maar ik ben zelf ook niet superrijk, en nu kan ik dus waarschijnlijk niet eens komen omdat ik én er naartoe moet, een cadeautje moet kopen en ook nog een etentje van ik verwacht rond de 30 euro. Ik vind dat eerlijk gezegd nogal veel gevraagd van de gasten.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:28 schreef OverRated het volgende:
Als de jarige niet superrijk is, waarom niet?
Dat heb ik ooit gehadquote:
Mja,quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:27 schreef Guanabana het volgende:
Ik vind dat eigenlijk best apart.
Als je nou allemaal volwassenen met een baan bent dan begrijp ik het nog, maar dit is een groep (vooral) studenten. Heb bovendien ook al reiskosten om er te komen, het cadeautje voor de jarige, en dan kan ik mooi ook nog zelf m'n eten en drankjes gaan dokken.
Of ben ik wereldvreemd en is dit doodnormaal?
en iedereen maar aannemen en ja knikken en denken ik betaal het toch nietquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:31 schreef kwiwi het volgende:
Zo hadden m'n ouders ook een keer een verjaardag, maar daar wisten ze van tevoren niet eens dat ze zelf moesten betalenZe vonden het al zo vreemd dat de jarige maar cocktails voor iedereen bleef bestellen (want ja, dat maakt het behoorlijk prijzig).
quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:29 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dat heb ik ooit gehadmochten we zelf de bestelling van de Chinees betalen, onverwachts. Hele rare situatie is dat.
@TS: Vind ik ook niet normaal, tenzij het van te voren wordt aangegeven.
Ook zoiets jaquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:29 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dat heb ik ooit gehadmochten we zelf de bestelling van de Chinees betalen, onverwachts. Hele rare situatie is dat.
@TS: Vind ik ook niet normaal, tenzij het van te voren wordt aangegeven.
Nou het was meer zo van: nou ja als zij dat leuk vindt, het is haar feestje...quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:32 schreef Meloewa het volgende:
[..]
en iedereen maar aannemen en ja knikken en denken ik betaal het toch niet
Dan nodig je toch geen mensen uit om je verjaardag te vieren in een restaurant?quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
Voor studenten doodnormaal, de jarige zal net zo min veel budget hebben.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou het was meer zo van: nou ja als zij dat leuk vindt, het is haar feestje...
Jawel, scheelt je thuis kostenquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan nodig je toch geen mensen uit om je verjaardag te vieren in een restaurant?
Dit. Niets aan de hand dus.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:30 schreef motorbloempje het volgende:
Zo te lezen stond 't netjes in de uitnodiging, niets mis mee dus. En als je niet wilt dokken dan ga je niet, vrij simpel allemaal.
Ik zelf ook niet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:32 schreef ABombali het volgende:
[..]Dat zou ik niet eens durven te vragen denk ik
Nah, dit was in de trent van "als jullie willen blijven eten, laat het dan van tevoren weten!" dus wij dachten: "oke, tof, willen we welquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ook zoiets jaZolang het van tevoren wordt aangegeven oke, maar niet na het eten ineens aankomen met: o ja betalen jullie zelf even?
Verjaardag...quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:34 schreef Das-Phantom het volgende:
Vrij logisch hoor.
Tevens het verschil niet begrijpen tussen het initiatief nemen voor een etentje en een etentje organiseren_______
De snackbar om de hoek?quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Jawel, scheelt je thuis kostenEn zolang het een goedkoop restaurant is...
Precies, dat snap ik dan ook niet helemaal.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vaak genoeg gedaan toen ik studeerde (en nu nog trouwens), gewoon gezellig samen eten in een eetcafeetje.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:34 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Nah, dit was in de trent van "als jullie willen blijven eten, laat het dan van tevoren weten!" dus wij dachten: "oke, tof, willen we wel", meldt meneer dat we Chinees gaan halen dus lopen we even gezellig mee "ja, wie moet er nog pinnen?"
Er zijn genoeg restaurants, vooral in studentensteden, waar je voor nog geen tientje p.p. kan eten en drinken.quote:
Aan de ene kant snap ik dat wel, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar zin in heeft/geld voor over heeft. Zeker als je student bent zoals in dit geval.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:35 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Vaak genoeg gedaan toen ik studeerde (en nu nog trouwens), gewoon gezellig samen eten in een eetcafeetje.
Prima.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:35 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Vaak genoeg gedaan toen ik studeerde (en nu nog trouwens), gewoon gezellig samen eten in een eetcafeetje.
De gelegenheid is niet relevant. Je bent toch ook niet verplicht om te gaan als je geen geld hebt?quote:
En een feestje waar je je eigen rotzooi mee neemt noem je hier Amerikaansquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:36 schreef SonicVolcano het volgende:
Dat is typisch Nederlands. De Engelsen noemen het 'going Dutch'.
Is net zoiets als die paupers die wel een feest willen geven, maar van tevoren al berekenen dat ze wel gemiddeld 50 euro per persoon moeten krijgen van gasten als cadeauquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:36 schreef BasEnAad het volgende:
Als de jarige iets niet kan betalen, moet hij het ook niet aanbieden.
Kook dan een pan soep en koop een krat bier voor je gasten, net zo leuk.
Het is toch geen verplichting om mee te gaan?quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Aan de ene kant snap ik dat wel, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar zin in heeft/geld voor over heeft. Zeker als je student bent zoals in dit geval.
Dat maakt het dus zo vreemd, als ik mijn verjaardag vier doe ik dat met mijn (beste) vrienden, die ga ik dan niet op kosten jagen terwijl ze misschien krap bij kas zitten. Ik ga niet riskeren dat dan 1 van mijn vrienden niet komt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het is toch geen verplichting om mee te gaan?
De jarige vrijhouden deden wij dan weer niet, want maakt het duurder voor de anderen. Verder snap ik het probleem ook niet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:38 schreef motorbloempje het volgende:
Gebeurde hier wel vaker hoor:
"Hoi, Pietje is jarig en we vonden het wel een leuk idee om bij <restaurant A> te gaan eten met z'n allen als cadeau voor Pietje. Kosten komen voor eigen rekening en natuurlijk hoeft Pietje zelf niet te betalen dus die kosten delen we met z'n allen! Kom je ook? Laat het weten voor <datum> want dan kunnen we een tafel reserveren!"
1. Het zal niet bij de Librije zijn, want studenten
2. Je HOEFT niet te komen, en kunt ook terugmailen met "meh, heb ik op 't moment geen geld voor, maar gaan jullie daarna nog naar de kroeg? Dan kom ik wel een biertje meedrinken!
3. Het wordt je van tevoren gevraagd. Het is geen dwangbevel ofzo.
Meestal is er toch ook wel een huiskamer.. En anders ga je gewoon samen de stad in en betaal jij de eerste paar rondjes ofzoquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:38 schreef Das-Phantom het volgende:
Als je studeert en je hebt alleen een kamer tot je beschikking hoe en waar moet je het dan precies vieren?
En voor iedereen betalen als er 50 mensen komen is ook niet te doen van je Stufi.
Al mijn studentenvrienden hier vieren hun verjaardag in de pub alwaar men gewoon zelf de drankjes moet betalen en natuurlijk allemaal een drankje voor de jarige!quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:36 schreef SonicVolcano het volgende:
Maar dat bespreek je toch vooraf en dan kan altijd nog besloten worden om iets anders te gaan doen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:38 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat maakt het dus zo vreemd, als ik mijn verjaardag vier doe ik dat met mijn (beste) vrienden, die ga ik dan niet op kosten jagen terwijl ze misschien krap bij kas zitten. Ik ga niet riskeren dat dan 1 van mijn vrienden niet komt.
Dat weet ik niet, ik ken de situatie van TS niet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:40 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Maar dat bespreek je toch vooraf en dan kan altijd nog besloten worden om iets anders te gaan doen.
In plaats van cadeaus dan hè? Dus die paar euro die je er dan bovenop betaalt als je met een leuke groep weg bent boeit dan ook niet: of cadeau, of dat.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:39 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
De jarige vrijhouden deden wij dan weer niet, want maakt het duurder voor de anderen. Verder snap ik het probleem ook niet.
Ja zo raar is het toch ook niet, zolang je het van tevoren maar duidelijk afspreekt..quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:40 schreef ABombali het volgende:
Er zijn wel opvallend veel mensen die dit dood normaal vinden
We zijn geen Turkenquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:40 schreef ABombali het volgende:
Er zijn wel opvallend veel mensen die dit dood normaal vinden
Mijn blik was dit:quote:
En dit dus, ik zie het probleem van TS niet zo erg, ze/hij/het weet het van tevoren.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja zo raar is het toch ook niet, zolang je het van tevoren maar duidelijk afspreekt..
In andere landen zouden ze dit helemaal niet normaal vinden. Is dus gewoon cultuur eigenlijk?quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja zo raar is het toch ook niet, zolang je het van tevoren maar duidelijk afspreekt..
Misschien is het in marokko normaal dat je alles uit eigen zak moet betalen dat weet jij beter?quote:
Die mis je sowieso niet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:43 schreef Meloewa het volgende:
nu meld sowieso de helf af... de echte gierige sowieso al!
Ben gewoon een Nederlander..quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:44 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Misschien is het in marokko normaal dat je alles uit eigen zak moet betalen dat weet jij beter?
Ik kan het me voorstellenquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:42 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Mijn blik was dit:en dat veranderde toen naar dit:
Ik zou de redenering omdraaien, studenten delen de kosten omdat ze niet zo veel geld hebben, maar mensen met een baan kunnen wel een etentje trakteren.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:27 schreef Guanabana het volgende:
Als je nou allemaal volwassenen met een baan bent dan begrijp ik het nog, maar dit is een groep (vooral) studenten. Heb bovendien ook al reiskosten om er te komen, het cadeautje voor de jarige, en dan kan ik mooi ook nog zelf m'n eten en drankjes gaan dokken.
Ja lijkt mij ook. Ik ken het ook alleen van studenten, dit soort acties.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:48 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Ik zou de redenering omdraaien, studenten delen de kosten omdat ze niet zo veel geld hebben, maar mensen met een baan kunnen wel een etentje trakteren.
Nou ja, mijn probleem is, het wordt gewoon te duur voor mij. Ik vind dat ze mij erg op kosten jaagt. Ik moet naar de locatie, heb een cadeau, en ze gaat er zomaar even vanuit dat ik daar bovenop nog restaurankosten kan/wil betalen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:42 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Mijn blik was dit:en dat veranderde toen naar dit:
[..]
En dit dus, ik zie het probleem van TS niet zo erg, ze/hij/het weet het van tevoren.
Ik vind dat je dan het hele idee van een verjaardag onderuit haalt. De jarige zorgt voor het eten en drinken en de jarige mag de cadeautjes ontvangen. Als iedereen dat zo doet is er niets aan de hand.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:38 schreef motorbloempje het volgende:
Gebeurde hier wel vaker hoor:
"Hoi, Pietje is jarig en we vonden het wel een leuk idee om bij <restaurant A> te gaan eten met z'n allen als cadeau voor Pietje. Kosten komen voor eigen rekening en natuurlijk hoeft Pietje zelf niet te betalen dus die kosten delen we met z'n allen! Kom je ook? Laat het weten voor <datum> want dan kunnen we een tafel reserveren!"
1. Het zal niet bij de Librije zijn, want studenten
2. Je HOEFT niet te komen, en kunt ook terugmailen met "meh, heb ik op 't moment geen geld voor, maar gaan jullie daarna nog naar de kroeg? Dan kom ik wel een biertje meedrinken!
3. Het wordt je van tevoren gevraagd. Het is geen dwangbevel ofzo.
Nou ik heb wel een baan maar verdien weinig dus ik zat er eigenlijk ook over te denken voor dit jaarquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja lijkt mij ook. Ik ken het ook alleen van studenten, dit soort acties.
Maar wat ik niet snap.. Normaal doe je dan geen cadeau. Doet iedereen nog een cadeau erbij ofzo?quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:50 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nou ja, mijn probleem is, het wordt gewoon te duur voor mij. Ik vind dat ze mij erg op kosten jaagt. Ik moet naar de locatie, heb een cadeau, en ze gaat er zomaar even vanuit dat ik daar bovenop nog restaurankosten kan/wil betalen.
Nou ja je betaalt geen cadeautje maar alleen je eigen eten en dan eet je nog eens wat je zelf lekker vindt ook toch?quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:51 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik vind dat je dan het hele idee van een verjaardag onderuit haalt. De jarige zorgt voor het eten en drinken en de jarige mag de cadeautjes ontvangen. Als iedereen dat zo doet is er niets aan de hand.
Die rare constructie van uit eten gaan en wel moeten betalen zorgt alleen maar voor sociaal ongemak. Je gaat al gauw denken in geld en in 'voor wat hoort wat'; juist ook als iemand anders van de vriendengroep wel gewoon zijn feestje thuis houdt en zelf betaalt voor de drank. Wat mij betreft sla je dan de plank helemaal mis, want daar draaien verjaardagen nou juist niet om.
Kun je thuis niks doen?quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:51 schreef peace-lover het volgende:
[..]
Nou ik heb wel een baan maar verdien weinig dus ik zat er eigenlijk ook over te denken voor dit jaar
Ja dat snap ik ook nietquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar wat ik niet snap.. Normaal doe je dan geen cadeau. Doet iedereen nog een cadeau erbij ofzo?
Dat.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar wat ik niet snap.. Normaal doe je dan geen cadeau. Doet iedereen nog een cadeau erbij ofzo?
Nou ja, het is haar feestje, in onze vriendinnengroep leggen we dan allemaal een bedrag in voor een wat groter cadeau. En in de uitnodiging nodigt ze ons uit voor een etentje, maar wel voor eigen rekening.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Misschien dat de jarige ook weinig tijd heeft om dat allemaal te verzorgenquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:52 schreef Thezeurminator het volgende:
Sowieso met zn 30en uit eten gaan? Leuk en aardig hoor maar met een BBQ doe je het net zo leuk af en een stuk goedkoper als student zijnde.
Iedereen gaat er maar van uit dat een student de ruimte heeft om zoiets te vieren. Ik ken genoeg studenten die een zéér kleine kamer hebben in een huis zonder gemeenschappelijke ruimte of tuin. Waar laat je dan al die mensen?quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:52 schreef Thezeurminator het volgende:
Sowieso met zn 30en uit eten gaan? Leuk en aardig hoor maar met een BBQ doe je het net zo leuk af en een stuk goedkoper als student zijnde.
Iemand geen cadeautje geven voor zijn verjaardag?quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:52 schreef peace-lover het volgende:
[..]
Nou ja je betaalt geen cadeautje maar alleen je eigen eten en dan eet je nog eens wat je zelf lekker vindt ook toch?
Oke.. Was dat al gekocht ofzo? Anders zou ik het mooi laten zitten.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:53 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nou ja, het is haar feestje, in onze vriendinnengroep leggen we dan allemaal een bedrag in voor een wat groter cadeau. En in de uitnodiging nodigt ze ons uit voor een etentje, maar wel voor eigen rekening.
Nee maar het cadeau is dan samen weggaan dusquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:54 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Iemand geen cadeautje geven voor zijn verjaardag?
Nou ja, alleen de twijfel bij velen al over of je dan wel of niet een cadeau moet kopen zorgt al voor veel te veel twijfel en dat is niet gewenst binnen sociaal contact.
Je kan altijd wel wat regelen er is altijd wel een student die wel een tuintje erbij heeft waar je 20-30 man kwijt kan dat lijkt me nooit het probleem. Of huur een kroeg af en vraag iedereen om een financiele bijdrage op een doordeweekse dag ben je dan bij 300 euro aan kosten ook wel klaar.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Iedereen gaat er maar van uit dat een student de ruimte heeft om zoiets te vieren. Ik ken genoeg studenten die een zéér kleine kamer hebben in een huis zonder gemeenschappelijke ruimte of tuin. Waar laat je dan al die mensen?
Die vriendin van TS probeert er gewoon een slaatje uit te slaanquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:56 schreef peace-lover het volgende:
[..]
Nee maar het cadeau is dan samen weggaan dus
En bij ons is dat dan meestal wel aangegeven; zo van "ipv een feest en cadeau zou ik het leuk vinden als we met zijn alleen gaan eten, op eigen kosten" ofzo
Ik ken maar weinig studenten die zomaar even 300 euro kunnen neertellen voor een avondje verjaardag..quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:56 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Je kan altijd wel wat regelen er is altijd wel een student die wel een tuintje erbij heeft waar je 20-30 man kwijt kan dat lijkt me nooit het probleem. Of huur een kroeg af en vraag iedereen om een financiele bijdrage op een doordeweekse dag ben je dan bij 300 euro aan kosten ook wel klaar.
Niet al gekocht, maar het regelen is wel al in gang gezet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oke.. Was dat al gekocht ofzo? Anders zou ik het mooi laten zitten.
Ik heb het over een kroeg afhuren.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:59 schreef motorbloempje het volgende:
300 euro?
4 kratten bier, 8 flessen wijn, 6 pakken frituurhap, 8 zakken chips, 3 zakken knabbelzoutstaafjes en 1 fles cola voor de incidentele bob kosten geen 300 euro.
Ik vind dat niet zo raar om te peilen bij je vriendinnen, of is dit iets wat meerdere vrienden van je doen?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:00 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Niet al gekocht, maar het regelen is wel al in gang gezet.
Ik durf ook niet zo goed bij andere vriendinnen te peilen wat zij er allemaal van vinden, want ik wil niet overkomen als een zuunige zeikerd. (Ben ik ook wel een beetje, maar ik heb ook gewoon minder te besteden dan de rest, er zitten ook een aantal al werkenden bij)
Ja doei, dan neemt niemand meer initiatief om met een groep uit eten te gaanquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:59 schreef __Saviour__ het volgende:
Uitgenodigd worden is getrakteerd worden, simpel.
Opmerkelijk dat zoveel mensen het hier als normaal beschouwen dat je zelf de portemonnee mag trekken.
Hear hearquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:04 schreef CoolGuy het volgende:
Het staat toch in de uitnodiging? Ik vind het niet vreemd dat je 't dan zelf moet betalen. Ik vind het wel vreemd dat jij dat ook hebt zien staan in de uitnodiging, en 't dan nog steeds niet snapt. Dat begrijp ik niet.
Als ik iemand echt uitnodig om te gaan uit eten, dan betaal ik, immers, ik nodig je uit. Maar als iemand tegen mij zegt van 'zullen we zaterdag gaan uit eten', dan vat ik dat niet op als dat hij ook de rekening oppakt, dat zie ik als dat ik gewoon mn eigen zut betaal.
De fok-nerd reactie:quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:05 schreef peace-lover het volgende:
[..]
Hear hear
Zullen we zondag uit eten?
Nee sorry niet op de eerste datequote:Op donderdag 3 mei 2012 22:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De fok-nerd reactie:
is goed. euh...do you put out? want dan betaal ik wel.
Ik snap het wel, ik vind het alleen een beetje lef hebben om je gasten op kosten te jagen. Zelf zou ik dat niet durven namelijk.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:04 schreef CoolGuy het volgende:
Het staat toch in de uitnodiging? Ik vind het niet vreemd dat je 't dan zelf moet betalen. Ik vind het wel vreemd dat jij dat ook hebt zien staan in de uitnodiging, en 't dan nog steeds niet snapt. Dat begrijp ik niet.
Hoezo is dat lef hebben. Het is gewoon iets dat georganiseerd wordt. Gewoon, gezellig, iedereen betaald z'n deel en 't is weer eens wat anders dan thuis in de woonkamer zitten. Hoe...ik snap dit niet, hoezo is dat lef hebben.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:09 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik snap het wel, ik vind het alleen een beetje lef hebben om je gasten op kosten te jagen. Zelf zou ik dat niet durven namelijk.
Wilde hier even peilen wat men ervan denkt, maar ik zie dus dat de meningen uiteen lopen.
Ze jaagt haar gasten niet op kosten, want ze verplicht niemand om te komen. Ga gewoon nietquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:09 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik snap het wel, ik vind het alleen een beetje lef hebben om je gasten op kosten te jagen. Zelf zou ik dat niet durven namelijk.
Wilde hier even peilen wat men ervan denkt, maar ik zie dus dat de meningen uiteen lopen.
Ze jaagt haar gasten weg, nog veel vreemder dan.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:12 schreef peace-lover het volgende:
[..]
Ze jaagt haar gasten niet op kosten, want ze verplicht niemand om te komen. Ga gewoon niet
Je kan toch niet in andermans portemonnee kijken?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoezo is dat lef hebben. Het is gewoon iets dat georganiseerd wordt. Gewoon, gezellig, iedereen betaald z'n deel en 't is weer eens wat anders dan thuis in de woonkamer zitten. Hoe...ik snap dit niet, hoezo is dat lef hebben.
Als het 1 van je vriendinnen is zal die ook wel snappen dat je vanwege geldgebrek niet kan komen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:13 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Je kan toch niet in andermans portemonnee kijken?
Kijk, stel je zegt 'joh, zullen we eens met z'n alleen uit eten gaan?' Dan is dat prima, iedereen snapt dan dat het voor eigen rekening is, en je kan altijd afhaken als het voor jou niet uitkomt.
Maar dit is voor haar verjaardag. Het is gewoon ongemakkelijk en naar om af te moeten zeggen uit geldgebrek als het een van je vriendinnen is.
Je geeft een feestje om iets te vieren, je weet dat je zeer waarschijnlijk een cadeaus gaat krijgen, maar er zitten wel kosten voor de gasten aan verbonden. Dat voelt voor mij gewoon vreemd.
Wat snap je er nou niet aan....als je het NIET wil/kunt, doe je het niet. Dat heeft niks te maken met iemand anders in de portomonnee kunnen kijken.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:13 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Kijk, stel je zegt 'joh, zullen we eens met z'n alleen uit eten gaan?' Dan is dat prima, iedereen snapt dan dat het voor eigen rekening is, en je kan altijd afhaken als het voor jou niet uitkomt.
Maar dit is voor haar verjaardag. Het is gewoon ongemakkelijk en naar om af te moeten zeggen uit geldgebrek als het een van je vriendinnen is.
Je geeft een feestje om iets te vieren, je weet dat je zeer waarschijnlijk een cadeaus gaat krijgen, maar er zitten wel kosten voor de gasten aan verbonden. Dat voelt voor mij gewoon vreemd.
Niet als je afspreekt dat mensen voor zichzelf betalen, of je vriendin moet een ontzettende hebbert zijn..quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:13 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Maar dit is voor haar verjaardag. Het is gewoon ongemakkelijk en naar om af te moeten zeggen uit geldgebrek als het de verjaardag van een vriendinis.
Blijkbaar vind jij dat heel logisch, maar voor mij is dat ook nieuw hoor. Als ik naar een verjaardag ga krijgt degene een cadeau.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Niet als je afspreekt dat mensen voor zichzelf betalen, of je vriendin moet een ontzettende hebbert zijn..
Ik denk dat jij niet begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat snap je er nou niet aan....als je het NIET wil/kunt, doe je het niet. Dat heeft niks te maken met iemand anders in de portomonnee kunnen kijken.
Overigens, als het een van je vriendinnen is lijkt het mij dat je dat nu juist wél kunt zeggen.
Dan moet je afzeggen als je dat niet wil betalen. Zoals gezegd, ik mag hopen dat je vriendin dat ook wel begrijpt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:16 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik denk dat jij niet begrijpt wat ik bedoel.
Ik vind het gewoon ongepast om andere mensen te laten betalen voor iets. Iets wat niet in gezamelijk overleg gaat, maar iets wat min of meer 'verplicht' aanvoelt omdat het een verjaardag betreft.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:16 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon ongepast om andere mensen te laten betalen voor iets. Iets wat niet in gezamelijk overleg gaat, maar iets wat min of meer 'verplicht' aanvoelt omdat het een verjaardag betreft.
Ja, maar waarom zou je vrienden uitnodigen voor een etentje als je weet dat daardoor een aantal mensen zullen afzeggen? Als jarige mag je daar ook wel rekening mee houden vind ik. Niet echt gezellig.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:16 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan moet je afzeggen als je dat niet wil betalen. Zoals gezegd, ik mag hopen dat je vriendin dat ook wel begrijpt.
In de tijd dat je in dit topic hebt gepost had je je etentje al bij elkaar kunnen verdienen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:16 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Maar als je er van uit gaat dat je GEEN cadeau krijgt maar dat iedereen voor zichzelf betaalt dan is het al een stuk minder wat de gast "extra" moet betalen...quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:18 schreef Piger het volgende:
[..]
Ja, maar waarom zou je vrienden uitnodigen voor een etentje als je weet dat daardoor een aantal mensen zullen afzeggen? Als jarige mag je daar ook wel rekening mee houden vind ik. Niet echt gezellig.
Zoals ik zelf ook al zei, ik zou dat ook nooit doen. Enige redenen die ik kan bedenken is dat je geen plek hebt om je verjaardag te vieren of dat je zelf geen geld hebt om je verjaardag te vieren.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:18 schreef Piger het volgende:
[..]
Ja, maar waarom zou je vrienden uitnodigen voor een etentje als je weet dat daardoor een aantal mensen zullen afzeggen? Als jarige mag je daar ook wel rekening mee houden vind ik. Niet echt gezellig.
Het kan ook wel, maar ik vind het niet zo netjes. Bovendien moet je dat zelf ook even aangeven, zodat mensen geen schaamte hebben zonder cadeau aan te komen zettenquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:19 schreef peace-lover het volgende:
[..]
Maar als je er van uit gaat dat je GEEN cadeau krijgt maar dat iedereen voor zichzelf betaalt dan is het al een stuk minder wat de gast "extra" moet betalen...
En laat dat bij studenten nou geregeld het geval zijnquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zoals ik zelf ook al zei, ik zou dat ook nooit doen. Enige redenen die ik kan bedenken is dat je geen plek hebt om je verjaardag te vieren of dat je zelf geen geld hebt om je verjaardag te vieren.
Daar ga je dan blijkbaar maar vanuit, ik zou me pas lullig voelen als ik naar verjaardag zou gaan zonder cadeau.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:19 schreef peace-lover het volgende:
[..]
Maar als je er van uit gaat dat je GEEN cadeau krijgt maar dat iedereen voor zichzelf betaalt dan is het al een stuk minder wat de gast "extra" moet betalen...
Ja dat is wel waar, en normaal zetten mensen dat er ook gewoon bij.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:21 schreef Piger het volgende:
[..]
Het kan ook wel, maar ik vind het niet zo netjes. Bovendien moet je dat zelf ook even aangeven, zodat mensen geen schaamte hebben zonder cadeau aan te komen zetten
Dan nog zou ik het zelf anders oplossen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En laat dat bij studenten nou geregeld het geval zijn
Geld vind ik een bs reden. Als je uit eten kan, kan je ook paar kratten bier kopen en wat zakken chips.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En laat dat bij studenten nou geregeld het geval zijn
Maar als je geen plaats hebt, waar moet je dan met z'n allen zitten..?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:22 schreef Piger het volgende:
[..]
Geld vind ik een bs reden. Als je uit eten kan, kan je ook paar kratten bier kopen en wat zakken chips.
Dat staat wel los van het geld.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar als je geen plaats hebt, waar moet je dan met z'n allen zitten..?
Drank + eten voor een paar man kost je ook al aardig wat geld. Tenzij je aan de schultenbrau gaat/quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:22 schreef Piger het volgende:
[..]
Geld vind ik een bs reden. Als je uit eten kan, kan je ook paar kratten bier kopen en wat zakken chips.
Dus ga je maar in een restaurant zitten? Waar je een paar uurtjes met een paar lui kan lullen om allemaal weer zelf naar huis te gaan?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ja bij studenten is geld sowieso altijd wel een probleem, dus dan blijft de ruimte nog over bovenop het geld.quote:
Mwah, niet elke student heeft het slecht hoor, maar dat is weer een andere discussie.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ja bij studenten is geld sowieso altijd wel een probleem, dus dan blijft de ruimte nog over bovenop het geld.
Ach onzin. A-merk bier in de aanbieding en wat aldi wijn. We hebben het over studenten zonder geld. Die hoeven echt geen dure snacks. Etentje ben je veel meer kwijt. Genoeg mensen die dat doen en dan vragen om wat bier mee te nemen ipv cadeau.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Drank + eten voor een paar man kost je ook al aardig wat geld. Tenzij je aan de schultenbrau gaat/
Dan vind ik het wel apart, vier het dan gewoon thuis.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:25 schreef Guanabana het volgende:
Het is niet eens dat ze thuis geen ruimte heeft, want ze woont sinskort samen met haar vriend. Heeft dus een eigen huisje.
Ik vind naar een restaurant gaan daarom ook een rare afweging, zeker ook omdat de mensen die ze uitgenodigd uit allemaal verschillende plaatsen moeten komen en ook nog eens studeren of niet veel geld hebben.
Ik denk nu dat ik niet ga (zit ook met tijd/moeite, en nu dus ook geld) en dan doe ik juist wel mee aan het cadeau.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:26 schreef kwiwi het volgende:
Maar goed, TS ben je er al uit wat je gaat doen?
Trouwens, als het echt allemaal vriendinnen zijn, dan kun je ze toch gewoon vertellen hoe het zit? Dan vinden ze het echt niet erg als ze niet meedoet aan een cadeau.
Je bent een zeikwijf. Je zeurt alleen maar omdat je geen geld hebt. De hele wereld past zich niet aan aan jouw budget. Daarnaast is er helemaal geen issue, jij máákt 't een issue.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:25 schreef Guanabana het volgende:
Het is niet eens dat ze thuis geen ruimte heeft, want ze woont sinskort samen met haar vriend. Heeft dus een eigen huisje.
Ik vind naar een restaurant gaan daarom ook een rare afweging, zeker ook omdat de mensen die ze uitgenodigd uit allemaal verschillende plaatsen moeten komen en ook nog eens studeren of niet veel geld hebben.
5 kratten bier, aantal flessen wijn, wat chips en snacks. Gaat toch al snel naar de 80 euro. Eten en drinken voor 1 persoon in een restaurant hoeft niet meer dan 30 euro te kosten.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:26 schreef Piger het volgende:
[..]
Ach onzin. A-merk bier in de aanbieding en wat aldi wijn. We hebben het over studenten zonder geld. Die hoeven echt geen dure snacks. Etentje ben je veel meer kwijt. Genoeg mensen die dat doen en dan vragen om wat bier mee te nemen ipv cadeau.
ZEIK NIET ZOOOOOOOOOOOOquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:25 schreef Guanabana het volgende:
Ik vind naar een restaurant gaan daarom ook een rare afweging, zeker ook omdat de mensen die ze uitgenodigd heeft uit allemaal verschillende plaatsen moeten komen en ook nog eens studeren of niet veel geld hebben.
Iets waarbij iedereen voor zichzelf moet betalen vind ik niet echt 'haar' feestje, maar meer je eigen feestje.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:30 schreef peace-lover het volgende:
[..]
ZEIK NIET ZOOOOOOOOOOOO
als ze naar haar huis hadden moeten gaan moesten ze niet uit verschillende plekken komen?
Godsklere ga gewoon niet, het is HAAR feestje, mag ze lekker zelf weten wat ze gaat doen
Ik zie TS voor me als iemand die daar dan de hele avond met een lang gezicht aan tafel zou zittenquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:30 schreef peace-lover het volgende:
[..]
ZEIK NIET ZOOOOOOOOOOOO
als ze naar haar huis hadden moeten gaan moesten ze niet uit verschillende plekken komen?
Godsklere ga gewoon niet, het is HAAR feestje, mag ze lekker zelf weten wat ze gaat doen
Lekkere vriendin ben jij, als iets je tijd/moeite/geld kost ben je wegquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:27 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik denk nu dat ik niet ga (zit ook met tijd/moeite, en nu dus ook geld) en dan doe ik juist wel mee aan het cadeau.
Dat het verplicht aanvoelt maakt het niet verplicht. Ik snap de ongemakkelijkheid, maar of het nu om een verjaardag gaat of 'gewoon een keer gezellig uit eten' maakt verder niet heel veel uit.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:16 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Als je zulke hoeveelheden mensen uitnodigt voor een etentje, dan is dat toch helemaal niet gezellig meer. Met 20 man aan 1 tafel zodat je met 4 man kan lullen? In een goedkoop restaurantje.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
5 kratten bier, aantal flessen wijn, wat chips en snacks. Gaat toch al snel naar de 80 euro. Eten en drinken voor 1 persoon in een restaurant hoeft niet meer dan 30 euro te kosten.
Ja ik zou ook nergens moeilijk over doen, maar voor jezelf het eten betalen blijft goedkoper dan voor een groep mensen (hoeveelheid die ik zei koop ik meestal voor mijn verjaardag voor een man of 12).quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:32 schreef Piger het volgende:
[..]
Als je zulke hoeveelheden mensen uitnodigt voor een etentje, dan is dat toch helemaal niet gezellig meer. Met 20 man aan 1 tafel zodat je met 4 man kan lullen? In een goedkoop restaurantje.
Overigens lukt me dat wel voor 60 en dan ga ik niet moeilijk doen over 30 euro extra uitgeven, als ik er anders voor zorg dat 19 andere dat allemaal ook moeten.
of alleen een ijsje eet en dan snel weggaat voor weinig geldquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zie TS voor me als iemand die daar dan de hele avond met een lang gezicht aan tafel zou zitten
Ze heeft zoals ik al zei sindskort een eigen huis met haar vriend, dus ruimte is ook het probleem niet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Lekker vriendin ben jij, als iemand niet wil komen omdat ze krap bij kas zitten ga je ze lopen afzeiken.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:32 schreef peace-lover het volgende:
[..]
Lekkere vriendin ben jij, als iets je tijd/moeite/geld kost ben je wegik denk dat het idd gezelliger is als je niet gaat
Hoewel ze overwegend richting "stel je niet aan" gaan.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:35 schreef Guanabana het volgende:
Maarja, nogal uiteenlopende meningen krijg ik dus.
Oh nee hoor, ik zou het snappen als mensen krap zitten, maar mijn vriendinnen zouden het eerlijk zeggenquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Lekker vriendin ben jij, als iemand niet wil komen omdat ze krap bij kas zitten ga je ze lopen afzeiken.
zoiets werkt beide kanten op
Nee dat gaan ze niet, dat zijn steeds dezelfde mensen die dat herhalen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoewel ze overwegend richting "stel je niet aan" gaan.
Maar goed je hebt er geen zak aan want je zal toch zelf moeten kiezen.
Zo is fok, zolang het een ander betreft is alles normaal en moet de TS zich niet aanstellen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:35 schreef Guanabana het volgende:
Maarja, nogal uiteenlopende meningen krijg ik dus.
Dat moet allemaal?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:35 schreef klipper het volgende:
Is niet normaal.
Degene die jou uitnodigt moet gewoon alles betalen, kan die persoon dat niet dan moet hij zijn wensen met betrekking tot het vieren aanpassen.
Dus ipv restaurant en drankjes moet hij het maar thuis vieren met een kratje bier wat fris en wat bitterballen dan.
Absurd dat het als normaal beschouwd wordt dat je je eigen vreten moet betalen als je uitgenodigd wordt.
Ps indien je wel wilt gaan zou ik geen cadeau voor hem of haar kopen, het cadeau is dan dat je aanwezig bent en je eigen vreten en zuipen betaald.
Ja maar met zulke hoeveelheden drank (12 bier pp) heb je wel een veel langere avond dan die 2 a 3 uurtjes in een restaurant. Kan dus wel wat goedkoper als je blijkbaar toch geen superavond had gepland.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja ik zou ook nergens moeilijk over doen, maar voor jezelf het eten betalen blijft goedkoper dan voor een groep mensen (hoeveelheid die ik zei koop ik meestal voor mijn verjaardag voor een man of 12).
In het begin, toen er meerdere verschillende mensen reageerden, leek het toch meer te neigen naar dat het normaal is.. Wacht ik check wel ffquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee dat gaan ze niet, dat zijn steeds dezelfde mensen die dat herhalen.
Ik snap de knik tussen eerstgenoemde 'zullen we eens met z'n allen uit eten gaan' en de verjaardag niet. Wat is nu precies het verschil?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:13 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Maar dit is voor haar verjaardag. Het is gewoon ongemakkelijk en naar om af te moeten zeggen uit geldgebrek als het de verjaardag van een vriendinis.
Je geeft een feestje om iets te vieren, je weet dat je zeer waarschijnlijk cadeaus gaat krijgen, maar er zitten wel kosten voor de gasten aan verbonden. Dat voelt voor mij gewoon vreemd.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:37 schreef peace-lover het volgende:
[..]
Dat moet allemaal?![]()
En als je dat niet doet komt de pliesie?
quote:
quote:Op url=http://forum.fok.nl/topic/1811784/7/25#111108614]donderdag 3 mei 2012 22:35[/url] schreef klipper het volgende:
Is niet normaal.
Degene die jou uitnodigt moet gewoon alles betalen, kan die persoon dat niet dan moet hij zijn wensen met betrekking tot het vieren aanpassen.
Dus ipv restaurant en drankjes moet hij het maar thuis vieren met een kratje bier wat fris en wat bitterballen dan.
Absurd dat het als normaal beschouwd wordt dat je je eigen vreten moet betalen als je uitgenodigd wordt.
Ps indien je wel wilt gaan zou ik geen cadeau voor hem of haar kopen, het cadeau is dan dat je aanwezig bent en je eigen vreten en zuipen betaald.
Een 'gewoon' etentje gaat toch in gezamelijk overleg? Datum, of het iedereen uitkomt of dat sommigen misschien wat krapper zitten, enz.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:38 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik snap de knik tussen eerstgenoemde 'zullen we eens met z'n allen uit eten gaan' en de verjaardag niet. Wat is nu precies het verschil?
Een student met weinig geld gaat sowieso niet uit eten, die viert het lekker thuis (indien mogelijk).quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:44 schreef Verbrandebroodjes het volgende:
Ik vind het niet heel vreemd, zoals je zei, jullie zijn allemaal studenten met weinig geld, dan is het waarschijnlijk moeilijk voor 1 persoon om voor iedereen te betalen. Het zou echter wel zo netjes zijn om het van tevoren aan te geven, zodat er geen verwarring ontstaat.
Dat is bij een gewone verjaardag anders ook, dan koop je een cadeau namelijk...quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:44 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Een 'gewoon' etentje gaat toch in gezamelijk overleg? Datum, of het iedereen uitkomt of dat sommigen misschien wat krapper zitten, enz.
Een verjaardag is toch een soort 'verplichting' (voelt in ieder geval meer zo), omdat je op een vaste datum uitgenodigd wordt en dan ook nog eens onvrijwillig op kosten gejaagd wordt.
Op het kamertje van 10 m2?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een student met weinig geld gaat sowieso niet uit eten, die viert het lekker thuis (indien mogelijk).
"Indien mogelijk", wel even lezen graag.. Daarbij heeft de vriendin van TS een huis ter beschikking.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:48 schreef Verbrandebroodjes het volgende:
[..]
Op het kamertje van 10 m2?
Je hebt zat goedkope studentenrestaurants, waar je al voor minder dan 10 euro kan eten, als je een keer minder uitgaat dan heb je dat geld ook, keuzes maken.
Het zal er wel op uit draaien dat iedereen voor zichzelf betaal* en voor de jarige, die eet en drinkt gratis mee.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een student met weinig geld gaat sowieso niet uit eten, die viert het lekker thuis (indien mogelijk).
Nogmaals, de enige die het verplicht en onvrijwillig maakt ben jezelf.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:44 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Een 'gewoon' etentje gaat toch in gezamelijk overleg? Datum, of het iedereen uitkomt of dat sommigen misschien wat krapper zitten, enz.
Een verjaardag is toch een soort 'verplichting' (voelt in ieder geval meer zo), omdat je op een vaste datum uitgenodigd wordt en dan ook nog eens onvrijwillig op kosten gejaagd wordt.
psssssssst het is betaaltquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:50 schreef klipper het volgende:
[..]
Het zal er wel op uit draaien dat iedereen voor zichzelf betaal* en voor de jarige, die eet en drinkt gratis mee.
* speciaal voor ........
quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:56 schreef klipper het volgende:
[..]
Weet ik, maar een taalpurist tergen is veel leuker.
Hehe, iemand die er zo over denkt als ik.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:56 schreef Tinteldoos het volgende:
Zolang je niet over de middelen beschikt om degenen met wie je je verjaardag wilt vieren te trakteren, wat valt er dan te vieren? Eerder een verplicht etentje waarmee je mensen op kosten jaagt, waarbij jij ook nog eens het middelpunt wilt zijn.
Kun je niet zorgdragen voor de kosten die het etentje met zich meebrengt, koop een taart en vier het...
Wel meer mensen hoor.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:59 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Hehe, iemand die er zo over denkt als ik.
Hahahahahahaquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:59 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Hehe, iemand die er zo over denkt als ik.
Ik vraag ook om meningen hoor, maar dan mag ik toch nog wel blij zijn als iemand het met me eens is.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:00 schreef peace-lover het volgende:
[..]
HahahahahahaVraag dan niet om meningen
Het is juist gierig om als jarige je gasten voor zichzelf te laten betalen!quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dit is nou precies waarom ik me weleens schaam om Nederlander te zijn, dit soort Hollandse gierigheid
Of je bekijkt het zo: Als je het niet kan betalen, ga je gewoon niet in op de uitnodiging. Is niet gelijk een man overboord hoor dan.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:26 schreef BundyChen het volgende:
Sorry hoor, maar als je het niet kan betalen dan ga je toch niet iedereen uitnodigen in een restaurant? Vind het raar dat er maar enkelen net zo van opkijken als ik. Ben ook laatst jarig geweest en zit nog te kijken hoe en wat met vieren, maar dit slaat gewoon nergens op. Laatst ook uitgenodigd door iemand die een kroeg had 'afgehuurd' maar dan mocht ik wel mn eigen drankjes tikken aan de bar. Dat klopt m.i. gewoon niet op een verjaardag. Dan hoor je gewoon een beetje relaxt te kunnen drinken en eten wat de jarige heeft voorzien zonder gezeur, dat wordt gewoon verwacht van degene die een verjaardag geeft. Als gast wordt dan verwacht dat je een cadeau hebt (plat gezegd komt het gewoon daar op neer ja).
En het heeft niks met zuinigheid of gierigheid te maken. Vaak genoeg dat ik mensen tijdens uitgaan royaal trakteer en dat ook vaak genoeg meemaak, maar dit is zo verwoord dat je er al geen zin in hebt.
Zeg nou zelf, als je 'gewoon' wordt uitgenodigd, dan doe je toch veel meer je best qua cadeau of doe je wat meer in de envelop dan dat je zelf alles moet betalen? Dus 'financieel' gezien speel je altijd wel break-even hoor als je een verjaardag geeft (niet dat dat de insteek zou moeten zijn tho).
Waarom zou dat de insteek moeten zijn? Lijkt me gewoon zuur om als ik een verjaardag geef, aan het eind iedereen zn portemonneetje te zien trekken om te betalen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:32 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Of je bekijkt het zo: Als je het niet kan betalen, ga je gewoon niet in op de uitnodiging. Is niet gelijk een man overboord hoor dan.
Blijkbaar ziet de jarige het in dit geval anders. Prima als jij het zo wil vieren, maar als de jarige gewoon uit eten wil dan moet dat toch ook kunnen?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:36 schreef BundyChen het volgende:
[..]
Waarom zou dat de insteek moeten zijn? Lijkt me gewoon zuur om als ik een verjaardag geef, aan het eind iedereen zn portemonneetje te zien trekken om te betalen.
Ik ga dan liever bij een veel goedkoper restaurant zitten en dat ik het zelf betaal of desnoods met 2 kratten bier in een willekeurige schuur als 't moet. En anders helemaal niet.
Het is gewoon dat willen patsen als je het niet kunt, en dat is gewoon kinderachtig.
Een beetje chique willen doen in een restaurant en dat 'leuk' vinden maar het niet kunnen betalen, doe het dan niet. Kinderachtig ja, net als een snoepje willen wat je niet mag, en toch willen pakken.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:39 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Blijkbaar ziet de jarige het in dit geval anders. Prima als jij het zo wil vieren, maar als de jarige gewoon uit eten wil dan moet dat toch ook kunnen?
Wat is er precies patsen of kinderachtig aan?
Maar waarom zou je in hemelsnaam voor iedereen moeten willen betalen als je uit eten wil voor je verjaardag? Als je het zo aangeeft van te voren kan iedereen zelf nog zeggen of hij komt of niet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:42 schreef BundyChen het volgende:
[..]
Een beetje chique willen doen in een restaurant en dat 'leuk' vinden maar het niet kunnen betalen, doe het dan niet. Kinderachtig ja, net als een snoepje willen wat je niet mag, en toch willen pakken.
NIET ALS HET VAN TE VOREN GEZEGD WORDT EN ANDERS GA JE LEKKER NIETquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:47 schreef Guanabana het volgende:
Dus, om het even om te draaien. De mensen die het niet raar vinden die zouden zich niet schuldig voelen dat mensen de portemonnee moeten trekken voor jóuw feestje? (dus nog naast een eventueel cadeau).
Nee, omdat die mensen er zelf voor kiezen om in te gaan op de uitnodiging om te gaan eten.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:47 schreef Guanabana het volgende:
Dus, om het even om te draaien. De mensen die het niet raar vinden die zouden zich niet schuldig voelen dat mensen de portemonnee moeten trekken voor jóuw feestje? (dus nog naast een eventueel cadeau).
Ik snap niet wat dat vantevoren zeggen ermee te maken heeft. Oke, het komt dan niet als een verrassing, maar je moet alsnog betalen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:49 schreef peace-lover het volgende:
[..]
NIET ALS HET VAN TE VOREN GEZEGD WORDT EN ANDERS GA JE LEKKER NIET
Maar dan loop je dus het risico dat er mensen gaan afhaken omdat ze het niet kunnen betalen, omdat jij zo nodig naar een restaurant moet. Dat vind je niet erg?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:49 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Nee, omdat die mensen er zelf voor kiezen om in te gaan op de uitnodiging om te gaan eten.
Bij ons mag je zelf voor bier zorgen, dat drinkt niemandquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:38 schreef LittleLady het volgende:
Nou dit vind ik wel heel bizar, als ik mensen uit eten zou nemen voor verjaardag zou ik alleen zeggen dat sterke drank ( whisky, wodka, enz enz enz ) voor eigen rekening is, maar voor de rest leef je eigen uit.
Dan zie je ze een paar dagen later, maakt eigenlijk helemaal niets uit mij dunkt?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:52 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Maar dan loop je dus het risico dat er mensen gaan afhaken omdat ze het niet kunnen betalen, omdat jij zo nodig naar een restaurant moet. Dat vind je niet erg?
Maar nu ga je er vanuit dat je ingaat op de uitnodiging. Als iemand me uitnodigt om een deegroller in mijn poepgaatje te proppen zorg ik dat ik niet inga op die uitnodiging.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:51 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik snap niet wat dat vantevoren zeggen ermee te maken heeft. Oke, het komt niet als een verrassing, maar je moet alsnog betalen.
Als iemand zegt dat hij met een deegroller je poepgaatje binnengaat is dat ook fijn om vantevoren te weten, maar het maakt de ervaring niet minder onaangenaam.
Dan gaat het hele idee van een verjaardag vieren toch verloren, of niet?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:52 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dan zie je ze een paar dagen later, maakt eigenlijk helemaal niets uit mij dunkt?
Nee, vind ik niet erg, dan zie ik ze een andere keer wel. Wat ik wel erg zou vinden is dat mensen daar 'verplicht' zouden gaan zitten terwijl ze het eigenlijk niet kunnen betalen. Maargoed, daar ben ik niet verantwoordelijk voor, dat is de verantwoordelijkheid van de genodigde.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:52 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Maar dan loop je dus het risico dat er mensen gaan afhaken omdat ze het niet kunnen betalen, omdat jij zo nodig naar een restaurant moet. Dat vind je niet erg?
Tuurlijk. En dat is ook prettig. Maar ik zou liever niet af hoeven zeggen uiteraard.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:53 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Maar nu ga je er vanuit dat je ingaat op de uitnodiging. Als iemand me uitnodigt om een deegroller in mijn poepgaatje te proppen zorg ik dat ik niet inga op die uitnodiging.
Als van tevoren duidelijk is dat er betaald moet worden kan je nu ook van tevoren afzeggen.
iddquote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:14 schreef BundyChen het volgende:
Het maakt toch niet uit om hoeveel geld het gaat? Al was het 5 eu. Het gaat er niet om of je het als gast kunt missen of niet. Het gaat om t debiele idee.
Als je het thuis geeft met een paar kratten bier vraag je dan ook of iedereen 3,75 meeneemt?
Leuke dingen kosten nou eenmaal geld.
Niemand verplicht je om mee te doen, voor de zoveelste keer.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:43 schreef Guanabana het volgende:
Laat ik het nog erger maken;
misschien gaat het me niet eens puur en alleen om krap bij kas zitten. Ik vind het hele idee van iemand die over jouw portemonnee beslist gewoon niks.
Waarmee ik, 'over portemonnee beslist' niet bedoel als mij dwingen om te komen, maar wel zeggen 'hoi ik geef een feestje voor mijn verjaardag, kom gezellig, oh je moet by the way wel rond de 30 euro betalen voor je eigen voedsel, kusjes!'.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Niemand verplicht je om mee te doen, voor de zoveelste keer.
Dan ga je niet.. Damn wat ben jij een zuur wijf. Je hebt je iets in je hoofd geprint en zo is het.. en al het andere is stom.. dus het is stom dat ze met zijn allen een hapje gaan eten. bah.. wat stom.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:43 schreef Guanabana het volgende:
Laat ik het nog erger maken;
misschien gaat het me niet eens puur en alleen om krap bij kas zitten, want dat gaat nog wel. Ik vind het hele idee van iemand die over jouw portemonnee beslist gewoon niks.
Nou nou, dat is ook overdreven hoor. Ik vind het erg jammer dat ik waarschijnlijk niet kan gaan.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:46 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Dan ga je niet.. Damn wat ben jij een zuur wijf. Je hebt je iets in je hoofd geprint en zo is het.. en al het andere is stom.. dus het is stom dat ze met zijn allen een hapje gaan eten. bah.. wat stom.
Dat ze jou uberhaupt nog uitnodigen zeg, zuurpruim.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:46 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Waarmee ik, 'over portemonnee beslist' niet bedoel als mij dwingen om te komen, maar wel zeggen 'hoi ik geef een feestje voor mijn verjaardag, kom gezellig, oh je moet by the way wel rond de 30 euro betalen voor je eigen voedsel, kusjes!'.
Bah, zuur...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:49 schreef Guanabana het volgende:
Oke, duidelijk. Ik ben een zuur wijf en men moet niet eens willen dat ik zou komen. Slotje.
Dat was mijn punt ookquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:02 schreef N00dles het volgende:
[..]
Het is juist gierig om als jarige je gasten voor zichzelf te laten betalen!
Ja, je zadelt de genodigde op met een dilemma. Nog een reden het niet te doen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:56 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet erg, dan zie ik ze een andere keer wel. Wat ik wel erg zou vinden is dat mensen daar 'verplicht' zouden gaan zitten terwijl ze het eigenlijk niet kunnen betalen. Maargoed, daar ben ik niet verantwoordelijk voor, dat is de verantwoordelijkheid van de genodigde.
Psies, dan doe je het gewoon thuis, haal je voor 50 euro cheap-ass kaas& wijn en je kunt iedereen voorien.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, maar ik geloof je direct.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:51 schreef Guanabana het volgende:
Als iemand zegt dat hij met een deegroller je poepgaatje binnengaat is dat ook fijn om vantevoren te weten, maar het maakt de ervaring niet minder onaangenaam.
Wat dan weer opgelost is doordat jij je eigen eten moet betalen wat je niet kan, en zodoende komen ze op een makkelijke manier van jouw gezeur af.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:49 schreef Guanabana het volgende:
Oke, duidelijk. Ik ben een zuur wijf en men moet niet eens willen dat ik zou komen. Slotje.
Dat is toch helemaal de andere kant op geredeneerd? wtfquote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat ze jou uberhaupt nog uitnodigen zeg, zuurpruim.
dit dusquote:Op vrijdag 4 mei 2012 07:52 schreef BasEnAad het volgende:
En als je per se uit eten wil, dan doe je dat maar op een van de andere 365 dagen dit jaar. Dan mag iedereen gewoon voor zichzelf betalen, is er minder sociale druk en kun je je verjaardag gewoon normaal vieren.
Nee. Zo werkt dat hier doorgaans.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:47 schreef Guanabana het volgende:
ja want dat is het leukstequote:Op vrijdag 4 mei 2012 07:49 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja, je zadelt de genodigde op met een dilemma. Nog een reden het niet te doen.
Houd verjaardagen gewoon zoals ze zijn!
ga jij eens rap terug naar de jaren 60quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het beste is nog altijd alle stoelen in een kring zetten. De mannen zitten aan de ene kant, de vrouwen aan de andere. En in het midden op tafel wat schaaltjes met chips en kaas.
Nee man. vuile vrekquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het beste is nog altijd alle stoelen in een kring zetten. De mannen zitten aan de ene kant, de vrouwen aan de andere. En in het midden op tafel wat schaaltjes met chips en kaas.
zo hoort het ook.quote:En overigens als ik geen geld heb houd ik ook geen verjaardag.
andersom kan ookquote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:53 schreef De_jager het volgende:
Ik zou eerlijk gezegd ook niet gaan, ongeacht de sociale druk.
Ik vind het belachelijk dat de jarige, die weet dat hij/zij vrienden heeft die studeren, verwacht (ja, want je wordt wel degelijk verwacht, anders was je niet uitgenodigd) dat ze voor zichzelf gaan betalen. Pas je verjaardagsfeestje een beetje aan op de mogelijkheden van je vrienden, denk ik dan
Hou jij er serieus rekening mee dat je naast een cadeautje geven, je ook nog moet betalen voor het eten op een VERJAARDAG?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:12 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind het vrij normaal en houd er dan ook rekening mee. Zo valt het ook mee als er niet verwacht wordt zelf te betalen.
In een restaurant? Lijkt mij niet meer dan logisch dat je daar terdege rekening mee houdt. Of eigenlijk dat je wel snapt dat dat een gedeelde rekening wordt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:44 schreef Sosa het volgende:
Hou jij er serieus rekening mee dat je naast een cadeautje geven, je ook nog moet betalen voor het eten op een VERJAARDAG?
das een ander verhaalquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
In een restaurant? Lijkt mij niet meer dan logisch dat je daar terdege rekening mee houdt. Of eigenlijk dat je wel snapt dat dat een gedeelde rekening wordt.
nee das het verhaal uit de opquote:
Nee.quote:
als HET gevierd wordt in een restaurant wel ja.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:44 schreef Sosa het volgende:
[..]
Hou jij er serieus rekening mee dat je naast een cadeautje geven, je ook nog moet betalen voor het eten op een VERJAARDAG?
Misschien wel omdat ze weet dat jij dan niet komtquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:34 schreef Guanabana het volgende:
Ik verwacht trouwens echt niet dat zij voor ons allemaal gaat betalen hoor, tuurlijk niet. Ik vind het gewoon vreemd dat ze het in een restaurant besluit te vieren, even voor de duidelijkheid.
Ik vier het al jaren in een restaurant, gewoon omdat ik er dan geen omkijken naar hebt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
In een restaurant? Lijkt mij niet meer dan logisch dat je daar terdege rekening mee houdt. Of eigenlijk dat je wel snapt dat dat een gedeelde rekening wordt.
Er is een verschil tussen een verjaardag of een etentje in zakelijke sfeer.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:13 schreef CindieY het volgende:
Ik zou m'n verjaardag niet eens in een restaurant willen vieren en iedereen z'n eigen deel laten betalen, als dat betekent dat mensen niet kunnen komen omdat ze het geld niet hebben. En ja, iemand kan prima een paar dagen later langs komen met een klein envelopje oid, maar dan gaat het hele idee van gezamenlijk een verjaardag vieren verloren.
Waarom zou dat ongemakkelijk zijn, alsof mensen nooit om aparte rekeningen vragenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:36 schreef Exorbitantes het volgende:
Lekker ongemakkelijk ook bij het betalen. "Uhh kan 't ook apart?"
Jaquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom zou dat ongemakkelijk zijn, alsof mensen nooit om aparte rekeningen vragen
haha, of van die mensen die gewoon willen delen, maar vervolgens wel moeilijk doen als je een extra wijn besteldquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom zou dat ongemakkelijk zijn, alsof mensen nooit om aparte rekeningen vragen
Dat is toch veel raarder dan mensen zelf hun rekening te laten betalen met een etentje?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Onhandig is iets anders dan ongemakkelijk.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:39 schreef Exorbitantes het volgende:
[..]
Ja!
Of de één die alleen kan pinnen, de ander die alleen een tientje heeft. Of allemaal alleen een briefje van 50. Ongemakkelijk dus.
Ik ben het hier mee eens in principe, ware het niet dat er dan altijd mensen bij zijn die dan gewoon extra duur gaan doen, alleen maar omdat het door een x aantal man gedeeld wordt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:06 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Dat is toch veel raarder dan mensen zelf hun rekening te laten betalen met een etentje?Als je met een groep eet gooi je gewoon allemaal een deel van de rekening op tafel.. Mensen die dan gaan liepen om een drankje of 2 euro op een maaltijd
Ik ben een keer gaan eten met iemand die dat dus gewoon zeiquote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik ben het hier mee eens in principe, ware het niet dat er dan altijd mensen bij zijn die dan gewoon extra duur gaan doen, alleen maar omdat het door een x aantal man gedeeld wordt.
Een vriend van me heeft dit ooit geflikt. We zaten samen in een kroeg, en we hadden wat drankjes gedaan, naja, prima, rekening 50/50 doen vroeg ie? Is goed joh, nou, afgerekend, klaar. Verder niet bij nagedacht.
Wat gebeurde er vervolgens. We zaten weer een keer in een kroeg, weer wat drankjes gedaan, dus ik vroeg, doen we 50/50? Kijk, mij maakt het niet uit of jij een paar euro meer kwijt bent dan ik voor wat jij genuttigd heb en dat ik daar dan dus de helft van betaal, whatever, het zal wel.
Maar wat zegt die pipo toen? Nou dat lijkt me niet want jij hebt 2 cola meer op dan ik, dus het lijkt mij dat ieder voor zich betaald. Eerst was ik verbaasd vanwege de reactie, want ik had 'm niet verwacht, maar toen schoot me de vorige keer te binnen, en toen ik me realiseerde dat ik toen ook zijn gedeelte gedeeltelijk had betaald werd ik kwaad.
Niet omdat ik voor hem gedeeltelijk betaald heb die ene keer. Maakt me niks uit. Maar het feit dat ie dat zelf goed weet, want daar deed ie 't om, en het dan zo speelt. Was overigens de allerlaatste keer dat ik dat heb gedaan (met hem).
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ben een keer gaan eten met iemand die dat dus gewoon zei
- Vrouw: en, wat neem jij?
- Gierige vent: nou gewoon het goedkoopste he..
- Vrouw: o ja betaalt gewoon ieder voor zich trouwens?
- Iemand anders: ach nee we delen het straks wel gewoon door 8, is makkelijker voor de bediening.
- Gierige vent: oh, dan neem ik de biefstuk
Je had de gezichten van de mensen aan tafel moeten zien![]()
Zo waren we dan ook weer niet, maar hij is nooit meer meegevraagd daarnaquote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:35 schreef Sosa het volgende:
[..]![]()
jezus. Dan zou ik lekker met afrekenen alsnog 7 man delen en 1 apart zeggen
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:39 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Misschien wel omdat ze weet dat jij dan niet komt
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Voor iemand die zo van vrede op aarde houdt is dat toch een beetje rare opmerking.
Zo is het maar net, haar moeder moet betalen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:03 schreef Levolution het volgende:
Niet normaal. Toen je vroeger als klein kind naar de Mac ging voor je verjaardag, betaalde je moeder toch ook voor al je vrienden?
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:12 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Zo is het maar net, haar moeder moet betalen.
Waarom geen Americaanse fuif? Dan neem je allemaal wat mee...je maakt bv je lekkerste resecpt en de andere zorgt weer voor drinken etc ...Ben je iniedergeval geen '30 euro armerquote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:19 schreef Guanabana het volgende:
Het probleem lijkt zichzelf op te gaan lossen, want ik kreeg net een mailtje van de rest dat zij het ook opmerkelijk vonden. Dus nu wordt er denk ik iets anders bedacht, of we zoeken iets vrij goedkoops uit.
We zijn dus allemaal zure wijven, wel zo makkelijk
En in cadeautjes.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:46 schreef shaderon het volgende:
Ik snap dit nooit. Wat je als jarige nu voor een ander betaald, krijg je bij de andere feesten toch gewoon terug?
dat wilde ik ook zeggenquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:36 schreef SonicVolcano het volgende:
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:19 schreef Guanabana het volgende:
Het probleem lijkt zichzelf op te gaan lossen, want ik kreeg net een mailtje van de rest dat zij het ook opmerkelijk vonden. Dus nu wordt er denk ik iets anders bedacht, of we zoeken iets vrij goedkoops uit.
We zijn dus allemaal zure wijven, wel zo makkelijk
Natuurlijk, nu heeft ze bijval van haar vriendinnen, en los daarvan kost het haar nu natuurlijk nauwelijks wat, en zolang het maar niks kost is ze een échte vriendin. Hartverwarmend, niet?quote:Op maandag 7 mei 2012 14:49 schreef peace-lover het volgende:
[..]
Zoals je kunt lezen is het vrij normaal dat je dan niks geeft, denk dat je "vriendin" daar ook van uit gaat.
Zuur wijf ben je wel idd, en nu ga je ineens wel heen zeker?
De definitie van normaal is zoals je kan lezen voor iedereen weer anders. En waarom ze een zuur wijf is snap ik niet, ik vind jou eigenlijk vooral een zeikwijf.quote:Op maandag 7 mei 2012 14:49 schreef peace-lover het volgende:
[..]
Zoals je kunt lezen is het vrij normaal dat je dan niks geeft, denk dat je "vriendin" daar ook van uit gaat.
Zuur wijf ben je wel idd, en nu ga je ineens wel heen zeker?
Ja daaromquote:Op maandag 7 mei 2012 14:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk, nu heeft ze bijval van haar vriendinnen, en los daarvan kost het haar nu natuurlijk nauwelijks wat, en zolang het maar niks kost is ze een échte vriendin. Hartverwarmend, niet?
Magquote:Op maandag 7 mei 2012 14:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De definitie van normaal is zoals je kan lezen voor iedereen weer anders. En waarom ze een zuur wijf is snap ik niet, ik vind jou eigenlijk vooral een zeikwijf.
Ooit student geweest? Van 50 euro kan een beetje geoefende student een week van leven.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:08 schreef shaderon het volgende:
Etentje kost ook maar 50 euro per persoon voor 3 gangen met drank.
TS niet zeiken.
Dan moet ze gewoon niet gaan, simpel hequote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:08 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ooit student geweest? Van 50 euro kan een beetje geoefende student een week van leven.
Maar ze heeft de keuze om wel of niet te gaan. Dan gaat ze gewoon niét en vertelt ze de reden erbij. Echte vrienden kunnen dat tegen elkaar vertellen. Dat ge-emmer over wat ze nou moet is overigens pricelessquote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:08 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ooit student geweest? Van 50 euro kan een beetje geoefende student een week van leven.
Even mijn richness showen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:08 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |