+1quote:Op maandag 20 februari 2012 14:53 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Sharon Dijksma, heeft al ervaring als vice fractievoorzitter en de geruchten gaan dat ze de post van burgemeester van Nijmegen aan zich voorbij wilt laten gaan voor iets groters.
dat hoop ik zoquote:
Alsjeblieft niet zegquote:Op maandag 20 februari 2012 14:53 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Sharon Dijksma, heeft al ervaring als vice fractievoorzitter en de geruchten gaan dat ze de post van burgemeester van Nijmegen aan zich voorbij wilt laten gaan voor iets groters.
Cohen was toch ook geen fractielid toen hij het stokje overnam?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:38 schreef Tja..1986 het volgende:
Asscher is geen optie want geen fractielid. Spekman is net partijvoorzitter geworden dus ligt ook niet voor de hand.
Ze is toch zwanger, of bevallen? Denk niet dat ze nu fractievoorzitter wilt wordenquote:Op maandag 20 februari 2012 14:53 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Cohen werd lijsttrekker, en inderdaad geen fractievoorzitter. Dat werd Mariėtte Hamer. Pas na de verkiezingen van 2010 werd Cohen ook fractievoorzitter.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Cohen was toch ook geen fractielid toen hij het stokje overnam?
Het zou best kunnen, maar handig zou het niet zijn van de PvdA, omdat je dan maximaal 3 jaar een situatie houdt waarbij de politiek leider geen lid van de Kamer is.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:01 schreef Mike het volgende:
Asscher kan de politiek leider niet worden, want die hoort uit de Kamer te komen.
quote:Op maandag 20 februari 2012 15:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg![]()
Uiterlijk en beeldvorming doen er wel degelijk toe in de politiek en zij blinkt daar niet echt in uit.
Of ze gaan gewoon voor de CDA-oplossing. Geen politiek leider en de keuze voor je uitschuivenquote:Op maandag 20 februari 2012 16:08 schreef freako het volgende:
[..]
Het zou best kunnen, maar handig zou het niet zijn van de PvdA, omdat je dan maximaal 3 jaar een situatie houdt waarbij de politiek leider geen lid van de Kamer is.
Ik ook. Zou best wat kunnen worden, als de PvdA zich dan ook meer op jongeren gaat richten. Pensioenstelsel, onderwijs, zorg, woningmarkt, allemaal gebieden waar met de juiste toon veel jonge(re) kiezers zijn te halen.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:14 schreef DS4 het volgende:
Het is Samsom en ik denk dat hij een goede kans maakt.
Voor "pensioenstelsel" is het al te laat. De PvdA steunt het pensioenakkoord dat de regering heeft gesloten met werkgevers en werknemers. Daardoor heeft dat akkoord een meerderheid en kunnen alle babyboomers nog mooi op hun 65e met pensioen, voordat in 2020 de AOW-leeftijd omhoog gaat.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik ook. Zou best wat kunnen worden, als de PvdA zich dan ook meer op jongeren gaat richten. Pensioenstelsel, onderwijs, zorg, woningmarkt, allemaal gebieden waar met de juiste toon veel jonge(re) kiezers zijn te halen.
Dat idee heb ik inderdaad ook.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:23 schreef Mike het volgende:
Ik zou ook voor Samson gaan en de nieuwere generatie de leiding laten nemen. Plasterk is een sympathieke man, maar daar win je de oorlog niet mee.
Dit. En dat lijkt me ook een goed idee. Mark Rutte was een linkse VVD-er, zie wat er gebeurd is met de VVD. Misschien dat een rechtse PvdA-er hetzelfde kanquote:Op maandag 20 februari 2012 16:26 schreef klaaskippegaas het volgende:
Timmermans heeft Cohen eruit gewerkt dus Timmermans zal wel voor het fractievoorzitterschap gaan.
Het is wel een optie als Asscher op de kieslijst staat (maar dat is volgens mij niet zo?). Cohen gaat uit de kamer, dus als iedereen VOOR Asscher bedankt, kan ie zo de kamer weer in.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:38 schreef Tja..1986 het volgende:
Asscher is geen optie want geen fractielid. Spekman is net partijvoorzitter geworden dus ligt ook niet voor de hand.
quote:16.39 uur: PvdA-Kamerlid Jeroen Dijsselbloem is wel aanwezig bij de persconferentie.
quote:Op maandag 20 februari 2012 15:09 schreef eriksd het volgende:
[ afbeelding ]
Moet die niet terug de zee in worden geduwd?
Klopt. Asscher stond niet op de lijst.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:32 schreef Tanin het volgende:
Het is wel een optie als Asscher op de kieslijst staat (maar dat is volgens mij niet zo?).
Kan wel, maar volgende verkiezingen. Het wordt nu tot de verkiezingen aan iemand anders overgedragen.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:01 schreef Mike het volgende:
Asscher kan de politiek leider niet worden, want die hoort uit de Kamer te komen. Het zou alleen maar kunnen als de verkiezingen eraan stonden te komen en hij gekozen zou zijn tot lijsttrekker. Dat laatste staat nog helemaal niet op het programma en daar zullen de leden over gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |