Weet ik eigenlijk niet. Maar ik had er niet van opgekeken als de kaarten 'kaal' meer dan 60 euro hadden gekost. En dat had ik dan dus ook zonder morren neergeteld. Het zijn immers grootheden (en inderdaad geen 80s revival-bandquote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:15 schreef Vinduppie het volgende:
En tot hoever zou jij gaan, wat zou je er maximaal voor over hebben? Ik ben bang dat ik als die hard fan hele rare bedragen ga roepen, in de wetenschap dat elke tour van DM de laatste kan zijn...![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | <?php I was all comfortable, lying in my gf's bed, enjoying a day off, when Kessler calls me from London. "Barassi - put the album title and song titles on our site - now!" I speed home to update the site, and now WestHost is down! No site. No forum. No email! Our web host will be down for a few hours (bastards - great timing). When it comes back up, watch the site for the angelic news (that was a hint). BRAT ?> |
Die tijd komt nooit meer terugquote:Op zondag 3 juli 2005 21:51 schreef Kimsomnia het volgende:
Ze zijn trouwens momenteel in Londen een video aan het opnemen. Die zal worden geregisseerd door Uwe Flade, hij is ook verantwoordelijk geweest voor de video bij 'Enjoy the silence 2004' en Gahan's 'Bottle living'. Klinkt als een goede keus, maar de Corbijn-video's zullen wat mij betreft onovertroffen blijven.
Can't ... wait ... must ... hear ... album!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:13 schreef Icefire1971 het volgende:
(...) lustvolle (lees gewenste) klap in je gezicht (...) beetje black celebration/violator (...) had door Nine inch nails gemaakt kunnen zijn (...) typische 80-synthiepop.
Mag ik dan uit de categorie briljante muzikanten Alan Wilder van jou, kun je ten alle tijde Fletcher van me krijgen...quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:53 schreef Devlinsect het volgende:
Als het net zo'n baggeralbum wordt als Exciter, dan denk ik dat ik het gehad heb met DM.
Het niveau van Violator & Songs of Faith 'n Devotion hebben ze met de laatste twee albums niet gehaald.
Ik wil Andrew Fletcher terug!
quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:29 schreef Vinduppie het volgende:
[..]
Mag ik dan uit de categorie briljante muzikanten Alan Wilder van jou, kun je ten alle tijde Fletcher van me krijgen...(Grapje natuurlijk, ik ga er van uit dat je Alan Wilder bedoelt...)
De laatste plaat die ik van DM heb gehoord (niet gekocht) was ulta geloof ik, die was idd stukken imnder dan songs of faith.. Alhoewel er toch wel een of twee sterke tracks opstonden, misschien is dat al de moeite, verwachten dat DM net zo sterk terugkomt als in de 80s/ begin 90s is misschien iets teveel verwacht. Ze zijn ook links en rechts geript door van allerlei bandjes natuurlijkquote:Op woensdag 6 juli 2005 13:53 schreef Devlinsect het volgende:
Als het net zo'n baggeralbum wordt als Exciter, dan denk ik dat ik het gehad heb met DM.
Het niveau van Violator & Songs of Faith 'n Devotion hebben ze met de laatste twee albums niet gehaald.
ja vind ik ook! Briljant, dat handgeklap uit de maat tijdens concerten. Wat een muzikant.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:53 schreef Devlinsect het volgende:
Andrew's muzikale input in DM is beperkt tot het geven van zijn mening, zijn inbreng op keyboards bij optredens is ook zeer minimaal. Om het maar kortweg te zeggen, Andy is geen muzikant. Hij heeft meer feeling met de zakelijke kant van het muziekgebeuren.quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat is er met Andrew Fletcher dan?
Ik dacht altijd dat gore het muzikale brein achter DM was...quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:09 schreef Vinduppie het volgende:
[..]
Andrew's muzikale input in DM is beperkt tot het geven van zijn mening, zijn inbreng op keyboards bij optredens is ook zeer minimaal. Om het maar kortweg te zeggen, Andy is geen muzikant. Hij heeft meer feeling met de zakelijke kant van het muziekgebeuren.
dat is ie ook, alhoewel Dave op dit album eindelijk nummers heeft mogen bijdragen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:57 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat gore het muzikale brein achter DM was...
Hoezeer ik het ook haat om te zeggen, ergens ben ik het er wel mee eens. Met dat voorbehoud dat ik 'Ultra' wel degelijk een goed album vind. 'Barrel of a gun', 'Useless' en 'It's no good' behoren zelfs tot mijn all time favorieten. En de video's van die eerste twee... eyecandy!quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:21 schreef Devlinsect het volgende:
Na de breuk met één van de leden van DM, Alan Wilder (zo zeg ik het goed toch) is er een bepaalde sfeer weg in de muziek van DM.
Ultra en Exciter zijn wat vlakker van geluid. Niet warm genoeg.
Alan Wilder is natuurlijk ook een briljante producer, luister ook maar eens naar z'n Recoil werk. Hij voegde echt wat toe aan de DM sound en dat mist duidelijk bij Ultra, hoewel ik het eens ben met het feit dat daar toch wel een paar hele briljante nummers op staan. Exciter wil ik het niet over hebbenquote:Op donderdag 7 juli 2005 10:21 schreef Devlinsect het volgende:
Na de breuk met één van de leden van DM, Alan Wilder (zo zeg ik het goed toch) is er een bepaalde sfeer weg in de muziek van DM.
Zoals het altijd gegaan is, is dat Gore de tekst schrijft en de basis van de muziek. Wilder en de andere dude voegen geluiden en Dave mag het in zingen.
Ultra en Exciter zijn wat vlakker van geluid. Niet warm genoeg.
Een producer in handen nemen zodat hij (of zij) de plaat aan elkaar breit en glad maakt, dat kan iedereen. Van Britney tot Madonna, laat dat aan hen over.
Just my 2 cents...![]()
Toch vind ik dat Mark Bell als producer geen slecht werk heeft geleverd. Nummers als Dream on, The sweetest condition en I am you kunnen mee met het beste werk van DM. En op gedrochten als Comatose kun je wel 10 producers loslaten, zelfs Alan Wilder had hier niks mee gekund.quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:51 schreef bartrid het volgende:
[..]
Alan Wilder is natuurlijk ook een briljante producer, luister ook maar eens naar z'n Recoil werk. Hij voegde echt wat toe aan de DM sound en dat mist duidelijk bij Ultra, hoewel ik het eens ben met het feit dat daar toch wel een paar hele briljante nummers op staan. Exciter wil ik het niet over hebben![]()
Zelfs die nummers nietquote:Op donderdag 7 juli 2005 22:30 schreef Vinduppie het volgende:
[..]
Toch vind ik dat Mark Bell als producer geen slecht werk heeft geleverd. Nummers als Dream on, The sweetest condition en I am you kunnen mee met het beste werk van DM. En op gedrochten als Comatose kun je wel 10 producers loslaten, zelfs Alan Wilder had hier niks mee gekund.
En hoewel ik blijf roepen dat Violator mijn all time favoriete album is, is het gek genoeg Ultra dat de laatste jaren de meeste tijd in de cd speler heeft doorgebracht...
Daar noem je nou ook net het nummer op waar ik wel erg benieuwd naar ben hoe het zou hebben geklonken onder de supervisie van Alan Wilder...quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:33 schreef bartrid het volgende:
[..]
Zelfs die nummers niet, het hele album klinkt mij erg inspiratieloos in de oren, geen pit, het neuzelt en dreutelt maar een beetje voort. Mijn favoriet is Freelove maar da's meer voor sentimentele redenen.
vast beter dan hoe het nu klinktquote:Op donderdag 7 juli 2005 22:42 schreef Vinduppie het volgende:
[..]
Daar noem je nou ook net het nummer op waar ik wel erg benieuwd naar ben hoe het zou hebben geklonken onder de supervisie van Alan Wilder...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |