maar ik ben zelf ook niet superrijk, en nu kan ik dus waarschijnlijk niet eens komen omdat ik én er naartoe moet, een cadeautje moet kopen en ook nog een etentje van ik verwacht rond de 30 euro. Ik vind dat eerlijk gezegd nogal veel gevraagd van de gasten.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:28 schreef OverRated het volgende:
Als de jarige niet superrijk is, waarom niet?
Dat heb ik ooit gehadquote:
Mja,quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:27 schreef Guanabana het volgende:
Ik vind dat eigenlijk best apart.
Als je nou allemaal volwassenen met een baan bent dan begrijp ik het nog, maar dit is een groep (vooral) studenten. Heb bovendien ook al reiskosten om er te komen, het cadeautje voor de jarige, en dan kan ik mooi ook nog zelf m'n eten en drankjes gaan dokken.
Of ben ik wereldvreemd en is dit doodnormaal?
en iedereen maar aannemen en ja knikken en denken ik betaal het toch nietquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:31 schreef kwiwi het volgende:
Zo hadden m'n ouders ook een keer een verjaardag, maar daar wisten ze van tevoren niet eens dat ze zelf moesten betalenZe vonden het al zo vreemd dat de jarige maar cocktails voor iedereen bleef bestellen (want ja, dat maakt het behoorlijk prijzig).
quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:29 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dat heb ik ooit gehadmochten we zelf de bestelling van de Chinees betalen, onverwachts. Hele rare situatie is dat.
@TS: Vind ik ook niet normaal, tenzij het van te voren wordt aangegeven.
Ook zoiets jaquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:29 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dat heb ik ooit gehadmochten we zelf de bestelling van de Chinees betalen, onverwachts. Hele rare situatie is dat.
@TS: Vind ik ook niet normaal, tenzij het van te voren wordt aangegeven.
Nou het was meer zo van: nou ja als zij dat leuk vindt, het is haar feestje...quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:32 schreef Meloewa het volgende:
[..]
en iedereen maar aannemen en ja knikken en denken ik betaal het toch niet
Dan nodig je toch geen mensen uit om je verjaardag te vieren in een restaurant?quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
Voor studenten doodnormaal, de jarige zal net zo min veel budget hebben.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou het was meer zo van: nou ja als zij dat leuk vindt, het is haar feestje...
Jawel, scheelt je thuis kostenquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan nodig je toch geen mensen uit om je verjaardag te vieren in een restaurant?
Dit. Niets aan de hand dus.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:30 schreef motorbloempje het volgende:
Zo te lezen stond 't netjes in de uitnodiging, niets mis mee dus. En als je niet wilt dokken dan ga je niet, vrij simpel allemaal.
Ik zelf ook niet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:32 schreef ABombali het volgende:
[..]Dat zou ik niet eens durven te vragen denk ik
Nah, dit was in de trent van "als jullie willen blijven eten, laat het dan van tevoren weten!" dus wij dachten: "oke, tof, willen we welquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ook zoiets jaZolang het van tevoren wordt aangegeven oke, maar niet na het eten ineens aankomen met: o ja betalen jullie zelf even?
Verjaardag...quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:34 schreef Das-Phantom het volgende:
Vrij logisch hoor.
Tevens het verschil niet begrijpen tussen het initiatief nemen voor een etentje en een etentje organiseren_______
De snackbar om de hoek?quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Jawel, scheelt je thuis kostenEn zolang het een goedkoop restaurant is...
Precies, dat snap ik dan ook niet helemaal.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vaak genoeg gedaan toen ik studeerde (en nu nog trouwens), gewoon gezellig samen eten in een eetcafeetje.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:34 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Nah, dit was in de trent van "als jullie willen blijven eten, laat het dan van tevoren weten!" dus wij dachten: "oke, tof, willen we wel", meldt meneer dat we Chinees gaan halen dus lopen we even gezellig mee "ja, wie moet er nog pinnen?"
Er zijn genoeg restaurants, vooral in studentensteden, waar je voor nog geen tientje p.p. kan eten en drinken.quote:
Aan de ene kant snap ik dat wel, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar zin in heeft/geld voor over heeft. Zeker als je student bent zoals in dit geval.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:35 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Vaak genoeg gedaan toen ik studeerde (en nu nog trouwens), gewoon gezellig samen eten in een eetcafeetje.
Prima.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:35 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Vaak genoeg gedaan toen ik studeerde (en nu nog trouwens), gewoon gezellig samen eten in een eetcafeetje.
De gelegenheid is niet relevant. Je bent toch ook niet verplicht om te gaan als je geen geld hebt?quote:
En een feestje waar je je eigen rotzooi mee neemt noem je hier Amerikaansquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:36 schreef SonicVolcano het volgende:
Dat is typisch Nederlands. De Engelsen noemen het 'going Dutch'.
Is net zoiets als die paupers die wel een feest willen geven, maar van tevoren al berekenen dat ze wel gemiddeld 50 euro per persoon moeten krijgen van gasten als cadeauquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:36 schreef BasEnAad het volgende:
Als de jarige iets niet kan betalen, moet hij het ook niet aanbieden.
Kook dan een pan soep en koop een krat bier voor je gasten, net zo leuk.
Het is toch geen verplichting om mee te gaan?quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Aan de ene kant snap ik dat wel, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar zin in heeft/geld voor over heeft. Zeker als je student bent zoals in dit geval.
Dat maakt het dus zo vreemd, als ik mijn verjaardag vier doe ik dat met mijn (beste) vrienden, die ga ik dan niet op kosten jagen terwijl ze misschien krap bij kas zitten. Ik ga niet riskeren dat dan 1 van mijn vrienden niet komt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het is toch geen verplichting om mee te gaan?
De jarige vrijhouden deden wij dan weer niet, want maakt het duurder voor de anderen. Verder snap ik het probleem ook niet.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:38 schreef motorbloempje het volgende:
Gebeurde hier wel vaker hoor:
"Hoi, Pietje is jarig en we vonden het wel een leuk idee om bij <restaurant A> te gaan eten met z'n allen als cadeau voor Pietje. Kosten komen voor eigen rekening en natuurlijk hoeft Pietje zelf niet te betalen dus die kosten delen we met z'n allen! Kom je ook? Laat het weten voor <datum> want dan kunnen we een tafel reserveren!"
1. Het zal niet bij de Librije zijn, want studenten
2. Je HOEFT niet te komen, en kunt ook terugmailen met "meh, heb ik op 't moment geen geld voor, maar gaan jullie daarna nog naar de kroeg? Dan kom ik wel een biertje meedrinken!
3. Het wordt je van tevoren gevraagd. Het is geen dwangbevel ofzo.
Meestal is er toch ook wel een huiskamer.. En anders ga je gewoon samen de stad in en betaal jij de eerste paar rondjes ofzoquote:Op donderdag 3 mei 2012 21:38 schreef Das-Phantom het volgende:
Als je studeert en je hebt alleen een kamer tot je beschikking hoe en waar moet je het dan precies vieren?
En voor iedereen betalen als er 50 mensen komen is ook niet te doen van je Stufi.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |