abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2012 @ 19:25:49 #51
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111636216
-opzouten-.

[ Bericht 97% gewijzigd door Re op 16-05-2012 19:50:52 ]
pi_111636270
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:25 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

En vergeet een blokje om lopen niet! Ook altijd even goed.
Durf ik niet meer gezien alle verkracht nieuws online :') Misschien overdags.
  woensdag 16 mei 2012 @ 19:49:18 #53
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111637574
DK zout eens op :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_111641739
Temazepam is een zwaar maar goedkoop middel.
Een inslaper; geen doorslaper. (doorslapers zoals diazepam worden vaak uitgedeeld aan mensen die (ook) fysiologische slaapproblemen hebben)

Al die tips van mensen kloppen wel, maar als je zo'n paardenmiddel krijgt voorgeschreven is het volgens mij best serieus en is het denk ik het slimst om de arts het laatste woord te geven.

Ik heb er zelf ervaring mee, uit mijn experimenteertijd, en weet hoe het voelt.
Het is heerlijk, maar ook verslavend... hoewel de ontwenning minder onaangenaam is dan bij diazepam, alprazolam, lorazepam, oxazepam en flunitrazepam.

Het is prettig omdat temazepam zo kort werkt. Dit verleidt snel tot het nemen van een hoge dosis zoals 40, 60 of zelfs 100 milligram.

Oh, en de rede dat ik erbij zeg dat het goedkoop is, is als tegenreactie vooraf aan mensen die denken dat de arts / farmaceut er alleen maar aan moet verdienen.

Point is, let op voor verslaving.
Je hebt je probleem erkend en dat is al een enorme stap. Veel sterkte.
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_111642027
Ik zie het als iets tijdelijks om in ieder geval mijn biologische klok recht te zetten. Dat moet wel lukken toch? :)

Een stom vraagje maar. Hoe zit het met plassen? Ik ben geen extreme drinker, maar ik moet 's ochtends altijd nodig naar de wc. Soms 's nachts. Word ik dan wakker? Is mijn (diepe) slaap dan weer verpest waardoor ik weer de hele dag suf ben?

Ik wil vaak niet uit bed, waardoor ik half slaap en de hele tijd denk aan de wc. Ja, heel weird. Soms ''droom'' ik dat ik op de wc zit. Soms tik ik mezelf wel eens op wc om te controleren of het echt is en ik niet in mijn bed plas. Niet dat ik ooit een bedplasser was, maar mijn dromen lijken zo echt.
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2012 @ 21:28:33 #56
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111642244
Je wordt gewoon wakker als je moet plassen en valt daarna weer in slaap. Als je overdag suf bent dan moet je het middel vroeger op de avond innemen of vragen om een middel dat nog korter werkt. (Alhoewel ik dat niet zo uit mijn hoofd weet).
pi_111642355
Dat moet zeker lukken :) De dokter weet heus wel wat 'ie doet :)

Mij viel op dat temazepam me na een paar nachten wakker liet worden met een hele droge mond... en mijn urine was donkerder... alsof het vocht onttrekt zoals alcohol... maar dat kan aan mij liggen. Ik hoefde minder nodig naar de WC 's ochtends dan zonder dat spul. Merk ik bij iedere benzo trouwens.

Kans dat je in je bed gaat plassen terwijl je aan die artsenijen zit is klein hoor.
(grappig trouwens, dat op de WC tikken :P )

Gewichtstoename was ook een issue, maar met overgewicht vecht ik al mijn hele leven dus ook dat kan van persoon tot persoon verschillen. Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen eigenlijk.

By the way, heb je meer nachtmerries nu?

edit: weet de arts van jouw username? :P
asdfasdfasdfasdfasdf
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:50:06 #58
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_111645883
Ik slik het alleen als het nodig is, omdat je er heel snel afhankelijk van kunt worden.
Maar ik werd gewoon wakker als ik moest plassen hoor. ;)

Nu heb ik het al een hele tijd niet meer geslikt, omdat ik de laatste maanden juist last heb van oververmoeidheid. }:|
Maar dat is weer een ander verhaal.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_111646063
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:24 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ik zie het als iets tijdelijks om in ieder geval mijn biologische klok recht te zetten. Dat moet wel lukken toch? :)

Een stom vraagje maar. Hoe zit het met plassen? Ik ben geen extreme drinker, maar ik moet 's ochtends altijd nodig naar de wc. Soms 's nachts. Word ik dan wakker? Is mijn (diepe) slaap dan weer verpest waardoor ik weer de hele dag suf ben?

Ik wil vaak niet uit bed, waardoor ik half slaap en de hele tijd denk aan de wc. Ja, heel weird. Soms ''droom'' ik dat ik op de wc zit. Soms tik ik mezelf wel eens op wc om te controleren of het echt is en ik niet in mijn bed plas. Niet dat ik ooit een bedplasser was, maar mijn dromen lijken zo echt.
Dit heb ik altijd met roken. Als ik een sigaret rook val ik zo weer in slaap. :')
Wie dit leest is een lezer van dit.
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:57:32 #60
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111646220
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
Je wordt gewoon wakker als je moet plassen en valt daarna weer in slaap. Als je overdag suf bent dan moet je het middel vroeger op de avond innemen of vragen om een middel dat nog korter werkt. (Alhoewel ik dat niet zo uit mijn hoofd weet).
kleine halveringstijd is er eigenlijk niet, kom je nu eenmaal niet onderuit met slaapmiddelen..
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:58:23 #61
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111646250
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:54 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Dit heb ik altijd met roken. Als ik een sigaret rook val ik zo weer in slaap. :')
Oh, reminds me, ik had heul geen trek om te roken met benzo's, kan je niet slapen en heb je ook geen trek om te roken, life is pain ;(
pi_111648406
Ben blij met de reacties die ik krijg. Ik zie een paar posts waarop ik wil reageren, maar ik wil het even zelf ervaren. Ik ga nu een pilletje slikken. Ben benieuwd of ik er mooier van word (schoonheidsslaap enzo).

Tot morgen! :W
pi_111649167
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:35 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ben blij met de reacties die ik krijg. Ik zie een paar posts waarop ik wil reageren, maar ik wil het even zelf ervaren. Ik ga nu een pilletje slikken. Ben benieuwd of ik er mooier van word (schoonheidsslaap enzo).

Tot morgen! :W
Nou nee dat denk ik niet, want het voelt 's ochtends alsof je 8-12 bier hebt gedronken. Slaap lekker.
  donderdag 17 mei 2012 @ 00:59:24 #64
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111652408
Ik deed het prima op temszepam eigenlijk, fris weer wakker
pi_111652500
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 15:42 schreef Life2.0 het volgende:
Deed voor mij niets.
Idemdito.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_111660268
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:49 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Nou nee dat denk ik niet, want het voelt 's ochtends alsof je 8-12 bier hebt gedronken. Slaap lekker.
nee hoor.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 17:20 schreef Simonepone het volgende:
Ik zou.. zolang je slaapproblemen hebt die hele wekker even vergeten en naar je lichaam luisteren.
daar zijn de slaapdeskundigen het niet mee eens. De beste oplossing voor slapeloosheid schijnt 'het verhogen van slaapdruk' te zijn.
Dus niet in je bed liggen als je niet kan slapen maar je bed uit. Slaap je pas om 3 uur, dan ook pas om 3 uur naar bed maar wel wekker zetten en je bed uit op de gewone tijd (bijv om 7.30). Kan je wel inslapen maar ben je elke nacht om 4 uur wakker -> bed uit en gewoon maar net doen alsof het ochtend is.

Op een gegeven moment worden je hersens zo geconditioneerd dat ze heel snel in een diepe slaap komen zodra je in je bed ligt.

[ Bericht 51% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 17-05-2012 12:36:32 ]
pi_111661907
Weer 12 uur geslapen (omdat ik gisteren minder dan 8 uur sliep denk ik). Het inslapen ging idd sneller. Werd alleen wakker voor de wc :')

Houdt dat veel slapen op als ik elke dag op hetzelfde tijdstip naar bed ga? Ik wil geen wekker zetten, want mijn lichaam eist slaap.
  donderdag 17 mei 2012 @ 14:14:45 #68
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111664298
Te lang slapen is ook niet goed, je lichaam zou genoeg moeten hebben aan 8 uur per dag

Regelmaat dus
pi_111665798
Mijne is ooit 8 geweest en later 9/10 maar ik ging een tijdje structureel 6/7 per dag slapen. Ik weet nou niet meer hoeveel uur beste is voor mij. Mijn lichaam wilt alleen maar slapen :')
pi_111673960
Count your blessing, mijn lichaam wil alleen maar niet slapen _O-
pi_111677401
Dankzij die pillen weet ik dat ik het best functioneer met 8,5u goede slaap. :P Liet mijn lichaam gewoon vanzelf wakker worden, en dat was altijd na 8,5u. En dan fris en fruitig wakker, héérlijk.
I'm not a sinner.
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:00:53 #72
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_111677581
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:42 schreef computergirl het volgende:
Count your blessing, mijn lichaam wil alleen maar niet slapen _O-
Wil je wat van mijn slaap?
Ik heb last van oververmoeidheid en slaap makkelijk 12 uur op een dag.
Stomme slaapproblemen ook altijd. :(
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_111677914
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:00 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Wil je wat van mijn slaap?
Ik heb last van oververmoeidheid en slaap makkelijk 12 uur op een dag.
Stomme slaapproblemen ook altijd. :(
Graag, ik ben al blij met 4 uur slaap per nacht sinds anderhalf jaar
pi_111680664
Hoe krijg je dat voor elkaar?
pi_111680914
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:57 schreef Plums het volgende:
Dankzij die pillen weet ik dat ik het best functioneer met 8,5u goede slaap. :P Liet mijn lichaam gewoon vanzelf wakker worden, en dat was altijd na 8,5u. En dan fris en fruitig wakker, héérlijk.
Hm.. Bereikte je die 8,5 uur per dag gelijk of na een tijd?
pi_111681704
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:08 schreef IHaveAmnesia het volgende:

[..]

Hm.. Bereikte je die 8,5 uur per dag gelijk of na een tijd?
Meteen, eerste nacht. Maar ik had in die tijd ook heel strikte bedtijden, dus dat hielp ook wel. Om 11 naar bed en om 8 ging de wekker.
I'm not a sinner.
pi_111685966
En had je het ook voor elkaar gekregen als je geen wekker had gebruikt?

Bestaan er mensen die zonder wekker slapen en wakker kunnen worden - zonder enige ritme vooraf?

Ik wil dat me ik op een natuurlijke manier die 9 uur slapen-is-genoeg-slaap bereiken. Mogelijk?
pi_111686078
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 22:46 schreef IHaveAmnesia het volgende:
En had je het ook voor elkaar gekregen als je geen wekker had gebruikt?

Bestaan er mensen die zonder wekker slapen en wakker kunnen worden - zonder enige ritme vooral?

Ik wil dat me ik op een natuurlijke manier die 9 uur slapen-is-genoeg-slaap bereiken. Mogelijk?
Ja heb ik, alleen ben ik altijd wel super moe 's ochtends. Vanmorgen werd ik half 7 wakker en ben om 8 uur maar weer naar bed gegaan.
pi_111686305
Dat doe ik dus ook. Word ik door de zon wakker en na mijn wc bezoek ga ik tot in de middag slapen omdat mijj lichaam en geest dat willen :') Wanneer houdt die behoefte op?
pi_111690576
Ik ga weer slapen. Zonder pil nu. Kijken of het lukt en hoe laat ik wakker word :'(
pi_111692972
Temazepam doet bij mij niets. Heb toen Stilnoct gekregen en die werkte goed.
pi_111701100
Heb 6x mijn slaap moet onderbreken voor de wc. Ben nu heel moe en het liefst slaap ik de hele dag :'(
pi_111701134
Het natuurlijk inslapen ging wat moeizamer en doorslapen ook.
pi_111701509
never mind :P
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_111702891
?
pi_111703973
Bij mij helpt het goed om een voorleesboek op de mp3 speler te luisteren als ik 's nachts wakker ben.
Ik slaap ook slecht in en ben vaak 's nachts wakker.
Als ik niks ga luisteren ga ik teveel nadenken, bij mij helpt een voorleesboek.
pi_111704084
Hmmm, hoor ik ook voor het eerst. Houdt dat niet wakker zoals een tv?
pi_111737088
Geen wekker gebruiken wil niet zeggen dat je na het wakker worden steeds maar door moet slapen. Ik zou zeggen als je 1 x wakker bent geworden voor de wc en het is al ochtend, sta dan gewoon op, je bent tenslotte al wakker geworden zonder wekker. Je slaapt dan ook weer vroeger in de avond...
doei!
pi_111737719
Haha, ik ben wel 6x naar de wc gegaan. Had rond 12 uur nog veel groente op (veel vocht).

Ook slaap ik vaak op me buik waardoor er druk is op mijn blaas. Voortaan maar eens op mijn zij liggen :')

Ik denk altijd zo als ik wakker word (voor het plassen); Ah, ik heb zo weinig geslapen. Dit telt niet. Ben namelijk nog zo moe en slaperig. Laat ik doorslapen.

Ik sliep vannacht half 2 ongeveer ivm een muis :') Om 12 uur moest ik echt mijn nest uit, want mijn vriend bedreigde met kietelen en daar kan ik niet tegen. Hij pakte ook mijn dekens en kussens af :')

Plassen onderbreekt je slaap waardoor je slaaptijd in kwantiteit en kwaliteit afneemt toch? Is het dan zo verkeerd dat ik iets langer blijf slapen?
pi_111740828
Baan/studie ?
De meeste mensen moeten gewoon s ochtends hun bed uit om iets nuttigs te gaan doen.
Hoe minder tijd ji in je bed doorbrengt hoe dieper en efficienter je gaat slapen.
pi_111742992
Geen van beide. Kan het niet meer door me burn out. Ik ga in september een ander studie doen. Me vorige was mede oorzaak van mijn burn out. een zware studie willen behalen met 0% motivatie. Daardoor werd studeren zwaarder. Ik moest harder mijn best doen. Werken heb ik overdreven. Ik kon geen grenzen stellen, omdat voor mijn gevoel mijn eigenwaarde op spel stond. Ik moest tot het uiterste gaan om mezelf te bewijzen (tegenover iedereen die 'dacht' dat ik het niet kon en VOORAL me ouders. Dus I'm taking it slowly. Wil mijn wiskunde en Engels op vwo 6 niveau krijgen maar vooral herstellen.
pi_111743724
-flame-

[ Bericht 50% gewijzigd door Re op 19-05-2012 17:27:56 ]
pi_111751032
Ben je dan al onder behandeling voor die burnout?
pi_111767243
Volgend week.

Kreeg het vandaag weer benauwd na een uurtje of 3 op een verjaardag. Wou zsm naar buiten. Heb me vriend teleurgesteld, want het is zijn familie. Zijn moeder heb ik het e.e.a. uitgelegd en ze begreep het (door haar eigen ervaring), maar de rest had zoiets van wtf? Ga dan even de kamer hiernaast liggen, we brengen je zo. Ik wou gewoon weg uit die huis, van die mensen vandaan en naar me eigen bed. Uit mezelf was ik er toch niet heen gegaan. Heb moederdag al overgeslagen om die reden. Ze vond het niet leuk natuurlijk. Maar het gaat gewoon niet. Al die gesprekken. Voel me onzeker doordat ik weinig inbreng heb. Ik studeer niet, werk niet en doe niets leuks. Ik hou niets bij en leef momenteel in mijn eigen wereldje. Ik wil helemaal niets weten van de hele wereld en mensen. Alleen vanuit mijn bed via mijn laptop. En dat terwijl ik iemand was die amper thuis wou zijn. Vooral sporten deed ik veel. En op school kletsen met iedereen. Ouwehoeren.

Zucht.

Voelt alsof ik 10 jaar ouder ben en wanneer ik uit deze burn out ben ik 20 jaar ouder voel en al die gekke dingen niet meer kan doen. Vorig jaar, op eerste date met mijn vriend haalde ik hem over om op de springkussens te gaan springen om een uur of 12 op Scheveningen, waar die tent al bijna gesloten was. Altijd impulsieve acties omdat ik vol energie zat. Ik mis mijn oude energie. Ik zou alleen iets meer nadenken voordat ik sommige keuzes maak. Hopelijk vind ik de middenweg :)
pi_111852281
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 00:39 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ik studeer niet, werk niet en doe niets leuks.
Dat zei ik hierboven ook al (in wat andere bewoording) maar DAAR ligt volgens mij je
hele probleem. Je hebt een nutteloos leven zo! Ga wat doen! Ga werken! Kom weer eens in
de 'normale' maatschappij. Ga studeren naast je werk en iets BEREIKEN!!!!
pi_111867675
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:50 schreef StevenTerpstra het volgende:

[..]

Dat zei ik hierboven ook al (in wat andere bewoording) maar DAAR ligt volgens mij je
hele probleem. Je hebt een nutteloos leven zo! Ga wat doen! Ga werken! Kom weer eens in
de 'normale' maatschappij. Ga studeren naast je werk en iets BEREIKEN!!!!
Als je een burn-out hebt ben je leeg en kan je dat niet. TS heeft deze problemen juist door deze instelling. TS; Pak jezelf niet te hard aan en geniet van de zomer, blijf niet iedere dag thuis zitten maar bereid je gewoon rustig voor op September.
doei!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:22:25 #97
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111869049
Neem je laptop mee naar buiten, ga een lekker bakkie leut doen bij een koffieboer, daar hebben ze meestal wifi.
pi_111874427
Het is lekker weer, maar ik ''straf'' mezelf door binnen te blijven, omdat mijn toestel (android software) foutmeldingen weergeeft. Ik vind dat ik in staat moet zijn om dat te repareren, want dat lukte vorige keren ook. Ik kan het niet loslaten!!!

Was gisteren net zo blij met mijn aankoopjes die ik heb gedaan bij de uitverkoop en bieb bezoek. Heb een encyclopedie geleend en een de optimalist: http://www.burnin.nl/?id=vol_lit_boe&sub=9789049105754

Om perfectionisme los te laten.

Maar ik het lukt niet :'(
pi_111901664
Heb me vandaag gedwongen toch wat te doen. Ben rond 3 naar Amsterdam gegaan om rond 4 in de zon te zitten en wat te lopen. Daarna met een goede vriend wat gechillt op de Dam. Rond een uur of 7 kwam mijn vriend ook bij ons en een uurtje erna zijn we terug gereisd. Nu vrienden van me vriend op bezoek. We gaan de Pirates kijken. Nou, het gaat best goed :) Voel me qua energie best goed. Vooral door me humeur. Hopelijk slaap ik weer goed. Ook dat gaat beter :)
pi_111901688
Morgen gesprek bij SPV :) Ben zo benieuwd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')