zeker weet dat je genaaid bent door je partner? Hoe ga je hiermee om?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |