Daarom is het waarschijnlijk als overbrugging tot een betere behandeling / deskundige beschikbaar is.quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:47 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ik moet 10 dagen elke dag 1 nemen en daarna niet meer.
Val ik dan niet terug in mijn vorige/huidige slaappatroom?
Waarom of/of en niet allebei? Beetje vreemd, ik zou alles uit de kast halenquote:Op woensdag 16 mei 2012 15:01 schreef Deetch het volgende:
kun je niet beter de onrust aanpakken ipv pillen gaan slikken?
Doe niet zo lullig, TS heeft slaapgebrek en waarschijnlijk minder concentratievermogen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:36 schreef Plums het volgende:
Vind t knap dat je het 2x verkeerd schrijft. Misschien moet TS ook even de bijsluiter goed lezen. Het is Temazepam, niet tamezepam.
Anyways, ja, ervaring mee. Heeft mij ontzettend goed geholpen met m'n ritme terug te krijgen! Ik nam het doordeweeks en in het weekend niet, en in het weekend sliep ik dan ook gewoon prima (ik ging niet uit of laat naar bed, viel gewoon vanzelf op de goede tijd in slaap).
Geen gele sticker?quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:48 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Nee. TS mag ze pas over een kwartier ophalen bij de Apo. Vond het onnodig om het te vermelden.
Heb idd last can concentratie issues, maar dat valt mee. Moet me gewoon meer inzetten als ik op weg rijd met de scooter.
Had ik ook gigantisch toen ik ze slikte maar ik kon ook nog gewoon lezen, zéker als het over medicatie ging.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:43 schreef Simonepone het volgende:
[..]
Doe niet zo lullig, TS heeft slaapgebrek en waarschijnlijk minder concentratievermogen.
Dat kon ik ook niet weten hequote:Op woensdag 16 mei 2012 15:54 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ik heb de verpakking niet gezien Plums
De assistente vertelde me dat ik het na 4 kon ophalen.
Je kan ook minder verwerken als je te weinig (REM) slaap krijgt, dus die pillen gaan jou zeker helpen om beter te kunnen verwerken. Je zal al minder raar gaan dromen en opgewekter wakker worden met de tijd. succesquote:Op woensdag 16 mei 2012 16:14 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ik word onrustig. Begin te piekeren overal alles wat me dwars zit. Omdat het niet ophoudt grijp ik naar me telefoon voor afleiding. Wanneer ik helemaal kapot ben val ik in slaap en komen zaken in me onbewustzijn omhoog in bizarre situaties en heb ik een kutgevoel zodra ik wakker word. Daarom haat ik slapen
Mijn burn out heb ik te danken aan het negeren van mijn depressiviteit door wat nare ervaringen en het heeeel veel hooi op mijn vork nemen om er niet aan te denken.
Kortom; confrontatir vermijding, omdat ik geen clue heb hoe ik iets moet verwerken. Praten, schrijven, overanalyseren en huilen erover heb ik namelijk al gedaan.
Volgend week met een deskundige pratenMijn laatste hoop.
Kun je jezelf al de gebeurtenissen vergeven ? maw, heb je last van schuldgevoelens.quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:14 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ik word onrustig. Begin te piekeren overal alles wat me dwars zit. Omdat het niet ophoudt grijp ik naar me telefoon voor afleiding. Wanneer ik helemaal kapot ben val ik in slaap en komen zaken in me onbewustzijn omhoog in bizarre situaties en heb ik een kutgevoel zodra ik wakker word. Daarom haat ik slapen
Mijn burn out heb ik te danken aan het negeren van mijn depressiviteit door wat nare ervaringen en het heeeel veel hooi op mijn vork nemen om er niet aan te denken.
Kortom; confrontatir vermijding, omdat ik geen clue heb hoe ik iets moet verwerken. Praten, schrijven, overanalyseren en huilen erover heb ik namelijk al gedaan.
Volgend week met een deskundige pratenMijn laatste hoop.
Alles bij elkaar. Je slaapt waarschijnlijk oppervlakkig en dan kom je niet in je REMslaap en zodoende ben je wat extra uurtjes bezig. Bij een normale slaap pak je iedere 1,5 uur een droom (REM) mee. Reken maar uit.quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:18 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Worden jullie vanzelf wakker?
Ik wil dus een uur of 10/11 naar bed en 7/8 op
8/9 uurtjes slapen
Nu slaap ik 12 uur en het voelt net genoeg. Waarom eigenlijk? Me burn out, depressie of slecht slapen? Of alles bij elkaar? Iets anders?
Een knuffel past niet. Heb me vriend naast me haha.quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:23 schreef Simonepone het volgende:
[..]
Alles bij elkaar. Je slaapt waarschijnlijk oppervlakkig en dan kom je niet in je REMslaap en zodoende ben je wat extra uurtjes bezig. Bij een normale slaap pak je iedere 1,5 uur een droom (REM) mee. Reken maar uit.
Voor het slapen gaan lekker douchen, een boek lezen wat je al gelezen hebt, beker warme melk met honing erbij.
En nog een tip: Visualiseer een mooie droomwereld waar je rond kan lopen vliegen etc. Zo kan je je eigen film maken om bij in slaap te vallen en denk je niet zo aan de dagelijkse dingen (waar je overdag al genoeg aan denkt).
Beetje raar misschien.. een knuffel in bed nemen.
Dat klinkt wel heftig. Verklaard ook wellicht je onrustige slaappatroon, hopelijk helpt de Temazepam een beetje.quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:26 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ben boos op mezelf dat ik geen rationele keuzes heb kunnen maken en slachtoffer werd van mijn lage EQ. Ik kom uit een beschermde omgeving, waardoor ik de wereld met een roze bril zag en vaak en keihard op me bek ging. Kon het niet verwerken al deed ik veel pogingen. Resultaat is dit nu.
Plus dat ik a.s. studiejaar opnieuw 1e jaars Hbo zal zijn. Plus studieschuld omdat ik al enkele jaren stuffie heb gehad. Geld heb verspild aan telefoonkosten die ik beter aan een psycholoog en lange vakantie kon uitbesteden.
En nog meer foute keuzes in mannen, vrienden etc.
Maw, je hebt het jezelf nog niet helemaal vergeven. De enig troost is dat het voorbij is en je jezelf nu op de nieuwe jou kan richten.quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:26 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ben boos op mezelf dat ik geen rationele keuzes heb kunnen maken en slachtoffer werd van mijn lage EQ. Ik kom uit een beschermde omgeving, waardoor ik de wereld met een roze bril zag en vaak en keihard op me bek ging. Kon het niet verwerken al deed ik veel pogingen. Resultaat is dit nu.
Plus dat ik a.s. studiejaar opnieuw 1e jaars Hbo zal zijn. Plus studieschuld omdat ik al enkele jaren stuffie heb gehad. Geld heb verspild aan telefoonkosten die ik beter aan een psycholoog en lange vakantie kon uitbesteden.
En nog meer foute keuzes in mannen, vrienden etc.
Juist. Met temazepam bereik je de diepste slaap ook minder goed maar je slaapt wel in 1 x door als het goed is en kan je hoe verder de nacht vordert toch beter dromen. Kijk ook eens op wiki en andere fora voor meer info.quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:29 schreef IHaveAmnesia het volgende:
[..]
Een knuffel past niet. Heb me vriend naast me haha.
Maar je zegt dat ik de diepe slaap niet bereik door mijn gedachten? En daardoor veel slaap nodig heb en nog niet ben uitgerust?
Ik zou.. zolang je slaapproblemen hebt die hele wekker even vergeten en naar je lichaam luisteren.quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:19 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Mezelf vergeven wordt moeilijk omdat ik perfectionistisch ben en dat komt weer door mijn opvoeding. Gaat een kunst worden.
Over 'slapen' ga ik nog wat research doen.
Trouwens, ik mag niet alle 10 achter elkaar slikken. Liefst als het slapen echt niet lukt. En anders om de 2,3 dagen. Eens even 1 proberen vannacht en kijken hoe ik me voel.
Moet ik mijn alarm zetten of wekt mijn lichaam vanzelf?
Je moet denk ik gewoon leren wat je grenzen zijn op dit moment zodat je ze in de toekomst ook aan kan voelen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:28 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Mijn vriend herhaalt dat steeds. Dat mijn lichaam went aan hoeveel ik slaap.
Maar hoe lang gaat dat uitrusten duren dan? Ben een jaar verder![]()
Ik heb spijt dat ik vorig zomer veel heb overgewerkt, icm weinig slapen en veel red bull drinken. Ik dacht dat het wel kon en dat mini vakantietjes me zouden redden. Niet dus.
Mja reden achter dat werken was geen nee kunnen zeggen. Ik was vanwege mijn woede op mezelf vanwege me achterstand in het leven aan het overcompenseren.
Heb er nog steeds moeite mee. Gedachten als "Hoe word ik zsm beter zodat ik keihard door me studie kom en er eindelijk wat van me terecht komt, ik mijn extra kilootjes eraf train, weer werk en terug ga in de maatschappij". En dan besef ik dat ik nog lang geen stappen kan zetten.
Insomnia bedoel je. Amnesia is geheugenverlies en dat heb ik niet (mijn nick is misleidendquote:Op woensdag 16 mei 2012 17:48 schreef Simonepone het volgende:
[..]
Je moet denk ik gewoon leren wat je grenzen zijn op dit moment zodat je ze in de toekomst ook aan kan voelen.
Nu even geduld hebben met jezelf, daar heb je de rest van je leven plezier van en dat is best lang.
Als je gewoon een maandje slaapt zonder wekker zal je merken dat je vanzelf vaste tijden van wakker worden krijgt, die jij en je lichaam prettig vinden. Je bent nog herstellend dus je mag even anders dan anders doen.
Een wekker draagt denk ik alleen maar toe aan jou gevoelens van haast hebben met bijv in slaap vallen - herstellen van je amnesia zodat je je leven weer kan oppakken, waardoor je juist een onrustige geest kweekt.
Let even een paar maanden niet op de tijd, je lichaam geeft het (slaap)ritme wel aan. Als je je natuurlijke ritme weer hebt kan je eens kijken of je wekker nog nodig is.
Wat betekent dat? Bipolair 2 ofzo?quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
Als je de internet code - B2 invult dan zijn ze voor niets.
En vergeet een blokje om lopen niet! Ook altijd even goed.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:25 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ik ga het allemaal proberen vandaag nog. Ik moet dan nu heel snel koken, want ik mag 2/3 uur voor het slapen niet eten. Iets wat ik vaak wel deed. En laatste uurtje geen laptop, maar een boek. Doe ik ook nooit. Ooit wel gedaan. Wat had ik toen veel discipline. Heb al die dingen behoorlijk onderschat blijkbaar![]()
Oke, tijd tikt.
Heel erg bedankt Simonepone (weird nick overigens) en anderen
Durf ik niet meer gezien alle verkracht nieuws onlinequote:Op woensdag 16 mei 2012 19:25 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
En vergeet een blokje om lopen niet! Ook altijd even goed.
Dit heb ik altijd met roken. Als ik een sigaret rook val ik zo weer in slaap.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:24 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ik zie het als iets tijdelijks om in ieder geval mijn biologische klok recht te zetten. Dat moet wel lukken toch?![]()
Een stom vraagje maar. Hoe zit het met plassen? Ik ben geen extreme drinker, maar ik moet 's ochtends altijd nodig naar de wc. Soms 's nachts. Word ik dan wakker? Is mijn (diepe) slaap dan weer verpest waardoor ik weer de hele dag suf ben?
Ik wil vaak niet uit bed, waardoor ik half slaap en de hele tijd denk aan de wc. Ja, heel weird. Soms ''droom'' ik dat ik op de wc zit. Soms tik ik mezelf wel eens op wc om te controleren of het echt is en ik niet in mijn bed plas. Niet dat ik ooit een bedplasser was, maar mijn dromen lijken zo echt.
kleine halveringstijd is er eigenlijk niet, kom je nu eenmaal niet onderuit met slaapmiddelen..quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
Je wordt gewoon wakker als je moet plassen en valt daarna weer in slaap. Als je overdag suf bent dan moet je het middel vroeger op de avond innemen of vragen om een middel dat nog korter werkt. (Alhoewel ik dat niet zo uit mijn hoofd weet).
Oh, reminds me, ik had heul geen trek om te roken met benzo's, kan je niet slapen en heb je ook geen trek om te roken, life is painquote:Op woensdag 16 mei 2012 22:54 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Dit heb ik altijd met roken. Als ik een sigaret rook val ik zo weer in slaap.
Nou nee dat denk ik niet, want het voelt 's ochtends alsof je 8-12 bier hebt gedronken. Slaap lekker.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:35 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ben blij met de reacties die ik krijg. Ik zie een paar posts waarop ik wil reageren, maar ik wil het even zelf ervaren. Ik ga nu een pilletje slikken. Ben benieuwd of ik er mooier van word (schoonheidsslaap enzo).
Tot morgen!
Idemdito.quote:
nee hoor.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:49 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nou nee dat denk ik niet, want het voelt 's ochtends alsof je 8-12 bier hebt gedronken. Slaap lekker.
daar zijn de slaapdeskundigen het niet mee eens. De beste oplossing voor slapeloosheid schijnt 'het verhogen van slaapdruk' te zijn.quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:20 schreef Simonepone het volgende:
Ik zou.. zolang je slaapproblemen hebt die hele wekker even vergeten en naar je lichaam luisteren.
Wil je wat van mijn slaap?quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:42 schreef computergirl het volgende:
Count your blessing, mijn lichaam wil alleen maar niet slapen
Graag, ik ben al blij met 4 uur slaap per nacht sinds anderhalf jaarquote:Op donderdag 17 mei 2012 20:00 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Wil je wat van mijn slaap?
Ik heb last van oververmoeidheid en slaap makkelijk 12 uur op een dag.
Stomme slaapproblemen ook altijd.
Hm.. Bereikte je die 8,5 uur per dag gelijk of na een tijd?quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:57 schreef Plums het volgende:
Dankzij die pillen weet ik dat ik het best functioneer met 8,5u goede slaap.Liet mijn lichaam gewoon vanzelf wakker worden, en dat was altijd na 8,5u. En dan fris en fruitig wakker, héérlijk.
Meteen, eerste nacht. Maar ik had in die tijd ook heel strikte bedtijden, dus dat hielp ook wel. Om 11 naar bed en om 8 ging de wekker.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:08 schreef IHaveAmnesia het volgende:
[..]
Hm.. Bereikte je die 8,5 uur per dag gelijk of na een tijd?
Ja heb ik, alleen ben ik altijd wel super moe 's ochtends. Vanmorgen werd ik half 7 wakker en ben om 8 uur maar weer naar bed gegaan.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:46 schreef IHaveAmnesia het volgende:
En had je het ook voor elkaar gekregen als je geen wekker had gebruikt?
Bestaan er mensen die zonder wekker slapen en wakker kunnen worden - zonder enige ritme vooral?
Ik wil dat me ik op een natuurlijke manier die 9 uur slapen-is-genoeg-slaap bereiken. Mogelijk?
Dat zei ik hierboven ook al (in wat andere bewoording) maar DAAR ligt volgens mij jequote:Op zondag 20 mei 2012 00:39 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ik studeer niet, werk niet en doe niets leuks.
Als je een burn-out hebt ben je leeg en kan je dat niet. TS heeft deze problemen juist door deze instelling. TS; Pak jezelf niet te hard aan en geniet van de zomer, blijf niet iedere dag thuis zitten maar bereid je gewoon rustig voor op September.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:50 schreef StevenTerpstra het volgende:
[..]
Dat zei ik hierboven ook al (in wat andere bewoording) maar DAAR ligt volgens mij je
hele probleem. Je hebt een nutteloos leven zo! Ga wat doen! Ga werken! Kom weer eens in
de 'normale' maatschappij. Ga studeren naast je werk en iets BEREIKEN!!!!
hoe kom je erbij ?quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:02 schreef computergirl het volgende:
Uitleg klopt echter niet. De eerste uren van de slaap zijn de belangrijkste, dan wordt er vanalles gefixed en gereset. Of die eerste uren nu voor 12 zijn of erna maakt niet uit.
Wow, deze info is echt great! Nu snap ik dat ik chronisch veel slaap en dan de hele dag geen fut heb.quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:26 schreef Simonepone het volgende:
The hours before midnight are far more valuable for rejuvenation than those after midnight. Some say they are two or three times more useful for healing the body and mind. The hours after midnight are less conducive because the energy of the earth has shifted and the new day is starting. This brings a crescendo of solar energy that can tend to cause lighter sleep in many people.
http://drlwilson.com/Articles/sleep.htm
deze uitleg heb ik al vaker gehoord...
Yup yup. Heb nu echt wel een verschil gemerkt. 10 uur ipv 12/12+quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:28 schreef Simonepone het volgende:
Toch hebben veel zo niet alle mensen minder slaap nodig als ze vroeg naar bed gaan en vroeg opstaan.
Kijk naar TS.
Bij mij werkt het net andersom. Voel me beter als im van 3 tot 9 slaap dan wanneer ik van 21 tot 3 slaap bijvoorbeeldquote:Op donderdag 24 mei 2012 19:32 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik merk zelf ook dat wanneer ik om 21:00 uur naar bed ga, ik veel minder uren slaap nodig heb om uitgerust te zijn dan wanneer ik om 3:00 uur naar bed ga.
als je net zo lang slaap dan lig je bij 'slaap vanaf 3 uur' ook een aantal uren bij daglicht te slapen. Dat heeft zeker effect.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:32 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik merk zelf ook dat wanneer ik om 21:00 uur naar bed ga, ik veel minder uren slaap nodig heb om uitgerust te zijn dan wanneer ik om 3:00 uur naar bed ga.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat. Ik drink lang geen 2 liter water per dag. Gemiddeld 1 liter. Mocht ik dan zo'n blaas hebben, wat doe ik er dan aan? Hoe komt dit eigenlijk? Vroooeger had ik het niet. Of ik stond er niet zo bij stil? Geen idee eigenlijk.quote:Op maandag 28 mei 2012 09:53 schreef computergirl het volgende:
Je hebt ook niet zoveel melatonine nodig , maar sommigen slikken een paar pilletjes tegelijkertijd.
Over dat plassen: is je blaas dan ook echt vol? Het zou ook kunnen dat je 'ik moet plassen' gevoel te snel komt bij een klein beetje urine al. Dit noemen ze prikkelbare blaas.
Hoe heb je zoveel kunnen krijgen? Ik kreeg Temazepam, terwijl Melatonine veel onschadelijker is (kans op verslaving, bijwerkingen e.d.).quote:Op maandag 28 mei 2012 10:15 schreef eleusis het volgende:
Melatonine is prachtig spul ja. Het verzet je biologische klok, en dat heeft bij mij een lang effect, ik hoef ze dus niet elke dag te nemen maar pak ze alleen als ik merk dat ik weer te laat opblijf. Ik heb 3mg op recept.
Ik heb gewoon een potje Melatonine met 500 pillen erin, gekocht bij de drogist. Hoe ik 5-10 pilletjes door m'n keel krijg? Makkelijk, het zijn erg kleine pilletjes; samen zijn ze nog niet eens zo groot als 1 pilletje Ibuprofen.quote:Op maandag 28 mei 2012 11:42 schreef IHaveAmnesia het volgende:
5-10 pilletjes zijn wel erg veel. Hoe krijg je dat door de keel? Ik heb ze namelijk ooit gehad herinner ik me en ik had het idee dat ze niet echt werkten. Ik nam dan ook 3 stuks ofzo. Heel vaag herinner ik me dat het een veel verkochte versie was bij de Drogist gewoon.
Even googelen.....quote:Op maandag 28 mei 2012 11:39 schreef IHaveAmnesia het volgende:
[..]
Ja dat. Ik drink lang geen 2 liter water per dag. Gemiddeld 1 liter. Mocht ik dan zo'n blaas hebben, wat doe ik er dan aan? Hoe komt dit eigenlijk? Vroooeger had ik het niet. Of ik stond er niet zo bij stil? Geen idee eigenlijk.
Heerlijk!quote:Op maandag 28 mei 2012 15:05 schreef sylvesterrr het volgende:
Als ik Melatonine inneem, dan word ik 's nachts niet wakker nee. Vanochtend werd ik pas om 7 uur wakker, m'n wekker ging pas een kwartier later af.
Daar ga ik aan beginnen. Ik ga gesprekken houden met de SPV-er, maar ik ga voornamelijk workshops bijwonen hiervoorquote:Op maandag 28 mei 2012 16:38 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
Af en toe een pammetje kan echt geen kwaad, maar je moet eigenlijk op zoek naar de daadwerkelijke oorzaak van jouw slaapproblemen.
Waarom pieker je veel, wat kun je er aan doen om het piekeren te verminderen?
Of te wel werk aan de oorzaak van je probleem en ga niet de randverschijnselen onderdrukken. Dus een pammetje kan zeker effectief zijn, maar op de lange termijn heeft het totaal geen zin.
Daarbij merk ik dat als ik op dag 1 en 2 en 3 een pammetje neem het lichaam en geest op dag 4 er ook een verwachten. Met andere woorden: gewenning ligt op de loer.
Gewenning zeg ik, dus niet zozeer verslaving direct maar je maakt het alleen maar moeilijker.
Probeer cognitieve therapie = veel effectiever!
Een potje kost ¤ 12,95: http://www.drogisterij.nl(...)t./product_info.htmlquote:Op maandag 28 mei 2012 21:20 schreef IHaveAmnesia het volgende:
[..]
Heerlijk!
Ze zijn wel duur btw. Voor een maandje ben je ongeveer 15 euro kwijt
Thanks!quote:Op maandag 28 mei 2012 15:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
Even googelen.....
http://www.dokterdokter.n(...)en-overactieve-blaas
Ik denk dat 3mg iets teveel van het goede is, zeker als het niet is voorgeschreven door een arts.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:24 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Deze heb ik gezien bij de Etos. Ik ga er vanuit dat ik 3mg nodig heb.. Dan kom ik op een andere berekening uit
Zijn pillen van 3mg zonder recept verkrijgbaar? Wist ik niet. Bij 10 pillen kom ik inderdaad uit op 1mg; dat lijkt weinig, maar dat is het niet (voor mij).quote:Op maandag 28 mei 2012 21:34 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Nja, je kan 3mg gewoon kopen hoor. Zijn die Bio-Melatonine doosjes. 30 stuks voor 12,95.
Hoeveel mg krijg jij binnen dan? 0,5 tot 1mg?
Lijkt zo weinig
Voor welke mensen zijn die 3mg dan?
Interesse voor geneeskunde komt soms goed van pas.quote:
Ja, dat denk ik ook.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:51 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik denk dat het verstandiger is om eerst de reguliere versie te proberen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |