abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111625268
Hallo,

Probleem:
Niet kunnen inslapen door onrust.

Ik heb Tamezepam 10mg voor 10 dagen gekregen als overbrugging tot dat ik een deskundige spreek.

Hopelijk kan ik mijn bio ritme terug zetten hiermee.

Iemand ervaringen hiermee?

[ Bericht 24% gewijzigd door Netsplitter op 16-05-2012 17:20:37 ]
pi_111625335
Ik heb het een tijdje gebruikt en ik sliep er goed op, wel is het zo dat je lichamelijk afhankelijk kan worden van die medicatie dus ik zou het niet voor elke nacht doen maar meer om en om.
pi_111625430
Ik moet 10 dagen elke dag 1 nemen en daarna niet meer.

Val ik dan niet terug in mijn vorige/huidige slaappatroom?
  woensdag 16 mei 2012 @ 14:55:48 #4
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_111625741
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:47 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ik moet 10 dagen elke dag 1 nemen en daarna niet meer.

Val ik dan niet terug in mijn vorige/huidige slaappatroom?
Daarom is het waarschijnlijk als overbrugging tot een betere behandeling / deskundige beschikbaar is.

Ik zou het dan ook echt houden bij 10 dagen en geen dag langer. Als vervolgens bij die deskundige wordt geadviseerd om dit nog maar even langer te blijven doen omdat het werkt zou ik gaan nadenken over een andere behandelaar, of op z'n minst een second opinion.
pi_111625975
kun je niet beter de onrust aanpakken ipv pillen gaan slikken?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 16 mei 2012 @ 15:06:03 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_111626104
Dit wordt wel eens gedaan ja. Ik heb het een tijdje gebruikt, steeds wat minder, maar ik had achteraf meer aan melatonine denk ik. Heb dat een paar maanden dagelijks gebruikt, nu neem ik af en toe nog eentje als ik vroeg naar bed wil. :) Maar voor de rest slaap ik nu in wanneer ik wil. En daar heb ik echt jaren gezeik mee gehad. Een goeie "reset" kan dus blijkbaar wel helpen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 16 mei 2012 @ 15:06:41 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_111626126
quote:
3s.gif Op woensdag 16 mei 2012 15:01 schreef Deetch het volgende:
kun je niet beter de onrust aanpakken ipv pillen gaan slikken?
Waarom of/of en niet allebei? Beetje vreemd, ik zou alles uit de kast halen :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_111626671
Ja, ik ga die onrust aanpakken.

Maar mijn slaapritme erbovenop maakt alles erger. Dus ik wil dat zsm resetten zodat ik iets aan mijn dagen heb. Het wordt lekker weer bijv en los daarvan wil ik iets anders doen dan alleen maar slapen. Mijn burn out maakt het leven mij al moeilijk.
pi_111627039
De laatste 2 pillen door midden breken en de na 8 dagen beginnen met 5 mg per nacht.
Ik vond ze niet zo verslavend, jaren geleden heb ik ook twee kuurtjes van 2 weken gedaan en ben gestopt voor ze op waren.
doei!
pi_111627272
Vind t knap dat je het 2x verkeerd schrijft. Misschien moet TS ook even de bijsluiter goed lezen. Het is Temazepam, niet tamezepam.
Anyways, ja, ervaring mee. Heeft mij ontzettend goed geholpen met m'n ritme terug te krijgen! Ik nam het doordeweeks en in het weekend niet, en in het weekend sliep ik dan ook gewoon prima (ik ging niet uit of laat naar bed, viel gewoon vanzelf op de goede tijd in slaap).
I'm not a sinner.
  woensdag 16 mei 2012 @ 15:42:13 #11
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111627463
Deed voor mij niets.
pi_111627521
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 15:36 schreef Plums het volgende:
Vind t knap dat je het 2x verkeerd schrijft. Misschien moet TS ook even de bijsluiter goed lezen. Het is Temazepam, niet tamezepam.
Anyways, ja, ervaring mee. Heeft mij ontzettend goed geholpen met m'n ritme terug te krijgen! Ik nam het doordeweeks en in het weekend niet, en in het weekend sliep ik dan ook gewoon prima (ik ging niet uit of laat naar bed, viel gewoon vanzelf op de goede tijd in slaap).
Doe niet zo lullig, TS heeft slaapgebrek en waarschijnlijk minder concentratievermogen.
doei!
pi_111627686
Nee. TS mag ze pas over een kwartier ophalen bij de Apo. Vond het onnodig om het te vermelden.

Heb idd last van concentratie issues, maar dat valt mee. Moet me gewoon meer focussen dan normaal als ik op weg rijd met de scooter.
  woensdag 16 mei 2012 @ 15:51:20 #14
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111627792
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 15:48 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Nee. TS mag ze pas over een kwartier ophalen bij de Apo. Vond het onnodig om het te vermelden.

Heb idd last can concentratie issues, maar dat valt mee. Moet me gewoon meer inzetten als ik op weg rijd met de scooter.
Geen gele sticker?
pi_111627810
Whut?
pi_111627817
Blauw
pi_111627857
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 15:43 schreef Simonepone het volgende:

[..]

Doe niet zo lullig, TS heeft slaapgebrek en waarschijnlijk minder concentratievermogen.
Had ik ook gigantisch toen ik ze slikte maar ik kon ook nog gewoon lezen, zéker als het over medicatie ging.
I'm not a sinner.
pi_111627910
Ik heb de verpakking niet gezien Plums :')

De assistente vertelde me dat ik het na 4 kon ophalen.
pi_111627981
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 15:54 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ik heb de verpakking niet gezien Plums :')

De assistente vertelde me dat ik het na 4 kon ophalen.
Dat kon ik ook niet weten he ;)
Trouwens, nog een tip. Mijn ervaring is dat het door de mensen bij wie het niet werkt, het fout gebruikt wordt.. wachten tot je opeens doodmoe wordt en dan zomaar omvalt, werkt niet. Pil slikken, klaarmaken voor bed, beetje lezen en dan gewoon gaan slapen werkte bij mij wel altijd. Tussen het slikken en het 'gewoon gaan slapen' zat dan een halfuurtje. En met gewoon gaan slapen bedoel ik dan ogen dicht en focussen of op leuke dingen, of gewoon op je ademhaling.
Succes ermee iig.
I'm not a sinner.
pi_111628178
Klopt.

Nja, even om de hoek kijken dan :)

Btw, hielden jullie een slaapschema bij? En maakt het uit als je veel slaapt om met zo'n pil in te slapen?

Op moment: 3:00-4:00 slapen en 12:00-16:00 wakker worden. Dat na 12:00 als ik tussendoor heb moeten plassen.
pi_111628233
Is je bedoeling om gewoon rond een uur of 23:00 in slaap te vallen? En dan 07/08:00 weer fris en fruitig op?
I'm not a sinner.
  woensdag 16 mei 2012 @ 16:05:04 #22
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111628247
Waarschijnlijk wordt je dan gewoon eerder wakker, omdat je dieper slaapt
pi_111628271
Ik was al blij als ik niet de hele nacht om de 10 minuten wakker werd, met deze pillen kon ik gewoon bijna de hele nacht doorslapen.
Je gaat laat naar bed, waarom is dat ? Wil je niet liever vroeger gaan slapen dan ?
doei!
  woensdag 16 mei 2012 @ 16:10:37 #24
103012 Nies
Die hekse
pi_111628431
Ik sliep op die dingen strak zeven uur. Geen minuut meer of minder. Zeven uur lang totaal van de planeet (heerlijk O+ ) maar dat wakker worden kon ik niks mee.
Pok. Doppen open en wakker.

Zit bij mijn weten wel een gele sticker inclusief waarschuwing op. Temazepam icm de volgende ochtend scooterrijden lijkt me niet je van het.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_111628573
Ik word onrustig. Begin te piekeren overal alles wat me dwars zit. Omdat het niet ophoudt grijp ik naar me telefoon voor afleiding. Wanneer ik helemaal kapot ben val ik in slaap en komen zaken in me onbewustzijn omhoog in bizarre situaties en heb ik een kutgevoel zodra ik wakker word. Daarom haat ik slapen :)

Mijn burn out heb ik te danken aan het negeren van mijn depressiviteit door wat nare ervaringen en het heeeel veel hooi op mijn vork nemen om er niet aan te denken.

Kortom; confrontatir vermijding, omdat ik geen clue heb hoe ik iets moet verwerken. Praten, schrijven, overanalyseren en huilen erover heb ik namelijk al gedaan.

Volgend week met een deskundige praten :') Mijn laatste hoop.
pi_111628719
Worden jullie vanzelf wakker?

Ik wil dus een uur of 10/11 naar bed en 7/8 op :)

8/9 uurtjes slapen

Nu slaap ik 12 uur en het voelt net genoeg. Waarom eigenlijk? Me burn out, depressie of slecht slapen? Of alles bij elkaar? Iets anders?
pi_111628730
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:14 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ik word onrustig. Begin te piekeren overal alles wat me dwars zit. Omdat het niet ophoudt grijp ik naar me telefoon voor afleiding. Wanneer ik helemaal kapot ben val ik in slaap en komen zaken in me onbewustzijn omhoog in bizarre situaties en heb ik een kutgevoel zodra ik wakker word. Daarom haat ik slapen :)

Mijn burn out heb ik te danken aan het negeren van mijn depressiviteit door wat nare ervaringen en het heeeel veel hooi op mijn vork nemen om er niet aan te denken.

Kortom; confrontatir vermijding, omdat ik geen clue heb hoe ik iets moet verwerken. Praten, schrijven, overanalyseren en huilen erover heb ik namelijk al gedaan.

Je kan ook minder verwerken als je te weinig (REM) slaap krijgt, dus die pillen gaan jou zeker helpen om beter te kunnen verwerken. Je zal al minder raar gaan dromen en opgewekter wakker worden met de tijd. succes
doei!
pi_111628821
aangepast
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_111628840
Uh, heb je een nuttige link naar die relatie?
pi_111628883
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:14 schreef IHaveAmnesia het volgende:

Kun je jezelf al de gebeurtenissen vergeven ? maw, heb je last van schuldgevoelens.
pi_111628968
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:18 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Worden jullie vanzelf wakker?

Ik wil dus een uur of 10/11 naar bed en 7/8 op :)

8/9 uurtjes slapen

Nu slaap ik 12 uur en het voelt net genoeg. Waarom eigenlijk? Me burn out, depressie of slecht slapen? Of alles bij elkaar? Iets anders?
Alles bij elkaar. Je slaapt waarschijnlijk oppervlakkig en dan kom je niet in je REMslaap en zodoende ben je wat extra uurtjes bezig. Bij een normale slaap pak je iedere 1,5 uur een droom (REM) mee. Reken maar uit.
Voor het slapen gaan lekker douchen, een boek lezen wat je al gelezen hebt, beker warme melk met honing erbij.
En nog een tip: Visualiseer een mooie droomwereld waar je rond kan lopen vliegen etc. Zo kan je je eigen film maken om bij in slaap te vallen en denk je niet zo aan de dagelijkse dingen (waar je overdag al genoeg aan denkt).
Beetje raar misschien.. een knuffel in bed nemen.
doei!
pi_111629134
Ben boos op mezelf dat ik geen rationele keuzes heb kunnen maken en slachtoffer werd van mijn lage EQ. Ik kom uit een beschermde omgeving, waardoor ik de wereld met een roze bril zag en vaak en keihard op me bek ging. Kon het niet verwerken al deed ik veel pogingen. Resultaat is dit nu.

Plus dat ik a.s. studiejaar opnieuw 1e jaars Hbo zal zijn. Plus studieschuld omdat ik al enkele jaren stuffie heb gehad. Geld heb verspild aan telefoonkosten die ik beter aan een psycholoog en lange vakantie kon uitbesteden.

En nog meer foute keuzes in mannen, vrienden etc.
pi_111629248
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:23 schreef Simonepone het volgende:

[..]

Alles bij elkaar. Je slaapt waarschijnlijk oppervlakkig en dan kom je niet in je REMslaap en zodoende ben je wat extra uurtjes bezig. Bij een normale slaap pak je iedere 1,5 uur een droom (REM) mee. Reken maar uit.
Voor het slapen gaan lekker douchen, een boek lezen wat je al gelezen hebt, beker warme melk met honing erbij.
En nog een tip: Visualiseer een mooie droomwereld waar je rond kan lopen vliegen etc. Zo kan je je eigen film maken om bij in slaap te vallen en denk je niet zo aan de dagelijkse dingen (waar je overdag al genoeg aan denkt).
Beetje raar misschien.. een knuffel in bed nemen.
Een knuffel past niet. Heb me vriend naast me haha.

Maar je zegt dat ik de diepe slaap niet bereik door mijn gedachten? En daardoor veel slaap nodig heb en nog niet ben uitgerust?
pi_111629316
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:26 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ben boos op mezelf dat ik geen rationele keuzes heb kunnen maken en slachtoffer werd van mijn lage EQ. Ik kom uit een beschermde omgeving, waardoor ik de wereld met een roze bril zag en vaak en keihard op me bek ging. Kon het niet verwerken al deed ik veel pogingen. Resultaat is dit nu.

Plus dat ik a.s. studiejaar opnieuw 1e jaars Hbo zal zijn. Plus studieschuld omdat ik al enkele jaren stuffie heb gehad. Geld heb verspild aan telefoonkosten die ik beter aan een psycholoog en lange vakantie kon uitbesteden.

Dat klinkt wel heftig. Verklaard ook wellicht je onrustige slaappatroon, hopelijk helpt de Temazepam een beetje.
pi_111629438
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:26 schreef IHaveAmnesia het volgende:

Maw, je hebt het jezelf nog niet helemaal vergeven. De enig troost is dat het voorbij is en je jezelf nu op de nieuwe jou kan richten.

Medicatie om je eigen gedachten te onderdrukken werkt misschien op de korte termijn, maar op de lange baan kun je beter veel praten en dingen een plekje proberen te geven. Hoe moeilijk ook, jezelf vergeven is één van de moeilijkste dingen.
pi_111630802
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:29 schreef IHaveAmnesia het volgende:

[..]

Een knuffel past niet. Heb me vriend naast me haha.

Maar je zegt dat ik de diepe slaap niet bereik door mijn gedachten? En daardoor veel slaap nodig heb en nog niet ben uitgerust?
Juist. Met temazepam bereik je de diepste slaap ook minder goed maar je slaapt wel in 1 x door als het goed is en kan je hoe verder de nacht vordert toch beter dromen. Kijk ook eens op wiki en andere fora voor meer info.
doei!
pi_111631427
Mezelf vergeven wordt moeilijk omdat ik perfectionistisch ben en dat komt weer door mijn opvoeding. Gaat een kunst worden.

Over 'slapen' ga ik nog wat research doen.

Trouwens, ik mag niet alle 10 achter elkaar slikken. Liefst als het slapen echt niet lukt. En anders om de 2,3 dagen. Eens even 1 proberen vannacht en kijken hoe ik me voel.

Moet ik mijn alarm zetten of wekt mijn lichaam vanzelf?
pi_111631480
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 17:19 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Mezelf vergeven wordt moeilijk omdat ik perfectionistisch ben en dat komt weer door mijn opvoeding. Gaat een kunst worden.

Over 'slapen' ga ik nog wat research doen.

Trouwens, ik mag niet alle 10 achter elkaar slikken. Liefst als het slapen echt niet lukt. En anders om de 2,3 dagen. Eens even 1 proberen vannacht en kijken hoe ik me voel.

Moet ik mijn alarm zetten of wekt mijn lichaam vanzelf?
Ik zou.. zolang je slaapproblemen hebt die hele wekker even vergeten en naar je lichaam luisteren.
doei!
pi_111631842
Mijn vriend herhaalt dat steeds. Dat mijn lichaam went aan hoeveel ik slaap.
Maar hoe lang gaat dat uitrusten duren dan? Ben een jaar verder :(

Ik heb spijt dat ik vorig zomer veel heb overgewerkt, icm weinig slapen en veel red bull drinken. Ik dacht dat het wel kon en dat mini vakantietjes me zouden redden. Niet dus.

Mja reden achter dat werken was geen nee kunnen zeggen. Ik was vanwege mijn woede op mezelf vanwege me achterstand in het leven aan het overcompenseren.

Heb er nog steeds moeite mee. Gedachten als "Hoe word ik zsm beter zodat ik keihard door me studie kom en er eindelijk wat van me terecht komt, ik mijn extra kilootjes eraf train, weer werk en terug ga in de maatschappij". En dan besef ik dat ik nog lang geen stappen kan zetten.
pi_111632689
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 17:28 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Mijn vriend herhaalt dat steeds. Dat mijn lichaam went aan hoeveel ik slaap.
Maar hoe lang gaat dat uitrusten duren dan? Ben een jaar verder :(

Ik heb spijt dat ik vorig zomer veel heb overgewerkt, icm weinig slapen en veel red bull drinken. Ik dacht dat het wel kon en dat mini vakantietjes me zouden redden. Niet dus.

Mja reden achter dat werken was geen nee kunnen zeggen. Ik was vanwege mijn woede op mezelf vanwege me achterstand in het leven aan het overcompenseren.

Heb er nog steeds moeite mee. Gedachten als "Hoe word ik zsm beter zodat ik keihard door me studie kom en er eindelijk wat van me terecht komt, ik mijn extra kilootjes eraf train, weer werk en terug ga in de maatschappij". En dan besef ik dat ik nog lang geen stappen kan zetten.
Je moet denk ik gewoon leren wat je grenzen zijn op dit moment zodat je ze in de toekomst ook aan kan voelen.
Nu even geduld hebben met jezelf, daar heb je de rest van je leven plezier van en dat is best lang.

Als je gewoon een maandje slaapt zonder wekker zal je merken dat je vanzelf vaste tijden van wakker worden krijgt, die jij en je lichaam prettig vinden. Je bent nog herstellend dus je mag even anders dan anders doen.
Een wekker draagt denk ik alleen maar toe aan jou gevoelens van haast hebben met bijv in slaap vallen - herstellen van je amnesia zodat je je leven weer kan oppakken, waardoor je juist een onrustige geest kweekt.
Let even een paar maanden niet op de tijd, je lichaam geeft het (slaap)ritme wel aan. Als je je natuurlijke ritme weer hebt kan je eens kijken of je wekker nog nodig is.
doei!
pi_111633476
Pas op met verslaving, heb een jaar aan de lorazepam gezeten en het heeft me echt gigantisch veel moeite gekost om er weer af te komen.

10 dagen max, en geen dag langer. Ook niet als ze je het door de strot willen douwen. Benzo verslaving is een van de moeilijksten om af te komen.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  woensdag 16 mei 2012 @ 18:13:52 #42
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_111633535
Ik heb er goede ervaringen mee en gebruik het heel af en toe als ik niet kan slapen. Zelf neem ik 20/30 mg en dan val ik in slaap als een blok.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2012 @ 18:14:49 #43
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111633558
Maanden achtereen geslikt zonder problemen.
pi_111634029
wat je moet doen is:

1 om te beginnen al vroeger opstaan
2 niet tussendoor slapen
3 actief zijn door de dag
4 je bed alleen gebruiken om in te slapen en niet voor te computeren terwijl je op je bed ligt.
5 je aan dit ritme houden

en je gaat vanzelf zien dat je wel op tijd gaat kunnen slapen.

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2012 18:35:09 ]
pi_111634263
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 17:48 schreef Simonepone het volgende:

[..]

Je moet denk ik gewoon leren wat je grenzen zijn op dit moment zodat je ze in de toekomst ook aan kan voelen.
Nu even geduld hebben met jezelf, daar heb je de rest van je leven plezier van en dat is best lang.

Als je gewoon een maandje slaapt zonder wekker zal je merken dat je vanzelf vaste tijden van wakker worden krijgt, die jij en je lichaam prettig vinden. Je bent nog herstellend dus je mag even anders dan anders doen.
Een wekker draagt denk ik alleen maar toe aan jou gevoelens van haast hebben met bijv in slaap vallen - herstellen van je amnesia zodat je je leven weer kan oppakken, waardoor je juist een onrustige geest kweekt.
Let even een paar maanden niet op de tijd, je lichaam geeft het (slaap)ritme wel aan. Als je je natuurlijke ritme weer hebt kan je eens kijken of je wekker nog nodig is.
Insomnia bedoel je. Amnesia is geheugenverlies en dat heb ik niet (mijn nick is misleidend :') )

Het klinkt heel leuk zoals je het allemaal vertelt. Maar als je geen wekker gebruikt en dus uitslaapt tot in de middag, kan je moeilijk weer inslapen (waar ik de afgelopen tijd als mee kamp. Dus dat zou betekenen dat ik die pil elke dag moet slikken. Of verandert alles als ik het vannacht slik en dus bijvoorbeeld om een uur of 9 wakker word?

Overigens mee eens dat ik nog meer moeite heb met slapen omdat ik stress om het feit dat ik nog niet slaap. Zo'n vicieuze kutcirkel :')
pi_111635941
Oja Insomnia :P duh!

Als je de wekker zet om 9 uur terwijl je weet dat je pas 3 uur slaapt en dus maar 6 uur onrustige slaap krijgt dan kunnen je hersens je dagelijkse leven ook niet meer verwerken ( in je REMslaap herstelt je lichaam en hersenen en kan je dingen verwerken). Dus eerder naar bed met hulpmiddel en dan gewoon slapen tot je wakker wordt tot je weer op normale tijd kan gaan slapen. Dan pas de wekker gaan gebruiken, zodat je niet nog meer slaaptekort oploopt.
Leuk is anders hoor ;)
doei!
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2012 @ 19:24:37 #47
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111636156
-nee-.

[ Bericht 84% gewijzigd door Re op 16-05-2012 19:51:26 ]
pi_111636182
Ik ga het allemaal proberen vandaag nog. Ik moet dan nu heel snel koken, want ik mag 2/3 uur voor het slapen niet eten. Iets wat ik vaak wel deed. En laatste uurtje geen laptop, maar een boek. Doe ik ook nooit. Ooit wel gedaan. Wat had ik toen veel discipline. Heb al die dingen behoorlijk onderschat blijkbaar :(

Oke, tijd tikt.

Heel erg bedankt Simonepone (weird nick overigens :P) en anderen :)
pi_111636186
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
Als je de internet code - B2 invult dan zijn ze voor niets.
Wat betekent dat? Bipolair 2 ofzo?
pi_111636208
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:25 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ik ga het allemaal proberen vandaag nog. Ik moet dan nu heel snel koken, want ik mag 2/3 uur voor het slapen niet eten. Iets wat ik vaak wel deed. En laatste uurtje geen laptop, maar een boek. Doe ik ook nooit. Ooit wel gedaan. Wat had ik toen veel discipline. Heb al die dingen behoorlijk onderschat blijkbaar :(

Oke, tijd tikt.

Heel erg bedankt Simonepone (weird nick overigens :P) en anderen :)
En vergeet een blokje om lopen niet! Ook altijd even goed.
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2012 @ 19:25:49 #51
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111636216
-opzouten-.

[ Bericht 97% gewijzigd door Re op 16-05-2012 19:50:52 ]
pi_111636270
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:25 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

En vergeet een blokje om lopen niet! Ook altijd even goed.
Durf ik niet meer gezien alle verkracht nieuws online :') Misschien overdags.
  woensdag 16 mei 2012 @ 19:49:18 #53
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111637574
DK zout eens op :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_111641739
Temazepam is een zwaar maar goedkoop middel.
Een inslaper; geen doorslaper. (doorslapers zoals diazepam worden vaak uitgedeeld aan mensen die (ook) fysiologische slaapproblemen hebben)

Al die tips van mensen kloppen wel, maar als je zo'n paardenmiddel krijgt voorgeschreven is het volgens mij best serieus en is het denk ik het slimst om de arts het laatste woord te geven.

Ik heb er zelf ervaring mee, uit mijn experimenteertijd, en weet hoe het voelt.
Het is heerlijk, maar ook verslavend... hoewel de ontwenning minder onaangenaam is dan bij diazepam, alprazolam, lorazepam, oxazepam en flunitrazepam.

Het is prettig omdat temazepam zo kort werkt. Dit verleidt snel tot het nemen van een hoge dosis zoals 40, 60 of zelfs 100 milligram.

Oh, en de rede dat ik erbij zeg dat het goedkoop is, is als tegenreactie vooraf aan mensen die denken dat de arts / farmaceut er alleen maar aan moet verdienen.

Point is, let op voor verslaving.
Je hebt je probleem erkend en dat is al een enorme stap. Veel sterkte.
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_111642027
Ik zie het als iets tijdelijks om in ieder geval mijn biologische klok recht te zetten. Dat moet wel lukken toch? :)

Een stom vraagje maar. Hoe zit het met plassen? Ik ben geen extreme drinker, maar ik moet 's ochtends altijd nodig naar de wc. Soms 's nachts. Word ik dan wakker? Is mijn (diepe) slaap dan weer verpest waardoor ik weer de hele dag suf ben?

Ik wil vaak niet uit bed, waardoor ik half slaap en de hele tijd denk aan de wc. Ja, heel weird. Soms ''droom'' ik dat ik op de wc zit. Soms tik ik mezelf wel eens op wc om te controleren of het echt is en ik niet in mijn bed plas. Niet dat ik ooit een bedplasser was, maar mijn dromen lijken zo echt.
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2012 @ 21:28:33 #56
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111642244
Je wordt gewoon wakker als je moet plassen en valt daarna weer in slaap. Als je overdag suf bent dan moet je het middel vroeger op de avond innemen of vragen om een middel dat nog korter werkt. (Alhoewel ik dat niet zo uit mijn hoofd weet).
pi_111642355
Dat moet zeker lukken :) De dokter weet heus wel wat 'ie doet :)

Mij viel op dat temazepam me na een paar nachten wakker liet worden met een hele droge mond... en mijn urine was donkerder... alsof het vocht onttrekt zoals alcohol... maar dat kan aan mij liggen. Ik hoefde minder nodig naar de WC 's ochtends dan zonder dat spul. Merk ik bij iedere benzo trouwens.

Kans dat je in je bed gaat plassen terwijl je aan die artsenijen zit is klein hoor.
(grappig trouwens, dat op de WC tikken :P )

Gewichtstoename was ook een issue, maar met overgewicht vecht ik al mijn hele leven dus ook dat kan van persoon tot persoon verschillen. Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen eigenlijk.

By the way, heb je meer nachtmerries nu?

edit: weet de arts van jouw username? :P
asdfasdfasdfasdfasdf
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:50:06 #58
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_111645883
Ik slik het alleen als het nodig is, omdat je er heel snel afhankelijk van kunt worden.
Maar ik werd gewoon wakker als ik moest plassen hoor. ;)

Nu heb ik het al een hele tijd niet meer geslikt, omdat ik de laatste maanden juist last heb van oververmoeidheid. }:|
Maar dat is weer een ander verhaal.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_111646063
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:24 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ik zie het als iets tijdelijks om in ieder geval mijn biologische klok recht te zetten. Dat moet wel lukken toch? :)

Een stom vraagje maar. Hoe zit het met plassen? Ik ben geen extreme drinker, maar ik moet 's ochtends altijd nodig naar de wc. Soms 's nachts. Word ik dan wakker? Is mijn (diepe) slaap dan weer verpest waardoor ik weer de hele dag suf ben?

Ik wil vaak niet uit bed, waardoor ik half slaap en de hele tijd denk aan de wc. Ja, heel weird. Soms ''droom'' ik dat ik op de wc zit. Soms tik ik mezelf wel eens op wc om te controleren of het echt is en ik niet in mijn bed plas. Niet dat ik ooit een bedplasser was, maar mijn dromen lijken zo echt.
Dit heb ik altijd met roken. Als ik een sigaret rook val ik zo weer in slaap. :')
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:57:32 #60
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111646220
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
Je wordt gewoon wakker als je moet plassen en valt daarna weer in slaap. Als je overdag suf bent dan moet je het middel vroeger op de avond innemen of vragen om een middel dat nog korter werkt. (Alhoewel ik dat niet zo uit mijn hoofd weet).
kleine halveringstijd is er eigenlijk niet, kom je nu eenmaal niet onderuit met slaapmiddelen..
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:58:23 #61
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111646250
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:54 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Dit heb ik altijd met roken. Als ik een sigaret rook val ik zo weer in slaap. :')
Oh, reminds me, ik had heul geen trek om te roken met benzo's, kan je niet slapen en heb je ook geen trek om te roken, life is pain ;(
pi_111648406
Ben blij met de reacties die ik krijg. Ik zie een paar posts waarop ik wil reageren, maar ik wil het even zelf ervaren. Ik ga nu een pilletje slikken. Ben benieuwd of ik er mooier van word (schoonheidsslaap enzo).

Tot morgen! :W
pi_111649167
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:35 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ben blij met de reacties die ik krijg. Ik zie een paar posts waarop ik wil reageren, maar ik wil het even zelf ervaren. Ik ga nu een pilletje slikken. Ben benieuwd of ik er mooier van word (schoonheidsslaap enzo).

Tot morgen! :W
Nou nee dat denk ik niet, want het voelt 's ochtends alsof je 8-12 bier hebt gedronken. Slaap lekker.
  donderdag 17 mei 2012 @ 00:59:24 #64
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111652408
Ik deed het prima op temszepam eigenlijk, fris weer wakker
pi_111652500
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 15:42 schreef Life2.0 het volgende:
Deed voor mij niets.
Idemdito.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_111660268
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:49 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Nou nee dat denk ik niet, want het voelt 's ochtends alsof je 8-12 bier hebt gedronken. Slaap lekker.
nee hoor.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 17:20 schreef Simonepone het volgende:
Ik zou.. zolang je slaapproblemen hebt die hele wekker even vergeten en naar je lichaam luisteren.
daar zijn de slaapdeskundigen het niet mee eens. De beste oplossing voor slapeloosheid schijnt 'het verhogen van slaapdruk' te zijn.
Dus niet in je bed liggen als je niet kan slapen maar je bed uit. Slaap je pas om 3 uur, dan ook pas om 3 uur naar bed maar wel wekker zetten en je bed uit op de gewone tijd (bijv om 7.30). Kan je wel inslapen maar ben je elke nacht om 4 uur wakker -> bed uit en gewoon maar net doen alsof het ochtend is.

Op een gegeven moment worden je hersens zo geconditioneerd dat ze heel snel in een diepe slaap komen zodra je in je bed ligt.

[ Bericht 51% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 17-05-2012 12:36:32 ]
pi_111661907
Weer 12 uur geslapen (omdat ik gisteren minder dan 8 uur sliep denk ik). Het inslapen ging idd sneller. Werd alleen wakker voor de wc :')

Houdt dat veel slapen op als ik elke dag op hetzelfde tijdstip naar bed ga? Ik wil geen wekker zetten, want mijn lichaam eist slaap.
  donderdag 17 mei 2012 @ 14:14:45 #68
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111664298
Te lang slapen is ook niet goed, je lichaam zou genoeg moeten hebben aan 8 uur per dag

Regelmaat dus
pi_111665798
Mijne is ooit 8 geweest en later 9/10 maar ik ging een tijdje structureel 6/7 per dag slapen. Ik weet nou niet meer hoeveel uur beste is voor mij. Mijn lichaam wilt alleen maar slapen :')
pi_111673960
Count your blessing, mijn lichaam wil alleen maar niet slapen _O-
pi_111677401
Dankzij die pillen weet ik dat ik het best functioneer met 8,5u goede slaap. :P Liet mijn lichaam gewoon vanzelf wakker worden, en dat was altijd na 8,5u. En dan fris en fruitig wakker, héérlijk.
I'm not a sinner.
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:00:53 #72
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_111677581
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:42 schreef computergirl het volgende:
Count your blessing, mijn lichaam wil alleen maar niet slapen _O-
Wil je wat van mijn slaap?
Ik heb last van oververmoeidheid en slaap makkelijk 12 uur op een dag.
Stomme slaapproblemen ook altijd. :(
pi_111677914
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:00 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Wil je wat van mijn slaap?
Ik heb last van oververmoeidheid en slaap makkelijk 12 uur op een dag.
Stomme slaapproblemen ook altijd. :(
Graag, ik ben al blij met 4 uur slaap per nacht sinds anderhalf jaar
pi_111680664
Hoe krijg je dat voor elkaar?
pi_111680914
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:57 schreef Plums het volgende:
Dankzij die pillen weet ik dat ik het best functioneer met 8,5u goede slaap. :P Liet mijn lichaam gewoon vanzelf wakker worden, en dat was altijd na 8,5u. En dan fris en fruitig wakker, héérlijk.
Hm.. Bereikte je die 8,5 uur per dag gelijk of na een tijd?
pi_111681704
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:08 schreef IHaveAmnesia het volgende:

[..]

Hm.. Bereikte je die 8,5 uur per dag gelijk of na een tijd?
Meteen, eerste nacht. Maar ik had in die tijd ook heel strikte bedtijden, dus dat hielp ook wel. Om 11 naar bed en om 8 ging de wekker.
I'm not a sinner.
pi_111685966
En had je het ook voor elkaar gekregen als je geen wekker had gebruikt?

Bestaan er mensen die zonder wekker slapen en wakker kunnen worden - zonder enige ritme vooraf?

Ik wil dat me ik op een natuurlijke manier die 9 uur slapen-is-genoeg-slaap bereiken. Mogelijk?
pi_111686078
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 22:46 schreef IHaveAmnesia het volgende:
En had je het ook voor elkaar gekregen als je geen wekker had gebruikt?

Bestaan er mensen die zonder wekker slapen en wakker kunnen worden - zonder enige ritme vooral?

Ik wil dat me ik op een natuurlijke manier die 9 uur slapen-is-genoeg-slaap bereiken. Mogelijk?
Ja heb ik, alleen ben ik altijd wel super moe 's ochtends. Vanmorgen werd ik half 7 wakker en ben om 8 uur maar weer naar bed gegaan.
pi_111686305
Dat doe ik dus ook. Word ik door de zon wakker en na mijn wc bezoek ga ik tot in de middag slapen omdat mijj lichaam en geest dat willen :') Wanneer houdt die behoefte op?
pi_111690576
Ik ga weer slapen. Zonder pil nu. Kijken of het lukt en hoe laat ik wakker word :'(
pi_111692972
Temazepam doet bij mij niets. Heb toen Stilnoct gekregen en die werkte goed.
pi_111701100
Heb 6x mijn slaap moet onderbreken voor de wc. Ben nu heel moe en het liefst slaap ik de hele dag :'(
pi_111701134
Het natuurlijk inslapen ging wat moeizamer en doorslapen ook.
pi_111701509
never mind :P
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_111702891
?
pi_111703973
Bij mij helpt het goed om een voorleesboek op de mp3 speler te luisteren als ik 's nachts wakker ben.
Ik slaap ook slecht in en ben vaak 's nachts wakker.
Als ik niks ga luisteren ga ik teveel nadenken, bij mij helpt een voorleesboek.
pi_111704084
Hmmm, hoor ik ook voor het eerst. Houdt dat niet wakker zoals een tv?
pi_111737088
Geen wekker gebruiken wil niet zeggen dat je na het wakker worden steeds maar door moet slapen. Ik zou zeggen als je 1 x wakker bent geworden voor de wc en het is al ochtend, sta dan gewoon op, je bent tenslotte al wakker geworden zonder wekker. Je slaapt dan ook weer vroeger in de avond...
doei!
pi_111737719
Haha, ik ben wel 6x naar de wc gegaan. Had rond 12 uur nog veel groente op (veel vocht).

Ook slaap ik vaak op me buik waardoor er druk is op mijn blaas. Voortaan maar eens op mijn zij liggen :')

Ik denk altijd zo als ik wakker word (voor het plassen); Ah, ik heb zo weinig geslapen. Dit telt niet. Ben namelijk nog zo moe en slaperig. Laat ik doorslapen.

Ik sliep vannacht half 2 ongeveer ivm een muis :') Om 12 uur moest ik echt mijn nest uit, want mijn vriend bedreigde met kietelen en daar kan ik niet tegen. Hij pakte ook mijn dekens en kussens af :')

Plassen onderbreekt je slaap waardoor je slaaptijd in kwantiteit en kwaliteit afneemt toch? Is het dan zo verkeerd dat ik iets langer blijf slapen?
pi_111740828
Baan/studie ?
De meeste mensen moeten gewoon s ochtends hun bed uit om iets nuttigs te gaan doen.
Hoe minder tijd ji in je bed doorbrengt hoe dieper en efficienter je gaat slapen.
pi_111742992
Geen van beide. Kan het niet meer door me burn out. Ik ga in september een ander studie doen. Me vorige was mede oorzaak van mijn burn out. een zware studie willen behalen met 0% motivatie. Daardoor werd studeren zwaarder. Ik moest harder mijn best doen. Werken heb ik overdreven. Ik kon geen grenzen stellen, omdat voor mijn gevoel mijn eigenwaarde op spel stond. Ik moest tot het uiterste gaan om mezelf te bewijzen (tegenover iedereen die 'dacht' dat ik het niet kon en VOORAL me ouders. Dus I'm taking it slowly. Wil mijn wiskunde en Engels op vwo 6 niveau krijgen maar vooral herstellen.
pi_111743724
-flame-

[ Bericht 50% gewijzigd door Re op 19-05-2012 17:27:56 ]
pi_111751032
Ben je dan al onder behandeling voor die burnout?
pi_111767243
Volgend week.

Kreeg het vandaag weer benauwd na een uurtje of 3 op een verjaardag. Wou zsm naar buiten. Heb me vriend teleurgesteld, want het is zijn familie. Zijn moeder heb ik het e.e.a. uitgelegd en ze begreep het (door haar eigen ervaring), maar de rest had zoiets van wtf? Ga dan even de kamer hiernaast liggen, we brengen je zo. Ik wou gewoon weg uit die huis, van die mensen vandaan en naar me eigen bed. Uit mezelf was ik er toch niet heen gegaan. Heb moederdag al overgeslagen om die reden. Ze vond het niet leuk natuurlijk. Maar het gaat gewoon niet. Al die gesprekken. Voel me onzeker doordat ik weinig inbreng heb. Ik studeer niet, werk niet en doe niets leuks. Ik hou niets bij en leef momenteel in mijn eigen wereldje. Ik wil helemaal niets weten van de hele wereld en mensen. Alleen vanuit mijn bed via mijn laptop. En dat terwijl ik iemand was die amper thuis wou zijn. Vooral sporten deed ik veel. En op school kletsen met iedereen. Ouwehoeren.

Zucht.

Voelt alsof ik 10 jaar ouder ben en wanneer ik uit deze burn out ben ik 20 jaar ouder voel en al die gekke dingen niet meer kan doen. Vorig jaar, op eerste date met mijn vriend haalde ik hem over om op de springkussens te gaan springen om een uur of 12 op Scheveningen, waar die tent al bijna gesloten was. Altijd impulsieve acties omdat ik vol energie zat. Ik mis mijn oude energie. Ik zou alleen iets meer nadenken voordat ik sommige keuzes maak. Hopelijk vind ik de middenweg :)
pi_111852281
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 00:39 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ik studeer niet, werk niet en doe niets leuks.
Dat zei ik hierboven ook al (in wat andere bewoording) maar DAAR ligt volgens mij je
hele probleem. Je hebt een nutteloos leven zo! Ga wat doen! Ga werken! Kom weer eens in
de 'normale' maatschappij. Ga studeren naast je werk en iets BEREIKEN!!!!
pi_111867675
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:50 schreef StevenTerpstra het volgende:

[..]

Dat zei ik hierboven ook al (in wat andere bewoording) maar DAAR ligt volgens mij je
hele probleem. Je hebt een nutteloos leven zo! Ga wat doen! Ga werken! Kom weer eens in
de 'normale' maatschappij. Ga studeren naast je werk en iets BEREIKEN!!!!
Als je een burn-out hebt ben je leeg en kan je dat niet. TS heeft deze problemen juist door deze instelling. TS; Pak jezelf niet te hard aan en geniet van de zomer, blijf niet iedere dag thuis zitten maar bereid je gewoon rustig voor op September.
doei!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:22:25 #97
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111869049
Neem je laptop mee naar buiten, ga een lekker bakkie leut doen bij een koffieboer, daar hebben ze meestal wifi.
pi_111874427
Het is lekker weer, maar ik ''straf'' mezelf door binnen te blijven, omdat mijn toestel (android software) foutmeldingen weergeeft. Ik vind dat ik in staat moet zijn om dat te repareren, want dat lukte vorige keren ook. Ik kan het niet loslaten!!!

Was gisteren net zo blij met mijn aankoopjes die ik heb gedaan bij de uitverkoop en bieb bezoek. Heb een encyclopedie geleend en een de optimalist: http://www.burnin.nl/?id=vol_lit_boe&sub=9789049105754

Om perfectionisme los te laten.

Maar ik het lukt niet :'(
pi_111901664
Heb me vandaag gedwongen toch wat te doen. Ben rond 3 naar Amsterdam gegaan om rond 4 in de zon te zitten en wat te lopen. Daarna met een goede vriend wat gechillt op de Dam. Rond een uur of 7 kwam mijn vriend ook bij ons en een uurtje erna zijn we terug gereisd. Nu vrienden van me vriend op bezoek. We gaan de Pirates kijken. Nou, het gaat best goed :) Voel me qua energie best goed. Vooral door me humeur. Hopelijk slaap ik weer goed. Ook dat gaat beter :)
pi_111901688
Morgen gesprek bij SPV :) Ben zo benieuwd!
pi_111913842
Succes vandaag
pi_111921871
Thanks!!!

Btw, ben net terug van de SPV.

Ik word niet doorverwezen! *O*

Heb echt mijn best gedaan om zoveeeeeeeeeeeel mogelijk te vertellen. Van 2005 tot nu.

Ze heeft deze dingen eruit gehaald:

- Adolescentie
- Identiteitsprobleem (mede beinvloed door cultuurprobleem (tussen 2 culturen opgegroeid zijn)
- Daaruit voortvloeiende milde depressie en burn out

De SPV-er blijft mijn contactpersoon en daarnaast kreeg ik foldertjes voor workshops. Met haar ga ik de roots van mijn problemen bespreken en dmv workshops ga ik praktische dingen leren.

Ze zei dat ze sowieso meer tijd nodig had om vast te stellen of ik evt meer zou hebben. Maar in eerste instantie is dat niet echt het geval. Dus ik krijg ook niet anti depressiva. Daar is sowieso niets over gezegd. Blijkt dat ik vrij oke ben :9
pi_111970890
Foutje gemaakt door voor het slapen gaan een spannend film te gaan kijken dus ik werd nogal onrustig voor het slapen. Rond 1 in slaap gevallen. In de ochtend wc (moet echt minder drinken in de avond :') ), maar 11 weer op. Van 12 uur slapen naar 10 :s)

Volgend mij slaap je meer als je laat naar bed gaat? Why???

Ik ga mijn best doen eerder te gaan slapen. 10:30 in bed en 11:00 slapen. Of 10 in bed en 10:30 slapen. Ben benieuwd of dat lukt, hoeveel ik dan slaap en hoe ik me voel. Has been a while.

Voel me in overall energieker. Of het nou door mijn slaap, lekker weer, minder druk, veranderende attitude... geen idee. Heb nog steeds last van een stem die negatieve dingen fluistert.

Zit nu in de bus onderweg naar de duinen. Wou een boek lezen, maar ben die thuis vergeten. Heb sowieso geen zin om iets mee te sjouwen steeds. Dus een duinwandeling dan maar :) Misschien raak ik dan mijn aangekomen pondjes kwijt en voel ik me fitter en lichter.
pi_111979156
The hours before midnight are far more valuable for rejuvenation than those after midnight. Some say they are two or three times more useful for healing the body and mind. The hours after midnight are less conducive because the energy of the earth has shifted and the new day is starting. This brings a crescendo of solar energy that can tend to cause lighter sleep in many people.

http://drlwilson.com/Articles/sleep.htm

deze uitleg heb ik al vaker gehoord...
doei!
pi_111980700
Uitleg klopt echter niet. De eerste uren van de slaap zijn de belangrijkste, dan wordt er vanalles gefixed en gereset. Of die eerste uren nu voor 12 zijn of erna maakt niet uit.
pi_111980875
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:02 schreef computergirl het volgende:
Uitleg klopt echter niet. De eerste uren van de slaap zijn de belangrijkste, dan wordt er vanalles gefixed en gereset. Of die eerste uren nu voor 12 zijn of erna maakt niet uit.
hoe kom je erbij ?
doei!
pi_111981611
Informatie uit een slaapstudie waar iknaan mee heb gedaan. Weet niet meer of het online staat. Maar ergens is vast wel iets over de mythe 'de uren voor 12 tellen dubbel' te googelen.
pi_111981703
Toch hebben veel zo niet alle mensen minder slaap nodig als ze vroeg naar bed gaan en vroeg opstaan.
Kijk naar TS.
doei!
  donderdag 24 mei 2012 @ 19:32:12 #109
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_111981857
Ik merk zelf ook dat wanneer ik om 21:00 uur naar bed ga, ik veel minder uren slaap nodig heb om uitgerust te zijn dan wanneer ik om 3:00 uur naar bed ga.
pi_111999449
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:26 schreef Simonepone het volgende:
The hours before midnight are far more valuable for rejuvenation than those after midnight. Some say they are two or three times more useful for healing the body and mind. The hours after midnight are less conducive because the energy of the earth has shifted and the new day is starting. This brings a crescendo of solar energy that can tend to cause lighter sleep in many people.

http://drlwilson.com/Articles/sleep.htm

deze uitleg heb ik al vaker gehoord...
Wow, deze info is echt great! Nu snap ik dat ik chronisch veel slaap en dan de hele dag geen fut heb.

Vandaag heb ik echt veel gedaan tov afgelopen maanden:

Twee uurtjes gewandeld in Kijkduin, uurtje scooter gereden, 2 uurtjes shopwandelen... Ondanks beetje vermoeidheid wat ik voelde kon ik aardig veel vandaag. Misschien toch niet een ernstige burn out, maar gewoon effect van mijn foute slaap cyclus?? Of medeoorzaak gewoon.
pi_111999687
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:28 schreef Simonepone het volgende:
Toch hebben veel zo niet alle mensen minder slaap nodig als ze vroeg naar bed gaan en vroeg opstaan.
Kijk naar TS.
Yup yup. Heb nu echt wel een verschil gemerkt. 10 uur ipv 12/12+ :)

God zou wel onze lichamen/systemen zo hebben gebouwd dat we overdags productief zijn en 's nachts gewoon slapen. Vandaar de zon/maan etc. Zoveel logica zit er eigenlijk in religie. Wordt tijd dat ik me er meer ik ga verdiepen.
pi_112000071
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:32 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik merk zelf ook dat wanneer ik om 21:00 uur naar bed ga, ik veel minder uren slaap nodig heb om uitgerust te zijn dan wanneer ik om 3:00 uur naar bed ga.
Bij mij werkt het net andersom. Voel me beter als im van 3 tot 9 slaap dan wanneer ik van 21 tot 3 slaap bijvoorbeeld
pi_112005555
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:32 schreef Madame_Paon het volgende:
als je net zo lang slaap dan lig je bij 'slaap vanaf 3 uur' ook een aantal uren bij daglicht te slapen. Dat heeft zeker effect.
Ik ben een avond mens, dus om 21 uur kan ik echt niet slapen _O-
pi_112008512
Vroeg slapen werkte niet. Me vriend gaat pas tegen 12 naar bed :( Dus bij mij was dat weer het geval.

Ik wou het gister zonder slaappil doen. Ik slik het normaal om de dag en ik merk niet heeeeel veel verschil op hoofdpijn en wat extra slaperig- en vermoeidheid. Enfin, inslapen duurde langer en doorslapen ging ook niet super. Mede doordat het zo benauwd was denk ik.

Ben eerder opgestaan voor de wc, omdat ik weer veel had gedronken. Tjah, heet weer :') Ben nu weer wakker en heb gewoon me gezicht gewassen en tanden gepoetst. Ben het beu om zo lang uit te slapen. Of dit is een teken dat het beter gaat???

HebRamen overal open gedaan voor frisse lucht en me voorgenomen het huis grondig schoon te maken. En daar gewoon tot 3 uur voor te nemen en daarna gewoon even naar buiten.

Maar nu even ontbijten.

Ik hoop zo erg dat slapen alleen maar beter wordt. Voel me namelijk best goed. Wil bijv gaan sporten als ik daar kracht voor heb. Maar ben bang dat ik dan weer hard van stapel ga :'(
pi_112102519
Door fok meeting was ik 4 uur thuis en sliep ik tegen 5. ever since weer moe en futloos. dus pil ingenomen en over een half uur slapen.
pi_112102533
Het ging net zo goed. Getsie
  zondag 27 mei 2012 @ 22:53:49 #117
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_112106473
Hopelijk lukt het je nu om goed te slapen :*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_112106653
Probeer anders melatonine (misschien al eerder gezegd) ik lig daar altijd plat van binnen 10 min. Ook van wat je kan halen bij Kruidvat enz
pi_112115832
Ik hoop dat je goed hebt geslapen. Best vervelend dit..

Met dit warme weer heb ik ook moeite met (in)slapen. Gisteravond maar wat Melatonine ingenomen en ik kon heerlijk slapen. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_112116549
Bedankt voor jullie reacties. Wat zijn jullie lief +O

Slapen ging best goed, totdat de buurman zijn sleutels en tas in de taxi heeft laten liggen. Merkte ik aan zijn pogingen zijn eigen deur in te slaan. Op een gegeven moment ging mijn vriend even vragen wat hij voor hem kon doen. Toen ging hij via ons balkon, over het dak, naar de zijne. Hij was dronken zoals altijd :') Niet eerste keer dit.

Werde erna helemaal weer onrustig en greep naar me telefoon. Vaste routine; , surfen, fokken :') Toen pakte me vriend me telefoon af voor mijn bestwil en probeerde ik opnieuw te slapen. Dat lukte wel. Af en toe naar de wc (hatelijk!). Ben nu wakker (jeeej +O). Ik moet vaker zo vroeg naar bed. Ik wil nog een beetje doorslapen, maar dat moet ik niet doen denk ik...

Btw, Melatonine zit toch veel te weinig in die tabletten? 0,1 mg ofzo maar. Je hebt ook combi pillen met Valeriaan en andere dingen. Zal ik die nemen? Werken ze wel?
pi_112116650
Je hebt ook niet zoveel melatonine nodig , maar sommigen slikken een paar pilletjes tegelijkertijd.
Over dat plassen: is je blaas dan ook echt vol? Het zou ook kunnen dat je 'ik moet plassen' gevoel te snel komt bij een klein beetje urine al. Dit noemen ze prikkelbare blaas.
pi_112116730
Ik slik een stuk of 5-10 Melatonine-pilletjes, afhankelijk van de situatie. Dan weet ik zeker dat ik kan slapen.
  maandag 28 mei 2012 @ 10:15:59 #123
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_112117082
Melatonine is prachtig spul ja. Het verzet je biologische klok, en dat heeft bij mij een lang effect, ik hoef ze dus niet elke dag te nemen maar pak ze alleen als ik merk dat ik weer te laat opblijf. Ik heb 3mg op recept.
pi_112119117
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 09:53 schreef computergirl het volgende:
Je hebt ook niet zoveel melatonine nodig , maar sommigen slikken een paar pilletjes tegelijkertijd.
Over dat plassen: is je blaas dan ook echt vol? Het zou ook kunnen dat je 'ik moet plassen' gevoel te snel komt bij een klein beetje urine al. Dit noemen ze prikkelbare blaas.
Ja dat. Ik drink lang geen 2 liter water per dag. Gemiddeld 1 liter. Mocht ik dan zo'n blaas hebben, wat doe ik er dan aan? Hoe komt dit eigenlijk? Vroooeger had ik het niet. Of ik stond er niet zo bij stil? Geen idee eigenlijk.
pi_112119225
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 10:15 schreef eleusis het volgende:
Melatonine is prachtig spul ja. Het verzet je biologische klok, en dat heeft bij mij een lang effect, ik hoef ze dus niet elke dag te nemen maar pak ze alleen als ik merk dat ik weer te laat opblijf. Ik heb 3mg op recept.
Hoe heb je zoveel kunnen krijgen? Ik kreeg Temazepam, terwijl Melatonine veel onschadelijker is (kans op verslaving, bijwerkingen e.d.).

5-10 pilletjes zijn wel erg veel. Hoe krijg je dat door de keel? Ik heb ze namelijk ooit gehad herinner ik me en ik had het idee dat ze niet echt werkten. Ik nam dan ook 3 stuks ofzo. Heel vaag herinner ik me dat het een veel verkochte versie was bij de Drogist gewoon.
pi_112121059
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:42 schreef IHaveAmnesia het volgende:
5-10 pilletjes zijn wel erg veel. Hoe krijg je dat door de keel? Ik heb ze namelijk ooit gehad herinner ik me en ik had het idee dat ze niet echt werkten. Ik nam dan ook 3 stuks ofzo. Heel vaag herinner ik me dat het een veel verkochte versie was bij de Drogist gewoon.
Ik heb gewoon een potje Melatonine met 500 pillen erin, gekocht bij de drogist. Hoe ik 5-10 pilletjes door m'n keel krijg? Makkelijk, het zijn erg kleine pilletjes; samen zijn ze nog niet eens zo groot als 1 pilletje Ibuprofen. :P
pi_112126697
Je wordt er niet wakker van?
pi_112126955
Als ik Melatonine inneem, dan word ik 's nachts niet wakker nee. Vanochtend werd ik pas om 7 uur wakker, m'n wekker ging pas een kwartier later af.
pi_112128420
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:39 schreef IHaveAmnesia het volgende:

[..]

Ja dat. Ik drink lang geen 2 liter water per dag. Gemiddeld 1 liter. Mocht ik dan zo'n blaas hebben, wat doe ik er dan aan? Hoe komt dit eigenlijk? Vroooeger had ik het niet. Of ik stond er niet zo bij stil? Geen idee eigenlijk.
Even googelen.....
http://www.dokterdokter.n(...)en-overactieve-blaas
pi_112130178
Af en toe een pammetje kan echt geen kwaad, maar je moet eigenlijk op zoek naar de daadwerkelijke oorzaak van jouw slaapproblemen.
Waarom pieker je veel, wat kun je er aan doen om het piekeren te verminderen?

Of te wel werk aan de oorzaak van je probleem en ga niet de randverschijnselen onderdrukken. Dus een pammetje kan zeker effectief zijn, maar op de lange termijn heeft het totaal geen zin.

Daarbij merk ik dat als ik op dag 1 en 2 en 3 een pammetje neem het lichaam en geest op dag 4 er ook een verwachten. Met andere woorden: gewenning ligt op de loer.
Gewenning zeg ik, dus niet zozeer verslaving direct maar je maakt het alleen maar moeilijker.

Probeer cognitieve therapie = veel effectiever!
pi_112142088
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:05 schreef sylvesterrr het volgende:
Als ik Melatonine inneem, dan word ik 's nachts niet wakker nee. Vanochtend werd ik pas om 7 uur wakker, m'n wekker ging pas een kwartier later af.
Heerlijk!

Ze zijn wel duur btw. Voor een maandje ben je ongeveer 15 euro kwijt :')

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:38 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
Af en toe een pammetje kan echt geen kwaad, maar je moet eigenlijk op zoek naar de daadwerkelijke oorzaak van jouw slaapproblemen.
Waarom pieker je veel, wat kun je er aan doen om het piekeren te verminderen?

Of te wel werk aan de oorzaak van je probleem en ga niet de randverschijnselen onderdrukken. Dus een pammetje kan zeker effectief zijn, maar op de lange termijn heeft het totaal geen zin.

Daarbij merk ik dat als ik op dag 1 en 2 en 3 een pammetje neem het lichaam en geest op dag 4 er ook een verwachten. Met andere woorden: gewenning ligt op de loer.
Gewenning zeg ik, dus niet zozeer verslaving direct maar je maakt het alleen maar moeilijker.

Probeer cognitieve therapie = veel effectiever!
Daar ga ik aan beginnen. Ik ga gesprekken houden met de SPV-er, maar ik ga voornamelijk workshops bijwonen hiervoor :) Groepstherapie zeg maar.

Overigens heb ik een paar dagen niets geslikt en gisteren pas weer, omdat ik even mijn ritme kwijt was. Maar straks ga ik het zonder doen :)
pi_112142227
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 21:20 schreef IHaveAmnesia het volgende:

[..]

Heerlijk!

Ze zijn wel duur btw. Voor een maandje ben je ongeveer 15 euro kwijt :')
Een potje kost ¤ 12,95: http://www.drogisterij.nl(...)t./product_info.html

Uitgaande van 5 pillen per avond doe je er 100 dagen mee... Dat is dus nog geen ¤ 5 per maand.
pi_112142358
Deze heb ik gezien bij de Etos. Ik ga er vanuit dat ik 3mg nodig heb.. Dan kom ik op een andere berekening uit :D
pi_112142382
quote:
Thanks!
pi_112142479
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 21:24 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Deze heb ik gezien bij de Etos. Ik ga er vanuit dat ik 3mg nodig heb.. Dan kom ik op een andere berekening uit :D
Ik denk dat 3mg iets teveel van het goede is, zeker als het niet is voorgeschreven door een arts.
pi_112142827
Nja, je kan 3mg gewoon kopen hoor. Zijn die Bio-Melatonine doosjes. 30 stuks voor 12,95.

Hoeveel mg krijg jij binnen dan? 0,5 tot 1mg?

Lijkt zo weinig :')

Voor welke mensen zijn die 3mg dan?
pi_112143099
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 21:34 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Nja, je kan 3mg gewoon kopen hoor. Zijn die Bio-Melatonine doosjes. 30 stuks voor 12,95.

Hoeveel mg krijg jij binnen dan? 0,5 tot 1mg?

Lijkt zo weinig :')

Voor welke mensen zijn die 3mg dan?
Zijn pillen van 3mg zonder recept verkrijgbaar? Wist ik niet. Bij 10 pillen kom ik inderdaad uit op 1mg; dat lijkt weinig, maar dat is het niet (voor mij).
pi_112145249
Blijkbaar wel. Die blauw/grijze doosjes.

Hoe voel je je als je ze hebt geslikt?
pi_112145515
Na een minuut of 10 word ik al slaperig. Ik ga dan rustig naar de slaapkamer, leg m'n kleren e.d. voor de volgende ochtend klaar. Een minuut of 15 later val ik in slaap.

Heerlijk. :)
pi_112146220
Aha oke. Ik ga ze ook halen morgen. Heb je ook ervaring met die andere van dezelfde lijn?
pi_112146307
Time release versie ofzo. Is die goed/beter?
pi_112146456
Ik heb alleen die van Sleepzz gebruikt. Time-released, *volgens mij* is dat bedoeld voor mensen die 's nachts wakker worden (de Melatonine-afgifte vindt later plaats).
pi_112146832
Misschien beide slikken?
  maandag 28 mei 2012 @ 22:44:28 #144
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_112146857
Time Released is inderdaad daarvoor :Y
Maar beide slikken... Ik zou dat niet zo snel doen hoor :o
pi_112147102
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 22:44 schreef automatic_ het volgende:
Time Released is inderdaad daarvoor :Y
Interesse voor geneeskunde komt soms goed van pas. 8-) Jammer dat ik mijn droom niet heb kunnen waarmaken.
pi_112147108
50/50?
pi_112147264
Ik denk dat het verstandiger is om eerst de reguliere versie te proberen.
  maandag 28 mei 2012 @ 22:52:24 #148
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_112147309
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 22:51 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik denk dat het verstandiger is om eerst de reguliere versie te proberen.
Ja, dat denk ik ook.
Vooral omdat je zegt dat je vooral wakker wordt doordat je naar de wc moet. Daar kan mela weinig tegen doen..
pi_112147311
Of ik bel gewoon naar de maatschappij :P

Ik ga langzaam me bed op zoeken denk ik :D Het is bijna 11.
pi_112155939
ik merk overigens helemaal niks van melatonine, doet niks bij mij
pi_112160118
Hm.. Verschilt pp denk ik.

Btw, me blaas is normaal. Ik vergeet gewoon dat ik soms drink. En vaak door te zoute maaltijden krijg ik in de avonden dorst. Ik eet ook veel fruit en groente = water :)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:02:16 #152
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112161404
in een normale situatie hoor je ook gewoon door te slapen met een beetje druk op je blaas, vandaar dat je 's ochtends als je wakker wordt meestal gelijk naar de wc rent
pi_112162027
Ja, klopt. Ik denk dat ik overdreef en het gewoon normaal is :')

Straks een even naar de drogist om Melatonine te halen :)
pi_112198204
Time released versie gekocht en geslikt. Ben benieuwd :) Truste!
pi_112207436
Weer 12 naar bed gegaan. Denk meer dat ik discipline issues heb, dan daadwerkelijke slaapproblemen.

Enfin, heb 10 pilletje van de post hierboven geslikt en heb heerlijk geslapen. 6 uur even opgestaan om volle blaas te legen en 10 uur weer wakker. Wel in bed blijven liggen Fokken, maar goed.

Voel me iets fitter dan gisteren.

Vnv nog eens proberen eerder naar bed te gaan.

Lastig als iedereen later gaat. Ik moet echt hard mijn best doen om slapen mijn prioeiteit te maken :'(
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:25:37 #156
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112207585
Discipline maakt je uiteindelijk gezonder moet je maar denken
pi_112207806
Ik ga tot het uiterste met discipline. Of ik leg me erbij neer omdat ik niet anders kan op een gegeven moment. Daarom ben ik zo.

Ik weet dus niet of het verstandig is om te gaan sporten of toch de afwas doen. Met een burn out moet je kiezen. Anders lig je weer dood moe in bed.

Heb pas volgend week weer een gesprek met de SPVer. Ze zei dat ik een planning moest maken van weinig dingen doen en ook doen. Maar hoe wat. Ik heb geen clue. Weet alleen dat ik vroeg naar bed moet :'(

Ik kan nog steeds geen grenzen stellen. Heb nooit echt naar mijn lichaam geluisterd. Wanneer ga je door ondanks vermoeidheid of is het luiheid? Wanneer heb je de limiet bereikt? Want daar ging ik te lang door. Nog doe ik het. 3x meer van mezelf verwachten dan ik kan. En hoe bepaal ik wat ik kan?

Als ik naar mijn lichaam luistert zegt die alleen dat ik wil slapen/liggen, dus echt luisteren en opvolgen mag ik niet.
pi_112246874
Vandaag in enkele topics een hoop tips gekregen wat betreft burn out overwinnen. Heeft me goed gedaan.

Heb lekker gesport, zonnebank en sauna gepakt. Met scooter gegaan naar de sportschool. Een beeetje opgeruimd thuis. Heb mezelf lopen herhalen dat ik niet alles in 1x hoef.

Het is 12 uur en ga nu me bed opzoeken. Net 'Yes man' gekeken. Vroeg naar bed lukt niet. Ach, het is al heel wat. Eerst was het uren later :')

Truste :)
pi_112247813
Als je thuis zit en niet werkt of naar school gaat is het niet zo raar dat je niet kan slapen. Na mn afstuderen was ik ook iets van een kleine 2 maanden werkloos. Je hele ritme verschuift dan van laat naar bed en ergens tegen de middag uit je nest.
Beste middel om te slapen is structuur en dat biedt werken gewoon.
pi_112251188
Hm, klopt wel ja.

Heb trouwens de helft van melatonine genomen. 5 ipv 10, mocht ik te veel onnodig slikken. Ben weer wakker :') En dat voor iemand die niet veel heeft uitgeslapen en heeft gesport.

Alsnog 10 pilletjes genomen :)
pi_112287847
Workshop ''Voluit leven'' was nuchter en inspirerend. Ik ga zeker de training volgen.

Tijd om mijn bed op te zoeken.
pi_112579000
Ik heb ook slapeloze nachten gehad. Ik heb 1 X nitrozepam genomen en ritme was weer gelijk normaal. Ik zou zeker niet elke avond dat spul nemen, als het voor je ritme is heb je met 1 nacht goed slapen weer terug. Wat betreft piekeren: doe in bed ontspanningsoefeningen. Werkt echt. Ga op je rug liggen en adem door je neus in en via je mond uit. Concentree je daarop. Je wordt rustig en je hebtgoede afleiding.
pi_112605418
Ga het proberen. Dank je voor de tip :)
  zondag 10 juni 2012 @ 22:17:44 #164
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112714884
Ah Temazapam.. heerlijk spul! Ik neem het af en toe als ik een keer goed wil slapen, maar hou je wel aan de voorgeschreven hoeveelheid.. het is behoorlijk verslavend als ik de bijsluiter lees.
pi_112768455
Op dit moment ben ik al weer een poosje uit de running (sinds half februari) omdat goed slapen voor mij een obsessie is geworden. Daarbij moet ik wel vertellen dat ik dit jaar al 4 jaar een angststoornis heb, 2010 een jaar met afpersing heb meegemaakt en uiteindelijk een overval. Een jaar wat anders ben gaan doen (met wisselende werktijden, de ene week vroeg, de andere week laat en op-tijd-kom-druk).

Elke avond maakte ik me zorgen of ik die nacht wel zou slapen. Een slechte nacht zou betekenen dat ik niet zou kunnen functioneren. Dat er vreselijke dingen zouden gebeuren (als in: in slaap vallen op het werk, onderweg of in de supermarkt bijvoorbeeld). Irreële gedachten, maar helaas, bij een angststoornis werken je hersenen nu eenmaal op die manier.

Die combinatie ging niet langer. Putte mezelf uit en stortte in. Tot eind juli mocht ik van de bedrijfsarts niet meer aan werken denken.

Temazepam kreeg ik van de huisarts mee. Slaapproblemen ondervind ik enkel nog wanneer ik de volgende morgen ergens moet zijn. Ik slik het nu als ik echt een goede nacht wil hebben, maar niet dagelijks. Meestal wel 20mg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')