Nu is het niet mijn favo nummer van alles, houd daarvoor net iets meer van andere genres nog, maar van Depeche Mode is het zeker weten ook mijn favo nummer. Ik heb van Depeche mode dan ook een hele zooi MP3's, en van Enjoy the silence helemaal, verlengde versies, remixen, versies met klassiek er tussendoor, met wat drum and bass invloed erdoor etc.
Maar ook diverse Live nummers, bootleggs, mixen (met oa een aantal mixen waarbij hun grootste hits tot 1 nummer verwerkt is) etc.
Nu zie ik dus geen ICQ icoontje in je profiel, maar als je wat zou willen hebben, geef maar een gil.
Heb je trouwens ooit een concert van ze bijgewoond?
OK genoeg voor nu, ik ga maar weer eens een enjoy the silence versie opzetten en genieten
quote:Yep! Enjoy The Silence is mijn favo nummer aller tijden. Ik volg de Veronica Top 100 aller tijden al JAREN en nooit trof ik daar mijn eigen èchte favo's in aan. Tot ik een jaar of 5 geleden ineens MIJN eigen Enjoy The Silence in de lijst aantrof. Wat geweldig vond ik dat! En 't toont aan dat ik bepaald niet de enige ben die 'm zo ontzettend goed vind
Op 11 september 2000 21:23 schreef DIGGER het volgende:
Arcee, ik las laatst ergens, je had het meen ik over Massive attack (unfinished sympathy) als 2e favo nummerdat Enjoy the silence van Depeche Mode als je favo nummer is.
quote:Anders ik wel. Je doet niet mee met 't Fok!CD-project , hè? Dan had je wel gezien en vooral gehoord hoe gevarieerd mijn muzieksmaak is
Nu is het niet mijn favo nummer van alles, houd daarvoor net iets meer van andere genres nog
quote:Wat zijn je andere DM favo's? Van mij Policy of Truth en Everything Counts.
maar van Depeche Mode is het zeker weten ook mijn favo nummer.
quote:Gaaaaaaaaaaaaaaf! Weet je dat ik daar een paar dagen geleden nog naar gezocht heb? Ik heb zelf de CD-singles met remixen, die stuk voor stuk echt fantastisch zijn.
Ik heb van Depeche mode dan ook een hele zooi MP3's, en van Enjoy the silence helemaal, verlengde versies, remixen, versies met klassiek er tussendoor, met wat drum and bass invloed erdoor etc.
quote:Inmiddels gedaan.
Nu zie ik dus geen ICQ icoontje in je profiel, maar als je wat zou willen hebben, geef maar een gil.
quote:Noop, ik ben niet zo concerterig. Ik houd veel meer van studio-opnames. Ja, qua sfeer is live natuurlijk wèl gaaf.
Heb je trouwens ooit een concert van ze bijgewoond?
quote:Dat doe ik ook héél vaak
OK genoeg voor nu, ik ga maar weer eens een enjoy the silence versie opzetten en genieten
quote:En 101 is dan ook een heel goed live-album.
Op 11 september 2000 21:54 schreef Arcee het volgende:
Noop, ik ben niet zo concerterig. Ik houd veel meer van studio-opnames. Ja, qua sfeer is live natuurlijk wèl gaaf
iig Policy of truth ehhmmmm Little 15, Blasphemous rumours en Sister of night.
Meer wil ik er niet kiezen, want dan ga ik echt bijna alles noemen...
quote:Kérèl wat een mooie clip! Ook één van de allermooisten ooit gemaakt. Serieus.
Op 11 september 2000 22:02 schreef Zanderrr het volgende:
Ik ben niet zo'n enorme Depeche Mode-fan, maar 'Enjoy the Silence' vind ik ook een geweldig nummmer. Mooie clip ook.
Stoerder KAN gewoon niet..
Een clip die absoluut perfect bij het nummer past. Dat einde in de sneeuw en dat ze dan ook letterlijk "enjoy the silence" zingen (wat dus niet in de single versie zit)... oooooh, wat ontzettend mooi...
quote:Ik heb de CD-single die in 1990 is uitgebracht (hoewel het origineel uit 1983 stamt) en daar staan 2 versies op (naast nog 4 live-versies van andere nummers): Original 7" Mix en Original 12" Mix.
Op 11 september 2000 22:25 schreef Xhorder het volgende:
En nu we het toch over DM hebben. Zijn er veel verschillende versies van Everything Counts?
quote:Dan heb ik dus het origineel uit 83... toen ze nog een Commodore 64 gebruikten in het nummer...
Op 11 september 2000 22:53 schreef Arcee het volgende:
Ik heb de CD-single die in 1990 is uitgebracht (hoewel het origineel uit 1983 stamt) en daar staan 2 versies op (naast nog 4 live-versies van andere nummers): Original 7" Mix en Original 12" Mix.
"Bass Line," "Ecstatic Dub," "Hands And Feet," "Harmonium Ecastatic Integration," "Indefinite Mix," "Germen Killer Remix," "Martin Gore Vocal Mix," "Mike Koglin Remix," "Razormaid Mix," "Ricki Tik Tik Mix," "Rub-A-Dub Mix," "Sasha & Digweed Mix," "Single Mix," "The Quad: Final Mix," Trance Remix," "Zeneca Foot-In-Mouth Mix," en "Hollywood Mix.".
quote:Dit is wat ik momenteel heb. Die Quad: Final Mix (welke ik je nu stuur) vind ik het gaafste, met name het klassieke stuk erin, zoooooo gaaf.
Op 11 september 2000 23:03 schreef Arcee het volgende:"Bass Line,"" "Harmonium Ecastatic Integration," "Indefinite Mix," "Mike Koglin Remix," "Razormaid Mix,""Rub-A-Dub Mix," "Sasha & Digweed Mix," "Single Mix," "The Quad: Final Mix," Trance Remix,"
Vind dat soort dingen btw sowieso gaaf, zo heb ik ook onwijs veel klassieke uitvoeringen van Pink Floyd
En beatrice, ik vind personal Jesus ook een steengoed nummer maar ja, ik kan dan nagenoeg alles wel opnoemen. Maar je bent niet de eige hoor.
quote:Wel gaaf inderdaad, hoewel het als een zolderkamer/soundblaster remix klinkt. Die klassieke stukken dan. Daarnaast zitten er wat te hard-klinkende drums in. Maar er zitten ook veel retelekkere typische ETS stukken in uiteraard.
Op 11 september 2000 23:14 schreef DIGGER het volgende:
Dit is wat ik momenteel heb. Die Quad: Final Mix (welke ik je nu stuur) vind ik het gaafste, met name het klassieke stuk erin, zoooooo gaaf.
Benieuwd hoe de Sasha & Digweed mix klinkt...
Dat is echt een band die ik nog eens live wil zien!
Tokus
tjoe
quote:Is nummer #1 een cover of is je favoriete DM nummer gewoon van SoftCell?
Op 12 september 2000 08:56 schreef erwin_daniels het volgende:
Mijn favoriete DM-nummers:
#1 Tainted Love
#2 People are people
#3 Somebody
#4 Master and servanttjoe
quote:Graag!
Op 22 november 2000 23:18 schreef DIGGER het volgende:
Arcee: ik heb wat voor je. Ben sinds een paar dagen in het bezit van een schitterende Live bootleg versie van Enjoy the Silence van een optreden van DM in Keulen, 2 jaar geleden. Hebben?
Kep je net ff ge-aaisiekjoet...
Valt me nog mee dat je in 'wat draai je nu deel zoveel' niet 8 keer achter elkaar gepost hebt 'enjoy the silence'
Echt je kan het zo gek niet bedenken en ze hebben het. Zal de URL niet hier neerkwakken, het zijn en blijven MP3's en zo natuurlijk, maar voor iedereen die geinteresserd is of iets speciaals van DM zoekt: Mail me ff en ik stuur je de URL wel ff op.
Favoriete nummers:
-One Caress!
-In your room!
-Walking in my shoes!
(Allemaal afkomstig van 'Songs of Faith and Devotion'.)
quote:Nieuwe CD???!! Dawiskdusnie! Enig idee wanneer? Die wil 'k absoluut meteen hebben.
Op 18 februari 2001 00:58 schreef Xhorder het volgende:
De nieuwe cd komt binnenkort toch uit? Ik kan niet wachten, ik vind Ultra nog steeds erg sterk!
Bij mij op school kijkt men mij nogal vreemd aan als ik dat vertel...
quote:Meteen aanmelden bij een andere school, lijkt mij.
Op 18 februari 2001 02:13 schreef blackno1 het volgende:
Wat geweldig mooi om te ontdekken dat er nog meer mensen zijn die ook van Depeche Mode houden!Bij mij op school kijkt men mij nogal vreemd aan als ik dat vertel...
'k was trouwens nog 1 favoriet vergeten:
-Blasphemous Rumors!
quote:Je vergeet I feel you, wat een geweldige 'dreun' zit daaronder,
Op 18 februari 2001 00:54 schreef Lamon het volgende:
Mag ook wel weer ff omhoog ('k ben hier nu toch alleen, volgens mij)Favoriete nummers:
-One Caress!
-In your room!
-Walking in my shoes!(Allemaal afkomstig van 'Songs of Faith and Devotion'.)
quote:Anton Corbijn he... heeft oa ook voor u2 van die prachtige dingen gemaakt.
Op 11 september 2000 22:32 schreef Arcee het volgende:
Kérèl wat een mooie clip! Ook één van de allermooisten ooit gemaakt. Serieus.
Stoerder KAN gewoon niet..
Een clip die absoluut perfect bij het nummer past. Dat einde in de sneeuw en dat ze dan ook letterlijk "enjoy the silence" zingen (wat dus niet in de single versie zit)... oooooh, wat ontzettend mooi...
quote:Effe de OOR checken... momentje...
Op 18 februari 2001 01:03 schreef Lamon het volgende:
Nieuwe CD???!! Dawiskdusnie! Enig idee wanneer? Die wil 'k absoluut meteen hebben.
quote:Thanx for the info!
Op 18 februari 2001 15:46 schreef Xhorder het volgende:
Effe de OOR checken... momentje...
ja.. De cd gaat Exciter heten en zal in Mei verschijnen... Ik ben benieuwd.
'Never let me down again'
En natuurlijk Enjoy the Silence, Policy of Truth, I feel You..etc.
Als je op KaZaa een beetje rommelt, kan je praktisch het hele concert in Keulen downloaden, in full motion video.
Check vooral dan Enjoy the Silence.
Verder vinnik "Only when I loose myself" toch ook wel een stoere clip (ook al een Antonnetje) en zeker één van hun betere nummers (vooral de tekst is goed)
Titel anyone?
quote:It's no good, van het schitterende album Ultra
Op zondag 25 november 2001 17:10 schreef Beatrice het volgende:
Kan iemand mij even aan een titel van een nummer helpen? Waar ik uitga draaien ze vaak een nummer dat onmiskenbaar van DM is. Het gaat zo: "don't say you want me, don't say you need me, it's understood"Titel anyone?
quote:Dank!
Op zondag 25 november 2001 17:23 schreef Revol het volgende:
It's no good
Maar, ze zingen dus niet "it's understood"?
Jammer, dat vind ik nl. veel mooier
Don't say you want me
Don't say you need me
Don't say you love me
It's understood
Don't say you're happy
Out there without me
I know you can't be
'cause it's no good
I'll be fine
I'll be waiting patiently
Till you see the signs
And come running to my open arms
When will you realise
Do we have to wait till our worlds collide
Open up your eyes
You can't turn back the tide
Don't say you want me
Don't say you need me
Don't say you love me
It's understood
Don't say you're happy
Out there without me
I know you can't be
'cause it's no good
I'm going to take my time
I have all the time in the world
To make you mine
It is written in the stars above
Don't say you want me
Don't say you need me
Don't say you love me
It's understood
Don't say you're happy
Out there without me
I know you can't be
'cause it's no good
Depeche Mode is fantastisch,
. Ze hebben zóveel goede nummers.Enjoy the silence, Personal jesus, a question of time, I feel loved, Policy of truth, enz.
Heerlijk .
quote:Zo is dat.
Op zaterdag 12 januari 2002 01:01 schreef zodiaque het volgende:
Depeche Mode is fantastisch,![]()
. Ze hebben zóveel goede nummers.Enjoy the silence, Personal jesus, a question of time, I feel loved, Policy of truth, enz.
Heerlijk.
DM is echt een super band alleen de laatste cd vond ik een beetje tegenvallen. Zelfs na regelmatig draaien sloeg de vonk helaas niet over (m.u.v. een paar nummers dan). Verder niets dan lof .
Voor I.R.Baboon.
Er bestaan dus een hoop echt hele fraaie mixen van dit waanzinnig goeie nummer.
quote:arcee, welk albumpje raad je een beginnend iemand aan ?
Op donderdag 08 augustus 2002 21:29 schreef Arcee het volgende:
*kick*Voor I.R.Baboon.
quote:* Arcee houdt niet van albums.
Op donderdag 08 augustus 2002 21:29 schreef sweek het volgende:
arcee, welk albumpje raad je een beginnend iemand aan ?
Ik raad de volgende nummers aan: Enjoy the Silence, Policy of Truth en Everything Counts.
quote:* sweek houdt wel van albums en download geen losse nummers
Op donderdag 08 augustus 2002 21:31 schreef Arcee het volgende:[..]
* Arcee houdt niet van albums.
Ik raad de volgende nummers aan: Enjoy the Silence, Policy of Truth en Everything Counts.
net alsof je 1 hoofdstuk uit een boek leest
Persoonlijk vind ik Enjoy the silence, Shake the disease en Blasphemous Rumours (over zelfdoding) een van de besten. Ik vind veel nummers eigenlijk wel goed was dan ook niet voor niks een fan.
quote:dat wou ik horen
Op donderdag 08 augustus 2002 21:42 schreef MuadDib het volgende:
Ik vind het live-album "101" wel een aardig plaatje om mee te beginnen.
quote:Idd ja, want ik hou ook niet van lezen.
Op donderdag 08 augustus 2002 21:34 schreef sweek het volgende:
* sweek houdt wel van albums en download geen losse nummersnet alsof je 1 hoofdstuk uit een boek leest
Anyway, full album: Violator.
quote:Ik zeg "Songs of faith and devotion"
Op donderdag 08 augustus 2002 21:29 schreef sweek het volgende:[..]
en "Violator".
Depeche Mode is briljant!
Ik ben ook bij het concert in Antwerpen geweest van de Exciter tournee naar aanleiding van het laatste album.
Daarvoor heb ik ook in Parijs het concert bijgewoond naar aanleiding van de destijds net uitgekomen verzamelaars "'81-'85" & "'86-'98"
Zelf heb ik alle albums, en een aardige stapel (maxi)singels op zowel vinyl als CD, en een paar picture discs.
Bij mij was het het album "Songs of faith and devotion" het album dat ervoor zorgde dat ik alles van DM wilde hebben.
Dit overigens in tegenstelling tot de fans die in de jaren '80 al zwaar "into" DM waren.
Die haakten namelijk massaal af toen dat album uitkwam.
"Songs of faith and devotion" staat bekend als het meest zwarte (deprimerende, so you will) album van DM ooit.
Mooiste nummers (IMO):
- A question of time (Black Celebration)
- Somebody (101 (is de live versie))
- People are people (Some great reward)
- I want you now (Music for the masses)
- Home (Ultra)
- Breathe (Exciter)
- Sweetest perfection (Violator)
- Clean (Violator)
En het hele "Songs of faith and devotion" album
*kucht*
DM topics van mij :
[POLL] Wat vinden wij van Depeche Mode...?
Depeche Mode - Exciter tournee - LIVE DVD !
Dave (Depeche Mode) zag er HEEEL slecht uit ?!
Depeche Mode in Antwerpen 7-10-2001
quote:Je kan The Singles 86-98 kopen. Daar staat hun bekendste werk op.
Op donderdag 08 augustus 2002 21:29 schreef sweek het volgende:[..]
Songs Of Faith And Devotion is absoluut prachtig, huilende violen en de gekwelde stem op 'One Caress' zijn een verwerkelijking van eventuele liefdessmarten in je leven. Hun nieuwste Album 'Exciter' vind ik persoonlijk ook goed, maar het mist toch dat rauwe, 'artsy' gevoel wat Depeche Mode voor mij altijd had. Het echte vroege werk is ook absoluut geniaal te noemen, lekkere synthpop uit het begin van de jaren tachtig. 'Dreaming of Me', 'Just Can't Get Enough' en het magistraal geile ' Shake The Disease' zijn ook absoluut geweldige nummers in mijn optiek. Voor het ouwe werk is 'The Singles 81-85' de beste optie.
Veel succes met het ontdekken van Depeche Mode!
Verder vind ik depeche mode ook nog steeds de tand des tijds bevechten met hun regelmatig sappig klinkende popsynthrifjes..
quote:Wat een service. Ik zal eens gaan kijken...
Op donderdag 08 augustus 2002 21:29 schreef Arcee het volgende:
*kick*Voor I.R.Baboon.
Er bestaan dus een hoop echt hele fraaie mixen van dit waanzinnig goeie nummer.
Mijn quote uit het reeds gesloten topic:
quote:En niet vergeten: It's No Good
Hmm, ik kan zo niet zeggen welk nummer mijn favoriet is.
Er zijn zoveel mooie nummers.
Maar mijn favorieten zijn denk ik:Enjoy The Silence
Never Let Me Down Again
Nothing
Sea Of Sin
People Are People
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 22:40 schreef Tristessa het volgende:
En niet vergeten: It's No Good
wat een vette plaat niet normaal
denk dat Depeche Mode sowieso een van de meest gesamplede/remixte groepen zijn die er op dit moment rondlopen
quote:zeker weten was zijn tijd zeker vooruit
Op dinsdag 22 oktober 2002 00:45 schreef Ener-G het volgende:
Vandaag ontdekt, de Dave Clarke club mix van 'Dream On'wat een vette plaat
niet normaal
denk dat Depeche Mode sowieso een van de meest gesamplede/remixte groepen zijn die er op dit moment rondlopen
quote:deze vraag verdient wel een subtiel schopje
Op dinsdag 22 oktober 2002 00:46 schreef Pimterminus het volgende:[..]
zeker weten was zijn tijd zeker vooruit
wanneer komen ze weer naar Nederland?????
quote:Nee man
Op maandag 21 oktober 2002 22:41 schreef kikkei01 het volgende:
Depeche Mode - Enjoy the Silence (Dance Mix).mp3 6846 KBGeniaal!
De manier waarop Duitsers de bandnaam uitspreken.
"Best woman" zwaait even naar de "husband wanabe"
quote:
Op maandag 11 september 2000 22:18 schreef MuadDib het volgende:
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 september 2000 21:54 schreef Arcee het volgende:
Noop, ik ben niet zo concerterig. Ik houd veel meer van studio-opnames. Ja, qua sfeer is live natuurlijk wèl gaaf<HR></BLOCKQUOTE>En 101 is dan ook een heel goed live-album.
[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 21-12-2002 18:58]
quote:Grappig, als ik kijk wat voor muziek jij leuk vind ben je volgens mij een dencenium te laat geboren. Veel muziek uit mijn jeugd (bouwjaar: 1973) waar ik nu nog naar luister.
Op vrijdag 27 december 2002 19:21 schreef Tristessa het volgende:Depeche Mode
![]()
Een prima dubbel-DVD waarover ik na volledige beluistering/aanschouwing nog nader zal berichten.
quote:Ruzies leveren vaak de mooiste inspiratie voor nieuw materiaal
Op dinsdag 17 juni 2003 19:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Volgens Kink Fm gaat het niet goed met de band. Ruzies over wie nu het meeste schrijft enzo.
Afgelopen weekend ben ik naar Parijs geweest naar het concert van Dave Gahan. Dit was in één woord GEWELDIG!!!! Er zijn ook opnamen gemaakt door een Franse tv-zender. Als iemand die beelden heeft... ik wil ze ook hebben!!!
Mijn all time DM-favs zijn:
Stripped
Shake The Disease
In Your Room
Walking In My Shoes
en nog vele andere...
Enjoy The Silence
Personal Jezus
Shake The Disease
Question Of Time (of zoiets, heb 'em een keer gezien in een TOTP 80's special)
En er zal vast nog veel meer zijn wat ik niet ken maar wel mooi vind...
see you
but not tonight
sea of sin
walking in my shoes
e.v.a.
Ben al sinds 1986 zwaar fan van DM toen ik voor mijn toenmalige oostduitse vriendinnetje Black Celebration naar de DDR heb gesmokkeld.
Ben niet afgehaakt na sofad en nog steeds fan.
Onlangs was Dave op tv in rock am ring (RAR): met een beetje zoekwerk is het volledige concert te downen (ook in videoformaat) .
Dave is me iets te rockerig (a la Personal Jesus), zijn rustige nummers van Paper Monsters zijn wel toppie.....
quote:En bijna een jaar later heb ik het hele werk gecomplementeerd (in een nacht
Op dinsdag 13 augustus 2002 17:29 schreef kamagurka het volgende:
Dit topic is precies één jaar gestart voor....Verder vind ik depeche mode ook nog steeds de tand des tijds bevechten met hun regelmatig sappig klinkende popsynthrifjes..
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 01:28 schreef baukel het volgende:
depeche modeis nu live op mtv ;-)
Kijk voor meer info op: http://101dvd.depechemode.com
Verder natuurlijk de betere metalen clash in 'people are people' en de erg goede teksten in 'Blasphemous Rumours' , 'Walking in my Shoes' en 'Shake the Disease'.
Taking a ride (with my best friend?)
Shake the disease
Blasphemous Rumours
Walking in my shoes
quote:Dat is Never Let Me Down Again.
Op dinsdag 7 oktober 2003 01:12 schreef Manono het volgende:
Mijn favoriete DM nrs (xcuus als de titels niet helemaal kloppen)Taking a ride (with my best friend?)
quote:rock am ring was laatst op mtv, dat zal deze wel zijn
Op maandag 6 oktober 2003 15:10 schreef Rulin het volgende:[..]
Wordt het herhaald..en welk concert was het?te lui om op te zoeken
edit: dat was trouwens Dave Gahan solo
Little 15
Condemnation
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 19:22 schreef StefanP het volgende:
Tsss beschamend gewoon dat de volgende 2 nummers nog niet genoemd zijn!Little 15
Condemnation
quote:Hebbe.. hebbe..
Op maandag 6 oktober 2003 19:13 schreef raampie1 het volgende:
Over live concerten van DM gesproken. Eind deze maand komt eindelijk 101 op (dubbel) DVD uit. Kan ik eindelijk mijn VHS-je vervangen voor 5.1 geluid
.
Kijk voor meer info op: http://101dvd.depechemode.com
En 10 november komt ie uit, toch?
Mijn favoriete album van ze is dan ook "Songs of love and devotion".
Over twee weken naar Dave Gahan in Brussel
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 13:21 schreef bartrid het volgende:
altijd moeilijk om favoriete nummers aan te geven met die gigantische output, maar In your room, never let me down again (aggro mix), it doesn't matter two and leave in silence zijn altijd favorieten.Over twee weken naar Dave Gahan in Brussel
quote:Afgrijselijk nummer!!
Op dinsdag 7 oktober 2003 19:22 schreef StefanP het volgende:
Tsss beschamend gewoon dat de volgende 2 nummers nog niet genoemd zijn!Little 15
Dit geldt overigens ook voor andere bands, dat de dj's alleen maar de bekendere nummers draaien.
Neem bijvoorbeeld de nieuwste cd van Muse: Absolution.
Dat vind ik echt een mooie cd met prima nummers.
En wat heb ik in twee dagen tijd drie keer op Radio 3 gehoord? Bliss!
Ook een mooi nummer, maar er is méér!
quote:word
Op dinsdag 28 oktober 2003 10:09 schreef bartrid het volgende:
wij zitten helaas al vol met 5 man in een seat ibiza :-(
quote:Maar DM heeft nogal wat hits.. De grote hits..? Je bedoelt just cant get enough, enjoy the silence, people are people, i feel you en stripped ofzo?
Op dinsdag 28 oktober 2003 10:34 schreef bartrid het volgende:
ach ik luister nog wel eens naar stadsradio den haag en daar draaien ze alleen just can't get enough dus het valt nog mee.
Het viel me ook op tijdens rock im park toen we dave gahan zagen dat de meeste mensen alleen de grote DM hits kenden.
Ik vind just can't get enough echt het slechtste wat ze ooit hebben gemaakt trouwens Echt een debiel liedje. En precies dat blijft natuurlijk weer in het collectief geheugen hangen
quote:Ergens als mpg te zien
Op zaterdag 1 november 2003 18:20 schreef bartrid het volgende:
geweldige show, zoals gebruikelijk een hoop DM nummers maar daar is niks mis mee. De laatste paar nummers speelden ze acoustisch en dat was absoluut fantastisch. We hadden Dave een aantal maanden geleden op Rock im Park gezien en dat was niet echt super, de band was niet echt strak en op elkaar ingespeeld maar wat ze gisteravond lieten zien was absoluut een heel stuk beter.
Kutstad alleen, dat Brussel....
"you say that it's from above and I say this is modern love"
heb alleen mijn bedenkingen bij nummer 6.
quote:Potverdomme man, leef jij ook nog?
Op maandag 10 november 2003 14:16 schreef Rulin het volgende:
Speak&Spell ook maar aangeschaft. Wat een leipe plaat![]()
helemaal goed"you say that it's from above and I say this is modern love"
heb alleen mijn bedenkingen bij nummer 6.
1. Enjoy the silence (tsja )
2. Freestate (jawel )
3. Never hold me down again ( )
Ik blijf verder wel erg benieuwd naar de ontwikkeling van Depeche Mode. Niet alleen naar hun toekomst (Dave Gahan schijnt niet zo geinteresseerd meer te zijn trouwens). Ook hun historie boeit mij nogal; de pakweg eerste vijf jaar van Depeche Mode leek op niets van wat later zich zou ontwikkelen tot een zeer sferisch en melancholisch geheel. Vanaf wanneer is het nou eigenlijk gekanteld vraag ik mij af; sinds For all the masses? Of al bij voorganger Black celebration? Die laatstgenoemde moet ik maar eens snel gaan luisteren dan. Maar één ding weet ik wel; met die disco-songs van 81-85 heb ik helemaal niets, maar des te meer met het Depeche Mode van daarna.
[Dit bericht is gewijzigd door italia op 18-11-2003 17:19]
quote:Ik vind het allebei of allemaal geweldig, heb maar weinig tracks van DM gehoord die me niet aanspraken (conspiracy
Op dinsdag 18 november 2003 15:36 schreef italia het volgende:
Ik had vandaag echt de hele dag een gitaarachtig loopje in mijn hoofd die me helemaal verheerlijkte en die maar steeds bleef terugkomen. En ik dus maar zoeken en zoeken; maar kon nergens iets vinden wat ik nou van de laatste dagen was tegengekomen. Ik zat die solo-cd van Dave Gahan maar door te spitten; en toen wist ik het; ik snel naar de map van Depeche Mode - Ultra; weer wat nummer luisteren en; catcha!!! Het nummer is dus Freestate en gelijk een van mijn favoriete all-time songs van Depeche Mode. Hieronder even mijn favo-top 3 (even afgezien van de vele andere supersongs);
1. Enjoy the silence (tsja
)
2. Freestate (jawel)
3. Never hold me down again ()
Ik blijf verder wel erg benieuwd naar de ontwikkeling van Depeche Mode. Niet alleen naar hun toekomst (Dave Gahan schijnt niet zo geinteresseerd meer te zijn trouwens). Ook hun historie boeit mij nogal; de pakweg eerste vijf jaar van Depeche Mode leek op niets van wat later zich zou ontwikkelen tot een zeer sferisch en melancholisch geheel. Vanaf wanneer is het nou eigenlijk gekanteld vraag ik mij af; sinds For all the masses? Of al bij voorganger Black celebration? Die laatstgenoemde moet ik maar eens snel gaan luisteren dan. Maar één ding weet ik wel; met die disco-songs van 81-85 heb ik helemaal niets, maar des te meer met het Depeche Mode van daarna.
quote:Wat bedoel je hiermee?
Op dinsdag 18 november 2003 15:36 schreef italia het volgende:
...Vanaf wanneer is het nou eigenlijk gekanteld vraag ik mij af; sinds For all the masses? Of al bij voorganger Black celebration?
...
quote:Het ontplooien van hun meer donkere en artistieke kant. Want tot pakweg '85 leek het soms net een tiener-disco-act.
Op dinsdag 18 november 2003 17:50 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Wat bedoel je hiermee?
quote:Ik heb gisteren iets van hun gedownload van 1985
Op dinsdag 18 november 2003 19:20 schreef italia het volgende:Want tot pakweg '85 leek het soms net een tiener-disco-act.
quote:Bepaalde nummers hebben misschien wel wat; maar voor mij kan het bij lange na niet tippen aan hun werk van na '85.
Op dinsdag 18 november 2003 19:21 schreef Furby het volgende:[..]
Ik heb gisteren iets van hun gedownload van 1985
geweldig
quote:Ze waren zich aan het ontplooien denk ik. Shake the disease en ander werk van die tijd zijn echter wel erg goed en een maat voor hoe ze zich later ontwikkelden.
Op dinsdag 18 november 2003 19:20 schreef italia het volgende:[..]
Het ontplooien van hun meer donkere en artistieke kant. Want tot pakweg '85 leek het soms net een tiener-disco-act.
quote:Ik doelde meer op die jonge koppies en dat flauwe zingen. (ik heb een 23 min. durend live optreden uit 1985 gedownload van ze) Ze staan met z'n 5-en op een rij (statisch), de zanger in het midden en aan beide kanten de rest allemaal op een synthesizer
Op dinsdag 18 november 2003 19:45 schreef italia het volgende:Bepaalde nummers hebben misschien wel wat; maar voor mij kan het bij lange na niet tippen aan hun werk van na '85.
Persoonlijk vind ik ze ook later pas goed.
quote:Ik hoop ze echt ooit nog eens live te kunnen aanschouwen. Tot die tijd maar even achter een DVD aan van hun
Op woensdag 19 november 2003 19:55 schreef Furby het volgende:[..]
Ik doelde meer op die jonge koppies en dat flauwe zingen. (ik heb een 23 min. durend live optreden uit 1985 gedownload van ze) Ze staan met z'n 5-en op een rij (statisch), de zanger in het midden en aan beide kanten de rest allemaal op een synthesizer
Als ik dat vergelijk met de beelden van 1998 live concert die ik heb een klein verschilleke
Persoonlijk vind ik ze ook later pas goed.
quote:Thanx
Op donderdag 20 november 2003 16:32 schreef bartrid het volgende:
one night in paris is absoluut aan te raden en de 101 dvd die net uit is ook.
quote:Ja er zaten nogal wat vreemde overgangen in ja. Verder vind ik de closeups van het publiek erg mooi. Die zieke overgave die je bij sommigen ziet, prachtig
Op vrijdag 28 november 2003 08:30 schreef bartrid het volgende:
film is juist de hele reden dat 101 ooit uitgekomen is :-)
En het concert is wat kort omdat ze een gedeelte van de nummers kwijt zijn, dus het is niet het volledige concert.
quote:Film inmiddels gezien..hij's fijn
Op dinsdag 2 december 2003 11:50 schreef bartrid het volgende:
die zieke overgave heb ik bij `echte' concerten ook gezien, vooral als je een beetje vooraan staat
quote:modaire
Op vrijdag 16 januari 2004 20:46 schreef Rulin het volgende:
Cdtje erbij
Ben titel even kwijt, die met pipeline (wazig nummer btw)
101 is echt de shitquote:Op maandag 28 juni 2004 03:00 schreef nozem het volgende:
Had nog niet zoveel van Depeche Mode. Ik heb nu Violator en 101. De laatste heb ik pas sinds enkele dagen, maar sjemig wat een goeie live-cd is dat, en wat een enthousiast publiek zeg, het lijkt wel een concert van 'The Beatles'
Goed, het volgende album wordt Music for the Masses en die daarna Songs of Faith and Devotion, gelukkig zijn ze aantrekkelijk geprijst.
The best is yet to comequote:Op maandag 28 juni 2004 03:00 schreef nozem het volgende:
Goed, het volgende album wordt Music for the Masses en die daarna Songs of Faith and Devotion, gelukkig zijn ze aantrekkelijk geprijst.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 00:07 schreef bartrid het volgende:
Niet helemaal mee eens, het alllereerste werk (nog met vince clark) is niet de shit maar gewoon shit
Zeker, beetje in de stijl van Linkin Park. Nummer blijft zijn magie behouden, hoe het ook gemixt isquote:Op zondag 17 oktober 2004 12:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Enjoy the Silence 04 is een erg goede remix geworden. Mooie video trouwens.
Waarom die kotssmiley, het bericht staat hier nu toch? Je topic was al aardig naar beneden gezakt. Of dacht je soms dat het hier niet gelezen werd, dit is 'het' topic voor Depeche mode fans.quote:Omdat een nieuw geopend topic maar liefst een heel uur de kans heeft gekregen om te overleven
Okquote:Op donderdag 16 juni 2005 15:15 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Yes, nieuwe album staat gepland voor de herfst. Ze zijn nu druk aan het opnemen.
Waarom, waarom, waarom moet het dan in godsnaam in die achterlijke galmbak in Rotterdam?quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:41 schreef Kimsomnia het volgende:
26 maart 2006, Ahoy Rotterdam, Depeche Mode + Support act
Kaarten kosten tussen de 33 en 39 euro, voorverkoop begint zaterdag.
Mag ik even? AAAAAAAH! Ein-de-lijk!
*stuitert weer verder*
Exciter was erg saai en absoluut niet Excitingquote:Op donderdag 16 juni 2005 15:21 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Ok![]()
Exciter deed me niet zoveel, ben benieuwd of er wat meer pit op het nieuwe album te horen zal zijn.
Dat was nu precies mijn reactie! Ahoy is kut!!!quote:Op donderdag 16 juni 2005 18:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarom, waarom, waarom moet het dan in godsnaam in die achterlijke galmbak in Rotterdam?.
* Litpho gaat er vermoedelijk alsnog wel naar toe, zeker als het album beter is dan Exciter, maar toch... *
Het geluid bijvoorbeeld.....quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:10 schreef nr.126 het volgende:
Welnee, Ahoy, vooraan, staanplaatsen, weinig mis mee
Nou ja, als je vrijwel in de boxen gaat staan dan heb je inderdaad niet zo'n last van alle weerkaatsingen, daar heeft hij wel gelijk in.quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:20 schreef bartrid het volgende:
Het geluid bijvoorbeeld.....
geen weerkaatsingen en galm inderdaad maar goed vind ik het toch ook niet echt klinken, maar da's in elke zaal zoquote:Op donderdag 16 juni 2005 23:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, als je vrijwel in de boxen gaat staan dan heb je inderdaad niet zo'n last van alle weerkaatsingen, daar heeft hij wel gelijk in.
Ahoy spant voor zijn formaat wel de kroon van de beetje gangbare zalen, nog even voor 2006 dat ding platbranden en de bende naar de HMH doorsturen dan maarquote:Op donderdag 16 juni 2005 23:24 schreef bartrid het volgende:
geen weerkaatsingen en galm inderdaad maar goed vind ik het toch ook niet echt klinken, maar da's in elke zaal zo
Volgens Vinduppie hierboven al 13 jaar niet meer, dus dat zal de Songs of Faith and Devotion tour geweest zijn. Alan Wilder daarna opgestapt, Dave naar de kloten, kan me voorstellen dat ze touren in Nederland niet echt als prioriteit hebben gezet (ook gegeven de tegenvallende verkoopcijfers tov bijv. Duitsland).quote:Gewoon blij zijn dat ze eindelijk weer eens een keer in Nederland spelen. Was de laatste keer niet ergens in 1990?
Pardon 13 jaar geleden? Stonden ze een paar geleden niet in de HMH of zo?quote:Depeche Mode na 13 jaar weer in Nederland
ROTTERDAM -
Depeche Mode geeft voor het eerst sinds 1993 weer een concert in Nederland. De Engelse groep staat op 26 maart 2006 in Ahoy' in Rotterdam. De voorverkoop begint zaterdag, zo liet concertorganisator Mojo donderdag weten.
Dave Gahan, Martin Gore en Andrew Fletcher brachten vorig jaar hun elfde album uit. Strange Love, Enjoy the Silence en I Feel You zijn een aantal van de grootste hits van Depeche Mode. De band scoorde de eerste hit in 1981.
nope, paar jaar geleden in het sportpaleis in Antwerpen, dat was het dichtste bijquote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Pardon 13 jaar geleden? Stonden ze een paar geleden niet in de HMH of zo?
Damn toen was ik 12 of 13 en kende ik Depeche Mode via de oudere broer van Schuldige_Omstander die toen helemaal gek was van INXS, Duran Duran en Depeche Mode. Nu ben ik bijna 25quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:17 schreef bartrid het volgende:
[..]
nope, paar jaar geleden in het sportpaleis in Antwerpen, dat was het dichtste bij13 jaar geleden, echt waar
Ga je iets eerder weg en ga je in Nijmegen kaartjes halen voor je 't grasveld opgaatquote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Damn toen was ik 12 of 13 en kende ik Depeche Mode via de oudere broer van Schuldige_Omstander die toen helemaal gek was van INXS, Duran Duran en Depeche Mode. Nu ben ik bijna 25![]()
En morgen begint de voorverkoop!?Goddomme dan zit ik met 40.000 metalheads op een grasveld.
Ik ben een beetje afhankelijk van mensen waarmee ik gaquote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ga je iets eerder weg en ga je in Nijmegen kaartjes halen voor je 't grasveld opgaat
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:24 schreef peaceman het volgende:
Volgens mij kunnen ze beter een optreden in Tivoli gaan geven exclusief voor Fok-leden... dat lijkt me wel wat![]()
Mijn favorieten zijn SOFAD, Violator, Black Celebration en Music for the masses. Ultra en vooral Exciter kunnen me maar matig boeien.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:16 schreef Kolkus het volgende:
Heb gisteren Music for the Masses aangeschaft, toch wel een van hun beste albums imo.
Vooral dankzij Never Let Me Down Again![]()
Andere sterke albums vind ik Violator, Ultra en 101 (ofzo, het dubbele live-album iig.).
Black Celebration is ook een van mijn favorieten, helemaal vergeten.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:12 schreef bartrid het volgende:
[..]
Mijn favorieten zijn SOFAD, Violator, Black Celebration en Music for the masses. Ultra en vooral Exciter kunnen me maar matig boeien.
Ik geloof dat Home op Ultra ook wel aardig is, maar dan heb je het eigenlijk wel gehad inderdaad.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:01 schreef bartrid het volgende:
Ik mis op Ultra de toegevoegde waarde van Alan Wilder... Die nummers die jij noemt zijn ook de enige die ik erg goed vind van dat album
Ik ook met mijn grote waffelquote:
doh hoe kan ik Home vergetenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:03 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Ik geloof dat Home op Ultra ook wel aardig is, maar dan heb je het eigenlijk wel gehad inderdaad.
En toch vind ik Barrel of a Gun zo goed dat ik Ultra nog regelmatig opzet![]()
Ik zou er maar snel bij zijn als ik jou was en niet wachten tot het nieuwe album uit is.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:09 schreef Rainboww het volgende:
http://www.mojo.nl/agenda/evenement.asp?pid=638
Zouden die kaartjes overigens snel uitverkocht zijn?
Zoals met U2 het geval was?
Of kan ik ermee wachten tot bijv. de release van hun nieuwe album...
Als ik kijk naar mijn collectie live-optredens kun je er volgens mij vanuit gaan dat deze er in ieder geval tussen zitten.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:03 schreef Rainboww het volgende:
Zou er een grote kans zijn dat ze ook nummers spelen zoals:
* Enjoy the Silence
* Everything Counts
Moet je ook niet online bestellen.....ik zou maar snel naar een postkantoor gaan ofzo, want 't was best druk bij mij.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 10:35 schreef peaceman het volgende:
iemand die 2 1e rang kaarten teveel heeft en ze niet tegen een woekerprijs verkoopt? ik kom er niet doorheen....klote ticketservice!
Normaal lukt het wel... en nu even vanuit financieel oogpunt via de creditcard... maar goed we zullen we achter het net vissen of onwijs slechte plaatsen hebben.... GVD......quote:Op zaterdag 18 juni 2005 10:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Moet je ook niet online bestellen.....ik zou maar snel naar een postkantoor gaan ofzo, want 't was best druk bij mij.
Ik dacht al... Raar... Maar het is dus waarquote:
Just can't get enough niet, die spelen ze al jaren niet meer (alleen Dave Gahan speelde er een stukje van toen ie solo was). Enjoy the silence spelen ze natuurlijk welquote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:03 schreef Rainboww het volgende:
Er zullen waarschijnlijk voornamelijk nummers van hun nieuwe album worden gespeeld, of niet?
Zou er een grote kans zijn dat ze ook nummers spelen zoals:
* Just Can't Get Enough
* Enjoy the Silence
* People Are people
* Everything Counts
* But Not Tonight
* Policy Of Truth
Ik ken eigenlijk alleen nog hun grote hits, ben pas recent eigenlijk meer interesse gaan tonen in DM.
Ze zijn volgens mij toch wel een van de meest geremixte artisten ooit!
NEEquote:Op zaterdag 18 juni 2005 10:42 schreef nr.126 het volgende:
Ticketservice geeft veld al als uitverkocht nu
Sterker nog, geeft nu rang 4 als beste plaatsen
Toch nog gelukt om vloerkaarten te krijgenquote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:29 schreef peaceman het volgende:
Het meest frustrerende is gewoon dat ik 2x al arenakaartjes had, maar dat ie op de betaalpagina vastliep en dat ligt gewoon aan de server van ticketservice.
Wij hebben nog nooit gemeet tochquote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:35 schreef Ceased2Be het volgende:
net 2 kaartjes staanplaats gekocht... geen idee wie er met me meegaat maar dat zien we tegen die tijd wel
Inderdaad, die betaalpagina kan ik inmiddels wel iets heel naars aandoen.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:29 schreef peaceman het volgende:
Het meest frustrerende is gewoon dat ik 2x al arenakaartjes had, maar dat ie op de betaalpagina vastliep en dat ligt gewoon aan de server van ticketservice.
Da's mooi! Nog 9 maanden de tijd om ze te slijten ergens. Dat zal geen probleem zijn denk ik.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:35 schreef peaceman het volgende:
[..]
Toch nog gelukt om vloerkaarten te krijgen![]()
nu hebben we dus 2 1e rang kaartjes over, maar goed die raken we wel weer kwijt... belangstellenden mogen mij mailen....
Je bent niet de enige.....quote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:40 schreef Kimsomnia het volgende:
Inderdaad, die betaalpagina kan ik inmiddels wel iets heel naars aandoen.
Dat wordt de event van 2006, de Tristessa-Ceased2Be-Depeche-Mode-Meet.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:37 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Wij hebben nog nooit gemeet toch. Ik heb al wel een kaartje maar och
.
quote:Rang 1
¤ 39
Rang 2
¤ 37
Rang 3
¤ 35
Rang 4
¤ 33
Rang 6
¤ 33
Rolstoel-/begeleiderplaats
¤ 39
Mag ik er ook nog tussen?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 14:25 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat wordt de event van 2006, de Tristessa-Ceased2Be-Depeche-Mode-Meet.
Schrijf nu in!
je hebt gelijk... is ook wel verwarrend want rang 2 is 1e ring op het plattegrondje...quote:Op maandag 20 juni 2005 15:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik krijg de volgende lijst anders:
[..]
Ja hoor. Ik heb er twee.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:07 schreef Liejannuh het volgende:
Zijn er eigenlijk nog arena kaartjes te krijgen?
Nog maar één jaartje wachten...quote:Op maandag 20 juni 2005 19:18 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Zou het dan nu eens echt gebeuren?.
Ik denk het niet. Ik kom niet meer zo vaak in Utrecht... Dus waarschijnlijk wordt het nog iets minder dan een jaar wachtenquote:Op maandag 20 juni 2005 19:45 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Nog maar één jaartje wachten...![]()
Of ga je nog naar summer darkness?
Maar eigenlijk zal het me jeuken, ik was bereid om nog wel meer te betalen.quote:It has come to our attention that some ticket sellers are charging a rather steep price for 'shipping' concert tickets purchased online. We set the prices for the concert tickets at a low price, and we are sorry to the fans that are having to pay the high shipping price. While we regret some of our fans are experiencing this high charge, the 'shipping charge' is something that is set by the ticket companies, and is out of our control.
En tot hoever zou jij gaan, wat zou je er maximaal voor over hebben? Ik ben bang dat ik als die hard fan hele rare bedragen ga roepen, in de wetenschap dat elke tour van DM de laatste kan zijn...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:26 schreef Kimsomnia het volgende:
Inderdaad, en je ben niet de enige die het is opgevallen.
Van depechemode.com:
[..]
Maar eigenlijk zal het me jeuken, ik was bereid om nog wel meer te betalen.
Het is je vergeven maar de volgende die '80 's revival' en Depeche Mode in één zin noemt moet een jaar lang voor straf Frans Bauer op z'n i-pod aanhoren...quote:Op zondag 3 juli 2005 16:15 schreef wyccie het volgende:
Mooie 80's revivals de laatste tijdIk zit ook vaak te dagdromen over een megaconcert met DM, New Order, Duran Duran en Erasure (zelfs Spandau Ballet kan er ook nog wel bij). Oeh krijg allemaal kriebels in mijn buik als ik erover nadenk
![]()
quote:Op zondag 3 juli 2005 18:21 schreef Vinduppie het volgende:
[..]
Het is je vergeven maar de volgende die '80 's revival' en Depeche Mode in één zin noemt moet een jaar lang voor straf Frans Bauer op z'n i-pod aanhoren...![]()
Is het niet dat ze door sommigen nog steeds worden afgerekend op Just can't get enough dan is het dat gemier over die revivals wel weer...
Hehe, sorry ik had DM uit dat rijtje moeten halen (het zijn trouwens wel 2 zinnen). Maar toch vind ik wel dat ze er bij horenquote:Op zondag 3 juli 2005 18:21 schreef Vinduppie het volgende:
[..]
Het is je vergeven maar de volgende die '80 's revival' en Depeche Mode in één zin noemt moet een jaar lang voor straf Frans Bauer op z'n i-pod aanhoren...![]()
Is het niet dat ze door sommigen nog steeds worden afgerekend op Just can't get enough dan is het dat gemier over die revivals wel weer...
En wat houdt je dan tegen om te gaan??? Er zijn nog zat kaarten verkrijgbaar dus dat kan het probleem niet zijn...quote:
Weet ik eigenlijk niet. Maar ik had er niet van opgekeken als de kaarten 'kaal' meer dan 60 euro hadden gekost. En dat had ik dan dus ook zonder morren neergeteld. Het zijn immers grootheden (en inderdaad geen 80s revival-bandquote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:15 schreef Vinduppie het volgende:
En tot hoever zou jij gaan, wat zou je er maximaal voor over hebben? Ik ben bang dat ik als die hard fan hele rare bedragen ga roepen, in de wetenschap dat elke tour van DM de laatste kan zijn...![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | <?php I was all comfortable, lying in my gf's bed, enjoying a day off, when Kessler calls me from London. "Barassi - put the album title and song titles on our site - now!" I speed home to update the site, and now WestHost is down! No site. No forum. No email! Our web host will be down for a few hours (bastards - great timing). When it comes back up, watch the site for the angelic news (that was a hint). BRAT ?> |
Die tijd komt nooit meer terugquote:Op zondag 3 juli 2005 21:51 schreef Kimsomnia het volgende:
Ze zijn trouwens momenteel in Londen een video aan het opnemen. Die zal worden geregisseerd door Uwe Flade, hij is ook verantwoordelijk geweest voor de video bij 'Enjoy the silence 2004' en Gahan's 'Bottle living'. Klinkt als een goede keus, maar de Corbijn-video's zullen wat mij betreft onovertroffen blijven.
Can't ... wait ... must ... hear ... album!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:13 schreef Icefire1971 het volgende:
(...) lustvolle (lees gewenste) klap in je gezicht (...) beetje black celebration/violator (...) had door Nine inch nails gemaakt kunnen zijn (...) typische 80-synthiepop.
Mag ik dan uit de categorie briljante muzikanten Alan Wilder van jou, kun je ten alle tijde Fletcher van me krijgen...quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:53 schreef Devlinsect het volgende:
Als het net zo'n baggeralbum wordt als Exciter, dan denk ik dat ik het gehad heb met DM.
Het niveau van Violator & Songs of Faith 'n Devotion hebben ze met de laatste twee albums niet gehaald.
Ik wil Andrew Fletcher terug!
quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:29 schreef Vinduppie het volgende:
[..]
Mag ik dan uit de categorie briljante muzikanten Alan Wilder van jou, kun je ten alle tijde Fletcher van me krijgen...(Grapje natuurlijk, ik ga er van uit dat je Alan Wilder bedoelt...)
De laatste plaat die ik van DM heb gehoord (niet gekocht) was ulta geloof ik, die was idd stukken imnder dan songs of faith.. Alhoewel er toch wel een of twee sterke tracks opstonden, misschien is dat al de moeite, verwachten dat DM net zo sterk terugkomt als in de 80s/ begin 90s is misschien iets teveel verwacht. Ze zijn ook links en rechts geript door van allerlei bandjes natuurlijkquote:Op woensdag 6 juli 2005 13:53 schreef Devlinsect het volgende:
Als het net zo'n baggeralbum wordt als Exciter, dan denk ik dat ik het gehad heb met DM.
Het niveau van Violator & Songs of Faith 'n Devotion hebben ze met de laatste twee albums niet gehaald.
ja vind ik ook! Briljant, dat handgeklap uit de maat tijdens concerten. Wat een muzikant.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:53 schreef Devlinsect het volgende:
Andrew's muzikale input in DM is beperkt tot het geven van zijn mening, zijn inbreng op keyboards bij optredens is ook zeer minimaal. Om het maar kortweg te zeggen, Andy is geen muzikant. Hij heeft meer feeling met de zakelijke kant van het muziekgebeuren.quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat is er met Andrew Fletcher dan?
Ik dacht altijd dat gore het muzikale brein achter DM was...quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:09 schreef Vinduppie het volgende:
[..]
Andrew's muzikale input in DM is beperkt tot het geven van zijn mening, zijn inbreng op keyboards bij optredens is ook zeer minimaal. Om het maar kortweg te zeggen, Andy is geen muzikant. Hij heeft meer feeling met de zakelijke kant van het muziekgebeuren.
dat is ie ook, alhoewel Dave op dit album eindelijk nummers heeft mogen bijdragen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:57 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat gore het muzikale brein achter DM was...
Hoezeer ik het ook haat om te zeggen, ergens ben ik het er wel mee eens. Met dat voorbehoud dat ik 'Ultra' wel degelijk een goed album vind. 'Barrel of a gun', 'Useless' en 'It's no good' behoren zelfs tot mijn all time favorieten. En de video's van die eerste twee... eyecandy!quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:21 schreef Devlinsect het volgende:
Na de breuk met één van de leden van DM, Alan Wilder (zo zeg ik het goed toch) is er een bepaalde sfeer weg in de muziek van DM.
Ultra en Exciter zijn wat vlakker van geluid. Niet warm genoeg.
Alan Wilder is natuurlijk ook een briljante producer, luister ook maar eens naar z'n Recoil werk. Hij voegde echt wat toe aan de DM sound en dat mist duidelijk bij Ultra, hoewel ik het eens ben met het feit dat daar toch wel een paar hele briljante nummers op staan. Exciter wil ik het niet over hebbenquote:Op donderdag 7 juli 2005 10:21 schreef Devlinsect het volgende:
Na de breuk met één van de leden van DM, Alan Wilder (zo zeg ik het goed toch) is er een bepaalde sfeer weg in de muziek van DM.
Zoals het altijd gegaan is, is dat Gore de tekst schrijft en de basis van de muziek. Wilder en de andere dude voegen geluiden en Dave mag het in zingen.
Ultra en Exciter zijn wat vlakker van geluid. Niet warm genoeg.
Een producer in handen nemen zodat hij (of zij) de plaat aan elkaar breit en glad maakt, dat kan iedereen. Van Britney tot Madonna, laat dat aan hen over.
Just my 2 cents...![]()
Toch vind ik dat Mark Bell als producer geen slecht werk heeft geleverd. Nummers als Dream on, The sweetest condition en I am you kunnen mee met het beste werk van DM. En op gedrochten als Comatose kun je wel 10 producers loslaten, zelfs Alan Wilder had hier niks mee gekund.quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:51 schreef bartrid het volgende:
[..]
Alan Wilder is natuurlijk ook een briljante producer, luister ook maar eens naar z'n Recoil werk. Hij voegde echt wat toe aan de DM sound en dat mist duidelijk bij Ultra, hoewel ik het eens ben met het feit dat daar toch wel een paar hele briljante nummers op staan. Exciter wil ik het niet over hebben![]()
Zelfs die nummers nietquote:Op donderdag 7 juli 2005 22:30 schreef Vinduppie het volgende:
[..]
Toch vind ik dat Mark Bell als producer geen slecht werk heeft geleverd. Nummers als Dream on, The sweetest condition en I am you kunnen mee met het beste werk van DM. En op gedrochten als Comatose kun je wel 10 producers loslaten, zelfs Alan Wilder had hier niks mee gekund.
En hoewel ik blijf roepen dat Violator mijn all time favoriete album is, is het gek genoeg Ultra dat de laatste jaren de meeste tijd in de cd speler heeft doorgebracht...
Daar noem je nou ook net het nummer op waar ik wel erg benieuwd naar ben hoe het zou hebben geklonken onder de supervisie van Alan Wilder...quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:33 schreef bartrid het volgende:
[..]
Zelfs die nummers niet, het hele album klinkt mij erg inspiratieloos in de oren, geen pit, het neuzelt en dreutelt maar een beetje voort. Mijn favoriet is Freelove maar da's meer voor sentimentele redenen.
vast beter dan hoe het nu klinktquote:Op donderdag 7 juli 2005 22:42 schreef Vinduppie het volgende:
[..]
Daar noem je nou ook net het nummer op waar ik wel erg benieuwd naar ben hoe het zou hebben geklonken onder de supervisie van Alan Wilder...
Blasphemous rumours en behind the wheel (gedeelde eerste plaats)quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:46 schreef Kimsomnia het volgende:
Maar laten we ons richten op positieve zaken. Het op stapel staande concert bijvoorbeeld. Waar kijken jullie het meest naar uit? Ofwel, welk nummer moet er gewoon tussen zitten? Ja, een hele waslijst natuurlijk. Maar als ik één moet kiezen dan wordt het voor mij 'Condemnation'. En dan niet in de laffe jazz-achtige uitvoering zoals tijdens de Exicter-tour, maar vol overgave zoals op 'Devotional'.
![]()
Mogelijk heb ik nog 1e rang kaartjes over, maar er zijn meerdere gegadigden.....quote:Op maandag 11 juli 2005 11:23 schreef twentemeisje het volgende:
Fok! Te lang gewacht (vakantie) en nu is er nog maar 1 kaartje voor Rang 4 (blik op zijkant podium) te bestellen....
Nu al rang 4.....Hoeveel rangen zijn er in totaal dan? Betekent dit dat het bijna uitverkocht is?quote:Op maandag 11 juli 2005 11:23 schreef twentemeisje het volgende:
Fok! Te lang gewacht (vakantie) en nu is er nog maar 1 kaartje voor Rang 4 (blik op zijkant podium) te bestellen....
Hee meis jij hierquote:Op woensdag 20 juli 2005 14:20 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nu al rang 4.....Hoeveel rangen zijn er in totaal dan? Betekent dit dat het bijna uitverkocht is?
Ik zou helemaal niet moeten twijfelen, maar wie weet zit ik maart wel in het buitenland.
yep ik deel je mening.quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:08 schreef Vinduppie het volgende:
Ik heb het nummer nu enkele keren beluisterd en het is helaas niet die 'toekomstige klassieker' zoals hij al omschreven is. Het nummer is wel lekker catchy, ik vind het vooral in het refrein tekort schieten. Maar dat is slechts mijn mening, hebben anderen het nummer ook al gehoord?
Een paar keer gehoord inmiddels... Ik vind het een erg hoog Erasure-gehalte hebben, met als verschil dat er in 'Precious' wat plichtmatige gitaarstukjes zitten, die je in de gemiddelde Erasure-single (zoals 'Breathe') niet hoort...quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:08 schreef Vinduppie het volgende:
Ik heb het nummer nu enkele keren beluisterd en het is helaas niet die 'toekomstige klassieker' zoals hij al omschreven is. Het nummer is wel lekker catchy, ik vind het vooral in het refrein tekort schieten. Maar dat is slechts mijn mening, hebben anderen het nummer ook al gehoord?
Volgens mij zijn de kaartjes nog niet echt weg.... Ik zal wel even met Peaceman overleggen morgen...quote:Op maandag 25 juli 2005 23:18 schreef wyccie het volgende:
IErasure
Het is nu wel echt uitverkocht he..... en op marktplaats al prijzen van bijna 100 euro gesignaleerd ......
boehoe.... peaceman nog kaartjes over?
Nou dat denk ik niet hoor... en ik heb nog een stem in het geheel... de kaartjes zijn van ons samen nl. Moet je ze trouwens dan ook beiden hebben?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:12 schreef wyccie het volgende:
Wow, zou fijn zijn (als hij er geen 100 euro voor vraagt he....).
Wyccie ik weet niet waar je woont, maar je kunt voor Düsseldorf nog kaarten kopen via het officiële kanaal!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:12 schreef wyccie het volgende:
Wow, zou fijn zijn (als hij er geen 100 euro voor vraagt he....).
Kijk ik hoef niet eens meer te overleggen... het is al "geregeld"!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:50 schreef peaceman het volgende:
Wyccie, in principe zijn de kaartjes vergeven aan een ex-collega, maar ik heb al een tijdje niks meer gehoord en dan kan je ze gewoon overnemen hoor. En geen nood... niet tegen belachelijke prijzen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |