Omdat hij/zij toch wel in de kamer komt. Ik steun liever iemand die zijn werk goed heeft gedaan de afgelopen tijd of iemand die steun nodig heeft op de lijst.(Al heeft Pechtold het best netjes gedaan hoor) Mijn voorkeur gaat voor de komedne verkiezingen uit naar Koolmees of Verhoeven.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Meestal de nummer 1, soms iemand anders.
@TS: waarom zal jij "nooit" op de nummer 1 stemmen?
Want die heeft andere standpunten? Er zijn partijstandpunten. Misschien dat je op iemand stemt om zijn skills, voorkomen, afkomst etc, maar hij/zij zou gewoon achter de partijstandpunten moeten staan.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:47 schreef Hephaistos. het volgende:
Gewoon de nummer 1. Geen zin om me te verdiepen in de standpunten van nummer 19
quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:04 schreef nutoj het volgende:
meestal zoek ik iemand met een grappige naam
Ach, er zijn meestal wel mensen in zo'n partij die zich inzetten voor een stokpaardje. Dat zijn dan wel partijstandpunten, maar het punt is zo specifiek dat het anders onder zou sneeuwen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Want die heeft andere standpunten? Er zijn partijstandpunten. Misschien dat je op iemand stemt om zijn skills, voorkomen, afkomst etc, maar hij/zij zou gewoon achter de partijstandpunten moeten staan.
Dat gaat gewoon over de portefeuille verdeling. Mocht zo'n persoon niet op de zetel komen, dan moet iemand anders dat 'stokpaardje' gaan verdedigen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:12 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach, er zijn meestal wel mensen in zo'n partij die zich inzetten voor een stokpaardje. Dat zijn dan wel partijstandpunten, maar het punt is zo specifiek dat het anders onder zou sneeuwen.
In veel partijen ligt dat al wel redelijk vast natuurlijk. En daarnaast, verkiezingen zijn ook een afrekening van de afgelopen periode. Sommige kiezers hechten eraan om te stemmen op iemand die zich ingezet heeft voor rolstoel-toegankelijkheid van het een of ander.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:15 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat gaat gewoon over de portefeuille verdeling. Mocht zo'n persoon niet op de zetel komen, dan moet iemand anders dat 'stokpaardje' gaan verdedigen.
Jammer dat alle 18+ ers in Nederland stemrecht hebbenquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:04 schreef nutoj het volgende:
Stemmen op de lijsttrekker?
NOOOOOPE (C.T.)
meestal zoek ik iemand met een grappige naam
Als ik dit zo hoor stem jij toch niet op een partij waar 'een buitenlander' op de lijst staatquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:23 schreef Omellie het volgende:
Nummer 1, of het moet een buitenlander zijn.
Wat leuk. Ik stemde ook op Jan Paternotte. Zelf kijk ik eerst naar de lijst en waar de kandidaten op die lijst voorstaan. Tot nu toe is het voorgekomen dat ik nooit op de lijsttrekker heb gestemd.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:46 schreef borisz het volgende:
Vraag is duidelijk. Duik jij de lijst in om iemand te steunen die die steun wellicht nodig heeft, de lokalo op de lijst, een vrouw of kies je gewoon de nr 1?
In het kader van TS begint
Ikzelf stem nooit op de lijsttrekker, ik zal altijd op iemand anders stemmen. Bijvoorbeeld
EP 2009: Marietje Schaake
GR 2010: Op Mijzelf omdat het kon..
TK 2010: Jan Paternotte(D66) destijds al kwam hij niet in de kamer.
Als ie maar niet aan 't hoofd staat.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Als ik dit zo hoor stem jij toch niet op een partij waar 'een buitenlander' op de lijst staat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |