Dus.... wat denken jullie? Maakt iedereen elkaar maar bang met dat ESM gedoe? OF...... zullen we vervalen in een keiharde dictatuur?quote:Geert Wilders spant een kort geding aan tegen het kabinet. Hij wil zo afdwingen dat pas na de verkiezingen op 12 september wordt gestemd over het nieuwe permanente noodfonds voor de euro ESM. Dat zei hij woensdag in de Tweede Kamer. Wilders wordt bijgestaan door advocaat Bram Moszkowicz.
Volgens Wilders moet de kiezer zich kunnen uitspreken over het besluit. Het kabinet wordt de komende dagen gedagvaard.
Wat mij betreft zijn zulke EU-fondsen de grootste black holes voor belastinggeld ter wereld. Juist omdat er geen inzicht in is en niemand precies weet hoe het programma gaat opereren, laat staan dat wij iets te zeggen hebben over hoe het beleid geregeld is daar.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:13 schreef LavenderTown het volgende:
Wilder is winning. Maar zijn betrokkenheid bij de coalitie heeft hem onherroepelijk de das omgedaan. Wat het ESM betreft is het moeilijk oordelen. We weten immers niet hoe het programma gaat opereren op basis van de bekende regels. Metaforisch zie ik het als een mast om de zeilen overeind te houden. Dat is op zichzelf geen slecht initiatief.
Ja, ik zou het moeten terugzoeken maar ik heb eerder op Fok! gepost waarom dat filmpje nergens op slaat en niks anders dan onterechte bangmakerij is.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:14 schreef horned_reaper het volgende:
Ik zit er niet zo goed in, maar zijn er mensen die zich verder hebben verdiept dan enkel dit filmpje?
quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Over het filmpje van het ESM kan ik het kort houden: 'ze', de hoge heren van het ESM, zijn gewoon de ministers van financiën van de lidstaten. En bij belangrijke beslissingen is unanimiteit vereist en kan dus ieder land z'n veto uitspreken. Niks engs aan dus.
Ik denk niet dat Bram daarvan onder de indruk is, die zal toch echt als "zijn" argumenten voor het voetlicht van de Rechter gaan brengen en dan zullen we zien.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:22 schreef Igen het volgende:
Mij lijkt trouwens dat dit iets is wat de Tweede Kamer helemaal zelf mag beslissen en waar de rechter niks over te zeggen heeft.
Helaasquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:17 schreef Wokkel het volgende:
Het voelt raar om te zeggen, maar Wilders is dus de enige parlementarier die het goed voor heeft met dit land. Wat ik van ESM heb gelezen is het inderdaad je ziel verkopen aan een stel ambtenaren die nimmer vervolgd kunnen worden.
ik zie wel meer medestanders nu, maar zijn we niet te laat??quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:15 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn zulke EU-fondsen de grootste black holes voor belastinggeld ter wereld. Juist omdat er geen inzicht in is en niemand precies weet hoe het programma gaat opereren, laat staan dat wij iets te zeggen hebben over hoe het beleid geregeld is daar.
Artikel 120 van de Grondwet verbiedt het expliciet dat een rechter verdragen zou mogen verwerpen. Het idee is nl. dat de Kamer het laatste woord moet hebben over wat de wettelijke regels in dit land zijn, niet de rechter.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:24 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Bram daarvan onder de indruk is, die zal toch echt als "zijn" argumenten voor het voetlicht van de Rechter gaan brengen en dan zullen we zien.
Dat denk jij dan verkeerd.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:22 schreef Igen het volgende:
Mij lijkt trouwens dat dit iets is wat de Tweede Kamer helemaal zelf mag beslissen en waar de rechter niks over te zeggen heeft.
Het gebrek aan transparantie is inderdaad een goed tegenargument. Tegelijkertijd heeft dat als gevolg dat ook Nederland naar eigen voordeel de regels kan interpreteren.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:15 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn zulke EU-fondsen de grootste black holes voor belastinggeld ter wereld. Juist omdat er geen inzicht in is en niemand precies weet hoe het programma gaat opereren, laat staan dat wij iets te zeggen hebben over hoe het beleid geregeld is daar.
Dit inderdaad. Maar ik zie het niet gebeuren binnenkort.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:28 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Het gebrek aan transparantie is inderdaad een goed tegenargument. Tegelijkertijd heeft dat als gevolg dat ook Nederland naar eigen voordeel de regels kan interpreteren.
Daarbij is het aanstaande referendum over het ESM ook een voorbeeld van een veel fundamenteler probleem. Je weet nooit waar je voor kiest. Jij niet, ik niet en een politicus ook niet.
Wat zijn de belangen? Hoe komen besluiten tot stand? Als we dat zodanig in kaart kunnen brengen dat Henk en Ingrid het overzicht hebben, dan is de weg open voor verandering.
Hoe weet je dat zo zeker? Ben je waarzegger ofzo?quote:
Volgens mij stemde ook 2/3 van de bevolking tegen het hele 'Europese Idee'.quote:D66-leider Alexander Pechtold noemde het plan van Wilders merkwaardig. „Hij heeft een stemming gekregen, daar moet je je als democraat bij neerleggen.” Verrast is Pechtold niet: „We kennen de heer Wilders inmiddels.”
En ook niet geheel onbelangrijk, wie gaat die boel in goede banen leiden? Wie is de baas, en wie wordt de baas later?quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:28 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Het gebrek aan transparantie is inderdaad een goed tegenargument. Tegelijkertijd heeft dat als gevolg dat ook Nederland naar eigen voordeel de regels kan interpreteren.
Daarbij is het aanstaande referendum over het ESM ook een voorbeeld van een veel fundamenteler probleem. Je weet nooit waar je voor kiest. Jij niet, ik niet en een politicus ook niet.
Wie zijn namelijk de belanghebbenden? Wat zijn de belangen? Hoe komen besluiten tot stand? Als we dat zodanig in kaart kunnen brengen dat Henk en Ingrid het overzicht hebben, dan is de weg open voor verandering en had Wilders geen rechtzaak aan hoeven te spannen. Of juist wel. Maar nu maakt hij er maar een spelletje van. Zonde van een anders zo briljant politicus, ongeacht zijn standpunten.
Mosco gaat niet voor het verwerpen van het verdrag, hij gaat voor, daar komt ie weerquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Artikel 120 van de Grondwet verbiedt het expliciet dat een rechter verdragen zou mogen verwerpen. Het idee is nl. dat de Kamer het laatste woord moet hebben over wat de wettelijke regels in dit land zijn, niet de rechter.
Dat hele geneuzel over wat een demissionair kabinet wel en niet mag, dat zijn voor zover ik weet alleen maar informele afspraken over hoe het 'hoort', geen wettelijke regels die je voor de rechter kan afdwingen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:36 schreef Jian het volgende:
[..]
Mosco gaat niet voor het verwerpen van het verdrag, hij gaat voor, daar komt ie weer, de onrechtmatigheid (ongewenstheid) om een demissionair kabinet dit besluit te laten nemen. Hij wil het besluit laten opschorten tot na de verkiezingen, niet het tegenhouden.
Helaas wel. Het idee is dat wij indirect kiezen door wie wij ons laten vertegenwoordigen. Door op een partij te stemmen in de Tweede Kamer kies je indirect je vertegenwoordiging op Europees niveau. Maar maakt dat uit? Ik zie niet hoe een directe vertegenwoordiger beter rekening houdt met jouw belangen. Die mensen zitten daar voor zichzelf. Wel heeft het succes van een politieke loopbaan een los verband met jouw belang, maar dat is een bonus.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:34 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
En ook niet geheel onbelangrijk, wie gaat die boel in goede banen leiden? Wie is de baas, en wie wordt de baas later?
Niet iemand waarvoor wij hebben gestemd, dat is zeker.
Ik wil iig niet dat "de kiezer" hier over moet stemmen zoals hij blaat, aangezien "de kiezer" geen ruk verstand heeft van dit soort complexe dingen. Als dat wél zo was, waren er niet zoveel legiolease gedupeerden en woekerpolisbezitters in dit land.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:01 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dus.... wat denken jullie? Maakt iedereen elkaar maar bang met dat ESM gedoe? OF...... zullen we vervalen in een keiharde dictatuur?
De onrechtmatige daad, "met inachtneming van redelijkheid en billijkheid, ben ik van mening dat;"quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat hele geneuzel over wat een demissionair kabinet wel en niet mag, dat zijn voor zover ik weet alleen maar informele afspraken over hoe het 'hoort', geen wettelijke regels die je voor de rechter kan afdwingen.
Ik heb nooit een referendum gezien dat ging over "het hele 'Europese Idee'".quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:34 schreef Specularium het volgende:
[..]
Volgens mij stemde ook 2/3 van de bevolking tegen het hele 'Europese Idee'.
Mij lijkt dat je ook moet kijken naar het idee achter art 120 Gw., namelijk dat de rechter niet op de stoel van de wetgever mag gaan zitten.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:43 schreef Jian het volgende:
[..]
De onrechtmatige daad, "met inachtneming van redelijkheid en billijkheid, ben ik van mening dat;"
Waarom heb jij daar zo veel moeite mee, er zijn nogal wat zaken, waarin de Rechter op die gronden uitspraak doet! En natuurlijk kun je daarna in hoger beroep gaan. Maar in dit geval hebben we dan al verkiezingen gehad denk ikDit is het spel en ik weet niet of Mosco/Wilders hier zal slagen, maar het is naar mijn mening zeker niet onmogelijk.
Uit het bovenstaande volgt dat een besluit over het ESM wel rechtsgeldig in de letter van de wet, maar de geest van de wet. Het lijkt me dan ook voor de hand liggen datde rechter beslist dat het demissionaire kabinet niet mag beslissen over het ESM-programma. Anders zet de rechter de deur open voor het regeren over je eigen graf. En dat zien we als ongewenst.quote:De vraag is nu of een demissionair kabinet minder mag doen dan een kabinet dat dat niet is. Duidelijk is dat een demissionair kabinet meestal minder kan: er is geen politieke steun meer voor het kabinet.
Zuiver juridisch is een demissionair kabinet volledig bevoegd: het kan wetsvoorstellen indienen, besluiten nemen, Nederland in het buitenland vertegenwoordigen. Wel is er een algemeen idee dat zo'n kabinet zich moet beperken tot spoedeisende zaken en onderwerpen die politiek niet controversieel zijn. Controversiële onderwerpen, zo is het idee, moet het kabinet maar overlaten aan een volgend kabinet dat weer het vertrouwen heeft van de Tweede Kamer. Je moet niet over je graf heen willen regeren.
nee, dan was het allemaal niet zover gekomenquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik heb nooit een referendum gezien dat ging over "het hele 'Europese Idee'".
Helaas, ik ook als fervent SPerquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:37 schreef RedFever007 het volgende:
Heb weinig met de man op maar in dit geval geheel eens met Wilders
quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik heb nooit een referendum gezien dat ging over "het hele 'Europese Idee'".
http://www.parlement.com/9291000/modulesf/gzgic52zquote:Op woensdag 1 juni 2005 wees een ruime meerderheid van de Nederlandse kiezers in een landelijk referendum het voorstel voor een Europese Grondwet af. Drie dagen daarvoor hadden de Fransen dat ook al gedaan.
Hoewel het Nederlandse referendum raadplegend en niet bindend was, verklaarden ook de Tweede Kamerfracties die zelf vóór waren, de uitslag te zullen respecteren. Het kabinet trok daarop het wetsvoorstel waarmee de officiële goedkeuring geregeld moest worden, in.
De vraag die aan de kiezers werd voorgelegd, luidde: Bent u voor of tegen instemming door Nederland met het Verdrag tot vaststelling van een Grondwet voor Europa?
Nee, niet uit m'n hoofd althans, dan zou ik moeten gaan graven en dit geval laat ik dat graag aan anderen over. Maar ik blijf zeggen, hij zal zich niet met het uiteindelijke besluit gaan bemoeien, hij zal zich richten op het tijdstip en het demissionaire kabinet. "Heren waarom deze haast? (vraag ik me trouwens ook wel af) Waarom niet even wachten tot september en een besluit van een nieuw kabinet!?quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Mij lijkt dat je ook moet kijken naar het idee achter art 120 Gw., namelijk dat de rechter niet op de stoel van de wetgever mag gaan zitten.
Ik vraag me dan ook af: ken jij enige jurisprudentie waarbij de rechter zich heeft bemoeid met de procedure van totstandkoming van wetgeving op nationaal niveau?
Nou ja, het ding moet in juli al actief zijn dus op zich is er wel enige haast geboden...quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, niet uit m'n hoofd althans, dan zou ik moeten gaan graven en dit geval laat ik dat graag aan anderen over. Maar ik blijf zeggen, hij zal zich niet met het uiteindelijke besluit gaan bemoeien, hij zal zich richten op het tijdstip en het demissionaire kabinet. "Heren waarom deze haast? (vraag ik me trouwens ook wel af) Waarom niet even wachten tot september en een besluit van een nieuw kabinet!?
Exact. Dat is heel wat anders.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:54 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
[..]
http://www.parlement.com/9291000/modulesf/gzgic52z
Probeer je onderbuik eens uit te schakelen wanneer je iemand beoordeelt op het hebben van bepaalde capaciteitenquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:55 schreef OeJ het volgende:
Wat is er slim aan eigenlijk? Omdat hij dan de kudde schapen weer achter zich krijgt?
Wilders en capaciteiten??? hihi...kom op zeg!quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:00 schreef Jian het volgende:
[..]
Probeer je onderbuik eens uit te schakelen wanneer je iemand beoordeelt op het hebben van bepaalde capaciteitenBest moeilijk nog, er zijn er velen, ook hier op Fok, die dat niet of moeilijk kunnen.
Och, ze wachten wel op Nederland hoor en anderen die niet zo kort door de bocht willen. (Eerlijk gezegd weet ik niet of die er zijn, maar ik neem aan van wel)quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, het ding moet in juli al actief zijn dus op zich is er wel enige haast geboden...
Dat is precies wat ik bedoelquote:Op woensdag 16 mei 2012 21:06 schreef OeJ het volgende:
[..]
Wilders en capaciteiten??? hihi...kom op zeg!
Nou ja, als mensen naar de mond praten slim zijn heet...(al treurig dat het uberhaupt nog werkt ook, maar daar zullen we het dan maar even niet over hebben).quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:08 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel![]()
Wat dacht je nou, dat alleen mensen waar jij het mee eens bent slim kunnen zijn?
Ik hoop van niet.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:06 schreef Jian het volgende:
[..]
Och, ze wachten wel op Nederland hoor en anderen die niet zo kort door de bocht willen. (Eerlijk gezegd weet ik niet of die er zijn, maar ik neem aan van wel)
O wacht even, we moeten dit natuurlijk aan de politici, de hoge ambtenaren en de bankiers over laten, die hebben er tenslotte verstand vanquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:41 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik wil iig niet dat "de kiezer" hier over moet stemmen zoals hij blaat, aangezien "de kiezer" geen ruk verstand heeft van dit soort complexe dingen. Als dat wél zo was, waren er niet zoveel legiolease gedupeerden en woekerpolisbezitters in dit land.
61,5 procentquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:34 schreef Specularium het volgende:
[..]
Volgens mij stemde ook 2/3 van de bevolking tegen het hele 'Europese Idee'.
Dit is precies waar Wilders op hoopt, wat laat jij je makkelijk inpakken zeg, ongelooflijk.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
O wacht even, we moeten dit natuurlijk aan de politici, de hoge ambtenaren en de bankiers over laten, die hebben er tenslotte verstand van
Wilders heeft hier 100% gelijk. Onze regering steekt onze kop in de strop en de EU mag wanneer ze daar zin in hebben de stoel er onder uit schoppen.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:11 schreef OeJ het volgende:
[..]
Nou ja, als mensen naar de mond praten slim zijn heet...(al treurig dat het uberhaupt nog werkt ook, maar daar zullen we het dan maar even niet over hebben).
Nee, ik vind echt niks slim aan die man. Dat hij toch zoveel kiezers achter zich aan krijgt, zegt meer en vooral iets over het intellect van diezelfde kiezer.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:17 schreef Jian het volgende:
[..]ik zei al, je hoeft het niet met iemand eens te zijn om te onderkennen dat hij best slim/gewiekst/begaafd is.
tot de boel klapt en dan weten ze nergens meer vanquote:Op woensdag 16 mei 2012 21:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
O wacht even, we moeten dit natuurlijk aan de politici, de hoge ambtenaren en de bankiers over laten, die hebben er tenslotte verstand van
En wie moet dat ESM dan vullen? En aan wie gaat dat ESM vragen om te vullen? Alle Europese staten? en naar welke evenredigheid? En kan zo staat dan nee zeggen? Ik geloof het niet, die macht van dit ESM reikt voor zover ik het begrijp tot aan de hemel en haar bestuurders en medewerkers hebben onbeperkte immuniteit !?quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik hoop van niet.
We zitten nu in de situatie dat Griekenland op het punt staat om failliet te gaan, wat weer niet zo heel veel uitmaakt mede omdat op zeer korte termijn het ESM in werking treedt (of zou moeten treden) om de effecten daarvan op te vangen en een domino-effect te vermijden.
Het lijkt me dus uiterst onverstandig om nu weer de boel uit te willen stellen.
Nee, dat is onzin. (Zoals ik al eerder heb uitgelegd in een post die ik op de vorige pagina heb geciteerd.)quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:22 schreef Jian het volgende:
[..]
En wie moet dat ESM dan vullen? En aan wie gaat dat ESM vragen om te vullen? Alle Europese staten? en naar welke evenredigheid? En kan zo staat dan nee zeggen? Ik geloof het niet, die macht van dit ESM reikt voor zover ik het begrijp tot aan de hemel en haar bestuurders en medewerkers hebben onbeperkte immuniteit !?
Drogreden! Waarom gaat het dan nog langs de Tweede Kamer denk je, heh?quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:22 schreef Jian het volgende:
[..]
En wie moet dat ESM dan vullen? En aan wie gaat dat ESM vragen om te vullen? Alle Europese staten? en naar welke evenredigheid? En kan zo staat dan nee zeggen? Ik geloof het niet, die macht van dit ESM reikt voor zover ik het begrijp tot aan de hemel en haar bestuurders en medewerkers hebben onbeperkte immuniteit !?
Ja, ja het verhaal van elke Wilders stemmer is dom en achterlijk. .......quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:19 schreef OeJ het volgende:
[..]
Nee, ik vind echt niks slim aan die man. Dat hij toch zoveel kiezers achter zich aan krijgt, zegt meer en vooral iets over het intellect van diezelfde kiezer.
Juist. Ben blij dat je het zelf ook inziet. hehe.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:23 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, ja het verhaal van elke Wilders stemmer is dom en achterlijk. .......Je moet samen met Remlof op een kistje op de dam gaan staan met een megafoon
Sorry, ik had gezien dat je zei dat je eerder iets gepost had over het ESM, maar niet dat je de verwijzing reeds had gemaakt. Ik ga even kijken.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dat is onzin. (Zoals ik al eerder heb uitgelegd in een post die ik op de vorige pagina heb geciteerd.)
Uit jouw vorige posts maak ik op dat je wel enig verstand van rechten hebt. Dus ik zou zeggen: pak de tekst van het ESM er eens bij en vorm je eigen oordeel.
Oh, je hebt het gelezen en gewogen en je velt nu je oordeel. Ik neem het zelf ook nog even door, goed?quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:23 schreef OeJ het volgende:
[..]
Drogreden! Waarom gaat het dan nog langs de Tweede Kamer denk je, heh?
Je verplaatst nu de discussie, jij stelt dat de ESM alle macht heeft, terwijl het door de Tweede Kamer behandeld wordt, daar hoeft verder niks voor gelezen te worden hoor. Dat is voldoende om te weten dat je onzin uitkraamt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:32 schreef Jian het volgende:
[..]
Oh, je hebt het gelezen en gewogen en je velt nu je oordeel. Ik neem het zelf ook nog even door, goed?
Je bedoelt, ik als Wilders-stemmer?quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:24 schreef OeJ het volgende:
[..]
Juist. Ben blij dat je het zelf ook inziet. hehe.
ja, ja besluiten van het ESM worden eerst door de Tweede Kamer behandeld dus ...quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:33 schreef OeJ het volgende:
[..]
Je verplaatst nu de discussie, jij stelt dat de ESM alle macht heeft, terwijl het door de Tweede Kamer behandeld wordt, daar hoeft verder niks voor gelezen te worden hoor. Dat is voldoende om te weten dat je onzin uitkraamt.
Wat wil je nu nog bediscussiëren, pop, als de TK nee zegt tegen dat Eurofonds, gaat het hele plan niet door, dus hoezo alle macht?quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:39 schreef Jian het volgende:
[..]
ja, ja besluiten van het ESM worden eerst door de Tweede Kamer behandeld dus ...ja ja, wat praat ik dan voor onzin zeg.
Als Bram geen verse zionist vindt kan Wilders het wel. Maag je geen zorgen, die doen intern handje klap.quote:
?quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als Bram geen verse zionist vindt kan Wilders het wel. Maag je geen zorgen, die doen intern handje klap.²
In dit geval heeft hij groot gelijk dat hij parlement niet vertrouwt. Die parlementariërs gaan nogal achteloos met onze soevereiniteit om.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:44 schreef Ulx het volgende:
Slimme actie. Krijgt hij zo het parlement op de knieën heeft hij wat hij wil. Geeft de rechter hem ongelijk kan hij weer kankeren op de Nederlandse rechters. Het zijn allebei doelen van hem: Het vernielen van het vertrouwen in het parlement en het vernielen van het vertrouwen in de rechtsstaat. Dus tja. Die flikker neemt de beste beslissing voor zijn partij.
Bovendien:quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:39 schreef Jian het volgende:
[..]
ja, ja besluiten van het ESM worden eerst door de Tweede Kamer behandeld dus ...ja ja, wat praat ik dan voor onzin zeg.
Nederland zit daar zelf in, en de minister van Financiën heeft ook altijd weer de steun nodig van de Kamer, bij beslissingen van het ESM.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Over het filmpje van het ESM kan ik het kort houden: 'ze', de hoge heren van het ESM, zijn gewoon de ministers van financiën van de lidstaten. En bij belangrijke beslissingen is unanimiteit vereist en kan dus ieder land z'n veto uitspreken. Niks engs aan dus.
Ook dat is dus feitelijk gewoon onjuist.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:49 schreef Ludd het volgende:
[..]
In dit geval heeft hij groot gelijk dat hij parlement niet vertrouwt. Die parlementariërs verkwanselen zonder omkijk Nederlands soevereiniteit.
M.a.w.: de joodse lobbie zal hiervoor betalen.quote:
Say what? Waarom zouden de Joden dit volgens jou willen dan?quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
M.a.w.: de joodse lobbie zal hiervoor betalen.²
Joden weten dat dit soort besluiten kunnen leiden tot meer zetels voor Wilders, dus meer macht. Indirect ook meer macht voor de joodse lobbyquote:Op woensdag 16 mei 2012 21:54 schreef Ludd het volgende:
[..]
Say what? Waarom zouden de Joden dit volgens jou willen dan?
Ik kan me er niets bij voorstellen.
Omdat Wilders het met veel joden/zionisten gemeen heeft dat hij het niet zo heeft op Moslims.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:54 schreef Ludd het volgende:
[..]
Say what? Waarom zouden de Joden dit volgens jou willen dan?
Ik kan me er niets bij voorstellen.
Dit is dus niet waar?quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:49 schreef OeJ het volgende:
[..]
Bovendien:
[..]
Nederland zit daar zelf in, en de minister van Financiën heeft ook altijd weer de steun nodig van de Kamer, bij beslissingen van het ESM.
http://www.dagelijksestan(...)n-het-esm-te-stemmenquote:6. Nederland kan geen veto stellen tegen ESM – leningen in “spoedsituaties”
Opnieuw in tegenstelling tot Duitsland (en ook Frankrijk en Italië), beschikt Nederland niet over een veto over ESM – activering, in het geval het snel moet gaan. Dit vanwege artikel 4.4, dat een “spoedstemprocedure” voorziet, waarbij het mogelijk is om met een meerderheid van 85% van stemmen een beslissing te nemen over het verlenen van hulp aan een land in moeilijkheden.
Weliswaar is er wel een conclusie van zowel de Europese Commissie als de ECB vereist dat anders “de economische en financiële duurzaamheid van de eurozone in gevaar” komt, maar dat is van toepassing is op zo ongeveer elke crisis binnen de eurozone. Enkel Duitsland, Frankrijk en Italië beschikken over minstens 15 % van het ESM kapitaal (en navenant van de stemmen binnen het ESM), en hebben dus een veto. Er was nog even verzet van Finland tegen deze regel, maar dat werd al snel in de kiem gesmoord na de toezegging dat de spoedprocedure enkel zou worden toegepast in “echt uitzonderlijke omstandigheden” en er bij leningen een zeer klein deel van het geld als “noodreservefonds” zal worden ingesteld ten behoeve van alle ESM – lidstaten, “ter dekking van eventuele tegenvallers op de desbetreffende lening”. Om hoeveel gaat het dan? Volgens de Jager gaat het bij een lening van 5 miljard euro om niet meer dan 0,3 miljard euro. Niet echt geruststellend dus, want in geval van een overheidsfaillissement lopen de verliezen wel wat hoger op.
Ok, ik zie het. Dan klopt wat Igen beweerde niet.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:56 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dit is dus niet waar?
[..]
http://www.dagelijksestan(...)n-het-esm-te-stemmen
Kijk, hier kan ik wel mee levenquote:Op woensdag 16 mei 2012 21:44 schreef Ulx het volgende:
Slimme actie. Krijgt hij zo het parlement op de knieën heeft hij wat hij wil. Geeft de rechter hem ongelijk kan hij weer kankeren op de Nederlandse rechters. Het zijn allebei doelen van hem: Het vernielen van het vertrouwen in het parlement en het vernielen van het vertrouwen in de rechtsstaat. Dus tja. Die flikker neemt de beste beslissing voor zijn partij.
Kan je dat feitelijk onderbouwen. Ik heb laatste nog een hele discussie hier over gevolgd op de radio, en werd niets over veto's van landen gesteld. Kan je het parafraseren uit die wet?quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:55 schreef OeJ het volgende:
[..]
Dat staat er duidelijk in post 77. Oogjes opendoen.
Heb jij je geen zand in de ogen laten strooien?quote:Oogjes opendoen.
Je hobbelt wel erg graag achter de feiten aan, heh? Het staat er nu toch, hoe het zit: post 86.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:01 schreef Ludd het volgende:
[..]
Kan je dat feitelijk onderbouwen. Ik heb laatste nog een hele discussie hier over gevolgd op de radio, en werd niets over veto's van landen gesteld. Kan je het parafraseren uit die wet?
Of heb jij je zand in de ogen laten strooien?
Ik zie niet in waarom zij belang zouden hebben bij een dergelijke actie. Tevens denk ik dat de joodse lobby niet afhankelijk is van Wilders.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Omdat Wilders het met veel joden/zionisten gemeen heeft dat hij het niet zo heeft op Moslims.
En uiteindelijk meer macht voor Wilders dus ook voor de joodsee lobby die hem voorzien van fast cash.
"Pop,"quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:40 schreef OeJ het volgende:
[..]
Wat wil je nu nog bediscussiëren, pop, als de TK nee zegt tegen dat Eurofonds, gaat het hele plan niet door, dus hoezo alle macht?
Ja, hallo zeg. Ik ben met meerdere dingen tegelijk bezig. Had al op quoten gedrukt alvorens die toelichting in dit topic stond.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:03 schreef OeJ het volgende:
[..]
Je hobbelt wel erg graag achter de feiten aan, heh? Het staat er nu toch, hoe het zit: post 86.
Als ik jouw betogen zo lees, heb je dat al vrij makkelijk hoor.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:05 schreef Jian het volgende:
[..]
"Pop,"geeft je dat een enigszins superioriteitsgevoel wellicht? Als dat zo is, drop it, m'n kleine man want het is zo onterecht. Je snapt er namelijk niet zo heel veel van heb ik de indruk.
Merkwaardig, maar noodzakelijk. Ik vind het echt goed dat dit gebeurt. Ik hoop dat de SP hem nog moreel bijvalt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:07 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
. ESM daargelaten, de regering aanklagen als parlementariër is erg merkwaardig.
Behalve als ze bijvoorbeeld niet (op tijd) betalen, maar dat had u natuurlijk ook al gezien, Amice.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:49 schreef OeJ het volgende:
[..]
Bovendien:
[..]
Nederland zit daar zelf in, en de minister van Financiën heeft ook altijd weer de steun nodig van de Kamer, bij beslissingen van het ESM.
Die was ik ook aan het lezen, ik vind het tot op heden een ietwat eng verhaal!quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:56 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dit is dus niet waar?
[..]
Steek jij je kop lekker in het zand. Laat Brussel maar over alles beslissen. Geef ze vooral carte blanche over onze spaarpot. Wie als politicus voor het ESM is, is ronduit slecht van geweten of vreselijk onnozel.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:17 schreef OeJ het volgende:
[..]
Dit is precies waar Wilders op hoopt, wat laat jij je makkelijk inpakken zeg, ongelooflijk.
Wat ik al zei, met je toetertje op de dam op een kistje, samen met Remmie, helemaal top enne ik woon in de buurt, dus ik kom kijkenquote:Op woensdag 16 mei 2012 22:07 schreef OeJ het volgende:
[..]
Als ik jouw betogen zo lees, heb je dat al vrij makkelijk hoor.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:06 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, hallo zeg. Ik ben met meerdere dingen tegelijk bezig. Had al op quoten gedrukt alvorens die toelichting in dit topic stond.
Hoe dan ook, je hebt je dus zand in de ogen laten strooien.![]()
En tevens had ik dus wel degelijk gelijk wat betreft het uitverkopen van onze soevereiniteit.
Op een begroting in 2012 van:quote:Om hoeveel gaat het dan? Volgens de Jager gaat het bij een lening van 5 miljard euro om niet meer dan 0,3 miljard euro. Niet echt geruststellend dus, want in geval van een overheidsfaillissement lopen de verliezen wel wat hoger op.
bron: http://www.rijksbegroting(...)ota,kst160026_7.htmlquote:Totale uitgaven centrale overheid in 2012: 245,3 miljard euro
In 2012 komt het begrotingstekort naar verwachting uit op 17,8 miljard euro (uitgedrukt in een percentage van de economie is dit 2,9 procent bbp). De totale uitgaven bedragen in 2012 naar verwachting 245,3 miljard euro, waarvan ruim de helft wordt besteed aan sociale zekerheid en zorg.
Totale inkomsten centrale overheid in 2012: 231,9 miljard euro
Dat gaat over de beslissing over het al of niet steunen van een land met geld uit het noodfonds.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:56 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dit is dus niet waar?
[..]
Tsja, het lijkt mij logisch dat het consequenties heeft als je geld toezegt maar vervolgens daarmee niet over de brug komt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:09 schreef Jian het volgende:
[..]
Behalve als ze bijvoorbeeld niet (op tijd) betalen, maar dat had u natuurlijk ook al gezien, Amice.
If any ESM Member fails to pay any part of the amount due in respect of its obligations in
relation to paid-in shares or calls of capital under Articles 8, 9 and 10, or in relation to the
reimbursement of the financial assistance under Article 14 or 15, such ESM Member shall be
unable, for so long as such failure continues, to exercise any of its voting rights. The voting
thresholds shall be recalculated accordingly
Zo staat er nog wel meer in, maar ik begrijp dat u dat allemaal al vermalen heeft
Als het ESM wil verhogen, kan het Nederlands parlement dit niet stoppen, of begrijp ik het nu verkeerd?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:18 schreef Igen het volgende:
Het gaat niet over de hoogte van de bijdrage van Nederland aan het noodfonds. Dat valt niet onder die noodprocedure. Het is dus niet zo, dat wij met het ESM-verdrag een blanco check tekenen.
Ja, ik begrijp het, maar wat als je niet over de brug kan komen? En zeg nou alsjeblieft niet dat die situatie zich waarschijnlijk niet voor zal doen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Tsja, het lijkt mij logisch dat het consequenties heeft als je geld toezegt maar vervolgens daarmee niet over de brug komt.
Lees jij uberhaupt wel? Nederland neemt er zelf zitting in, ze hebben geen vetorecht, maar wel stemrecht.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als het ESM wil verhogen, kan het Nederlands parlement dit niet stoppen, of begrijp ik het nu verkeerd?
Niet erg democratisch.
Volgens mij kan jij niet lezen, want ik schreef dat het Nederlands PARLEMENTeen verhoging niet kan voorkomen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:26 schreef OeJ het volgende:
[..]
Lees jij uberhaupt wel? Nederland neemt er zelf zitting in, ze hebben geen vetorecht, maar wel stemrecht.
Ze zijn democratisch gekozen. Wilders trekt de stekker uit het kabinet waarin hij invloed had en verwacht vervolgens in zijn eentje het land te mogen regeren? Desnoods maar met behulp van de rechter? Dikke lul drie bier voor hem.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:49 schreef Ludd het volgende:
[..]
In dit geval heeft hij groot gelijk dat hij parlement niet vertrouwt. Die parlementariërs gaan nogal achteloos met onze soevereiniteit om.
*Zucht*. De Minister van Financiën gaat eerst langs de Kamer om te zeggen: "hey jongens, wat vinden we ervan: voor of tegen, die nemen dan een beslissing en de Jager gaat daarmee naar zijn Europese collega's...om daar gebruik te maken van ons stemrecht.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:29 schreef Ludd het volgende:
[..]
Volgens mij kan jij niet lezen, want ik schreef dat het Nederlands Parlement een verhoging niet kan voorkomen.
Vertel jij maar waarom dat volgens jou wel kan. Of nee, laat maar. Praat liever niet meer tegen me.
OK bedankt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat gaat over de beslissing over het al of niet steunen van een land met geld uit het noodfonds.
Het gaat niet over de hoogte van de bijdrage van Nederland aan het noodfonds. Dat valt niet onder die noodprocedure. Het is dus niet zo, dat wij met het ESM-verdrag een blanco check tekenen.
Als het voorstel met 80% van de stemmen wordt aangenomen heb je je daar aan te houden. Als NL dus tegen is heb je kans dat het toch gebeurt en wij binnen 7 dagen miljarden moeten bijstorten.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:31 schreef OeJ het volgende:
[..]
*Zucht*. De Minister van Financiën gaat eerst langs de Kamer om te zeggen: "hey jongens, wat vinden we ervan: voor of tegen, die nemen dan een beslissing en de Jager gaat daarmee naar zijn Europese collega's...om daar gebruik te maken van ons stemrecht.
Wat begrijp je niet?
Tenzij Duitsland, Frankrijk of Italië hun veto uitspreken: 'ja'.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:33 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als het voorstel met 80% van de stemmen wordt aangenomen heb je je daar aan te houden. Als NL dus tegen is heb je kans dat het toch gebeurt en wij binnen 7 dagen miljarden moeten bijstorten.
De eerdere gequote Dagelijkse Standaard schrijft hierover:quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:33 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als het voorstel met 80% van de stemmen wordt aangenomen heb je je daar aan te houden. Als NL dus tegen is heb je kans dat het toch gebeurt en wij binnen 7 dagen miljarden moeten bijstorten.
quote:Volgens artikel 10 treedt een wijziging in het maatschappelijk kapitaal dan wel enkel in werking “nadat de ESM-leden de depositaris in kennis hebben gesteld van de voltooiing van hun toepasselijke nationale procedures”, maar dit betekent niet dat landen zo’n beslissing kunnen laten afhangen van instemming door hun nationale parlementen. Eens de Minister van Financiën – die trouwens immuniteit geniet binnen het ESM - de “kennisgeving” heeft gedaan, kan de beslissing niet worden teruggedraaid, wat het Parlement of nationale rechtbanken ook zouden beslissen.
Jazeker!quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:33 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Exact. Dat bedoelde ik met dat het parlement er niets over te zeggen heeft.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:39 schreef Jian het volgende:
[..]
Jazeker!![]()
En dat staat nog los van het feit dat de Jager straks niet alleen Min. van Fin. is, maar ook Govenor van het EMS, de machtigste en rijkste organisatie van Europa, ende gezegend met immuniteit! Ik zeg er niets mee, maar je kunt je afvragen of het soms niet moeilijk is te bepalen waar je loyaliteit ligt. Het is dat politici zo vreselijk betrouwbaar zijn en zichzelf wegcijferen voor het volk, maar anders ...
Het gaat (nog) helemaal niet over uit de Euro stappen, dat is toch echt een ander vraagstukquote:Op woensdag 16 mei 2012 22:44 schreef OeJ het volgende:
Goed, laten we even de gedachtegang van meneer Wilders volgen, en dan stappen we uit de Euro (wat ook een paar miljard kost), dan ben je ook nog steeds afhankelijk van de economieën om je heen, plus dat je je handelspositie verzwakt, zeker als je ook nog eens tegen de schenen van allerlei politici trapt, dus wat is je winst?
Waarom? is die aan de orde hier dan?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:45 schreef OeJ het volgende:
Misschien kunnen Ludd en Jian zich eens met die vraag bezighouden.
Dat is inderdaad wel een serieus bezwaar.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:38 schreef Ludd het volgende:
[..]
De eerdere gequote Dagelijkse Standaard schrijft hierover:
[..]
Dat hangt daar toch wel degelijk mee samen, bovendien wil jullie leider dat toch zo graag. Ga nu maar eens in op die vraag.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:46 schreef Jian het volgende:
[..]
Het gaat (nog) helemaal niet over uit de Euro stappen, dat is toch echt een ander vraagstuk
dat dus!!! ik had verwacht nooit op hem te stemmen, overweeg het nu toch. weet niet of ik er blij mee moet zijn pfffff moeilijk maar dit is wel een meesterlijke move die vergt wat politieke ballen en geeft wel aan dat hij het beste voor heeft met het landquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:17 schreef Wokkel het volgende:
Het voelt raar om te zeggen, maar Wilders is dus de enige parlementarier die het goed voor heeft met dit land. Wat ik van ESM heb gelezen is het inderdaad je ziel verkopen aan een stel ambtenaren die nimmer vervolgd kunnen worden.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:47 schreef OeJ het volgende:
[..]
Dat hangt daar toch wel degelijk mee samen, bovendien wil jullie leider dat toch zo graag. Ga nu maar eens in op die vraag.
Ja, het zijn heel vreemde wetsvoorstellen. Werkt een dictatoriaal systeem in de hand natuurlijk.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een serieus bezwaar.
Op zich begrijp ik wel dat men wil dat het ESM een betrouwbaar fonds is. Maar het nodigt zo wel een beetje uit tot ministers van financiën die bij een ESM-bijeenkomst kamikaze-acties uitvoeren: verplichtingen aangaan op grond waarvan ze allicht een motie van wantrouwen krijgen, maar die niet teruggedraaid kunnen worden.
Ga nu eens in op de vraag.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:50 schreef Jian het volgende:
[..]okee, Remlof, kom maar uit dat OeJ-pak vandaan, ik heb je door! Je weet toch dat ik geen leider accepteer
Ik denk er ook zo over. Ik zal er niet op stemmen, maar hij stijgt wel in mijn achting.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:48 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat dus!!! ik had verwacht nooit op hem te stemmen, overweeg het nu toch. weet niet of ik er blij mee moet zijn pfffff moeilijk maar dit is wel een meesterlijke move die vergt wat politieke ballen en geeft wel aan dat hij het beste voor heeft met het land
Ik twijfel of dit echt uit zuivere intenties gebeurt, of dat het wel degelijk een verkiezingsstunt is. Vind ik in dit geval ook niet zo interessant. Ik ben er blij mij, dat iemand er iets mee doet.quote:De PVV-leider ziet het kort geding met vertrouwen tegemoet. Hij beschouwt zijn actie als uniek in de parlementaire geschiedenis, maar het is naar eigen zeggen geen verkiezingsstunt. ''Nee, ik kom op voor de belangen van Nederland.''
Omdat deze niet gekozen elite bureaucraten het beste met Brussel voor hebben, maar dat hoeft lang niet altijd samen te gaan met het welzijn van de individuele lidstaten, laat staan met de burgers van die lidstaten.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:51 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, het zijn heel vreemde wetsvoorstellen. Werkt een dictatoriaal systeem in de hand natuurlijk.
Er van uit gaande dat dat niet de opzet is, waarom komen ze dan met zo'n idioot systeem op de proppen. Ik vind het heel merkwaardig.
Zal wel om vertrouwen draaien. Als elke omvangaanpassing van het noodfonds, na unanieme goedkeuring door de ministers van financiën, ook nog door alle 17 parlementen moet worden goedgekeurd, dan kan ik me voorstellen dat bij de financiële markten weer het imago blijft hangen dat Europa verdeeld is en niet snel genoeg kan handelen. "Too little, too late" enzo.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:51 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, het zijn heel vreemde wetsvoorstellen. Werkt een dictatoriaal systeem in de hand natuurlijk.
Er van uit gaande dat dat niet de opzet is, waarom komen ze dan met zo'n idioot systeem op de proppen. Ik vind het heel merkwaardig.
Bon, dat lijkt me aannemelijk. Maar de Nederlandse Parlementariërs dan. Vinden die die geen vreemd wetsontwerp? Of zullen ze niet de moeite genomen hebben om het helemaal te lezen, en hebben ze er slecht vaag zijdelings kennis van genomen?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:55 schreef Jian het volgende:
[..]
Omdat deze niet gekozen elite bureaucraten het beste met Brussel voor hebben, maar dat hoeft lang niet altijd samen te gaan met het welzijn van de individuele lidstaten, laat staan met de burgers van die lidstaten.
omdat ons hele politieke systeem zuigt het lijkt niet eens op een democratisch systeem dat moet zo lijken.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:51 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik ben geen Wilders-stemmer domoor, nooit geweest, ik had eigenlijk de ijdele hoop dat je daar zelf wel achter zou komen, maar helaas.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:52 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ga nu eens in op de vraag.
Wil 'm nog wel een keer herhalen hoor, als je dat op prijs stelt:
Goed, laten we even de gedachtegang van meneer Wilders volgen, en dan stappen we uit de Euro (wat ook een paar miljard kost), dan ben je ook nog steeds afhankelijk van de economieën om je heen, plus dat je je handelspositie verzwakt, zeker als je ook nog eens tegen de schenen van allerlei politici trapt, dus wat is je winst?
Bovendien is dat wel de consequentie, met een stem op Wilders, dan sta je achter dat plan (of je dat wil of niet), of jij nou een leider accepteert of niet.
Maar waarom wordt er voorzien in volledige immuniteit van die mensen die aan het ESM verbonden zijn. Dat gaat veel te ver. Feitelijk is zo'n minister van financiën dan niet eens meer verantwoording schuldig.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Zal wel om vertrouwen draaien. Als elke omvangaanpassing van het noodfonds, na unanieme goedkeuring door de ministers van financiën, ook nog door alle 17 parlementen moet worden goedgekeurd, dan kan ik me voorstellen dat bij de financiële markten weer het imago blijft hangen dat Europa verdeeld is en niet snel genoeg kan handelen. "Too little, too late" enzo.
Maar zouden we zelf niet kunnen regelen dat onze Minister van Financiën alleen maar "ja" mag stemmen bij het ESM als hij daar van te voren toestemming van de Kamer voor heeft gekregen?
Die indruk heb ik ook en daarom hoop ik in elk geval dat wat Nederland betreft een beslissing over de verkiezingen wordt heengetild. Ik zei het al eerder vanwaar die haast ineens. De eerdere planning was volgens ook 2013 dacht ik ergens gelezen te hebben.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:58 schreef Ludd het volgende:
[..]
Bon, dat lijkt me aannemelijk. Maar de Nederlandse Parlementariërs dan. Vinden die die geen vreemd wetsontwerp? Of zullen ze niet de moeite genomen hebben om het helemaal te lezen, en hebben ze er slecht vaag zijdelings kennis van genomen?
Ik heb echt het idee dat de ingrijpendheid van deze wet enorm onderschat wordt...
Dat bleek anders nergens uit, los daarvan vind ik Wilders gewoon een belediging - een diepe belediging - voor de ratio.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:59 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik ben geen Wilders-stemmer domoor, nooit geweest, ik had eigenlijk de ijdele hoop dat je daar zelf wel achter zou komen, maar helaas.
Ik betwijfel of het veel zal helpen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:02 schreef Jian het volgende:
[..]
Die indruk heb ik ook en daarom hoop ik in elk geval dat wat Nederland betreft een beslissing over de verkiezingen wordt heengetild. Ik zei het al eerder vanwaar die haast ineens. De eerdere planning was volgens ook 2013 dacht ik ergens gelezen te hebben.
Waarom niet? Omdat ik zeg dat de man slim, uitgekookt en begaafd is. Omdat ik niet verblind word door onderbuikgevoelens die me doen oordelen dat de man een onnozelaar is omdat ik het met een aantal van zijn standpunten niet eens ben of 'm verfoei. Foei, Sun Tzu zou niet tevreden met je zijn!quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:06 schreef OeJ het volgende:
[..]
Dat bleek anders nergens uit, los daarvan vind ik Wilders gewoon een belediging - een belediging - voor het ratio.
Ik deel géén enkel standpunt met die man, géén enkel, en als ik het wel deed, dan nog niet.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:12 schreef Jian het volgende:
[..]
Waarom niet? Omdat ik zeg dat de man slim, uitgekookt en begaafd is. Omdat ik niet verblind word door onderbuikgevoelens die me doen oordelen dat de man een onnozelaar is omdat ik het met een aantal van zijn standpunten niet eens ben of 'm verfoei. Foei, Sun Tzu zou niet tevreden met je zijn!
Hmm ja.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:00 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar waarom wordt er voorzien in volledige immuniteit van die mensen die aan het ESM verbonden zijn. Dat gaat veel te ver. Feitelijk is zo'n minister van financiën dan niet eens meer verantwoording schuldig.
Je hebt gelijk, mijn hoop is ook alleen gevestigd op de tijd. Als het langer duurt kan zich een protest ontwikkelen ook in andere lidstaten. In elk geval zal de zaak van Wilders aandacht trekken. Ik heb nogmaals ook het idee dat het nu snel, snel moet om het er maar door te jassen voor er al te veel commotie ontstaat.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:10 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik betwijfel of het veel zal helpen.
Mensen zien dit gewoon niet als een big issue, maar als een oninteressant onbeduidend wetje. De media geven er ook nauwelijks ruchtbaarheid aan. Als dit niet op de kaart wordt gezet, wordt er ook geen aandacht voor gegenereerd.
Na de verkiezingen zullen de stemverhouding allicht iets anders liggen, maar dikke kans dat het merendeel toch gewoon weer instemt.
Dat is wat ik bedoel met het feit dat ik het zo stuitend vind om te zien hoe achteloos de politici onze soevereiniteit verkwanselen.
Ik heb een debat hierover helaas gemist. Maar ik vraag me serieus af hoe politici een aantal gegronde bezwaren kunnen weerleggen. En als ze dat niet kunnen, waarom ze er dan toch mee instemmen.
dat bedoel ikquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:13 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ik deel géén enkel standpunt met die man, géén enkel, en als ik het wel deed, dan nog niet.![]()
Die hoop heb ik ook enigszins.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:17 schreef Jian het volgende:
In elk geval zal de zaak van Wilders aandacht trekken.
Wilders vraagt niet om afstel, maar om uitstel. Dus wat is je probleem? (Ik ben anti-Wilders, maar soms moet je de man gelijk geven, ook al is dat bijna nooit. )quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:34 schreef Martieh het volgende:
Het ESM verdrag(pdf)
Lees het verdrag aandachtig(!!!) door en vorm vervolgens je mening. Al dat domme kutvolk dat zijn mening klaar heeft en niet eens de moeite neemt om het verdrag daadwerkelijk te bestuderen, maar wel de tijd hebben de mening van anderen erover te lezen
Om hier nog even op terug te komen:quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:00 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar waarom wordt er voorzien in volledige immuniteit van die mensen die aan het ESM verbonden zijn. Dat gaat veel te ver. Feitelijk is zo'n minister van financiën dan niet eens meer verantwoording schuldig.
Waarom komt ie er dan ?quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen:
De immuniteiten in het ESM-verdrag zijn bijna letterlijk hetzelfde als die in het IMF-verdrag. Dat laatste verdrag vormt in de praktijk al decennialang geen probleem, dus ik zie niet in waarom het dat bij het ESM ineens wel zou zijn.
Volgens mij heb ik nergens mijn mening gegeven over Wilders of het ESM verdrag? Geen probleem bij mij te vinden wat dat betreft.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:43 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Wilders vraagt niet om afstel, maar om uitstel. Dus wat is je probleem? (Ik ben anti-Wilders, maar soms moet je de man gelijk geven, ook al is dat bijna nooit. )
Ik denk voor extra geld. Dat zie je nu immers ook met de 'troika' in Griekenland, Ierland en Portugal: het IMF zorgt vooral voor het expertise en voor pakweg een derde van het geld, het tijdelijke noodfonds EFSF zorgt voor de rest van het geld.quote:
Omdat het nergens goed voor is. Als DSK of een ander IMF figuur er van verdacht werd een meisje te hebben verkracht in Nederland, dan hadden we em niet eens kunnen berechten. Amerika is in ieder geval zo slim geweest om het VN-verdrag uit 1947 omtrent immuniteit niet te ondertekenen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen:
De immuniteiten in het ESM-verdrag zijn bijna letterlijk hetzelfde als die in het IMF-verdrag. Dat laatste verdrag vormt in de praktijk al decennialang geen probleem, dus ik zie niet in waarom het dat bij het ESM ineens wel zou zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |