abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113102817
Sorry, en misschien klinkt dit onhumaan, maar ik heb gehoord dat als je de 1e paar weken zwanger bent, je snel een miskraam kan krijgen. Ik zou haar heel hard op haar buik gaan slaan, ja mishandelen, en de celstraf zou ik accepteren. Zij heeft mij tenslotte ook mishandeld.
#freefrederike
pi_113102857
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:35 schreef PizzaMizza het volgende:
Sorry, en misschien klinkt dit onhumaan, maar ik heb gehoord dat als je de 1e paar weken zwanger bent, je snel een miskraam kan krijgen. Ik zou haar heel hard op haar buik gaan slaan, ja mishandelen, en de celstraf zou ik accepteren. Zij heeft mij tenslotte ook mishandeld.
Dan kill je dus ook je eigen kind.
pi_113102875
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:36 schreef Nozem. het volgende:

[..]

Nee, ik beschouw het niet als een kind als 't nog niet eruit is. Dit is echt een christen-argument.
#freefrederike
pi_113102876
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:36 schreef Nozem. het volgende:

[..]

Ik zou t ook doen
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:37:58 #230
33189 RM-rf
1/998001
pi_113102922
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:18 schreef Polarcat het volgende:

[..]

Ik vind het eerlijk gezegd schandalig dat sommige mensen durven te suggereren dat een man zijn persoonlijke keuzevrijheid moet opgeven ..

je leest slecht...

het enige wat ik zeg dat als iemand met goed recht geen kinderen wil, hij daar dan zélf ook de verantwoordelijkheid zélf moet nemen en niet dom moet gaan denken dat zijn vrouw die aangeven heeft wél een kinderwens te hebben, voor hem gaat regelen dat hij geen kinderen zal krijgen, ondanks dat ze zelf het anders wil zien.

Dát is namelijk wél het moment dat je als man wél iets voor een vrouw gaat 'bepalen'... namelijk als jij gaat verwachten dat zij zich met hormonen blijft volpompen, wegens iets dat enkel jouw wens is.

en natuurlijk is het wel mogelijk om als man te regelen dat je geen vrouwen zwanger maakt, enkel dat velen het niet doen is vooral hun eigen gemakzucht.

punt is wel dat je dan ook weinig te beklagen hebt, als gemakszucht kennelijk hoger weegt dan zeker te zijn dat je die kinderen ook niet krijgt.
feitelijk ben je dan ook juist van je eigen gemakszucht slachtoffer en kan een vrouw kennelijk ook dankzij die gemakszucht beter bepalen of ze zwanger wordt, dan een man zélf dar zeggenschap over heeft.,...
.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_113102979
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:37 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je leest slecht...

het enige wat ik zeg dat als iemand met goed recht geen kinderen wil, hij daar dan zélf ook de verantwoordelijkheid zélf moet nemen en niet dom moet gaan denken dat zijn vrouw die aangeven heeft wél een kinderwens te hebben, voor hem gaat regelen dat hij geen kinderen zal krijgen, ondanks dat ze zelf het anders wil zien.

Dát is namelijk wél het moment dat je als man wél iets voor een vrouw gaat 'bepalen'... namelijk als jij gaat verwachten dat zij zich met hormonen blijft volpompen, wegens iets dat enkel jouw wens is.

en natuurlijk is het wel mogelijk om als man te regelen dat je geen vrouwen zwanger maakt, enkel dat velen het niet doen is vooral hun eigen gemakzucht.

punt is wel dat je dan ook weinig te beklagen hebt, als gemakszucht kennelijk hoger weegt dan zeker te zijn dat je die kinderen ook niet krijgt.
feitelijk ben je dan ook juist van je eigen gemakszucht slachtoffer en kan een vrouw kennelijk ook dankzij die gemakszucht beter bepalen of ze zwanger wordt, dan een man zélf dar zeggenschap over heeft.,...
.
dan maar inderdaad perongeluk de vrouw laten vallen ;)
pi_113103006
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:37 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je leest slecht...

.
Dus het feit dat je met je vrouw hebt afgesproken dat zij de pil neemt, waardoor jij geen condoom draagt, maakt jou schudig aan gemakzucht? Daar heeft ze zelf mee ingestemd. Een man heeft inderdaad niet het recht om haar te dwingen de pil te nemen. Ze mag best weigeren, en daar kun je je dan als man bij neerleggen en voor condooms gaan zorgen. Maar als ze accepteert (of het zelfs zelf voorstelt) dan treft de man 0,0 blaam.

Het feit dat jij aanneemt dat de man de vrouw heeft gedwongen tot gebruik van de pil, is precies datgene wat ik zo schandalig vind aan dit soort reacties. Je bent nog steeds bezig de schuld op het slachtoffer af te schuiven. Nog erger is je laatste zin, waarin je dat als een justificatie aanhaalt voor vrouwen die de keuzevrijheid van hun man afnemen.

Daarnaast insinueer je dat vrouwen zich maar door hun mannen laten manipuleren tot het slikken van de pil. Newsflash: vrouwen zijn geen kinderen maar volwassenen, die hun eigen beslissingen maken en daar zelf verantwoordelijk voor zijn. Inclusief beslissingen om in te gaan op eventuele verwachtingen van de man omtrent anticonceptie. Ze heeft het volste recht om dat te weigeren, en met zulke rechten komt verantwoordelijkheid.

Om nog maar buiten beschouwing te laten dat je aanneemt dat de keuze van een stel om de pil te gebruiken, altijd komt door "gemakzucht van de man". Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat de vrouw het liever zonder condoom doet. Als er een goede mannenpil was, zou ik hem slikken. Maar die is er helaas nog niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Polarcat op 19-06-2012 16:56:25 ]
pi_113103098
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:29 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Je kunt toch zien of het touwtje er nog uitsteekt? :?
Het is geen tampon hoor _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:44:03 #234
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_113103125
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:25 schreef Polarcat het volgende:

[..]

Iedereen heeft het recht om voor zichzelf te kiezen, maar in het verhaal uit de TS is er maar één iemand die voor de ander een keuze maakt. En dat recht heb je nu net niet. Er is dus maar één iemand fout in dat verhaal.

Hij heeft het volste recht om aan haar biologische klok te denken en te zeggen: ik wil toch nog geen kinderen. Zij heeft dan het volste recht om de relatie te verbreken. Niet om zijn keuzevrijheid te overrulen. Wederom, ik vind het schandalig dat je dit halfslachtig goed probeert te praten of de schuld op het slachtoffer af te schuiven.
Ik probeer het helemaal niet op het slachtoffer af te schuiven, maar het te begrijpen. Het is sowieso schofterig wat zij gedaan heeft, dat zal ik niet ontkennen.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:45:33 #235
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_113103183
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:43 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Het is geen tampon hoor _O-
Ja, ik weet niet. :') _O- Heb nog geen een meid geneukt met een spiraaltje. :P Maar ik dacht dat zo'n spiraaltje aan een klein touwtje vastzat ofzo? :')
pi_113103211
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:24 schreef Poem het volgende:

Want hij hoeft alleen zijn kwakje in te leveren en ik zit er maar mooi mee.
Nee, een man heeft het makkelijk al een vrouw zwanger is. Al dat geklaag, de eetbuien, moodswings en weet ik veel wat.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:46:51 #237
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_113103237
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:46 schreef CasB het volgende:

[..]

Nee, een man heeft het makkelijk al een vrouw zwanger is. Al dat geklaag, de eetbuien, moodswings en weet ik veel wat.
Vergeet de kosten niet.
pi_113103255
Die had ik bewust buiten beschouwing gelaten. :P
pi_113103317
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:45 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja, ik weet niet. :') _O- Heb nog geen een meid geneukt met een spiraaltje. :P Maar ik dacht dat zo'n spiraaltje aan een klein touwtje vastzat ofzo? :')
Er zitten wel draadjes aan:

Maar die zie je niet, er zijn wel verhalen dat je ze kan voelen volgens mij, maar ik heb er geen ervaring mee ;)
pi_113103336
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:46 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Vergeet de kosten niet.
Als het goed is deel je die :)
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:50:57 #241
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_113103382
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:49 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Er zitten wel draadjes aan:
[ afbeelding ]

Maar die zie je niet, er zijn wel verhalen dat je ze kan voelen volgens mij, maar ik heb er geen ervaring mee ;)
Nou ja, dan maar proberen om om de zoveel tijd ze stiekem met mijn vingers op te zoeken tijdens het vingeren. :')
pi_113103402
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:35 schreef PizzaMizza het volgende:
Sorry, en misschien klinkt dit onhumaan,
Het klinkt vooral heel debiel en 'lekker stoer'.
Ja doei.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:51:38 #243
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_113103408
quote:
[...] zelfde gevoel voor humor.
Dat betwijfel ik na het lezen van de OP. :')

Echt een naaistreek, geen idee wat ik zou doen trouwens.
pi_113103417
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:50 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nou ja, dan maar proberen om om de zoveel tijd ze stiekem met mijn vingers op te zoeken tijdens het vingeren. :')
Eh, dat waar die draadjes uit steken is de baarmoedermond he, niet de schaamlippen ofzo _O- Dus ik weet niet hoe diep jij vingert? :+
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:52:19 #245
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_113103439
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:49 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Als het goed is deel je die :)
Als het goed is wel, ja. :P Maar dat wijf uit de OP lijkt me zo'n egoïstische snol, dat ze mogelijk vindt dat 'de man maar moet betalen'. :')
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:52:48 #246
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_113103457
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:51 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Eh, dat waar die draadjes uit steken is de baarmoedermond he, niet de schaamlippen ofzo _O- Dus ik weet niet hoe diep jij vingert? :+
Damn. :')
pi_113103540
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:52 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Damn. :')
Anders zou je ze ook wel kunnen zien natuurlijk :P

Maar goed, je kan nergens van opaan dus :D
Of stiekem de pil elke dag door haar thee gooien ofzo :P
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:56:48 #248
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_113103640
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:54 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Anders zou je ze ook wel kunnen zien natuurlijk :P

Maar goed, je kan nergens van opaan dus :D
Of stiekem de pil elke dag door haar thee gooien ofzo :P
Kan, maar dat gaat ze proeven, of als een nazi toekijken hoe ze het pilletje doorslikt. :D Maar dit topic heeft me wel paranoïde gemaakt, want je weet maar nooit of je zo'n labiel mens aan de haak hebt geslagen. Laat staan hoe je zo'n iemand kan herkennen.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:59:47 #249
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_113103771
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:43 schreef Northside het volgende:
VROUW vertelt 'Ik spoelde de pil door het toilet' AMSTERDAM - “Gisteren stonden we samen in de babykamer. Met onze armen om elkaar heen, kijkend naar het nu nog lege wiegje. ‘Het is wel een wonder, hè, dat je ondanks de pil zwanger bent geworden,’ zei mijn vriend.

Hij moest eens weten hoe ik dat wondertje zelf heb helpen verrichten. Mijn vriend leerde ik vijf jaar geleden kennen op de verjaardag van een collega. Het klikte meteen. Zelfde muzieksmaak, zelfde gevoel voor humor, we lezen dezelfde boeken... We hebben die hele avond aan één stuk door gepraat. Sinds die tijd hebben we een geweldige relatie, maar over één ding waren we het oneens: kinderen.

Ik weet al sinds mijn 16e dat ik kinderen wil, en nu ben ik 35. Ik hoorde bij wijze van spreken al járen mijn eierstokken rammelen. Maar hij wilde eerst nog zijn wilde haren kwijt. Lekker op vakantie naar Ibiza, stappen met zijn vrienden. Terwijl...mij leek niets leuker dan gezellig met een dekentje en een baby op de bank zitten en horen hoe ons eigen kindje zijn eerste woordjes brabbelt. Ik was ervan overtuigd dat hij smoorverliefd zou worden op de baby, als die er eenmaal was. Dat heb ik al heel vaak om me heen bij mannen zien gebeuren.

Zeven maanden geleden hadden we weer die discussie. Hij zei:‘Ik wil ze misschien wel, ooit, ik weet alleen nog niet wannéér. Niet nu, in elk geval.’ Hij leek maar niet te begrijpen dat mijn biologische klok zo onderhand meer tikte als een tijdbom. Hoeveel tijd had ik eigenlijk nog? Maar erover blijven doorzeuren zou tegen me gaan werken: ik heb om me heen ook veel relaties zien stranden op een niet-gedeelde kinderwens. Dus dacht ik: dan maar een beetje sjoemelen. Die hele maand, ik durf het bijna niet te zeggen, heb ik de pil elke avond door het toilet gespoeld. Ja, ik heb hem erin geluisd. Zo hard mag je het best stellen. Maar voor mijn gevoel kon ik ook niet anders. Hij wilde wachten, mijn lichaam niet.

Mijn lijf bleek inderdaad te springen om een zwangerschap: ik was al snel in verwachting. Mijn vriend reageerde geschokt. Hoe kon dat nou? Ik slikte toch trouw de pil? Ik antwoordde dat dit ook klopte, dat ik hem nog nooit was vergeten. Wat natuurlijk de waarheid was, ik heb ’m alleen niet geslikt. In plaats daarvan zei ik dat de pil geen 100% garantie geeft, dat een heel klein percentage toch nog zwanger raakt.‘En blijkbaar hoor ik daar bij.’ Over een abortus hebben we het nooit gehad. Hij wist hoe graag ik een kind wilde, dus hij wist dat dat geen optie was.

Hij had het er best zwaar mee,maar nu de bevalling dichterbij komt, merk ik dat hij steeds meer bezig is met onze toekomst. Hij heeft de studeerkamer omgebouwd tot kinderkamer, verdiept zich in stoere kinderwagens en is nu al onderzoek aan het doen naar het beste traphekje. Als hij over ons kind praat, zie ik trots in zijn ogen. Ik begin dus gelijk te krijgen: als onze baby er eenmaal is, zal hij aan hem of haar verknocht zijn. Maar ergens voelt het wel vervelend dat ik hem zo heb gemanipuleerd. Dat ik hem heb gedwongen eerder volwassen te worden. Maar ik weet zeker dat hij straks de ideale papa is. Ik moest hem alleen een klein zetje geven.”

In VROUW vertelt blijven de inzenders anoniem. Wil jij ook jouw verhaal delen? Mail of schrijf de redactie: vrouwmagazine@telegraaf.nl of Vrouw Magazine, Postbus 670, 1000 AR Amsterdam

bron: http://www.telegraaf.nl/v(...)r_het_toilet___.html

Ok, mijn vraag. Hoe moet je hier als man nou op reageren als je vrouw zwanger is en je het vermoeden hebt dat je er in geluisd bent? En wat is een acceptabele reactie als je zeker weet dat je genaaid bent door je partner? Hoe ga je hiermee om?
Als ze het expres gedaan heeft kan die kuthoer opdonderen en het kind lekker alleen opvoeden.

Als het écht per ongeluk is gegaan (dwars door de pil heen of per ongeluk een keer vergeten) dan mag het komen en accepteer ik het.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_113103845
Ik vind het echt not-done om zoiets te flikken :{w

Zo'n belangrijke beslissing neem je samen en als er 1 nog niet aan toe is dan niet.

Maar als ik die man was zou ik het kind niet erkennen en snel wegwezen, vertrouwen zou echt helemaal weg zijn :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')