Aah zo.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:05 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Jong en vrienden in de auto![]()
Op mezelf rijd ik niet veel te hard, meestal zo'n 20 te hard ofzozoals iedereen bijna
90 is bij mijn weten in Nederland alleen op de snelweg als er een snelheidsbeperking is (werkzaamheden of matrixborden).quote:Op zondag 6 mei 2012 23:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Klopt zeker die TFSI. Maar waarom op een plek waar je normaal 90 mag?xd kies dan een plek waar het mag
Ja klopt maar hij gaf zelf aan dat het een plek is waar je maar 90 mocht? Dus ik snap je post niet zoquote:Op zondag 6 mei 2012 23:09 schreef Palomar het volgende:
[..]
90 is bij mijn weten in Nederland alleen op de snelweg als er een snelheidsbeperking is (werkzaamheden of matrixborden).
waarom is dat eigenlijk? en vooral in steden dan. Daar waar je vroeger 80 mocht en nu 60 snap ik het, die 10 KM bovenop de 50 van de stad is verwaarloosbaar. Maar waarom in de stad iedereen 60 rijdt dat snap ik toch niet.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:05 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Jong en vrienden in de auto![]()
Op mezelf rijd ik niet veel te hard, meestal zo'n 20 te hard ofzozoals iedereen bijna
Of waar borden 90 staan. En dan niet ivm werkzaamheden.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:09 schreef Palomar het volgende:
[..]
90 is bij mijn weten in Nederland alleen op de snelweg als er een snelheidsbeperking is (werkzaamheden of matrixborden).
oh ja, nu ik het zo teruglees is het idd wat vaag jaquote:Op zondag 6 mei 2012 23:11 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja klopt maar hij gaf zelf aan dat het een plek is waar je maar 90 mocht? Dus ik snap je post niet zo
Gebeurt ook vaak gewoon. Dan let je er niet zo op en rij je gewoon lekker door.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:11 schreef powerflux het volgende:
[..]
waarom is dat eigenlijk? en vooral in steden dan. Daar waar je vroeger 80 mocht en nu 60 snap ik het, die 10 KM bovenop de 50 van de stad is verwaarloosbaar. Maar waarom in de stad iedereen 60 rijdt dat snap ik toch niet.
zou ik nooit doen, ik wil niet met levens spelenquote:Op zondag 6 mei 2012 23:13 schreef Palomar het volgende:
[..]
oh ja, nu ik het zo teruglees is het idd wat vaag jaWaar ik op doelde is dat het ws. gewoon snelweg is en dan is 200+ niet zo boeiend. Even er vanuit gaande dat er niet daadwerkelijk wegwerkers naast de weg aan het werk waren (die 90-borden staan er ook vaak voor niks).
Het is wat anders als je 200 gaat rijden op een enkelbaans weg in de bebouwde kom
Ohzo ja dat is waar idd.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:13 schreef Palomar het volgende:
[..]
oh ja, nu ik het zo teruglees is het idd wat vaag jaWaar ik op doelde is dat het ws. gewoon snelweg is en dan is 200+ niet zo boeiend. Even er vanuit gaande dat er niet daadwerkelijk wegwerkers naast de weg aan het werk waren (die 90-borden staan er ook vaak voor niks).
Het is wat anders als je 200 gaat rijden op een enkelbaans weg in de bebouwde kom
A13 is 4 tegenwoordig, met de spitsstrook. En omdat de A20 kut is, loopt de 13 vastquote:Op zondag 6 mei 2012 22:34 schreef JDude het volgende:
[..]
Van 4 naar 2. De A13 heeft drie rijstroken, bij Kleinpolderplein worden dat er 4 waarvan 2 richting Gouda en 2 richting Hoek van Holland/R'dam Centrum. En al zou je 4 rijstroken linksaf sturen, de A20 kan dat toch niet aan.
Komt gewoon doordat de weginrichting het toelaat om harder te rijden. Een rechte, overzichtelijke weg met mooi asfalt. Dan rij je al snel 70 ipv. 50.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:11 schreef powerflux het volgende:
[..]
waarom is dat eigenlijk? en vooral in steden dan. Daar waar je vroeger 80 mocht en nu 60 snap ik het, die 10 KM bovenop de 50 van de stad is verwaarloosbaar. Maar waarom in de stad iedereen 60 rijdt dat snap ik toch niet.
oke.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:19 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat is alleen richting Den Haag (en alleen tot Delft)
Terechte klacht.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:59 schreef Eenskijken het volgende:
even mijn ergenis als brommerbestuurder: auto's die je inhalen binnen de bebouwde kom. Opzich snap ik het wel, omdat op een lang stuk je vaak makkelijk 60-70 kan en sommige auto's dat ook doen, maar weinig houden zich aan 50km/u. Echter kan mijn brommertje maar 45-hoogstens 50 op de teller, en ik word verplicht om op de rijbaan te rijden omdat ik anders een boete krijg.
En dus rijd ik 'in de weg' waardoor iedereen mij probeert in te halen wat soms gevaarlijk is als er ook tegenliggers zijn e.d Heb al vaak gehad dan er naar mij getoeterd werd omdat iemand mij halsoverdekop moest inhalen.. ja ik blijf gewoon rustig rijden hoor.. ik kan ook niet anders.
Persoonlijk rijd ik dan ook liever op het fietspad in de stad. Of zorg dat brommers harder mogen, zeg 60-65 zodat ze iig een beetje mee kunnen rijden met het verkeer.
Ja, ik snap inmiddels welke je bedoeltquote:Op zondag 6 mei 2012 22:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh, dat is misschien niet de term dan. Maar ik bedoel van die constructies dat er twee snelwegen worden samengevoegd en daarna weer uit elkaar gaan, waarbij iedereen van links naar rechts en vice versa door elkaar heen moet. Rond Utrecht heb je er een paar (A27 en A12 bv), echt een drama.
Brommers moeten juist op de weg omdat het snelheidsverschil met het overige verkeer lager is.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:59 schreef Eenskijken het volgende:
even mijn ergenis als brommerbestuurder: auto's die je inhalen binnen de bebouwde kom. Opzich snap ik het wel, omdat op een lang stuk je vaak makkelijk 60-70 kan en sommige auto's dat ook doen, maar weinig houden zich aan 50km/u. Echter kan mijn brommertje maar 45-hoogstens 50 op de teller, en ik word verplicht om op de rijbaan te rijden omdat ik anders een boete krijg.
En dus rijd ik 'in de weg' waardoor iedereen mij probeert in te halen wat soms gevaarlijk is als er ook tegenliggers zijn e.d Heb al vaak gehad dan er naar mij getoeterd werd omdat iemand mij halsoverdekop moest inhalen.. ja ik blijf gewoon rustig rijden hoor.. ik kan ook niet anders.
Persoonlijk rijd ik dan ook liever op het fietspad in de stad. Of zorg dat brommers harder mogen, zeg 60-65 zodat ze iig een beetje mee kunnen rijden met het verkeer.
Daar heb ik zelfs last van als ik op de fiets zit. Het verschijnsel heet "scholieren" en de vakantie is weer voorbij, dus ze zijn er weer. Joepie.quote:Op maandag 7 mei 2012 08:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Brommers die over fietspaden jakkerden en jaagden kwamen geregeld in problemen door de fietsers die met 10km max. voortkuierden en heen en weer zwalkten.
Er zijn ook veel mensen die niet snappen dat die doorgetrokken lijn aan de rechterkant betekent dat je niet van rechts naar links mag, maar wel andersom. Blijft lastig.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/?ll(...)bp=12,177.08,,0,3.16 Dit ding? Er is een reden dat de A13 altijd 1 grote file is![]()
Tenminsten, alles op de A13 is een rede voor de constante file
Sinds ik een luchthoorn op mijn dak heb, heb ik verbazingwekkend genoeg nergens meer last vanquote:Op maandag 7 mei 2012 08:16 schreef JDude het volgende:
[..]
Daar heb ik zelfs last van als ik op de fiets zit. Het verschijnsel heet "scholieren" en de vakantie is weer voorbij, dus ze zijn er weer. Joepie.
En omdat het nu doorrijd omdat het knelpunt daar is opgelost rijden we lekker 80quote:Op maandag 7 mei 2012 08:46 schreef Tijn het volgende:
Net zonder vertraging naar Amsterdam gereden, in de spits terwijl de vakantie voorbij is.
Ik had op minstens een kwartier vertraging gerekend, dus nu ben ik te vroeg
Die tunnel is mooi manquote:Op maandag 7 mei 2012 08:32 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Er zijn ook veel mensen die niet snappen dat die doorgetrokken lijn aan de rechterkant betekent dat je niet van rechts naar links mag, maar wel andersom. Blijft lastig.
Op de A4 bij het ringvaartaquaduct (:?) heb je ook een mooie situatie. Daar is de weg verbreed met een nieuwe tunnelbuis als het ware. Daar zijn nu 3 banen ipv 2. Echter staat er een pilaar om dat dak te ondersteunen. Je hebt dus aan de linkerkant 2 banen, dan de pilaar (soort uitvoegstrook op de weg om daar ruimte voor te maken) en dan rechts daarvan nog een baan. Hoe vaak mensen al over dat verdrijvingsvlak zijn gereden..... Maar goed, de situatie is ook niet lekker uitgelegd op de borden.
Helaas nog geen google-maps daarvan beschikbaar.
[..]
Sinds ik een luchthoorn op mijn dak heb, heb ik verbazingwekkend genoeg nergens meer last van
Of we voeren de snelheid van brommers wat op. Weetjewel, nu je al praktijk examen moet doen voor een snor tomos. De rest van europa mag al 50cc rijden op hun 14de na een theorie examen.quote:Op maandag 7 mei 2012 08:14 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Brommers moeten juist op de weg omdat het snelheidsverschil met het overige verkeer lager is.
De wet ging in begin mei 2001.
Brommers die over fietspaden jakkerden en jaagden kwamen geregeld in problemen door de fietsers die met 10km max. voortkuierden en heen en weer zwalkten.
Op de weg is het verschil kleiner: auto's mogen 50, brommers 45, dus dat gaat wat beter.
Dat auto's steevast te hard rijden is een ander probleem waar aan gewerkt moet worden. Drempels bijvoorbeeld, of van die bloembakken om en om links rechts.
Mwah...quote:Op maandag 7 mei 2012 08:32 schreef Bootje84 het volgende:
Maar goed, de situatie is ook niet lekker uitgelegd op de borden.
Nòg meer drempelsquote:Op maandag 7 mei 2012 08:14 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Brommers moeten juist op de weg omdat het snelheidsverschil met het overige verkeer lager is.
De wet ging in begin mei 2001.
Brommers die over fietspaden jakkerden en jaagden kwamen geregeld in problemen door de fietsers die met 10km max. voortkuierden en heen en weer zwalkten.
Op de weg is het verschil kleiner: auto's mogen 50, brommers 45, dus dat gaat wat beter.
Dat auto's steevast te hard rijden is een ander probleem waar aan gewerkt moet worden. Drempels bijvoorbeeld, of van die bloembakken om en om links rechts.
en datquote:
h-d snapt hetquote:
Wij Nederlanders halen dat niet nee, die Fransozen welquote:Op zondag 6 mei 2012 23:21 schreef Palomar het volgende:
[..]
In andere landen is dat wel anders. Bijv. in Frankrijk mag je op secundaire wegen 90, maar op veel wegen door de bergen haal je dat niet eens, vanwege de bochten, smalle weg, slecht wegdek, geen overzicht etc.
Geen 80 op het stuk waar ik moet zijn, hoor (A1 en dan A10 Noord)quote:Op maandag 7 mei 2012 09:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
En omdat het nu doorrijd omdat het knelpunt daar is opgelost rijden we lekker 80![]()
![]()
geiten wollen sokken toestand daar
![]()
![]()
![]()
oh sorry, ik dacht automatisch aan de a4quote:Op maandag 7 mei 2012 10:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Geen 80 op het stuk waar ik moet zijn, hoor (A1 en dan A10 Noord)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |