abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113117826
VROUW vertelt 'Ik spoelde de pil door het toilet' AMSTERDAM - “Gisteren stonden we samen in de babykamer. Met onze armen om elkaar heen, kijkend naar het nu nog lege wiegje. ‘Het is wel een wonder, hè, dat je ondanks de pil zwanger bent geworden,’ zei mijn vriend.

Hij moest eens weten hoe ik dat wondertje zelf heb helpen verrichten. Mijn vriend leerde ik vijf jaar geleden kennen op de verjaardag van een collega. Het klikte meteen. Zelfde muzieksmaak, zelfde gevoel voor humor, we lezen dezelfde boeken... We hebben die hele avond aan één stuk door gepraat. Sinds die tijd hebben we een geweldige relatie, maar over één ding waren we het oneens: kinderen.

Ik weet al sinds mijn 16e dat ik kinderen wil, en nu ben ik 35. Ik hoorde bij wijze van spreken al járen mijn eierstokken rammelen. Maar hij wilde eerst nog zijn wilde haren kwijt. Lekker op vakantie naar Ibiza, stappen met zijn vrienden. Terwijl...mij leek niets leuker dan gezellig met een dekentje en een baby op de bank zitten en horen hoe ons eigen kindje zijn eerste woordjes brabbelt. Ik was ervan overtuigd dat hij smoorverliefd zou worden op de baby, als die er eenmaal was. Dat heb ik al heel vaak om me heen bij mannen zien gebeuren.

Zeven maanden geleden hadden we weer die discussie. Hij zei:‘Ik wil ze misschien wel, ooit, ik weet alleen nog niet wannéér. Niet nu, in elk geval.’ Hij leek maar niet te begrijpen dat mijn biologische klok zo onderhand meer tikte als een tijdbom. Hoeveel tijd had ik eigenlijk nog? Maar erover blijven doorzeuren zou tegen me gaan werken: ik heb om me heen ook veel relaties zien stranden op een niet-gedeelde kinderwens. Dus dacht ik: dan maar een beetje sjoemelen. Die hele maand, ik durf het bijna niet te zeggen, heb ik de pil elke avond door het toilet gespoeld. Ja, ik heb hem erin geluisd. Zo hard mag je het best stellen. Maar voor mijn gevoel kon ik ook niet anders. Hij wilde wachten, mijn lichaam niet.

Mijn lijf bleek inderdaad te springen om een zwangerschap: ik was al snel in verwachting. Mijn vriend reageerde geschokt. Hoe kon dat nou? Ik slikte toch trouw de pil? Ik antwoordde dat dit ook klopte, dat ik hem nog nooit was vergeten. Wat natuurlijk de waarheid was, ik heb ’m alleen niet geslikt. In plaats daarvan zei ik dat de pil geen 100% garantie geeft, dat een heel klein percentage toch nog zwanger raakt.‘En blijkbaar hoor ik daar bij.’ Over een abortus hebben we het nooit gehad. Hij wist hoe graag ik een kind wilde, dus hij wist dat dat geen optie was.

Hij had het er best zwaar mee,maar nu de bevalling dichterbij komt, merk ik dat hij steeds meer bezig is met onze toekomst. Hij heeft de studeerkamer omgebouwd tot kinderkamer, verdiept zich in stoere kinderwagens en is nu al onderzoek aan het doen naar het beste traphekje. Als hij over ons kind praat, zie ik trots in zijn ogen. Ik begin dus gelijk te krijgen: als onze baby er eenmaal is, zal hij aan hem of haar verknocht zijn. Maar ergens voelt het wel vervelend dat ik hem zo heb gemanipuleerd. Dat ik hem heb gedwongen eerder volwassen te worden. Maar ik weet zeker dat hij straks de ideale papa is. Ik moest hem alleen een klein zetje geven.”

In VROUW vertelt blijven de inzenders anoniem. Wil jij ook jouw verhaal delen? Mail of schrijf de redactie: vrouwmagazine@telegraaf.nl of Vrouw Magazine, Postbus 670, 1000 AR Amsterdam

bron: http://www.telegraaf.nl/v(...)r_het_toilet___.html

Ok, mijn vraag. Hoe moet je hier als man nou op reageren als je vrouw zwanger is en je het vermoeden hebt dat je er in geluisd bent? En wat is een acceptabele reactie als je zeker weet dat je genaaid bent door je partner? Hoe ga je hiermee om?
pi_113118333
Hoe kun je zeker weten dat je genaaid bent door je partner. Alleen als de vrouw het toegeeft toch?

Ik vind het zo zwaar vies genaaid. Laat die vrouw een leugendetectortest doen op het bureau en als bewezen is dat de vrouw liegt, hoeft de man (als hij er niks mee te maken wil hebben) geen alimentatie te betalen etc.

Maarja, dat is weer heel zwart wit :')
Noot noot.
pi_113119534
Kijk eens wat een goede relatie we hebben!

Ik wil kinderen, hij niet, muah, dan hoef ik geen respect voor zijn keuze te hebben en voor wat hij wil, ik dram gewoon even door wat ik wil. Onze relatie is immers zo goed...

Gewoon belachelijk dat iemand zoiets zou doen. Als ik er achter kwam zou ik gelijk klaar met dr zijn puur omdat ze kennelijk het gevoel heeft dat ze het op zo'n manier moet doen ipv er gewoon over te praten. Als jij graag kinderen wil en je vriend niet, dan is het wellicht gewoon zo dat je toch niet zo goed bij elkaar past. Dit zijn imho geen dingen die je zomaar even zelf kan besluiten en dan gewoon zelf even de situatie naar je eigen zin kan zetten ook al heeft de ander duidelijk te kennen gegeven dat nog niet te willen.

Zou zoiets niet gewoon strafbaar zijn eigenlijk? iemand voorliegen over zoiets?

Als dat niet zo is zou het dat toch eigenlijk wel moeten worden, immers is het zo dat als het om zwangerschappen gaat de man toch eigenlijk altijd de l*l is...
Overigens heb ik om me heen ook wel zwangerschappen gezien in "slechte relaties" puur om "hem niet kwijt te raken"..

Dat zou voor mij iig ook een reden zijn om haar absoluut te laten stikken en alleen nog te doen wat wettelijk verplicht is voor het kind.
pi_113120847
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:24 schreef VNA9216 het volgende:
Dat zou voor mij iig ook een reden zijn om haar absoluut te laten stikken en alleen nog te doen wat wettelijk verplicht is voor het kind.
Maar het kind kan er niets aan doen...
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 22:46:03 #5
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_113120857
waarom zou het strafbaar zijn? ik neem aan dath ij haar toch echt zelf geneukt heeft, op zich heeft ze niets illegaals gedaan, ze heeft alleen zijn vertrouwen flink geschonden.

Maar het hebben van seks zonder dat hij een condoom om doet zodat hij echt zeker weet dat dat niet gebeurt, heeft hij zelf gedaan

Ik vraag me af of dit soort dingen vaak uitkomen of dat de vrouw het opkropt
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_113121881
Als een vrouw rammelende eierstokken heeft en eigenlijk al jaren weet dat vriendlief er voorlopig niet aan toe is, zal ze toch een andere man moeten zoeken. Tenzij hij belangrijker voor haar is dan kinderen krijgen.

Hoe dan ook kan je de man er nooit inluizen. Dat is wel zo laag. En dom ook. Als het ooit uitkomt, is er een kans dat het kind alsnog zonder vader op zal groeien.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 23:03:24 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_113122018
? Kom ik weer ergens binnenvallen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 19 juni 2012 @ 23:03:40 #8
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_113122042
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:01 schreef mirannie het volgende:
Als een vrouw rammelende eierstokken heeft en eigenlijk al jaren weet dat vriendlief er voorlopig niet aan toe is, zal ze toch een andere man moeten zoeken. Tenzij hij belangrijker voor haar is dan kinderen krijgen.

Hoe dan ook kan je de man er nooit inluizen. Dat is wel zo laag. En dom ook. Als het ooit uitkomt, is er een kans dat het kind alsnog zonder vader op zal groeien.
ik snap ook niet, dat als dit al jaren speelt, dat de vrouw in kwestie geen ander gezocht heeft als dit echt zo belangrijk is. NU ze dit gedaan heeft krijg ik helemaal het idee dat ze gewoon egoistisch is en wat hij wilt boeit haar helemaal niets.Immers was het slechts een gok dat hij er echt blij mee zou zijn.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_113122204
Hoeveel van die vrouwen zullen er bestaan?
Rustig aan.
pi_113122570
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:06 schreef kingtoppie het volgende:
Ik denk heel wat
pi_113122596
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik denk heel wat
3%?
Rustig aan.
pi_113122637
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:11 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

3%?
Zelfs dat is nog best veel :')
Ja doei.
pi_113122657
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:11 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

3%?
3% is niet veel :')

ik weet het niet, maar ik vind het kutstreken
pi_113122674
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:06 schreef kingtoppie het volgende:
Best veel denk ik. Eerlijk gezegd denk ik dat iedereen wel minstens 1 zo'n vrouw kent.
pi_113122782
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:12 schreef mirannie het volgende:

[..]

Best veel denk ik. Eerlijk gezegd denk ik dat iedereen wel minstens 1 zo'n vrouw kent.
Maarja... Je kent wel meer dan 100 vrouwen denk ik?
Rustig aan.
pi_113123133
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:14 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Maarja... Je kent wel meer dan 100 vrouwen denk ik?
Ja ok, maar zelfs 1 op de 100 vind ik al echt veel hoor. En eigenlijk denk ik dat ik niet meer dan 100 vrouwen met kinderen ken. En weet van 1 iemand zo goed als zeker dat ze haar vriend erin geluisd heeft. En ik denk dat iedereen wel zo iemand kent
pi_113123367
Je wilt niet bij zo een vrouw blijven.. Maar als je het niet zeker weet wil je het risico niet nemen... Daarnaast... Wil je er ook niet in geloven dusja... Blijven houden van iemand is de fijnste optie denk ik.
Rustig aan.
pi_113123547
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:23 schreef kingtoppie het volgende:
Je wilt niet bij zo een vrouw blijven.. Maar als je het niet zeker weet wil je het risico niet nemen... Daarnaast... Wil je er ook niet in geloven dusja... Blijven houden van iemand is de fijnste optie denk ik.
Denk ook niet dat het te bewijzen is. Dus ook al twijfelt de man, zo lang de vrouw het tegen spreekt, blijft het een vermoeden
  dinsdag 19 juni 2012 @ 23:26:23 #19
365231 Fera
Fire & Blood
pi_113123585
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:46 schreef Frag_adder het volgende:
waarom zou het strafbaar zijn? ik neem aan dath ij haar toch echt zelf geneukt heeft, op zich heeft ze niets illegaals gedaan, ze heeft alleen zijn vertrouwen flink geschonden.

Maar het hebben van seks zonder dat hij een condoom om doet zodat hij echt zeker weet dat dat niet gebeurt, heeft hij zelf gedaan

Ik vraag me af of dit soort dingen vaak uitkomen of dat de vrouw het opkropt
Ik begrijp die redenering, maar in een relatie vertrouw je elkaar toch? Dan kies je er toch samen voor dat condoom weg te doen, omdat je weet dat je elkaar trouw blijft en beiden geen enge ziektes hebt. Moet de man maar altijd een condoom dragen omdat zijn vrouw/vriendin een egoïstisch rotwijf kan zijn?
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_113123652
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:26 schreef Fera het volgende:

[..]

Ik begrijp die redenering, maar in een relatie vertrouw je elkaar toch? Dan kies je er toch samen voor dat condoom weg te doen, omdat je weet dat je elkaar trouw blijft en beiden geen enge ziektes hebt. Moet de man maar altijd een condoom dragen omdat zijn vrouw/vriendin een egoïstisch rotwijf kan zijn?
Ja, precies 20 jaar lang condooms blijven kopen :')

schiet lekker op :P
pi_113123693
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:25 schreef mirannie het volgende:

[..]

Denk ook niet dat het te bewijzen is. Dus ook al twijfelt de man, zo lang de vrouw het tegen spreekt, blijft het een vermoeden
Mja... Tegen de tijd dat de zwangerschap bekend wordt gemaakt valt er denk ik in ieder geval niks meer af te lezen aan het lichaam mbt pilgebruik 1-2 maanden geleden.
Rustig aan.
pi_113123750
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:26 schreef Fera het volgende:

[..]

Ja...

Maar vertrouwen is belangrijk in een relatie... Dus ik zou kiezen voor vader worden.
Rustig aan.
pi_113123858
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:29 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja...

Maar vertrouwen is belangrijk in een relatie... Dus ik zou kiezen voor vader worden.
Dat is dan wel weer lief, ik denk als een vrouw zoiets doet dat ze het wel heeeeeel graag
wil, dus tja...

Behalve als je steenrijk zou zijn, dan moet je wel effe achter je oortjes gaan krabben :Y
pi_113123928
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer lief, ik denk als een vrouw zoiets doet dat ze het wel heeeeeel graag
wil, dus tja...

Behalve als je steenrijk zou zijn, dan moet je wel effe achter je oortjes gaan krabben :Y
Dus tjah?...

Dus egoistische kuthoer :( :P
Rustig aan.
pi_113124174
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:32 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dus tjah...

Dus egoistische kuthoer :( :P
Nee weetikveel :') het is niet eh.... netjes zacht uitgedrukt maar rijke kerels hebben wel
meer kans dat hen zoiets overkomt volgens mij, dan gaat het om geld en dan is het
wel een kuthoer ja :P

Soms is het gewoon omdat een vrouw die man aan zich wil ''binden'' is geen juiste manier
natuurlijk en soms is het gewoon (denk ik) omdat ze een hele grote kinderwens heeft
en die man maar blijft twijfelen

zoiets denk ik, in het laatste geval heb ik nog wel een beetje begrip al is het te hopen dat
die man er dan toch alsnog blij mee is.

met dat kind dan...
pi_113124474
Kingtoppie, zou je dan bij de vrouw in kwestie blijven? Of haar verlaten voor zo'n egoïstische en ingrijpende kutstreek?
Vraag me dan altijd af wat ze dan nog allemaal verder heeft geflikt als ze zo'n gang van zaken blijkbaar normaal vindt.
pi_113124743
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:42 schreef Charcot het volgende:
Kingtoppie, zou je dan bij de vrouw in kwestie blijven? Of haar verlaten voor zo'n egoïstische en ingrijpende kutstreek?
Vraag me dan altijd af wat ze dan nog allemaal verder heeft geflikt als ze zo'n gang van zaken blijkbaar normaal vindt.
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat die vrouw heeeeeeeeeel graag een kind wil en dat ze persé
wil dat dat kind van Kingtoppie is O+

ja ik ga even van het goede uit :P dan heeft het wel iets moois toch ?

Het is nou ook weer niet niks om een kind van iemand te hebben, dus je pikt niet de eerste
de beste mongool eruit (8>
pi_113124785
tenminste....... zou ik niet doen ! :D
pi_113125147
Ik lees alleen maar iets over wat zij wilt. Het goede is hier kwijt, allang. Met zo'n streek negeer je je partner op zoveel niveaus.
Daar weegt een 'maar ik wou het zó graag!' niet tegenop.
pi_113125268
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:54 schreef Charcot het volgende:
Ik lees alleen maar iets over wat zij wilt. Het goede is hier kwijt, allang. Met zo'n streek negeer je je partner op zoveel niveaus.
Daar weegt een 'maar ik wou het zó graag!' niet tegenop.
Daar heb je ook weer gelijk in, ik was weer te romantisch aan het denken :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')