Wat ik al zei, met je toetertje op de dam op een kistje, samen met Remmie, helemaal top enne ik woon in de buurt, dus ik kom kijkenquote:Op woensdag 16 mei 2012 22:07 schreef OeJ het volgende:
[..]
Als ik jouw betogen zo lees, heb je dat al vrij makkelijk hoor.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:06 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, hallo zeg. Ik ben met meerdere dingen tegelijk bezig. Had al op quoten gedrukt alvorens die toelichting in dit topic stond.
Hoe dan ook, je hebt je dus zand in de ogen laten strooien.![]()
En tevens had ik dus wel degelijk gelijk wat betreft het uitverkopen van onze soevereiniteit.
Op een begroting in 2012 van:quote:Om hoeveel gaat het dan? Volgens de Jager gaat het bij een lening van 5 miljard euro om niet meer dan 0,3 miljard euro. Niet echt geruststellend dus, want in geval van een overheidsfaillissement lopen de verliezen wel wat hoger op.
bron: http://www.rijksbegroting(...)ota,kst160026_7.htmlquote:Totale uitgaven centrale overheid in 2012: 245,3 miljard euro
In 2012 komt het begrotingstekort naar verwachting uit op 17,8 miljard euro (uitgedrukt in een percentage van de economie is dit 2,9 procent bbp). De totale uitgaven bedragen in 2012 naar verwachting 245,3 miljard euro, waarvan ruim de helft wordt besteed aan sociale zekerheid en zorg.
Totale inkomsten centrale overheid in 2012: 231,9 miljard euro
Dat gaat over de beslissing over het al of niet steunen van een land met geld uit het noodfonds.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:56 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dit is dus niet waar?
[..]
http://www.dagelijksestan(...)n-het-esm-te-stemmen
Tsja, het lijkt mij logisch dat het consequenties heeft als je geld toezegt maar vervolgens daarmee niet over de brug komt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:09 schreef Jian het volgende:
[..]
Behalve als ze bijvoorbeeld niet (op tijd) betalen, maar dat had u natuurlijk ook al gezien, Amice.
If any ESM Member fails to pay any part of the amount due in respect of its obligations in
relation to paid-in shares or calls of capital under Articles 8, 9 and 10, or in relation to the
reimbursement of the financial assistance under Article 14 or 15, such ESM Member shall be
unable, for so long as such failure continues, to exercise any of its voting rights. The voting
thresholds shall be recalculated accordingly
Zo staat er nog wel meer in, maar ik begrijp dat u dat allemaal al vermalen heeft
Als het ESM wil verhogen, kan het Nederlands parlement dit niet stoppen, of begrijp ik het nu verkeerd?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:18 schreef Igen het volgende:
Het gaat niet over de hoogte van de bijdrage van Nederland aan het noodfonds. Dat valt niet onder die noodprocedure. Het is dus niet zo, dat wij met het ESM-verdrag een blanco check tekenen.
Ja, ik begrijp het, maar wat als je niet over de brug kan komen? En zeg nou alsjeblieft niet dat die situatie zich waarschijnlijk niet voor zal doen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Tsja, het lijkt mij logisch dat het consequenties heeft als je geld toezegt maar vervolgens daarmee niet over de brug komt.
Lees jij uberhaupt wel? Nederland neemt er zelf zitting in, ze hebben geen vetorecht, maar wel stemrecht.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als het ESM wil verhogen, kan het Nederlands parlement dit niet stoppen, of begrijp ik het nu verkeerd?
Niet erg democratisch.
Volgens mij kan jij niet lezen, want ik schreef dat het Nederlands PARLEMENTeen verhoging niet kan voorkomen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:26 schreef OeJ het volgende:
[..]
Lees jij uberhaupt wel? Nederland neemt er zelf zitting in, ze hebben geen vetorecht, maar wel stemrecht.
Ze zijn democratisch gekozen. Wilders trekt de stekker uit het kabinet waarin hij invloed had en verwacht vervolgens in zijn eentje het land te mogen regeren? Desnoods maar met behulp van de rechter? Dikke lul drie bier voor hem.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:49 schreef Ludd het volgende:
[..]
In dit geval heeft hij groot gelijk dat hij parlement niet vertrouwt. Die parlementariërs gaan nogal achteloos met onze soevereiniteit om.
*Zucht*. De Minister van Financiën gaat eerst langs de Kamer om te zeggen: "hey jongens, wat vinden we ervan: voor of tegen, die nemen dan een beslissing en de Jager gaat daarmee naar zijn Europese collega's...om daar gebruik te maken van ons stemrecht.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:29 schreef Ludd het volgende:
[..]
Volgens mij kan jij niet lezen, want ik schreef dat het Nederlands Parlement een verhoging niet kan voorkomen.
Vertel jij maar waarom dat volgens jou wel kan. Of nee, laat maar. Praat liever niet meer tegen me.
OK bedankt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat gaat over de beslissing over het al of niet steunen van een land met geld uit het noodfonds.
Het gaat niet over de hoogte van de bijdrage van Nederland aan het noodfonds. Dat valt niet onder die noodprocedure. Het is dus niet zo, dat wij met het ESM-verdrag een blanco check tekenen.
Als het voorstel met 80% van de stemmen wordt aangenomen heb je je daar aan te houden. Als NL dus tegen is heb je kans dat het toch gebeurt en wij binnen 7 dagen miljarden moeten bijstorten.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:31 schreef OeJ het volgende:
[..]
*Zucht*. De Minister van Financiën gaat eerst langs de Kamer om te zeggen: "hey jongens, wat vinden we ervan: voor of tegen, die nemen dan een beslissing en de Jager gaat daarmee naar zijn Europese collega's...om daar gebruik te maken van ons stemrecht.
Wat begrijp je niet?
Tenzij Duitsland, Frankrijk of Italië hun veto uitspreken: 'ja'.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:33 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als het voorstel met 80% van de stemmen wordt aangenomen heb je je daar aan te houden. Als NL dus tegen is heb je kans dat het toch gebeurt en wij binnen 7 dagen miljarden moeten bijstorten.
De eerdere gequote Dagelijkse Standaard schrijft hierover:quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:33 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als het voorstel met 80% van de stemmen wordt aangenomen heb je je daar aan te houden. Als NL dus tegen is heb je kans dat het toch gebeurt en wij binnen 7 dagen miljarden moeten bijstorten.
quote:Volgens artikel 10 treedt een wijziging in het maatschappelijk kapitaal dan wel enkel in werking “nadat de ESM-leden de depositaris in kennis hebben gesteld van de voltooiing van hun toepasselijke nationale procedures”, maar dit betekent niet dat landen zo’n beslissing kunnen laten afhangen van instemming door hun nationale parlementen. Eens de Minister van Financiën – die trouwens immuniteit geniet binnen het ESM - de “kennisgeving” heeft gedaan, kan de beslissing niet worden teruggedraaid, wat het Parlement of nationale rechtbanken ook zouden beslissen.
Jazeker!quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:33 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Exact. Dat bedoelde ik met dat het parlement er niets over te zeggen heeft.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:39 schreef Jian het volgende:
[..]
Jazeker!![]()
En dat staat nog los van het feit dat de Jager straks niet alleen Min. van Fin. is, maar ook Govenor van het EMS, de machtigste en rijkste organisatie van Europa, ende gezegend met immuniteit! Ik zeg er niets mee, maar je kunt je afvragen of het soms niet moeilijk is te bepalen waar je loyaliteit ligt. Het is dat politici zo vreselijk betrouwbaar zijn en zichzelf wegcijferen voor het volk, maar anders ...
Het gaat (nog) helemaal niet over uit de Euro stappen, dat is toch echt een ander vraagstukquote:Op woensdag 16 mei 2012 22:44 schreef OeJ het volgende:
Goed, laten we even de gedachtegang van meneer Wilders volgen, en dan stappen we uit de Euro (wat ook een paar miljard kost), dan ben je ook nog steeds afhankelijk van de economieën om je heen, plus dat je je handelspositie verzwakt, zeker als je ook nog eens tegen de schenen van allerlei politici trapt, dus wat is je winst?
Waarom? is die aan de orde hier dan?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:45 schreef OeJ het volgende:
Misschien kunnen Ludd en Jian zich eens met die vraag bezighouden.
Dat is inderdaad wel een serieus bezwaar.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:38 schreef Ludd het volgende:
[..]
De eerdere gequote Dagelijkse Standaard schrijft hierover:
[..]
Dat hangt daar toch wel degelijk mee samen, bovendien wil jullie leider dat toch zo graag. Ga nu maar eens in op die vraag.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:46 schreef Jian het volgende:
[..]
Het gaat (nog) helemaal niet over uit de Euro stappen, dat is toch echt een ander vraagstuk
dat dus!!! ik had verwacht nooit op hem te stemmen, overweeg het nu toch. weet niet of ik er blij mee moet zijn pfffff moeilijk maar dit is wel een meesterlijke move die vergt wat politieke ballen en geeft wel aan dat hij het beste voor heeft met het landquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:17 schreef Wokkel het volgende:
Het voelt raar om te zeggen, maar Wilders is dus de enige parlementarier die het goed voor heeft met dit land. Wat ik van ESM heb gelezen is het inderdaad je ziel verkopen aan een stel ambtenaren die nimmer vervolgd kunnen worden.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:47 schreef OeJ het volgende:
[..]
Dat hangt daar toch wel degelijk mee samen, bovendien wil jullie leider dat toch zo graag. Ga nu maar eens in op die vraag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |