abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111913842
Succes vandaag
pi_111921871
Thanks!!!

Btw, ben net terug van de SPV.

Ik word niet doorverwezen! *O*

Heb echt mijn best gedaan om zoveeeeeeeeeeeel mogelijk te vertellen. Van 2005 tot nu.

Ze heeft deze dingen eruit gehaald:

- Adolescentie
- Identiteitsprobleem (mede beinvloed door cultuurprobleem (tussen 2 culturen opgegroeid zijn)
- Daaruit voortvloeiende milde depressie en burn out

De SPV-er blijft mijn contactpersoon en daarnaast kreeg ik foldertjes voor workshops. Met haar ga ik de roots van mijn problemen bespreken en dmv workshops ga ik praktische dingen leren.

Ze zei dat ze sowieso meer tijd nodig had om vast te stellen of ik evt meer zou hebben. Maar in eerste instantie is dat niet echt het geval. Dus ik krijg ook niet anti depressiva. Daar is sowieso niets over gezegd. Blijkt dat ik vrij oke ben :9
pi_111970890
Foutje gemaakt door voor het slapen gaan een spannend film te gaan kijken dus ik werd nogal onrustig voor het slapen. Rond 1 in slaap gevallen. In de ochtend wc (moet echt minder drinken in de avond :') ), maar 11 weer op. Van 12 uur slapen naar 10 :s)

Volgend mij slaap je meer als je laat naar bed gaat? Why???

Ik ga mijn best doen eerder te gaan slapen. 10:30 in bed en 11:00 slapen. Of 10 in bed en 10:30 slapen. Ben benieuwd of dat lukt, hoeveel ik dan slaap en hoe ik me voel. Has been a while.

Voel me in overall energieker. Of het nou door mijn slaap, lekker weer, minder druk, veranderende attitude... geen idee. Heb nog steeds last van een stem die negatieve dingen fluistert.

Zit nu in de bus onderweg naar de duinen. Wou een boek lezen, maar ben die thuis vergeten. Heb sowieso geen zin om iets mee te sjouwen steeds. Dus een duinwandeling dan maar :) Misschien raak ik dan mijn aangekomen pondjes kwijt en voel ik me fitter en lichter.
pi_111979156
The hours before midnight are far more valuable for rejuvenation than those after midnight. Some say they are two or three times more useful for healing the body and mind. The hours after midnight are less conducive because the energy of the earth has shifted and the new day is starting. This brings a crescendo of solar energy that can tend to cause lighter sleep in many people.

http://drlwilson.com/Articles/sleep.htm

deze uitleg heb ik al vaker gehoord...
doei!
pi_111980700
Uitleg klopt echter niet. De eerste uren van de slaap zijn de belangrijkste, dan wordt er vanalles gefixed en gereset. Of die eerste uren nu voor 12 zijn of erna maakt niet uit.
pi_111980875
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:02 schreef computergirl het volgende:
Uitleg klopt echter niet. De eerste uren van de slaap zijn de belangrijkste, dan wordt er vanalles gefixed en gereset. Of die eerste uren nu voor 12 zijn of erna maakt niet uit.
hoe kom je erbij ?
doei!
pi_111981611
Informatie uit een slaapstudie waar iknaan mee heb gedaan. Weet niet meer of het online staat. Maar ergens is vast wel iets over de mythe 'de uren voor 12 tellen dubbel' te googelen.
pi_111981703
Toch hebben veel zo niet alle mensen minder slaap nodig als ze vroeg naar bed gaan en vroeg opstaan.
Kijk naar TS.
doei!
  donderdag 24 mei 2012 @ 19:32:12 #109
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_111981857
Ik merk zelf ook dat wanneer ik om 21:00 uur naar bed ga, ik veel minder uren slaap nodig heb om uitgerust te zijn dan wanneer ik om 3:00 uur naar bed ga.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_111999449
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:26 schreef Simonepone het volgende:
The hours before midnight are far more valuable for rejuvenation than those after midnight. Some say they are two or three times more useful for healing the body and mind. The hours after midnight are less conducive because the energy of the earth has shifted and the new day is starting. This brings a crescendo of solar energy that can tend to cause lighter sleep in many people.

http://drlwilson.com/Articles/sleep.htm

deze uitleg heb ik al vaker gehoord...
Wow, deze info is echt great! Nu snap ik dat ik chronisch veel slaap en dan de hele dag geen fut heb.

Vandaag heb ik echt veel gedaan tov afgelopen maanden:

Twee uurtjes gewandeld in Kijkduin, uurtje scooter gereden, 2 uurtjes shopwandelen... Ondanks beetje vermoeidheid wat ik voelde kon ik aardig veel vandaag. Misschien toch niet een ernstige burn out, maar gewoon effect van mijn foute slaap cyclus?? Of medeoorzaak gewoon.
pi_111999687
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:28 schreef Simonepone het volgende:
Toch hebben veel zo niet alle mensen minder slaap nodig als ze vroeg naar bed gaan en vroeg opstaan.
Kijk naar TS.
Yup yup. Heb nu echt wel een verschil gemerkt. 10 uur ipv 12/12+ :)

God zou wel onze lichamen/systemen zo hebben gebouwd dat we overdags productief zijn en 's nachts gewoon slapen. Vandaar de zon/maan etc. Zoveel logica zit er eigenlijk in religie. Wordt tijd dat ik me er meer ik ga verdiepen.
pi_112000071
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:32 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik merk zelf ook dat wanneer ik om 21:00 uur naar bed ga, ik veel minder uren slaap nodig heb om uitgerust te zijn dan wanneer ik om 3:00 uur naar bed ga.
Bij mij werkt het net andersom. Voel me beter als im van 3 tot 9 slaap dan wanneer ik van 21 tot 3 slaap bijvoorbeeld
pi_112005555
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:32 schreef Madame_Paon het volgende:
als je net zo lang slaap dan lig je bij 'slaap vanaf 3 uur' ook een aantal uren bij daglicht te slapen. Dat heeft zeker effect.
Ik ben een avond mens, dus om 21 uur kan ik echt niet slapen _O-
pi_112008512
Vroeg slapen werkte niet. Me vriend gaat pas tegen 12 naar bed :( Dus bij mij was dat weer het geval.

Ik wou het gister zonder slaappil doen. Ik slik het normaal om de dag en ik merk niet heeeeel veel verschil op hoofdpijn en wat extra slaperig- en vermoeidheid. Enfin, inslapen duurde langer en doorslapen ging ook niet super. Mede doordat het zo benauwd was denk ik.

Ben eerder opgestaan voor de wc, omdat ik weer veel had gedronken. Tjah, heet weer :') Ben nu weer wakker en heb gewoon me gezicht gewassen en tanden gepoetst. Ben het beu om zo lang uit te slapen. Of dit is een teken dat het beter gaat???

HebRamen overal open gedaan voor frisse lucht en me voorgenomen het huis grondig schoon te maken. En daar gewoon tot 3 uur voor te nemen en daarna gewoon even naar buiten.

Maar nu even ontbijten.

Ik hoop zo erg dat slapen alleen maar beter wordt. Voel me namelijk best goed. Wil bijv gaan sporten als ik daar kracht voor heb. Maar ben bang dat ik dan weer hard van stapel ga :'(
pi_112102519
Door fok meeting was ik 4 uur thuis en sliep ik tegen 5. ever since weer moe en futloos. dus pil ingenomen en over een half uur slapen.
pi_112102533
Het ging net zo goed. Getsie
  zondag 27 mei 2012 @ 22:53:49 #117
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_112106473
Hopelijk lukt het je nu om goed te slapen :*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_112106653
Probeer anders melatonine (misschien al eerder gezegd) ik lig daar altijd plat van binnen 10 min. Ook van wat je kan halen bij Kruidvat enz
pi_112115832
Ik hoop dat je goed hebt geslapen. Best vervelend dit..

Met dit warme weer heb ik ook moeite met (in)slapen. Gisteravond maar wat Melatonine ingenomen en ik kon heerlijk slapen. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_112116549
Bedankt voor jullie reacties. Wat zijn jullie lief +O

Slapen ging best goed, totdat de buurman zijn sleutels en tas in de taxi heeft laten liggen. Merkte ik aan zijn pogingen zijn eigen deur in te slaan. Op een gegeven moment ging mijn vriend even vragen wat hij voor hem kon doen. Toen ging hij via ons balkon, over het dak, naar de zijne. Hij was dronken zoals altijd :') Niet eerste keer dit.

Werde erna helemaal weer onrustig en greep naar me telefoon. Vaste routine; , surfen, fokken :') Toen pakte me vriend me telefoon af voor mijn bestwil en probeerde ik opnieuw te slapen. Dat lukte wel. Af en toe naar de wc (hatelijk!). Ben nu wakker (jeeej +O). Ik moet vaker zo vroeg naar bed. Ik wil nog een beetje doorslapen, maar dat moet ik niet doen denk ik...

Btw, Melatonine zit toch veel te weinig in die tabletten? 0,1 mg ofzo maar. Je hebt ook combi pillen met Valeriaan en andere dingen. Zal ik die nemen? Werken ze wel?
pi_112116650
Je hebt ook niet zoveel melatonine nodig , maar sommigen slikken een paar pilletjes tegelijkertijd.
Over dat plassen: is je blaas dan ook echt vol? Het zou ook kunnen dat je 'ik moet plassen' gevoel te snel komt bij een klein beetje urine al. Dit noemen ze prikkelbare blaas.
pi_112116730
Ik slik een stuk of 5-10 Melatonine-pilletjes, afhankelijk van de situatie. Dan weet ik zeker dat ik kan slapen.
  maandag 28 mei 2012 @ 10:15:59 #123
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_112117082
Melatonine is prachtig spul ja. Het verzet je biologische klok, en dat heeft bij mij een lang effect, ik hoef ze dus niet elke dag te nemen maar pak ze alleen als ik merk dat ik weer te laat opblijf. Ik heb 3mg op recept.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_112119117
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 09:53 schreef computergirl het volgende:
Je hebt ook niet zoveel melatonine nodig , maar sommigen slikken een paar pilletjes tegelijkertijd.
Over dat plassen: is je blaas dan ook echt vol? Het zou ook kunnen dat je 'ik moet plassen' gevoel te snel komt bij een klein beetje urine al. Dit noemen ze prikkelbare blaas.
Ja dat. Ik drink lang geen 2 liter water per dag. Gemiddeld 1 liter. Mocht ik dan zo'n blaas hebben, wat doe ik er dan aan? Hoe komt dit eigenlijk? Vroooeger had ik het niet. Of ik stond er niet zo bij stil? Geen idee eigenlijk.
pi_112119225
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 10:15 schreef eleusis het volgende:
Melatonine is prachtig spul ja. Het verzet je biologische klok, en dat heeft bij mij een lang effect, ik hoef ze dus niet elke dag te nemen maar pak ze alleen als ik merk dat ik weer te laat opblijf. Ik heb 3mg op recept.
Hoe heb je zoveel kunnen krijgen? Ik kreeg Temazepam, terwijl Melatonine veel onschadelijker is (kans op verslaving, bijwerkingen e.d.).

5-10 pilletjes zijn wel erg veel. Hoe krijg je dat door de keel? Ik heb ze namelijk ooit gehad herinner ik me en ik had het idee dat ze niet echt werkten. Ik nam dan ook 3 stuks ofzo. Heel vaag herinner ik me dat het een veel verkochte versie was bij de Drogist gewoon.
pi_112121059
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:42 schreef IHaveAmnesia het volgende:
5-10 pilletjes zijn wel erg veel. Hoe krijg je dat door de keel? Ik heb ze namelijk ooit gehad herinner ik me en ik had het idee dat ze niet echt werkten. Ik nam dan ook 3 stuks ofzo. Heel vaag herinner ik me dat het een veel verkochte versie was bij de Drogist gewoon.
Ik heb gewoon een potje Melatonine met 500 pillen erin, gekocht bij de drogist. Hoe ik 5-10 pilletjes door m'n keel krijg? Makkelijk, het zijn erg kleine pilletjes; samen zijn ze nog niet eens zo groot als 1 pilletje Ibuprofen. :P
pi_112126697
Je wordt er niet wakker van?
pi_112126955
Als ik Melatonine inneem, dan word ik 's nachts niet wakker nee. Vanochtend werd ik pas om 7 uur wakker, m'n wekker ging pas een kwartier later af.
pi_112128420
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:39 schreef IHaveAmnesia het volgende:

[..]

Ja dat. Ik drink lang geen 2 liter water per dag. Gemiddeld 1 liter. Mocht ik dan zo'n blaas hebben, wat doe ik er dan aan? Hoe komt dit eigenlijk? Vroooeger had ik het niet. Of ik stond er niet zo bij stil? Geen idee eigenlijk.
Even googelen.....
http://www.dokterdokter.n(...)en-overactieve-blaas
pi_112130178
Af en toe een pammetje kan echt geen kwaad, maar je moet eigenlijk op zoek naar de daadwerkelijke oorzaak van jouw slaapproblemen.
Waarom pieker je veel, wat kun je er aan doen om het piekeren te verminderen?

Of te wel werk aan de oorzaak van je probleem en ga niet de randverschijnselen onderdrukken. Dus een pammetje kan zeker effectief zijn, maar op de lange termijn heeft het totaal geen zin.

Daarbij merk ik dat als ik op dag 1 en 2 en 3 een pammetje neem het lichaam en geest op dag 4 er ook een verwachten. Met andere woorden: gewenning ligt op de loer.
Gewenning zeg ik, dus niet zozeer verslaving direct maar je maakt het alleen maar moeilijker.

Probeer cognitieve therapie = veel effectiever!
pi_112142088
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:05 schreef sylvesterrr het volgende:
Als ik Melatonine inneem, dan word ik 's nachts niet wakker nee. Vanochtend werd ik pas om 7 uur wakker, m'n wekker ging pas een kwartier later af.
Heerlijk!

Ze zijn wel duur btw. Voor een maandje ben je ongeveer 15 euro kwijt :')

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:38 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
Af en toe een pammetje kan echt geen kwaad, maar je moet eigenlijk op zoek naar de daadwerkelijke oorzaak van jouw slaapproblemen.
Waarom pieker je veel, wat kun je er aan doen om het piekeren te verminderen?

Of te wel werk aan de oorzaak van je probleem en ga niet de randverschijnselen onderdrukken. Dus een pammetje kan zeker effectief zijn, maar op de lange termijn heeft het totaal geen zin.

Daarbij merk ik dat als ik op dag 1 en 2 en 3 een pammetje neem het lichaam en geest op dag 4 er ook een verwachten. Met andere woorden: gewenning ligt op de loer.
Gewenning zeg ik, dus niet zozeer verslaving direct maar je maakt het alleen maar moeilijker.

Probeer cognitieve therapie = veel effectiever!
Daar ga ik aan beginnen. Ik ga gesprekken houden met de SPV-er, maar ik ga voornamelijk workshops bijwonen hiervoor :) Groepstherapie zeg maar.

Overigens heb ik een paar dagen niets geslikt en gisteren pas weer, omdat ik even mijn ritme kwijt was. Maar straks ga ik het zonder doen :)
pi_112142227
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 21:20 schreef IHaveAmnesia het volgende:

[..]

Heerlijk!

Ze zijn wel duur btw. Voor een maandje ben je ongeveer 15 euro kwijt :')
Een potje kost ¤ 12,95: http://www.drogisterij.nl(...)t./product_info.html

Uitgaande van 5 pillen per avond doe je er 100 dagen mee... Dat is dus nog geen ¤ 5 per maand.
pi_112142358
Deze heb ik gezien bij de Etos. Ik ga er vanuit dat ik 3mg nodig heb.. Dan kom ik op een andere berekening uit :D
pi_112142382
quote:
Thanks!
pi_112142479
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 21:24 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Deze heb ik gezien bij de Etos. Ik ga er vanuit dat ik 3mg nodig heb.. Dan kom ik op een andere berekening uit :D
Ik denk dat 3mg iets teveel van het goede is, zeker als het niet is voorgeschreven door een arts.
pi_112142827
Nja, je kan 3mg gewoon kopen hoor. Zijn die Bio-Melatonine doosjes. 30 stuks voor 12,95.

Hoeveel mg krijg jij binnen dan? 0,5 tot 1mg?

Lijkt zo weinig :')

Voor welke mensen zijn die 3mg dan?
pi_112143099
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 21:34 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Nja, je kan 3mg gewoon kopen hoor. Zijn die Bio-Melatonine doosjes. 30 stuks voor 12,95.

Hoeveel mg krijg jij binnen dan? 0,5 tot 1mg?

Lijkt zo weinig :')

Voor welke mensen zijn die 3mg dan?
Zijn pillen van 3mg zonder recept verkrijgbaar? Wist ik niet. Bij 10 pillen kom ik inderdaad uit op 1mg; dat lijkt weinig, maar dat is het niet (voor mij).
pi_112145249
Blijkbaar wel. Die blauw/grijze doosjes.

Hoe voel je je als je ze hebt geslikt?
pi_112145515
Na een minuut of 10 word ik al slaperig. Ik ga dan rustig naar de slaapkamer, leg m'n kleren e.d. voor de volgende ochtend klaar. Een minuut of 15 later val ik in slaap.

Heerlijk. :)
pi_112146220
Aha oke. Ik ga ze ook halen morgen. Heb je ook ervaring met die andere van dezelfde lijn?
pi_112146307
Time release versie ofzo. Is die goed/beter?
pi_112146456
Ik heb alleen die van Sleepzz gebruikt. Time-released, *volgens mij* is dat bedoeld voor mensen die 's nachts wakker worden (de Melatonine-afgifte vindt later plaats).
pi_112146832
Misschien beide slikken?
  maandag 28 mei 2012 @ 22:44:28 #144
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_112146857
Time Released is inderdaad daarvoor :Y
Maar beide slikken... Ik zou dat niet zo snel doen hoor :o
pi_112147102
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 22:44 schreef automatic_ het volgende:
Time Released is inderdaad daarvoor :Y
Interesse voor geneeskunde komt soms goed van pas. 8-) Jammer dat ik mijn droom niet heb kunnen waarmaken.
pi_112147108
50/50?
pi_112147264
Ik denk dat het verstandiger is om eerst de reguliere versie te proberen.
  maandag 28 mei 2012 @ 22:52:24 #148
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_112147309
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 22:51 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik denk dat het verstandiger is om eerst de reguliere versie te proberen.
Ja, dat denk ik ook.
Vooral omdat je zegt dat je vooral wakker wordt doordat je naar de wc moet. Daar kan mela weinig tegen doen..
pi_112147311
Of ik bel gewoon naar de maatschappij :P

Ik ga langzaam me bed op zoeken denk ik :D Het is bijna 11.
pi_112155939
ik merk overigens helemaal niks van melatonine, doet niks bij mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')