abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28454227
En anders heeft Peaceman volgens mij nog wel een paar kaartjes over
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_28456816
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 13:15 schreef Vinduppie het volgende:

En tot hoever zou jij gaan, wat zou je er maximaal voor over hebben? Ik ben bang dat ik als die hard fan hele rare bedragen ga roepen, in de wetenschap dat elke tour van DM de laatste kan zijn...
Weet ik eigenlijk niet. Maar ik had er niet van opgekeken als de kaarten 'kaal' meer dan 60 euro hadden gekost. En dat had ik dan dus ook zonder morren neergeteld. Het zijn immers grootheden (en inderdaad geen 80s revival-band ).

Ik heb ooit geroepen: Als ik mijn hele leven nog maar naar één concert mag, dan moet het er één van Depeche Mode zijn. Maar nu het moment daar is hoop ik toch dat ik hierna nog wat meer concerten in mijn agenda kan gaan zetten. Nog tien keer DM bijvoorbeeld .

Ze zijn trouwens momenteel in Londen een video aan het opnemen. Die zal worden geregisseerd door Uwe Flade, hij is ook verantwoordelijk geweest voor de video bij 'Enjoy the silence 2004' en Gahan's 'Bottle living'. Klinkt als een goede keus, maar de Corbijn-video's zullen wat mij betreft onovertroffen blijven.
pi_28490500
Nog even wachten en de titel van het album zal bekend worden gemaakt:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
I was all comfortable
, lying in my gf's bed, enjoying a day off, when Kessler calls me from London. "Barassi - put the album title and song titles on our site - now!"

I speed home to update the site, and now WestHost is down! No site. No forum. No email! Our web host will be down for a few hours (bastards - great timing).

When it comes back up, watch the site for the angelic news (that was a hint).

BRAT
?>

(post van DM.com webmaster op EW3 forum)
what if everything around you, isn't quite as it seems?
what if all the world you think you know, is an elaborate dream?
pi_28493058
DM.com update:

New album: "Playing The Angel"

The band have announced the title of their upcoming album. The album will be called "Playing The Angel". Some of the songs on the album are:

Precious
Sinner in Me
Suffer Well
John the Revelator
Macrovision
A Pain That I Used To Be
I Want It All

More to come. Stay tuned...
  dinsdag 5 juli 2005 @ 00:08:33 #255
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_28497406
quote:
Op zondag 3 juli 2005 21:51 schreef Kimsomnia het volgende:

Ze zijn trouwens momenteel in Londen een video aan het opnemen. Die zal worden geregisseerd door Uwe Flade, hij is ook verantwoordelijk geweest voor de video bij 'Enjoy the silence 2004' en Gahan's 'Bottle living'. Klinkt als een goede keus, maar de Corbijn-video's zullen wat mij betreft onovertroffen blijven.
Die tijd komt nooit meer terug

Maar evengoed wel excellent nieuws dat de mannen muzikaal weer actief zijn! Anders voelt het idd teveel als een revival misschien (alhoewel dat mij eigenlijk geen reet zou interesseren, tis gewoon een van de beste bands ever!)
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 5 juli 2005 @ 00:10:12 #256
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_28497472
DM had trouwens ook niet misstaan op live8, achteraf misschien maar goed dat ze zich er niet in hebben gemengd (waren ze ws. geprogrammeerd tussen tha sugababes en kylie ofzoiets... )
  dinsdag 5 juli 2005 @ 23:13:32 #257
48773 Icefire1971
Useravatariconpictogram
pi_28531211
Hier al een impressie van een journalist die uitverkoren was alvast wat rauwe tracks te mogen beluisteren. http://www.intro.de/musik/news/1120563041
Het is in het duits.
Een kleine poging van mij om het te vertalen:
Conclusie (......). Een album als een lustvolle (lees gewenste) klap in je gezicht - zogezegt het "Fight-club"-album van Depeche Mode. Uitwijken zit er niet in.

Op de net genoemde site binnenkort nog meer info.

Highlights:
- precious: wordt de eerste single (beetje black celebration/violator): toekomstige klassieker.
- the sinner in me: had door Nine inch nails gemaakt kunnen zijn: totdat de zang begint. Italofreaks bibberen bij het aanhoren.
- suffer well: van dave's hand: eindigt met scratch en noise geluiden. (dave heeft overigens drie nummer op het album geschreven)
- Macrovision: zwaar stuk op het eerste gehoor, dat later door de meeslepende melancholie wegzakt.
- John the revelator: potentiele single; typische 80-synthiepop.
- I want it all: tweede stuk van Dave: ballade en meest on-spannendste: aan het eind overneemt (beetje bij beetje) het geluid het stuk zoals de koloss in army of me van Bjork.
- A pain that i am used to: doet eerder denken aan italo pop dan aan DM. Later als de melodie boven de donkerheid van de test uitstijgt, als de pathetische uitbraak zich aankondigt, dan breekt het stuk terug naar de wereld waar het hoort (snappen jullie het nog?). Misschien het stuk met de beste dramatiek van het album. weer een potentiele single.
Life in the so-called space age.
pi_28541667
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:13 schreef Icefire1971 het volgende:
(...) lustvolle (lees gewenste) klap in je gezicht (...) beetje black celebration/violator (...) had door Nine inch nails gemaakt kunnen zijn (...) typische 80-synthiepop.
Can't ... wait ... must ... hear ... album!
pi_28548321
Als het net zo'n baggeralbum wordt als Exciter, dan denk ik dat ik het gehad heb met DM.

Het niveau van Violator & Songs of Faith 'n Devotion hebben ze met de laatste twee albums niet gehaald.

Ik wil Andrew Fletcher terug!
pi_28549700
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:53 schreef Devlinsect het volgende:
Als het net zo'n baggeralbum wordt als Exciter, dan denk ik dat ik het gehad heb met DM.

Het niveau van Violator & Songs of Faith 'n Devotion hebben ze met de laatste twee albums niet gehaald.

Mag ik dan uit de categorie briljante muzikanten Alan Wilder van jou, kun je ten alle tijde Fletcher van me krijgen... (Grapje natuurlijk, ik ga er van uit dat je Alan Wilder bedoelt...)
pi_28550539
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 14:29 schreef Vinduppie het volgende:

[..]

Mag ik dan uit de categorie briljante muzikanten Alan Wilder van jou, kun je ten alle tijde Fletcher van me krijgen... (Grapje natuurlijk, ik ga er van uit dat je Alan Wilder bedoelt...)
Kom altijd met die twee in war.

Alan Wilder natuurlijk!
  woensdag 6 juli 2005 @ 15:05:13 #262
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_28551089
quote:

De laatste plaat die ik van DM heb gehoord (niet gekocht) was ulta geloof ik, die was idd stukken imnder dan songs of faith.. Alhoewel er toch wel een of twee sterke tracks opstonden, misschien is dat al de moeite, verwachten dat DM net zo sterk terugkomt als in de 80s/ begin 90s is misschien iets teveel verwacht. Ze zijn ook links en rechts geript door van allerlei bandjes natuurlijk
pi_28551108
Als groot DM fan en van Alan in het bijzonder (de man was gewoon het toppunt van cool) vond ik zijn vertrek destijds bijzonder spijtig. Aan de andere kant vind ik het wel heel verfrissend dat je bij elk nieuw album een team van producer en muzikanten in kunt zetten om weer tot een nieuwe sound te komen. Ergens vindt deze werkwijze zijn oorsprong natuurlijk in het feit dat de drie overgebleven heren de muzikale bagage missen om een heel album in te spelen ( ), maar het werkt in mijn optiek wel.

en dan nog één keer om het af te leren:

pi_28551550
quote:

ja vind ik ook! Briljant, dat handgeklap uit de maat tijdens concerten. Wat een muzikant.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_28552173
Wat is er met Andrew Fletcher dan?
pi_28553513
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 15:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat is er met Andrew Fletcher dan?
Andrew's muzikale input in DM is beperkt tot het geven van zijn mening, zijn inbreng op keyboards bij optredens is ook zeer minimaal. Om het maar kortweg te zeggen, Andy is geen muzikant. Hij heeft meer feeling met de zakelijke kant van het muziekgebeuren.
  woensdag 6 juli 2005 @ 16:57:24 #267
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_28555456
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 16:09 schreef Vinduppie het volgende:

[..]

Andrew's muzikale input in DM is beperkt tot het geven van zijn mening, zijn inbreng op keyboards bij optredens is ook zeer minimaal. Om het maar kortweg te zeggen, Andy is geen muzikant. Hij heeft meer feeling met de zakelijke kant van het muziekgebeuren.
Ik dacht altijd dat gore het muzikale brein achter DM was...
pi_28555695
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 16:57 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat gore het muzikale brein achter DM was...
dat is ie ook, alhoewel Dave op dit album eindelijk nummers heeft mogen bijdragen.
pi_28580509
Na de breuk met één van de leden van DM, Alan Wilder (zo zeg ik het goed toch ) is er een bepaalde sfeer weg in de muziek van DM.

Zoals het altijd gegaan is, is dat Gore de tekst schrijft en de basis van de muziek. Wilder en de andere dude voegen geluiden en Dave mag het in zingen.

Ultra en Exciter zijn wat vlakker van geluid. Niet warm genoeg.

Een producer in handen nemen zodat hij (of zij) de plaat aan elkaar breit en glad maakt, dat kan iedereen. Van Britney tot Madonna, laat dat aan hen over.

Just my 2 cents...
pi_28602907
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:21 schreef Devlinsect het volgende:
Na de breuk met één van de leden van DM, Alan Wilder (zo zeg ik het goed toch ) is er een bepaalde sfeer weg in de muziek van DM.

Hoezeer ik het ook haat om te zeggen, ergens ben ik het er wel mee eens. Met dat voorbehoud dat ik 'Ultra' wel degelijk een goed album vind. 'Barrel of a gun', 'Useless' en 'It's no good' behoren zelfs tot mijn all time favorieten. En de video's van die eerste twee... eyecandy!

Maar laten we ons richten op positieve zaken . Het op stapel staande concert bijvoorbeeld. Waar kijken jullie het meest naar uit? Ofwel, welk nummer moet er gewoon tussen zitten? Ja, een hele waslijst natuurlijk. Maar als ik één moet kiezen dan wordt het voor mij 'Condemnation'. En dan niet in de laffe jazz-achtige uitvoering zoals tijdens de Exicter-tour, maar vol overgave zoals op 'Devotional'.
pi_28603097
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:21 schreef Devlinsect het volgende:

Zoals het altijd gegaan is, is dat Gore de tekst schrijft en de basis van de muziek. Wilder en de andere dude voegen geluiden en Dave mag het in zingen.

Een producer in handen nemen zodat hij (of zij) de plaat aan elkaar breit en glad maakt, dat kan iedereen. Van Britney tot Madonna, laat dat aan hen over.

Just my 2 cents...
Alan Wilder is natuurlijk ook een briljante producer, luister ook maar eens naar z'n Recoil werk. Hij voegde echt wat toe aan de DM sound en dat mist duidelijk bij Ultra, hoewel ik het eens ben met het feit dat daar toch wel een paar hele briljante nummers op staan. Exciter wil ik het niet over hebben
pi_28604766
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:51 schreef bartrid het volgende:

[..]

Alan Wilder is natuurlijk ook een briljante producer, luister ook maar eens naar z'n Recoil werk. Hij voegde echt wat toe aan de DM sound en dat mist duidelijk bij Ultra, hoewel ik het eens ben met het feit dat daar toch wel een paar hele briljante nummers op staan. Exciter wil ik het niet over hebben
Toch vind ik dat Mark Bell als producer geen slecht werk heeft geleverd. Nummers als Dream on, The sweetest condition en I am you kunnen mee met het beste werk van DM. En op gedrochten als Comatose kun je wel 10 producers loslaten, zelfs Alan Wilder had hier niks mee gekund.

En hoewel ik blijf roepen dat Violator mijn all time favoriete album is, is het gek genoeg Ultra dat de laatste jaren de meeste tijd in de cd speler heeft doorgebracht...
pi_28604900
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:30 schreef Vinduppie het volgende:

[..]

Toch vind ik dat Mark Bell als producer geen slecht werk heeft geleverd. Nummers als Dream on, The sweetest condition en I am you kunnen mee met het beste werk van DM. En op gedrochten als Comatose kun je wel 10 producers loslaten, zelfs Alan Wilder had hier niks mee gekund.

En hoewel ik blijf roepen dat Violator mijn all time favoriete album is, is het gek genoeg Ultra dat de laatste jaren de meeste tijd in de cd speler heeft doorgebracht...
Zelfs die nummers niet , het hele album klinkt mij erg inspiratieloos in de oren, geen pit, het neuzelt en dreutelt maar een beetje voort. Mijn favoriet is Freelove maar da's meer voor sentimentele redenen.
pi_28605269
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:33 schreef bartrid het volgende:

[..]

Zelfs die nummers niet , het hele album klinkt mij erg inspiratieloos in de oren, geen pit, het neuzelt en dreutelt maar een beetje voort. Mijn favoriet is Freelove maar da's meer voor sentimentele redenen.
Daar noem je nou ook net het nummer op waar ik wel erg benieuwd naar ben hoe het zou hebben geklonken onder de supervisie van Alan Wilder...
pi_28605654
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:42 schreef Vinduppie het volgende:

[..]

Daar noem je nou ook net het nummer op waar ik wel erg benieuwd naar ben hoe het zou hebben geklonken onder de supervisie van Alan Wilder...
vast beter dan hoe het nu klinkt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')