Ik vier het al jaren in een restaurant, gewoon omdat ik er dan geen omkijken naar hebt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
In een restaurant? Lijkt mij niet meer dan logisch dat je daar terdege rekening mee houdt. Of eigenlijk dat je wel snapt dat dat een gedeelde rekening wordt.
Er is een verschil tussen een verjaardag of een etentje in zakelijke sfeer.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:13 schreef CindieY het volgende:
Ik zou m'n verjaardag niet eens in een restaurant willen vieren en iedereen z'n eigen deel laten betalen, als dat betekent dat mensen niet kunnen komen omdat ze het geld niet hebben. En ja, iemand kan prima een paar dagen later langs komen met een klein envelopje oid, maar dan gaat het hele idee van gezamenlijk een verjaardag vieren verloren.
Waarom zou dat ongemakkelijk zijn, alsof mensen nooit om aparte rekeningen vragenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:36 schreef Exorbitantes het volgende:
Lekker ongemakkelijk ook bij het betalen. "Uhh kan 't ook apart?"
Jaquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom zou dat ongemakkelijk zijn, alsof mensen nooit om aparte rekeningen vragen
haha, of van die mensen die gewoon willen delen, maar vervolgens wel moeilijk doen als je een extra wijn besteldquote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom zou dat ongemakkelijk zijn, alsof mensen nooit om aparte rekeningen vragen
Dat is toch veel raarder dan mensen zelf hun rekening te laten betalen met een etentje?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Onhandig is iets anders dan ongemakkelijk.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:39 schreef Exorbitantes het volgende:
[..]
Ja!
Of de één die alleen kan pinnen, de ander die alleen een tientje heeft. Of allemaal alleen een briefje van 50. Ongemakkelijk dus.
Ik ben het hier mee eens in principe, ware het niet dat er dan altijd mensen bij zijn die dan gewoon extra duur gaan doen, alleen maar omdat het door een x aantal man gedeeld wordt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:06 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Dat is toch veel raarder dan mensen zelf hun rekening te laten betalen met een etentje?Als je met een groep eet gooi je gewoon allemaal een deel van de rekening op tafel.. Mensen die dan gaan liepen om een drankje of 2 euro op een maaltijd
Ik ben een keer gaan eten met iemand die dat dus gewoon zeiquote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik ben het hier mee eens in principe, ware het niet dat er dan altijd mensen bij zijn die dan gewoon extra duur gaan doen, alleen maar omdat het door een x aantal man gedeeld wordt.
Een vriend van me heeft dit ooit geflikt. We zaten samen in een kroeg, en we hadden wat drankjes gedaan, naja, prima, rekening 50/50 doen vroeg ie? Is goed joh, nou, afgerekend, klaar. Verder niet bij nagedacht.
Wat gebeurde er vervolgens. We zaten weer een keer in een kroeg, weer wat drankjes gedaan, dus ik vroeg, doen we 50/50? Kijk, mij maakt het niet uit of jij een paar euro meer kwijt bent dan ik voor wat jij genuttigd heb en dat ik daar dan dus de helft van betaal, whatever, het zal wel.
Maar wat zegt die pipo toen? Nou dat lijkt me niet want jij hebt 2 cola meer op dan ik, dus het lijkt mij dat ieder voor zich betaald. Eerst was ik verbaasd vanwege de reactie, want ik had 'm niet verwacht, maar toen schoot me de vorige keer te binnen, en toen ik me realiseerde dat ik toen ook zijn gedeelte gedeeltelijk had betaald werd ik kwaad.
Niet omdat ik voor hem gedeeltelijk betaald heb die ene keer. Maakt me niks uit. Maar het feit dat ie dat zelf goed weet, want daar deed ie 't om, en het dan zo speelt. Was overigens de allerlaatste keer dat ik dat heb gedaan (met hem).
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ben een keer gaan eten met iemand die dat dus gewoon zei
- Vrouw: en, wat neem jij?
- Gierige vent: nou gewoon het goedkoopste he..
- Vrouw: o ja betaalt gewoon ieder voor zich trouwens?
- Iemand anders: ach nee we delen het straks wel gewoon door 8, is makkelijker voor de bediening.
- Gierige vent: oh, dan neem ik de biefstuk
Je had de gezichten van de mensen aan tafel moeten zien![]()
Zo waren we dan ook weer niet, maar hij is nooit meer meegevraagd daarnaquote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:35 schreef Sosa het volgende:
[..]![]()
jezus. Dan zou ik lekker met afrekenen alsnog 7 man delen en 1 apart zeggen
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:39 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Misschien wel omdat ze weet dat jij dan niet komt
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Voor iemand die zo van vrede op aarde houdt is dat toch een beetje rare opmerking.
Zo is het maar net, haar moeder moet betalen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:03 schreef Levolution het volgende:
Niet normaal. Toen je vroeger als klein kind naar de Mac ging voor je verjaardag, betaalde je moeder toch ook voor al je vrienden?
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:12 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Zo is het maar net, haar moeder moet betalen.
Waarom geen Americaanse fuif? Dan neem je allemaal wat mee...je maakt bv je lekkerste resecpt en de andere zorgt weer voor drinken etc ...Ben je iniedergeval geen '30 euro armerquote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:19 schreef Guanabana het volgende:
Het probleem lijkt zichzelf op te gaan lossen, want ik kreeg net een mailtje van de rest dat zij het ook opmerkelijk vonden. Dus nu wordt er denk ik iets anders bedacht, of we zoeken iets vrij goedkoops uit.
We zijn dus allemaal zure wijven, wel zo makkelijk
En in cadeautjes.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:46 schreef shaderon het volgende:
Ik snap dit nooit. Wat je als jarige nu voor een ander betaald, krijg je bij de andere feesten toch gewoon terug?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |