Ja, het zijn heel vreemde wetsvoorstellen. Werkt een dictatoriaal systeem in de hand natuurlijk.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een serieus bezwaar.
Op zich begrijp ik wel dat men wil dat het ESM een betrouwbaar fonds is. Maar het nodigt zo wel een beetje uit tot ministers van financiën die bij een ESM-bijeenkomst kamikaze-acties uitvoeren: verplichtingen aangaan op grond waarvan ze allicht een motie van wantrouwen krijgen, maar die niet teruggedraaid kunnen worden.
Ga nu eens in op de vraag.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:50 schreef Jian het volgende:
[..]okee, Remlof, kom maar uit dat OeJ-pak vandaan, ik heb je door! Je weet toch dat ik geen leider accepteer
Ik denk er ook zo over. Ik zal er niet op stemmen, maar hij stijgt wel in mijn achting.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:48 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat dus!!! ik had verwacht nooit op hem te stemmen, overweeg het nu toch. weet niet of ik er blij mee moet zijn pfffff moeilijk maar dit is wel een meesterlijke move die vergt wat politieke ballen en geeft wel aan dat hij het beste voor heeft met het land
Ik twijfel of dit echt uit zuivere intenties gebeurt, of dat het wel degelijk een verkiezingsstunt is. Vind ik in dit geval ook niet zo interessant. Ik ben er blij mij, dat iemand er iets mee doet.quote:De PVV-leider ziet het kort geding met vertrouwen tegemoet. Hij beschouwt zijn actie als uniek in de parlementaire geschiedenis, maar het is naar eigen zeggen geen verkiezingsstunt. ''Nee, ik kom op voor de belangen van Nederland.''
Omdat deze niet gekozen elite bureaucraten het beste met Brussel voor hebben, maar dat hoeft lang niet altijd samen te gaan met het welzijn van de individuele lidstaten, laat staan met de burgers van die lidstaten.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:51 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, het zijn heel vreemde wetsvoorstellen. Werkt een dictatoriaal systeem in de hand natuurlijk.
Er van uit gaande dat dat niet de opzet is, waarom komen ze dan met zo'n idioot systeem op de proppen. Ik vind het heel merkwaardig.
Zal wel om vertrouwen draaien. Als elke omvangaanpassing van het noodfonds, na unanieme goedkeuring door de ministers van financiën, ook nog door alle 17 parlementen moet worden goedgekeurd, dan kan ik me voorstellen dat bij de financiële markten weer het imago blijft hangen dat Europa verdeeld is en niet snel genoeg kan handelen. "Too little, too late" enzo.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:51 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, het zijn heel vreemde wetsvoorstellen. Werkt een dictatoriaal systeem in de hand natuurlijk.
Er van uit gaande dat dat niet de opzet is, waarom komen ze dan met zo'n idioot systeem op de proppen. Ik vind het heel merkwaardig.
Bon, dat lijkt me aannemelijk. Maar de Nederlandse Parlementariërs dan. Vinden die die geen vreemd wetsontwerp? Of zullen ze niet de moeite genomen hebben om het helemaal te lezen, en hebben ze er slecht vaag zijdelings kennis van genomen?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:55 schreef Jian het volgende:
[..]
Omdat deze niet gekozen elite bureaucraten het beste met Brussel voor hebben, maar dat hoeft lang niet altijd samen te gaan met het welzijn van de individuele lidstaten, laat staan met de burgers van die lidstaten.
omdat ons hele politieke systeem zuigt het lijkt niet eens op een democratisch systeem dat moet zo lijken.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:51 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik ben geen Wilders-stemmer domoor, nooit geweest, ik had eigenlijk de ijdele hoop dat je daar zelf wel achter zou komen, maar helaas.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:52 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ga nu eens in op de vraag.
Wil 'm nog wel een keer herhalen hoor, als je dat op prijs stelt:
Goed, laten we even de gedachtegang van meneer Wilders volgen, en dan stappen we uit de Euro (wat ook een paar miljard kost), dan ben je ook nog steeds afhankelijk van de economieën om je heen, plus dat je je handelspositie verzwakt, zeker als je ook nog eens tegen de schenen van allerlei politici trapt, dus wat is je winst?
Bovendien is dat wel de consequentie, met een stem op Wilders, dan sta je achter dat plan (of je dat wil of niet), of jij nou een leider accepteert of niet.
Maar waarom wordt er voorzien in volledige immuniteit van die mensen die aan het ESM verbonden zijn. Dat gaat veel te ver. Feitelijk is zo'n minister van financiën dan niet eens meer verantwoording schuldig.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Zal wel om vertrouwen draaien. Als elke omvangaanpassing van het noodfonds, na unanieme goedkeuring door de ministers van financiën, ook nog door alle 17 parlementen moet worden goedgekeurd, dan kan ik me voorstellen dat bij de financiële markten weer het imago blijft hangen dat Europa verdeeld is en niet snel genoeg kan handelen. "Too little, too late" enzo.
Maar zouden we zelf niet kunnen regelen dat onze Minister van Financiën alleen maar "ja" mag stemmen bij het ESM als hij daar van te voren toestemming van de Kamer voor heeft gekregen?
Die indruk heb ik ook en daarom hoop ik in elk geval dat wat Nederland betreft een beslissing over de verkiezingen wordt heengetild. Ik zei het al eerder vanwaar die haast ineens. De eerdere planning was volgens ook 2013 dacht ik ergens gelezen te hebben.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:58 schreef Ludd het volgende:
[..]
Bon, dat lijkt me aannemelijk. Maar de Nederlandse Parlementariërs dan. Vinden die die geen vreemd wetsontwerp? Of zullen ze niet de moeite genomen hebben om het helemaal te lezen, en hebben ze er slecht vaag zijdelings kennis van genomen?
Ik heb echt het idee dat de ingrijpendheid van deze wet enorm onderschat wordt...
Dat bleek anders nergens uit, los daarvan vind ik Wilders gewoon een belediging - een diepe belediging - voor de ratio.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:59 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik ben geen Wilders-stemmer domoor, nooit geweest, ik had eigenlijk de ijdele hoop dat je daar zelf wel achter zou komen, maar helaas.
Ik betwijfel of het veel zal helpen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:02 schreef Jian het volgende:
[..]
Die indruk heb ik ook en daarom hoop ik in elk geval dat wat Nederland betreft een beslissing over de verkiezingen wordt heengetild. Ik zei het al eerder vanwaar die haast ineens. De eerdere planning was volgens ook 2013 dacht ik ergens gelezen te hebben.
Waarom niet? Omdat ik zeg dat de man slim, uitgekookt en begaafd is. Omdat ik niet verblind word door onderbuikgevoelens die me doen oordelen dat de man een onnozelaar is omdat ik het met een aantal van zijn standpunten niet eens ben of 'm verfoei. Foei, Sun Tzu zou niet tevreden met je zijn!quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:06 schreef OeJ het volgende:
[..]
Dat bleek anders nergens uit, los daarvan vind ik Wilders gewoon een belediging - een belediging - voor het ratio.
Ik deel géén enkel standpunt met die man, géén enkel, en als ik het wel deed, dan nog niet.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:12 schreef Jian het volgende:
[..]
Waarom niet? Omdat ik zeg dat de man slim, uitgekookt en begaafd is. Omdat ik niet verblind word door onderbuikgevoelens die me doen oordelen dat de man een onnozelaar is omdat ik het met een aantal van zijn standpunten niet eens ben of 'm verfoei. Foei, Sun Tzu zou niet tevreden met je zijn!
Hmm ja.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:00 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar waarom wordt er voorzien in volledige immuniteit van die mensen die aan het ESM verbonden zijn. Dat gaat veel te ver. Feitelijk is zo'n minister van financiën dan niet eens meer verantwoording schuldig.
Je hebt gelijk, mijn hoop is ook alleen gevestigd op de tijd. Als het langer duurt kan zich een protest ontwikkelen ook in andere lidstaten. In elk geval zal de zaak van Wilders aandacht trekken. Ik heb nogmaals ook het idee dat het nu snel, snel moet om het er maar door te jassen voor er al te veel commotie ontstaat.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:10 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik betwijfel of het veel zal helpen.
Mensen zien dit gewoon niet als een big issue, maar als een oninteressant onbeduidend wetje. De media geven er ook nauwelijks ruchtbaarheid aan. Als dit niet op de kaart wordt gezet, wordt er ook geen aandacht voor gegenereerd.
Na de verkiezingen zullen de stemverhouding allicht iets anders liggen, maar dikke kans dat het merendeel toch gewoon weer instemt.
Dat is wat ik bedoel met het feit dat ik het zo stuitend vind om te zien hoe achteloos de politici onze soevereiniteit verkwanselen.
Ik heb een debat hierover helaas gemist. Maar ik vraag me serieus af hoe politici een aantal gegronde bezwaren kunnen weerleggen. En als ze dat niet kunnen, waarom ze er dan toch mee instemmen.
dat bedoel ikquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:13 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ik deel géén enkel standpunt met die man, géén enkel, en als ik het wel deed, dan nog niet.![]()
Die hoop heb ik ook enigszins.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:17 schreef Jian het volgende:
In elk geval zal de zaak van Wilders aandacht trekken.
Wilders vraagt niet om afstel, maar om uitstel. Dus wat is je probleem? (Ik ben anti-Wilders, maar soms moet je de man gelijk geven, ook al is dat bijna nooit. )quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:34 schreef Martieh het volgende:
Het ESM verdrag(pdf)
Lees het verdrag aandachtig(!!!) door en vorm vervolgens je mening. Al dat domme kutvolk dat zijn mening klaar heeft en niet eens de moeite neemt om het verdrag daadwerkelijk te bestuderen, maar wel de tijd hebben de mening van anderen erover te lezen
Om hier nog even op terug te komen:quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:00 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar waarom wordt er voorzien in volledige immuniteit van die mensen die aan het ESM verbonden zijn. Dat gaat veel te ver. Feitelijk is zo'n minister van financiën dan niet eens meer verantwoording schuldig.
Waarom komt ie er dan ?quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen:
De immuniteiten in het ESM-verdrag zijn bijna letterlijk hetzelfde als die in het IMF-verdrag. Dat laatste verdrag vormt in de praktijk al decennialang geen probleem, dus ik zie niet in waarom het dat bij het ESM ineens wel zou zijn.
Volgens mij heb ik nergens mijn mening gegeven over Wilders of het ESM verdrag? Geen probleem bij mij te vinden wat dat betreft.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:43 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Wilders vraagt niet om afstel, maar om uitstel. Dus wat is je probleem? (Ik ben anti-Wilders, maar soms moet je de man gelijk geven, ook al is dat bijna nooit. )
Ik denk voor extra geld. Dat zie je nu immers ook met de 'troika' in Griekenland, Ierland en Portugal: het IMF zorgt vooral voor het expertise en voor pakweg een derde van het geld, het tijdelijke noodfonds EFSF zorgt voor de rest van het geld.quote:
Omdat het nergens goed voor is. Als DSK of een ander IMF figuur er van verdacht werd een meisje te hebben verkracht in Nederland, dan hadden we em niet eens kunnen berechten. Amerika is in ieder geval zo slim geweest om het VN-verdrag uit 1947 omtrent immuniteit niet te ondertekenen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen:
De immuniteiten in het ESM-verdrag zijn bijna letterlijk hetzelfde als die in het IMF-verdrag. Dat laatste verdrag vormt in de praktijk al decennialang geen probleem, dus ik zie niet in waarom het dat bij het ESM ineens wel zou zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |