abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juni 2012 @ 18:05:28 #1
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112433797
quote:
Vergeet die wietpas. Haal dat spul voortaan op straat

De wietpas zorgt ervoor dat toeristen geen coffeeshop meer inkomen. Dat geldt ook voor Nederlandse blowers die even buiten hun woonplaats wat willen halen. Voortaan koop je je spul dus bij een dealer op straat, die wellicht ook cocaïne in de aanbieding heeft. Gebruiken kan in een portiek.

Criminelen zouden daarom het regeringsplan voor de invoering van een wietpas moeten aanmoedigen. Hun drugshandel op straat zal bloeien als nooit te voren, terwijl de coffeeshops hun klantenkring zien slinken omdat ze alleen nog aan inwoners mogen leveren die zich eerder bij hen geregistreerd hebben.

Is dit wat de regering beoogt met de maatregel? Nee, maar het zijn wel de consequenties als zij de wietpas invoert. Dat leren we uit twee opiniestukken die vanmorgen in nrc.next verschenen.

Nicole Maalsté, drugsonderzoeker en auteur van Polderwiet (De Fontein, 2007), betoogt dat de regering beter de achterdeur van coffeeshops in de gaten kan houden. Daar wordt de drugs immers aangeleverd. Dit gedoogde illegale circuit blijft volgens Maalsté een erg interessant terrein voor criminele organisaties. Wie de georganiseerde misdaad wil bestrijden, kan daarom beter de achterdeur reguleren en de kleine telers met rust laten. Een pasje voor de achterdeur dus.

NOS Headlines - Wietpas

Dat blowers nu nauwelijks in aanraking komen met andere drugs, pleit volgens Maalsté het meest voor het huidige gedoogbeleid. Ook wijst ze erop dat Nederland grotendeels zelfvoorzienend is geworden, wat buitenlandse smokkelaars van een bezoek weerhoudt.

Kan de wietpas juridisch wel? Nee, zegt advocaat Maurice Veldman. Het wettelijk kader van het gedoogbeleid ontbeert de mogelijkheid een pasjessysteem in te voeren waarmee sommige burgers van overheidswege worden uitgenodigd om strafbare feiten te plegen door hen toegang te verlenen tot een plaats om softdrugs te kopen. De burgemeester, zo voorspelt Veldman, zal de rechter op zijn weg vinden als hij door de minister wordt gedwongen wietpassen te verstrekken.
Deel 1: Vergeet die wietpas. Haal dat spul voortaan op straat
Deel 2: De wietpas #2
Deel 3: De wietpas #3
Deel 4: De wietpas #4 - blows your head off...
Deel 5: De wietpas #5 - Nederland op stelten...
Deel 6: De wietpas #6 - De opkomst van de straatdealers
Deel 7: De wietpas #7 - Tegenstrijdige nieuwsberichten

Hier verder over het aankomende succes..

Volgende had ik ook al in vorige topic gepost maar zag net dat het laatste post was. Nog een keertje Dagblad de Limburger van vandaag:

maandag 4 juni 2012 @ 18:06:51 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_112433839
Straathandel ftw! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 4 juni 2012 @ 18:12:04 #3
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_112433997
Psssst! Wiet kopen?
pi_112434154
Ik blijf hoop houden dat in 2013 de pas niet in heel Nederland wordt ingevoerd..
  maandag 4 juni 2012 @ 18:24:53 #5
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_112434431
Gewoon meer agenten er op, 500 euro boete per gram en ons begrotingstekort is zo opgelost.
  maandag 4 juni 2012 @ 18:31:15 #6
pi_112434717
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:24 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Gewoon meer agenten er op, 500 euro boete per gram en ons begrotingstekort is zo opgelost.
Vraag aan de gemiddelde Mexicaan hoe dat bevalt.b
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_112434898
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:24 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Gewoon legaliseren dat levert 1miljard per jaar op en er hoeft niemand meer vanwege een plantje in een cel te zitten.
  maandag 4 juni 2012 @ 18:36:41 #8
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_112434951
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gewoon legaliseren dat levert 1miljard per jaar op en er hoeft niemand meer vanwege een plantje in een cel te zitten.
Altijd maar weer dat gegoochel met cijfers, hoe kan je nu al zeggen dat zoiets 1 miljard gaat opleveren?
pi_112435095
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:36 schreef YazooW het volgende:

[..]

Altijd maar weer dat gegoochel met cijfers, hoe kan je nu al zeggen dat zoiets 1 miljard gaat opleveren?
quote:
Een stevige structurele bijdrage aan de Nederlandse schatkist die in deze tijden van bezuinigingen
zeer welkom is. Volgens recent onderzoek van econoom Martijn Boermans zou de totale opbrengst
van regulering van de cannabismarkt voor de overheid ¤850 miljoen per jaar bedragen [5].
Bron

Of
quote:
Hoeveel bespaart regulering?
Er is studie gedaan naar legalisering (= regulering via wet) van alleen cannabis. Conservatief berekend komt dat uit op een netto-opbrengst voor de overheid van maximaal 850 miljoen euro per jaar.

De kosten van rechtshandhaving van het soft- én harddrugsverbod bedroegen volgens prof. Rigter (Erasmus-universiteit) over 2003 ¤ 1,6 miljard. Daar bovenop komen dan nog de indirecte handhavingskosten, waarbij een schatting van ca. ¤ 2,0 miljard voor 2011 gerechtvaardigd is. Deze handhavingskosten vervallen voor het grootste deel.
Bron

Nog meer
celebrate your money
  maandag 4 juni 2012 @ 18:45:24 #10
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_112435367
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:39 schreef leRomein het volgende:

[..]

[..]

Bron

Of

[..]

Bron
Eerste bron linkt naar een pdf waarin inderdaad die zin staat, maar meer staat er ook niet. Orginele source waarnaar verwezen wordt is nergens te vinden.

Tweede bron, hertstelderepubliek.wordpress.com ( :') ) zegt ook ergens tussen door in 1 zinnetje:
quote:
Conservatief berekend komt dat uit op een netto-opbrengst voor de overheid van maximaal 850 miljoen euro per jaar.
Zonder bronvermelding of wat dan ook.

Ik ben het eens dat het gelegaliseerd moet worden, maar men moet niet doen dat er van tevoren berekend kan worden hoeveel het gaat opleveren, simpelweg omdat het niet duidelijk is hoeveel er wordt verkocht in de shops.
pi_112435443
quote:

[..]

Net zoals onze bestuurders, zeggen dat er door de invoering van de wietpas geen problemen ontstaan. _O-

Nu serieus, er zijn wel wat onderzoeken gedaan en daarin worden aannames gedaan waarmee men tot bedragen tussen de 300.000.000 en de 1.000.000.000 euro uit komt. Dit komt door accijnsen op wiet, minder politieinzet, wietelers die wit mensen in dienst nemen, over hun omzet belasting afdragen, veel minder illegale stroomaftap meer, en zo zijn er nog een stapel voordelen die men in deze berekening heeft gezet.

Maar nu vele wietrokers in het zuiden van het land wederom bij de thuisdealers terecht zijn gekomen is het maar de vraag of deze mensen weer terug naar de shops komen als de wietpas zou worden afgeschaft. Wanneer al die rokers nu in het illegale circuit blijven hangen kan het zomaar zijn dat de besparing niet meer zoveel is,maar ook dat hebben we dan te danken aan de kortzichtigheid van onze rechste rakkers. :')
  maandag 4 juni 2012 @ 18:50:27 #12
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_112435583
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Net zoals onze bestuurders, zeggen dat er door de invoering van de wietpas geen problemen ontstaan. _O-

Nu serieus, er zijn wel wat onderzoeken gedaan en daarin worden aannames gedaan waarmee men tot bedragen tussen de 300.000.000 en de 1.000.000.000 euro uit komt. Dit komt door accijnsen op wiet, minder politieinzet, wietelers die wit mensen in dienst nemen, over hun omzet belasting afdragen, veel minder illegale stroomaftap meer, en zo zijn er nog een stapel voordelen die men in deze berekening heeft gezet.

Maar nu vele wietrokers in het zuiden van het land wederom bij de thuisdealers terecht zijn gekomen is het maar de vraag of deze mensen weer terug naar de shops komen als de wietpas zou worden afgeschaft. Wanneer al die rokers nu in het illegale circuit blijven hangen kan het zomaar zijn dat de besparing niet meer zoveel is,maar ook dat hebben we dan te danken aan de kortzichtigheid van onze rechste rakkers. :')
Als volgens onderzoeken de resultaten tussen de 300 miljoen en 1 miljard liggen weet je wel hoe serieus je die onderzoeken moet nemen. Zoals je zelf al laat weten hangt het van enorm veel zaken af, het is dus hartstikke moeilijk om een reëel beeld te schetsen over hoeveel het kan gaan opleveren.
pi_112435584
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:45 schreef YazooW het volgende:

[..]

Eerste bron linkt naar een pdf waarin inderdaad die zin staat, maar meer staat er ook niet. Orginele source waarnaar verwezen wordt is nergens te vinden.

Tweede bron, hertstelderepubliek.wordpress.com ( :') ) zegt ook ergens tussen door in 1 zinnetje:

[..]

Zonder bronvermelding of wat dan ook.

Ik ben het eens dat het gelegaliseerd moet worden, maar men moet niet doen dat er van tevoren berekend kan worden hoeveel het gaat opleveren, simpelweg omdat het niet duidelijk is hoeveel er wordt verkocht in de shops.
Hier het onderzoek.
En hier nog een ander artikeltje.

In hoeverre de cijfers wel of niet kloppen kan ik niet zeggen, maar het lijkt me meer dan duidelijk dat er miljarden bespaart kunnen worden wat betreft de nutteloze bestrijding en zeker enkele honderden miljoenen opleveren in de vorm van belastingen.
celebrate your money
  maandag 4 juni 2012 @ 18:52:12 #14
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_112435655
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:50 schreef leRomein het volgende:

[..]

Hier het onderzoek.
En hier nog een ander artikeltje.

In hoeverre de cijfers wel of niet kloppen kan ik niet zeggen, maar het lijkt me meer dan duidelijk dat er miljarden bespaart kunnen worden wat betreft de nutteloze bestrijding en zeker enkele honderden miljoenen opleveren in de vorm van belastingen.
Kijk eens aan, het onderzoek is dus wel te vinden. Ik zocht net op de precieze benaming van de bron in de bronvermelding van dat andere onderzoek, op die manier was hij dus niet te vinden. My bad.
pi_112435715
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:52 schreef YazooW het volgende:

[..]

Kijk eens aan, het onderzoek is dus wel te vinden. Ik zocht net op de precieze benaming van de bron in de bronvermelding van dat andere onderzoek, op die manier was hij dus niet te vinden. My bad.
Ik zit het zelf nu even door te lezen want ik weet niet of dit het juiste onderzoek is, maar het laat in elk geval wat berekeningen zien en de conclusie dat legaliseren een hoop (economische) ellende zou besparen.
celebrate your money
  maandag 4 juni 2012 @ 18:54:26 #16
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112435764
quote:

[..]

De belasting over de huur/verkoop drank/eten ed is al 250miljoen, dan is 1miljard best aannemelijk.
pi_112436000
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:50 schreef YazooW het volgende:

[..]

Als volgens onderzoeken de resultaten tussen de 300 miljoen en 1 miljard liggen weet je wel hoe serieus je die onderzoeken moet nemen. Zoals je zelf al laat weten hangt het van enorm veel zaken af, het is dus hartstikke moeilijk om een reëel beeld te schetsen over hoeveel het kan gaan opleveren.
Ik neem die onderzoeken een stuk serieuzer als de propaganda die de rechtse verbods rakkers over ons heen storten.

Er komen in ieder geval altijd positieve cijfers uit. Voor alleen al de handhaving van de wietpas in het zuiden worden 50 agenten ingezet, dat kost dus al 5.000.000 per jaar, gemeentes hebben allemaal beleidsstukken en overleggen moeten voeren zal zomaar ook nog eens 5.000.000 kosten, nou chapeau opstelten & co in deze tijden van bezuinigen gewoon de overheids financiën nog verder belasten. En dat zijn dan alleen de directe kosten die we zo zien. De verminderde omzet van de shops gaat ook nog flink wat witte banen kosten en daar krijgen we straatdealers voor terug.
pi_112436002
"Onno Hoes overtuigd van succes"

Proest. Die mongool komt blijkbaar niet in de binnenstad _O-

Ik las laatst een uitspraak van hem: "Ja er zijn meer meldingen van overlast, maar dat toont aan dat de wietpas een succes is en dat de burgers ook goed meewerken met het melden van ongeregeldheden"

Dus samengevat:
1. Wietpas nodig om overlast in te perken.
2. Overlast wordt juist erger na invoering wietpas
3. ?
4. Succes!!!
  maandag 4 juni 2012 @ 20:19:09 #19
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112440427
Kunnen we van antillen niet gewoon één groot plantageveld maken? De helft is daar toch al bekend mee :')
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 juni 2012 @ 20:23:11 #20
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_112440668
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_112440947
Met zoveel negatief nieuws kán het toch niet dat het landelijk wordt ingevoerd? :') Amsterdam zal een slagveld worden.
pi_112441471
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:27 schreef -Dries- het volgende:
Met zoveel negatief nieuws kán het toch niet dat het landelijk wordt ingevoerd? :') Amsterdam zal een slagveld worden.
:D

Je doet alsof half Nederland een fuck geeft over die wietpas.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_112441749
quote:
11s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:35 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Je doet alsof half Nederland een fuck geeft over die wietpas.
Haha nee idd, maar de tegenhangers zijn wel luid en actief. Bovendien krijgt de pas er (in de meeste) media flink van langs.
  maandag 4 juni 2012 @ 21:39:24 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112446273
Gaat zeker een tyfuszooitje worden in de hoofdstad en andere grote steden boven de rivieren, de straten zullen overstelpt worden met steeds agressiever wordende dealertjes die vechten voor hun klanten, er zal meer troep verkocht worden wat weer tot slachtoffers zal leiden en verder verbod etc... Gaat dus nog leuk worden, Mexico here we come
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 4 juni 2012 @ 21:50:15 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112447237
Het is bijna BNW-'waardig'!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 4 juni 2012 @ 21:57:32 #26
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112447829
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:39 schreef Re het volgende:
Gaat zeker een tyfuszooitje worden in de hoofdstad en andere grote steden boven de rivieren, de straten zullen overstelpt worden met steeds agressiever wordende dealertjes die vechten voor hun klanten, er zal meer troep verkocht worden wat weer tot slachtoffers zal leiden en verder verbod etc... Gaat dus nog leuk worden, Mexico here we come
"kijk eens wat drugs doen met onze maatschappij"

Het is zo voorspelbaar :')
  maandag 4 juni 2012 @ 21:58:27 #27
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112447909
quote:
11s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:50 schreef Copycat het volgende:
Het is bijna BNW-'waardig'!
Hoop zaken die in bnw als 'aludhoedjezooi' worden afgedaan bleken toch eindelijk waar te zijn of uit te komen...
pi_112461859
Ik geloof dat Opstelten wel blij is momenteel.
pi_112464192
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:59 schreef Refragmental het volgende:
"Onno Hoes overtuigd van succes"

Ik blijf hopen dat alle dealers zich voor zijn deur verzamelen. Die man is volkomen wereldvreemd.
  Forum Admin dinsdag 5 juni 2012 @ 10:03:09 #30
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_112465146
quote:
8s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 03:09 schreef Martin1234 het volgende:
Ik geloof dat Opstelten wel blij is momenteel.
Die man moet zich zo diep schamen. Niet eens om de achterlijkheid van zijn "idee" maar puur en alleen al om het verspillen van geld in een tijd waarin we moeten bezuinigen. Het werkte prima zoals het was, het kon iig nog wel een jaar of wat mee. :r

Als ie dit leest. Je bent een vuile rat. :r
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_112471118
Waarom is dat spul eigenlijk illegaal?

Gezondheid: Drank en tabak zijn nog erger en wel legaal
Verslaving: Drank en tabak zijn vele malen verslavender
Roes en kater: Drank de roes maakt je roekeloos en je hebt geen controle, de kater doet je de volgende dag slecht functioneren. Tabak n.v.t. Wiet, de roes maakt je rustig en nodigt uit tot creativiteit. Je bent er ook zo uit en er is geen kater.
Overlast: Drank: lawaai, vandalisme, aggressiviteit. Tabak: wellicht dat sommigen last hebben van de rook en peuken op straat. Wiet: Rustig thuis of in de coffeeshop; geen van bovenstaande problemen. Foutparkeerders uit het buitenland?? Rofl.
Criminaliteit: Maak iets illegaal en je creëert criminaliteit.

Werkelijk. Ik heb echt niet door wat de reden van illegaliteit is. Kan iemand me dat svp uitleggen?
Een hond waarvoor je niet hoeft te bukken krijgt meer aaitjes.
pi_112471280
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 12:48 schreef Deko het volgende:
Waarom is dat spul eigenlijk illegaal?

Gezondheid: Drank en tabak zijn nog erger en wel legaal
Verslaving: Drank en tabak zijn vele malen verslavender
Overlast: Drank: lawaai, vandalisme, aggressiviteit. Tabak: wellicht dat sommigen last hebben van de rook en peuken op straat. Wiet: Rustig thuis of in de coffeeshop; geen van bovenstaande problemen. Foutparkeerders uit het buitenland?? Rofl.
Criminaliteit: Maak iets illegaal en je creëert criminaliteit.

Werkelijk. Ik heb echt niet door wat de reden van illegaliteit is. Kan iemand me dat svp uitleggen?
Kortzichtig Europees beleid. Tada.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_112471356
Jarenlang consequent leugens verspreiden en blijven herhalen over hennep (waar in de VS de toon is gezet) heeft het collectieve vermogen om feiten van fictie te scheiden wat betreft dit onderwerp behoorlijk aangetast. Legale cannabis zou daarnaast een redelijke verstoring kunnen vormen voor de afzet van bijvoorbeeld de farmaceutische industrie en de alcoholproducenten. En de war on drugs draait om een heleboel geld. Er zijn veel machtige mensen en organisaties die er enorme belangen bij hebben om de status quo te behouden.
celebrate your money
pi_112471517
Als ik mijn eerste twee antwoorden lees is het al wat ik dacht. Drogredenen gebaseerd op foutieve beeldvorming. Illegaliteit zou dus nooit stand mogen houden.
Een hond waarvoor je niet hoeft te bukken krijgt meer aaitjes.
pi_112473138
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 12:48 schreef Deko het volgende:

De minister aan het woord

"Kijk euh, we moeten euh vooral niet euh te lacherig doen over wiet euh.... Grummubbel grgrgr euh psychose en euh mublublu overlast van euh Belgen en Duitsers.. rubble rubble kinderen op school."
  dinsdag 5 juni 2012 @ 15:44:45 #36
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112478761
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 12:58 schreef Deko het volgende:
Als ik mijn eerste twee antwoorden lees is het al wat ik dacht. Drogredenen gebaseerd op foutieve beeldvorming. Illegaliteit zou dus nooit stand mogen houden.
Correct.
pi_112478990
Toch werkt die anti-wiet-propaganda als een dolle.

Dit las ik net elders op het forum:
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:44 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Het is toch een gegeven dat er meer THC in dat hedendaagse spul zit dan vroeger het geval was?
En als er meer dan 15 procent THC in zit staat het gelijk aan harddrugs. Daar hoef ik de krant niet voor te lezen, dat is algemeen bekend. ;)
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:17:40 #38
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112480209
Ik hoop dat dat een grap was ;(
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:31:43 #39
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112480818
niet dus -O-
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:55:51 #40
pi_112481831
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 15:50 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Tot je het gaat vergelijken met alcohol: Bier = softdrugs, Jenever = harddrugs.
pi_112481919
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alcohol is geen druks!
pi_112481937
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan slaat de vergelijking nog nergens op wat alcohol (of het nu in bier of in wodka zit) valt sowieso al in principe onder de hard drugs lijst als we de criteria daarvoor gewoon structureel goed toepassen.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:59:15 #43
pi_112481958
Net Onno Hoes op radio 1: "Het is goed dat de shops een maand dicht waren want nu weten ze in het buitenland dat er hier geen wiet meer te krijgen is."

Het heeft hem wel een paar weken gekost om zijn woedeaanval te boven te komen :')
  dinsdag 5 juni 2012 @ 17:00:06 #44
pi_112481988
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan slaat de vergelijking nog nergens op wat alcohol (of het nu in bier of in wodka zit) valt sowieso al in principe onder de hard drugs lijst als we de criteria daarvoor gewoon structureel goed toepassen.
Maar dan zijn harddrugs dus gewoon legaal en is het hele verhaal geen argument voor een verbod. Game, set and match. :P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 juni 2012 @ 19:08:49 #45
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_112487336
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Net Onno Hoes op radio 1: "Het is goed dat de shops een maand dicht waren want nu weten ze in het buitenland dat er hier geen wiet meer te krijgen is."

Het heeft hem wel een paar weken gekost om zijn woedeaanval te boven te komen :')
nu vindt hij het weer goed _O- :') wat een vent zeg
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 5 juni 2012 @ 20:32:58 #46
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112491668
Ja lekker is dat he, stuurt ivo je een brief met wat je WEL moet zeggen plus een zakcentje, krijg je andere brief met ANDERE dingen die je moet zeggen :( en nu staat hoes weer voor lul omdat ivo de zaakjes niet op orde heeft
pi_112508994
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Want in het buitenland zijn ze volslagen achterlijk en hebben ze geen flauw idee dat er zoiets als straathandel bestaat?

Hoe kon die man in vredesnaam in die functie terechtkomen?
pi_112509335
[/quote]

quote:
Controle sofinummers coffeeshopbezoekers blijft

BREDA - De politie blijft, zij het steekproefsgewijs, de burgerservicenummers (BSN) van coffeeshopbezoekers opschrijven en meenemen naar het bureau voor controle. Dat blijkt uit antwoorden van het college na vragen van GroenLinks Breda.

Selçuk Akinci bekritiseerde eerder het feit dat de politie BSN's opschreef voor controle op het bureau. De burgemeester had eerder toegezegd dat dit juist niet zou gebeuren.

Het Bredase stadsbestuur stelt nu dat wel moet kunnen worden gecontroleerd of bezoekers ook daadwerkelijk Nederlanders zijn. Buitenlanders zijn immers sinds de invoering van het nieuwe regime op 1 mei niet meer welkom in de Brabantse coffeeshops. Die controle kan niet plaatsvinden aan de hand van alleen de ledenlijst die aanwezig is in de coffeeshop, zo legt het college uit. "De coffeeshophouders zijn namelijk niet verplicht het uittreksel GBA van de klanten te overleggen."

Voor de politie zou het makkelijker zijn om de nummers op te schrijven en op het bureau te controleren. Overigens worden de gegevens na controle meteen vernietigd. Alleen als er een overtreding van het gedoogbeleid wordt geconstateerd, gaat de informatie naar het Openbaar Ministerie.
Dat een gemeente raad hier in trapt. :') De politie is tegenwoordig zeker niet met de tijd meegegaan om even van die 5 bezoekers die in een shop nog maar aanwezig zijn via de protofoon doorgeven om te kijken of het klopt.

Wanneer ik in de gemeenteraad zou zitten zou ik graag van de politie hun procedures willen zienhoe ze dan met die gegevens omgaan en wanneer de politie dus niet zeker kan garanderen dat deze gegeven vernietigd worden mogen ze fijn nieuwe procedures opstellen. Wanneer dan blijkt dat de procedures niet nageleefd worden dan zou het in mijn wereld dus zo zijn dat ook shops de regels niet hoeven na te leven als de overheid niet eens hun eigen regels kan nakomen. :')
  woensdag 6 juni 2012 @ 09:27:50 #49
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112509424
Aaargghhh! Weer die onzin over dat GBA. Ongelooflijk dat dit elke keer weer foutief wordt gecommuniceerd.
  woensdag 6 juni 2012 @ 09:55:25 #50
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112510000
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 15:50 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

dat vind ik in principe geen slechte gedachte, farmacologisch gezien, maar ja dat zal dan wel propaganda zijn he :')
pi_112510257
quote:
3s.gif Op woensdag 6 juni 2012 09:55 schreef Re het volgende:

[..]

dat vind ik in principe geen slechte gedachte, farmacologisch gezien, maar ja dat zal dan wel propaganda zijn he :')
Want de wietgebruikers duwen altijd een even grote hoeveel wiet in een joint? Nee de meeste wiet gebruikers passen de hoeveelheid wiet in een joint aan, aan de sterkte.

Net zoals weinig mensen pure rum drinken, maar de meesten wel rumcola.

Je hebt er altijd uitzonderingen bij zitten, maar deze argumentatie dat sterke wiet dan een hard drugs zouden zijn en softe wiet niet dat is natuurlijk gewoon onzin.
  woensdag 6 juni 2012 @ 10:08:27 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112510372
het is niet voor de discussie hier, die heb ik al zo vaak gevoerd met klinische data er bij, maakt verder ook niet uit deze pas is een gedrocht, de wietkwaliteit zal er op achteruit gaan de criminaliteit omhoog en er zullen meer mensen verslaafd raken aan de "echte" hard drugs
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 juni 2012 @ 11:17:39 #53
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112512612
Tegenwoordig struikel je over de dealertjes in Maastricht... Nou nou meneer Hoes, vooruitgang hoor :X
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_112513393
Ach de war on drugs biedt zoveel mensen werk, dat is niet meer te corrigeren
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_112527384
quote:
Maastricht: meer 'blauw' voor drugsoverlast

MAASTRICHT - Een meerderheid van de gemeenteraad in Maastricht wil dat minister Ivo Opstelten (Veiligheid) meer agenten beschikbaar stelt om op te treden tegen de overlast door drugsdealers op straat. PvdA, D66, GroenLinks, Partij Veilig Maastricht, Stadsbelangen Maastricht en de SP spraken woensdag van een 'schrikbarende ontwikkeling' in het centrum en wijken van de stad.

Volgens de partijen is er nu feitelijk geen plek in de stad te vinden waar geen drugsrunner aanwezig is. Volgens PvdA-fractievoorzitter Manon Fokke moet de minister als veroorzaker van de overlast door de strengere regels voor coffeeshops voor meer 'blauw' zorgen.

De zes partijen hebben samen 21 van de 39 zetels in de gemeenteraad. Ze dienen tijdens de komende raadsvergadering een motie in waarin ze bij burgemeester Onno Hoes en minister Opstelten aan de bel trekken. „Je kunt niet blijven volhouden dat het allemaal goed gaat en dat er niks aan de hand is”, zei Fokke.
Uit de Telegraaf
http://www.telegraaf.nl/b(...)st_door_drugs__.html
  Forum Admin woensdag 6 juni 2012 @ 17:06:05 #56
pi_112527471
quote:
En er zijn al zoveel agenten. Wat een epische faal is dit ook zeg. Kost alleen maar geld. Die laatste alinea is wel geniaal.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_112527679
quote:
"Je kunt niet blijven volhouden dat het allemaal goed gaat en dat er niks aan de hand is”, zei Fokke.
Nou, volgens mij gaat dat de heren Opstelten en Hoes behoorlijk goed af.
pi_112527820
quote:
Coffeeshops lijden onder nieuwe regels

EINDHOVEN - De nieuwe regels voor coffeeshops in het zuiden van Nederland hebben drastische gevolgen voor de klandizie.

Foto: ANP

Alle coffeeshophouders klagen over grote omzetdalingen, uiteenlopend van 60 procent (in Eindhoven) tot 90 procent (in Tilburg en Breda). Het aantal inschrijvingen wisselt sterk van plaats tot plaats. Dat blijkt woensdag uit een rondgang van het ANP.

Coffeeshops in het zuiden van het land zijn sinds 1 mei besloten clubs. Om drugstoeristen buiten de deur te houden mogen alleen mensen die in Nederland wonen lid worden.

Maastricht

Vooral in Maastricht lijkt het aantal coffeeshopleden ver achter te blijven (100 per coffeeshop). Eindhoven steekt ver boven de rest uit met gemiddeld 1435 leden. Een precieze verklaring voor de grote verschillen is niet te geven.

Burgemeester Rob van Gijzel van Eindhoven roept dat het aantal leden in Eindhoven hoger is en nog steeds stijgt, omdat hij heeft meegedeeld dat inschrijven ook mag met alleen een identiteitsbewijs. Het risico van registratie van buitenlanders blijft echter liggen bij de coffeeshophouder.

Wassen neus

In Limburg zeggen veel coffeeshophouders geen verschil te merken nadat de Limburgse gemeenten ook hadden gezegd dat inschrijven met een identiteitsbewijs kan. Eigenaar Hesdy Blank van coffeeshop Klein maar Fijn in Venlo zegt dat er ondanks de versoepeling geen enkele toename is van leden.

Marc Josemans van de Vereniging van Officiële Coffeeshops Maastricht zegt dat in de Limburgse hoofdstad nog maar twee van de 14 coffeeshops open zijn. Die hebben elk gemiddeld zo'n 100 leden. Dat zijn er sinds de versoepeling niet meer geworden. ''Die versoepeling is een wassen neus'', zegt hij.

Omzetdalingen

In Breda spreken de coffeeshops van omzetdalingen tussen de 80 en 90 procent. De Tilburgse coffeeshops hebben gemiddeld 300 leden en zeggen van hun omzet 10 tot 12 procent te hebben overgehouden.

''We hebben ervoor gewaarschuwd: dit houden we niet vol'', zegt Willem Vugs van de verenigde Tilburgse coffeeshops. Hij is er wel van overtuigd dat de drempelverlaging in Eindhoven het verschil verklaart.
Nou opstelten ben je dadelijk trots als van de coffeeshopps er 80% gaat sluiten, dus je hierdoor ook eens 400 werkelozen gecreerd hebt, de straathandel weer laat floreren alleen maar om de zogenamde overlast van foutparkeerders terug te dringen.

Het is dat ik pasifist ben, maar ik kan me goed voorstellen dat sommigen heel aggresief worden van zulke onzinnige regels waarvan van te voren voorspeld was dat het niet zou werken.
  woensdag 6 juni 2012 @ 17:20:23 #59
pi_112528098
Het CDA wilde de koffieshops weg. En dat is precies wat ze doen.
  woensdag 6 juni 2012 @ 17:21:28 #60
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_112528150
Zouden de heren politici nu denken dat die andere 80% gewoon gestopt is?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_112528727
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:21 schreef Janneke141 het volgende:
Zo achterlijk zijn ze wel ja. Hoog opgeleid maar sociaal en logisch nadenken kunnen ze niet.
  woensdag 6 juni 2012 @ 18:17:06 #62
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112530248
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:21 schreef Janneke141 het volgende:
OUt of sight out of mind
pi_112530583
Ik vond deze foto op site van de VOC wel aardig, met het bijschrift

quote:
Van Agt laat zien hoe politici reageren op de wereldwijde roep om decriminalisering van cannabis (© Gonzo media)
celebrate your money
pi_112530680
Wow. Wel echt super interresant om dit allemaal te volgen. Ben echt zéér benieuwd hoe ze in Den Haag hierop gaan reageren.
  woensdag 6 juni 2012 @ 18:30:01 #65
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_112530682
O)))
pi_112530718
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 18:27 schreef leRomein het volgende:
Ik vond deze foto op site van de VOC wel aardig, met het bijschrift

[ afbeelding ]

[..]

(Zo kan het dus ook conservatieve VVD'ers; zelf totaal niet blowen maar wel openminded zijn ten opzichte van het softdrugsvraagstuk. Luisteren naar verhalen uit de praktijk, af en toe eens wat feiten erop naslaan en dan kan je als echte liberaal niet ontkennen dat decriminalisering hard nodig is. Frits Bolkesteijn heeft ook al eens zijn mening over het drugsbeleid laten horen.)
celebrate your money
  woensdag 6 juni 2012 @ 18:31:29 #67
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112530731
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 18:30 schreef -Dries- het volgende:
Wow. Wel echt super interresant om dit allemaal te volgen. Ben echt zéér benieuwd hoe ze in Den Haag hierop gaan reageren.
Hoe bedoel je dit precies? Je verwacht dat er iets onderneemt gaat worden? Ter behoeve van?
pi_112538627
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 18:31 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit precies? Je verwacht dat er iets onderneemt gaat worden? Ter behoeve van?
Ik ben bijvoorbeeld benieuwd naar de situatie in Amsterdam, mocht de pas daar ook komen.
  woensdag 6 juni 2012 @ 21:07:46 #69
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112538754
Gewoon hetzelfde als nu, maar dan ipv alle andere drugs ook wiet te koop..
  woensdag 6 juni 2012 @ 21:08:15 #70
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112538781
paddo's zijn nog steeds in amsterdam te koop..
pi_112539025
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2012 21:05 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Ik ben bijvoorbeeld benieuwd naar de situatie in Amsterdam, mocht de pas daar ook komen.
Conscience do cost.
  woensdag 6 juni 2012 @ 21:13:15 #72
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112539105
he is de noordzuidlijn eindelijk klaar? _O-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 6 juni 2012 @ 23:32:39 #73
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_112549233
quote:
er was toch geen probleem in Maastricht?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_112554309
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het CDA wilde de koffieshops weg. En dat is precies wat ze doen.
Dat dus en de VVD doet gezellig mee.
pi_112554423
Maar goed, blowers hebben blijkbaar geen zin in een wietpas en zoeken andere wegen.
Die zijn er uiteraard genoeg te vinden en een bloeiende bedrijfstak kan zijn deuren sluiten.

Waar is de VOC mentaliteit gebleven?
  donderdag 7 juni 2012 @ 02:34:12 #76
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112554453
Op straat.
pi_112554469
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 21:08 schreef Life2.0 het volgende:
paddo's zijn nog steeds in amsterdam te koop..
Alles is overal te koop.
pi_112554622
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 02:34 schreef Life2.0 het volgende:
Op straat.
De volgende kroning maar weer eens flink gaan rellen dan. 8-)
  donderdag 7 juni 2012 @ 03:12:10 #79
28033 Pek
je moet wat
pi_112554708
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 02:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het zal verdomme tijd worden, slappe hap deze generatie. Ga je schamen! }:| :O
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 7 juni 2012 @ 03:13:26 #80
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112554714
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 02:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik zie nog eerder een zombie uitbraak komen.
pi_112554727
De teelt van wiet is lucratief en dat gaat gewoon door, de afzetkanalen zullen veranderen.
Ergens begin jaren 80 werden coffeeshops min of meer gedoogd door de gemeentes omdat ze het gejaag op al die huisdealers ook niet meer zagen zitten.
  donderdag 7 juni 2012 @ 03:17:50 #82
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112554734
En enkel winstgevender door incompetente politici.
pi_112554762
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2012 03:17 schreef Life2.0 het volgende:
En enkel winstgevender door incompetente politici.
Voor de buitenlanders zijn er de drugsrunners, de blowers hier weten hun adressen wel vinden en de grote kwekers verzinnen ook wel weer wat om de afzet te waarborgen.
pi_112554766
Er was weer iets over de ''wietpas'' op teletext nu nog!
Alleen maar nadelen krijg je ervoor terug!
pi_112554777
Op zich is het jammer dat je niet meer zo makkelijk wiet kan kopen, maar
- zo leer je weer nieuwe mensen kennen
- een echt dramatisch probleem is het ook weer niet
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112554797
En het gaat nog druk worden met kleinschalige plantages. :7
pi_112555577
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juni 2012 03:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ergens begin jaren 80 werden coffeeshops min of meer gedoogd door de gemeentes omdat ze het gejaag op al die huisdealers ook niet meer zagen zitten.
In diezelfde jaren tachtig werd er op mijn middelbare school gewoon geblowd. Gedoogd, want het halve lerarenbestand bestond uit oude hippies die zelf ook wel wat lustten.

En dit leidde dus niet tot een school die massaal aan de drugs was, integendeel.
pi_112558744
quote:
Ik mag hopen dat dit niet doorgaat. Het zou belachelijk zijn als er extra belastinggeld naar de politie moet om een moedwillig door de politiek gecreëerd probleem op te lossen.
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:37:17 #89
pi_112558833
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat dit niet doorgaat. Het zou belachelijk zijn als er extra belastinggeld naar de politie moet om een moedwillig door de politiek gecreëerd probleem op te lossen.
Zo doen politici dat nou eenmaal. Als ze problemen gingen oplossen maakten ze zichzelf overbodig.
pi_112565470
Het is natuurlijk te belachelijk voor woorden allemaal en ze gaan echt problemen krijgen als dit in de randstad wordt ingevoerd. Ik ben zelf midden 40 en heb altijd mijn wiet in een coffeeshop gehaald, vanaf mijn 19e. Dealertjes kende ik alleen als ik eens een weekend naar Arnhem of Zwolle ging,

Nu moet ik straks voor het eerst van mijn leven 'moeilijk' gaan doen om een joint. }:| Want er is noway dat ik een GBA ga aanvragen met uitleg waarom en me laten registreren bij een coffeeshop. Ik heb MS en kan het dus ook medisch krijgen, ware het niet dat me dan het vel over de oren wordt getrokken en ze mn favo wiet niet hebben. Daarnaast heb ik me al die jaren al niet willen laten registreren als 'drugsgebruiker', o.m. vanwege het werk van mijn man (vandaar ook geen GBA hiervoor en registratie) Ik mag me voor duizenden euro's per maand met allerhand gif laten inspuiten als ik dat zou wensen, sterker nog, ik moet me soms verdedigen waarom ik dat niet wil, maar een beetje wiet roken, man man man, wat een stigma. :r

Gelukkig heb ik natuurlijk wel de contacten om straks niet te hoeven leuren bij een straatdealertje. Misschien wordt het me zelfs wel gemakkelijker gemaakt dan nu, waarbij ik me elke paar dagen naar de shop moet slepen voor een paar gram. Het worden spannende tijden. *O*
  donderdag 7 juni 2012 @ 14:45:43 #91
224960 highender
Travellin' Light
pi_112567795
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:33 schreef Igen het volgende:
Deze handelswijze is (helaas) voor de overheid de standaardmethode om 'werkgelegenheid' te creëren
pi_112567874
quote:
Ik dacht dat de burgemeester beweerde dat het allemaal top was en niets aan de hand
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_112567972
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 18:30 schreef -Dries- het volgende:
Je hoeft alleen maar naar het plaatje boven je eigen post te kijken :')
pi_112572542
quote:
6s.gif Op donderdag 7 juni 2012 03:26 schreef El_Matador het volgende:
Op zich is het jammer dat je niet meer zo makkelijk wiet kan kopen, maar
- zo leer je weer nieuwe mensen kennen
- een echt dramatisch probleem is het ook weer niet
- rustiger in de shops dus vaak relaxter om er te gaan zitten.

Dramatisch is het niet als je het vergelijkt met landen waar het volk het zoveel zwaarder heeft dan hier, maar voor onder andere de volksgezondheid, de veiligheid op straat en de economie is het toch wel redelijk dramatisch hoor. En het feit dat de politie als een stel mongolen die shops blijven bezoeken en BSN-nummers van consumenten noteren is natuurlijk voor de vrijheid in Nederland ook wel een drama (en dat je je überhaupt d.m.v. van GBA-uittreksel moet registreren uiteraard). Het is voor het eerst dat de overheid zo duidelijk jacht maakt op de cannabisgebruiker.

[ Bericht 7% gewijzigd door leRomein op 07-06-2012 16:53:22 ]
celebrate your money
pi_112572940
Voor de coffeeshops zelf is het trouwens wel een totale ramp hoor. Het is te hopen dat ze niet toegeven aan de wens van het demissionair kabinet om de shops te sluiten, maar ik kan me best voorstellen dat eigenaren er op een gegeven moment genoeg van hebben.
celebrate your money
  donderdag 7 juni 2012 @ 17:58:26 #96
pi_112575710
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:52 schreef leRomein het volgende:
Voor de coffeeshops zelf is het trouwens wel een totale ramp hoor. Het is te hopen dat ze niet toegeven aan de wens van het demissionair kabinet om de shops te sluiten, maar ik kan me best voorstellen dat eigenaren er op een gegeven moment genoeg van hebben.
Volhouden? Ze gaan gewoon failliet.
pi_112576271
Zometeen over de wietpas op 1vandaag.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  donderdag 7 juni 2012 @ 18:16:09 #98
pi_112576298
quote:
2s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:15 schreef Kentoet het volgende:
Zometeen over de wietpas op 1vandaag.
De politie is verdwenen uit het centrum, veel overlast. :')
pi_112576343
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De politie is verdwenen uit het centrum, veel overlast. :')
Ik ga het vanavond kijken, nog niet alles verklappen hè...
pi_112576812
Volgens de burgemeester is er dus meer overlast omdat de straatdealers geen klanten meer hebben en is de wietpas een enorm succes. Meer politie, het enige antwoord wat de plaatselijke politiek had, vindt hij dus ook niet noodzakelijk omdat als er geen klandizie is het probleem van de overlast veroorzaakt door drugsrunners vanzelf oplost. :{
  donderdag 7 juni 2012 @ 18:35:29 #101
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112576934
Oh de -als we het verbieden verdwijnt zowel vraag als aanbod meteen-logica?
pi_112577236
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:32 schreef Scrutinizer het volgende:
Volgens de burgemeester is er dus meer overlast omdat de straatdealers geen klanten meer hebben en is de wietpas een enorm succes. Meer politie, het enige antwoord wat de plaatselijke politiek had, vindt hij dus ook niet noodzakelijk omdat als er geen klandizie is het probleem van de overlast veroorzaakt door drugsrunners vanzelf oplost. :{
Onno wil graag minister worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 7 juni 2012 @ 18:59:39 #103
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_112577954
Onno is een gevaar voor de samenleving. Zijn vrouw is dat al jarenlang.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_112581387
Onno schijnt hem graag in de bips te nemen.
pi_112597065
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:32 schreef Scrutinizer het volgende:
Wat een wereldvreemde vent zeg :N
Blijkt maar weer dat de politiek ontzettend ver van de werkelijkheid af staat. En iedere keer weer trappen wij er weer in door gewoon doodleuk te stemmen op steeds dezelfde rotzooi. :r
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:19:47 #106
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112601339
quote:
Coffeeshop Snooker aan de Engelsbergenstraat in Eindhoven moet op last van burgemeester Rob van Gijzel dicht.
De aangevraagde exploitatievergunning wordt geweigerd en de bestaande vergunning wordt ingetrokken 'op basis van de uitkomsten van een Bibob-onderzoek', stelt de gemeente Eindhoven in een schriftelijke verklaring. Van Gijzel heeft de eigenaar van de coffeeshop donderdag een besluit tot sluiting gestuurd.

De gemeente mag een vergunning weigeren of intrekken als deze waarschijnlijk gebruikt wordt om crimineel geld te besteden en om misdrijven te plegen. De gemeente kan niet zeggen wat het Bibob-onderzoek concreet heeft uitgewezen.
Bron

Stap 2. Zwaaien met Bibob, geen resultaten noemen, maar vooral wel sluiten.
Het is allemaal zo doorzichtig.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:39:41 #107
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112601791
oh ja bibob, dat sis ook zoiets wat grof misbruikt wordt
pi_112604276
Wat ik alleen niet snap dat zo'n shop dan niet gewoon een rechtzaak aanspant om openheid van zaken te geven. Of hoeft het openbaar bestuur bibob onderzoeken niet te openbaren wat ik me ook wel weer kan voortellen met de huidge repressie die men nastreeft, wel lekker regels aan burgers opleggen maar zichzelf aan diezelfde regels houden dat is te moeilijk voor onze bestuurders.
pi_112613858
En nog meer uniformen op straat, wordt er blijmoedig gemeld.

quote:
Niet alleen in Nederland slaan drugsrunners hun slag na de komst van de wietpas. Ook in België neemt de overlast toe doordat Belgen hun gram moeten halen in het criminele circuit. ''De wijziging van de opiumwet in Nederland met onder andere de invoering van de wietpas brengt mogelijk problemen van overlast met zich mee'', aldus Peter Vanvelthoven, burgemeester van de Belgische grensstad Lommel.

Om de gecreëerde overlast te bestrijden gaan Nederlandse en de Belgische politie samen patrouilleren.

Voor deze maand gaat het voorlopig om vijf gemeenschappelijke patrouillemomenten, aldus het Nieuwsblad. Afwisselend komt een Nederlandse collega naar Lommel en maakt een Belgische agent de omgekeerde beweging.

''Als het project een positieve evaluatie krijgt, kan het in de toekomst nog verder uitgezet of uitgebreid worden'', zegt Bart Voordeckers, korpschef van Lommel.
http://www.powned.tv/nieu(...)_belgie_door_wi.html

Maar er is geen overlast en het is een groot succes. :+
pi_112614977
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Bron

Stap 2. Zwaaien met Bibob, geen resultaten noemen, maar vooral wel sluiten.
Het is allemaal zo doorzichtig.
Zolang de 'achterdeur' niet geregeld is kunnen ze volgens mij met de Wet Bibob in de hand zo'n beetje iedere coffeeshop sluiten die ze willen. Lekker makkelijk w/
pi_112616660
Patrouillemoment, het woord alleen al.

Is er al berekend dat dit allemaal extra kost?
pi_112621481
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 15:36 schreef Wild_Overstekend het volgende:
Patrouillemoment, het woord alleen al.

Is er al berekend dat dit allemaal extra kost?
50 extra agenten in het zuiden van NL, 50 in belgie, dat is dus 100 agenten voor 1 jaar, A 50.000 euro per jaar , dat geintje kost alleen al voor de extra politieinzet dus 5 miljoen op jaarbasis. Het omzetverlies van shop zal resulteren in redelijk wat ontslagen, minder belastingafdrachten, in maastricht zitten sommige andere winkeliers/ restaurant ook al te klagen dat ze omzet verlies hebben en hierdoor dus ook mensen zullen moeten gaan ontslaan.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 17:45:54 #113
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112622156
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 15:02 schreef Scrutinizer het volgende:

Zolang de 'achterdeur' niet geregeld is kunnen ze volgens mij met de Wet Bibob in de hand zo'n beetje iedere coffeeshop sluiten die ze willen. Lekker makkelijk w/
Yep. Precies het verhaal van de betreffende coffeeshop. De werkgever die ik net sprak zei ook: "Wat denken ze dan, dat de wiet als manna uit de lucht komt vallen?" Het is niks meer of minder dan een heel makkelijke stok om mee te slaan.
De shop is nog open, iedereen leek een beetje schouderophalend te reageren en de advocaat is op de zaak gezet.

Maar eerst moeilijker maken, dan crimineel maken en dan sluiten. Zo kunnen we straks allemaal weer rustig onze roes uitslapen.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:13:27 #114
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112623598
quote:
Om de gecreëerde overlast te bestrijden
Bekent iemand kleur?
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:54:22 #115
pi_112625875
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Bekent iemand kleur?
Yep. België vind dat NL overlast creëert met de wietpas :Y
  vrijdag 8 juni 2012 @ 20:08:53 #116
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112630378
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Yep. België vind dat NL overlast creëert met de wietpas :Y
Ah ik zie het, het is een belg die het zegt, ik dacht al hier klopt iets niet _O-
pi_112633512
Dan openen de Belgen toch een paar coffeeshops? Is hun overlast ook meteen weg.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 21:18:27 #118
pi_112634142
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:08 schreef -Dries- het volgende:
Dan openen de Belgen toch een paar coffeeshops? Is hun overlast ook meteen weg.
Dan gaan duizenden Nederlanders elke dag naar België :Y Prima idee!
pi_112634254
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan gaan duizenden Nederlanders elke dag naar België :Y Prima idee!
Gewoon doen!
pi_112660216
Maar kost de wietpas nou geld en zo ja, gaat dit geld naar de overheid of naar de coffeeshophouders?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 16:01:54 #121
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_112660570
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:51 schreef VaderTosti het volgende:
Maar kost de wietpas nou geld en zo ja, gaat dit geld naar de overheid of naar de coffeeshophouders?
De invoering kost enorm veel geld en de rekening gaat naar de maatschappij in het algemeen en de belastingbetaler in het bijzonder.
Life is what you make it.
pi_112663898
Kan dat oude plan voor een wietboulevard vlak over de grens niet uit de kast worden gehaald? Goed bereikbaar voor buitenlandse kopers, geen parkeeroverlast. Want was dat niet een van de redenen voor dit zotte idee?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 19:14:17 #123
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112667522
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 17:47 schreef Wild_Overstekend het volgende:
Kan dat oude plan voor een wietboulevard vlak over de grens niet uit de kast worden gehaald? Goed bereikbaar voor buitenlandse kopers, geen parkeeroverlast. Want was dat niet een van de redenen voor dit zotte idee?
Politici denken in problemen, niet oplossinen.
pi_112689856
quote:
De invoering kost enorm veel geld en de rekening gaat naar de maatschappij in het algemeen en de belastingbetaler in het bijzonder.
Bedankt voor het antwoord, maar eigenlijk bedoel ik of het aanschaffen van de wietpas door een gebruiker geld kost voor de gebruiker (het kopen van het pasje) en of dit geld naar de overheid gaat of dat het in de kassa's van de desbetreffende shop komt waar het pasje is aangeschaft.
  zondag 10 juni 2012 @ 13:12:08 #125
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112689917
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:09 schreef VaderTosti het volgende:

Bedankt voor het antwoord, maar eigenlijk bedoel ik of het aanschaffen van de wietpas door een gebruiker geld kost voor de gebruiker (het kopen van het pasje) en of dit geld naar de overheid gaat of dat het in de kassa's van de desbetreffende shop komt waar het pasje is aangeschaft.
Je koopt geen fysiek pasje. Je schrijft je in. Daarvoor heb je in de meeste steden een GBA nodig en dat kost wel geld. En dat geld verdwijnt in de gemeentekas.
pi_112690056
quote:
7s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je koopt geen fysiek pasje. Je schrijft je in. Daarvoor heb je in de meeste steden een GBA nodig en dat kost wel geld. En dat geld verdwijnt in de gemeentekas.
Raar eigenlijk dat als het over de wietpas gaat, het NOS-journaal iedere keer weer dezelfde beelden laat zien van een klant die bij de balie haar pasje afgeeft en de uitbater die dat pasje scant. Het nieuws mag kennelijk niet te moeilijk zijn.
pi_112690125
Hmm, ik krijg idd ook zo'n idd het heet niet voor niets een pas.
Maar als ik het goed begrijp vraag je de pas in het gemeentehuis aan en is deze pas alleen beschikbaar in jouw gemeente / stad?

[ Bericht 2% gewijzigd door VaderTosti op 10-06-2012 13:24:36 ]
pi_112690294
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:19 schreef VaderTosti het volgende:
Hmm, ik krijg idd ook zo'n idd het heet niet voor niets een pas.
Maar als ik het goed begrijp vraag je het in het gemeentehuis aan en is de pas alleen beschikbaar in jouw gemeente / stad?
Je schrijft je in als lid bij een coffeeshop.
Coffeeshops mogen alleen leden hebben die in dezelfde gemeente wonen.
Een deel van de coffeeshophouders controleert dat, door te eisen dat iedereen die zich wil inschrijven eerst naar de gemeente gaat om een GBA-uittreksel te kopen, waar dan je adres op staat.
  zondag 10 juni 2012 @ 13:26:04 #129
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112690341
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:19 schreef VaderTosti het volgende:
Maar als ik het goed begrijp vraag je het in het gemeentehuis aan en is de pas alleen beschikbaar in jouw gemeente / stad?
Nee. Je vraagt in het gemeentehuis een GBA aan, die laat je in de coffeeshop naar keuze zien (dat hoeft dus niet in jouw gemeente te zijn, voldoende kleinere gemeentes zonder coffeeshop), samen met je ID. Die laatste wordt gescand en dan ben je ingeschreven.
  zondag 10 juni 2012 @ 13:26:23 #130
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112690351
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:24 schreef Igen het volgende:

Coffeeshops mogen alleen leden hebben die in dezelfde gemeente wonen.

Onjuist.
  zondag 10 juni 2012 @ 13:26:58 #131
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112690376
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:24 schreef Igen het volgende:
Een deel van de coffeeshophouders controleert dat, door te eisen dat iedereen die zich wil inschrijven eerst naar de gemeente gaat om een GBA-uittreksel te kopen, waar dan je adres op staat.
En ook onjuist. Het GBA moet vanuit de overheid. Behalve in Eindhoven, waar ze de onzinnigheid daarvan wel inzagen.
  zondag 10 juni 2012 @ 13:29:33 #132
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112690455
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:17 schreef Scrutinizer het volgende:

Raar eigenlijk dat als het over de wietpas gaat, het NOS-journaal iedere keer weer dezelfde beelden laat zien van een klant die bij de balie haar pasje afgeeft en de uitbater die dat pasje scant. Het nieuws mag kennelijk niet te moeilijk zijn.
Het nieuws moet inderdaad duidelijk uitgebeeld worden. Dus als iets een wietpas heet, moet er ook een echte pas getoond worden. Ondanks dat er geen pas in het spel is.
pi_112690618
quote:
7s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Onjuist.
Ja, ze mogen ook leden hebben uit gemeentes waar helemaal geen coffeeshop is, maar dat detailniveau leek mij niet relevant.
quote:
7s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

En ook onjuist. Het GBA moet vanuit de overheid. Behalve in Eindhoven, waar ze de onzinnigheid daarvan wel inzagen.
Maar de controle geschiedt toch door de coffeeshops zelf? Dan klopt het dus precies wat ik zei: dat een deel van de coffeeshops wel een GBA-uittreksel eist en een ander deel (concreet dus in Eindhoven) niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2012 13:35:37 ]
  zondag 10 juni 2012 @ 13:35:46 #134
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112690640
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:35 schreef Igen het volgende:

Maar de controle geschiedt toch door de coffeeshops zelf? Dan klopt het dus precies wat ik zei: dat een deel van de coffeeshops wel een GBA-uittreksel eist en een ander deel (concreet dus in Eindhoven) niet.
Nee, de gemeente eist dat je je alleen met een GBA kunt inschrijven.
pi_112690671
quote:
7s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:35 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, de gemeente eist dat je je alleen met een GBA kunt inschrijven.
Hoezo "nee" - dat ontken ik toch ook niet?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2012 13:37:04 ]
  zondag 10 juni 2012 @ 13:37:43 #136
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112690707
Jij zegt dat coffeeshops dit eisen en dat klopt dus niet.
pi_112690729
quote:
7s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:37 schreef Copycat het volgende:
Jij zegt dat coffeeshops dit eisen en dat klopt dus niet.
Hoe gaat het volgens jou dan in z'n werk? Staat er (buiten Eindhoven) bij elke coffeeshop een gemeente-ambtenaar die van potentiële leden GBA-uittreksels eist?
  zondag 10 juni 2012 @ 13:40:06 #138
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112690766
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:38 schreef Igen het volgende:

Hoe gaat het volgens jou dan in z'n werk? Staat er (buiten Eindhoven) bij elke coffeeshop een gemeente-ambtenaar die van potentiële leden GBA-uittreksels eist?
Zucht. De gemeente eist dat de coffeeshop mensen pas kan inschrijven nadat ze een GBA hebben overlegd. De gemeente is dus de eisende partij, niet de coffeeshop.
pi_112690818
quote:
3s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zucht. De gemeente eist dat de coffeeshop mensen pas kan inschrijven nadat ze een GBA hebben overlegd. De gemeente is dus de eisende partij, niet de coffeeshop.
VaderTosti's vraag was geschreven vanuit het standpunt van de klant. En vanuit dat standpunt is de coffeeshop de eisende partij.
  zondag 10 juni 2012 @ 13:43:25 #140
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112690830
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:42 schreef Igen het volgende:

VaderTosti's vraag was geschreven vanuit het standpunt van de klant. En vanuit dat standpunt is de coffeeshop de eisende partij.
Ja hoor, draai er maar een eigen logica aan.
pi_112691132
quote:
10s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja hoor, draai er maar een eigen logica aan.
Nee hoor. Even uit de Van Dale:

eis (de; m; meervoud: eisen)
1 iets dat verlangd wordt krachtens recht of macht; vordering
2 voorwaarde, gesteld voor een tegenprestatie: eisen stellen

Ik heb het woord 'eisen' in al mijn posts in de zin van betekenis 2 bedoeld, maar jij wil mijn gebruik van het woord steeds slechts in de zin van betekenis 1 opvatten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2012 13:54:12 ]
  zondag 10 juni 2012 @ 13:55:11 #142
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112691189
Ja, en de coffeeshops hebben die voorwaarden/eisen inderdaad gesteld ...
Helemaal op eigen houtje, niet opgedrongen of zo.
Maar voor jouw gemoedsrust: Verdomd! Je hebt gewoon helemaal gelijk. Met alles!
pi_112691215
quote:
14s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:55 schreef Copycat het volgende:
Ja, en de coffeeshops hebben die voorwaarden/eisen inderdaad gesteld ...
Helemaal op eigen houtje, niet opgedrongen of zo.
Dat heb ik niet gezegd.
pi_112691233
Er zijn nu ineens leden van de coffeeshop die opvallend veel per dag kopen. :')
  zondag 10 juni 2012 @ 13:56:57 #145
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112691241
Nee, je zegt dat zij de eisende partij zijn.

Maar ik ben wel klaar met deze nutteloze semantiek.
pi_112691260
quote:
7s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:56 schreef Copycat het volgende:
Nee, je zegt dat zij de eisende partij zijn.
In de zin van betekenis 2 uit de hierboven genoemde definitie van het woord 'eis'.
quote:
Maar ik ben wel klaar met deze nutteloze semantiek.
Mooi, want jij begon er zelf mee. :)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2012 13:58:01 ]
  zondag 10 juni 2012 @ 13:57:29 #147
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112691261
quote:
3s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:56 schreef sig000 het volgende:
Viel mij laatst ook op. 'Doe mij twaalf sixpacks!'
  zondag 10 juni 2012 @ 13:58:01 #148
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112691280
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:57 schreef Igen het volgende:

Mooi, want jij begon er zelf mee. :)
Ik wees je erop dat jouw bericht fout op fout stapelde. Dat deed pijn.

/Klaar.
pi_112691304
quote:
11s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:57 schreef Copycat het volgende:

[..]

Viel mij laatst ook op. 'Doe mij twaalf sixpacks!'
Een mooie manier om gratis te blowen.
pi_112691311
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik wees je erop dat jouw berichtfout op fout stapelde. Dat deed pijn.
Ja, het is niet leuk als publiekelijk wordt gezegd dat je fout op fout stapelt terwijl die aantijging slechts voortkomt uit het verkeerd interpreteren van een homoniem door de lezer.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2012 13:59:18 ]
  zondag 10 juni 2012 @ 13:59:28 #151
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112691323
quote:
3s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:58 schreef sig000 het volgende:

Een mooie manier om gratis te blowen.
Hoe bedoel je?
pi_112691384
quote:
11s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Je haalt de max van 5 gram, verkoopt er 4 voor dezelfde prijs en lekker gratis roken de rest van de dag.
  zondag 10 juni 2012 @ 14:02:45 #153
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112691420
quote:
3s.gif Op zondag 10 juni 2012 14:01 schreef sig000 het volgende:
Je haalt de max van 5 gram, verkoopt er 4 voor dezelfde prijs en lekker gratis roken de rest van de dag.
Oh, op zo'n fiets.
pi_112691428
Ik denk dat ik maar Spaans ga leren. Spanjaarden zijn in Amsterdam de grootste kopers in coffeeshops, een groepje van 5 Spanjaarden die een lang weekend in de stad doorbrengen zijn al gauw goed voor zo'n 30 gram wiet. Volgens mij denken ze dat het sla is.
pi_112691504
quote:
14s.gif Op zondag 10 juni 2012 14:02 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oh, op zo'n fiets.
De wat ondernemendere blowerts halen het rechtstreeks en kunnen leuk bijverdienen.
pi_112692157
Is het overigens al bekend of er bedrijven (buiten die van de overheid) weten of mensen een wietpas hebben?
pi_112692397
quote:
3s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:56 schreef sig000 het volgende:
Slim idd.
  maandag 11 juni 2012 @ 00:13:47 #158
pi_112721540
quote:
quote:
"America's 50-year war on drugs has been an abysmal failure," said Rep. John Savage, a retired school principal from East Providence. "Marijuana in this country should be legalized. It should be sold and taxed."
pi_112723382
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 14:27 schreef VaderTosti het volgende:
Is het overigens al bekend of er bedrijven (buiten die van de overheid) weten of mensen een wietpas hebben?
Er is geen wietpas.
  maandag 11 juni 2012 @ 08:10:45 #160
pi_112726057
quote:
3s.gif Op maandag 11 juni 2012 01:18 schreef sig000 het volgende:

[..]

Er is geen wietpas.
Don't try to bend the spoon, that's impossible. Instead try to realise the truth: There is no spoon.
pi_112726191
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 14:27 schreef VaderTosti het volgende:
Het is wel bekend dat de politie in breda al de BSN nummers van klanten heeft opgeschreven om deze op het bureau na te trekken. Het is niet bekend of er afdoende procedures bij de politie zijn dat deze nummers niet op een aparte lijst terecht komen.
pi_112726877
De wietpas werd duidelijk ingevoerd om dezelfde reden als aanleg vele rotondes en gasfornuizen met grote pitten over het afgelopen decennia. Meer afzet van wiet, aardgas en olie, aangezien dit systeem kapitaal nodig heeft om te kunnen heersen -> imperialisme. Het is allemaal zo klaar als een klontje waar men weer mee bezig is.
  maandag 11 juni 2012 @ 09:33:09 #163
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112727131
En dan is zo'n wietpasje ook nog zwart met rood ...
En inderdaad, dankzij dat zwart-rode pasje zetten de coffeeshops veel meer af.

Oh nee.
  maandag 11 juni 2012 @ 10:38:40 #165
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_112728633
Heeft de rechtbank in Maastricht al een besluit genomen?.. :{
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_112736668
quote:
Coffeeshop verliest zaak wietpas

Easy Going mag geen wiet verkopen aan mensen zonder wietpas
ANP

De Maastrichtse coffeeshop Easy Going mag geen wiet verkopen aan mensen zonder wietpas. Dat heeft de rechter vandaag in een kort geding besloten. Easy Going mag wel weer open.

Marc Josemans, eigenaar van de coffeeshop Easy Going, weigerde bij de invoering van de wietpas zich te houden aan de nieuwe regels. Zo hield hij geen ledenlijst bij en verkocht hij wiet aan buitenlanders. De Maastrichtse burgemeester Hoes besloot daarop de coffeeshop voor een maand te sluiten.

Discriminatie
Josemans wilde niet met de wietpas werken, omdat buitenlandse klanten niet voor zo'n pas in aanmerking komen. Volgens Josemans is dat discriminatie. De rechter zegt daar in zijn uitspraak niets over.

Er loopt nog een bodemprocedure over de wietpas van alle Maastrichtse coffeshophouders.

Op 1 mei werd de wietpas in Limburg, Brabant en Zeeland ingevoerd.
bron
pi_112736870
quote:
Wietpas leidt niet tot straathandel

GOES - De invoering van de wietpas leidt in Goes zeker niet tot 'Maastrichtse toestanden'. Dat antwoordde burgemeester René Verhulst deze week op vragen vanuit de raadscommissie.
Die besprak het uitvoeringsprogramma aanpak alcohol en drugs en verschillende fracties wilden in dat verband weten hoe het er ruim een maand na invoering van de pas voor staat in Goes. In Maastricht leidt de wietpas, waardoor coffeeshops besloten clubs zijn geworden, namelijk tot een explosieve toename van de straathandel. Volgens Verhulst heeft dat ermee te maken dat gemeentebestuur en coffeeshops daar een 'kat-en-muisspel' spelen. "Wij doen dat niet, we gaan als volwassenen met elkaar om." Op de vraag hoeveel mensen zich inmiddels hebben geregistreerd, kon hij geen antwoord geven. "We wachten bewust even met het controleren van de administratie om de coffeeshophouders de tijd te gunnen zaken op orde te brengen." Verhulst zei dat het rustige beeld wekelijks wordt bevestigd door rapportages van de politie. Wel gaf hij aan dat er signalen zijn dat de wietpas zelf ook straathandel is geworden.
bron

Huh?
  maandag 11 juni 2012 @ 14:20:50 #168
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_112736999
Dit was ook dom kort geding. Je moet ervoor zorgen dat je één enkele buitenlander hebt die zijn identiteit wil "lenen" voor een procedure.

Die kan (IMO) met recht over discriminatie klagen - omdat die gediscrimineerd wordt (en niet de coffeeshophouders).

Nu is de rechter niet aan de toets toegekomen, maar op deze manier maak je in de toekomst ook weinig kans in een eventuele bodemprocedure.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_112737004
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:13 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

bron
"verliest"?

De rechter zegt alleen dat hij geen voorlopige voorziening gaat treffen en dat de boel in een bodemprocedure maar moet worden uitgezocht. Meer niet.
  maandag 11 juni 2012 @ 14:22:04 #170
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112737043
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:17 schreef Scrutinizer het volgende:
bron

Huh?
Je weet wel, die fysieke pas!
Echt, ze lullen maar als kippen zonder koppen.
  maandag 11 juni 2012 @ 14:26:33 #171
pi_112737238
Er is geen pas dus kan ie niet slecht werken maar ze handelen er wel in op straat :?
pi_112737400
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:17 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

bron

Huh?
_O-
pi_112737493
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:20 schreef Dr_Strangelove het volgende:

Die kan (IMO) met recht over discriminatie klagen - omdat die gediscrimineerd wordt (en niet de coffeeshophouders).

Kan ik als nederlander niet klagen dat ik gediscrimineerd wordt wanneer ik op dit moment in het zuiden van het land anoniem soft drugs wil kopen.
  maandag 11 juni 2012 @ 15:44:39 #174
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_112740422
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kan ik als nederlander niet klagen dat ik gediscrimineerd wordt wanneer ik op dit moment in het zuiden van het land anoniem soft drugs wil kopen.
Je kunt het proberen, maar je hebt geen enkele kans.

In Amerika doen ze dit al jaren (b.v. Rosa Parks), een "vrijwilliger" selecteren en die bijstaan (lees: helemaal niets te laten doen, je procedeert gewoon verder in zijn/haar naam) in een eventuele juridische procedure.

Die coffeeshophouders kunnen toch wel één buitenlandse toerist in Maastricht vinden die hier even aan wil meewerken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Strangelove op 12-06-2012 11:09:02 ]
pi_112740651
Je hebt inderdaad een buitenlandse student o.i.d. nodig, want voor het binnenland zijn er niet zomaar regels die dit verbieden. Maar er is bijvoorbeeld wel een Europees recht op gelijke behandeling van EU-burgers, maar aangezien de EU zich niet met binnenlandse zaken hoort te bemoeien heeft dat recht pas werking als er sprake is van een grensoverschrijdende situatie, dus bijv. een buitenlander die hier naar een coffeeshop wil.

Gaat niet werken, het EU Hof van Justitie heeft al uitspraak gedaan dat de wietpas een gerechtvaardigde inperking van o.a. het discriminatieverbod is.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2012 15:56:45 ]
  maandag 11 juni 2012 @ 15:51:47 #176
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112740720
De politie gaf toch al direct aan geen discriminatie-aangiften in deze kwestie op te nemen?
  maandag 11 juni 2012 @ 15:56:02 #177
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_112740879
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 15:50 schreef Igen het volgende:
Je hebt inderdaad een buitenlandse student o.i.d. nodig, want voor het binnenland zijn er niet zomaar regels die dit verbieden. Maar er is bijvoorbeeld wel een Europees recht op gelijke behandeling van EU-burgers, maar aangezien de EU zich niet met binnenlandse zaken hoort te bemoeien heeft dat recht pas werking als er sprake is van een grensoverschrijdende situatie, dus bijv. een buitenlander die hier naar een coffeeshop wil.
Dat is hier allemaal niet zo van belang. Ik zie dat je het nu wegge-edit hebt, maar die uitspraak van het Hof van Justitie staat geheel los van onderstaande. Het HvJ heeft namelijk niet beslist over de grondrechten van burgers (daar is het Hof niet voor maar bijvoorbeeld het Europees Hof voor de Rechten van de Mens) maar over de uitlegging van het EU-recht.

Je moet het gewoon gooien op 26 IVBPR (internationaal verdrag met rechtstreekse werking en zonder uitzonderingsclausule) en artikel 7 (en 2) van de Algemene Wet Gelijke Behandeling. Geen gegarandeerde winst, maar je maakt m.i. wel een erg goede kans. Simpelweg omdat het gewoon discriminatie is en niet noodzakelijk is met het oog op de openbare orde.
pi_112740983
Ok.

Trouwens, voor zover ik begrijp heeft het HvJ gezegd dat het gerechtvaardigd is in het belang van de openbare orde. Maar nu uit de cijfers in de praktijk blijkt dat het alleen maar averechts werkt, is dat oordeel dan nog wel houdbaar?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2012 15:59:36 ]
  maandag 11 juni 2012 @ 15:59:35 #179
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112740999
pi_112741059
quote:
Dat vind ik eigenlijk best wel schandalig. Het is een grondbeginsel van de democratische rechtsstaat dat je toegang tot de rechter moet hebben. Dan kan het niet zo zijn dat al aan het begin van de procedure de politie structureel weigert aangifte van (mogelijke) slachtoffers op te nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2012 16:01:27 ]
  maandag 11 juni 2012 @ 16:01:46 #181
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_112741082
quote:
Ook dat is hier niet van belang. Of iets strafbaar staat los van het feit of het wel of niet onrechtmatig is.

Stel bijvoorbeeld dat jij onterecht wordt ontslagen. Dan kun je ook niet naar de politie stappen om aangeifte te gaan doen, maar wel naar de (burgerlijk) rechter.

quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 16:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk best wel schandalig. Het is een grondbeginsel van de democratische rechtsstaat dat je toegang tot de rechter moet hebben. Dan kan het niet zo zijn dat al aan het begin van de procedure de politie structureel weigert aangifte van (mogelijke) slachtoffers op te nemen.
Dat blijf je dus ook houden. Bij strafrechtelijke aangifte ben je trouwens geen partij en duss is het recht op een rechter niet van toepassing. Bij strafrecht procedeert de staat tegen de vermoedelijke dader.
  maandag 11 juni 2012 @ 16:03:14 #182
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112741127
Die Italiaanse politicus ging toch aangifte doen?
pi_112741235
@ Dr_Strangelove: Bedankt voor de nuance, daar was ik iets te snel met m'n oordeel. :)
  maandag 11 juni 2012 @ 16:10:59 #184
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_112741448
quote:
5s.gif Op maandag 11 juni 2012 16:03 schreef Copycat het volgende:
Die Italiaanse politicus ging toch aangifte doen?
Ik ben benieuwd op welke basis dat dan is. Discriminatie in de strafwet slaat voornamelijk op uitlatingen naar bepaalde groepen mensen toe (zie de zaak Wilders). Alleen discriminatie op grond van ras is ook echt strafbaar (en dus niet op basis van nationaliteit).

Een friettent die morgen beslist Aziaten te weigeren = strafbaar.
Een friettent die morgen beslist Polen te weigeren = niet strafbaar (maar wordt door de rechter teruggefloten als één enkele Pool een zaak aanspant).
  maandag 11 juni 2012 @ 16:19:37 #185
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_112741781
Nog even iets off-topic: je moet je niet zomaar door een luie agent weg laten sturen als je aangifte wil doen. Een agent is absoluut verplicht je aangifte op te nemen als je daarop staat. Dit staat letterlijk in artikel 163 lid 6 van het Wetboek van Strafvordering.

In het geval van deze wietpas zou dat niet zo slim zijn omdat je wellicht een valse aangifte doet als de agent je er correct op gewezen heeft dat de strafwet hier niet van toepassing is. Daarom is dat waarschijnlijk ook zo geformuleerd in het artikel van de Volkskrant, maar strikt genomen kunnen ze er dus niet onderuit als je erop staat.
  maandag 11 juni 2012 @ 19:19:52 #186
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112750382
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 16:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Het gewoon onzin en het om die zijn eigen hachje red omdat ze niet nooit kunnen winnen. Als je niet strafbaar zou zijn zou er niet op hoeven worden geroepen niet de wet na te leven.. Een aangifte zou onmogelijk zijn; is het niet.
  maandag 11 juni 2012 @ 19:22:09 #187
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112750528
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er is geen pas dus kan ie niet slecht werken maar ze handelen er wel in op straat :?
Niet denken maar geloven _O-
pi_112775398
quote:
Zorgen over gevolgen komst wietpasTILBURG - Diverse fracties in de Tilburgse politiek maken zich grote zorgen over de gevolgen van de wietpas.

In de raadscommissie uitte SP'er Corrie Laming maandag die zorgen namens haar partij, de PvdA, GroenLinks, VVD en D'66 : "Ons bereiken signalen vanuit onder meer de Besterd, Noord en de Kruidenbuurt dat er steeds meer straatdealers opduiken. Daaronder bevinden zich ook dealers die naast cannabis ook harddrugs aanbieden."

"Dat gaat gepaard met onderlinge ruzies en onenigheid met klanten. De overlast bij de coffee- shops is dan wel verminderd, daar omheen ontstaan echter weer nieuwe problemen. Wij zijn bang dat er zo een nieuwe infrastructuur ontstaat. De handel wordt steeds onzichtbaarder, met alle gevolgen vandien. Wij hopen dat de burgemeester afspraken gaat maken met coffeeshophouders om het aanvragen van een wietpas te vereenvoudigen."

Bijvoorbeeld door bij inschrijving de verplichting van een uittreksel uit het bevolkingsregister te laten vervallen, opperde ze. Noordanus voelt daar weinig voo.

Het gaat niet om het uitreksel, domme bestuurders, het gaat om de lijsten die bij gehouden worden en waarmee de gebruikers hun anonimiteite niet meer gewaarborgd is.

Ze zijn bang dat en een nieuwe infrastructuur onstaat, als je logisch nadenkt en weet dat de omzetten van de shops in tilburg met 90% teruggevallen zijn dan hoef je er niet meer bang voor te zijn dat het ontstaat, dan is die infrastructuur natuurlijk meteen ontstaan. |:(

De straatdealer vraagt niet om mijn legitimatie om op een lijst te moeten staan. :')
  dinsdag 12 juni 2012 @ 08:49:19 #189
pi_112775520
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 08:44 schreef Basp1 het volgende:

De straatdealer vraagt niet om mijn legitimatie om op een lijst te moeten staan. :')
En heeft geen sluitingstijden, komt aan huis brengen, .... Alleen maar voordelen, eigenlijk. Doek die shops maar op!
pi_112785375
quote:
Politie ziet geen toename straathandel

OSS - Politie en wijkbeheer in Oss hebben geen toename geconstateerd van de illegale handel in drugs sinds de invoering van de wietpas. "Er zijn niet opeens meer signalen van straathandel", laat een woordvoerster van de gemeente desgevraagd weten.

Bedrijfsleider René van Valkenburg van coffeeshop De Jungle sprak in het Brabants Dagblad van zaterdag zijn zorg uit over toename van scooters die drugs bij mensen aan huis bezorgen. Ook D66 stelde bang te zijn voor een toename van handel op straat sinds coffeeshops in Zuid-Nederland alleen nog aan leden mogen verkopen.
bron

De politie in Oss gebruiken ook hun eigen honden bij de opsporing van eventuele dealers
pi_112785940
http://issuu.com/PeterLunk/docs/hoi_pum_2/1

Een brief van De Belastingdienst waaruit blijkt dat de coffeeshophouder de ledenlijst 7 jaar dient te bewaren ter inzage voor de overheid. w/
pi_112788184
Was toch bekend dat de Belastingdienst inzage krijgt in de ledenlijsten?

Dat maakt het nog dubieuzer, want waarom?
pi_112788637
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 14:06 schreef Scrutinizer het volgende:
http://issuu.com/PeterLunk/docs/hoi_pum_2/1

Een brief van De Belastingdienst waaruit blijkt dat de coffeeshophouder de ledenlijst 7 jaar dient te bewaren ter inzage voor de overheid. w/
^O^

Mooi document, en tegelijkertijd ook ons bewijs dat meerdere instanties inzicht willen hebben in de dopelijst.
pi_112788688
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 15:03 schreef Specularium het volgende:
Was toch bekend dat de Belastingdienst inzage krijgt in de ledenlijsten?

Dat maakt het nog dubieuzer, want waarom?
Je gaat straks als wietgebruiker een naheffing van illegaal afgetapte stroom krijgen?

Ik zou het niet weten, maar kan me zoiets belachelijks wel voorstellen. :')
pi_112795124
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 15:14 schreef Basp1 het volgende:

Je gaat straks als wietgebruiker een naheffing van illegaal afgetapte stroom krijgen?

Een wietroker die stroom aftapt voor zijn kwekerij die komt alleen aan de achterdeur van een coffeeshop. ;)
pi_112795278
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 17:39 schreef sig000 het volgende:

[..]

Een wietroker die stroom aftapt voor zijn kwekerij die komt alleen aan de achterdeur van een coffeeshop. ;)
Nee, gewoon een forfaitaire belasting voor alle wietrokers voor de fictieve / geschatte illegale stroomaftap die de wietteelt tot gevolg heeft. :+
pi_112795502
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 17:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, gewoon een forfaitaire belasting voor alle wietrokers voor de fictieve / geschatte illegale stroomaftap die de wietteelt tot gevolg heeft. :+
Daarom schrijft ook bijna niemand zich in als lid van een shop. ;)
  Forum Admin dinsdag 12 juni 2012 @ 17:57:32 #198
pi_112795761
Dus. De belastingdienst, de gemeente én de politie kunnen evt zien dat ik bij een shop ingeschreven sta. Leuk als je een keer staande gehouden word, word je hele auto doorzocht.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 09:29:42 #199
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112916540
quote:
'Wiethandel in de regio onzichtbaar'

De illegale handel in softdrugs moet toegenomen zijn sinds de invoering van de wietpas, maar politie noch gemeente krijgt die vermeende handel vooralsnog in beeld. De overlast door (opdringerige) straathandel lijkt tot op heden erg mee te vallen.

Dat zeggen zowel korpschef Simone Steendijk als de gemeente Eindhoven. Beide partijen vullen aan dat het nog te vroeg is om over een echt beeld te spreken; dit zijn de eerste indrukken waar nog geen 'officiële' conclusies uit te trekken zijn. De aanvankelijke waarneming van burgemeester Rob van Gijzel dat de regio overspoeld wordt door wiettaxi's, is niet met de eerste cijfers te onderbouwen.

Bij het ingaan van de wietpas waarschuwden alle betrokken partijen dat het bemoeilijken van de verkoop in de coffeeshops zou leiden tot illegale handel en onrust op straat. Minister Ivo Opstelten heeft de politie daarom tijdelijk tien man extra gegeven. Deze teams van marechaussee en spoorwegpolitie hebben tot nu toe twintig mensen aangehouden in Eindhoven. Alle politie let dagelijks extra op illegale handel, maar er is, volgens Steendijk, weinig te zien.
Bron

We kunnen niks onderbouwen, dus pakken we de meest rooskleurige optie.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 09:53:59 #200
28033 Pek
je moet wat
pi_112917295
Als het niet zo treurig was, had ik er om kunnen lachen :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_112917540
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 09:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Bron

Net zoals ze de vermeende overlast van coffeeshop ook niet konden onderbouwen maar het verhaal lang genoeg herhaald hebben dat het gepeupel echt denkt dat shops grote overlast veroorzaken. :{
  vrijdag 15 juni 2012 @ 17:06:15 #202
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_112935495
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 09:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Bron

Zou best wel eens waar kunnen zijn, veel mensen in het zuiden van het land rijden nu nog naar de plaatsen waar het wel nog gewoon verkocht mag worden. Vanaf 1 januari ga je denk pas echt duidelijk zien dat er straathandel op gang begint te komen.
pi_112944249
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 17:06 schreef YazooW het volgende:

[..]

Zou best wel eens waar kunnen zijn, veel mensen in het zuiden van het land rijden nu nog naar de plaatsen waar het wel nog gewoon verkocht mag worden. Vanaf 1 januari ga je denk pas echt duidelijk zien dat er straathandel op gang begint te komen.
Áls dat gebeurt ja...
pi_112951453
Mensen in het zuiden weten wel waar ze de rookwaren moeten halen buiten een coffeeshop om.
De kwekert wordt huisdealer.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 22:54:57 #205
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112951494
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 10:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Net zoals ze de vermeende overlast van coffeeshop ook niet konden onderbouwen maar het verhaal lang genoeg herhaald hebben dat het gepeupel echt denkt dat shops grote overlast veroorzaken. :{
En dat doen alsof er supermarkten aan wiet op staat gaan staan, zelfs die dealers zijn niet zó dom, je gaat niet onder ogen van de politie een dealtje maken plus dat je een undercoveragent er zo uitpikt :')
pi_112952819
Normaal gesproken vind ik mijn buitenplantjes (elk jaar 1-3 plantjes) niet zo belangrijk, gewoon geinig om te zien groeien.
Maar ik merk dat ik er sinds dat wietpas-gezeik toch beter voor zorg en hoop dat er wat lekkere wiet aan komt.
pi_112953709
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:15 schreef Kentoet het volgende:
Normaal gesproken vind ik mijn buitenplantjes (elk jaar 1-3 plantjes) niet zo belangrijk, gewoon geinig om te zien groeien.
Maar ik merk dat ik er sinds dat wietpas-gezeik toch beter voor zorg en hoop dat er wat lekkere wiet aan komt.
Autoflowers. O-)
pi_112954330
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:31 schreef sig000 het volgende:

[..]

Autoflowers. O-)
Ik moest het even googlen, maar dat ziet er wel grappig uit. Soort van bonsai :)
pi_112954506
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:42 schreef Kentoet het volgende:

[..]

Ik moest het even googlen, maar dat ziet er wel grappig uit. Soort van bonsai :)
3x oogsten per zomer en leuk op het balkon.
pi_112954627
Ben benieuwd of de terreur zover gaat dat de heksenjacht op die kleine planten buiten geopend gaat worden.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 00:03:58 #211
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112955412
Uiteraard, je denkt toch niet dat ze (ondertussen zowat 2 jaar terug) de wetgeving in hadden gevoerd waarbij zelf kweken gold als meewerken aan een criminele organisatie voor niets?

Dit is een spel wat de politiek weigert te verliezen, dus spelen ze vals.

pi_112955535
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 00:03 schreef Life2.0 het volgende:
Uiteraard, je denkt toch niet dat ze (ondertussen zowat 2 jaar terug) de wetgeving in hadden gevoerd waarbij zelf kweken gold als meewerken aan een criminele organisatie voor niets?

Dit is een spel wat de politiek weigert te verliezen, dus spelen ze vals.

Je draait een beetje door vind ik.
pi_112955923
Die koffieshops was gewoon kut en gaan met wietpas ook gewoon verdwijnen.
pi_112955983
Het plantje groeit gewoon verder. :7
  zaterdag 16 juni 2012 @ 00:28:21 #215
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112956505
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 00:06 schreef sig000 het volgende:

[..]

Je draait een beetje door vind ik.
Hoezo draai ik door? De wetgeving is er al, ga jij bij de eerste nieuwsbericht roepen OOOH WTF?! Of denk je 'dat was te verwachten'?

Iets met een pan met water en kikkers.. :z
pi_112957110
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 00:28 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Hoezo draai ik door? De wetgeving is er al, ga jij bij de eerste nieuwsbericht roepen OOOH WTF?! Of denk je 'dat was te verwachten'?

Iets met een pan met water en kikkers.. :z
Wetgeving? Wiet is alleen gedoogd en nog altijd verboden volgens de wet.
  zondag 17 juni 2012 @ 18:18:46 #217
pi_113011947
quote:
Landelijk protest tegen wietpas

De wietpas blijft de gemoederen bezighouden. Coffeeshophouders en andere wietliefhebbers kwamen vanmiddag bij elkaar om tegen landelijke invoering van de wietpas te protesteren. De demonstratie was in het Westerpark in Amsterdam, waar voor de vierde keer Cannabis Bevrijdingsdag wordt georganiseerd.

De organisator van het evenement, het Verbond voor Opheffing van het Cannabisverbod (VOC), zegt dat er ruim duizend mensen op de demonstratie zijn afgekomen.

Faillissementen

Vanaf 1 januari wordt de wietpas landelijk ingevoerd. In het zuiden van het land gebeurde dat al eerder. Daar zijn de coffeeshophouders niet blij met de pas: ze zeggen dat de negatieve financiële gevolgen groot zijn

Eigenaars van coffeeshops in andere delen van het land zijn bang dat de invoering van de wietpas bij hen ook zal zorgen voor minder klandizie, ontslag van werknemers en faillissementen, net als bij hun collega's in het zuiden.

Coffeeshops dicht

In Groningen zijn vandaag alle dertien coffeeshops dicht uit protest tegen de wietpas.

Het VOC lanceert vandaag ook de campagne 'Vote to smoke'. Daarmee roept het VOC alle Nederlanders op om op 12 september te stemmen op een partij die tegen de invoering van de wietpas is.

Buitenlanders

Als de wietpas landelijk wordt ingevoerd mag geen wiet meer worden verkocht aan mensen uit het buitenland. Nederlanders moeten zich laten registreren bij de coffeeshops. In het zuiden wordt er al druk geprocedeerd tegen deze beperkingen.
  zondag 17 juni 2012 @ 18:23:38 #218
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_113012073
En welke partijen zijn tegen de invoering van de wietpas?.. :)
  zondag 17 juni 2012 @ 18:41:57 #219
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113012674
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 00:46 schreef sig000 het volgende:

[..]

Wetgeving? Wiet is alleen gedoogd en nog altijd verboden volgens de wet.
Waar heb jij het over :?
pi_113012891
quote:
5s.gif Op zondag 17 juni 2012 18:23 schreef Tism het volgende:
En welke partijen zijn tegen de invoering van de wietpas?.. :)
GroenLinks, D66, PvdA, SP, PvdD, Piratenpartij geloof ik.
  maandag 18 juni 2012 @ 20:26:51 #221
pi_113067322
quote:
quote:
Daan Vonk en Theo Roelofs trokken op de brommer naar Albanië. Ze troffen een dorp aan, Lazarat, waar iedereen van de wietteelt leeft (zie onderstaande video vanaf 25.44 minuut). Overal waar je kijkt, zie je wietplanten groeien. De politie komt er niet en de bewoners van Lazarat staan nogal vijandig tegenover buitenstaanders, maar twee jongens uit Nederland zijn wel welkom.
pi_113072436
quote:
7s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Op radio1 hadden ze het vanmiddag over deze jongens.
Ik heb even een stuk gekeken. Weinig over dat wietdorp maar wel leuk verder, grappige gasten :).
pi_113179983
quote:
EINDHOVEN - De ene jongerenwerker zegt: "De wietpas is een prachtige actie om criminelen te steunen." En de andere: "Allerlei kleine dealertjes zijn netwerken aan het creëren." De ene is Marc Min, werkzaam in Eindhoven en Laarbeek, de andere is Jeroen Janssen, wiens werkterrein Cranendonck bestrijkt.

De beelden die ze los van elkaar schetsen, komen overeen.

Sinds de invoering van de wietpas, op 1 mei, heeft een beduidend deel van de handel in wiet zich verplaatst van coffeeshops naar de straat. De Eindhovense coffeeshops derven naar eigen zeggen zestig procent aan inkomsten, omdat lang niet iedereen zich verplicht wil laten registreren als wietgebruiker om daarna met een wietpas in de shops inkopen te kunnen doen.

Wie geen pas wenst, kan een paar kanten op: stoppen met blowen, thuis telen of illegaal inkopen op straat of bij een huisdealer. "Wij verkeren niet in de veronderstelling dat veel gebruikers nu zijn gestopt. Zeker niet massaal", zegt Leon de Leijer van Novadic Kentron, de instelling voor verslavingszorg.

Marc Min signaleert dat de straathandel in wiet goede tijden doormaakt, in de stadswijken en in de dorpen. "In Laarbeek laat bijna niemand zich registreren, maar ze roken wel. Straatsoldaatjes lopen te cashen. Het zijn best talentjes, ze hebben veel vaardigheden. Alleen gebruiken ze die op de verkeerde manier, vinden wij. Vroeger lieten ze zich nog wel eens inschrijven bij een uitzendbureau om aan werk te komen, maar door de verdiensten die ze nu met wiet hebben, is dat niet aantrekkelijk meer. De handel wordt gedreven met snelle wagentjes, je voelt het broeien. Hennep is de rode draad bij dat broeien. Crimineeltjes zijn blij met de wietpas", zo schetst Min.

http://www.ed.nl/regio/ei(...)in-wiet-floreert.ece
pi_113180412
Als kanker een pas was...
pi_113183034
Kom op Den Haag! Wanneer leest iemand die berichten nu toch eens.
  donderdag 21 juni 2012 @ 12:25:30 #227
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_113183362
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:18 schreef -Dries- het volgende:
Kom op Den Haag! Wanneer leest iemand die berichten nu toch eens.
Deze site wordt geblokt op het netwerk van de 2e kamer.. ;(
pi_113195081
Sommige gemeenten kunnen niet wachten om ook de wietpas in te voeren. Het zal niemand verbazen dat de burgemeester van Dordrecht van VVD-huize is.

quote:
DORDRECHT - Dordrecht gaat per 1 juli a.s. de wietpas invoeren vanaf 1 juli. Vanaf die datum mogen coffeeshops alleen nog maar klanten bedienen die lid zijn en de pas in hun bezit hebben.

Dit gaat zelfs zo ver dat alleen Dordtenaren kunnen kopen in Dordtse coffeeshops / cannabiscafé's.

De wietpas is een omstreden pas die in de loop van 2012 in Nederland wordt ingevoerd om criminaliteit, overlast en drugstoerisme tegen te gaan. De pas is er gekomen onder kabinet Rutte op aanvraag van Duitsland, dat veel criminaliteit en drugstoerisme ervoer. De wietpas is dus landelijk beleid en dient door gemeentes in 2012 te worden ingevoerd.

Er is veel dispuut onder gemeentebesturen en partijen over de wietpas. In praktijk zijn er twee grote voorbeelden: Maastricht en Bergen op Zoom. In Maastricht beweert men dat de straathandel is toegenomen, maar in Bergen op Zoom blijkt dat de straathandel en ook het drugstoerisme sterk is afgenomen.
bron
  donderdag 21 juni 2012 @ 17:09:05 #229
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113195252
quote:
In Maastricht beweert men dat de straathandel is toegenomen, maar in Bergen op Zoom blijkt dat de straathandel en ook het drugstoerisme sterk is afgenomen.
Juist.
:')
  donderdag 21 juni 2012 @ 17:32:09 #230
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_113196293
quote:
In Maastricht beweert men dat de straathandel is toegenomen, maar in Bergen op Zoom blijkt dat de straathandel en ook het drugstoerisme sterk is afgenomen.
"Beweert men" ook echt :')_Terwijl de burgemeester dacht ik ook nog precies het tegenovergestelde riep. En die afgenomen overlast in Bergen op Zoom geloof ik bepaald niet.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 21 juni 2012 @ 17:33:11 #231
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113197249
Gisteren heb ik een oude docu gezien waarin op een gegeven moment een stukje zit over de voetbalpas, die men begin jaren '90 wilde invoeren.

Er was een stukje film van voor de wedstrijd Utrecht-Feyenoord, de eerste wedstrijd waarbij iedereen een pas moest hebben (anders kwam je absoluut niet binnen). Voor de poort stonden 1000 Feyenoorders, waarvan 48 (of zoiets) met pas, 200 met alleen kaartje en de rest zonder pas en zonder kaartje.
Na veel geouwehoer werd iedereen binnengelaten, ook zonder kaartje :')
Na deze wedstrijd ging de pas de prullenbak in.

De redenen die werden gegeven waren dat de overheid de pas overhaast had ingevoerd, er teveel onduidelijkheden waren en dat het niet of nauwelijks controleerbaar was.

Ik zag overeenkomsten met het wietpasje :)
pi_113198325
:') @ Dordrecht

Alsof inwoners uit Dordrecht niet gewoon bij een grenzende gemeente hun zooi gaan halen. Wel zielig voor die coffeeshops daarzo, die gaan nu dus gewoon echt falliet.
pi_113198466
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:17 schreef -Dries- het volgende:
Wel zielig voor die coffeeshops daarzo, die gaan nu dus gewoon echt falliet.
Kunnen er weer gewoon kroegen en belwinkels in, zoals het hoort.
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:33:53 #235
pi_113213027
quote:
Uruguay wil cannabis verkopen aan burgers

Uruguay wil cannabis gaan verkopen aan haar burgers, zodat dealers niet langer verdienen aan de verkoop.

De Uruguayaanse regering heeft een nieuwe manier bedacht om de drugshandel tegen te gaan. Het Uruguayaanse Congres gaat zich buigen over een wetsvoorstel dat de verkoop van cannabis door de regering legaliseert.

Als de wet wordt aangenomen is de Uruguayaanse overheid de eerste nationale overheid ter wereld die cannabis gaat verkopen aan haar burgers.

Wereldwijd

Alleen de regering mag dan speciale sigaretten gaan verkopen, melden diverse lokale media. De bewustzijnsverruimende middelen komen echter alleen beschikbaar voor geregistreerde gebruikers.

Het drugsgebruik van de gebruikers wordt daarop bijgehouden in een database van de overheid. Uruguay pleit ervoor om de cannabisverkoop wereldwijd te legaliseren.

Misdaadcijfers

Volgens de regering van de linkse president José Mujica zijn de drugs zelf minder schadelijk dan de gevolgen van het verbod op sommige drugs. De zwarte markt waar cannabis wordt verhandeld en de criminaliteit die de handel met zich meebrengt, zijn Uruguay een doorn in het oog.

De Uruguayaanse minister van Defensie Eleuterio Fernandez Huidobro (foto) zei op een persconferentie in Montevideo dat de legalisatie is bedoeld om de misdaadcijfers in het land omlaag te brengen en criminelen de wind uit de zeilen te nemen. Hij hoopt ook dat softdrugsgebruikers door de maatregel minder snel overstappen op harddrugs.

Boeren

Kranten in het Zuid-Amerikaanse land melden verder dat een deel van de accijns op de cannabis gebruikt gaat worden om drugsverslaafden te helpen bij het afkicken. De regering geeft binnenkort meer details vrij, maar duidelijk is al wel dat de Uruguayaanse boeren de cannabis gaan verbouwen.

Bron: RT.com
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:40:06 #236
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113213492
Even ter informatie, is wiet een probleem in urugauy?
pi_113214411
"Het drugsgebruik van de gebruikers wordt daarop bijgehouden in een database van de overheid."

Not sure if serious?
  donderdag 21 juni 2012 @ 23:55:08 #238
pi_113218044
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:53 schreef -Dries- het volgende:
"Het drugsgebruik van de gebruikers wordt daarop bijgehouden in een database van de overheid."

Not sure if serious?
Het zal dan ook niet veel uithalen. Tegenstanders hebben dit ws afgedwongen en als na verloop van tijd blijkt dat deze "legalisatie" wiet onvoldoende uit het criminele circuit haalt, zullen ze dat als argument gebruiken om het weer terug te draaien.
pi_113224428
quote:
Tilburgse coffeeshops boos om 'wietadvies'

TILBURG - Het lijkt een grap maar is het niet, zegt de initiatiefnemer: het Toeristen Informatie Punt voor genotsmiddelen.

Sinds kort hangen er in de stad A4'tjes. 'Om toeristen niet in de illegaliteit te laten belanden', staat in het Nederlands, Duits en Frans opgetekend. Wie het bijgevoegde 06-nummer belt, kan informatie krijgen over waar cannabisproducten, koffie, tabak en alcohol te krijgen zijn. TIP: 'U wordt voor deze producten doorverwezen naar speciaal door ons geselecteerde 'drugsrunners' die u goede kwaliteit en eenzelfde prijs garanderen'. De opzet is serieus aldus de initiatiefnemer, die in Tilburg zegt te wonen en niet met naam in de krant wil. "Ik ben veel op andere plaatsen geweest als toerist. Ik wil mijn 'collega's' helpen. Het enige wat ik doe is informatie verschaffen."

"De brutaliteit moet niet groter worden", zegt Willem Vugs namens de Tilburgse coffeeshophouders. Bij hem op de gevel werd onlangs een TIP-pamflet geplakt. "Dit geeft aan hoe het probleem van de wietpas zich ontvouwt."

De coffeeshops beraden zich op te nemen stappen. De TIP-initiatiefnemer: "Waarom gepikeerd. Ik verkoop niets, geef alleen informatie.

"Als deze man behulpzaam wil zijn, moet hij zeggen dat buitenlanders hier geen wiet en hasj mogen kopen. En niet iemand helpen een strafbaar feit te plegen", reageert een politiewoordvoerder.
Ik weet niet of ik nu moet huilen of lachen, maar het geeft wel goed aan dat die wietpas niets meer is als coffeeshops pesten en de straatdealers de vrije hand geven. _O-
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:26:42 #240
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113238008
Ik ben verbaasd dat het zo lang duurde, ik had dergelijke acties allang verwacht :')
pi_113238222
quote:
De TIP-initiatiefnemer: "Waarom gepikeerd. Ik verkoop niets, geef alleen informatie.
Klopt wel, soort ThePirateBay.
pi_113238266
Waar kan ik nu als brabander het beste wiet kopen?
pi_113238407
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:33 schreef Zolder het volgende:
Bij de marokkanen op straat.

Of bij de coffeeshop als je je wil laten registreren.

Edit: of een stukje noordelijker in bv Nijmegen.
pi_113238433
quote:
Ik ben eigenlijk nog niet in veel shops geweest, dus ik kan er niet zoveel over zeggen. De Toermalijn schijnt een goede shop te zijn. De Bredase shops waar ik kom hebben ook goed spul, bij de Baron is bijvoorbeeld de Choco Haze een geweldige wiet.

quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:37 schreef Kentoet het volgende:

[..]

Bij de marokkanen op straat.

Of bij de coffeeshop als je je wil laten registreren.

Edit: of een stukje noordelijker in bv Nijmegen.
Ik hoorde dat Purple Rain in Breda ook niet al te moeilijk zou doen om de wietpasmaatregel (als het gaat om Nederlandse klanten in elk geval).
celebrate your money
pi_113238524
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:38 schreef leRomein het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk nog niet in veel shops geweest, dus ik kan er niet zoveel over zeggen. De Toermalijn schijnt een goede shop te zijn. De Bredase shops waar ik kom hebben ook goed spul, bij de Baron is bijvoorbeeld de Choco Haze een geweldige wiet.
Lol, ja ik ging dus wel eens Breda :P Blow echt maar heel af en toe, en nu is het weer vakantie. Maar ik wil dus niet omdat ik 1 of 2 x per jaar blow geregistreerd staan :') Dus waar kan ik dan het beste naartoe rijden? :P
pi_113238631
quote:

[..]

[..]

Ik hoorde dat Purple Rain in Breda ook niet al te moeilijk zou doen om de wietpasmaatregel (als het gaat om Nederlandse klanten in elk geval).
Dat zouden ze allemaal moeten doen. En niemand zou zo'n pas moeten aanvragen, massale burgerlijke ongehoorzaamheid :)
pi_113238656
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:40 schreef Zolder het volgende:

[..]

Lol, ja ik ging dus wel eens Breda :P Blow echt maar heel af en toe, en nu is het weer vakantie. Maar ik wil dus niet omdat ik 1 of 2 x per jaar blow geregistreerd staan :') Dus waar kan ik dan het beste naartoe rijden? :P
De Purple Rain zou je kunnen proberen maar in hoeverre daar op het lidmaatschap wordt toegezien weet ik verder niet. Ik weet in elk geval van een persoon die er binnen komt zonder problemen.
celebrate your money
pi_113238664
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:40 schreef Zolder het volgende:

[..]

Naar utrecht, dordrecht (tot 1 juli) , rotterdam of nijmegen.
pi_113238666
quote:

[..]

[..]

Hm, weet je dat zeker? Dat zou voor mij wel het makkelijkste zijn. Maar het lijkt me sterk, moeten ze dan niet gelijk dicht?
pi_113238715
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:42 schreef Kentoet het volgende:

[..]

Dat zouden ze allemaal moeten doen. En niemand zou zo'n pas moeten aanvragen, massale burgerlijke ongehoorzaamheid :)
Ja eigenlijk wel he, maar dan krijgen ze problemen denk ik.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:43 schreef Zolder het volgende:

[..]

Hm, weet je dat zeker? Dat zou voor mij wel het makkelijkste zijn. Maar het lijkt me sterk, moeten ze dan niet gelijk dicht?
Ja het is niet toegestaan natuurlijk, dat is ook de reden waarom de meeste shops zich netjes aanpassen aan de walgelijke wetgeving.
celebrate your money
pi_113238720
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:42 schreef Kentoet het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat de burgers op zijn hoogst alleen zijn wiet afgepakt wordt in de shop , en de shop gesloten kan worden. :')
pi_113238766
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat de burgers op zijn hoogst alleen zijn wiet afgepakt wordt in de shop , en de shop gesloten kan worden. :')
En los daarvan het BSN-nummer wordt opgeschreven door de politie, maar daar gebeurt voor de rest niks mee hoor ( :') ). Is alleen om ff te checken of iedere blower netjes lid is.
celebrate your money
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:46:33 #253
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_113238832
quote:
Ik woon in N-O brabant, ik rij nu voortaan richting Tiel of Nijmegen, koop dan meteen flink in want dat bespaart me weer brandstof :7 Meeste shops doen niet moeilijk als je boven de 5 gram koopt, de meeste shops geven je ook wat extra omdat ze op je ID zien waar je vandaan komt, en ze weten natuurlijk precies waarom je nu bij hun je wiet koopt, en ze willen natuurlijk dat je terug komt :P Pas geleden kreeg ik bijvoorbeeld nog een gratis grammetje haze van 11 euro + gratis pakje vloetjes en tipjes.

Als je wat verder richting het westen van Brabant woont kan je denk het beste gewoon richting Rotterdam rijden ofzo.
pi_113238976
En Spijkenisse? :) Dat is de dichtstbijzijnde vanuit Breda toch? :)
pi_113239035
Ow Dordrecht is nog dichter bij zie ik.
pi_113239100
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 09:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik nu moet huilen of lachen, maar het geeft wel goed aan dat die wietpas niets meer is als coffeeshops pesten en de straatdealers de vrije hand geven. _O-
Geniaal initiatief!
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 22 juni 2012 @ 15:53:10 #257
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_113239122
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:51 schreef Zolder het volgende:
Even zoeken bij google op "Plaatsnaam + coffeeshop" ;)
pi_113239384
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:46 schreef YazooW het volgende:

[..]

Ik woon in N-O brabant, ik rij nu voortaan richting Tiel of Nijmegen, koop dan meteen flink in want dat bespaart me weer brandstof :7 Meeste shops doen niet moeilijk als je boven de 5 gram koopt, de meeste shops geven je ook wat extra omdat ze op je ID zien waar je vandaan komt, en ze weten natuurlijk precies waarom je nu bij hun je wiet koopt, en ze willen natuurlijk dat je terug komt :P Pas geleden kreeg ik bijvoorbeeld nog een gratis grammetje haze van 11 euro + gratis pakje vloetjes en tipjes.

Als je wat verder richting het westen van Brabant woont kan je denk het beste gewoon richting Rotterdam rijden ofzo.
Ik vesbaas me er over dat ik bij shops buiten brabant in principe nooit mijn id hoef te laten zien ze geloven zo wel dat ik boven de 18 ben. In tilburg was het beleid al zo dat iedereen altijd zijn id moest laten zien. En wat me ook verbaasde waren de relatief goedkopere prijzen die buiten brabant gehanteerd worden.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:03:59 #259
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_113239541
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vesbaas me er over dat ik bij shops buiten brabant in principe nooit mijn id hoef te laten zien ze geloven zo wel dat ik boven de 18 ben. In tilburg was het beleid al zo dat iedereen altijd zijn id moest laten zien. En wat me ook verbaasde waren de relatief goedkopere prijzen die buiten brabant gehanteerd worden.
Klopt inderdaad, ik geef ook meestal vanuit mezelf al m'n ID omdat ik dat gewend ben vanuit de shops bij ons, maar de meeste coffeeshophouders buiten Brabant kijken je dan alsof je een mongool bent ofzo :D
pi_113249509
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:51 schreef Zolder het volgende:
In Gorinchem is een shop (geen idee wat de naam is) waar ze goede Amnesia Gold zouden hebben.
celebrate your money
  zaterdag 23 juni 2012 @ 18:43:01 #261
pi_113281615
EenVandaag heeft het wééééér over de wietpas :O

Conclusie: alles is kut.
pi_113281801
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 18:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
EenVandaag heeft het wééééér over de wietpas :O

Conclusie: alles is kut.
Nou volgens Bromsnor gaat het wél prima, hebben de coffeeshops wél heel veel klanten, zijn er in tegenstelling tot wat 1vandaag met eigen ogen gezien heeft geen drugstoeristen meer en blijft het aanpakken van de straathandel hoge prioriteit houden. Diezelfde straathandel die dus ontstaan is door de wietpas. 'The war on drugs can be won' volgens hem *O*
  zaterdag 23 juni 2012 @ 18:49:44 #263
pi_113281822
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 18:49 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Nou volgens Bromsnor gaat het wél prima, hebben de coffeeshops wél heel veel klanten, zijn er in tegenstelling tot wat 1vandaag met eigen ogen gezien heeft geen drugstoeristen meer en blijft het aanpakken van de straathandel hoge prioriteit houden. Diezelfde straathandel die dus ontstaan is door de wietpas. 'The war on drugs can be won' volgens hem *O*
En de komende maanden komt alles goed! *O*
pi_113281940
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 18:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En de komende maanden komt alles goed! *O*
Net zoals de baas van de DEA stelde dat het grote aantal drugsgerelateerde moorden een bewijs was dat het anti-drugs beleid een succes is, zal men hier in Nederland stellen dat de toegenomen meldingen van overlast en drugsgerelateerde arrestaties een bewijs is van het succes van de wietpas. 8)7
  zaterdag 23 juni 2012 @ 19:12:07 #265
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113282538
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 18:49 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

ten koste van kinderlevens, maar dat is bewijs dat het werkt _O_
pi_113283796
Ik heb dat stuk van EenVandaag net even gekeken. Echt, wat een belachelijke vertoning dat gesprek met die agent :')_!
Het maakt niet uit welke vraag die man voorgeschoteld kreeg, hij speelde gewoon zijn riedeltje af. Jammer dat zo'n Jaap Jongbloed dat laat gebeuren.
pi_113284523
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 19:51 schreef Kentoet het volgende:
Ik heb dat stuk van EenVandaag net even gekeken. Echt, wat een belachelijke vertoning dat gesprek met die agent :')_!
Het maakt niet uit welke vraag die man voorgeschoteld kreeg, hij speelde gewoon zijn riedeltje af. Jammer dat zo'n Jaap Jongbloed dat laat gebeuren.
Een politieagent moet gewoon doen wat de overheid hem opdraagt te doen, en dat is ook het enige wat hij hoeft te zeggen. Je moet de politiek aanspreken op slechte beslissingen, je kan van een hooggeplaatst politiefunctionaris niet verwachten dat hij zijn baas, de minister van Justitie, openlijk afvalt.
pi_113309461
War on drugs *O*
  zondag 24 juni 2012 @ 14:59:51 #269
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_113313728
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 20:09 schreef n0ir het volgende:

[..]

Een politieagent moet gewoon doen wat de overheid hem opdraagt te doen, en dat is ook het enige wat hij hoeft te zeggen. Je moet de politiek aanspreken op slechte beslissingen, je kan van een hooggeplaatst politiefunctionaris niet verwachten dat hij zijn baas, de minister van Justitie, openlijk afvalt.
Ja, leuk, maar dan moet je zo'n blauwknopige faalhaas ook niet interviewen. Luie kutjournalisten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_113425217

Geweldig, die zin op 1:02.
pi_113498141
quote:
CHICAGO, IL — Today, the City Council of Chicago voted 43-2 to amend the city’s code to direct police officers to cite, rather than arrest, individuals in possession of 15 grams or less of marijuana. Under the proposal, which has the support of Mayor Rahm Emanuel, police could still arrest those who cannot produce identification or present a threat to public safety. Those cited would face fines of $200 to $500 dollars and up to 10 hours of community service; however, there would be no risk of jail time.

Passage of the measure means that adults in possession of small amounts of marijuana will no longer be arrested or saddled with criminal records that can make it harder to obtain employment, housing, and student loans. The ordinance will also allow law enforcement to focus on more serious crimes, like the city’s soaring murder rate, while conserving limited police resources. Violent crime has become a serious concern in Chicago, with homicides up 38% over the last year.

“The change in enforcement policy is a smart one,” said Dan Riffle, legislative analyst for the Marijuana Policy Project. “Because of the ordinance passed today, a lot of young people in Chicago will have college educations, fulfilling careers, and bright futures to look forward to instead of the job-killing scar of a criminal record. All the while, Chicago police can stay on the beat protecting communities from violent criminals and real threats to public safety.”

Chicago now joins over 90 other localities in Illinois and 15 other states across the nation in removing criminal penalties for low-level marijuana possession. Since enacting laws replacing arrest and jail with fines for such violations, there has been no appreciable increase in marijuana use in those areas, either among adults or young people. The move follows a recent trend in marijuana reforms, including a similar penalty reform in Rhode Island and medical marijuana legislation in Connecticut this May and June. Legislative chambers in New York, New Hampshire, and New Jersey also approved marijuana policy reforms in recent weeks. This trend reflects growing public consensus that harsh marijuana laws are ineffective, and scarce law enforcement resources should not be used to arrest adults for using a substance safer than alcohol.

http://www.mpp.org/media/(...)chicago-reduces.html

Zo jammer he, zelfs in conservatief Amerika gaan ze stapje voor stapje vooruit...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_113729424
Een succesje voor Opstelten

quote:
Maastrichtse coffeeshop dicht door 'wietpas'

MAASTRICHT - Coffeeshop Fantasia in Maastricht heeft de zaak gesloten als gevolg van de invoering van de nieuwe regels voor coffeeshops in het zuiden van Nederland sinds 1 mei.

Open blijven heeft volgens woordvoerder Marc Josemans van de Vereniging van Officiële Coffeeshops in Maastricht (VOCM) geen zin meer, omdat de klanten massaal wegblijven.

Nadat op 1 mei 13 van de 14 Maastrichtse coffeeshops uit protest dichtgingen, waren medio juni weer 7 coffeeshops open, waaronder Fantasia. "Maar 95 procent van de 25.000 Zuid-Limburgse blowers weigert zich te laten registreren als klant van een coffeeshop'', aldus de woordvoerder.
bron
  dinsdag 3 juli 2012 @ 20:16:41 #273
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_113729748
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:11 schreef Scrutinizer het volgende:
Een succesje voor Opstelten

[..]

bron
Daar zal op geproost worden
O)))
pi_113729893
Precies volgens de planning.
pi_113729978
quote:
Maar 95 procent van de 25.000 Zuid-Limburgse blowers weigert zich te laten registreren als klant van een coffeeshop
Ik moest deze even 2x lezen.

'Maar' 95%. :o.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 15:26:39 #276
16715 Mylene
*schatje*
pi_113892674
quote:
'Wietpas' schiet doel voorbij

DEN HAAG - De op 1 mei ingevoerde nieuwe regels voor coffeeshops in de drie zuidelijke provincies, in de volksmond 'wietpas' genoemd, schieten hun doel voorbij.

Als gevolg daarvan is de illegale straathandel fors toegenomen en is er een groot en ongrijpbaar netwerk ontstaan van nummers die gebeld kunnen worden voor de levering van wiet.

Dat schrijven onderzoekers Nicole Maalsté en Rutger Jan Hebben in een zogenoemde quickscan, gemaakt in opdracht van de stichting Epicurus, een stichting die zich bezighoudt met onderzoek naar de effecten van de wietpas.

''We vinden dat ook de noordelijke coffeeshopgemeenten moeten weten wat hun te wachten staat'', zei senior onderzoeker aan de Universiteit van Tilburg Maalsté zaterdag in een toelichting.

Harddrugs

De politie heeft onvoldoende capaciteit om de handel aan te pakken, aldus het onderzoek. Kopen in de coffeeshop is minstens een kwart duurder dan via dealers op straat. Met name de 18 tot 24 jarigen mijden de coffeeshop. Hetzelfde geldt voor allochtone blowers. ''Het is zeer onwaarschijnlijk dat deze groepen massaal gestopt zijn met blowen'', aldus de onderzoekers.

Illegale dealers maken geen onderscheid in leeftijd en verkopen naast wiet en hasj vaak ook nog andere drugs. ''Hierdoor bestaat het risico dat jongeren bij de aanschaf van wiet of hasj in aanraking komen met harddrugs.''
bron
pi_113892861
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:16 schreef arucard het volgende:

[..]

Daar zal op geproost worden
Een fles jenever voor Opstelten! Hoera :')
  zaterdag 7 juli 2012 @ 15:40:09 #278
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113893066
"Grmbl grmbl wij zullen kijken erm, in het kader van de wet grmbl handhaving grmbl hard optreden erm ja dat was het wel weer grmbl *hik* "
pi_113893258
quote:
De politie heeft onvoldoende capaciteit om de handel aan te pakken, aldus het onderzoek.
Opstelten, de VVD, zal dus wel gaan pleiten voor meer politie. :')
  zaterdag 7 juli 2012 @ 15:50:14 #280
pi_113893408
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:46 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Daaaaaag bezuinigingen
  zaterdag 7 juli 2012 @ 15:52:07 #281
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113893468
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:46 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Heeft ie al gedaan
pi_113893509
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:52 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Heeft ie al gedaan
Nog niet genoeg. Het zullen er waarschijnlijk 2000 per coffeeshop worden. Of haal ik nu een paar dingen door elkaar?
pi_113893751
Hebben er eigenlijk ook partijen de afschaffing van de wietpas in hun verkiezingsprogramma staan?
pi_113893763
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:53 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Nog niet genoeg. Het zullen er waarschijnlijk 2000 per coffeeshop worden. Of haal ik nu een paar dingen door elkaar?
_O-
  zaterdag 7 juli 2012 @ 16:59:21 #285
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113895490
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:53 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Zien we morgen wel, hup stuur die 2000 man op straat!
pi_113896222
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 16:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Hebben er eigenlijk ook partijen de afschaffing van de wietpas in hun verkiezingsprogramma staan?
Voorzover ik weet zijn D66 en de Piratenpartij voor legalisering. Dus waarschijnlijk ook tegen de wietpas.
What Would Goku Do
pi_113896373
4,5 euro voor ~4,5-5 gram, gewoon op straat. :7

zaterdag 7 juli 2012 @ 17:52:08 #288
pi_113897538
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 19:43 schreef -Dries- het volgende:

Geweldig, die zin op 1:02.
Wat een irritant domme eikel is het toch.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_113899902
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 17:16 schreef viagraap het volgende:

[..]

Voorzover ik weet zijn D66 en de Piratenpartij voor legalisering. Dus waarschijnlijk ook tegen de wietpas.
Ja maar dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel die nu echt uitdragen van: dit moeten we terugdraaien!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:38:27 #290
pi_113900733
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 19:10 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja maar dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel die nu echt uitdragen van: dit moeten we terugdraaien!
Partijen als D66 en GroenLinks lieten zich wel horen tegen de wietpas, maar dat was voor de val van het kabinet en voor de Kunduzcoalitie. Blijkbaar liggen hun prioriteiten nu elders, alleen hun lokale fracties hoor je er nog wel eens over. De PiratenPartij krijgt parktisch geen media-aandacht en heeft dus niets te willen.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:43:39 #291
346939 Janneke141
pi_113903084
De VVD heeft trouwens in het verkiezingsprogramma staan dat je bij coffeeshops voortaan verplicht met pin moet betalen.
pi_113903209
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:43 schreef Janneke141 het volgende:
De VVD heeft trouwens in het verkiezingsprogramma staan dat je bij coffeeshops voortaan verplicht met pin moet betalen.
ik zie niet in hoe ze dat kunnen afdwingen. maar de vvd gaat toch niet regeren gelukkig. ~:)
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:50:19 #293
pi_113903316
quote:
En hoe moeten de leveranciers betaald worden? _O-

Volkspartij van Verlakkerij en Diefstal.
pi_113903335
quote:
Wat ook weer een prachtig liberaal standpunt 8)7

De VVD profileert zich meer en meer als een PVV-light-variant en is daar als de peilingen moet geloven, zeer succesvol mee. Daar gaan we nog veel plezier aan beleven -O-
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:52:20 #295
346939 Janneke141
pi_113903373
Ben benieuwd of de bank in je hypotheekaanvraag zou laten meewegen hoe vaak je hebt gepind in een coffeeshop...
pi_113903439
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:52 schreef Janneke141 het volgende:
Ben benieuwd of de bank in je hypotheekaanvraag zou laten meewegen hoe vaak je hebt gepind in een coffeeshop...
met de komst van de registratie zijn al veel mensen ondergronds gegaan en zal met dit plan (als het uitgevoerd zou worden, wat ik ten zeerste betwijfel) alleen nog maar erger worden.

ik heb me bv wel geregistreerd maar als pinnen verplicht zou worden zou ik de shop vaarwel zeggen en een thuisdealer zoeken.
pi_113903503
quote:
  zondag 8 juli 2012 @ 18:44:43 #298
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_113935817
In Tilburg:
O)))
pi_113938218
Baas. Jammer van de comic sans.
What Would Goku Do
  zondag 8 juli 2012 @ 21:29:14 #300
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113944131
quote:
HA FUCKING HA _O-

Ze voelen al nattigheid en proberen nu een facistengroepstemmers te stelen van de pvv :')
  zondag 8 juli 2012 @ 21:30:39 #301
342435 Life2.0
#deadprez4mod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')