Omdat hij/zij toch wel in de kamer komt. Ik steun liever iemand die zijn werk goed heeft gedaan de afgelopen tijd of iemand die steun nodig heeft op de lijst.(Al heeft Pechtold het best netjes gedaan hoor) Mijn voorkeur gaat voor de komedne verkiezingen uit naar Koolmees of Verhoeven.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Meestal de nummer 1, soms iemand anders.
@TS: waarom zal jij "nooit" op de nummer 1 stemmen?
Want die heeft andere standpunten? Er zijn partijstandpunten. Misschien dat je op iemand stemt om zijn skills, voorkomen, afkomst etc, maar hij/zij zou gewoon achter de partijstandpunten moeten staan.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:47 schreef Hephaistos. het volgende:
Gewoon de nummer 1. Geen zin om me te verdiepen in de standpunten van nummer 19
quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:04 schreef nutoj het volgende:
meestal zoek ik iemand met een grappige naam
Ach, er zijn meestal wel mensen in zo'n partij die zich inzetten voor een stokpaardje. Dat zijn dan wel partijstandpunten, maar het punt is zo specifiek dat het anders onder zou sneeuwen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Want die heeft andere standpunten? Er zijn partijstandpunten. Misschien dat je op iemand stemt om zijn skills, voorkomen, afkomst etc, maar hij/zij zou gewoon achter de partijstandpunten moeten staan.
Dat gaat gewoon over de portefeuille verdeling. Mocht zo'n persoon niet op de zetel komen, dan moet iemand anders dat 'stokpaardje' gaan verdedigen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:12 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach, er zijn meestal wel mensen in zo'n partij die zich inzetten voor een stokpaardje. Dat zijn dan wel partijstandpunten, maar het punt is zo specifiek dat het anders onder zou sneeuwen.
In veel partijen ligt dat al wel redelijk vast natuurlijk. En daarnaast, verkiezingen zijn ook een afrekening van de afgelopen periode. Sommige kiezers hechten eraan om te stemmen op iemand die zich ingezet heeft voor rolstoel-toegankelijkheid van het een of ander.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:15 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat gaat gewoon over de portefeuille verdeling. Mocht zo'n persoon niet op de zetel komen, dan moet iemand anders dat 'stokpaardje' gaan verdedigen.
Jammer dat alle 18+ ers in Nederland stemrecht hebbenquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:04 schreef nutoj het volgende:
Stemmen op de lijsttrekker?
NOOOOOPE (C.T.)
meestal zoek ik iemand met een grappige naam
Als ik dit zo hoor stem jij toch niet op een partij waar 'een buitenlander' op de lijst staatquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:23 schreef Omellie het volgende:
Nummer 1, of het moet een buitenlander zijn.
Wat leuk. Ik stemde ook op Jan Paternotte. Zelf kijk ik eerst naar de lijst en waar de kandidaten op die lijst voorstaan. Tot nu toe is het voorgekomen dat ik nooit op de lijsttrekker heb gestemd.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:46 schreef borisz het volgende:
Vraag is duidelijk. Duik jij de lijst in om iemand te steunen die die steun wellicht nodig heeft, de lokalo op de lijst, een vrouw of kies je gewoon de nr 1?
In het kader van TS begint
Ikzelf stem nooit op de lijsttrekker, ik zal altijd op iemand anders stemmen. Bijvoorbeeld
EP 2009: Marietje Schaake
GR 2010: Op Mijzelf omdat het kon..
TK 2010: Jan Paternotte(D66) destijds al kwam hij niet in de kamer.
Als ie maar niet aan 't hoofd staat.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Als ik dit zo hoor stem jij toch niet op een partij waar 'een buitenlander' op de lijst staat
Waar is dat het geval dan?quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:32 schreef Omellie het volgende:
[..]
Als ie maar niet aan 't hoofd staat.
Dus geen VVD dit keer?quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:42 schreef TweeGrolsch het volgende:
Jaenine gestemd de vorige keer. Weet het nog niet voor deze keer. Kijken welke er liberaal bovenuit steekt.
Dat is lekker makkelijk, want er staan alleen fossiele mannen op die lijst.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:59 schreef Tja..1986 het volgende:
De SGP heeft de kieslijst alweer klaar
Ik ook denk ik. Maar loop ter zijner tijd de hele VVD lijst wel eventjes langs.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:56 schreef Omellie het volgende:
[..]
Niet bij de VVD in ieder geval, dus ik stem gewoon op Mark.
Dat.quote:
Mijn vader stemt altijd op een vrouw, omdat hij vindt dat vrouwen ondervertegenwoordigd zijn in de politiekquote:Op dinsdag 24 april 2012 12:42 schreef Repelsteeltju het volgende:
Op de #1 stemmen is net zo goed als niet stemmen. en masse natuurlijk niet.
Op iemand waar je niets van weet stemmen is net zo goed als met randomizer.org beslissen op wie je stemt. Stemmen op een vrouw omdat ze lekker is kan ik nog wel begrijpen. Stemmen op een vrouw omdat ze een vrouw is en de vrouwelijke sekse in het verleden zo benadeeld is door de bruutaardige mannen is idioot.
Wat een klam washandje is die vader van je zegquote:Op dinsdag 24 april 2012 13:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mijn vader stemt altijd op een vrouw, omdat hij vindt dat vrouwen ondervertegenwoordigd zijn in de politiek
Logisch ook, voor een grachtengordelpartij.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:41 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat ik de komende verkiezingen op een Brabantse kandidaat stem. D66 heeft teveel randstadlui daar zitten.
Ik heb wel eens bij de gemeenteraadsverkiezingen op de eerste vrouw op de lijst gestemd omdat er geen beste man was op dat moment. Ook geen beste vrouw trouwens, maar uit een soort ingeramd gelijkheidsbeginsel leek het toen de beste noodoplossing. En ik stem niet eens PvdA, die houden namelijk wel van een beetje voortrekken op geslacht en pigment enzo. Uiteindelijk heeft Aleid die democratisch gekozen is alles verneukt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:35 schreef timmmmm het volgende:
Je stemt toch gewoon op de beste man van de beste partij? Waar hij of zij ook op de lijst staat?
Ja, nog steeds de lijsttrekker.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:06 schreef borisz het volgende:
Nu alle lijsten wel bekend zijn mag dit topic wel omhoog.
Vraag blijft hetzelfde stem jij op de nr 1 of duik je in de krochten van de lijst een duwtje in de rug te geven? En namen mogen natuurlijk ook genoemd worden
Ik neig steeds meer naar Kees Verhoeven.
Ja, en eigenlijk ook omdat vrouwen hier wel stemrecht hebben en in de politiek terecht kunnen komen. Dat is helaas nog steeds niet overal zo.quote:
Dat is zeker zo, daar mogen we blij mee zijn. Hopelijk komt het in landen waar dat nog niet het geval is ook ooit zo ver.quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:27 schreef June. het volgende:
[..]
Ja, en eigenlijk ook omdat vrouwen hier wel stemrecht hebben en in de politiek terecht kunnen komen. Dat is helaas nog steeds niet overal zo.
Bij een zo kleine partij zou ik ook de moeite niet meer nemen me in de nummers twee en lager te verdiepen. Althans niet om een voorkeurstem uit te brengen. Zou nagenoeg zinloos zijn.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:44 schreef knnth het volgende:
Indien LibDem stem ik op de lijsttrekker.
Edith Schippersquote:Op maandag 20 augustus 2012 17:53 schreef Illiberal het volgende:
Ik zit te denken om op Stef Blok te stemmen.
idem. partij waar ik op stem ken ik maar 2 kandidaten van, waarvan de lijsttrekker mijn voorkeur heeft.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:38 schreef Luxuria het volgende:
Lijsttrekker, de rest ken ik al helemaal niet.
stem blanco.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:41 schreef Luxuria het volgende:
Ik weet sowieso nog niet zeker op wie ik ga stemmen, ze lullen allemaal maar wat en na de verkiezingen doen ze het toch weer allemaal anders.
Hmm ja dat kan maar dat vind ik ook weer zo zonde van mijn stemquote:
Dit riep ik in februari toen PvdA-politici zich kandidaat stelden als fractievoorzitter. Ik kon toen nog niet weten dat het kabinet Rutte-Verhagen zou klappen. En evenmin kon ik weten dat die andere man uit Wageningen (Pechtold) een overwegend rechts Kunduz-akkoord zou tekenen.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:05 schreef Elfletterig het volgende:
Dijsselbloem schijnt niet beschikbaar te zijn, volgens een Volkskrant-verslaggever.![]()
Daarmee is de kans dat ik binnen afzienbare termijn nog weer PvdA stem, ook wel verdwenen, denk ik. Ik hou het bij die andere man uit Wageningen.
Dus naast Paul de Leeuw hebben we nu ook Paul de Beer?quote:Op woensdag 5 september 2012 14:55 schreef Hexagon het volgende:
Ik stemde vroeger altijd op de lijsttrekker maar sinds ik lid ben van D66 en er de nodige mensen ken zijn er eigenlijk altijd wel mensen die ik een stem gun.
Ik twijfel ditmaal nog wie ik ga verblijden. Paul de Beer (nr 21) uit Breda wellicht.
Beide. Paul is een goede kerel waarmee ik heb samengewerkt in het campagneteam voor de PS Verkiezingen in Brabant van 2007. En ook in de raad van Breda doet hij het goed in de raad.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dus naast Paul de Leeuw hebben we nu ook Paul de Beer?
Heeft het nog een specifieke reden trouwens? Geloof je in de capaciteiten van die man, of is het iemand die je het gewoon gunt?
Uit interesse: waarom niet opnieuw Van Dam dan?quote:Op donderdag 6 september 2012 11:11 schreef FTWO het volgende:
Afgelopen twee keren niet (2006: Albayrak, 2010: Van Dam). Dit keer wel...
Die stem in 2010 had met name te maken met zijn rol tijdens de val van het kabinet (waarvan de echte oorzaak imo nog nooit genoemd is. Wellicht omdat deze vrij lullig is...). Albayrak vanwege het gegeven dat zij de zwaar opgehemelde Hirhsi Ali eens te plek zette.quote:Op donderdag 6 september 2012 15:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uit interesse: waarom niet opnieuw Van Dam dan?
En dat was?quote:Op donderdag 6 september 2012 15:35 schreef JeMoeder het volgende:
Nu wel. Aangezien mijn favo kandidaat niet terugkeert in de kamer
Zijn vertrek is inderdaad een gemis ja. Was de ideale opvolger geweest op het moment dat Pechtold vertrekt.quote:
Paar weken terug hing het er nog om, maar ik zie haar graag terug in de Tweede Kamer.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:09 schreef remlof het volgende:
Mei Li Vos, al heeft ze het deze keer niet echt nodig op #20 op de lijst.
Bij D66 woont er een in Londen, en die geeft op z'n eigen website al aan waar 'ie gaat wonen als hij verkozen wordt.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:47 schreef Gary_Oak het volgende:
Even iets anders.
Geen zin om een nieuw topic te openen, maar waarom is de woonplaats van de lijsttrekker van de Anti Europa Partij Moskou?Mag dat wel?
Ik zag het net toen ik die kieslijst doornam die je in je brievenbus krijgt.
En de Libertarische Partij met een kieslijst van 50 personen.De arrogantie.
Ik stem ook altijd op de eerste vrouw bij de SGP.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:30 schreef ikheetmartijn het volgende:
Nee, altijd op de eerste vrouw.
Ik heb nog nooit op een vrouw gestemdquote:Op vrijdag 7 september 2012 12:30 schreef ikheetmartijn het volgende:
Koolmees dusquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:10 schreef Friek_ het volgende:
Twijfel nog tussen Wouter Koolmees en Boris v/d Ham.
http://www.borisvanderham.nl/weblog/honger_naar_iets_nieuwsquote:
Ja, had het inmiddels gehoord, jammer. Verhoeven voor mij nu.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:21 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Koolmees dus
[..]
http://www.borisvanderham.nl/weblog/honger_naar_iets_nieuws
Vorige TK-verkiezing ook op hem gestemd. Dit jaar Pechtold of Verhoeven
Deze?quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:53 schreef Godshand het volgende:
Het lekkerste wijf van de SP. Effe goed nachecken wie dat is, Leijten of die 18-jarige
Dat kan de lijsttrekker zijn, natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:30 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik heb volgens ook nog nooit op een vrouw gestemd.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit op een vrouw gestemdPolitiek is natuurlijk ook meer iets voor mannen
Dat spreekt mij als muziekliefhebber en muzikant bijzonder aan. Dus dat is nog een extra plusje achter zijn naam. Ik roep PvdA-stemmers met een kloppend muzikaal hart dan ook op om mijn voorbeeld te volgen.quote:"Wij zullen ons onvermoeibaar inspannen voor de versterking en verbetering van de positie van de popcultuur, met name voor de podia en festivals, in Nederland," aldus Jeroen Dijsselbloem.
Veel succes meneer Van Tuyll.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:44 schreef knnth het volgende:
Indien LibDem stem ik op de lijsttrekker.
Truequote:Op woensdag 12 september 2012 11:19 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Dat kan de lijsttrekker zijn, natuurlijk.
Dit dus, ik zal ook nooit op een vrouw stemmen. Gewoon de lijsttrekker in dit geval jaquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit op een vrouw gestemdPolitiek is natuurlijk ook meer iets voor mannen
De enige die het nu een beetje goed doet in Europa is een vrouwquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je hebt het toch niet over Kroes toch?quote:Op woensdag 12 september 2012 19:41 schreef June. het volgende:
[..]
De enige die het nu een beetje goed doet in Europa is een vrouw
Neequote:Op woensdag 12 september 2012 19:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je hebt het toch niet over Kroes toch?
dat was ook mijn gedachte vandaag toen ik in het stemhokje stond, toevallig ook een vrouw bij mij trouwensquote:Op woensdag 12 september 2012 20:08 schreef marcodej het volgende:
Nu op iemand gestemd die op het randje staat (P6) en het wel verdiend om erin te komen.
vrijdag gaat de kiesraad daar uitsluitsel over geven.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Is er eigenlijk al bekend of er mensen op voorkeursstemmen zijn verkozen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |