HRA bijvoorbeeld, die cijfers zijn gewoon openbaar.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:49 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Knap dat jij weet waar je precies teveel belasting voor betaalt.
Het word bekostigd met belastingsgeld, een sigaar uit de publieke doos dus.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:02 schreef Kowloon het volgende:
HRA? Het principe daarvan is juist dat je minder belasting betaald.
Nee, het woord zegt het al, hypotheekrenteaftrek, een aftrekpost dus. De rente die je betaalt over de hypothecaire lening kan worden afgetrokken van het inkomen. De hypotheekrenteaftrek verlaagt dus de grondslag waarover inkomstenbelasting geheven wordt en zorgt dus voor een lagere belastingafdracht.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:05 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het word bekostigd met belastingsgeld, een sigaar uit de publieke doos dus.
Dat klopt maar waar komt dat geld vandaan dat dat dus compenseert?quote:Op maandag 16 juli 2012 22:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, het woord zegt het al, hypotheekrenteaftrek, een aftrekpost dus. De rente die je betaalt over de hypothecaire lening kan worden afgetrokken van het inkomen. De hypotheekrenteaftrek verlaagt dus de grondslag waarover inkomstenbelasting geheven wordt en zorgt dus voor een lagere belastingafdracht.
Het is veel interessanter om naar de overheidsuitgaven te kijken, daar zit namelijk de oorzaak van de noodzaak van overheidsinkomsten. Als de overheidsuitgaven omlaag gaan, kan bijvoorbeeld de inkomstenbelasting verder omlaag zodat het stimulerende effect van de HRA op hypothecaire leningen al als vanzelf afneemt.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:12 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat klopt maar waar komt dat geld vandaan dat dat dus compenseert?
Dat klopt, vandaar ook mijn stem voor de Libertarische partij.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:14 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het is veel interessanter om naar de overheidsuitgaven te kijken, daar zit namelijk de oorzaak van de noodzaak van overheidsinkomsten.
Prima, ik zie ook graag dat de overheidsuitgaven omlaag gaan zodat de belastingen verlaagd kunnen worden. Maar het verbaasde mij dus nogal dat je juist met iets aan komt zetten waardoor de belastingdruk verlaagd wordt.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:15 schreef PKRChamp het volgende:
Dat klopt, vandaar ook mijn stem voor de Libertarische partij.
De belastingdruk voor huizenbezitters word inderdaad lager ja, maar het heeft ook andere gevolgen. Een onnatuurlijke prijsstijging in koopwoningen wat het huren ook duurder maakt en er weer zaken zoals huurtoeslag nodig zijn en ga zo maar door.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Prima, ik zie ook graag dat de overheidsuitgaven omlaag gaan zodat de belastingen verlaagd kunnen worden. Maar het verbaasde mij dus nogal dat je juist met iets aan komt zetten waardoor de belastingdruk verlaagd wordt.
Maar dat komt juist niet door de HRA maar juist door de hoge inkomstenbelasting. Een hoge inkomstenbelasting maakt de vrijstelling die je kunt verwerven door hypotheekrente te betalen groter en dus het stimulerende effect.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:20 schreef PKRChamp het volgende:
De belastingdruk voor huizenbezitters word inderdaad lager ja, maar het heeft ook andere gevolgen. Een onnatuurlijke prijsstijging in koopwoningen wat het huren ook duurder maakt en er weer zaken zoals huurtoeslag nodig zijn en ga zo maar door.
Ik geloofde juist dat de regering vond dat elke Nederlander in staat zou moeten zijn om een huis te bezitten en zo dus de marktwerking effectief de nek omdraait.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar dat komt juist niet door de HRA maar juist door de hoge inkomstenbelasting. Een hoge inkomstenbelasting maakt de vrijstelling die je kunt verwerven door hypotheekrente te betalen groter en dus het stimulerende effect.
In Nederland worden voornamelijk algemene belastingen geheven, je weet dus nooit welke euro waaraan uitgegeven isquote:Op maandag 16 juli 2012 21:56 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
HRA bijvoorbeeld, die cijfers zijn gewoon openbaar.
In het magazine "12" dat de PvdA eenmalig uitbrengt, zegt Roland Plasterk: "Een sociaal-democraat is een liberaal die het écht meent."quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:46 schreef knnth het volgende:
Wat een verhaal, wat een herkenning, Elfletterig.
Ik zag mezelf nooit maar dan ook nooit PvdA stemmen (liberaal in hart en nieren, lid van D66) maar precies om het verhaal dat jij aangeeft zit ik er dichterbij dan ooit had durven denken. Maar dan inderdaad op een type Martijn van Dam.
Oh wat zou het mooi zijn als Paars een meerderheid krijgt. Mag Rutte het van mij opnieuw proberen als premier (van alle lijsttrekkers de enige die ik de functie gun).
Kan je verhaal helemaal volgen, en het lijkt erg op mijn verhaal. Daarentegen vind ik dat rechts afslaan op z'n tijd juist wel goed. Een partij die links en rechts durft te kijken.quote:
Als de VVD zich zo gedraagt als nu, zie ik die partij het liefst fors krimpen. Doe mij maar de wat meer sociaal-liberaal ingestelde VVD ten tijde van Paars. Op dit moment zie ik de PvdA liever de samenwerking met het CDA zoeken.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:22 schreef Tanin het volgende:
[..]
Kan je verhaal helemaal volgen, en het lijkt erg op mijn verhaal. Daarentegen vind ik dat rechts afslaan op z'n tijd juist wel goed. Een partij die links en rechts durft te kijken.
Maar ik hoop dat PvdA ver komt, want D66+GL+VVD zal het wel niet redden, dus dan moet de PvdA erbij komen
Het CDA heeft, zoals ik in een ander topic schreef, er een handje van om de bemoeizuchtige regeldrift op te schroeven en ongecontroleerd te bezuinigen. Dat zijn 2 eigenschappen die ik liever niet zie, en dus liever ook geen samenwerking met het CDA.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als de VVD zich zo gedraagt als nu, zie ik die partij het liefst fors krimpen. Doe mij maar de wat meer sociaal-liberaal ingestelde VVD ten tijde van Paars. Op dit moment zie ik de PvdA liever de samenwerking met het CDA zoeken.
Wat D66 betreft: stel dat PvdA, SP en GroenLinks samen net geen meerderheid halen en D66 nodig hebben, dan geef ik je op een blaadje dat D66 niet thuis geeft. Verantwoordelijkheid nemen doen ze alleen over rechts. Zie ook 2003, toen D66 ervoor zorgde dat CDA en VVD een meerderheid hadden, terwijl de kiezer zich eigenlijk overduidelijk voor CDA en PvdA (met afstand de grootste partijen) had uitgesproken.
Ik vind een regering zonder CDA geen ongezonde ontwikkeling, maar Paars is mijlenver weg zolang de VVD zich zo conservatief, bijna tegen de SGP aanschurkend, blijft gedragen. Zie ook hun stem in de Tweede Kamer vóór het intact laten van het fenomeen weigerambtenaar. Schandalig voor een partij die zichzelf "liberaal" durft te noemen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:30 schreef Tanin het volgende:
Het CDA heeft, zoals ik in een ander topic schreef, er een handje van om de bemoeizuchtige regeldrift op te schroeven en ongecontroleerd te bezuinigen. Dat zijn 2 eigenschappen die ik liever niet zie, en dus liever ook geen samenwerking met het CDA.
Ja, VVD heeft doet dat op het moment ook, maar volgens mij zijn die er iets minder aan gewend en worden die makkelijker overtuigd iets anders te doen.
En ik zou ook helemaal niet willen dat D66 links aan een meerderheid helpt (net zo min als ik zou willen dat ze rechts aan een meerderheid helpen...)
Dit is het eigenlijk ook voor mijquote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:04 schreef Tanin het volgende:
Er zijn voor mij twee wegen die naar Rome leiden:
1 - Ik ben progressief, liberaal (op persoonlijk vlak), heb graag individuele vrijheid om dingen te doen. Ik ben pro Europa. Derhalve stem ik D66/GL
2 - Ik ben tegen partijen met een religieuze basis, dus geen CDA, CU, SGP of PVV. Ik ben tegen partijen die bevolkingsgroepen buitensluiten en/of dat graag zouden willen, dus geen VVD of PVV. Ik ben tegen partijen die bang zijn om belangrijke besluiten te nemen en hier en daar, gecontroleerd, te snijden, dus geen PvdA, SP of PVV. Ik ben tegen one-issue partijen, dus geen PvdD of PVV.
Blijven, wederom, over D66 en GL.
Nee, niet elke regel, wel veelal die van het CDA, en op het moment die van de VVD. Maar nog maals, bij de VVD heb ik de hoop dat andere partijen dat karaktertrekje kunnen omzetten, bij het CDA weet ik zeker dat dat ze niet lukt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind een regering zonder CDA geen ongezonde ontwikkeling, maar Paars is mijlenver weg zolang de VVD zich zo conservatief, bijna tegen de SGP aanschurkend, blijft gedragen. Zie ook hun stem in de Tweede Kamer vóór het intact laten van het fenomeen weigerambtenaar. Schandalig voor een partij die zichzelf "liberaal" durft te noemen.
Wat dan weer vóór het CDA pleit - en waar meteen ook een raakvlak met de PvdA zit - is dat men belang hecht aan de samenleving als geheel. Ik ben persoonlijk niet van de club die elke regel afdoet als betutteling of bemoeizucht. In mijn optiek zijn regels nodig om een samenleving goed te laten functioneren.
Dan blijft er niet veel over. PVV valt af: had de kans om iets te veranderen, liet het kabinet vallen. Niet op de SP, want die deelt geld uit aan uitkeringstrekkers. GroenLinks idem.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:01 schreef Viajero het volgende:
In elk geval niet op een van de partijen die de afgelopen jaren de kans hadden om iets te veranderen, en dat niet gedaan hebben.
Dus zeker geen CDA, VVD, PvdA of D66. Allemaal partijen die vrolijk geld afpakken van de werkende mensen en het weggeven aan onproductieve nietsnutten zoals onterechte uitkeringstrekkers, falende bankiers en EU burocraten.
Nee, ben ik fel tegen. Ik ben ook anti-EU en pro-legaliseren van drugs. En in mijn omgeving zijn er honderden mensen die er zo over denken. ZOnder partij die ons vertegenwoordigt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan blijft er niet veel over. PVV valt af: had de kans om iets te veranderen, liet het kabinet vallen. Niet op de SP, want die deelt geld uit aan uitkeringstrekkers. GroenLinks idem.
Heb je iets met christen-politiek? Want de SGP is zo'n beetje de enige partij die voor jou nog overblijft...
Piratenpartij dan? Misschien net goed voor één zetel straks.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:38 schreef Viajero het volgende:
Nee, ben ik fel tegen. Ik ben ook anti-EU en pro-legaliseren van drugs. En in mijn omgeving zijn er honderden mensen die er zo over denken. ZOnder partij die ons vertegenwoordigt.
Werkt goed he, die democratie?
En nee, ik ga niet zelf een partij oprichten.
Daar zit ik over te denken, maar dan moet ik me registreren om te stemmen. En aangezien dat een stapel formulieren en kastje-naar-de-muur verhalen wordt, ga ik dat maar niet doen denk ik.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Piratenpartij dan? Misschien net goed voor één zetel straks.
Komt er dan net zo'n idioot als bij buitenhof in de Kamer? Dat zou wel lachen zijn, zo'n nerdquote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Piratenpartij dan? Misschien net goed voor één zetel straks.
Ah, dus je wil gewoon niet stemmen, maar lekker mopperen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:42 schreef Viajero het volgende:
[..]
Daar zit ik over te denken, maar dan moet ik me registreren om te stemmen. En aangezien dat een stapel formulieren en kastje-naar-de-muur verhalen wordt, ga ik dat maar niet doen denk ik.
Als we het gemiddelde PVV-kamerlid accepteren, kan zo'n idioot van de Piratenpartij er ook wel bij.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Komt er dan net zo'n idioot als bij buitenhof in de Kamer? Dat zou wel lachen zijn, zo'n nerd
Ik zou graag stemmen, maar dan moet dat wel praktisch mogelijk zijn. Ik heb het de vorige keer na vier ingevulde formulieren, een bezoek aan de ambassade, vijftien telefoontjes en emails (ambassade, buza en gemeente Den Haag) en vele uren wachttijd maar opgegeven.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ah, dus je wil gewoon niet stemmen, maar lekker mopperen.
Daarom stem ik nummer 25, Eelco Keij, die komt op voor de Nederlander in het buitenlandquote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik zou graag stemmen, maar dan moet dat wel praktisch mogelijk zijn. Ik heb het de vorige keer na vier ingevulde formulieren, een bezoek aan de ambassade, vijftien telefoontjes en emails (ambassade, buza en gemeente Den Haag) en vele uren wachttijd maar opgegeven.
Ik ga geen voltijdbaan achtige inspanning leveren alleen om te stemmen, en dat zou ook helemaal niet moeten.
Waar woon je dan wel niet? Ik ken diverse mensen in het buitenland, ook aan de andere kant van de wereld, en die kunnen allemaal gewoon netjes zonder al teveel poespas hun stem uitbrengen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik zou graag stemmen, maar dan moet dat wel praktisch mogelijk zijn. Ik heb het de vorige keer na vier ingevulde formulieren, een bezoek aan de ambassade, vijftien telefoontjes en emails (ambassade, buza en gemeente Den Haag) en vele uren wachttijd maar opgegeven.
Ik ga geen voltijdbaan achtige inspanning leveren alleen om te stemmen, en dat zou ook helemaal niet moeten.
In London. Het wordt me hier gewoon praktisch onmogelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:51 schreef Luigi het volgende:
[..]
Waar woon je dan wel niet? Ik ken diverse mensen in het buitenland, ook aan de andere kant van de wereld, en die kunnen allemaal gewoon netjes zonder al teveel poespas hun stem uitbrengen.
Het zou voor mij een principekwestie zijn. Ik eis dat ik van mijn stemrecht gebruik kan maken en dat de Nederlandse ambassade dat op een goede manier faciliteert. Dat mag ik als Nederlands staatsburger namelijk verwachten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik heb al lang geleden afgeleerd principekwesties hoog te spelen tegen regeringsinstanties. Je wordt aan het lijntje gehouden en afgebrand. Dat is het mij niet waard.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het zou voor mij een principekwestie zijn. Ik eis dat ik van mijn stemrecht gebruik kan maken en dat de Nederlandse ambassade dat op een goede manier faciliteert. Dat mag ik als Nederlands staatsburger namelijk verwachten.
En als ik te veel vertraging of tegenwerking zou ondervinden, zou ik een klacht indienen bij de ombudsman.
Dat dus.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:04 schreef Tanin het volgende:
Er zijn voor mij twee wegen die naar Rome leiden:
1 - Ik ben progressief, liberaal (op persoonlijk vlak), heb graag individuele vrijheid om dingen te doen. Ik ben pro Europa. Derhalve stem ik D66/GL
2 - Ik ben tegen partijen met een religieuze basis, dus geen CDA, CU, SGP of PVV. Ik ben tegen partijen die bevolkingsgroepen buitensluiten en/of dat graag zouden willen, dus geen VVD of PVV. Ik ben tegen partijen die bang zijn om belangrijke besluiten te nemen en hier en daar, gecontroleerd, te snijden, dus geen PvdA, SP of PVV. Ik ben tegen one-issue partijen, dus geen PvdD of PVV.
Blijven, wederom, over D66 en GL.
Er zijn gelukkig nog een paar verstandige mensen. Geen IB=Geen aftrek.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:15 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat klopt, vandaar ook mijn stem voor de Libertarische partij.
Welke problemen worden er precies opgelost als je stopt met het heffen van inkomstenbelasting?quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er zijn gelukkig nog een paar verstandige mensen. Geen IB=Geen aftrek.Hoe eenvoudig zijn problemen op te lossen? Ik stem ook op de LP.
De bestedingen gaan omhoog en daardoor ontstaat economische groei. Je hoeft niet meer met scheve ogen naar je buren te kijken want er valt niets meer af te trekken. Je kan 500000 ambtenaren ontslaan en die kunnen dan een productieve baan nemen zodat er nog meer economische groei komt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Welke problemen worden er precies opgelost als je stopt met het heffen van inkomstenbelasting?
En hoe denk je sociale voorzieningen te bekostigen?quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
De bestedingen gaan omhoog en daardoor ontstaat economische groei. Je hoeft niet meer met scheve ogen naar je buren te kijken want er valt niets meer af te trekken. Je kan 500000 ambtenaren ontslaan en die kunnen dan een productieve baan nemen zodat er nog meer economische groei komt.Zwartwerken loont niet langer.
![]()
AOW uitkeren, wegen aanleggen, zorgen voor een goede ruimtelijke ordening, gericht investeren in de economie, zorgen dat mensen die niet kunnen werken een uitkering krijgen, mensen helpen met re-integreren, zorg zo regelen dat de kwaliteit en niet de prijs voorop staat...quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
Wat kan de staat beter dan de Ohra, Nationale Nederlanden of Delta Lloyd (om er maar een paar te noemen)?
Achmea kan daar over meepraten, die stelde het belang van haar cliënten zo hoog in dat ze niet genoeg zorg hadden ingekocht zodat hun cliënten niet meer in het ziekenhuis terecht konden.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
Wat kan de staat beter dan de Ohra, Nationale Nederlanden of Delta Lloyd (om er maar een paar te noemen)?
Dan stap je toch over naar een ander? In een vrije markt heb je de keuze.....quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:26 schreef Euribob het volgende:
[..]
Achmea kan daar over meepraten, die stelde het belang van haar cliënten zo hoog in dat ze niet genoeg zorg hadden ingekocht zodat hun cliënten niet meer in het ziekenhuis terecht konden.
quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:29 schreef Paper_Tiger het volgende:
Dan stap je toch over naar een ander? In een vrije markt heb je de keuze.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |