Lekker vriendin ben jij, als iemand niet wil komen omdat ze krap bij kas zitten ga je ze lopen afzeiken.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:32 schreef peace-lover het volgende:
[..]
Lekkere vriendin ben jij, als iets je tijd/moeite/geld kost ben je wegik denk dat het idd gezelliger is als je niet gaat
Hoewel ze overwegend richting "stel je niet aan" gaan.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:35 schreef Guanabana het volgende:
Maarja, nogal uiteenlopende meningen krijg ik dus.
Oh nee hoor, ik zou het snappen als mensen krap zitten, maar mijn vriendinnen zouden het eerlijk zeggenquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Lekker vriendin ben jij, als iemand niet wil komen omdat ze krap bij kas zitten ga je ze lopen afzeiken.
zoiets werkt beide kanten op
Nee dat gaan ze niet, dat zijn steeds dezelfde mensen die dat herhalen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoewel ze overwegend richting "stel je niet aan" gaan.
Maar goed je hebt er geen zak aan want je zal toch zelf moeten kiezen.
Zo is fok, zolang het een ander betreft is alles normaal en moet de TS zich niet aanstellen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:35 schreef Guanabana het volgende:
Maarja, nogal uiteenlopende meningen krijg ik dus.
Dat moet allemaal?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:35 schreef klipper het volgende:
Is niet normaal.
Degene die jou uitnodigt moet gewoon alles betalen, kan die persoon dat niet dan moet hij zijn wensen met betrekking tot het vieren aanpassen.
Dus ipv restaurant en drankjes moet hij het maar thuis vieren met een kratje bier wat fris en wat bitterballen dan.
Absurd dat het als normaal beschouwd wordt dat je je eigen vreten moet betalen als je uitgenodigd wordt.
Ps indien je wel wilt gaan zou ik geen cadeau voor hem of haar kopen, het cadeau is dan dat je aanwezig bent en je eigen vreten en zuipen betaald.
Ja maar met zulke hoeveelheden drank (12 bier pp) heb je wel een veel langere avond dan die 2 a 3 uurtjes in een restaurant. Kan dus wel wat goedkoper als je blijkbaar toch geen superavond had gepland.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja ik zou ook nergens moeilijk over doen, maar voor jezelf het eten betalen blijft goedkoper dan voor een groep mensen (hoeveelheid die ik zei koop ik meestal voor mijn verjaardag voor een man of 12).
In het begin, toen er meerdere verschillende mensen reageerden, leek het toch meer te neigen naar dat het normaal is.. Wacht ik check wel ffquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee dat gaan ze niet, dat zijn steeds dezelfde mensen die dat herhalen.
Ik snap de knik tussen eerstgenoemde 'zullen we eens met z'n allen uit eten gaan' en de verjaardag niet. Wat is nu precies het verschil?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:13 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Je kan toch niet in andermans portemonnee kijken?
Kijk, stel je zegt 'joh, zullen we eens met z'n alleen uit eten gaan?' Dan is dat prima, iedereen snapt dan dat het voor eigen rekening is, en je kan altijd afhaken als het voor jou niet uitkomt.
Maar dit is voor haar verjaardag. Het is gewoon ongemakkelijk en naar om af te moeten zeggen uit geldgebrek als het de verjaardag van een vriendinis.
Je geeft een feestje om iets te vieren, je weet dat je zeer waarschijnlijk cadeaus gaat krijgen, maar er zitten wel kosten voor de gasten aan verbonden. Dat voelt voor mij gewoon vreemd.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:37 schreef peace-lover het volgende:
[..]
Dat moet allemaal?![]()
En als je dat niet doet komt de pliesie?
quote:
quote:Op url=http://forum.fok.nl/topic/1811784/7/25#111108614]donderdag 3 mei 2012 22:35[/url] schreef klipper het volgende:
Is niet normaal.
Degene die jou uitnodigt moet gewoon alles betalen, kan die persoon dat niet dan moet hij zijn wensen met betrekking tot het vieren aanpassen.
Dus ipv restaurant en drankjes moet hij het maar thuis vieren met een kratje bier wat fris en wat bitterballen dan.
Absurd dat het als normaal beschouwd wordt dat je je eigen vreten moet betalen als je uitgenodigd wordt.
Ps indien je wel wilt gaan zou ik geen cadeau voor hem of haar kopen, het cadeau is dan dat je aanwezig bent en je eigen vreten en zuipen betaald.
Een 'gewoon' etentje gaat toch in gezamelijk overleg? Datum, of het iedereen uitkomt of dat sommigen misschien wat krapper zitten, enz.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:38 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik snap de knik tussen eerstgenoemde 'zullen we eens met z'n allen uit eten gaan' en de verjaardag niet. Wat is nu precies het verschil?
Een student met weinig geld gaat sowieso niet uit eten, die viert het lekker thuis (indien mogelijk).quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:44 schreef Verbrandebroodjes het volgende:
Ik vind het niet heel vreemd, zoals je zei, jullie zijn allemaal studenten met weinig geld, dan is het waarschijnlijk moeilijk voor 1 persoon om voor iedereen te betalen. Het zou echter wel zo netjes zijn om het van tevoren aan te geven, zodat er geen verwarring ontstaat.
Dat is bij een gewone verjaardag anders ook, dan koop je een cadeau namelijk...quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:44 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Een 'gewoon' etentje gaat toch in gezamelijk overleg? Datum, of het iedereen uitkomt of dat sommigen misschien wat krapper zitten, enz.
Een verjaardag is toch een soort 'verplichting' (voelt in ieder geval meer zo), omdat je op een vaste datum uitgenodigd wordt en dan ook nog eens onvrijwillig op kosten gejaagd wordt.
Op het kamertje van 10 m2?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een student met weinig geld gaat sowieso niet uit eten, die viert het lekker thuis (indien mogelijk).
"Indien mogelijk", wel even lezen graag.. Daarbij heeft de vriendin van TS een huis ter beschikking.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:48 schreef Verbrandebroodjes het volgende:
[..]
Op het kamertje van 10 m2?
Je hebt zat goedkope studentenrestaurants, waar je al voor minder dan 10 euro kan eten, als je een keer minder uitgaat dan heb je dat geld ook, keuzes maken.
Het zal er wel op uit draaien dat iedereen voor zichzelf betaal* en voor de jarige, die eet en drinkt gratis mee.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een student met weinig geld gaat sowieso niet uit eten, die viert het lekker thuis (indien mogelijk).
Nogmaals, de enige die het verplicht en onvrijwillig maakt ben jezelf.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:44 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Een 'gewoon' etentje gaat toch in gezamelijk overleg? Datum, of het iedereen uitkomt of dat sommigen misschien wat krapper zitten, enz.
Een verjaardag is toch een soort 'verplichting' (voelt in ieder geval meer zo), omdat je op een vaste datum uitgenodigd wordt en dan ook nog eens onvrijwillig op kosten gejaagd wordt.
psssssssst het is betaaltquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:50 schreef klipper het volgende:
[..]
Het zal er wel op uit draaien dat iedereen voor zichzelf betaal* en voor de jarige, die eet en drinkt gratis mee.
* speciaal voor ........
quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:56 schreef klipper het volgende:
[..]
Weet ik, maar een taalpurist tergen is veel leuker.
Hehe, iemand die er zo over denkt als ik.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:56 schreef Tinteldoos het volgende:
Zolang je niet over de middelen beschikt om degenen met wie je je verjaardag wilt vieren te trakteren, wat valt er dan te vieren? Eerder een verplicht etentje waarmee je mensen op kosten jaagt, waarbij jij ook nog eens het middelpunt wilt zijn.
Kun je niet zorgdragen voor de kosten die het etentje met zich meebrengt, koop een taart en vier het...
Wel meer mensen hoor.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:59 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Hehe, iemand die er zo over denkt als ik.
Hahahahahahaquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:59 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Hehe, iemand die er zo over denkt als ik.
Ik vraag ook om meningen hoor, maar dan mag ik toch nog wel blij zijn als iemand het met me eens is.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:00 schreef peace-lover het volgende:
[..]
HahahahahahaVraag dan niet om meningen
Het is juist gierig om als jarige je gasten voor zichzelf te laten betalen!quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dit is nou precies waarom ik me weleens schaam om Nederlander te zijn, dit soort Hollandse gierigheid
Of je bekijkt het zo: Als je het niet kan betalen, ga je gewoon niet in op de uitnodiging. Is niet gelijk een man overboord hoor dan.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:26 schreef BundyChen het volgende:
Sorry hoor, maar als je het niet kan betalen dan ga je toch niet iedereen uitnodigen in een restaurant? Vind het raar dat er maar enkelen net zo van opkijken als ik. Ben ook laatst jarig geweest en zit nog te kijken hoe en wat met vieren, maar dit slaat gewoon nergens op. Laatst ook uitgenodigd door iemand die een kroeg had 'afgehuurd' maar dan mocht ik wel mn eigen drankjes tikken aan de bar. Dat klopt m.i. gewoon niet op een verjaardag. Dan hoor je gewoon een beetje relaxt te kunnen drinken en eten wat de jarige heeft voorzien zonder gezeur, dat wordt gewoon verwacht van degene die een verjaardag geeft. Als gast wordt dan verwacht dat je een cadeau hebt (plat gezegd komt het gewoon daar op neer ja).
En het heeft niks met zuinigheid of gierigheid te maken. Vaak genoeg dat ik mensen tijdens uitgaan royaal trakteer en dat ook vaak genoeg meemaak, maar dit is zo verwoord dat je er al geen zin in hebt.
Zeg nou zelf, als je 'gewoon' wordt uitgenodigd, dan doe je toch veel meer je best qua cadeau of doe je wat meer in de envelop dan dat je zelf alles moet betalen? Dus 'financieel' gezien speel je altijd wel break-even hoor als je een verjaardag geeft (niet dat dat de insteek zou moeten zijn tho).
Waarom zou dat de insteek moeten zijn? Lijkt me gewoon zuur om als ik een verjaardag geef, aan het eind iedereen zn portemonneetje te zien trekken om te betalen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:32 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Of je bekijkt het zo: Als je het niet kan betalen, ga je gewoon niet in op de uitnodiging. Is niet gelijk een man overboord hoor dan.
Blijkbaar ziet de jarige het in dit geval anders. Prima als jij het zo wil vieren, maar als de jarige gewoon uit eten wil dan moet dat toch ook kunnen?quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:36 schreef BundyChen het volgende:
[..]
Waarom zou dat de insteek moeten zijn? Lijkt me gewoon zuur om als ik een verjaardag geef, aan het eind iedereen zn portemonneetje te zien trekken om te betalen.
Ik ga dan liever bij een veel goedkoper restaurant zitten en dat ik het zelf betaal of desnoods met 2 kratten bier in een willekeurige schuur als 't moet. En anders helemaal niet.
Het is gewoon dat willen patsen als je het niet kunt, en dat is gewoon kinderachtig.
Een beetje chique willen doen in een restaurant en dat 'leuk' vinden maar het niet kunnen betalen, doe het dan niet. Kinderachtig ja, net als een snoepje willen wat je niet mag, en toch willen pakken.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:39 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Blijkbaar ziet de jarige het in dit geval anders. Prima als jij het zo wil vieren, maar als de jarige gewoon uit eten wil dan moet dat toch ook kunnen?
Wat is er precies patsen of kinderachtig aan?
Maar waarom zou je in hemelsnaam voor iedereen moeten willen betalen als je uit eten wil voor je verjaardag? Als je het zo aangeeft van te voren kan iedereen zelf nog zeggen of hij komt of niet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:42 schreef BundyChen het volgende:
[..]
Een beetje chique willen doen in een restaurant en dat 'leuk' vinden maar het niet kunnen betalen, doe het dan niet. Kinderachtig ja, net als een snoepje willen wat je niet mag, en toch willen pakken.
NIET ALS HET VAN TE VOREN GEZEGD WORDT EN ANDERS GA JE LEKKER NIETquote:Op donderdag 3 mei 2012 23:47 schreef Guanabana het volgende:
Dus, om het even om te draaien. De mensen die het niet raar vinden die zouden zich niet schuldig voelen dat mensen de portemonnee moeten trekken voor jóuw feestje? (dus nog naast een eventueel cadeau).
Nee, omdat die mensen er zelf voor kiezen om in te gaan op de uitnodiging om te gaan eten.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:47 schreef Guanabana het volgende:
Dus, om het even om te draaien. De mensen die het niet raar vinden die zouden zich niet schuldig voelen dat mensen de portemonnee moeten trekken voor jóuw feestje? (dus nog naast een eventueel cadeau).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |