En die gene van de pleziertjes is die oude bekende uit je andere topic, daarmee wil je dus geen relatie? Of is het voor die oude bekende dat je teruggaat en is die van de pleziertjes weer een derde vent?quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:45 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Ik heb géén nieuwe vriend. Ik ga niet uit de ene relatie gelijk over in een andere relatie. En nee, diegene met wie ik wat plezier heb (om het zo even te noemen), die woont in deze regio.
volgens mij ben ik nog reuze beschaafd en niet aan het (ver-)oordelen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:58 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Ik ga er verder niet op in met je, behalve dat ik dit kwijt wil. Ik dénk over alles heel serieus na. Ik doe wat mij het beste lijkt voor ons kind en iedere keus neem ik heel overwogen. Jij kent me niet als persoon en kan daarom ook niet oordelen hoe ik bepaalde dingen doen. Jij kent de situatie niet en daardoor is het heel makkelijk oordelen. De beste stuurlui staan aan wal, toch?
Ik ga voor niemand die kant op, alleen voor mezelf en de familie + vrienden die ik daar heb zitten.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:02 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
En die gene van de pleziertjes is die oude bekende uit je andere topic, daarmee wil je dus geen relatie? Of is het voor die oude bekende dat je teruggaat en is die van de pleziertjes weer een derde vent?
Volgens mij moet je veel dingen uitzoeken voor je uberhaupt teruggaat naar het noorden en je je huidige partner en jezelf met veel problemen opzadelt door de 2 uur reistijd (enkele reis). Helemaal als je al aangeeft dat jullie financieel het eigenlijk helemaal niet breed hebben....
Ik probeer nu juist de praktische zaken uit te vogelen, vandaar ook dit topic. En geloof me, mijn kind komt altijd voorop. Altijd. En dat is niet altijd de manier zoals een ander het zou doen. Maar ik weet ook dat hoe ik het doe, dat ik daar niet alleen in ben.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:03 schreef WRH het volgende:
[..]
volgens mij ben ik nog reuze beschaafd en niet aan het (ver-)oordelen.
maar de echt inhoudelijke dingen over hoe je praktisch dingen zou willen aanpakken hoor ik je hier niet over.
het maakt mij niet uit wat jij wil of doet, zoals gezegd, dat moet je echt helemaal zelf weten, maar ik mis een beetje het 'kind voorop zetten ' in deze.
Hoe zie jij de toekomst eigenlijk voor je? En dan met name de toekomst van je kind.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:11 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Ik probeer nu juist de praktische zaken uit te vogelen, vandaar ook dit topic. En geloof me, mijn kind komt altijd voorop. Altijd. En dat is niet altijd de manier zoals een ander het zou doen. Maar ik weet ook dat hoe ik het doe, dat ik daar niet alleen in ben.
grof genomen is 2 uur reistijd volgens mij ong. 150 km dus 600 km per week, met een benzine auto die ong 1 op 15 rijd ben je dan al ong ¤ 280 per maand kwijt alleen aan bezine om het kind te halen en te brengen. Komen andere reismomenten nog bij omdat je er toch soms allebei bij wil zijn....quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:10 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Ik ga voor niemand die kant op, alleen voor mezelf en de familie + vrienden die ik daar heb zitten.
En ja, er moet veel uitgezocht worden.
en dat is best een hoop geld voor een werkeloze moeder of een vader.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:20 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
grof genomen is 2 uur reistijd volgens mij ong. 150 km dus 600 km per week, met een benzine auto die ong 1 op 15 rijd ben je dan al ong ¤ 280 per maand kwijt alleen aan bezine om het kind te halen en te brengen. Komen andere reismomenten nog bij omdat je er toch soms allebei bij wil zijn....
Daar kan je kort over zijn: het is simpelweg niet te doen. Kind op ruim twee uur kost hier een kleine ¤ 400 per maand. Best veulquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:23 schreef WRH het volgende:
en dat is best een hoop geld voor een werkeloze moeder of een vader.
Dat doet ze voor zichzelf, de familie + vrienden....quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Als jouw kind voorop komt verhuis je niet naar 2 uur rijden van zijn vader vandaan.
TS is werkloos en zoals we hier altijd zeggen, een prakkezerend gat hèf altied wat.......quote:
die kende ik nog nietquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:49 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
een prakkezerend gat hèf altied wat.......
No shit Sherlockquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat doet ze voor zichzelf, de familie + vrienden....
Dat zou iedereen denk ik wel willen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:02 schreef Mishu het volgende:
Ik begrijp TS eigenlijk wel, zou ook dichtbij mij ln familie en vrienden willen zijn..
Dus dan moet de moeder maar een woning zoeken in een plaats waar zij zich niet thuis voelt ? Ze is om te beginnen al daar naartoe verhuist omwille van hem en dan is ze nu dus ook nog verplicht om om de zelfde reden daar een nieuwe woning te zoeken ?quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dus dan moet de vader maar zijn baan opzeggen (of dagelijks de reistijd voor lief nemen) en naar een plek verhuizen waar hij zich niet thuis voelt.
Als je het belang van het kind voorop wilt stellen? Ja.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dus dan moet de moeder maar een woning zoeken in een plaats waar zij zich niet thuis voelt ? Ze is om te beginnen al daar naartoe verhuist omwille van hem en dan is ze nu dus ook nog verplicht om om de zelfde reden daar een nieuwe woning te zoeken ?
En als de vader zich niet happy voelt is dat wel goed voor het kind? Of als het kind zich niet happy voelt omdat zijn vader aan de andere kant van het land woont?quote:Als de moeder zich niet happy voelt is dat voor het kind óók niet goed en als de moeder dus graag weer bij haar eigen familie en vrienden in de buurt wil wonen, moet het één en ander tegen elkaar afgewogen worden. Ik denk dat de moeder dan zelf het beste kan beoordelen wat het zwaarste moet wegen.
Uit ervaring weet ik dat iemand kan denken dat hij/zij het beste voor hun kind doen maar dit in de praktijk niet zo is.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:58 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Ik doe wat mij het beste lijkt voor ons kind en iedere keus neem ik heel overwogen.
Dat is inderdaad iets wat mogelijk is, alleen moet TS dan niet de illusie hebben dat het kind dan een goede band met de vader kan opbouwen (en heeft er geen recht op?).quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dus dan moet de moeder maar een woning zoeken in een plaats waar zij zich niet thuis voelt ? Ze is om te beginnen al daar naartoe verhuist omwille van hem en dan is ze nu dus ook nog verplicht om om de zelfde reden daar een nieuwe woning te zoeken ?
Ik heb zelf de trieste ervaring opgedaan dat mijn ex - die zelf alweer hertrouwd was - opeens zijn zoon niet meer wilde zien toen ik ook een nieuwe relatie kreeg. Dit omdat het volgens hem te verwarrend voor een 8 jarige zou zijn om een vader én een stiefvader te hebben![]()
Als de moeder zich niet happy voelt is dat voor het kind óók niet goed en als de moeder dus graag weer bij haar eigen familie en vrienden in de buurt wil wonen, moet het één en ander tegen elkaar afgewogen worden. Ik denk dat de moeder dan zelf het beste kan beoordelen wat het zwaarste moet wegen.
Begrijp je het wel als een Poolse vrouw na haar scheiding terug naar Polen wil?quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:17 schreef _Flash_ het volgende:
Je kan toch prima eenmaal per maand met of zonder kind een weekend naar je familie gaan? Waarom zoveel verdriet en ongemak veroorzaken door te verhuizen?
Ik begrijp het echt niet.
Ik begrijpt dat niet nee... zeker niet na 10 jaar relatie, dan heb je namelijk een leven opgebouwd ergens.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Begrijp je het wel als een Poolse vrouw na haar scheiding terug naar Polen wil?
Of moet die ook, in haar uppie, in de buurt van haar Nederlandse ex blijven wonen?
Ik begrijp dat wel. 10 jaar is best een lange tijd, maar je hebt als vrouw op den vreemde alleen je partner, zijn familie en zijn vrienden. Die vallen vrijwel allemaal weg na een scheiding. Misschien houd je enkele vrienden over. Misschien heeft TS zich nooit thuis gevoeld in deze woonplaats, maar volgehouden omwille van de relatie.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik begrijpt dat niet nee... zeker niet na 10 jaar relatie, dan heb je namelijk een leven opgebouwd ergens.
Maar dan moet je in dezelfde wijk wonen, ivm met school.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:43 schreef Leandra het volgende:
Over het algemeen?
De nieuwe norm is co-ouderschap, en niet een weekend (in de twee weken) bij papa, welkom in 2012.
maar dat is hier dus niet de situatie...quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dan moet je in dezelfde wijk wonen, ivm met school.
Gelukkig zijn er een heleboel ouders die dat voor hun kinderen over hebben, maar ook een heleboel waar dat gewoon niet mogelijk is.
Als pa, bijvoorbeeld, een relatie krijgt met een vrouw met kinderen, in een andere stad, dan kun je niet verwachten dat die vrouw dan met haar kinderen gaat verhuizen, want die kinderen hebben ook weer een vader die mogelijk co-ouder is.
Alles waar TS nog een band mee heeft woont in het noorden. Dus vanwege je ouders mag je niet verhuizen, maar krijgt ze een relatie met een vroeger vriendje, dan mag het wel? Misschien kan ze wel, voorlopig, bij haar ouders intrekken. Mag niet? Wat moet ze dan, als het huis verkocht is?quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:51 schreef WRH het volgende:
[..]
maar dat is hier dus niet de situatie...
Nee nog niet maar dat kan altijd veranderen. Algemene mening hier zou dan zijn dat ook niet mag.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:51 schreef WRH het volgende:
[..]
maar dat is hier dus niet de situatie...
Inderdaad, en de Thaise bruid zoekt het na haar scheiding ook maar uit in Lutjebroek. Terug naar Thailand mag niet.quote:Op donderdag 14 juni 2012 18:27 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nee nog niet maar dat kan altijd veranderen. Algemene mening hier zou dan zijn dat ook niet mag.
Dan moet je imho een beetje zorgen dat je geen kinderen krijgtquote:Op donderdag 14 juni 2012 18:27 schreef Gia het volgende:
Ik vind het nogal een opgave om na het beeindigen van je relatie aan de andere kant van het land te blijven wonen.
Ook dat is co-ouderschap.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:43 schreef Leandra het volgende:
Over het algemeen?
De nieuwe norm is co-ouderschap, en niet een weekend (in de twee weken) bij papa, welkom in 2012.
Ja da-agquote:Op donderdag 14 juni 2012 19:09 schreef Gia het volgende:
Zoals ik al eerder aangaf zijn er ook andere oplossingen mogelijk. Maar daar zullen beide ouders samen uit moeten komen.
Verder kun je niet met terugwerkende kracht geen kind krijgen. Als je alles vantevoren weet is rijk worden geen kunst. Dat kind is er en ze zullen samen een oplossing moeten zoeken waar ze allebei achter staan.
Ehm nee, jij mag wel vinden dat het co-ouderschap is, maar een weekend in de veertien dagen is geen co-ouderschap.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:12 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Ook dat is co-ouderschap.
Mijn ex en ik wonen nu 25 km bij elkaar vandaan.
Wij kunnen nog samen met elkaar door een deur. We hebben toendertijd een ouderschapsplan opgesteld bij een Rechtshulp bureau. Samen 1 non-profit advocaat. Beviel prima ( onder de omstandigheden dan).
Misschien zit er ook zoiets in de buurt van TS.
Vereiste is wel dat je goed met elkaar op kunt schieten anders werkt het niet.
Echter zou zij of ik niet zomaar aan de andere kant van het land gaan kunnen wonen. Dat moet in goed overleg gebeuren ivm de reisafstand voor de kinderen.
Bron.quote:Bij co-ouderschap deelt u de dagelijkse zorg en opvoeding van de kinderen zoveel mogelijk. Uw kind woont dan afwisselend bij u en uw partner. U neemt allebei de opvoeding en verzorging van het kind op u.
Je hebt gelijk.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm nee, jij mag wel vinden dat het co-ouderschap is, maar een weekend in de veertien dagen is geen co-ouderschap.
Co-ouderschap:
[..]
Bron.
eens dat ze er samen uit moeten komen maar in dit geval van TO beslist ze dus alles even alleen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 18:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad, en de Thaise bruid zoekt het na haar scheiding ook maar uit in Lutjebroek. Terug naar Thailand mag niet.
zie andere topics van TO, het viel dus wel mee met dat beroerde sociale leven opbouwen.quote:
Ben jij tevreden met alle keuzes die je hebt gemaakt? Dit topic dus.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:59 schreef Leandra het volgende:
Ander topic, een maand geleden ging de relatie slecht en was ze een vriend van vroeger tegengekomen, nu heeft ze haar relatie beëindigd.
Goed idee voor de kleine!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:01 schreef Mishu het volgende:
Zodra hij gerechtelijk ouderschap heeft, kan hij je dwingen om in de buurt te blijven. Zou daar dus mee wachten tot je verhuisd bent.
Hoe willen jullie co-ouderschap gaan combineren met de grote afstand?
komt met name omdat TS niet echt reageert op de voorbeelden en ervaringen van de praktijk, dus zaken als kosten van verhuizen, werk vinden, werk behouden voor de vader van het kind, reistijd en de problemen die dat met zich meebrengen, etc etc.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:01 schreef Scorpie het volgende:
Dit topic is wel erg verzand in een R&P discussie zeg.
Haha, ik ookquote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Echt he, iedere keer als ik het lees denk ik 'Technisch Ontwerp? Huh?'.
Werkloos zijn is niet mijn keuze. En je weet niet wat voor baan ik zoek. De kans dat ik een baan in het Noorden vind kan misschien wel eens groter zijn dan hier. Daarnaast ken je de vader niet en heb je geen idee of hij überhaupt momenteel al moeite doet om de band tussen hem en het kind op te bouwen. Ik vind het héél belangrijk dat er een goede band is tussen de vader en ons kind. Maar dat is niet alleen aan mij, dat is ook aan hem.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:21 schreef WRH het volgende:
[..]
komt met name omdat TS niet echt reageert op de voorbeelden en ervaringen van de praktijk, dus zaken als kosten van verhuizen, werk vinden, werk behouden voor de vader van het kind, reistijd en de problemen die dat met zich meebrengen, etc etc.
Vind het niet spannend dat TS vreemdgaat, bij haar partner vertrekt en meer van dat alles, zijn inderdaad andere topics voor omdat te bespreken en dat veroordeel ik ook niet, ze is een grote meid.
wat ik wel erg vind is dat iemand die duidelijk bezig is met zichzelf (bedoel als in ontwikkeling / verandering in haar leven) dat ten eerste niet zelf bekostigd (want werkeloos en verhuizen naar hoge noorden waar nog minder banen zijn) en ten tweede in dat proces van persoonlijke ontwikkeling compleet voorbij gaat aan het opbouwen van een band tussen haar kind en de vader van haar kind.
reistijd, kosten voor de vader, het wordt allemaal van tafel geveegd of er wordt niet op ingegaan, oftwel, ik begrijp daar uit dat TS het niet belangrijk vind dat er een band blijft tussen vader en kind.
Ehhh? Vergeet je niet iemand?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:10 schreef Luttepetutje het volgende:
Maar hoe dan ook zal er iemand ongelukkig zijn. Als het de vader niet is, dan ben ik het wel.
Zou je dan eens precies aan kunnen geven wat voor praktische info/hulp je hier zoekt? Want praktische zaken (op moment met name nog m.b.t. de reisafstand) die wij hier tot nu toe hebben aangedragen worden weggewoven/nauwelijks op gereageerd, dat is denk ik ook de reden dat het steeds meer een R&P achtig topic werd, met name ook omdat er een aantal met ervaring (zelfs iemand die het als kind heeft meegemaakt!) gereageerd hebben mbt reisafstanden en wat voor impact dat heeft op het kind.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:10 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Werkloos zijn is niet mijn keuze. En je weet niet wat voor baan ik zoek. De kans dat ik een baan in het Noorden vind kan misschien wel eens groter zijn dan hier. Daarnaast ken je de vader niet en heb je geen idee of hij überhaupt momenteel al moeite doet om de band tussen hem en het kind op te bouwen. Ik vind het héél belangrijk dat er een goede band is tussen de vader en ons kind. Maar dat is niet alleen aan mij, dat is ook aan hem.
Ik ben echt bewust van alles en veeg het niet van tafel. Ieder woord dat ik hier lees dringt tot me door. En ik heb het ontzettend moeilijk met dit alles en zoek naar de perfecte oplossing. Maar hoe dan ook zal er iemand ongelukkig zijn. Als het de vader niet is, dan ben ik het wel. Het is dus een verdomd moeilijke keuze en alhoewel het lijkt alsof ik alles al besloten heb, dat is echt niet zo. In mijn hoofd is een en al twijfel en chaos. En ik hoopte hier wat hulp te vinden om alles wat meer op een rijtje te krijgen.
En ik ging er niet meer op in omdat het hier idd meer R&P werd en daar was ik juist uit weggegaan met dit topic.
Mijn vraag was vooral, wát moet er allemaal geregeld worden als je uit elkaar gaat in deze situatie. En waar moet je opletten, voor uit kijken en wel of juist niet doen. Dus praktische zaken als hypotheek, verzekeringen, fiscaal partnerschap, etc. Wat moet je als eerste doen en wat kun je beter als laatste doen? Dat soort dingen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:24 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Zou je dan eens precies aan kunnen geven wat voor praktische info/hulp je hier zoekt? Want praktische zaken (op moment met name nog m.b.t. de reisafstand) die wij hier tot nu toe hebben aangedragen worden weggewoven/nauwelijks op gereageerd, dat is denk ik ook de reden dat het steeds meer een R&P achtig topic werd, met name ook omdat er een aantal met ervaring (zelfs iemand die het als kind heeft meegemaakt!) gereageerd hebben mbt reisafstanden en wat voor impact dat heeft op het kind.
Komt omdat er meer stront overheen gegooid word..quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:10 schreef Flurry het volgende:
aan de andere kant van het hek is het gras altijd groener...
Ouders belasten?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:39 schreef Pindasoepje het volgende:
Verder weet ik niet hoe oud je kindje is, maar ik neem aan dat je kinderopvang moet regelen. Of ga je je ouders belasten hiermee?
ouders zullen nooit nee zeggen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Ouders belasten?
Wie weet willen die ouders niets liever dan op hun kleinkind passen.
Spaart de hoge kosten voor opvang uit.
INDERDAAD WE ZIJN TOCH POTJANDORIE NIET VAN DIE NERDS OP TWEAKERSquote:
Zat grootouders die het graag doen, en niet uit plichtsgevoel.quote:
Ja, en op FOK! wordt TS gebruikt.... al jaren.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:34 schreef Pindasoepje het volgende:
Tweakers is cool ja!
TO staat voor mij voor topic opener hoor..
Je gaat wel lekker in de aannames, eerst al vergelijken met een Poolse of Thaise die "uiteraard" terugwil naar het land van herkomst, en er nu maar vanuitgaan dat opa en oma wel willen oppassen?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Zat grootouders die het graag doen, en niet uit plichtsgevoel.
Is toch leuk, zo'n kleintje in huis!
Ik ken helaas vooral grootouders die het best prima zouden vinden als ze iets minder werden opogezadeld met de kleinkinderenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet iedereen vind dat hoor, er zijn genoeg oma's en opa's die werkenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Bron?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:20 schreef WRH het volgende:
de meeste psychologen zullen structurele en veelvuldige oppas door grootouders afraden
zou het moeten opzoeken, circa 5 jaar geleden was het een tijdje redelijk hot onderwerp en is er een aantal onderzoeken gedaan.quote:
Dan zitten de kindjes tenminste in een vertrouwde omgeving ipv met al die kille noorderlingen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:29 schreef MaGNeT het volgende:
Valt wel wat mee met de banen in het Noorden.
De woonkosten zijn hier een stuk lager dan in het drukker bevolkte deel van Nederland en je hebt sneller een woning, vooral als je tevreden bent met een dorpje.
Je kan je dan altijd nog inschrijven voor een woning in een grotere plaats.
En ja, 2 uur rijden is ver maar je kan niet al je keuzes laten afhangen van een ex-partner waarvan je ook nog niet weet wat hij gaat doen.
Strak blijf je zelf in de regio wonen, verhuist de ex-partner naar Australië om een nieuw leven op te bouwen.
Hey. Das kil van je.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan zitten de kindjes tenminste in een vertrouwde omgeving ipv met al die kille noorderlingen.
Als jij toonaangevend bent voor het warme zuiden dan blijf ik liever in het kille noordenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan zitten de kindjes tenminste in een vertrouwde omgeving ipv met al die kille noorderlingen.
Sorry dat ik zuiders temperament hebquote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als jij toonaangevend bent voor het warme zuiden dan blijf ik liever in het kille noorden
Dat weet jij goed jonhugh!quote:
Kind is pas een jaar. Als ze nu verhuizen groeit hij/zij op als noorderling en is dat de vertrouwde omgeving.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen. Er zal altijd een vorm van onbehagen zijn als het kind het 'brabant' van guus meeuwis of een liedje van rowwen heze hoort, terwijl het kindje zelf niet weet waaromquote:Op vrijdag 15 juni 2012 20:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Kind is pas een jaar. Als ze nu verhuizen groeit hij/zij op als noorderling en is dat de vertrouwde omgeving.
Dus volgens jou mogen kinderen dan niet opgroeien in het noorden ???? Iedereen met kinderen verhuizen naar het oh zo "gezellige" gezellige zuigen. Meeste mensen die ik ken daar vandaan zijn eigenlijk maar een stel chagerijnen als ze eens met carnaval niet thuis zijn en de rest van de tijd ook.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 20:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen. Er zal altijd een vorm van onbehagen zijn als het kind het 'brabant' van guus meeuwis of een liedje van rowwen heze hoort, terwijl het kindje zelf niet weet waarom. Ach errum!
Blij dat ik zuiderling ben...quote:Op zaterdag 16 juni 2012 02:27 schreef Maanvis het volgende:
oke oke, ik neem het terug. noorderlingen zijn geen kille mensen maar gewoon neurotische mensjes die snel happen
Ach ja beter dat dan kil toch. Trouwens uiteindelijk zijn wij allemaal duitser dus begin maar te juichen voor hun.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 02:27 schreef Maanvis het volgende:
oke oke, ik neem het terug. noorderlingen zijn geen kille mensen maar gewoon neurotische mensjes die snel happen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |