abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111643135
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:44 schreef Ulx het volgende:
Slimme actie. Krijgt hij zo het parlement op de knieën heeft hij wat hij wil. Geeft de rechter hem ongelijk kan hij weer kankeren op de Nederlandse rechters. Het zijn allebei doelen van hem: Het vernielen van het vertrouwen in het parlement en het vernielen van het vertrouwen in de rechtsstaat. Dus tja. Die flikker neemt de beste beslissing voor zijn partij.
In dit geval heeft hij groot gelijk dat hij parlement niet vertrouwt. Die parlementariërs gaan nogal achteloos met onze soevereiniteit om.
pi_111643145
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:39 schreef Jian het volgende:

[..]

ja, ja besluiten van het ESM worden eerst door de Tweede Kamer behandeld dus ... :') ja ja, wat praat ik dan voor onzin zeg.
Bovendien:

quote:
Op donderdag 9 februari 2012 11:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Over het filmpje van het ESM kan ik het kort houden: 'ze', de hoge heren van het ESM, zijn gewoon de ministers van financiën van de lidstaten. En bij belangrijke beslissingen is unanimiteit vereist en kan dus ieder land z'n veto uitspreken. Niks engs aan dus.
Nederland zit daar zelf in, en de minister van Financiën heeft ook altijd weer de steun nodig van de Kamer, bij beslissingen van het ESM.
pi_111643207
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:49 schreef Ludd het volgende:

[..]

In dit geval heeft hij groot gelijk dat hij parlement niet vertrouwt. Die parlementariërs verkwanselen zonder omkijk Nederlands soevereiniteit.
Ook dat is dus feitelijk gewoon onjuist.
pi_111643239
quote:
19s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:51 schreef OeJ het volgende:

[..]

Ook dat is dus feitelijk gewoon onjuist.
Is dat zo? Waarom?
pi_111643261
De uitslag van de (hoofdelijke) stemming was 99 tegen en 41 voor, er zijn al plannen met een kleinere minderheid controversieel verklaart.
  woensdag 16 mei 2012 @ 21:53:43 #81
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_111643318
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:43 schreef Ludd het volgende:

[..]

?
M.a.w.: de joodse lobbie zal hiervoor betalen. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_111643353
quote:
15s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

M.a.w.: de joodse lobbie zal hiervoor betalen. :{

Say what? Waarom zouden de Joden dit volgens jou willen dan?

Ik kan me er niets bij voorstellen.
pi_111643389
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:52 schreef Ludd het volgende:

[..]

Is dat zo? Waarom?
Dat staat er duidelijk in post 77. Oogjes opendoen.
pi_111643411
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:54 schreef Ludd het volgende:

[..]

Joden weten dat dit soort besluiten kunnen leiden tot meer zetels voor Wilders, dus meer macht. Indirect ook meer macht voor de joodse lobby
  woensdag 16 mei 2012 @ 21:56:34 #85
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_111643432
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:54 schreef Ludd het volgende:

[..]

Omdat Wilders het met veel joden/zionisten gemeen heeft dat hij het niet zo heeft op Moslims. :{

En uiteindelijk meer macht voor Wilders dus ook voor de joodsee lobby die hem voorzien van fast cash. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_111643436
quote:
19s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:49 schreef OeJ het volgende:

[..]

Bovendien:

[..]

Nederland zit daar zelf in, en de minister van Financiën heeft ook altijd weer de steun nodig van de Kamer, bij beslissingen van het ESM.
Dit is dus niet waar?

quote:
6. Nederland kan geen veto stellen tegen ESM – leningen in “spoedsituaties”

Opnieuw in tegenstelling tot Duitsland (en ook Frankrijk en Italië), beschikt Nederland niet over een veto over ESM – activering, in het geval het snel moet gaan. Dit vanwege artikel 4.4, dat een “spoedstemprocedure” voorziet, waarbij het mogelijk is om met een meerderheid van 85% van stemmen een beslissing te nemen over het verlenen van hulp aan een land in moeilijkheden.

Weliswaar is er wel een conclusie van zowel de Europese Commissie als de ECB vereist dat anders “de economische en financiële duurzaamheid van de eurozone in gevaar” komt, maar dat is van toepassing is op zo ongeveer elke crisis binnen de eurozone. Enkel Duitsland, Frankrijk en Italië beschikken over minstens 15 % van het ESM kapitaal (en navenant van de stemmen binnen het ESM), en hebben dus een veto. Er was nog even verzet van Finland tegen deze regel, maar dat werd al snel in de kiem gesmoord na de toezegging dat de spoedprocedure enkel zou worden toegepast in “echt uitzonderlijke omstandigheden” en er bij leningen een zeer klein deel van het geld als “noodreservefonds” zal worden ingesteld ten behoeve van alle ESM – lidstaten, “ter dekking van eventuele tegenvallers op de desbetreffende lening”. Om hoeveel gaat het dan? Volgens de Jager gaat het bij een lening van 5 miljard euro om niet meer dan 0,3 miljard euro. Niet echt geruststellend dus, want in geval van een overheidsfaillissement lopen de verliezen wel wat hoger op.
http://www.dagelijksestan(...)n-het-esm-te-stemmen
pi_111643557
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:56 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dit is dus niet waar?

[..]

Ok, ik zie het. Dan klopt wat Igen beweerde niet.
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:00:19 #88
241662 Jian
Well, well, well
pi_111643611
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:44 schreef Ulx het volgende:
Slimme actie. Krijgt hij zo het parlement op de knieën heeft hij wat hij wil. Geeft de rechter hem ongelijk kan hij weer kankeren op de Nederlandse rechters. Het zijn allebei doelen van hem: Het vernielen van het vertrouwen in het parlement en het vernielen van het vertrouwen in de rechtsstaat. Dus tja. Die flikker neemt de beste beslissing voor zijn partij.
Kijk, hier kan ik wel mee leven :) De uitgekookte hufter :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Jian op 16-05-2012 22:11:36 ]
pi_111643676
Geert Wilders geeft af op rechters maar als hij ze nodig heeft...

http://nos.nl/audio/13398(...)neerlijk-proces.html
pi_111643692
quote:
19s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:55 schreef OeJ het volgende:

[..]

Dat staat er duidelijk in post 77. Oogjes opendoen.
Kan je dat feitelijk onderbouwen. Ik heb laatste nog een hele discussie hier over gevolgd op de radio, en werd niets over veto's van landen gesteld. Kan je het parafraseren uit die wet?

quote:
Oogjes opendoen.
Heb jij je geen zand in de ogen laten strooien?
pi_111643753
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:01 schreef Ludd het volgende:

[..]

Kan je dat feitelijk onderbouwen. Ik heb laatste nog een hele discussie hier over gevolgd op de radio, en werd niets over veto's van landen gesteld. Kan je het parafraseren uit die wet?

Of heb jij je zand in de ogen laten strooien?
Je hobbelt wel erg graag achter de feiten aan, heh? Het staat er nu toch, hoe het zit: post 86.
pi_111643784
quote:
15s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Omdat Wilders het met veel joden/zionisten gemeen heeft dat hij het niet zo heeft op Moslims. :{

En uiteindelijk meer macht voor Wilders dus ook voor de joodsee lobby die hem voorzien van fast cash. :{
Ik zie niet in waarom zij belang zouden hebben bij een dergelijke actie. Tevens denk ik dat de joodse lobby niet afhankelijk is van Wilders.
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:05:41 #93
241662 Jian
Well, well, well
pi_111643860
quote:
19s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:40 schreef OeJ het volgende:

[..]

Wat wil je nu nog bediscussiëren, pop, als de TK nee zegt tegen dat Eurofonds, gaat het hele plan niet door, dus hoezo alle macht?
"Pop," :D geeft je dat een enigszins superioriteitsgevoel wellicht? Als dat zo is, drop it, m'n kleine man want het is zo onterecht. Je snapt er namelijk niet zo heel veel van heb ik de indruk. :)
pi_111643880
quote:
19s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:03 schreef OeJ het volgende:

[..]

Je hobbelt wel erg graag achter de feiten aan, heh? Het staat er nu toch, hoe het zit: post 86.
Ja, hallo zeg. Ik ben met meerdere dingen tegelijk bezig. Had al op quoten gedrukt alvorens die toelichting in dit topic stond.

Hoe dan ook, je hebt je dus zand in de ogen laten strooien. :')

En tevens had ik dus wel degelijk gelijk wat betreft het uitverkopen van onze soevereiniteit. -O-
pi_111643930
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:05 schreef Jian het volgende:

[..]

"Pop," :D geeft je dat een enigszins superioriteitsgevoel wellicht? Als dat zo is, drop it, m'n kleine man want het is zo onterecht. Je snapt er namelijk niet zo heel veel van heb ik de indruk. :)
Als ik jouw betogen zo lees, heb je dat al vrij makkelijk hoor.
pi_111643939
Zou daarom Bram het kantoor van zijn familie verlaten hebben, omdat die geen zin hebben met deze rare moves mee te doen. ESM daargelaten, de regering aanklagen als parlementariër is erg merkwaardig.
pi_111643998
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:07 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
. ESM daargelaten, de regering aanklagen als parlementariër is erg merkwaardig.
Merkwaardig, maar noodzakelijk. Ik vind het echt goed dat dit gebeurt. Ik hoop dat de SP hem nog moreel bijvalt.
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:09:47 #98
241662 Jian
Well, well, well
pi_111644054
quote:
19s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:49 schreef OeJ het volgende:

[..]

Bovendien:

[..]

Behalve als ze bijvoorbeeld niet (op tijd) betalen, maar dat had u natuurlijk ook al gezien, Amice.

If any ESM Member fails to pay any part of the amount due in respect of its obligations in
relation to paid-in shares or calls of capital under Articles 8, 9 and 10, or in relation to the
reimbursement of the financial assistance under Article 14 or 15, such ESM Member shall be
unable, for so long as such failure continues, to exercise any of its voting rights. The voting
thresholds shall be recalculated accordingly

Zo staat er nog wel meer in, maar ik begrijp dat u dat allemaal al vermalen heeft :)
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:11:19 #99
241662 Jian
Well, well, well
pi_111644121
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:56 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dit is dus niet waar?

[..]

Die was ik ook aan het lezen, ik vind het tot op heden een ietwat eng verhaal!
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:13:29 #100
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_111644238
quote:
19s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:17 schreef OeJ het volgende:

[..]

Dit is precies waar Wilders op hoopt, wat laat jij je makkelijk inpakken zeg, ongelooflijk. :r
Steek jij je kop lekker in het zand. Laat Brussel maar over alles beslissen. Geef ze vooral carte blanche over onze spaarpot. Wie als politicus voor het ESM is, is ronduit slecht van geweten of vreselijk onnozel.
Scratch a liberal and you will find a fascist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')